Grupy dyskusyjne   »   Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi

Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi



1 Data: Pa?dziernik 27 2009 19:57:40
Temat: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Jaroslaw Berezowski 

Za wiadomoscia z komplementarnej grupy:

http://motoryzacja.wnp.pl/program-uspokojenia-ruchu-wejdzie-na-polskie-
drogi,92403_1_0_0.html

*************

Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi

NajwiÄ™kszym zagrożeniem dla ruchu drogowego w Polsce jest nadmierna
prÄ™dkoć pojazdów, która jest przyczynÄ… 31% wypadków Ĺ›miertelnych i
każdego roku kosztuje życie ponad 1 600 osób. W miastach zbyt szybko
jeĽdzi 85% pojazdów, lecz najgorsza sytuacja panuje na odcinkach dróg
przechodzÄ…cych przez niewielkie miejscowoĹ›ci, gdzie 94% kierowców
przekracza dozwolonÄ… prÄ™dkoć, pisze resort infrastruktury, który
reagujÄ…c na taki stan rzeczy szykuje Program Uspokojenia Ruchu.
NajwiÄ™kszym zagrożeniem dla ruchu drogowego w Polsce jest nadmierna
prÄ™dkoć pojazdów, która jest przyczynÄ… 31% wypadków Ĺ›miertelnych i
każdego roku kosztuje życie ponad 1 600 osób. W miastach zbyt szybko
jeĽdzi 85% pojazdów, lecz najgorsza sytuacja panuje na odcinkach dróg
przechodzÄ…cych przez niewielkie miejscowoĹ›ci, gdzie 94% kierowców
przekracza dozwolonÄ… prÄ™dkoć, pisze resort infrastruktury, który
reagujÄ…c na taki stan rzeczy szykuje Program Uspokojenia Ruchu.

Choć kierowcy bez wątpienia mają na ten temat odmienne zdanie,
pomysłodawcy programu twierdzÄ…, że istotnÄ… przyczynÄ… krytycznego stanu
rzeczy jest ukształtowanie dróg i organizacja ruchu, które sprzyjajÄ… zbyt
szybkiej jeĽdzie. Program Uspokojenia Ruchu ma obowiÄ…zywać w latach
2010-2014. Będzie realizowany na drogach samorządowych w obszarze
zabudowanym - w miastach, miejscowościach i na obszarach wiejskich.
Głównym celem Programu bÄ™dzie poprawa bezpieczeĹ„stwa ruchu drogowego i
zmniejszanie uciÄ…żliwoĹ›ci transportu poprzez zapewnienie bezpiecznej
prÄ™dkoĹ›ci pojazdów oraz rozpropagowanie poĹ›ród samorzÄ…dów wiedzy i
dobrych praktyk z zakresu uspokojenia ruchu.

Program Uspokojenia Ruchu bÄ™dzie obejmował zestaw komplementarnych
działaĹ„:
- opracowanie przewodnika do uspokojenia ruchu;
- inwestycje: zadania uspokojenia ruchu wdrażane przez samorzÄ…dy i
częściowo finansowane z kredytu EBI;
- pomoc techniczna: szkolenia z uspokojenia ruchu dla wszystkich
zarzÄ…dców dróg oraz zarzÄ…dzanie Programem.

Przewodnik do uspokajania ruchu jest poddawany konsultacjom społecznym.
Zadania inwestycyjne bÄ™dÄ… obejmować przebudowÄ™ i modernizacjÄ™ odcinków
dróg
samorzÄ…dowych na obszarze zabudowanym w celu zapewnienia bezpiecznej
prÄ™dkoĹ›ci ruchu pojazdów oraz zmniejszenia uciÄ…żliwoĹ›ci Transportu poprzez
wdrożenie Ĺ›rodków uspokojenia ruchu. Ocenia siÄ™, że dziÄ™ki realizacji
Programu można ocalić od Ĺ›mierci 500 osób, a prawie 6 000 kolejnych
uchronić przed ciÄ™żkimi obrażeniami ciała.

W odróżnieniu od przebudowy miejsc niebezpiecznych, która dotyczy tylko
tych odcinków dróg, gdzie poprzednio koncentrowały siÄ™ wypadki,
uspokojenie ruchu jest działaniem profilaktycznym i kompleksowym.
Wprowadza siÄ™ je na całym obszarze, gdzie wystÄ™puje problem nadmiernej
prÄ™dkoĹ›ci i zagrożenie wypadkowe mieszkaĹ„ców. Oddziaływanie uspokojenia
ruchu ma znacznie szerszy zakres. Zapotrzebowanie na uspokojenie ruchu
jest bardzo duże, o czym Ĺ›wiadczy zainteresowanie samorzÄ…dów i gotowoć
do finansowania tych działaĹ„: z terenu całego kraju do resortu wpłynÄ™ło
przeszło 2 850 zgłoszeĹ„ podmiotów zainteresowanych udziałem w Programie
obejmujÄ…cych inwestycje o łÄ…cznej wartoĹ›ci 3,89 mld zł.

Całkowita wartoć Programu Uspokojenia Ruchu jest szacowana na 270 mln
euro. Przewiduje siÄ™, że Ĺ›rodki na finansowanie Programu zapewni kredyt
Europejskiego Banku Inwestycyjnego (130 mln euro), Ĺ›rodki własne
jednostek samorzÄ…du terytorialnego (135 mln euro) oraz Ministerstwo
Infrastruktury (5 mln euro).

***********

Mnie tak ciekawi co bedzie w tym poradniku? Kaszpirowski namawiajacy do
odprezenia? :) I oczywiscie ile zarzadzajacy programem wezmie za
zarzadzanie programem.

Tak czy inaczej dla popierdalaczy zzymajacych sie na uspokajanie ruchu
(vide Przeginia na DK94) nadeszly ciezsze czasy.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski



2 Data: Pa?dziernik 27 2009 20:13:52
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: MadMan 

Niech najpierw pobuduj± autostrady/ekspresówki a potem uspokajaj± ruch.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

3 Data: Pa?dziernik 27 2009 21:17:48
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: bratPit 


Niech najpierw pobuduj± autostrady/ekspresówki a potem uspokajaj± ruch.

również jestem tego zdania, jak będzie odpowiednia ilo¶ć ekspresówek, obwodnic i innych dróg dobrej jako¶ci to nikt nie będzie zawracał sobie du...głowy zapieprzaniem po wsiach 150km/h,
oczywi¶cie wiadomo że trzeba działać żeby zmniejszyć ilo¶ć wypadków bo ta jest porażaj±ca - tylko no wła¶nie.. j.w.
brat

4 Data: Pa?dziernik 28 2009 08:50:57
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: robot 

MadMan pisze:

Niech najpierw pobudujÄ… autostrady/ekspresówki a potem uspokajajÄ… ruch.

No już wiemy co bÄ™dziemy mieli zamiast nowych dróg - poradnik za 270mln€

pozdrawiam

5 Data: Pa?dziernik 28 2009 11:30:00
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Krzysiek Niemkiewicz 

Kolega/żanka MadMan napisał/a:

Niech najpierw pobuduj± autostrady/ekspresówki a potem uspokajaj±
ruch.

