Grupy dyskusyjne   »   Profil opony-pytanie.

Profil opony-pytanie.



1 Data: Luty 10 2011 00:39:27
Temat: Profil opony-pytanie.
Autor: Koczis 

Witam.

Mam pytanie, ktore dla wielu wyda sie laickie.
Czy opony ktore maja takie same paramety np. 120/70/17 maja taka sama krzywizne
opony, czy sa rozne, tzn czy opona np. Pilot Power ma takie samo wyprofilowanie
co Pilot Road? Jedna jest sportowa, a druga turystyczna, ale parametry sa takie
same, wiec czy jak teraz mam PR, a zaloze PP to czy cos sie zmieni w
prowadzeniu, czy nic, bo wyprofilowanie bedzie takie samo?

Dziekuje za odpowiedz.

Pozdro
Koczis
FZ1 Fazer na wydaniu.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Luty 10 2011 07:02:59
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: AZ 

On 2011-02-09, Koczis  wrote:


Mam pytanie, ktore dla wielu wyda sie laickie.
Czy opony ktore maja takie same paramety np. 120/70/17 maja taka sama krzywizne
opony, czy sa rozne, tzn czy opona np. Pilot Power ma takie samo wyprofilowanie
co Pilot Road? Jedna jest sportowa, a druga turystyczna, ale parametry sa takie
same, wiec czy jak teraz mam PR, a zaloze PP to czy cos sie zmieni w
prowadzeniu, czy nic, bo wyprofilowanie bedzie takie samo?

Turystyczne sa bardziej "plaskie". W prowadzeniu zmieni sie na plus, fajniej
bierze sie winkle.

--
Artur
ZZR 1200

3 Data: Luty 10 2011 11:58:58
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: Koczis 

Artur napisal:

Turystyczne sa bardziej "plaskie". W prowadzeniu zmieni sie na plus, fajniej

bierze sie winkle.

A czy nie bedzie wiekszej tendencji do shimy?

Koczis
FZ1 Fazer

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

4 Data: Luty 10 2011 11:01:49
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: AZ 

On 2011-02-10, Koczis  wrote:

Turystyczne sa bardziej "plaskie". W prowadzeniu zmieni sie na plus, fajniej
bierze sie winkle.

A czy nie bedzie wiekszej tendencji do shimy?

Ja nie zauwazylem nic niepokojacego. Sprobuj to sie przekonasz, a jak nie
bedziesz zadowolony to zmienisz :-)

--
Artur
ZZR 1200

5 Data: Luty 10 2011 14:35:01
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: marcinu 


Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomo¶ci

On 2011-02-09, Koczis  wrote:
Turystyczne sa bardziej "plaskie". W prowadzeniu zmieni sie na plus,
fajniej
bierze sie winkle.

Siemka
Podepnę się trochę pod w±tek.
Czy opony PP zrobione s± z dużo miększej mieszanki?
Nie zdzieram opon. Moje opony prędzej się starzej± niż zużywaj± :) więc może
opony z miększej mieszanki były by dla mnie lepsze (bezpieczniejsze).

--
Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin/CBF600N
Wawa-Bielany zone

6 Data: Luty 10 2011 13:36:45
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: AZ 

On 2011-02-10, marcinu  wrote:


Podepnê siê trochê pod w±tek.
Czy opony PP zrobione s± z du¿o miêkszej mieszanki?
Nie zdzieram opon. Moje opony prêdzej siê starzej± ni¿ zu¿ywaj± :) wiêc mo¿e
opony z miĂŞkszej mieszanki byÂły by dla mnie lepsze (bezpieczniejsze).

Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc
nieprzewidywalne np. podczas hamowania przod sie usliznie nie informujac nas
o tym wczesniej. Juz raz bym tak sie przejechal, ledwo wydawalo,
az podnozek przetarlem...

--
Artur
ZZR 1200

7 Data: Luty 10 2011 14:57:47
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: marcinu 


Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomo¶ci

On 2011-02-10, marcinu  wrote:
Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc
nieprzewidywalne np. podczas hamowania przod sie usliznie nie informujac
nas
o tym wczesniej. Juz raz bym tak sie przejechal, ledwo wydawalo,
az podnozek przetarlem...

My¶lę raczej u użytku codziennym więc wychodzi na to, że lepiej będ±
sprawowały się opony turystyczne np PR.

--
Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin/CBF600N
Wawa-Bielany zone

8 Data: Luty 10 2011 15:30:23
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: KJ SiĹ‚a SĹ‚Ăłw 

W dniu 2011-02-10 14:36, AZ pisze:

On 2011-02-10,   wrote:

Podepnê siê trochê pod w±tek.
Czy opony PP zrobione s± z du¿o miêkszej mieszanki?


Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc
nieprzewidywalne

ale mowisz o potorowych czy dokladnie o Pilot Power?

Pytam bo kojarze cie raczej z potorowymi metzelerami.

Bo wg strony Michelina to PP i PP CT2 sa szosowe, wiec nawet na zimno cos powinny trzymac, a torowe sa PP Pure.

Co do potorowych to swieta racja - na zimno sa nieprzewidywalne.

KJ

9 Data: Luty 10 2011 14:45:57
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: AZ 

On 2011-02-10, KJ Siła Słów  wrote:


ale mowisz o potorowych czy dokladnie o Pilot Power?

A to przepraszam bardzo, wydawalomiesie ze PP to torowe.

Pytam bo kojarze cie raczej z potorowymi metzelerami.

Owszem.

Bo wg strony Michelina to PP i PP CT2 sa szosowe, wiec nawet na zimno
cos powinny trzymac, a torowe sa PP Pure.

Cos mi sie w glowie pomieszalo i zapomnialem o PP Pure.

Co do potorowych to swieta racja - na zimno sa nieprzewidywalne.

Na zimno to najlepsze generatory adrenaliny.

--
Artur
ZZR 1200

10 Data: Luty 10 2011 15:56:18
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: KJ SiĹ‚a SĹ‚Ăłw 

W dniu 2011-02-10 15:45, AZ pisze:

Na zimno to najlepsze generatory adrenaliny.

e tam, mnie zimne raceteki zlozyly tak plynnie ze nawet mi nie pyknelo w puls.

KJ

11 Data: Luty 10 2011 08:38:02
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: AZ 

On 10 Lut, 15:56, KJ Siła Słów  wrote:


e tam, mnie zimne raceteki zlozyly tak plynnie ze nawet mi nie pyknelo w
puls.

Jakby Cie skladalo przy hamowaniu ze 120 na mokrym to by zdazylo
pyknac :-)

--
Artur
ZZR 1200

12 Data: Luty 11 2011 09:42:44
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: kakmar 

Dnia 10.02.2011 AZ  napisał/a:

On 2011-02-10, KJ Siła Słów  wrote:

ale mowisz o potorowych czy dokladnie o Pilot Power?

A to przepraszam bardzo, wydawalomiesie ze PP to torowe.

Nie doczytałem do koĹ„ca i już parÄ™ razy odpisałem, ale napiszÄ™
jeszcze raz, co mi tam.
PP i PP2CT to zwykłe, szosowe opony, do zwykłej codziennej jazdy.
JeĽdziłem na nich 3 sezony od -5 na suchym i 0 na mokrym.
To sÄ… bardzo dobre opony na mokrÄ… drogÄ™ a nie na tor.

Pytam bo kojarze cie raczej z potorowymi metzelerami.

Owszem.

Bo wg strony Michelina to PP i PP CT2 sa szosowe, wiec nawet na zimno
cos powinny trzymac, a torowe sa PP Pure.

Cos mi sie w glowie pomieszalo i zapomnialem o PP Pure.

Co do potorowych to swieta racja - na zimno sa nieprzewidywalne.

Na zimno to najlepsze generatory adrenaliny.

Ogólnie opony torowe majÄ… inny bieżnik niż drogowe. Drogowe zawsze maja
coĹ› w rodzaju uniwersalnego bieżnika, który ma działać na sucho i na
mokro. Torowe sÄ… łyse na sucho, i majÄ… "dziwne" bieżniki na moro.
Torowe jak siÄ™ przyjrzeć z bliska majÄ… też oznaczenia mieszanki, bo ten
sam model opony wychodzi zwykle w kilku różnych twardoĹ›ciach.

--
kakmaratgmaildotcom

13 Data: Luty 11 2011 09:49:43
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: AZ 

On 2011-02-11, kakmar  wrote:


Ogólnie opony torowe majÄ… inny bieżnik niż drogowe. Drogowe zawsze maja
coĹ› w rodzaju uniwersalnego bieżnika, który ma działać na sucho i na
mokro. Torowe sÄ… łyse na sucho, i majÄ… "dziwne" bieżniki na moro.
Torowe jak siÄ™ przyjrzeć z bliska majÄ… też oznaczenia mieszanki, bo ten
sam model opony wychodzi zwykle w kilku różnych twardoĹ›ciach.

