Grupy dyskusyjne   »   Przeczytaj... ocen

Przeczytaj... ocen



1 Data: Pa?dziernik 22 2007 00:09:59
Temat: Przeczytaj... ocen
Autor: MK 

Kupilem sobie octavie 1.9 tdi  tak?... tak...
no i jak "kazali"... przy 2800km wymienilem  olej fabryczny na olej Mobil
1...
No i tak sobie bujalem... dluzsze trasy... ponad 400 km... a jedna to nawet
do Francji i spowrotem..
No i ostatnio... 14km... wiem ze juz czas na przeglad...
Wracam... a tu nagle ...
Piiiiiiik swieci sie olej...
No to ja panika....
zatrzymalem sie na chwile...
wlaczylem... nie swieci......
podjechalem na stacje...

Jaki to ja olej mialem????Mobil 1...
kupilem zatem 0-40W... zalalem 500.... Ok nie swieci...
Przyjezdzam do domu a tu... ze mialem zalany 5W-40..
No i pytanie....
Tyle juz jezdze i jakos przegapilem ten olej...
ale chyba nie "popsulem" nic... w koncu po to sa kontrolki zeby ostrzegac
?...

no i druga sprawa.... te parametry,,, w sobote wymieniam calkowicie
olej.....
ale chyba nic sie nie stalo... parametry zachowane?



2 Data: Pa?dziernik 22 2007 00:21:47
Temat: Re: Przeczytaj... ocen
Autor: Filip 

Użytkownik MK napisał:

Kupilem sobie octavie 1.9 tdi  tak?...

kupilem zatem 0-40W... zalalem 500.... Ok nie swieci...
Przyjezdzam do domu a tu... ze mialem zalany 5W-40..
No i pytanie....
Tyle juz jezdze i jakos przegapilem ten olej...
ale chyba nie "popsulem" nic... w koncu po to sa kontrolki zeby ostrzegac ?...

Nie napisales jaki silnik masz. Tdi mowi tylko to, ze masz uturbionego diesla (To tak na przyszlosc). Turbosprezarka nie lubi 0W..

no i druga sprawa.... te parametry,,, w sobote wymieniam calkowicie olej.....
ale chyba nic sie nie stalo... parametry zachowane?
 
Nic sie nie stalo. Zlej to wszystko i zalej 5W-40.


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

3 Data: Pa?dziernik 22 2007 10:57:20
Temat: Re: Przeczytaj... ocen
Autor: Rafal 

 

Nie napisales jaki silnik masz. Tdi mowi tylko to, ze masz uturbionego
diesla (To tak na przyszlosc). Turbosprezarka nie lubi 0W..

A czy mógłbyś sprecyzować - dlaczego? bo istnieje Mobil1 OW 40 Turbo Diesel -
sugerujesz że on nie jest do turbo?


 


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

4 Data: Pa?dziernik 22 2007 15:56:47
Temat: Re: Przeczytaj... ocen
Autor: Filip 

Użytkownik Rafal napisał:

 
Nie napisales jaki silnik masz. Tdi mowi tylko to, ze masz uturbionego diesla (To tak na przyszlosc). Turbosprezarka nie lubi 0W..


A czy mógłbyś sprecyzować - dlaczego? bo istnieje Mobil1 OW 40 Turbo Diesel - sugerujesz że on nie jest do turbo?
Nie jest do turbo.
Ciezko mi sie wypowiedziec w tym temacie, bo nie posiadam wystarczajacej wiedzy molekularnej ;) Ale zapomnij o tym smieciu mobila. Zadna turbosprezarka nie lubi tak rzadkiego oleju - 0W. Obecne oleje, ogolnodostepne, to nie sa oleje, to sa łajna. Wystarczy chwilke sie poscigac i juz masz wode a nie olej, zero smarowania, zero lepkosci, tylko przeplywa - jak woda. Wylaczasz silnik po 10 sekundach i niszczysz turbine. Musisz czekac co najmniej kilkadziesiat sekund na biegu jalowym, az gowniany olej schlodzi jakos turbosprezarke. O smarowaniu calego ukladu i silnika mozna zapomniec. A jak sie stosuje najlepszy olej, oryginalny Quaker, nie ma tego problemu. To samo sie tyczy rozgrzewania, zanim osiagnie odpowiednie wlasciwosci smarowania i lepkosci, nie mozna w tym czasie obciazac zbytnio turbosprezarki, bo sie ja niszczy, przez brak odpowiedniego smarowania. Testy, ktore zrobili ze niby specjalne 0W mozna lac do silnikow uturbionych, o kant tylka mozna rozbic. Wedlug mnie sponsorowane przez te firmy, ktore oferuja 0W do silnikow z turbo.
Jak tak bardzo chcesz, pojezdzij na 0W, po pewnym czasie zobaczysz jak Ci rozczelni silnik, odma i turbina zacznie przepuszczac, zachlapie cala przepustnice i auto bedzie zygac dolotem. Zrob tysiac kilometrow i sciagnij rure dolotowa od intercoolera, to zobaczysz jak Cie ozyga olejem. Bedziesz mial zafundowany caly dzien czyszczenia wszystkiego i doprowadzenia do stanu normalnosci. Powodzonka.