Nic nie trzeba budować, przecież "istotn± przyczyn± krytycznego stanu rzeczy jest ukształtowanie dróg i organizacja ruchu, które sprzyjaj± zbyt szybkiej jeĽdzie" - wystarczy więc tylko wprowadzić dla pieszych program i podręcznik niewłażenia pod koła i już mamy problem z głowy ;)


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl

Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

6 Data: Pa?dziernik 27 2009 20:03:13
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Mikolaj Machowski 

Jaroslaw Berezowski napisał:

Mnie tak ciekawi co bedzie w tym poradniku? Kaszpirowski namawiajacy do
odprezenia? :) I oczywiscie ile zarzadzajacy programem wezmie za
zarzadzanie programem.

Najprostsz± metod± jak± widziałem s± wysepki z wysokimi krawężnikami
(także na zewnętrznych krawędziach drogi). Na takich szykanach lepiej
nie jechać więcej niż 60-70 km/h bo trudno się w nich zmie¶cić.

m.
--
Matrix 1: There is no spoon
Matrix 2: There is no lipstick
Matrix 3: There is no point             (Dorota Guttfeld)

7 Data: Pa?dziernik 27 2009 21:10:34
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "Mikolaj Machowski"  napisał w wiadomo¶ci

Jaroslaw Berezowski napisał:
Mnie tak ciekawi co bedzie w tym poradniku? Kaszpirowski namawiajacy do
odprezenia? :) I oczywiscie ile zarzadzajacy programem wezmie za
zarzadzanie programem.

Najprostsz± metod± jak± widziałem s± wysepki z wysokimi krawężnikami
(także na zewnętrznych krawędziach drogi). Na takich szykanach lepiej
nie jechać więcej niż 60-70 km/h bo trudno się w nich zmie¶cić.

m.
--

    Tak, takie jak na trasie "poznanskiej" ?
Albo jeszcze lepszym przykladem sa takie nieoswietlone i mizernie oznakowane pomiedzy Drzewica a Odrzywolem. No te sa wrecz idealne bo skutecznie Tiry w rowie laduja.

PZDr
Adam

8 Data: Pa?dziernik 27 2009 22:11:36
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: venioo 

Adam Szewczak pisze:



   Tak, takie jak na trasie "poznanskiej" ?
Albo jeszcze lepszym przykladem sa takie nieoswietlone i mizernie oznakowane pomiedzy Drzewica a Odrzywolem. No te sa wrecz idealne bo skutecznie Tiry w rowie laduja.


I ten pseudo-fotoradar przed Tarnowem Podgornym - przeszli samych siebie...

--
venioo
Mondeo MkI 1.8 16V Sedan ¶nieżnobiały +LPG +PMS
Xiężna X2 1,9TD Kombi Magma-Rot -PMS
Peugeot 106 1.0i

9 Data: Pa?dziernik 27 2009 20:35:18
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: masti 

Dnia pięknego Tue, 27 Oct 2009 20:03:13 +0000, osobnik zwany Mikolaj
Machowski wystukał:

Jaroslaw Berezowski napisał:
Mnie tak ciekawi co bedzie w tym poradniku? Kaszpirowski namawiajacy do
odprezenia? :) I oczywiscie ile zarzadzajacy programem wezmie za
zarzadzanie programem.

NajprostszÄ… metodÄ… jakÄ… widziałem sÄ… wysepki z wysokimi krawÄ™żnikami
(także na zewnÄ™trznych krawÄ™dziach drogi). Na takich szykanach lepiej
nie jechać wiÄ™cej niż 60-70 km/h bo trudno siÄ™ w nich zmieĹ›cić.

takie jak na trasie Wa-wa ToruĹ„. DziÄ™ki temu kanciakiem jeĽdziłem do
Ustki 4 godziny teraz nie da siÄ™ mniej niz 6. Do tego mój poziom
wkurwienia osiąga maksimum. Albo wysepki, albo "trzeci" pas środkowy
wyłÄ…czony z ruchu.




--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

10 Data: Pa?dziernik 27 2009 21:51:07
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

masti pisze:

Mikolaj Machowski wystukał:
(...)
NajprostszÄ… metodÄ… jakÄ… widziałem sÄ… wysepki z wysokimi krawÄ™żnikami
(także na zewnÄ™trznych krawÄ™dziach drogi). Na takich szykanach lepiej
nie jechać wiÄ™cej niż 60-70 km/h bo trudno siÄ™ w nich zmieĹ›cić.

takie jak na trasie Wa-wa Toruń.

Gdzie tam masz takie wysepki + krawÄ™żniki na zewnÄ™trznych krawÄ™dziach
drogi? Wysepki sÄ…, owszem, sÄ… "azyle" i inne ciekawostki.

DziÄ™ki temu kanciakiem jeĽdziłem do Ustki 4 godziny teraz nie da siÄ™
> mniej niz 6.

Ekhem - to jest ponad 450 kilometrów. Do tego czasy siÄ™ zmieniły.

> Do tego mój poziom  wkurwienia osiÄ…ga maksimum. Albo wysepki, albo
> "trzeci" pas Ĺ›rodkowy wyłÄ…czony z ruchu.

Wrzuć sobie na luz. Ja "rydzykówkÄ…" jeżdżÄ™ doć regularnie (do teĹ›ciów)
i można siÄ™ do tych patentów przyzwyczaić - problem w tym, że jest
trochę takich, co za wszelką cenę muszą wyprzedzać i robią dwa numery
- albo idÄ… na czołówkÄ™ po drugiej stronie wysypki, bÄ…dĽ widzÄ…c, że
nie zdÄ…żÄ… przed wysepkÄ…, zajeżdżajÄ…/spychajÄ… samochód wyprzedzany
- najczęściej kolejny z kilku wyprzedanych, bo już siÄ™ go przeskoczyć
nie dało, a zwolnić siÄ™ nie chciało by wjechać miÄ™dzy jadÄ…ce.

--
Jutro to dziĹ› - tyle że jutro.

11 Data: Pa?dziernik 27 2009 21:35:17
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: masti 

Dnia pięknego Tue, 27 Oct 2009 21:51:07 +0100, osobnik zwany Artur Maśląg
wystukał:

masti pisze:
Mikolaj Machowski wystukał:
(...)
NajprostszÄ… metodÄ… jakÄ… widziałem sÄ… wysepki z wysokimi krawÄ™żnikami
(także na zewnÄ™trznych krawÄ™dziach drogi). Na takich szykanach lepiej
nie jechać wiÄ™cej niż 60-70 km/h bo trudno siÄ™ w nich zmieĹ›cić.

takie jak na trasie Wa-wa Toruń.

Gdzie tam masz takie wysepki + krawÄ™żniki na zewnÄ™trznych krawÄ™dziach
drogi? Wysepki sÄ…, owszem, sÄ… "azyle" i inne ciekawostki.

na zewnÄ™trznych to mało, ale sÄ… wewnÄ™trzne


DziÄ™ki temu kanciakiem jeĽdziłem do Ustki 4 godziny teraz nie da siÄ™
 > mniej niz 6.

Ekhem - to jest ponad 450 kilometrów. Do tego czasy siÄ™ zmieniły.

no o tym mówiÄ™. 15 lat temu lajtowo siÄ™ to robiło, a teraz to możesz mieć
F1 i na da rady :)


 > Do tego mój poziom  wkurwienia osiÄ…ga maksimum. Albo wysepki, albo
 > "trzeci" pas Ĺ›rodkowy wyłÄ…czony z ruchu.

