Grupy dyskusyjne   »   Przepalona żarówka sygalizatora

Przepalona żarówka sygalizatora



1 Data: Lipiec 12 2011 19:55:51
Temat: Przepalona żarówka sygalizatora
Autor:  

Witam

Jakie s± normy co do sygalizacji w Polsce. Czy dopuszczalna jest sytuacja, że
na sygnalizatorze dla pieszych czerwona żarówka jest przepalona i
sygnalizacja dalej działa?

Przynajmniej dwa takie przypadki zaobserwowane w Poznaniu, że pieszy przed
sob± widzi wygaszony sygnalizator (a powinno być czerwone) a samochody maj±
zielone.

Pozdrawiam
JW





--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Lipiec 12 2011 22:11:45
Temat: Re: Przepalona żarówka sygalizatora
Autor: Shrek 

W dniu 2011-07-12 21:55,  pisze:

Witam

Jakie s± normy co do sygalizacji w Polsce. Czy dopuszczalna jest sytuacja, że
na sygnalizatorze dla pieszych czerwona żarówka jest przepalona i
sygnalizacja dalej działa?


IMHO nie. Z pewnym ale - kolega kiedy¶ zajmował się takimi sterownikami (10 lat temu rozmawiałem) i mówił o ostatniej czerwonej żarówce na danym kierunku. Może obok był sygnalizator dla rowerzystów i liczy sie wtedy razem, sam nie wiem?

BTW - wspominał o "ciekawym" przypadku kolizji z pieszym (na szczę¶cie niezbyt groĽnej). Zwarły się kabelki od zielonego dla pieszych i pomarańczowego. Sterownik przeł±czył się prawidłowo w tryb migaj±cy, ale migało również to nieszczęsne zielone dla pieszych... Wszystkiego nie przewidzisz:(

Shrek.

3 Data: Lipiec 12 2011 22:31:14
Temat: Re: Przepalona żarówka sygnalizatora
Autor: Kazimierz Uromski 

On 12.07.2011 22:11, Shrek wrote:

W dniu 2011-07-12 21:55,  pisze:
Witam

Jakie sÄ… normy co do sygalizacji w Polsce. Czy dopuszczalna jest
sytuacja, że
na sygnalizatorze dla pieszych czerwona żarówka jest przepalona i
sygnalizacja dalej działa?


IMHO nie. Z pewnym ale - kolega kiedyĹ› zajmował siÄ™ takimi sterownikami
(10 lat temu rozmawiałem) i mówił o ostatniej czerwonej żarówce na danym
kierunku. Może obok był sygnalizator dla rowerzystów i liczy sie wtedy
razem, sam nie wiem?

Ten dla rowerzystów jest dla rowerzystów, dla pieszych - dla pieszych. Pieszy z instynktem samozachowawczym raczej zasugeruje siÄ™ tym dla rowerów, tak też może uznać sÄ…d - przynajmniej ten najniższy w hierarchii.

W stolicy wzdłuż Sobieskiego (DDR obustronna) na wiÄ™kszoĹ›ci skrzyżowaĹ„ jest sygnalizacja, ale bez tej dla rowerów. Przejazdy sÄ… wyznaczone = formalnie rowerzysta może jechać zawsze, ale w razie kolizji stwierdzenie winy ZarzÄ…du Dróg wymagałoby zapewne doć długiej batalii sÄ…dowej (i zasobów finansowych).


Wniosek jest jeden - albo czujniki wyłÄ…czajÄ…ce sygnalizacjÄ™ i powiadamiajÄ…ce zarzÄ…dcÄ™ albo (pewnie wyjdzie taniej)... diody!

4 Data: Lipiec 12 2011 20:53:43
Temat: Re: Przepalona żarówka sygnalizatora
Autor:  

Przypadek poznański to skrzyżowanie Sileska/Głogowska. Tam jest
wysepka/przystanek dla wysiadaj±cych z tramwaju (linia z Górczyna do
centrum). Wysiadasz z tramwaju z Górczyna i chesz przej¶ć na lewo. Widać
wtedy tylko sygnalizator dla pieszych z przepalon± żarówk± (czyli ciemny
syg.). Jak nie spojrzałe¶ po drodze na tramwajowy sygnalizator to rozs±dny
pieszy:
a) rozgl±da się po całym skrzyżowaniu czy sygnalizacja działa
b) wychodzi krok na ulicę (jak tramwaj nie jedzie), obraca się by spojrzeć na
przeciwny sygnalizator co mamy za swiatło...
c) wciska guzik i modli się aby on działał ;)

JW



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5 Data: Lipiec 12 2011 22:59:02
Temat: Re: Przepalona żarówka sygnalizatora
Autor: Shrek 

W dniu 2011-07-12 22:53,  pisze:

c) wciska guzik i modli się aby on działał ;)

Te guziki to porażka. Nie wiem jak można wpa¶ć na to, że żeby przej¶ć przez przej¶cie z wysepk± trzeba dwa razy guzik naciskać. Projektant przewidział libację na wysepce (akurat tam nie ma tramwajów i przystanku)? No i logika nakazywałaby żeby swiecił do czasu naci¶nięcia, a nie na odwrót. Guzik na przejazdach rowerowych to odzielna sprawa - niby nielegalne, ale wszyscy maj± to w dupie. W sumie można się bronic, że sygnalizacja nie działa prawidłowo, ale w s±dzie się raczej nie uda.

