Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone
1 | Data: Lipiec 17 2012 12:47:06 |
Temat: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | |
Autor: jerzy.n | "...Już niedługo trzeba będzie częściej sprawdzać sprawność techniczną 2 |
Data: Lipiec 17 2012 13:02:57 | Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | Autor: Papkin | jerzy.n wrote: "...Już niedługo trzeba będzie częściej sprawdzać sprawność techniczną czesciej = wiecej kasy dla panstwa i technikow czy czesciej i _dokladniej_ ? A czy obowiazkowym etapem jest sprawdzenie tarcz i okladzin ciernych (klockow) bo jakos tego moj diagnosta chyba nie kontroluje, jedno auto mam z LPG, tez sprawdza tylko legalizacje butli (co rok oglada ten sam dokument jakby nie moglo to byc wpisane w dowod - butla do 2020 roku np). Zero kontroli pracy zaworow, wyciekow, wezy LPG. Sprawdza zawieszenie, sile hamowania (czyli efekt pracy ale nie stan zuzycia hamulca), spaliny czasami tak, czasami nie. Trzepakiem zbada drazki, vin odkurzy i tyle. Poziomu swiatel nie badal nigdy. O sprawdzi czy mam komplet dzialajacych zarowek :)! To ma byc badanie? Stacja w centrum duzego miasta! 3 |
Data: Lipiec 17 2012 07:17:50 | Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | Autor: PJ | //To ma byc badanie? Stacja w centrum duzego miasta! 4 |
Data: Lipiec 17 2012 09:06:58 | Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | Autor: Laisar | On 17 Lip, 13:02, "Papkin" wrote:
Pytanie podstawowe: dlaczego go nie zmienisz? (Jak Ci w knajpie dadzą popsute żarcie, to też tam wracasz???). -- Laisar 5 |
Data: Lipiec 17 2012 18:54:46 | Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | Autor: Papkin |
ten najblizej no i przyzwyczajenie to druga natura czlowieka czy jakos tak ale pytanie bylo czy ogladziny tarcz i okladzin to obowiazkowy element badania czy nie 6 |
Data: Lipiec 17 2012 13:14:33 | Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | Autor: Miroo | W dniu 2012-07-17 12:47, jerzy.n pisze: "...Już niedługo trzeba będzie częściej sprawdzać sprawność techniczną Ale z drugiej strony o ile wiem mogą nie podbić przeglądu przy przepalonej jednej diodce w tak obecnie popularnych LEDowych światłach dziennych lub tylnych (stop/kierunki). A taka lampka potrafi kosztować :( Pozdrawiam Miroo 7 |
Data: Lipiec 17 2012 21:18:41 | Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | Autor: Kazimierz Uromski | W dniu 17.07.2012 13:14, Miroo pisze: W dniu 2012-07-17 12:47, jerzy.n pisze: Lampy mogą mieć dowolną liczbę świecideł byleby te były symetrycznie - wystarczy urwać diodę z drugiej strony (: 8 |
Data: Lipiec 17 2012 13:40:16 | Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | Autor: J.F | Użytkownik "jerzy.n" napisał w wiadomoci grup "...Już niedługo trzeba będzie częściej sprawdzać sprawność techniczną Gdzie ta trauma ? Za niezliczona iloscia jechalem i zadnej traumy nie mialem. J. 9 |
Data: Lipiec 17 2012 18:00:30 | Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** jerzy.n pisze tak: To może być ciekawe ile pojazdów pójdzie na złom, jazda za To styl jazdy sprawia największe zagrożenie a nie stan techniczny. W życiu, tylko raz widziałem jak peżotowi partner jedno koło zrobiło się bardziej. Nigdy na mnie nic nie wypadło, nigdy na nic nie najechałem. Za to widziałem setki debili w nowych samochodach. To są ludzie którzy nie szanują cudzych pieniedzy ani swoich. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 10 |
Data: Lipiec 17 2012 18:38:24 | Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | Autor: jerzy.n |
na ** p.m.s ** jerzy.n pisze tak: Z tymi pojazdami jest chyba tak ,kiedys samochod był cenowo niedostepny dla wiekszosci ,dzisiaj mozna za grosze kupic grata i grzac ile fura wyrobi i to czesto bez papierów.Już dalej odpowiadam, strach jechać za niektórymi pojazdami gdzie niezbędna może być maska gazowa,chmura spalin dobija ..Następnie chce wspomnieć o sypiących się ciężarówkach które jeżdżą na zasadzie dobrej woli Pana Boga i za chwile może odpaść koło .Dziwne to wszystko ... ale to nic, po każdym weekendzie policja zabiera setki praw jazdy ale ludzie dalej jeżdżą ,dziwne to wszystko. 11 |