Wrzuć sobie na luz. Ja "rydzykówkÄ…" jeżdżÄ™ doć regularnie (do teĹ›ciów)
i można siÄ™ do tych patentów przyzwyczaić - problem w tym, że jest
trochę takich, co za wszelką cenę muszą wyprzedzać i robią dwa numery -
albo idÄ… na czołówkÄ™ po drugiej stronie wysypki, bÄ…dĽ widzÄ…c, że nie
zdÄ…żÄ… przed wysepkÄ…, zajeżdżajÄ…/spychajÄ… samochód wyprzedzany -
najczęściej kolejny z kilku wyprzedanych, bo już siÄ™ go przeskoczyć nie
dało, a zwolnić siÄ™ nie chciało by wjechać miÄ™dzy jadÄ…ce.

ależ ja jeżdżÄ™ na luzie. tyle, że wkurza mnie, że tam gdzie dało siÄ™
wyprzedzić kogoś jadącego 60kmh teraz się nie da i to spowalnia ruch.
A kretynów biorÄ…cych wysepki "po angielsku" to można odstrzelić



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

12 Data: Pa?dziernik 27 2009 23:06:18
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Pawel O'Pajak 

Powitanko,

A kretynów biorÄ…cych wysepki "po angielsku" to można odstrzelić

Dlaczego im wieksze uspokojenie ruchu, tym bardziej jestem wkurwiony. Zostalbym przez Ciebie odstrzelony za wyprzedzenie traktora z 2 przyczepami;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małÄ… szkodliwoć społecznÄ…?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl  <<<<*******

13 Data: Pa?dziernik 28 2009 09:19:11
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Artur 'futrzak' MaĹ›lÄ…g 

masti pisze:
(...)

na zewnÄ™trznych to mało, ale sÄ… wewnÄ™trzne

WewnÄ™trzne sÄ…, ponieważ to wysepki.

no o tym mówiÄ™. 15 lat temu lajtowo siÄ™ to robiło, a teraz to możesz mieć F1 i na da rady :)

Wiesz, te 450 kilometrów w 4 godziny to Ĺ›rednia ponad 112km/h. Kantem
to raczej lajcik nie był i te 15 lat temu ruch też nie był taki mały.

ależ ja jeżdżÄ™ na luzie. tyle, że wkurza mnie, że tam gdzie dało siÄ™ wyprzedzić kogoĹ› jadÄ…cego 60kmh teraz siÄ™ nie da i to spowalnia ruch.

O ile spowalnia w ogólnych rozrachunku? JeĹ›li mam być szczery, to
rzadko widujÄ™ aż takich zawalidrogów, co to wytoczÄ… siÄ™ z jakiejĹ›
wsi na krajówkÄ™ i do najbliższego cmentarza wlokÄ… siÄ™ 60. Można
się przyzwyczaić.

A kretynów biorÄ…cych wysepki "po angielsku" to można odstrzelić

Należałoby.

14 Data: Pa?dziernik 27 2009 23:10:08
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Olleo 

Najprostsz± metod± jak± widziałem s± wysepki z wysokimi krawężnikami
(także na zewnętrznych krawędziach drogi). Na takich szykanach lepiej
nie jechać więcej niż 60-70 km/h bo trudno się w nich zmie¶cić.

IMHO najprostsza metoda sa ronda na poczatku i koncu wioski, ale moze
ja sie nie znam. Oczywiscie takie, zeby TIR nie musial ich scinac.
Tyle, ze priorytetem powinny byc obwodnice, zeby nie jechalo sie przez
wioski lacznie 150km w trasie 200km.
--
Olleo

15 Data: Pa?dziernik 27 2009 22:14:33
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: szwagier 



W odróżnieniu od przebudowy miejsc niebezpiecznych, która dotyczy tylko tych odcinków dróg, gdzie poprzednio koncentrowały siÄ™ wypadki, uspokojenie ruchu jest działaniem profilaktycznym i kompleksowym. Wprowadza siÄ™ je na całym obszarze, gdzie wystÄ™puje problem nadmiernej prÄ™dkoĹ›ci i zagrożenie wypadkowe mieszkaĹ„ców. Oddziaływanie uspokojenia ruchu ma znacznie szerszy zakres. Zapotrzebowanie na uspokojenie ruchu jest bardzo duże, o czym Ĺ›wiadczy zainteresowanie samorzÄ…dów i gotowoć do finansowania tych działaĹ„: z terenu całego kraju do resortu wpłynÄ™ło przeszło 2 850 zgłoszeĹ„ podmiotów zainteresowanych udziałem w Programie obejmujÄ…cych inwestycje o łÄ…cznej wartoĹ›ci 3,89 mld zł.
Mnie tak ciekawi co bedzie w tym poradniku? Kaszpirowski namawiajacy do odprezenia? :) I oczywiscie ile zarzadzajacy programem wezmie za zarzadzanie programem.

Tak czy inaczej dla popierdalaczy zzymajacych sie na uspokajanie ruchu (vide Przeginia na DK94) nadeszly ciezsze czasy.


No to kuzwa pieknie, jesli wszystkie drogi maja wygladac jak 579 pomiedzy Lesznem a KAzuniem (mazowieckie) to przesiadam sie na pociag.
Przejazd miedzy kraweznikiem wysepki a kraweznuikiem pobocza jest tak waski ze tiry mieszcza sie na nstyk, ciagle jakis laduje sie w wysepke albo pobocze. Co wiecej jakis idiota zaraz za tymi wyspekami wymyslil przystanki autobusowe..tylko czekam az kogos wyrzuci po kraweznikach i jebnie w przystanek.
Tylko ze jak zabije kilka osob to i tak uznaja ze to wina "nadmiernej predkosci" a nie zlego uksztaltowania drogi.

szwagier

16 Data: Pa?dziernik 27 2009 22:39:09
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "szwagier"  napisał w wiadomoĹ›ci



W odróżnieniu od przebudowy miejsc niebezpiecznych, która dotyczy tylko tych odcinków dróg, gdzie poprzednio koncentrowały siÄ™ wypadki, uspokojenie ruchu jest działaniem profilaktycznym i kompleksowym. Wprowadza siÄ™ je na całym obszarze, gdzie wystÄ™puje problem nadmiernej prÄ™dkoĹ›ci i zagrożenie wypadkowe mieszkaĹ„ców. Oddziaływanie uspokojenia ruchu ma znacznie szerszy zakres. Zapotrzebowanie na uspokojenie ruchu jest bardzo duże, o czym Ĺ›wiadczy zainteresowanie samorzÄ…dów i gotowoć do finansowania tych działaĹ„: z terenu całego kraju do resortu wpłynÄ™ło przeszło 2 850 zgłoszeĹ„ podmiotów zainteresowanych udziałem w Programie obejmujÄ…cych inwestycje o łÄ…cznej wartoĹ›ci 3,89 mld zł.
Mnie tak ciekawi co bedzie w tym poradniku? Kaszpirowski namawiajacy do odprezenia? :) I oczywiscie ile zarzadzajacy programem wezmie za zarzadzanie programem.

Tak czy inaczej dla popierdalaczy zzymajacych sie na uspokajanie ruchu (vide Przeginia na DK94) nadeszly ciezsze czasy.


