Grupy dyskusyjne   »   Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu

Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu



1 Data: Marzec 26 2012 05:06:11
Temat: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: bubuTP 

Witam!

Proszę o komentarz do sytuacji, do której często dochodzi na jednym ze skrzyżowań w moim mieście. Na załączonym obrazku:

http://212.85.102.91/ml/jag.jpg

widać pojazdy stojące w korku, kierujący pojazdem zielonym postanawia skręcić w prawo żeby ominąć dalszy korek. Oprócz tego pojazd żółty również będzie skręcał, o ile pojazdy stojące w korku mu to umożliwią. Natomiast kierujący samochodem niebieskim (niebędącym autobusem) postanawia ominąć korek przejeżdżając przez zatoczkę autobusową i skręcając w prawo.

Pytanie brzmi, czy w ogóle taki manewr pojazdu niebieskiego jest dozwolony? Jeśli tak, to czy kierujący pojazdem zielonym ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa (jako że pojazd niebieski znajduje się z prawej strony), czy może pojazd niebieski należy traktować jako włączający się do ruchu? Dodatkowo, jak ma się pierwszeństwo przejazdu pomiędzy pojazdami zółtym i niebieskim?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.



2 Data: Marzec 26 2012 14:14:36
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: Jarek Andrzejewski 

On Mon, 26 Mar 2012 05:06:11 -0700 (PDT), bubuTP
wrote:

Witam!

Proszę o komentarz do sytuacji, do której często dochodzi na jednym ze skrzyżowań w moim mieście. Na załączonym obrazku:

http://212.85.102.91/ml/jag.jpg

Pas ruchu pojazdu niebieskiego się kończy i "niebieski" kierowca
powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi "zielonemu".
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

3 Data: Marzec 26 2012 05:19:14
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: bubuTP 

W dniu poniedziałek, 26 marca 2012, 14:14:36 UTC+2 użytkownik Jarek Andrzejewski napisał:

On Mon, 26 Mar 2012 05:06:11 -0700 (PDT), bubuTP
wrote:

>Witam!
>
>Proszę o komentarz do sytuacji, do której często dochodzi na jednym ze skrzyżowań w moim mieście. Na załączonym obrazku:
>
>http://212.85.102.91/ml/jag.jpg

Pas ruchu pojazdu niebieskiego się kończy i "niebieski" kierowca
powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi "zielonemu".
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Tylko czy to jest pas ruchu, jeśli stoi tam znak "przystanek autobusowy" i nie ma innych znaków poziomych poza liniami?

A jak z pojazdem zółtym?

4 Data: Marzec 26 2012 14:36:08
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: Jarek Andrzejewski 

On Mon, 26 Mar 2012 05:19:14 -0700 (PDT), bubuTP
wrote:

W dniu poniedziałek, 26 marca 2012, 14:14:36 UTC+2 użytkownik Jarek Andrzejewski napisał:
On Mon, 26 Mar 2012 05:06:11 -0700 (PDT), bubuTP
wrote:

>Witam!
>
>Proszę o komentarz do sytuacji, do której często dochodzi na jednym ze skrzyżowań w moim mieście. Na załączonym obrazku:
>
>http://212.85.102.91/ml/jag.jpg

Pas ruchu pojazdu niebieskiego się kończy i "niebieski" kierowca
powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi "zielonemu".
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Tylko czy to jest pas ruchu, jeśli stoi tam znak "przystanek autobusowy" i nie ma innych znaków poziomych poza liniami?

spełnia definicję IMHO i jest wyznaczony. To, że jest tam przystanek
nic tu nie zmienia (przekonaj mnie, że jest inaczej wskazując jakiś
przepis)

A jak z pojazdem zółtym?