Bo bieznik w oponach motocyklowych jest na chuj potrzebny tak szczerze. Na
co niby ten bieznik dziala? Na sucho to raczej walory estetyczne a na mokro
pompowanie wody. Mi jak sie bieznik skonczyl na prawej strone RaceTec-a to
nie zauwazylem roznicy w jezdzie :-)

--
Artur
ZZR 1200

14 Data: Luty 11 2011 09:56:31
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: kakmar 

Dnia 11.02.2011 AZ  napisał/a:

Bo bieznik w oponach motocyklowych jest na chuj potrzebny tak szczerze. Na
co niby ten bieznik dziala? Na sucho to raczej walory estetyczne a na mokro
pompowanie wody. Mi jak sie bieznik skonczyl na prawej strone RaceTec-a to
nie zauwazylem roznicy w jezdzie :-)

Bo różnicÄ™ zauważysz zwykle dopiero jak wjedziesz w wodÄ™ na asfalcie.
I do tego właĹ›nie jest bieżnik. Na wilgotnym dobrym asfalcie prawie nie ma
różnicy. Za to sporo siÄ™ zmienia jak jest minimalna nawet, ale jest, warstwa
wody na jezdni.

--
kakmaratgmaildotcom

15 Data: Luty 11 2011 10:01:28
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: AZ 

On 2011-02-11, kakmar  wrote:


Bo różnicÄ™ zauważysz zwykle dopiero jak wjedziesz w wodÄ™ na asfalcie.
I do tego właĹ›nie jest bieżnik. Na wilgotnym dobrym asfalcie prawie nie ma
różnicy. Za to sporo siÄ™ zmienia jak jest minimalna nawet, ale jest, warstwa
wody na jezdni.

Przeciez to samo napisalem. Bieznik na takich torowkach slabo nadaje sie do
pompowania wody. Przod ma bardzo cienkie rowki a tyl ma ich jak na lekarstwo
i powyzej 120 sie plynie a nie jedzie.

--
Artur
ZZR 1200

16 Data: Luty 11 2011 10:17:30
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: kakmar 

Dnia 11.02.2011 AZ  napisał/a:

Przeciez to samo napisalem.
No to jak najbardziej wynika z tego siÄ™ siÄ™ zgadzamy ;)

--
kakmaratgmaildotcom

17 Data: Luty 11 2011 11:07:06
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: KJ SiĹ‚a SĹ‚Ăłw 

W dniu 2011-02-11 10:56, kakmar pisze:
   Za to sporo siÄ™ zmienia jak jest minimalna nawet, ale jest, warstwa

wody na jezdni.

Ano, ale musze powiedziec ze potorowe przody z tym swoim spiczastym profilem i choc prawie bez naciec naprawde dobrze odgarniaja wode dla siebie i dla tylnej opony.
Mialem kiedys przod w stanie "akurat zeby dojechac do gumiarza"
i tyl w stanie "akurat zeby dojechac do gumiarza 2 tys km wczesniej"
i  dawaly rade na gotujacej sie od deszczu jezdni do 120 dopiero powyzej potem tyl zaczynal aquaplanning.

KJ

18 Data: Luty 11 2011 10:14:57
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: AZ 

On 2011-02-11, KJ Siła Słów  wrote:


Ano, ale musze powiedziec ze potorowe przody z tym swoim spiczastym
profilem i choc prawie bez naciec naprawde dobrze odgarniaja wode dla
siebie i dla tylnej opony.
Mialem kiedys przod w stanie "akurat zeby dojechac do gumiarza"
i tyl w stanie "akurat zeby dojechac do gumiarza 2 tys km wczesniej"
i  dawaly rade na gotujacej sie od deszczu jezdni do 120 dopiero powyzej
potem tyl zaczynal aquaplanning.

Samobojca?

--
Artur
ZZR 1200

19 Data: Luty 11 2011 11:29:48
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: KJ SiĹ‚a SĹ‚Ăłw 

W dniu 2011-02-11 11:14, AZ pisze:

Samobojca?

Nieustepliwy explorator rzeczywistosci

Tak bylo to tak pisze.

A co do ryzyka i np. jezdzenia na minimalnej przyczepnosci i to jeszcze w gestym ruchu to nie bede tu palcem pokazywal.
:-)

KJ

20 Data: Luty 11 2011 12:29:19
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: AZ 

On 2011-02-11, KJ Siła Słów  wrote:


A co do ryzyka i np. jezdzenia na minimalnej przyczepnosci i to jeszcze
w gestym ruchu to nie bede tu palcem pokazywal.

A co mam zrobic? Skuter sobie kupic?

--
Artur
ZZR 1200

21 Data: Luty 11 2011 08:00:01
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: Nikanor 

On Feb 11, 1:29 pm, AZ  wrote:

A co mam zrobic? Skuter sobie kupic?