No to kuzwa pieknie, jesli wszystkie drogi maja wygladac jak 579 pomiedzy Lesznem a KAzuniem (mazowieckie) to przesiadam sie na pociag.
Przejazd miedzy kraweznikiem wysepki a kraweznuikiem pobocza jest tak waski ze tiry mieszcza sie na nstyk, ciagle jakis laduje sie w wysepke albo pobocze. Co wiecej jakis idiota zaraz za tymi wyspekami wymyslil przystanki autobusowe..tylko czekam az kogos wyrzuci po kraweznikach i jebnie w przystanek.
Tylko ze jak zabije kilka osob to i tak uznaja ze to wina "nadmiernej predkosci" a nie zlego uksztaltowania drogi.

szwagier

    No tak w/w trasa jest kolomnie a zapomnialem. Ale to podobnie jak z tym odcinkiem kolo Drzewicy. Jak sam na wlasne oczy widzialem jak gosc jadacy przedemna zachaczyl o wysepke i sie katapultowal do rowu po przeciwnej stronie. Fart ze nikt z naprzeciwka nie jechal.

PZDr
Adam

17 Data: Pa?dziernik 27 2009 20:58:27
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

Jaroslaw Berezowski pisze:
(...)

Mnie tak ciekawi co bedzie w tym poradniku? Kaszpirowski namawiajacy do odprezenia? :) I oczywiscie ile zarzadzajacy programem wezmie za zarzadzanie programem.

Mnie to w sumie średnio ciekawi - bardziej jestem zainteresowany
spokojem na drodze.

Tak czy inaczej dla popierdalaczy zzymajacych sie na uspokajanie ruchu (vide Przeginia na DK94) nadeszly ciezsze czasy.

I bardzo dobrze. Drogi systematycznie budujÄ…, sytuacja siÄ™ poprawia.
ZacznÄ… przeciÄ™tni inaczej jeĽdzić wolniej/spokojniej to może
ograniczenia też bÄ™dÄ… bardziej racjonalne.

--
Jutro to dziĹ› - tyle że jutro.

18 Data: Pa?dziernik 28 2009 08:42:01
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "Artur Ma¶l±g"  napisał w wiadomo¶ci


Tak czy inaczej dla popierdalaczy zzymajacych sie na uspokajanie ruchu
(vide Przeginia na DK94) nadeszly ciezsze czasy.

ja to jestem zdania ze ci normalni aczkolwiek szybsi niz ograniczenie beda
sie niepotrzebnie frustrowac, a popierdalacze i tak beda objezdzac wysepki z
lewej strony z lisciem na tablicy rejestracyjnej.

per saldo moze byc bardziej niebezpiecznie.

--
pozdrawiam
Cyprian Prochot

19 Data: Pa?dziernik 28 2009 09:23:37
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g 

Cyprian Prochot pisze:
(...)

ja to jestem zdania ze ci normalni aczkolwiek szybsi niz ograniczenie beda sie niepotrzebnie frustrowac,

Czym się maj± frustrować? Szybsi od ograniczeń maj± być uznawani
za normę? Chyba nie tędy droga.

a popierdalacze i tak beda objezdzac wysepki z lewej strony z lisciem
> na tablicy rejestracyjnej.

Poczekaj trochę - ukróci się takim dokazywanie. Jeszcze trochę.

per saldo moze byc bardziej niebezpiecznie.

Per saldo w końcu się trochę uspokoi, ponieważ dróg nam w końcu
przybędzie, a na obecnych będzie panował policyjny terror ;)

20 Data: Pa?dziernik 28 2009 09:19:39
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Marx 

Jaroslaw Berezowski pisze:

ruchu ma znacznie szerszy zakres. Zapotrzebowanie na uspokojenie ruchu jest bardzo duże, o czym Ĺ›wiadczy zainteresowanie samorzÄ…dów i gotowoć do finansowania tych działaĹ„: z terenu całego kraju do resortu wpłynÄ™ło przeszło 2 850 zgłoszeĹ„ podmiotów zainteresowanych udziałem w Programie obejmujÄ…cych inwestycje o łÄ…cznej wartoĹ›ci 3,89 mld zł.

kazda gmina chce kosic na fotoradarach, a teraz jak mozna je chowac w smietnikach czy innych sprytnych miejscach, to dla gminy zysty zysk, wiec wszyscy chca sie do tego podatku dossac...
Mapy fotoradarow straca sens, bo sie okaze ze sa wszedzie...
Marx

21 Data: Pa?dziernik 28 2009 10:58:40
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: MarcinJM 

Jaroslaw Berezowski pisze:
  > Mnie tak ciekawi co bedzie w tym poradniku? Kaszpirowski namawiajacy do

odprezenia? :) I oczywiscie ile zarzadzajacy programem wezmie za zarzadzanie programem.

Tak czy inaczej dla popierdalaczy zzymajacych sie na uspokajanie ruchu (vide Przeginia na DK94) nadeszly ciezsze czasy.

Wczoraj zrobilem trase poznan-gizycko. Srednia 55kmph. Przepisowo. Nie, u celu nie bylem uspokojony. Bylem zmeczony i WKURWIONY, choc jestem czlowiekiem spokojnym.

Prawda jest taka, ze im bardziej zmniejsza sie srednia, tym bardziej wzrosnie wypadkowosc, jesli miejscowosci obuduje sie szykanami, fotoradarami na (40) to wypadki po prostu przeniosa sie w inne miejsca, tam, gdzie bedzie mozna nadrobic "stracony" czas.

Nie ma technicznej mozliwosci zmniejszyc wypadkowosc ponizej pewnego poziomu na zatloczonych w obie strony jednopasmowkach.

Po otwarciu A1 Nowe Marzy jkais dygnitarz (lub policjant) w radio stwierdzil, ze na odciazonym odcinku starej jedynki wypadkowosc spadla PRAKTYCZNIE DO ZERA (to bylo jkaos po pol roku funkcjonowania A1).

Wiec mozemy wymyslac przerozne rozwiazania nie dajac wiary w rozwiazania sprawdzone w starej europie.

Nie jestem oredownikiem puszczenia wszystkiego samopas, niech beda sensowne ograniczenia, system karania nawet za drobne przekroczenie predkosci, ale jesli w jkaiejs wsi jest intensywny ruch to trzeba go wyprowadzic poza nia, nie ma innej mozliwosci. Statystyk i prawdopodobienstwa sie nie oszuka broszurka pt. "Program Uspokojonego Ruchu".

--
Pozdrawiam
MarcinJM

22 Data: Pa?dziernik 28 2009 10:55:25
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Krzysztof Zietara 

On Wed, 28 Oct 2009 10:58:40 +0100, MarcinJM wrote:

Po otwarciu A1 Nowe Marzy jkais dygnitarz (lub policjant) w radio
stwierdzil, ze na odciazonym odcinku starej jedynki wypadkowosc spadla
PRAKTYCZNIE DO ZERA (to bylo jkaos po pol roku funkcjonowania A1).

Spadła. Nie spadła do zera, tylko jakoĹ› o połowÄ™. Poza tym starÄ… jedynkÄ™ też
uspokojono...

Tarhimdugurth
--
 [S1 - za sygnaturkÄ™]

23 Data: Pa?dziernik 28 2009 12:11:14
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: MarcinJM 

Krzysztof Zietara pisze:

On Wed, 28 Oct 2009 10:58:40 +0100, MarcinJM wrote:

Po otwarciu A1 Nowe Marzy jkais dygnitarz (lub policjant) w radio stwierdzil, ze na odciazonym odcinku starej jedynki wypadkowosc spadla PRAKTYCZNIE DO ZERA (to bylo jkaos po pol roku funkcjonowania A1).