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

5 Data: Pa?dziernik 22 2007 14:10:42
Temat: Re: Przeczytaj... ocen
Autor: Rafal 

Użytkownik Rafal napisał:
>  
>
>>Nie napisales jaki silnik masz. Tdi mowi tylko to, ze masz uturbionego
>>diesla (To tak na przyszlosc). Turbosprezarka nie lubi 0W..
>
>
> A czy mógłbyś sprecyzować - dlaczego? bo istnieje Mobil1 OW 40 Turbo
Diesel -
> sugerujesz że on nie jest do turbo?
>
Nie jest do turbo.
Ciezko mi sie wypowiedziec w tym temacie, bo nie posiadam wystarczajacej
wiedzy molekularnej ;) Ale zapomnij o tym smieciu mobila. Zadna
turbosprezarka nie lubi tak rzadkiego oleju - 0W. Obecne oleje,
ogolnodostepne, to nie sa oleje, to sa łajna. Wystarczy chwilke sie
poscigac i juz masz wode a nie olej, zero smarowania, zero lepkosci,
tylko przeplywa - jak woda. Wylaczasz silnik po 10 sekundach i niszczysz
turbine. Musisz czekac co najmniej kilkadziesiat sekund na biegu
jalowym, az gowniany olej schlodzi jakos turbosprezarke. O smarowaniu
calego ukladu i silnika mozna zapomniec. A jak sie stosuje najlepszy
olej, oryginalny Quaker, nie ma tego problemu. To samo sie tyczy
rozgrzewania, zanim osiagnie odpowiednie wlasciwosci smarowania i
lepkosci, nie mozna w tym czasie obciazac zbytnio turbosprezarki, bo sie
ja niszczy, przez brak odpowiedniego smarowania. Testy, ktore zrobili ze
niby specjalne 0W mozna lac do silnikow uturbionych, o kant tylka mozna
rozbic. Wedlug mnie sponsorowane przez te firmy, ktore oferuja 0W do
silnikow z turbo.
Jak tak bardzo chcesz, pojezdzij na 0W, po pewnym czasie zobaczysz jak
Ci rozczelni silnik, odma i turbina zacznie przepuszczac, zachlapie cala
przepustnice i auto bedzie zygac dolotem. Zrob tysiac kilometrow i
sciagnij rure dolotowa od intercoolera, to zobaczysz jak Cie ozyga
olejem. Bedziesz mial zafundowany caly dzien czyszczenia wszystkiego i
doprowadzenia do stanu normalnosci. Powodzonka.