Normalnie, ustępuje pierwszeństwa jadącym z przeciwka prosto i
skręcającym w prawo.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

5 Data: Marzec 26 2012 05:40:41
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: Adam Klobukowski 

On Monday, 26 March 2012 14:19:14 UTC+2, bubuTP  wrote:

W dniu poniedziałek, 26 marca 2012, 14:14:36 UTC+2 użytkownik Jarek Andrzejewski napisał:
> On Mon, 26 Mar 2012 05:06:11 -0700 (PDT), bubuTP
> wrote:
>
> >Witam!
> >
> >Proszę o komentarz do sytuacji, do której często dochodzi na jednym ze skrzyżowań w moim mieście. Na załączonym obrazku:
> >
> >http://212.85.102.91/ml/jag.jpg
>
> Pas ruchu pojazdu niebieskiego się kończy i "niebieski" kierowca
> powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi "zielonemu".
> --
> pozdrawiam,
> Jarek Andrzejewski

Tylko czy to jest pas ruchu, jeśli stoi tam znak "przystanek autobusowy" i nie ma innych znaków poziomych poza liniami?

A jak z pojazdem zółtym?

To czy jest tam pas ruchu, to zależy gdzie się kończy nawierzchnia przystanku, która musi być inna od ulicy.

Zielony nie ma prawa tak skręcić, bo w lewo skręcać można tylko z lewego skrajnego pasa, chyba że jest dodatkowe oznakowanie. Tak czy siak zielony musi ustąpić niebieskiemu, a żółty wszystkim.

AdamK

6 Data: Marzec 26 2012 05:42:19
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: Adam Klobukowski 

On Monday, 26 March 2012 14:40:41 UTC+2, Adam Klobukowski  wrote:

On Monday, 26 March 2012 14:19:14 UTC+2, bubuTP  wrote:
> W dniu poniedziałek, 26 marca 2012, 14:14:36 UTC+2 użytkownik Jarek Andrzejewski napisał:
> > On Mon, 26 Mar 2012 05:06:11 -0700 (PDT), bubuTP
> > wrote:
> >
> > >Witam!
> > >
> > >Proszę o komentarz do sytuacji, do której często dochodzi na jednym ze skrzyżowań w moim mieście. Na załączonym obrazku:
> > >
> > >http://212.85.102.91/ml/jag.jpg
> >
> > Pas ruchu pojazdu niebieskiego się kończy i "niebieski" kierowca
> > powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi "zielonemu".
> > --
> > pozdrawiam,
> > Jarek Andrzejewski
>
> Tylko czy to jest pas ruchu, jeśli stoi tam znak "przystanek autobusowy" i nie ma innych znaków poziomych poza liniami?
>
> A jak z pojazdem zółtym?

To czy jest tam pas ruchu, to zależy gdzie się kończy nawierzchnia przystanku, która musi być inna od ulicy.

Zielony nie ma prawa tak skręcić, bo w lewo skręcać można tylko z lewego skrajnego pasa, chyba że jest dodatkowe oznakowanie. Tak czy siak zielony musi ustąpić niebieskiemu, a żółty wszystkim.

Tfu, przepraszam, jeżeli tam jest pas ruchu i się on kończy, to niebieski musi innym ustąpić.

AdamK

7 Data: Marzec 26 2012 14:29:12
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: Jacek 

W dniu 2012-03-26 14:06, bubuTP pisze:

Oprócz tego pojazd żółty również będzie skręcał, o ile pojazdy stojące w korku mu to umożliwią.
Co to znaczy "o ile mu umożliwią"?
Wjazd na skrzyżowanie, jak nie ma tam ani za nim miejsca, żeby jechać dalej jest zabroniony, więc MUSZA mu umożliwić.
Jacek

8 Data: Marzec 26 2012 15:09:32
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: Robert_J 

Pytanie brzmi, czy w ogóle taki manewr pojazdu niebieskiego jest dozwolony?

Tak naprawdę nie ma chyba przepisu zabraniającego przejechać przez przystanek autobusowy.



Jeśli tak, to czy kierujący pojazdem zielonym ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa (jako
że pojazd niebieski znajduje się z prawej strony), czy może pojazd niebieski należy
traktować jako włączający się do ruchu? Dodatkowo, jak ma się pierwszeństwo przejazdu > pomiędzy pojazdami zółtym i niebieskim?