Spadła. Nie spadła do zera, tylko jakoĹ› o połowÄ™. Poza tym starÄ… jedynkÄ™ też
uspokojono...

To bylo krotko po uruchomieniu tego odcinka (pol roku) wiec krotkoterminowo mogla spasc bardzo znacznie.
Zapamietalem ta wypowiedz, bo po raz pierwszy przyznano bez ogrodek , ze infrastruktura ma ZNACZACY wplyw na poprawe bezpieczenstwa.

Stra jedynka sama sie pewnie uspokoila w duzej czesci.
Natomiast moje zaciekawienie do dzisiaj wzbudza rozwiazanie ruchu na "92" pomiedzy swarzedzem a wrzesnia.

Spora liczba przebudowanych skrzyzowan ze swiatlami i 100m przed skrzyzowaniem foto (albo sama budka) i co sie dzieje? stawka zwalnia przed foto i majac w oddali zielone prezentuje przecudnej urody lotny start do wyscigu.
Pomijajac to, ze swiatla skupiaja pojazdy na drodze zamiat je rozciagnac na calej dostepnej dlugosci.

Moja siostra podczas podrozy ta droga zapytala ot tak: a czemu tu rond nie pobudowali? (mnostwo miejsca, 2 pasmowka, na bardzo obszerne i plynne rondo w sam raz).
Ronda zalatwilyby wszystkie problemy: bezpieczenstwo, wymuszone ograniczenie predkosci, nieskupianie wielu pojazdow na malym odcinku drogi. Sadze, ze nawet przejscia dla pieszych "na guzik", ktorych jest tam sladowa ilosc bylyby wystarczajaco bezpieczne.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

24 Data: Pa?dziernik 28 2009 22:08:15
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Qlfon 

MarcinJM pisze:

Ronda zalatwilyby wszystkie problemy: bezpieczenstwo, wymuszone ograniczenie predkosci, nieskupianie wielu pojazdow na malym odcinku drogi.
No tutaj to niekoniecznie tak jest. Zobacz np. rondo w Kolbieli co sie tam wyprawia czasami. Skupia sie tam nad wyraz duzo pojazdow z 4 stron.
--
Qlfon, Kraków

25 Data: Pa?dziernik 29 2009 08:58:14
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: MarcinJM 

Qlfon pisze:

MarcinJM pisze:

Ronda zalatwilyby wszystkie problemy: bezpieczenstwo, wymuszone ograniczenie predkosci, nieskupianie wielu pojazdow na malym odcinku drogi.
No tutaj to niekoniecznie tak jest. Zobacz np. rondo w Kolbieli co sie tam wyprawia czasami. Skupia sie tam nad wyraz duzo pojazdow z 4 stron.

92ka jest rownolegla do A2, na ktora w wiekszosci przeniosl sie ruch.
Raczej nie wystepuje sytuacja, gdzie spod swiatl nie da sie przejechac na raz. Chodzi bardziej o to, ze za swiatlami zaczynaja sie niepotrzebne wyprzedzania i "przepychanki", ktore nie mialyby miejsca przy obecnosci rond. A przed swiatlami hamowania jak sie nie uda "start lotny".

--
Pozdrawiam
MarcinJM

26 Data: Pa?dziernik 30 2009 11:52:19
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Krzysztof Zietara 

On Wed, 28 Oct 2009 12:11:14 +0100, MarcinJM wrote:


To bylo krotko po uruchomieniu tego odcinka (pol roku) wiec
krotkoterminowo mogla spasc bardzo znacznie.
Zapamietalem ta wypowiedz, bo po raz pierwszy przyznano bez ogrodek , ze
infrastruktura ma ZNACZACY wplyw na poprawe bezpieczenstwa.

Miewa. Przestawienie tirów na drogÄ™ równoległÄ… też.

Tarhimdugurth
--
 [S1 - za sygnaturkÄ™]

27 Data: Pa?dziernik 28 2009 12:20:43
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Adam Kowalski 

Użytkownik "Jaroslaw Berezowski"  napisał w wiadomoĹ›ci

Za wiadomoscia z komplementarnej grupy:

http://motoryzacja.wnp.pl/program-uspokojenia-ruchu-wejdzie-na-polskie-
drogi,92403_1_0_0.html

*************

Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
(...)

W innym wÄ…tku to pisałem, pozwolÄ™ sobie przekleić to tutaj.

Program uspokojenia ruchu jest potrzebny, przede wszystkim w miejscach, gdzie z drogi korzystajÄ… piesi, rowerzyĹ›ci czyli głównie w miastach i wsiach. Jest to zmniejszenie dominacji ruchu samochodowego w stosunku do innych użytkowników drogi. To również uprzywilejowanie komunikacji zbiorowej.

Uzyskuje siÄ™ to przede wszystkim poprzez:
- ronda, minironda, skrzyżowania równorzÄ™dne,
- progi zwalniajÄ…ce,
- skrzyżowania i przejĹ›cia dla pieszych z wyniesionÄ… powierzchniÄ…,
- azyle dla pieszych,
- optyczne zwÄ™żanie pasów ruchu (oznakowanie poziome),
- zamkniÄ™cie wjazdu dla samochodów do Ĺ›cisłych centrów miast (lub wjazd za opłatÄ…) - możliwoć dotarcia komunikacjÄ… zbiorowÄ….

28 Data: Pa?dziernik 28 2009 12:57:56
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: BydlÄ™ 

Jaroslaw Berezowski wrote:

Za wiadomoscia z komplementarnej grupy:

http://motoryzacja.wnp.pl/program-uspokojenia-ruchu-wejdzie-na-polskie-
drogi,92403_1_0_0.html

*************

Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi

NajwiÄ™kszym zagrożeniem dla ruchu drogowego w Polsce jest nadmierna prÄ™dkoć


Jak wiadomo, mordercza i zabójcza jest prÄ™dkoć:
6, 11, 21, 31, 41, 51, 61, 71 81, 91, 101, 111, 131km/h i każda inna prÄ™dkoć wiÄ™ksza od dopuszczonej przepisami.

OsiÄ…gniÄ™cie prÄ™dkoĹ›ci zabójczej skutkuje Ĺ›mierciÄ….

Nie sÄ… zabójcze:
- zły stan pojazdu
- zły stan drogi
- brak umiejętności kierowcy
- bezmyĹ›lnoć kierowców i pieszych
-nieumijÄ™tnoć przewidzenia skutkow swoich zachowaĹ„ u pieszych i kierowców
- itd.