Jeszcze nie. Do tego się dojrzewa z czasem :)

--
Nikanor [DR350, SH300, Agility125 na wydaniu]

22 Data: Luty 11 2011 17:23:34
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: KJ Siła Słów 

W dniu 2011-02-11 17:00, Nikanor pisze:

Jeszcze nie. Do tego się dojrzewa z czasem :)

taaaa...

A miliony Chinczykow nie moga sie mylic!

KJ

23 Data: Luty 11 2011 21:09:21
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: TaDzik 

W dniu 11-02-2011 17:23, KJ Siła Słów pisze:

A miliony Chinczykow nie moga sie mylic!

nie miliony tylko miliardy
przecież chińczyków s± miliardy
--
Pozdro
TaDzik

24 Data: Luty 11 2011 13:01:55
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: Nikanor 

On 11 Lut, 17:23, KJ Siła Słów  wrote:

A miliony Chinczykow nie moga sie mylic!

No! Bo to jest najrozs±dniejszy wybór. Bezwzględnie. I im bardziej
jeżdżę tym SH300 z ABS-em tym bardziej się zastanawiam, czy powinienem
teraz pój¶ć za ciosem w spokojne CB1300 czy raczej co¶ a'la Buza :))

--
Nikanor [DR350, SH300, Agility125-niech mnie kto¶ kupi]

25 Data: Luty 12 2011 08:07:16
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: Glub 

KJ Siła Słów  wrote:

W dniu 2011-02-11 17:00, Nikanor pisze:

Jeszcze nie. Do tego siÄ™ dojrzewa z czasem :)

taaaa...

A miliony Chinczykow nie moga sie mylic!

Ze siÄ™ czepne: motorower?

--
Glub SW-T400

26 Data: Luty 11 2011 10:31:00
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: kakmar 

Dnia 11.02.2011 KJ Siła Słów  napisał/a:


Ano, ale musze powiedziec ze potorowe przody z tym swoim spiczastym
profilem i choc prawie bez naciec naprawde dobrze odgarniaja wode dla
siebie i dla tylnej opony.
Mialem kiedys przod w stanie "akurat zeby dojechac do gumiarza"
i tyl w stanie "akurat zeby dojechac do gumiarza 2 tys km wczesniej"
i  dawaly rade na gotujacej sie od deszczu jezdni do 120 dopiero powyzej
potem tyl zaczynal aquaplanning.

Pewnie że dziÄ™ki kształtowi opona daje radÄ™ tam gzie walce z aut już dawno
płynÄ…. Zwłaszcza że to 120 a nie 225. Tylko warto pamiÄ™tać że przy hamowaniu
może już być różnie.

Też jeĽdziłem na "slickach" po mokrym, i nie przypominam sobie jakichĹ›
specjalnych ekscytacji z tym zwiÄ…zanych. Zupełnie inaczej niż takie
Heidenau z zupełnie nie zużytym bieżnikiem, które sprawiały że na mokrym
można było poczuć jak to jest być uzależnionym od driftu.

--
kakmaratgmaildotcom

27 Data: Luty 10 2011 17:14:58
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: []v[]artec 

W dniu 2011-02-10 14:36, AZ pisze:

Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc
nieprzewidywalne

Jechałem z kolegÄ…, który latał w tamtym sezonie R1 i właĹ›nie przez niedogrzane PP miałby prawie dzwona. Wyleciał z drogi, ale skoĹ„czyło siÄ™ na strachu i delikatnie przyrysowanym pługu od nierównego pobocza. Dokładnie tak samo wypowiedział siÄ™ na temat tych opon. JeĹ›li jest ciepło i sÄ… dogrzane to piÄ™knie trzymajÄ… a przy niedogrzaniu albo niskiej temp. zewnÄ™trznej nie jest w ogóle fajnie.

Długo zastanawiałem siÄ™ tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje siÄ™ na maksymalnie Ĺ›wieże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).

Z chÄ™ciÄ… wysłucham subiektywnych odczuć na temat tych chwalonych oponek.

--
Martec - Jelenia Góra
..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !
..:: http://img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg
..:: http://img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg

28 Data: Luty 10 2011 21:38:27
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: marcinu 


Użytkownik "[]v[]artec"  napisał w wiadomo¶ci

Długo zastanawiałem się tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje się na
maksymalnie ¶wieże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).

Siemka
Wiesz już gdzie będziesz kupował??

--
Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin/CBF600N
Wawa-Bielany zone

29 Data: Luty 14 2011 15:57:42
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: []v[]artec 

W dniu 2011-02-10 21:38, marcinu pisze:

Siemka
Wiesz juŋ gdzie będziesz kupowaŗ??