Data: Lipiec 17 2012 21:00:02 | Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** jerzy.n pisze tak: dzisiaj mozna za grosze kupic grata i grzac ile fura wyrobi teraz biedni jeżdzą eko :) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 12 |
Data: Lipiec 17 2012 23:30:42 | Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | Autor: Pawel "O'Pajak" |
Z tymi pojazdami jest chyba tak ,kiedys samochod był cenowo niedostepny dla Ja tam nie tesknie za czasami, gdy samochod (i wszystko poza octem) byl trudno dostepny. Kiedys tez przekraczalo wyobraznie, ze telefon mozna wszedzie nosic ze soba, a w domu miec komputer. Samochod jest normalna rzecza powszechnego uzytku, jedni kupuja najlepsza fure jaka sie da i co 3 lata zmieniaja, inni kupuja taka, na jaka ich stac, jeszcze inni nie robia religii z samochodu i wola wydac na cos innego, a samochod byleby jezdzil i przechodzil przeglady. Minely czasy, gdy mozna bylo zaszpanowac samochodem i bylo sie wyjatkowym, jesli sie bylo jego posiadaczem. I bardzo dobrze, ze te czasy minely. W statystykach policji mozesz sobie wyszukac ile wypadkow zostalo spowodowanych zlym stanem technicznym samochodu, AFAIR to sa pojedyncze przypadki. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com 13 |
Data: Lipiec 18 2012 14:41:14 | Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | Autor: anacron | W dniu 2012-07-17 23:30, Pawel "O'Pajak" pisze: W statystykach policji mozesz sobie wyszukac ile wypadkow zostalo Według EU około 7 czy 8 procent z tego co pamiętam. Stąd te nowe przepisy. Jednakże ze statystykami wypadków jest trochę jak ze statystykami przyczyn pożarów. W przypadku tych drugich, gdy nie można znaleźć przyczyny pożaru, wpisuje się (jeśli tylko budynek miał instalacje elektryczną) zwarcie w instalacji elektrycznej i powie Ci to każdy specjalista w tej dziedzinie. W przypadku statystyk wypadków jeśli nie ma innej rzucającej się w oczy przyczyny wpisuje się niedostosowanie prędkości do warunków... Niestety w zazwyczaj dowody niesprawności pojazdu niszczone są w momencie uderzenia, a policjantom nie chce się badać realnych przyczyn, tak jak to działo się przez dwa lata w Trzemesznie na skrzyżowaniu z wadliwie działającą sygnalizacją. Zresztą statystyką można udowodnić dosłownie wszystko i wszystkiemu zaprzeczyć. 14 |
Data: Lipiec 18 2012 16:12:20 | Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | Autor: J.F | Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości grup W statystykach policji mozesz sobie wyszukac ile wypadkow zostalo Według EU około 7 czy 8 procent z tego co pamiętam. Stąd te nowe Ale jest tez druga strona - ile razy miales wypadek, czy tez sytuacje grozaca wypadkiem z przyczyn technicznych ? Owszem, ludziom sie kola urywaja, przewody hamulcowe pekaja - ale to jest margines. Zreszta rzadko mozliwy do wychwycenia na przegladzie, bo o ile rdze na przewodach jeszcze widac, to stanu lozyska czy przegubu nie. Ja jezdzilem 20 letnim autem, o ktore od 8 lat kompletnie nie dbalem i do konca dobrze jezdzilo. Ale to sierra byla, teraz takich aut nie robia :-) Z urwanym amortyzatorem (nie, nie w scierce) tez daje sie jechac, rzeklbym niewiele gorzej z 4 dobrymi. Z dwoma urwanymi na jednej osi sie nie da jechac, ale bezpiecznie zwolnic sie daje. Albo teraz - na przegladzie mi mowia ze opony zdarte. Jakos dlugo nie bylo okazji wymienic, w miedzyczasie deszcz padal ... no i czyja by to byla wina gdybym w poslizg wpadl - stanu technicznego czy niedostosowania predkosci do warunkow ? Ale ja w deszcz profilaktycznie zawsze zwalniam. Choc w sumie ... przyznaje, koledze ABS wysiadl i mu potrafil odpuscic hamulec w krytycznym momencie. Do wypadku nie doszlo, ale moglo. Tez raczej nie do wykrycia na przegladzie. Ja w sumie tez ostatnio zbyt ambitnie chialem skrecic w lewo, i przegub ukrecilem. I tez moglo dojsc do wypadku, i znow - trudne do wykrycia na przegladzie, choc ja slyszalem ten przegub i wczesniej. J. 15 |