Jeśli układ pasów jest taki jak podajesz to na 99% linia wydzielająca przystanek jest linią P-1 o podwójnej szerokości. Czyli przekraczając ją pojazd włącza się do ruchu i, co za tym idzie, musi ustąpić pierwszeństwa wszystkim którzy już w ruchu się znajdują. Ergo: niebieski dojedzie do końca, zatrzyma się, przepuści wszystkich i przejedzie ostatni :-).

9 Data: Marzec 27 2012 22:46:37
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 26 Mar 2012 15:09:32 +0200, Robert_J napisał(a):

wydzielająca przystanek jest linią P-1 o podwójnej
szerokości. Czyli przekraczając ją pojazd włącza się do
ruchu

Przepis jakiś podasz, czy tyulko tak będziesz sobie bzdurzył?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

10 Data: Kwiecien 01 2012 19:05:17
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: 'Tom N' 

Adam Płaszczyca w

Dnia Mon, 26 Mar 2012 15:09:32 +0200, Robert_J napisał(a):

wydzielająca przystanek jest linią P-1 o podwójnej
szerokości. Czyli przekraczając ją pojazd włącza się do
ruchu

Przepis jakiś podasz, czy tyulko tak będziesz sobie bzdurzył?


§ 86. 2.Znak P-1 o podwójnej szerokości, w którym kreski i przerwy są równe,
informuje ponadto, że wyznaczony pas ruchu jest pasem:
 1) ruchu powolnego,


Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje [...] przy wjeżdżaniu:
[...]
z pasa ruchu dla pojazdów powolnych;

--
Tomasz Nycz

11 Data: Marzec 26 2012 13:33:28
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: masti 

Dnia pięknego Mon, 26 Mar 2012 05:06:11 -0700 osobnik zwany bubuTP
wystukał:

Pytanie brzmi, czy w ogóle taki manewr pojazdu niebieskiego jest
dozwolony?

oczywiście, chyba, że byłoby to oznakowane jako buspas, a tu nie jest

Jeśli tak, to czy kierujący pojazdem zielonym ma obowiązek
ustąpić pierwszeństwa (jako że pojazd niebieski znajduje się z prawej
strony), czy może pojazd niebieski należy traktować jako włÄ…czający się
do ruchu?

ani jedno ani drugie. Niebieskiemu kończy się pas więc musi go zmienić
ustepując pierwszeństwa zielonemu, który już tam jest

Dodatkowo, jak ma się pierwszeństwo przejazdu pomiędzy
pojazdami zółtym i niebieskim?

żółty skręca w lewo więc ustępuje



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

12 Data: Marzec 26 2012 16:20:02
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: Robert_J 

żółty skręca w lewo więc ustępuje

Tak, ale tylko zielonemu. No, chyba że jest tam tylko normalna linia P-1, a nie taka jak napisałem wcześniej :-). Jeśli jest o podwójnej szerokości to niebieski włÄ…cza się do ruchu. Mogła być jeszcze P-7a, ale wtedy także niebiesky by włÄ…czał się do ruchu.

13 Data: Marzec 26 2012 07:46:05
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: bubuTP 

W dniu poniedziałek, 26 marca 2012, 16:20:02 UTC+2 użytkownik Robert_J napisał:

> żółty skręca w lewo więc ustępuje

Tak, ale tylko zielonemu. No, chyba że jest tam tylko
normalna linia P-1, a nie taka jak napisałem wcześniej :-).
Jeśli jest o podwójnej szerokości to niebieski włącza się do
ruchu. Mogła być jeszcze P-7a, ale wtedy także niebiesky by
włączał się do ruchu.

W dniu poniedziałek, 26 marca 2012, 15:54:31 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
Mon, 26 Mar 2012 05:06:11 -0700 (PDT), bubuTP

> Pytanie brzmi, czy w ogóle taki manewr pojazdu niebieskiego jest dozwolony?

Jakie linie oddzielają te dwa pasy? Na rysunku są nijakie...

> Jeśli tak, to czy kierujący pojazdem zielonym ma obowiązek ustąpić
> pierwszeństwa (jako że pojazd niebieski znajduje się z prawej strony),

Nie.