Prawdopodonie SMO. Powinni być teraz na motobazarze we Wrocławiu 20-stego.

--
Martec - Jelenia Góra
..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !
..:: http://img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg
..:: http://img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg

30 Data: Luty 11 2011 01:47:26
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: marider 

W dniu 2011-02-10 17:14, []v[]artec pisze:

W dniu 2011-02-10 14:36, AZ pisze:
Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc
nieprzewidywalne

Jechałem z kolegÄ…, który latał w tamtym sezonie R1 i właĹ›nie przez
niedogrzane PP miałby prawie dzwona. Wyleciał z drogi, ale skoĹ„czyło siÄ™
na strachu i delikatnie przyrysowanym pługu od nierównego pobocza.
Dokładnie tak samo wypowiedział siÄ™ na temat tych opon. JeĹ›li jest
ciepło i sÄ… dogrzane to piÄ™knie trzymajÄ… a przy niedogrzaniu albo
niskiej temp. zewnÄ™trznej nie jest w ogóle fajnie.

Długo zastanawiałem siÄ™ tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje siÄ™ na
maksymalnie Ĺ›wieże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).

Z chÄ™ciÄ… wysłucham subiektywnych odczuć na temat tych chwalonych oponek.


Latalem i na PP (R1'03) i na PR2CT (CBR F3'98). Na jednych i na drugich bylo OK i na mokrym i na suchym. Hamowanie nawet z duzych v pewne - o niebo lepsze niz Dunlopy choc teraz mam zalozone w RN22 D211 ale wiosna dopiero zobacze jaka bedzie roznica, jak mi zejda to zaloze Qualifiery 2 (nowy przod wala mi sie po garazu wiec tylko tyl dokupie).

W sumie najwiecej zalezy do czego Ci jakie gumy sa potrzebne, bo jak chcesz polatac "po torowemu" to Supercorsa sie dosyc dobrze sprawdza - chociazby PRO SC1.

Pzdr
PS: niedogrzane PP? o_O A mnie sie wydawalo ze to dosc miekkie gumy sa i chyba najlepsiejsze na jakich do tej pory jezdzilem.
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

31 Data: Luty 11 2011 09:56:37
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: Norbi 

W dniu 2011-02-10 17:14, []v[]artec pisze:


Długo zastanawiałem siÄ™ tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje siÄ™ na
maksymalnie Ĺ›wieże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).


A nie myslales o Pilot Road 3 ? :D

Norbi
BLACK XX'03

32 Data: Luty 11 2011 13:59:56
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: KLOSZ 

W dniu 2011-02-11 09:56, Norbi pisze:

W dniu 2011-02-10 17:14, []v[]artec pisze:


Długo zastanawiałem siÄ™ tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje siÄ™ na
maksymalnie Ĺ›wieże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).


A nie myslales o Pilot Road 3 ? :D

Norbi
BLACK XX'03

A ja wlasnie wczoraj zlozylem kapcioszki PR3 i powiem Wam, ze cud-mniod-ultramarynata. Wracalem kolo 18.00 wieczorkiem przy 0 st.C. po przekladce do chalupy i wyglada na to, ze sa jeszcze fajniejsze od PR2.
Ja tam co prawda jezdzic nie umiem, ale wyglada na to, ze rzeczywiscie Michelin zrobil kolejny kroczek do przodu w kwestii Pilot Roadow.

Ciekawe ile wytrzymaja...

Co do zakupow to teraz kupowalbym PR3, bo sa niemal w tej samej cenie co PR2, a zawsze to jakas tam "nowsza generacja". Jesli mialbym kupowac PR2, to bym poczekal, bo jakos wreszcie te ceny sie musza zroznicowac i sadze, ze PR2 powinny nieco zejsc z ceny w zwiazku z wejsciem nowego modelu.


Zdrowko
KLOSZ

33 Data: Luty 14 2011 16:03:19
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: []v[]artec 

W dniu 2011-02-11 09:56, Norbi pisze:

A nie myslales o Pilot Road 3 ? :D

MyĹ›lałem, ale co oni wymyĹ›lili z tym bieżnikiem... IMO to sÄ… gumy dla angusów u nich prawie przy każdym wyjeĽdzie łapie CiÄ™ deszcz. Nie ukrywam, że walor estetyczny bieżnika jest dla mnie ważny i tutaj przesadzili trochÄ™. BezpieczeĹ„stwa nigdy nie za wiele, ale ja tyle po deszczu nie jeżdżÄ™. Jak łapie mnie deszcz to zwalniam i jadÄ™ bardzo spokojnie i zachowawczo. Albo go bardzo powoli przejeżdżam albo czekam aż przejdzie.