Hmm... nie wiem w zasadzie co sądzic o twoim poście... bo z jednej strony -
jakiś taki emocjonalny i pozbawiony merytoryki jak narzekania kaczora po
przegranych wyborach, a z drugiej... zapytałem nie bez kozery: mam
doświadczenia właśnie z M1 0W40 TD i.. nie są to zachęcające doświadczenia..
MIanowicie - obiekt doświadczeń to silnik fiata JTD 110KM (turbina ze zmienną
geometrią łopat) w marei weekend.. zalewana od początku właśnie tym olejem..
Efekt? dość szybko zapocony wąż łaczący turbo z IC .. niby tego oleju nie
ubywało w silniku ale wąż był zaciapany.. na tyle zaciapany ze serwis
zdecydował się na gwarancji wymienić tą turbosprężarke (przy przebiegu ok 40
tyś). Były oczywiście podejrzenia że zła technika jazdy/gaszenia itp ale ..
zwracałem na to uwagę i moje błedy, choć nie wykluczone, były jednak mało
prawdopodobne. Ale po wymianie turbosprężarki i wyczyszczeniu wszystkiego
zapocenie znowu dość szybko się pojawiło i .. tak trwa do dziś (auto ma 140 tyś
przebiegu) - oleju nie dolewam między wymianami bo nie ma potrzeby ale ten wąż
ciągle tam się poci. Podpytywałem o to w serwisie kilka razy i prawie zawsze
rozkłądali ręce twierdząc ze pewnie źle gaszę silnik i trzebaby turbo
wymieniać. Ale raz jeden mechanik zapytał na jakim oleju jeżdzę, a gdy mu
powiedziałem, stwierdził mniej więcej to co ty.. że to jest zbyt rzadki olej i
jest "przerzucany" przez turbo.. i że nic z tym się nie zrobi -
wymiana/regeneracja turbo nic nie da...
Pomny tych słów w kolejnym moim JTD (m-jet 16V 150KM) już postanowiłem nie
wlewać M1, tylko pozosstać na oryginalnej selenii WR. Obecnie silnik ma 45 tyś
km przejechane, a wąż od turbo do IC suchutki...

BYć moze więc coś jest na rzeczy z tym M1... moje doświadczenie na to by
wskazywało

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

6 Data: Pa?dziernik 22 2007 00:22:36
Temat: Re: Przeczytaj... ocen
Autor: Karolek 


Użytkownik "MK"  napisał w wiadomości

no i druga sprawa.... te parametry,,, w sobote wymieniam calkowicie olej.....
ale chyba nic sie nie stalo... parametry zachowane?

Zalales nawet lepszy olej, ale jakbys nalal i najgorszy to by nic sie nie stalo, wiec mozesz spac spokojnie.




Karolek

7 Data: Pa?dziernik 21 2007 22:33:12
Temat: Re: Przeczytaj... ocen
Autor: jack 

Dobra rada-jak chcesz spac spokojnie kup Poloneza,jemu nic nie zaszkodzi.
pozdro.jack

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

8 Data: Pa?dziernik 22 2007 06:59:00
Temat: Re: Przeczytaj... ocen
Autor: MK 


No dzieki koledzy dzieki,,
Czyli nie przejmowac sie tym incydentem?

9 Data: Pa?dziernik 22 2007 09:01:57
Temat: Re: Przeczytaj... ocen
Autor: Karolek 


Użytkownik "MK"  napisał w wiadomości


No dzieki koledzy dzieki,,
Czyli nie przejmowac sie tym incydentem?

Nie.
Kontrolowac tylko stan oleju co jakis czas, a nie czekac az kontrolka sie zapali.




Karolek

10 Data: Pa?dziernik 22 2007 14:24:01
Temat: Re: Przeczytaj... ocen
Autor: WielkaBakteria 

Użytkownik "MK"  napisał w wiadomości


No dzieki koledzy dzieki,,
Czyli nie przejmowac sie tym incydentem?


Ja bym sie jednak przejął. No bo w końcu z jakiegoś powodu Ci ten olej zniknął co nie? Weź tak dokładniej obejrzyj silnik czy nie masz jakiś wycieków.
--

WielkaBakteria
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Granatowy Renault Scenic II Grand | r.2004 | 1.9 dCi

http://trajan.republika.pl/scenic.jpg

11 Data: Pa?dziernik 22 2007 18:12:40
Temat: Re: Przeczytaj... ocen
Autor: MK 

W sobote mam przeglad

12 Data: Pa?dziernik 22 2007 07:56:04
Temat: Re: Przeczytaj... ocen
Autor: Alti 


Użytkownik "MK"  napisał

ale chyba nie "popsulem" nic... w koncu po to sa kontrolki zeby ostrzegac
?...

no i druga sprawa.... te parametry,,, w sobote wymieniam calkowicie
olej.....
ale chyba nic sie nie stalo... parametry zachowane?

A jak finlandie pomieszasz z absolutem to co? Rzygac nie będziesz a nawalisz
się tak samo jak samym absolutem....
Wojtek

13 Data: Pa?dziernik 22 2007 09:15:42
Temat: Re: Przeczytaj... ocen
Autor: zbysiu 

Kupiłes octavie. To wszystko wyjaśnia.

Przeczytaj... ocen



Grupy dyskusyjne