Przeczytaj... ocen
1 | Data: Pa?dziernik 22 2007 00:09:59 |
Temat: Przeczytaj... ocen | |
Autor: MK | Kupilem sobie octavie 1.9 tdi tak?... tak... 2 |
Data: Pa?dziernik 22 2007 00:21:47 | Temat: Re: Przeczytaj... ocen | Autor: Filip | Użytkownik MK napisał: Kupilem sobie octavie 1.9 tdi tak?... kupilem zatem 0-40W... zalalem 500.... Ok nie swieci...Nie napisales jaki silnik masz. Tdi mowi tylko to, ze masz uturbionego diesla (To tak na przyszlosc). Turbosprezarka nie lubi 0W.. no i druga sprawa.... te parametry,,, w sobote wymieniam calkowicie olej.....Nic sie nie stalo. Zlej to wszystko i zalej 5W-40. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 3 |
Data: Pa?dziernik 22 2007 10:57:20 | Temat: Re: Przeczytaj... ocen | Autor: Rafal | Nie napisales jaki silnik masz. Tdi mowi tylko to, ze masz uturbionego A czy mógłbyś sprecyzować - dlaczego? bo istnieje Mobil1 OW 40 Turbo Diesel - sugerujesz że on nie jest do turbo? -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 4 |
Data: Pa?dziernik 22 2007 15:56:47 | Temat: Re: Przeczytaj... ocen | Autor: Filip | Użytkownik Rafal napisał: Nie jest do turbo. Ciezko mi sie wypowiedziec w tym temacie, bo nie posiadam wystarczajacej wiedzy molekularnej ;) Ale zapomnij o tym smieciu mobila. Zadna turbosprezarka nie lubi tak rzadkiego oleju - 0W. Obecne oleje, ogolnodostepne, to nie sa oleje, to sa łajna. Wystarczy chwilke sie poscigac i juz masz wode a nie olej, zero smarowania, zero lepkosci, tylko przeplywa - jak woda. Wylaczasz silnik po 10 sekundach i niszczysz turbine. Musisz czekac co najmniej kilkadziesiat sekund na biegu jalowym, az gowniany olej schlodzi jakos turbosprezarke. O smarowaniu calego ukladu i silnika mozna zapomniec. A jak sie stosuje najlepszy olej, oryginalny Quaker, nie ma tego problemu. To samo sie tyczy rozgrzewania, zanim osiagnie odpowiednie wlasciwosci smarowania i lepkosci, nie mozna w tym czasie obciazac zbytnio turbosprezarki, bo sie ja niszczy, przez brak odpowiedniego smarowania. Testy, ktore zrobili ze niby specjalne 0W mozna lac do silnikow uturbionych, o kant tylka mozna rozbic. Wedlug mnie sponsorowane przez te firmy, ktore oferuja 0W do silnikow z turbo. Jak tak bardzo chcesz, pojezdzij na 0W, po pewnym czasie zobaczysz jak Ci rozczelni silnik, odma i turbina zacznie przepuszczac, zachlapie cala przepustnice i auto bedzie zygac dolotem. Zrob tysiac kilometrow i sciagnij rure dolotowa od intercoolera, to zobaczysz jak Cie ozyga olejem. Bedziesz mial zafundowany caly dzien czyszczenia wszystkiego i doprowadzenia do stanu normalnosci. Powodzonka. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 5 |
Data: Pa?dziernik 22 2007 14:10:42 | Temat: Re: Przeczytaj... ocen | Autor: Rafal | Użytkownik Rafal napisał:Diesel - > sugerujesz że on nie jest do turbo? Hmm... nie wiem w zasadzie co sądzic o twoim poście... bo z jednej strony - jakiś taki emocjonalny i pozbawiony merytoryki jak narzekania kaczora po przegranych wyborach, a z drugiej... zapytałem nie bez kozery: mam doświadczenia właśnie z M1 0W40 TD i.. nie są to zachęcające doświadczenia.. MIanowicie - obiekt doświadczeń to silnik fiata JTD 110KM (turbina ze zmienną geometrią łopat) w marei weekend.. zalewana od początku właśnie tym olejem.. Efekt? dość szybko zapocony wąż łaczący turbo z IC .. niby tego oleju nie ubywało w silniku ale wąż był zaciapany.. na tyle zaciapany ze serwis zdecydował się na gwarancji wymienić tą turbosprężarke (przy przebiegu ok 40 tyś). Były oczywiście podejrzenia że zła technika jazdy/gaszenia itp ale .. zwracałem na to uwagę i moje błedy, choć nie wykluczone, były jednak mało prawdopodobne. Ale po wymianie turbosprężarki i wyczyszczeniu wszystkiego zapocenie znowu dość szybko się pojawiło i .. tak trwa do dziś (auto ma 140 tyś przebiegu) - oleju nie dolewam między wymianami bo nie ma potrzeby ale ten wąż ciągle tam się poci. Podpytywałem o to w serwisie kilka razy i prawie zawsze rozkłądali ręce twierdząc ze pewnie źle gaszę silnik i trzebaby turbo wymieniać. Ale raz jeden mechanik zapytał na jakim oleju jeżdzę, a gdy mu powiedziałem, stwierdził mniej więcej to co ty.. że to jest zbyt rzadki olej i jest "przerzucany" przez turbo.. i że nic z tym się nie zrobi - wymiana/regeneracja turbo nic nie da... Pomny tych słów w kolejnym moim JTD (m-jet 16V 150KM) już postanowiłem nie wlewać M1, tylko pozosstać na oryginalnej selenii WR. Obecnie silnik ma 45 tyś km przejechane, a wąż od turbo do IC suchutki... BYć moze więc coś jest na rzeczy z tym M1... moje doświadczenie na to by wskazywało -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 6 |
Data: Pa?dziernik 22 2007 00:22:36 | Temat: Re: Przeczytaj... ocen | Autor: Karolek |
no i druga sprawa.... te parametry,,, w sobote wymieniam calkowicie olej..... Zalales nawet lepszy olej, ale jakbys nalal i najgorszy to by nic sie nie stalo, wiec mozesz spac spokojnie. Karolek 7 |
Data: Pa?dziernik 21 2007 22:33:12 | Temat: Re: Przeczytaj... ocen | Autor: jack | Dobra rada-jak chcesz spac spokojnie kup Poloneza,jemu nic nie zaszkodzi. 8 |
Data: Pa?dziernik 22 2007 06:59:00 | Temat: Re: Przeczytaj... ocen | Autor: MK |
9 |
Data: Pa?dziernik 22 2007 09:01:57 | Temat: Re: Przeczytaj... ocen | Autor: Karolek |
Nie. Kontrolowac tylko stan oleju co jakis czas, a nie czekac az kontrolka sie zapali. Karolek 10 |
Data: Pa?dziernik 22 2007 14:24:01 | Temat: Re: Przeczytaj... ocen | Autor: WielkaBakteria | Użytkownik "MK" napisał w wiadomości
Ja bym sie jednak przejął. No bo w końcu z jakiegoś powodu Ci ten olej zniknął co nie? Weź tak dokładniej obejrzyj silnik czy nie masz jakiś wycieków. -- WielkaBakteria -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Granatowy Renault Scenic II Grand | r.2004 | 1.9 dCi http://trajan.republika.pl/scenic.jpg 11 |
Data: Pa?dziernik 22 2007 18:12:40 | Temat: Re: Przeczytaj... ocen | Autor: MK | W sobote mam przeglad 12 |
Data: Pa?dziernik 22 2007 07:56:04 | Temat: Re: Przeczytaj... ocen | Autor: Alti |
ale chyba nie "popsulem" nic... w koncu po to sa kontrolki zeby ostrzegac A jak finlandie pomieszasz z absolutem to co? Rzygac nie będziesz a nawalisz się tak samo jak samym absolutem.... Wojtek 13 |
Data: Pa?dziernik 22 2007 09:15:42 | Temat: Re: Przeczytaj... ocen | Autor: zbysiu | Kupiłes octavie. To wszystko wyjaśnia. |