--
Martec - Jelenia Góra
..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !
..:: http://img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg
..:: http://img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg

34 Data: Luty 11 2011 09:28:07
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: kakmar 

Dnia 10.02.2011 []v[]artec  napisał/a:

W dniu 2011-02-10 14:36, AZ pisze:
Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc
nieprzewidywalne

Jechałem z kolegÄ…, który latał w tamtym sezonie R1 i właĹ›nie przez
niedogrzane PP miałby prawie dzwona.

Tylko koc go ratuje, najlepiej taki w kratÄ™, pilot TV/gamepad i czipsy.
Będzie bezpieczny.

Wyleciał z drogi, ale skoĹ„czyło siÄ™
na strachu i delikatnie przyrysowanym pługu od nierównego pobocza.
Dokładnie tak samo wypowiedział siÄ™ na temat tych opon. JeĹ›li jest
ciepło i sÄ… dogrzane to piÄ™knie trzymajÄ… a przy niedogrzaniu albo
niskiej temp. zewnÄ™trznej nie jest w ogóle fajnie.

Ale wy piszecie o PP, czy o jakichĹ› torowych slickach? Bo zupełnie
zgłupiałem.

Długo zastanawiałem siÄ™ tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje siÄ™ na
maksymalnie Ĺ›wieże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).

Z chÄ™ciÄ… wysłucham subiektywnych odczuć na temat tych chwalonych oponek.

To ja jednak polecam koc, ten w kratÄ™, w konfiguracji jak powyżej.

--
kakmaratgmaildotcom

35 Data: Luty 11 2011 09:39:04
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: AZ 

On 2011-02-11, kakmar  wrote:


Tylko koc go ratuje, najlepiej taki w kratÄ™, pilot TV/gamepad i czipsy.
Będzie bezpieczny.

Wyluzuj.

Ale wy piszecie o PP, czy o jakichĹ› torowych slickach? Bo zupełnie
zgłupiałem.

Oczywiscie, bo na drogowych oponach wsiadasz i od razu mozna zapierdalac
i nic nie trzeba grzac nie? Drogowe na zimno sa prawie tak samo malo
przewidywalne jak torowe z tym ze te pierwsze wymagaja minimalnego
rozgrzania kiedy te drugie trzeba bardziej rozgrzywac i utrzymywac ta
temperature.

To ja jednak polecam koc, ten w kratÄ™, w konfiguracji jak powyżej.

Wyluzuj.

--
Artur
ZZR 1200

36 Data: Luty 11 2011 10:05:59
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: kakmar 

Dnia 11.02.2011 AZ  napisał/a:

On 2011-02-11, kakmar  wrote:

Tylko koc go ratuje, najlepiej taki w kratÄ™, pilot TV/gamepad i czipsy.
Będzie bezpieczny.

Wyluzuj.

Ale wy piszecie o PP, czy o jakichĹ› torowych slickach? Bo zupełnie
zgłupiałem.

Oczywiscie, bo na drogowych oponach wsiadasz i od razu mozna zapierdalac
i nic nie trzeba grzac nie? Drogowe na zimno sa prawie tak samo malo
przewidywalne jak torowe z tym ze te pierwsze wymagaja minimalnego
rozgrzania kiedy te drugie trzeba bardziej rozgrzywac i utrzymywac ta
temperature.

To ja jednak polecam koc, ten w kratÄ™, w konfiguracji jak powyżej.

Wyluzuj.

Ale dlaczego poleciał, przez niedogrzanego PP na drodze? Przy czym
wyjechał, jak twierdzi a nie wyjebał siÄ™. Akurat na cywilnych PP na
cywilnej drodze, poleciał bo miał niedogrzane PP. No nie no, ja tak
nie mogÄ™, nawet jak siÄ™ wyluzujÄ™.

Dobrze że chociaż ten drugi, już sobie po takim dramatycznym
doĹ›wiadczeniu kolegi, takich "hardcorów" na koła nie założy.

Koc, piwko, pilot, czy czegoś brakuje? Aaa wyluzować się ;-)

--
kakmaratgmaildotcom

37 Data: Luty 14 2011 16:15:01
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: []v[]artec 

W dniu 2011-02-11 11:05, kakmar pisze:

Ale dlaczego poleciał, przez niedogrzanego PP na drodze? Przy czym
wyjechał, jak twierdzi a nie wyjebał siÄ™. Akurat na cywilnych PP na
cywilnej drodze, poleciał bo miał niedogrzane PP. No nie no, ja tak
nie mogÄ™, nawet jak siÄ™ wyluzujÄ™.