Tylko prÄ™dkoć zabija...
;>>>



(uwaga! prÄ™dkóć nie zabija na terenie Niemiec)

--
BydlÄ™

29 Data: Pa?dziernik 28 2009 13:04:24
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Adam Kowalski 

Użytkownik "BydlÄ™"  napisał w wiadomoĹ›ci

Jak wiadomo, mordercza i zabójcza jest prÄ™dkoć:

http://wyborcza.pl/1,100503,6828746,Morderca_jest_kim_innym_niz_to_opisuja_media.html

"Morderca jest kim innym niż to opisujÄ… media
Janusz Osadziński2009-07-16, ostatnia aktualizacja 2009-07-16 15:57

Jestem lekarzem, chirurgiem, pracujÄ™ w oddziale ratunkowym jednego z najwiÄ™kszych warszawskich szpitali klinicznych. Stołeczne szpitale rotacyjnie dyżurujÄ… w zakresie ostrych dyżurów urazowych. W jeden dzieĹ„ tygodnia przez 24 godziny trafiajÄ… do nas ofiary wypadków komunikacyjnych z całego obszaru Warszawy i najbliższych okolic podwarszawskich, a nawet z dalszych odległoĹ›ci, jeĹ›li pacjent jest w bardzo ciÄ™żkim stanie i wymaga specjalistycznego kompleksowego zaopatrzenia. Na tej podstawie czujÄ™ siÄ™ upoważniony do wyrażenia własnych wniosków co do sytuacji na drogach.

Po pierwsze: media, policja i politycy kształtujÄ… całkowicie nieprawdziwy obraz tego co siÄ™ na polskich drogach dzieje. Gwoli Ĺ›cisłoĹ›ci: wszyscy sÄ… zgodni i ja też, bo wiem to z codziennej praktyki, że na polskich drogach trwa nieustajÄ…cy horror. TysiÄ…ce ludzi ginie zabitych przez drogowych morderców. To siÄ™ zgadza.

Natomiast protestujÄ™ przeciwko powtarzaniu i powielaniu mitów co do przyczyn tego stanu.


Co wynika z programów informacyjnych wszystkich kanałów telewizyjnych, szczególnie w długie weekendy, w dniu 1 listopada lub w wakacje?

Wszystkie media, policja i politycy kreujÄ… nastÄ™pujÄ…cy obraz najwiÄ™kszego zagrożenia na polskich drogach:

Wg nich jest to młodzieniec lat 20-25, który bÄ™dÄ…c pod wpływem alkoholu lub amfetaminy, a najlepiej jedno i drugie, pÄ™dzi przez Ĺ›rodek miasta 200 km na godzinÄ™ stuningowanÄ… beemkÄ… z ciemnymi szybami, nie zatrzymuje siÄ™ do kontroli policyjnej i po staranowaniu kilkunastu samochodów zatrzymuje siÄ™ na latarni.

W lecie pierwszeĹ„stwo obejmuje motocyklista, szybkoć wzrasta do 250 km/h, a nawet niektóre serwisy bez żenady mówiÄ… o 300 km/h.

Diagnoza, utrwalona od wielu lat i powtarzana jako oczywisty, niepodważalny dogmat jest jedna: najwiÄ™kszÄ… przyczynÄ… wypadków w Polsce sÄ…: szybkoć, brawura, alkohol. Czasem, z rzadka, gwoli już najwiÄ™kszego obiektywizmu, ktoĹ› jeszcze wspomni o dziurawych drogach i kiepskim stanie technicznym pojazdów.

Adekwatnie do tak zidentyfikowanych zagrożeĹ„ podejmuje siÄ™ akcje: w długi weekend tysiÄ…ce policjantów czai siÄ™ w krzakach z suszarkami i alkomatami, słupów na fotoradary (w wiÄ™kszoĹ›ci pustych) oraz znaków ograniczenia prÄ™dkoĹ›ci jest już wiÄ™cej niż reklam hurtowni.

I wszyscy niezmiennie demonstrujÄ… zdziwienie, szok, oburzenie: "znów na drogach w weekend zginÄ™ło 80 osób".

To dlaczego zginÄ™ło? Na drogi wyległo tysiÄ…ce policjantów, wszystkie stacje telewizyjne na okrÄ…gło pokazywały ich w akcji, kiedy ofiarnie wyskakujÄ… z lizakiem tuż przed pÄ™dzÄ…cy samochód, a potem skruszony kierowca dmucha w balonik. Czemu mimo to ci wszyscy ludzie zginÄ™li, a wielokrotnie wiÄ™cej trafiło w ciÄ™żkim stanie do szpitala?

Z moich dwudziestoletnich obserwacji, popartych zresztÄ… prowadzonymi przeze mnie statystykami, wynika prosta odpowiedĽ: oni zginÄ™li nie tam gdzie stali policjanci, i zginÄ™li nie z takich przyczyn, o jakich wszyscy opowiadajÄ… . I nie chodzi tu o tak banalny fakt, że policjanci stali na siedemdziesiÄ…tym kilometrze "gierkówki" a ktoĹ› zginÄ…ł na siedemdziesiÄ…tym piÄ…tym.

Chodzi o to, że w Polsce zdecydowana wiÄ™kszoć ludzi na drodze ginie w zupełnie innych okolicznoĹ›ciach niż wynika to z obrazu kreowanego przez media, policjÄ™ i polityków.

Z moich statystyk wynika: małolat w czarnej beemce z ciemnymi szybami pod wpływem amfetaminy lub alkoholu trafia do szpitala (lub trafiajÄ… jego ofiary) raz na dwa miesiÄ…ce. Motocyklista, który kogoĹ› zabił, trafia siÄ™ raz na pół roku. Natomiast, motocyklista, którego ktoĹ› zabił lub próbował zabić, trafia do nas dwa razy w tygodniu.

A wiecie PaĹ„stwo kto jest, też w moich statystykach, absolutnym numerem jeden jeĹ›li chodzi o liczbÄ™ ofiar? Jest to pani lat 30-40, trzeĽwa, w dobrym, służbowym samochodzie, przejeżdżajÄ…ca pieszego na pasach. To siÄ™ zdarza CODZIENNIE, i to kilka - kilkanaĹ›cie razy dziennie.

W 24-godzinny ostry dyżur urazowy, w zwykły dzieĹ„ tygodnia, z terenu Warszawy trafia do oddziału ratunkowego co najmniej 15 osób (ciÄ™ższe przypadki, w tym niektóre skrajnie ciÄ™żkie) oraz 30 na ortopediÄ™ (lżejsze przypadki - złamania koĹ„czyn bez urazu głowy i narzÄ…dów wewnÄ™trznych) - osób przejechanych podczas próby przekroczenia jezdni na przejĹ›ciu dla pieszych. I jeszcze jedna do kilku osób, które trafiajÄ… już nie do nas, ale bezpoĹ›rednio do Zakładu Medycyny SÄ…dowej, na sekcjÄ™ zwłok.

ProponujÄ™ PaĹ„stwu redaktorom "Gazety Wyborczej", zwykle bardzo rzetelnie przygotowujÄ…cej materiały do publikacji: sprawdĽcie ogólnopolskie statystyki we własnym zakresie. Ale krytycznie, nie na zasadzie, że patrol policji wpisał w rubryce przyczyna wypadku: szybkoć, brawura itp. Po każdych wyborach publikujecie bardzo dokładne statystyki kto gdzie na kogo głosował, w podziale na kategorie wiekowe, materialne, miejsce zamieszkania, wykształcenie itd. Opublikujcie, proszÄ™, podobne statystyki w odniesieniu do wypadków komunikacyjnych.

JeĹ›li najwiÄ™cej ludzi zabija 20-letni młodzieniec, to zakażmy wydawania mu prawa jazdy przed 25. rokiem życia. Ale jeĹ›li okaże siÄ™, że najwiÄ™cej ludzi zostaje zabitych przez kierowców w wieku 30-60 lat, trzeĽwych, którzy nigdy w życiu nie przekroczyli 120 km/h, prawo jazdy majÄ… od co najmniej kilku lat (a tak właĹ›nie jest !) - to mamy problem.