Data: Lipiec 18 2012 17:34:27 | Temat: Re: Przeglďż˝dy techniczne bďż˝dďż˝ mocno zaostrzone | Autor: anacron | W dniu 2012-07-18 16:12, J.F pisze: Użytkownik "anacron" napisał w wiadomoĹci grup Widziałem jak odpada koło od naczepy, na szczÄĹcie nie jechałem z naprzeciwka, na szczÄĹcie nikt nie jechał od tamtej strony. Z osobowych to widziałem tylko jak facet wjechał w kiosk, bo koła przestały współpracowaÄ z kierownicÄ . OsobiĹcie wydachowałem Matiza na teĹcie Ĺosia (tfu psa) bo amortyzatory były niesprawne (paradoksalnie 4 dni później miały zostaÄ zmienione). 16 |
Data: Lipiec 18 2012 18:16:18 | Temat: Re: Przeglďż˝dy techniczne bďż˝dďż˝ mocno zaostrzone | Autor: J.F | Użytkownik "anacron" napisał w wiadomoĹci Ale jest tez druga strona - ile razy miales wypadek, czy tez sytuacje Widziałem jak odpada koło od naczepy, na szczÄĹcie nie jechałem z Raz przez ostatnie 20 lat ? Inna sprawa ze ja i wypadki rzadko widuje i statystyka to potwierdza :-) to widziałem tylko jak facet wjechał w kiosk, bo koła przestały A probowales po wymianie ? Bo moze tylko sie wydawalo ze niesprawne, wiele samochodow testu losia nie przechodzi, choc ostatnio to oznaka bledu w programie :-) J. 17 |
Data: Lipiec 18 2012 19:05:39 | Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | Autor: Pawel "O'Pajak" | Powitanko, Według EU około 7 czy 8 procent z tego co pamiętam. Strasznie kiepskie te samochody w UE maja;-) Stąd te nowe I tu sie mylisz. Z pewnoscia nie o bezpieczenstwo chodzi, tylko o kase. W kapitalizmie o sprzedazy decyduje m.in. atrakcyjnosc oferty, w UE decyzje urzednikow podjete dzieki lobbingowi paru firm (swietlowki, ROHS i pare innych rzeczy). Stacja diagnostyczna nie jest w stanie wykryc wielu rzeczy decydujacych o bezpieczenstwie. Nikt nie bedzie ultradzwiekami badal zawieszenia, czy nie ma mikropekniec, nie beda badac ile okladzin klockow zostalo, czy poduchy odpala w razie czego itd. Nawet samolotow sie tak nie bada przy kazdym przegladzie. Gdyby chodzilo o bezpieczenstwo, to male samochody nie dopuszczanoby do ruchu, tymczasem bez problemu rejestruje sie samochody majace np. 1 gwiazdke w NCAP, a na filmach widac jak sie gnie kabina, jakby byla z papieru. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com 18 |
Data: Lipiec 17 2012 22:17:50 | Temat: Re: Przeglďż˝dy techniczne bďż˝dďż˝ mocno zaostrzone | Autor: anacron | Ustaw OE, to nie jest trudne! "...Już niedługo trzeba bÄdzie czÄĹciej sprawdzaÄ sprawnoć technicznÄ Nie pójdzie, nadal spora czÄć aut bÄdzie dostawała przeglÄ dy bez oglÄdzin. PrzeglÄ dy techniczne u nas to fikcja. 19 |
Data: Lipiec 17 2012 23:20:52 | Temat: Re: Przeglady techniczne beda mocno zaostrzone | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** anacron pisze tak: Nie pójdzie, nadal spora część aut będzie dostawała przeglądy bez Stacje które wnikają cienko przędą. Jeśli są przylepione do czegoś co przynosi dochód to wtedy mocniej fikają ale tylko jełopy tam jeżdżą. Wiadomo, że jeszcze w Polsce jest bieda i jakby raptem wszystkie zaczeły czepiać się np rdzy to wywołałoby to oburzenie ogólnonarodowe. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 20 |
Data: Lipiec 18 2012 01:18:23 | Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | Autor: Tomasz Pyra | On Tue, 17 Jul 2012 12:47:06 +0200, jerzy.n wrote: "...Już niedługo trzeba będzie częściej sprawdzać sprawność techniczną To jest ogólnie ściema... Jak jadę do SKP normalnym samochodem, to diagnosta sprawdza VIN i wpija pieczątkę nie patrząc dosłownie na nic (czasami jak nie wiem co mi stuka to zagonię gościa żeby trochę szarpakiem poszarpał) - i tak wygląda w każdej SKP jakie widziałem. No cóż - klient nasz pan, a nikt nie będzie jeździł do SKP gdzie się czepiają, a przegląd trwa długo. Za to przejść przegląd rajdówką, która jest już naprawdę tak sprawnym samochodem jak mało który nowy, no to jest już wyższa gimnastyka... 21 |