PP fabrycznie montowane w R1 2007 rok. Było to w sezonie 2009, wiÄ™c gumy pełnowartoĹ›ciowe. To były poczÄ…tki sezonu, okolice kwietnia, może poczÄ…tek kwietnia. ZakrÄ™ty w górach w okolicach Liberca. Miejscami temp. mogła oscylować koło 10 stopni. Kolega dobrze jeĽdził na tych gumach w lecie jakoĹ› na tym wyjeĽdzie cały czas zostawał asekuracyjnie z tyłu. SkoĹ„czyło siÄ™ jak siÄ™ skoĹ„czyło. I wyrażam tutaj dziwnÄ… zgodnoć opini, które moim zdaniem majÄ… jakieĹ› poparcie w temacie.

Nie wiem kolego jak jeĽdzisz, ale jazda motocyklem to nie lans po mieĹ›cie w lecie, w krótkim rÄ™kawku i w adidaskach. Zapraszam Ciebie w góry i zobaczysz jak siÄ™ tutaj jeĽdzi. Niekoniecznie w letnich temperaturach i niekoniecznie jak jest sucho. Wielu cwaniaków na topowych sprzÄ™tach, wystrojeni itd z trasy przyjeżdżało i jak zaczynały siÄ™ góry to już takimi cwaniakami nie byli. I nie pomagały im KM, ani białe buciki Dainese za 2 tyĹ› złotych, ani tym bardziej slidery na kolanach. Na pewno musiało im siÄ™ przykro zrobić. No ale cóż takie jest życie.

--
Martec - Jelenia Góra
..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !
..:: http://img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg
..:: http://img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg

38 Data: Luty 11 2011 10:41:34
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: Don Pedro 

W dniu 2011-02-10 17:14, []v[]artec pisze:

Długo zastanawiałem siÄ™ tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje siÄ™ na
maksymalnie Ĺ›wieże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).

Z chÄ™ciÄ… wysłucham subiektywnych odczuć na temat tych chwalonych oponek.

Polatałem 6 tys. km w TL-S na Pilot Road 2CT na tyle (przód miałem miÄ™kki) i to był strzał w 10. Na mokrym trzyma (miałem nawet epizod na Ĺ›niegu w czasie gradobicia), na zimnym i gorÄ…cym też. Po 6kkm nie widać było w ogóle zużycia pomimo, że poprzedni Maxxis Presa Sport skoĹ„czył żywot po 3kkm przy takim samym traktowaniu. Bardzo fajna oponka, polecam.

--
pozdr
DP

39 Data: Luty 10 2011 08:19:48
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: Nikanor 

On Feb 10, 2:36 pm, AZ  wrote:

... np. podczas hamowania przod sie usliznie nie informujac nas
o tym wczesniej. Juz raz bym tak sie przejechal, ledwo wydawalo,
az podnozek przetarlem...

To ja zapytam: a jak masz rozgrzan± oponę, to jak cię ten przód
informuje, że się zamierza u¶lizn±ć? Je¶li "po prostu czujesz" to co
"czujesz"?
Pytam, bo ja wyraĽnie nie mam żadnego czucia ani w rękach ani w dupie..
Nigdy mnie nic nie informowało. Jeszcze w złożeniu to czuję, że się
zbliża koniec przyczepno¶ci bo kierownica dziwnie mięknie i zaczyna
pływać. Ale np. przy hamowaniu w pionie? Ni huhu. Zerwanie
przyczepno¶ć na asfalcie odczuwam jako tak samo niespodziewane na
szosowych pirelkach, dunlopach, jakim¶ tajwańskim niewiemczym i
endurowej kostce.
--
Nikanor
[DR350, SH300, Agility125 - na sprzedaż]

40 Data: Luty 10 2011 08:53:23
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: AZ 

On 10 Lut, 17:19, Nikanor  wrote:


To ja zapytam: a jak masz rozgrzan± oponę, to jak cię ten przód
informuje, że się zamierza u¶lizn±ć? Je¶li "po prostu czujesz" to co
"czujesz"?

Ciężko to opisać jak to dokładnie czuć. Po prostu dziwnie zaczyna
zachowywać się przód, masz wrażenie, że opona zaczyna płyn±ć, że
minimalnie się ¶lizga ale koło się cały czas kręci, tzn. jest różnica
w odczuciach na kierze pomiędzy normalnym hamowaniem gdy jest 100%
przyczepno¶ci a tym gdzie już mało brakuje do zablokowania koła, ja j±
czuję. A na zimnych torówkach hamujesz normalnie, masz wrażenie, że
przyczepno¶ci jest jeszcze fchuj a tu nagle blokuje się koło...