Bo żadna akcja policyjna ani kampania medialna, w dotychczasowej formie, nie powstrzyma tej najgroĽniejszej grupy morderców drogowych. WPROST PRZECIWNIE: wszystkie te akcje tylko ich uspokajajÄ…: "Nie jestem młodym kierowcÄ…, mam zwykły samochód 1,3 litra, 70 koni, nie grzejÄ™ "gierkówkÄ…" 180 km/h, nie piłem, wiÄ™c jadÄ™ zadowolony z siebie, prowadzÄ™ pewnie, bezpiecznie. Trzask! LecÄ…ce w powietrzu ciało uderzonego pieszego. WtargnÄ™ła na jezdniÄ™! Wszyscy widzieli, wtargnÄ™ła prosto pod koła, nie miałem szans!"

MyĹ›licie PaĹ„stwo, że ktoĹ›, kto kogoĹ› przed chwilÄ… zabił, ma chwilÄ™ refleksji nad sobÄ…? A może wrÄ™cz myĹ›licie, że ktoĹ› taki nie wygrzebie siÄ™ z wyrzutów sumienia do koĹ„ca życia? Zapewniam, nic z tego. Policja przywozi sprawców Ĺ›miertelnych wypadków do szpitala na pobranie krwi, wiÄ™c z nimi muszÄ™ rozmawiać, choć napełniajÄ… mnie wstrÄ™tem. Zero refleksji! Zero wyrzutów sumienia! "To ta staruszka wtargnÄ™ła na pasy! Jakie czerwone, jeszcze było żółte!". Pani przywieziona przez policjÄ™ zrobiła w oddziale ratunkowym awanturÄ™ mÄ™żczyĽnie, którego pół godziny wczeĹ›niej przejechała wraz z prowadzonÄ… przez niego za rÄ…czkÄ™ piÄ™cioletniÄ… córeczkÄ… na przejĹ›ciu dla pieszych, a to oni mieli zielone Ĺ›wiatło: "Gdzie lazłeĹ› baranie! Ja miałam zielonÄ… strzałkÄ™, a wiÄ™c pierwszeĹ„stwo!"

Głównymi przyczynami wypadków w Polsce nie sÄ… szybkoć, brawura, alkohol, dziurawe drogi, kiepskie samochody. Głównymi przyczynami sÄ…: bezmyĹ›lnoć, skrajna głupota, kretynizm, debilstwo, idiotyzm i durnota kierujÄ…cych samochodami osobowymi.


Las fotoradarów, ani suszarki w krzaczorach tego nie poprawiÄ…. Jedyne, co może wpłynąć na zmniejszenie liczby ofiar na drogach, to zdeterminowana, konsekwentna, organiczna, prawdziwa edukacja od najmłodszych lat. I tu akcja "Gazety" spełnia rolÄ™ nie do przecenienia. Jestem wam wdziÄ™czny, że w pierwszym artykule opisaliĹ›cie nie dresiarza w beemce czy motocyklistÄ™ na tylnym kole, ale paniÄ… w mercedesie, która zabiła pieszÄ… na przejĹ›ciu."

30 Data: Pa?dziernik 28 2009 13:11:27
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Artur 'futrzak' MaĹ›lÄ…g 

Adam Kowalski pisze:
(...)

"Morderca jest kim innym niż to opisujÄ… media
Janusz Osadziński2009-07-16, ostatnia aktualizacja 2009-07-16 15:57

Jestem lekarzem, chirurgiem, pracujÄ™ w oddziale ratunkowym jednego z

Raz, ze było, dwa, ze wielokrotnie udowodniono, że materiału tego
nawet nie można nazwać tendencyjnym - jest zwyczajnie nieprawdziwy
jeżeli chodzi o fakty, a tezy tam postawione sÄ… wyssane za palca.

31 Data: Pa?dziernik 28 2009 13:25:12
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Adam Kowalski 

Użytkownik "Artur 'futrzak' MaĹ›lÄ…g"  napisał w wiadomoĹ›ci

Raz, ze było,

Nie mogÄ™ znaleĽÄ‡. Dasz linka? ChÄ™tnie poczytam.

dwa, ze wielokrotnie udowodniono, że materiału tego
nawet nie można nazwać tendencyjnym - jest zwyczajnie nieprawdziwy
jeżeli chodzi o fakty, a tezy tam postawione sÄ… wyssane za palca.

Skoro dyskusja już była, to nie bÄ™dÄ™ teraz wyskakiwał jak Filip z konopii i wyciÄ…gał swoich argumentów.

32 Data: Pa?dziernik 30 2009 10:17:49
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Adam Kowalski 

Użytkownik "Adam Kowalski"  napisał w wiadomoĹ›ci

Raz, ze było,

Nie mogÄ™ znaleĽÄ‡. Dasz linka? ChÄ™tnie poczytam.

Podpowiesz?

33 Data: Pa?dziernik 28 2009 06:03:41
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Olleo 

Raz, ze było, dwa, ze wielokrotnie udowodniono, że materiału tego
nawet nie można nazwać tendencyjnym - jest zwyczajnie nieprawdziwy
jeżeli chodzi o fakty, a tezy tam postawione s± wyssane za palca.

No patrz...

"Jest to pani lat 30-40, trzeĽwa, w
dobrym, służbowym samochodzie, przejeżdżaj±ca pieszego na pasach.
[...] zwykły samochód 1,3 litra, 70 koni"

Wypisz wymaluj taka pani potracila mnie na pasach w 2003r.

--
Olleo

34 Data: Pa?dziernik 28 2009 18:57:33
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 28 Oct 2009 13:11:27 +0100, Artur 'futrzak' Ma¶l±g napisał(a):

Raz, ze było, dwa, ze wielokrotnie udowodniono, że materiału tego
nawet nie można nazwać tendencyjnym - jest zwyczajnie nieprawdziwy
jeżeli chodzi o fakty, a tezy tam postawione s± wyssane za palca.

Wszystkie moje kolizje (i te z mojej winy, i te z winy innych) nast±piły
przy prędko¶ciach dużo niższych od dopuszczalnej.
Nigdy nei spowodowałem wypadku ani szkód kiedy przekraczałem dozwolona
prędko¶ć.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

35 Data: Pa?dziernik 28 2009 05:57:02
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: Olleo 

Tylko prędko¶ć zabija...

