Grupy dyskusyjne   »   Problemy z ukladem chlodzenia

Problemy z ukladem chlodzenia



1 Data: Styczen 26 2007 08:32:14
Temat: Problemy z ukladem chlodzenia
Autor:

Witam
Coz moze byc przyczyna takiego zachowania:
Zaczelo sie wraz z mrozami. Odpalam samochod, jade ok 5km. W tym czasie w
kabinie robi sie delikatnie cieplo a wskaznik temperatury nagle od zera
blyskawicznie (w ciagu minuty) wskakuje na najwieksze pole i zaczynam czuc ze
zaraz bedzie gotowala sie woda. Zatrzymuje samochod. Odczekuje ok 5 minut.
Odpalam i wszystko zaczyna byc ok. Plynu jest na max

Czy to bedzie termostat? Pompa?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Styczen 26 2007 09:45:55
Temat: Re: Problemy z ukladem chlodzenia
Autor: Abrakadabra 


Użytkownik  napisał w wiadomości


blyskawicznie (w ciagu minuty) wskakuje na najwieksze pole i zaczynam czuc
ze
zaraz bedzie gotowala sie woda.

Co to znaczy, na najwieksze pole? Ile stopni?

3 Data: Styczen 26 2007 09:03:57
Temat: Re: Problemy z ukladem chlodzenia
Autor:


Użytkownik  napisał w wiadomości


> blyskawicznie (w ciagu minuty) wskakuje na najwieksze pole i zaczynam czuc
> ze
> zaraz bedzie gotowala sie woda.

Co to znaczy, na najwieksze pole? Ile stopni?

Nie wiem ile stopni, nie mam tam podzialki w stopniach. Z reszta to nie istotne.
Moglbym napiac ze woda zaczyna sie gotowac bo tak bedzie jesli ni zatrzymam
samochodu

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

4 Data: Styczen 26 2007 10:06:32
Temat: Re: Problemy z ukladem chlodzenia
Autor: NVM 

Użytkownik  napisał w wiadomości

Witam
Coz moze byc przyczyna takiego zachowania:
Zaczelo sie wraz z mrozami. Odpalam samochod, jade ok 5km. W tym czasie w
kabinie robi sie delikatnie cieplo a wskaznik temperatury nagle od zera
blyskawicznie (w ciagu minuty) wskakuje na najwieksze pole i zaczynam czuc ze
zaraz bedzie gotowala sie woda. Zatrzymuje samochod. Odczekuje ok 5 minut.
Odpalam i wszystko zaczyna byc ok. Plynu jest na max

Czy to bedzie termostat? Pompa?


Raczej termostat. Na początku włączony jest mały obieg i wygląda na to, że coś się "zawiesza" w termostacie. Później, gdy różnica temperatur jest większa (bo wyłączasz silnik) termostat przepuszcza już wodę przez duży obieg (chłodnicę).
Na Twoim miejscu naprawiałbym to czym prędzej, bo o ile uszkodzenie termostatu w postaci pełnego otwarcia grozi Ci jedynie niedogrzaniem kabiny i ewentualnie nieco większym zużyciem paliwa, o tyle zamknięcie na mały obieg może uniemożliwić Ci jazdę.

Pozdrawiam!

5 Data: Styczen 26 2007 09:16:41
Temat: Re: Problemy z ukladem chlodzenia
Autor:

Raczej termostat. Na początku włączony jest mały obieg i wygląda na to, że
coś się "zawiesza" w termostacie. Później, gdy różnica temperatur jest
większa (bo wyłączasz silnik) termostat przepuszcza już wodę przez duży
obieg (chłodnicę).

Ale gdyby to byl termostat to czy wtedy w kabinie nie robiloby sie bardzo szybko
goraco? Dlatego tez pomyslalem o tej pompie, choc zupelnym laikiem jestem jesli
chodzi o samochody....

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

6 Data: Styczen 26 2007 10:27:58
Temat: Re: Problemy z ukladem chlodzenia
Autor: Tomasz Pyra 

 napisał(a):

Raczej termostat. Na początku włączony jest mały obieg i wygląda na to, że coś się "zawiesza" w termostacie. Później, gdy różnica temperatur jest większa (bo wyłączasz silnik) termostat przepuszcza już wodę przez duży obieg (chłodnicę).

Ale gdyby to byl termostat to czy wtedy w kabinie nie robiloby sie bardzo szybko
goraco? Dlatego tez pomyslalem o tej pompie, choc zupelnym laikiem jestem jesli
chodzi o samochody....

Odwrotnie - uszkodzony termostat który jest cały czas zamknięty spowoduje przegrzanie silnika, natomiast mały obieg (na którym jest nagrzewnica wnętrza) cały czas działa i dlatego masz ciepło w kabinie.

Gdyby wysiadła pompa to silnik bardzo szybko by się przegrzewał, a w kabinie by się nie robiło ciepło.

7 Data: Styczen 26 2007 09:33:54
Temat: Re: Problemy z ukladem chlodzenia
Autor:

 napisał(a):
>> Raczej termostat. Na początku włączony jest mały obieg i wygląda na to, że
>> coś się "zawiesza" w termostacie. Później, gdy różnica temperatur jest
>> większa (bo wyłączasz silnik) termostat przepuszcza już wodę przez duży
>> obieg (chłodnicę).
>
> Ale gdyby to byl termostat to czy wtedy w kabinie nie robiloby sie bardzo szybko
> goraco? Dlatego tez pomyslalem o tej pompie, choc zupelnym laikiem jestem jesli
> chodzi o samochody....

