Problemy z silnikiem?
1 | Data: Luty 06 2010 20:41:26 |
Temat: Problemy z silnikiem? | |
Autor: Arti | Hej 2 |
Data: Luty 06 2010 20:56:05 | Temat: Re: Problemy z silnikiem? | Autor: Przemysław Bernat | Dnia Sat, 06 Feb 2010 20:41:26 +0100, Arti napisał(a): Objawy: Tak na oko wygląda na jakiś problem mechaniczny. Zacznij od zbadania ciśnienia sprężania - objawy wskazują na problem z którymś cylindrem: pęknięty tłok, wysypane pierścienie, dziurawy zawór. Pomiar będzie tani, a dostarczy mnóstwo informacji. -- Pozdrawiam, Przemek 3 |
Data: Luty 06 2010 21:06:43 | Temat: Re: Problemy z silnikiem? | Autor: Tomasz Pyra | Arti pisze: Jakies pomysly co mam zrobic zeby przywrocic mu normalny tryb jazdy?:) - kontrola czujników na komputerze - sprawdź kompresje w cylindrach (to by tłumaczyło wszystkie objawy) - zmierz ciĹnienie paliwa na listwie, zarówno na wolnych obrotach jak i wysokich (nie tłumaczyłoby to wcinania oleju, ale może to byÄ osobna sprawa) - sprawdź ustawienie rozrzÄ du - sprawdź samochód pod kÄ tem oleju w płynie chłodzÄ cym, albo płynu chłodzÄ cego w oleju (to by wskazywało na uszczelkÄ pod głowicÄ ) 4 |
Data: Luty 06 2010 21:09:25 | Temat: Re: Problemy z silnikiem? | Autor: aari^^^ | Dnia Sat, 06 Feb 2010 21:06:43 +0100, Tomasz Pyra powiedział: - sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu Z ciekawości: jak to się sprawdza? -- Bright light is the end of the black light district. 5 |
Data: Luty 06 2010 21:19:30 | Temat: Re: Problemy z silnikiem? | Autor: Tomasz Pyra | aari^^^ pisze: Dnia Sat, 06 Feb 2010 21:06:43 +0100, Tomasz Pyra powiedział: Tłusty nalot na korku albo w zbiorniku płynu chłodzącego, albo jasna maź na bagnecie do sprawdzania poziomu oleju. 6 |
Data: Luty 06 2010 21:24:50 | Temat: Re: Problemy z silnikiem? | Autor: Arti | Tomasz Pyra wrote: aari^^^ pisze: To już sprawdzałem, nie wcina plynu chlodzacego ani nie ma go w oleju. 7 |
Data: Luty 06 2010 21:28:17 | Temat: Re: Problemy z silnikiem? | Autor: DoQ | Arti pisze: Tłusty nalot na korku albo w zbiorniku płynu chłodzącego, albo jasna maź na bagnecie do sprawdzania poziomu oleju.To już sprawdzałem, nie wcina plynu chlodzacego ani nie ma go w oleju. Sprawdz czy nie ukradli ci sondy lambda ;-) Pozdrawiam Pawel 8 |
Data: Luty 07 2010 08:48:42 | Temat: Re: Problemy z silnikiem? | Autor: lublex | Użytkownik "DoQ" Sprawdz czy nie ukradli ci sondy lambda ;-) A mapunto? Napisał, że chevrolet aveo. :-) pozdr lublex 9 |
Data: Luty 06 2010 21:23:02 | Temat: Re: Problemy z silnikiem? | Autor: Przemysław Bernat | Dnia Sat, 6 Feb 2010 21:09:25 +0100, aari^^^ napisał(a): - sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu Proste jak gotowanie obiadu: Olej w płynie: zawartość zbiorniczka wyrównawczego wygląda jak rosół z tłustej kury :-) Płyn w oleju: majonez na bagnecie, na korku wlewy oleju. Są bardziej profesjonalne sposoby, ale przy takich objawach jak podane w pierwszym poście, połączenie układu chłodzenia z układem smarowania (np. dziurawa uszczelka pod głowicą) będzie na tyle duże, że oględziny oleju i płynu chłodzącego powinny je wykazać na pierwszy rzut oka. -- Pozdrawiam, Przemek 10 |