Nie predkosc, tylko hamowanie... czasem bardzo gwaltowne :P
--
Olleo

36 Data: Pa?dziernik 28 2009 17:32:42
Temat: Re: Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi
Autor: kogutek 

Za wiadomoscia z komplementarnej grupy:

http://motoryzacja.wnp.pl/program-uspokojenia-ruchu-wejdzie-na-polskie-
drogi,92403_1_0_0.html

*************

Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi

NajwiÄ&#65533;kszym zagrożeniem dla ruchu drogowego w Polsce jest nadmierna
prÄ&#65533;dkoĹ&#65533;Ä&#65533; pojazdów, która jest przyczynÄ&#65533; 31% wypadków Ĺ&#65533;miertelnych i
każdego roku kosztuje życie ponad 1 600 osób. W miastach zbyt szybko
jeĽdzi 85% pojazdów, lecz najgorsza sytuacja panuje na odcinkach dróg
przechodzÄ&#65533;cych przez niewielkie miejscowoĹ&#65533;ci, gdzie 94% kierowców
przekracza dozwolonÄ&#65533; prÄ&#65533;dkoĹ&#65533;Ä&#65533;, pisze resort infrastruktury, który
reagujÄ&#65533;c na taki stan rzeczy szykuje Program Uspokojenia Ruchu.
NajwiÄ&#65533;kszym zagrożeniem dla ruchu drogowego w Polsce jest nadmierna
prÄ&#65533;dkoĹ&#65533;Ä&#65533; pojazdów, która jest przyczynÄ&#65533; 31% wypadków Ĺ&#65533;miertelnych i
każdego roku kosztuje życie ponad 1 600 osób. W miastach zbyt szybko
jeĽdzi 85% pojazdów, lecz najgorsza sytuacja panuje na odcinkach dróg
przechodzÄ&#65533;cych przez niewielkie miejscowoĹ&#65533;ci, gdzie 94% kierowców
przekracza dozwolonÄ&#65533; prÄ&#65533;dkoĹ&#65533;Ä&#65533;, pisze resort infrastruktury, który
reagujÄ&#65533;c na taki stan rzeczy szykuje Program Uspokojenia Ruchu.

ChoÄ&#65533; kierowcy bez wÄ&#65533;tpienia majÄ&#65533; na ten temat odmienne zdanie,
pomysĹ&#65533;odawcy programu twierdzÄ&#65533;, że istotnÄ&#65533; przyczynÄ&#65533; krytycznego stanu
rzeczy jest uksztaĹ&#65533;towanie dróg i organizacja ruchu, które sprzyjajÄ&#65533; zbyt
szybkiej jeĽdzie. Program Uspokojenia Ruchu ma obowiÄ&#65533;zywaÄ&#65533; w latach
2010-2014. BÄ&#65533;dzie realizowany na drogach samorzÄ&#65533;dowych w obszarze
zabudowanym - w miastach, miejscowoĹ&#65533;ciach i na obszarach wiejskich.
GĹ&#65533;ównym celem Programu bÄ&#65533;dzie poprawa bezpieczeĹ&#65533;stwa ruchu drogowego i
zmniejszanie uciÄ&#65533;żliwoĹ&#65533;ci transportu poprzez zapewnienie bezpiecznej
prÄ&#65533;dkoĹ&#65533;ci pojazdów oraz rozpropagowanie poĹ&#65533;ród samorzÄ&#65533;dów wiedzy i
dobrych praktyk z zakresu uspokojenia ruchu.

Program Uspokojenia Ruchu bÄ&#65533;dzie obejmowaĹ&#65533; zestaw komplementarnych
dziaĹ&#65533;aĹ&#65533;:
- opracowanie przewodnika do uspokojenia ruchu;
- inwestycje: zadania uspokojenia ruchu wdrażane przez samorzÄ&#65533;dy i
czÄ&#65533;Ĺ&#65533;ciowo finansowane z kredytu EBI;
- pomoc techniczna: szkolenia z uspokojenia ruchu dla wszystkich
zarzÄ&#65533;dców dróg oraz zarzÄ&#65533;dzanie Programem.

Przewodnik do uspokajania ruchu jest poddawany konsultacjom spoĹ&#65533;ecznym.
Zadania inwestycyjne bÄ&#65533;dÄ&#65533; obejmowaÄ&#65533; przebudowÄ&#65533; i modernizacjÄ&#65533; odcinków
dróg
samorzÄ&#65533;dowych na obszarze zabudowanym w celu zapewnienia bezpiecznej
prÄ&#65533;dkoĹ&#65533;ci ruchu pojazdów oraz zmniejszenia uciÄ&#65533;żliwoĹ&#65533;ci Transportu poprzez
wdrożenie Ĺ&#65533;rodków uspokojenia ruchu. Ocenia siÄ&#65533;, że dziÄ&#65533;ki realizacji
Programu można ocaliÄ&#65533; od Ĺ&#65533;mierci 500 osób, a prawie 6 000 kolejnych
uchroniÄ&#65533; przed ciÄ&#65533;żkimi obrażeniami ciaĹ&#65533;a.

W odróżnieniu od przebudowy miejsc niebezpiecznych, która dotyczy tylko
tych odcinków dróg, gdzie poprzednio koncentrowaĹ&#65533;y siÄ&#65533; wypadki,
uspokojenie ruchu jest dziaĹ&#65533;aniem profilaktycznym i kompleksowym.
Wprowadza siÄ&#65533; je na caĹ&#65533;ym obszarze, gdzie wystÄ&#65533;puje problem nadmiernej
prÄ&#65533;dkoĹ&#65533;ci i zagrożenie wypadkowe mieszkaĹ&#65533;ców. OddziaĹ&#65533;ywanie uspokojenia
ruchu ma znacznie szerszy zakres. Zapotrzebowanie na uspokojenie ruchu
jest bardzo duże, o czym Ĺ&#65533;wiadczy zainteresowanie samorzÄ&#65533;dów i gotowoĹ&#65533;Ä&#65533;
do finansowania tych dziaĹ&#65533;aĹ&#65533;: z terenu caĹ&#65533;ego kraju do resortu wpĹ&#65533;ynÄ&#65533;Ĺ&#65533;o
przeszĹ&#65533;o 2 850 zgĹ&#65533;oszeĹ&#65533; podmiotów zainteresowanych udziaĹ&#65533;em w Programie
obejmujÄ&#65533;cych inwestycje o Ĺ&#65533;Ä&#65533;cznej wartoĹ&#65533;ci 3,89 mld zĹ&#65533;.

CaĹ&#65533;kowita wartoĹ&#65533;Ä&#65533; Programu Uspokojenia Ruchu jest szacowana na 270 mln
euro. Przewiduje siÄ&#65533;, że Ĺ&#65533;rodki na finansowanie Programu zapewni kredyt
Europejskiego Banku Inwestycyjnego (130 mln euro), Ĺ&#65533;rodki wĹ&#65533;asne
jednostek samorzÄ&#65533;du terytorialnego (135 mln euro) oraz Ministerstwo
Infrastruktury (5 mln euro).

***********

Mnie tak ciekawi co bedzie w tym poradniku? Kaszpirowski namawiajacy do
odprezenia? :) I oczywiscie ile zarzadzajacy programem wezmie za
zarzadzanie programem.

Tak czy inaczej dla popierdalaczy zzymajacych sie na uspokajanie ruchu
(vide Przeginia na DK94) nadeszly ciezsze czasy.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
Nad czym tu się zastanawiać. Miasto 40 w dzień 50 w nocy, + tolerancja radaru.
Za miastem 75 autostrada 100. Wszystkie mandaty x 3. TrzeĽwo¶ć 0,00. Po roku na
każdy spadek o 100 zabitych podniesienie prędko¶ci w mie¶cie o 1 km/h. Za
miastem o 1,5. Mandaty proporcjonalnie mniejsze. Jeszcze bym dołożył że stłuczka
z nieprawidłowo zaparkowanym i nie oznaczonym w specjalny i upierdliwy sposób
samochodem jest zawsze z winy parkuj±cego.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Program Uspokojenia Ruchu wejdzie na polskie drogi



Grupy dyskusyjne