T± wiadomo¶ć dedykuję kierownikowi żółtej VTR.
--
Artur
ZZR 1200

41 Data: Luty 10 2011 11:23:35
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: Nikanor 

On Feb 10, 5:53 pm, AZ  wrote:

Ciężko to opisać jak to dokładnie czuć. Po prostu dziwnie zaczyna
zachowywać się przód, masz wrażenie, że opona zaczyna płyn±ć, że
minimalnie się ¶lizga ale koło się cały czas kręci, tzn. jest różnica
w odczuciach na kierze pomiędzy normalnym hamowaniem gdy jest 100%
przyczepno¶ci a tym gdzie już mało brakuje do zablokowania koła, ja j±
czuję. A na zimnych torówkach hamujesz normalnie, masz wrażenie, że
przyczepno¶ci jest jeszcze fchuj a tu nagle blokuje się koło...

A ja wła¶nie mam wrażenie, że utrata przyczepno¶ci następuje jak
zerwanie tarcia statycznego - albo 100% albo 0% i nie ma tam czasu na
żadne czucia. To czucie, to ja bym przypisywał subiektywnym wrażeniom
kierownika, który z do¶wiadczenia mniej więcej wie, ile w danych
warunkach na danych gumach może cisn±ć. A że te sportowe maj± całkiem
inne charakterystyki zimne i ciepłe, to i zaskoczenie, że "feedbacku"
nie było, tylko wzion i pierdoln±ł.

Je¶li się mylę, co bardzo możliwe, to chętnie poczytam o przebiegu
takiej utraty przyczepno¶ci - może kto¶ ma linki?

--
Nikanor
[DR350, SH300, Agility125 - for sale]

42 Data: Luty 10 2011 20:33:17
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: KJ Siła Słów 

W dniu 2011-02-10 20:23, Nikanor pisze:

 To czucie, to ja bym przypisywał subiektywnym wrażeniom
kierownika, który z do¶wiadczenia mniej więcej wie, ile w danych
warunkach na danych gumach może cisn±ć.

no wiec jak hamujesz awaryjnie i wiesz ze moze nie wydac to jednak masz strzala adrenaliny, zmysly staja deba wiec instynktownie czekasz na oznaki slizgu przodu i  dlatego je zauwazasz jak przychodza

A jak zimna opona puszcza niespodziewanie i duzo wczesniej niz bys sie spodziewal to jedziesz na luzie, dotykasz klamke rutynowo  i "nawet sie nie zdazysz przestraszyc" jak juz jest po wszystkim.

I w tym zakresie podzielam Twoje zdanie o roznych wrazeniach kierowcy w obu sytuacjach.

KJ

43 Data: Luty 11 2011 09:22:06
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: kakmar 

Dnia 10.02.2011 AZ  napisał/a:

Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc
nieprzewidywalne np. podczas hamowania przod sie usliznie nie informujac nas
o tym wczesniej. Juz raz bym tak sie przejechal, ledwo wydawalo,
az podnozek przetarlem...

Ale co PP trzeba grzać? PP na zimno nieprzewidywalne? Nie no, zawsze myĹ›lałem
że to zwykłe szosowe opony, ze zwykłym bieżnikiem. IdÄ™ poszukać pod wyrkiem
koca, to se nim opony owinÄ™.

--
kakmaratgmaildotcom

44 Data: Luty 11 2011 09:23:23
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: AZ 

On 2011-02-11, kakmar  wrote:


Ale co PP trzeba grzać? PP na zimno nieprzewidywalne? Nie no, zawsze myĹ›lałem
że to zwykłe szosowe opony, ze zwykłym bieżnikiem. IdÄ™ poszukać pod wyrkiem
koca, to se nim opony owinÄ™.

Przeczytaj post KJ-a i moja odpowiedz na niego.

--
Artur
ZZR 1200

45 Data: Luty 14 2011 16:44:40
Temat: Re: Profil opony-pytanie.
Autor: Piotr Rezmer 

Koczis pisze:

Czy opony ktore maja takie same paramety np. 120/70/17 maja taka sama krzywizne
opony, czy sa rozne, tzn czy opona np. Pilot Power ma takie samo wyprofilowanie
co Pilot Road?

Pamiętam, że parę lat temu (z 10?) pojawiły się Dunlopy D207 GP. Różniły się od zwykłych 207 wła¶nie przekrojem opony, tzn. większa powierzchnia styku była w pochyleniu niż przy jeĽdzie na wprost. Czyli teoretycznie dawały dłużej przyczepno¶ć na zakręcie czyli w miejscu w którym najwięcej można zyskać/stracić.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Profil opony-pytanie.



Grupy dyskusyjne