Data: Luty 06 2010 21:33:26 | Temat: Re: Problemy z silnikiem? | Autor: Arti | Przemysław Bernat wrote: Dnia Sat, 6 Feb 2010 21:09:25 +0100, aari^^^ napisał(a):Witaj Tak jak już pisałem w zbiorniczku plynu, plyn jest idealnie zielony:) Za to w oleju nie mam efektu majonezu, jest normalnie czarny:). Może faktycznie sprawdze z tym cisnieniem. Możecie polecic jakis zakład we Wrocławiu? 11 |
Data: Luty 06 2010 22:14:42 | Temat: Re: Problemy z silnikiem? | Autor: kogutek | HejJaki ma przebieg? I jak był jeżdżony. Czy długie trasy czy typowo miejska jazda? -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 12 |
Data: Luty 06 2010 23:25:32 | Temat: Re: Problemy z silnikiem? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sat, 06 Feb 2010 20:41:26 +0100, Arti napisał(a): Jakies pomysly co mam zrobic zeby przywrocic mu normalny tryb jazdy?:) Czujnik temperatury silnika leży? (ale być może nei ten co daje sygnał na deskę, ale ten do kompa). -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 13 |
Data: Luty 07 2010 00:23:00 | Temat: Re: Problemy z silnikiem? | Autor: krz | Arti pisze: Hej Jeżeli nie dymi na niebiesko, to objawy wskazujÄ wybitnie na problemy z ustaleniem składu mieszanki. Sprawdź przepływomierz. 14 |
Data: Luty 07 2010 00:24:49 | Temat: Re: Problemy z silnikiem? | Autor: krz | krz pisze:
Ups, nie zauważyłem że "wcina olej". W takiej sytuacji diagnoza jest niestety zawsze niekorzystna: albo pierĹcienie, albo uszczelka pod głowicÄ , albo jedno i drugie ;) A, no i jeszcze ewentualnie panewki. 15 |
Data: Luty 07 2010 10:23:23 | Temat: Re: Problemy z silnikiem? | Autor: MichaĹ "HoMMeR" Paszek | W dniu 2010-02-06 20:41, Arti pisze: Hej Ja napisze cos innego niz inni, ale IMO bardzo prawdopodobnego. Zatkal Ci sie katalizator. Podczas rozgrzewania "pecznieje" wklad i tlumi przeplyw spalin. W zwiazku z tym nie ma mocy i pali jak smok. Bialy dym moze pochodzic od zbyt bogatej mieszanki. Ubywanie z kolei oleju spowodowane moze byc oporami podczas suwu wydechu i przepuszczaja pierscienie na cylindrach. Prosta diagnoza - odepnij uklad wydechowy od kolektora. Rozgrzej silnik i jesli objawy mina (moze zaswiecic sie kontrolka Check Engine - brak sygnalu z sondy lambda) to wowczas bedziesz pewny, ze problem lezy po stronie ukladu wydechowego. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE 16 |
Data: Luty 07 2010 11:23:13 | Temat: Re: Problemy z silnikiem? | Autor: MarcinJM | Michał "HoMMeR" Paszek pisze: Ja napisze cos innego niz inni, ale IMO bardzo prawdopodobnego. Kat jest pewnie zawalony olejem, ale jako skutek awarii, a nie przyczyna. Podczas rozgrzewania "pecznieje" wklad i tlumi przeplyw spalin. W zwiazku z tym nie ma mocy i pali jak smok. Bialy dym moze pochodzic od zbyt bogatej mieszanki. Ubywanie z kolei oleju spowodowane moze byc oporami podczas suwu wydechu i przepuszczaja pierscienie na cylindrach. Znaczy chcialbyc, zeby opory wydechu byly wyzsze niz cisnienie podczas suwu pracy? Powodzenia. Prosta diagnoza - odepnij uklad wydechowy od kolektora. Rozgrzej silnik i jesli objawy mina (moze zaswiecic sie kontrolka Check Engine - brak sygnalu z sondy lambda) to wowczas bedziesz pewny, ze problem lezy po stronie ukladu wydechowego. Pierscienie sa pewnie posypane i tyle. Bez pomiaru cisnienia to mozna sobie wymyslac cokolwiek. -- Pozdrawiam MarcinJM |
Problemy z silnikiem?