> Dodatkowo, jak ma się pierwszeństwo przejazdu
> pomiędzy pojazdami zółtym i niebieskim?

Żółty musi ustąpić zgodnie z Art. 25.

--
Pozdor Myjk
http://rejestratory-trasy.pl


Pozwolę sobie uściślić pod tą wypowiedzią odnosząc się również do pozostałych.

Nawierzchnia "pasa" będącego jednocześnie zatoką autobusową jest brukowana w odróżnieniu od nawierzchni drogi, która jest asfaltowa.

Na moim rysunku linie oddzielające pasy są nijakie, bo takie też są moje umiejętności obsługi programu graficznego, za co przepraszam. Linia która się tam znajduje to P-7a.

W obszarze o którym rozmawiamy nie ma innego oznakowania (wcześniej jest tylko D-1, ale to nie zmienia sytuacji.

Według mnie, kierowca skręcający (czyli de facto wyjeżdżający) z tego pasa przejeżdża ostatni, bo włącza się do ruchu.

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.

14 Data: Marzec 26 2012 17:16:36
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: Robert_J 

Nawierzchnia "pasa" będącego jednocześnie zatoką autobusową jest brukowana w
odróżnieniu od nawierzchni drogi, która jest asfaltowa.

To nie ma znaczenia.



Na moim rysunku linie oddzielające pasy są nijakie, bo takie też są moje umiejętności
obsługi programu graficznego, za co przepraszam. Linia która się tam znajduje to P-7a.
...
Według mnie, kierowca skręcający (czyli de facto wyjeżdżający) z tego pasa przejeżdża
ostatni, bo włącza się do ruchu.

I dokładnie tak jest. Linia P-7a oznacza krawędź jezdni, więc auto wjeźdżające z powrotem na jezdnię włącza się do ruchu i ustępuje pierwszeństwa wszystkim uczestnikom :-)

15 Data: Marzec 26 2012 10:57:05
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: Myjk 

On 26 Mar, 17:16, "Robert_J"  wrote:

I dokładnie tak jest. Linia P-7a oznacza krawędź jezdni,
więc auto wjeźdżające z powrotem na jezdnię włącza się do
ruchu i ustępuje pierwszeństwa wszystkim uczestnikom :-)

Podobny przypadek, do analizy:
http://www.youtube.com/watch?v=Y4MnpzG5Sqc

16 Data: Marzec 27 2012 12:12:38
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: Myjk 

Mon, 26 Mar 2012 10:57:05 -0700 (PDT), Myjk

Podobny przypadek, do analizy: > [ciah]

O kurka sorry, nie skopiował mi właściwego linka do schowka. :/
Miał być ten: http://youtu.be/yr8-A4y8p7o

--
Pozdor Myjk
http://rejestratory-trasy.pl

17 Data: Marzec 27 2012 11:06:49
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: masti 

Dnia pięknego Tue, 27 Mar 2012 12:12:38 +0200 osobnik zwany Myjk wystukał:

Mon, 26 Mar 2012 10:57:05 -0700 (PDT), Myjk

Podobny przypadek, do analizy: > [ciah]

O kurka sorry, nie skopiował mi właściwego linka do schowka. :/ Miał być
ten: http://youtu.be/yr8-A4y8p7o


tu to guzik widać.
Choć patrząc na linię przerywaną przy skręcie nie widać żeby przystanek
kończył się przerywaną.


--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

18 Data: Marzec 27 2012 14:30:05
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: Myjk 

Tue, 27 Mar 2012 11:06:49 +0000 (UTC), masti

O kurka sorry, nie skopiował mi właściwego linka do schowka. :/ Miał być
ten: http://youtu.be/yr8-A4y8p7o
tu to guzik widać.
Choć patrząc na linię przerywaną przy skręcie nie widać
żeby przystanek kończył się przerywaną.

To jest właśnie odwrotny przykład, gdzie kierowca z rejestratorem, będąc
przekonanym o swojej racji, wymuszając pierwszeństwo na Audi i prawie
doprowadzajac do kolizji, pojechał ĹšLE.