Data: Lipiec 18 2012 10:36:18 | Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | Autor: J.F | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup To jest ogólnie ściema... Hm - malo widziales, albo w twojej okolicy kazdy klient tak wlasnie wymaga :-) No cóż - klient nasz pan, a nikt nie będzie jeździł do SKP gdzie się Czepianie moze miec rozne formy. J. 22 |
Data: Lipiec 18 2012 21:45:29 | Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | Autor: jerzu | On Wed, 18 Jul 2012 01:18:23 +0200, Tomasz Pyra Jak jadę do SKP normalnym samochodem, to diagnosta sprawdza VIN i wpija Dziwne. Bo ja jeżdżę różnymi autami do róznych stacji. Warszawiacy pewnie znają: SKP na Wolskiej (na przeciw Fort Wola), SKP w Renault Warszawa w al. Jerozolimskich i SKP na Rosoła. I wszędzie przechodzę całą ścieżkę diagnostyczną, na Rosoła nawet z analizatorem spalin przy benzynie. Wszędzie sprawdzają amortyzatory na szarpakach, które to badanie nie jest obowiązkowe (chyba że się coś zmieniło). -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 23 |
Data: Lipiec 19 2012 01:37:48 | Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | Autor: Tomasz Pyra | On Wed, 18 Jul 2012 21:45:29 +0200, jerzu wrote: On Wed, 18 Jul 2012 01:18:23 +0200, Tomasz Pyra Może różnie to w różnych rejonach wygląda. W trójmieście to jak jadę na przegląd, a do bardzo różnych SKP jeżdżę, to najczęściej tylko rzut oka na VIN i niewiele więcej, wbijają pieczątkę i następny. I co ciekawe - to nie chodzi o to że im się nie chce, bo jak ja coś chcę żeby pobadać, to nie ma żadnego problemu. Co więcej, jak jadę nie na przegląd obowiązkowy, a poszukać jakiejś usterki czy np. (uwaga!) ustawić zbieżność (sprzęt do geometrii chyba musi być na każdej SKP i to nie ta płyta, a taki kompletny zestaw), no to wręcz radość u obsługi... Raz nawet nie chcieli pieniędzy, a zazwyczaj to godzina szarpania z autem kosztuje mnie np. 20zł. I to też nie że jedno takie SKP znalazłem, a też różnie jeździłem w różnych sprawach i to się powtarza. Raz sobie przypominam w miarę rzetelne badanie, ale to było jak zgubiłem DR, a do nowego trzeba mieć potwierdzenie przeglądu. Że poprzedni się już kończył, to pojechałem do SKP zrobić nowy przegląd, ale nie do dowodu (bo zgubiony), a żeby dali kartkę. No to tu jak bez dowodu przyjechałem, no to widać sądzili że albo policja zabrała mi dowód, albo że jakaś kombinacja inna no i ścieżka była w miarę kompletna jak na trójmiejskie warunki (tzn. nadal np. bez spalin). 24 |
Data: Lipiec 20 2012 00:13:36 | Temat: Re: Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak: sprzęt do geometrii chyba musi być na każdej SKP ej chyba nie Raz nawet nie chcieli pieniędzy, a zazwyczaj to godzina jestem już po przeglądach to pojadę sobie i przetestuje za ile i czy mi pozwolą ustawić 1.5% CO ;) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 25 |
Data: Lipiec 20 2012 14:10:00 | Temat: Re: PrzeglÄ
dy techniczne bÄdÄ
mocno zaostrzone | Autor: P.B. | On Thu, 19 Jul 2012 01:37:48 +0200, Tomasz Pyra wrote: >>Jak jadÄ do SKP normalnym samochodem, to diagnosta sprawdza VIN iwpija >>pieczÄ tkÄ nie patrzÄ c dosłownie na nic (czasami jak nie wiem comi stuka to >>zagoniÄ goĹcia żeby trochÄ szarpakiem poszarpał) - i tak wyglÄ daw każdej >>SKP jakie widziałem. Dawno temu, jak jeździłem starym sztruclem, to badania robiłem zawsze u znajomego mojej matki. Zawsze siÄ do czegoĹ przyczepił i podbijał dowód z wielkÄ łaskÄ . Raz pojechałem na pałÄ do pierwszej stacji z brzegu - sprawdzili tylko hamulce, podbili i po bólu. Od tej pory jeździłem na przeglÄ dy gdziekolwiek i poza hamulcami i luzami w układzie kierowniczym nic nigdy mi nie sprawdzali. -- -- Pozdrawiam, Przemek |