Odwrotnie - uszkodzony termostat który jest cały czas zamknięty
spowoduje przegrzanie silnika, natomiast mały obieg (na którym jest
nagrzewnica wnętrza) cały czas działa i dlatego masz ciepło w kabinie.

Gdyby wysiadła pompa to silnik bardzo szybko by się przegrzewał, a w
kabinie by się nie robiło ciepło.

No i wlasnie pisalem ze tak mam tzn jest delikatnie cieplo a wskazowka na maxa i
jak nie zatrzymam samochodu to zacznie sie gotowac

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

8 Data: Styczen 26 2007 09:38:36
Temat: Re: Problemy z ukladem chlodzenia
Autor:

 napisał(a):
>> Raczej termostat. Na początku włączony jest mały obieg i wygląda na to, że
>> coś się "zawiesza" w termostacie. Później, gdy różnica temperatur jest
>> większa (bo wyłączasz silnik) termostat przepuszcza już wodę przez duży
>> obieg (chłodnicę).
>
> Ale gdyby to byl termostat to czy wtedy w kabinie nie robiloby sie bardzo szybko
> goraco? Dlatego tez pomyslalem o tej pompie, choc zupelnym laikiem jestem jesli
> chodzi o samochody....

Odwrotnie - uszkodzony termostat który jest cały czas zamknięty
spowoduje przegrzanie silnika, natomiast mały obieg (na którym jest
nagrzewnica wnętrza) cały czas działa i dlatego masz ciepło w kabinie.

Gdyby wysiadła pompa to silnik bardzo szybko by się przegrzewał, a w
kabinie by się nie robiło ciepło.

No i wlasnie pisalem ze tak mam tzn jest delikatnie cieplo a wskazowka na maxa i
jak nie zatrzymam samochodu to zacznie sie gotowac

Dopisze jeszcze ze na duzym obiegu woda nie biega bo chlodnica jest zimna jak
lod. Moze te delikatne ciepelko (wlasciwie zimno) to wynik jednak biegania tylko
na malym obiegu ale poniewaz autko ma 12 lat to moze byc zamulona nagrzewnica +
temperatura otoczenia znacznie ponizej zera

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

9 Data: Styczen 26 2007 10:59:46
Temat: Re: Problemy z ukladem chlodzenia
Autor: Funaki 

No i wlasnie pisalem ze tak mam tzn jest delikatnie cieplo a wskazowka na maxa i
jak nie zatrzymam samochodu to zacznie sie gotowac

Dopisze jeszcze ze na duzym obiegu woda nie biega bo chlodnica jest zimna jak
lod. Moze te delikatne ciepelko (wlasciwie zimno) to wynik jednak biegania tylko
na malym obiegu ale poniewaz autko ma 12 lat to moze byc zamulona nagrzewnica +
temperatura otoczenia znacznie ponizej zera

A że tak zapytam... co masz w chłodnicy? ;-)

--
3M
Felicia 1.9D GLX Break + mobil, y2k.

10 Data: Styczen 26 2007 10:08:47
Temat: Re: Problemy z ukladem chlodzenia
Autor:


A że tak zapytam... co masz w chłodnicy? ;-)

Jesli napisze ze nie wode to odpowiedz bedzie satysfakcjonujaca? :)


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

11 Data: Styczen 26 2007 11:13:55
Temat: Re: Problemy z ukladem chlodzenia
Autor: Funaki 

A że tak zapytam... co masz w chłodnicy? ;-)

Jesli napisze ze nie wode to odpowiedz bedzie satysfakcjonujaca? :)

Na to pytanie musisz sam sobie odpowiedzieć :-)
Mozliwe, że masz już tak stary płyn, że zaczyna zamarzać. Nie sprawdzałeś
jego temperatury krzepnięcia?

--
3M
Felicia 1.9D GLX Break + mobil, y2k.

12 Data: Styczen 26 2007 11:26:31
Temat: Re: Problemy z ukladem chlodzenia
Autor: Alti 


Użytkownik  napisał w wiadomości

Witam
Coz moze byc przyczyna takiego zachowania:
Zaczelo sie wraz z mrozami. Odpalam samochod, jade ok 5km. W tym czasie w
kabinie robi sie delikatnie cieplo a wskaznik temperatury nagle od zera
blyskawicznie (w ciagu minuty) wskakuje na najwieksze pole i zaczynam czuc ze
zaraz bedzie gotowala sie woda. Zatrzymuje samochod. Odczekuje ok 5 minut.
Odpalam i wszystko zaczyna byc ok. Plynu jest na max

A jesteś pewien że masz płyn a nie wode? IMO to objaw typowy jakby coś zamarzało....
Wojtek

13 Data: Styczen 26 2007 10:47:30
Temat: Re: Problemy z ukladem chlodzenia
Autor:


Użytkownik  napisał w wiadomości

> Witam
> Coz moze byc przyczyna takiego zachowania:
> Zaczelo sie wraz z mrozami. Odpalam samochod, jade ok 5km. W tym czasie w
> kabinie robi sie delikatnie cieplo a wskaznik temperatury nagle od zera
> blyskawicznie (w ciagu minuty) wskakuje na najwieksze pole i zaczynam czuc
> ze
> zaraz bedzie gotowala sie woda. Zatrzymuje samochod. Odczekuje ok 5 minut.
> Odpalam i wszystko zaczyna byc ok. Plynu jest na max

A jesteś pewien że masz płyn a nie wode? IMO to objaw typowy jakby coś
zamarzało....
Wojtek

Mam plyn. Swiezo zmieniany

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Problemy z ukladem chlodzenia



Grupy dyskusyjne