--
Pozdor Myjk
http://rejestratory-trasy.pl

19 Data: Marzec 27 2012 21:54:36
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skr zyżowaniu
Autor: Shrek 

On 2012-03-27 12:12, Myjk wrote:

Mon, 26 Mar 2012 10:57:05 -0700 (PDT), Myjk

Podobny przypadek, do analizy:>  [ciah]

O kurka sorry, nie skopiował mi właściwego linka do schowka. :/

Dobrze, że tylko to się wkleiło;)

Miał być ten: http://youtu.be/yr8-A4y8p7o


Rejestrant wymusil.

Shrek.

20 Data: Marzec 26 2012 10:56:06
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: Myjk 

Tuta6 Mar, 17:16, "Robert_J"  wrote:

> Nawierzchnia "pasa" będącego jednocześnie zatoką
> autobusową jest brukowana w
> odróżnieniu od nawierzchni drogi, która jest asfaltowa.

To nie ma znaczenia.

> Na moim rysunku linie oddzielające pasy są nijakie, bo
> takie też są moje umiejętności
> obsługi programu graficznego, za co przepraszam. Linia
> która się tam znajduje to P-7a.
> ...
> Według mnie, kierowca skręcający (czyli de facto
> wyjeżdżający) z tego pasa przejeżdża
> ostatni, bo włącza się do ruchu.

I dokładnie tak jest. Linia P-7a oznacza krawędź jezdni,
więc auto wjeźdżające z powrotem na jezdnię włącza się do
ruchu i ustępuje pierwszeństwa wszystkim uczestnikom :-)

21 Data: Marzec 27 2012 22:51:03
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 26 Mar 2012 07:46:05 -0700 (PDT), bubuTP napisał(a):

Po pierwsze, to naucz swój czytnik łamać długie linie.


Nawierzchnia "pasa" będącego jednocześnie zatoką autobusową jest brukowana
w odróżnieniu od nawierzchni drogi, która jest asfaltowa.

Nie ma to znaczenia.

Na moim rysunku linie oddzielające pasy są nijakie, bo takie też są moje
umiejętności obsługi programu graficznego, za co przepraszam. Linia która
się tam znajduje to P-7a.

Według mnie, kierowca skręcający (czyli de facto wyjeżdżający) z tego pasa
przejeżdża ostatni, bo włącza się do ruchu.

Jeśli to jest P-7a, to istotnie, wówczas ustępuje wszystkim.


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

22 Data: Marzec 26 2012 15:54:31
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: Myjk 

Mon, 26 Mar 2012 05:06:11 -0700 (PDT), bubuTP

Pytanie brzmi, czy w ogóle taki manewr pojazdu niebieskiego jest dozwolony?

Jakie linie oddzielają te dwa pasy? Na rysunku są nijakie...

Jeśli tak, to czy kierujący pojazdem zielonym ma obowiązek ustąpić
pierwszeństwa (jako że pojazd niebieski znajduje się z prawej strony),

Nie.

Dodatkowo, jak ma się pierwszeństwo przejazdu
pomiędzy pojazdami zółtym i niebieskim?

Ĺťółty musi ustąpić zgodnie z Art. 25.

--
Pozdor Myjk
http://rejestratory-trasy.pl

23 Data: Marzec 27 2012 22:45:39
Temat: Re: Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 26 Mar 2012 05:06:11 -0700 (PDT), bubuTP napisał(a):

http://212.85.102.91/ml/jag.jpg

Pytanie brzmi, czy w ogóle taki manewr pojazdu niebieskiego jest dozwolony?
Tak.

Jeśli tak, to czy kierujący pojazdem zielonym ma obowiązek ustąpić
pierwszeństwa (jako że pojazd niebieski znajduje się z prawej strony), czy
może pojazd niebieski należy traktować jako włączający się do ruchu?

Ani jedno, ani drugie.

Dodatkowo, jak ma się pierwszeństwo przejazdu pomiędzy pojazdami zółtym i
niebieskim?

Żółty ustępuje pierwszeństwa niebieskiemu i zielonemu, niebieski ustępuje
pierwszeństwa zielonemu.


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu



Grupy dyskusyjne