Shrek.

6 Data: Lipiec 12 2011 22:54:48
Temat: Re: Przepalona żarówka sygnalizatora
Autor: Shrek 

W dniu 2011-07-12 22:31, Kazimierz Uromski pisze:

Ten dla rowerzystów jest dla rowerzystów, dla pieszych - dla pieszych.

Dla ciebie tak. Pytanie czy jest (i czy jest obowiÄ…zkowa) i co na ten temat mówi norma.

W stolicy wzdłuż Sobieskiego (DDR obustronna) na wiÄ™kszoĹ›ci skrzyżowaĹ„
jest sygnalizacja, ale bez tej dla rowerów.

E. to dobre jest. Mi by siÄ™ podobało - można bezkarnie stosować zdrowy rozsÄ…dek zamiast stać przed pustÄ… drogÄ…, choć w sumie Sobieskoego ruchliwa jest, wiÄ™c za dużo okazji nie ma;) U mnie pod blokiem jest z lewej strony - popularne rozwiÄ…zanie na wspólnym słupku ze Ĺ›wiatłem dla pieszych. Teoretycznie nie obowiÄ…zuje, w praktyce to w sÄ…dzie by siÄ™ skoĹ„czyło i mam wrażenie, że niekorzystnie dla mnie:(

Przejazdy sÄ… wyznaczone =
formalnie rowerzysta może jechać zawsze, ale w razie kolizji
stwierdzenie winy ZarzÄ…du Dróg wymagałoby zapewne doć długiej batalii
sÄ…dowej (i zasobów finansowych).

Zwłaszcza po zmianie przepisów, bo wczeĹ›niej pewnie byłoby "wtargniÄ™cie".

Wniosek jest jeden - albo czujniki wyłÄ…czajÄ…ce sygnalizacjÄ™ i
powiadamiajÄ…ce zarzÄ…dcÄ™ albo (pewnie wyjdzie taniej)... diody!

Ledy też siÄ™ mogÄ… zepsuć. Nie tylko żarówki siÄ™ przepalajÄ…, ale sÄ… także zwarcia, urwane kable i gryzonie w sterowniku;) O dresach nie wspomnÄ™.

Shrek.

7 Data: Lipiec 14 2011 09:51:20
Temat: Re: Przepalona żarówka sygnalizatora
Autor: Kazimierz Uromski 

On 12.07.2011 22:54, Shrek wrote:

W dniu 2011-07-12 22:31, Kazimierz Uromski pisze:

Ten dla rowerzystów jest dla rowerzystów, dla pieszych - dla pieszych.

Dla ciebie tak. Pytanie czy jest (i czy jest obowiÄ…zkowa) i co na ten
temat mówi norma.

W stolicy wzdłuż Sobieskiego (DDR obustronna) na wiÄ™kszoĹ›ci skrzyżowaĹ„
jest sygnalizacja, ale bez tej dla rowerów.

E. to dobre jest. Mi by siÄ™ podobało - można bezkarnie stosować zdrowy
rozsądek zamiast stać przed pustą drogą, choć w sumie Sobieskoego
ruchliwa jest, wiÄ™c za dużo okazji nie ma;) U mnie pod blokiem jest z
lewej strony - popularne rozwiÄ…zanie na wspólnym słupku ze Ĺ›wiatłem dla
pieszych. Teoretycznie nie obowiÄ…zuje, w praktyce to w sÄ…dzie by siÄ™
skoĹ„czyło i mam wrażenie, że niekorzystnie dla mnie:(

Dokładnie. Tak samo z oznakowaniem DDR po lewej - sÄ… miejsca, gdzie formalnie jako DDR oznakowane sÄ… 3 pasy ruchu (Wał MiedzeszyĹ„ski np. jest DDRiP na pewnym odcinku) - i tu też nie wieszczÄ™ szans na powodzenie w razie sÄ…du.
Zwracałem na to uwagÄ™ imć Galasowi wytykajÄ…c inne błÄ™dy przy DDR Marsa/Płowiecka, pierwszÄ… odpowiedĽ można streĹ›cić jako:
"pozwala to na zawieszanie znaków w obu kierunkach na jednym słupku, a pan przecież właĹ›nie o optymalizacjÄ™ ustawienia znaków wnioskuje".
A to, że zwróciłem uwagÄ™ na kretynizm stawiania słupka 5-10cm przed wjazdem do tunelu, zwÄ™żajÄ…c tym samym DDRiP, gdy można znak przyczepić do Ĺ›ciany tunelu to już drobny szczegół, który został pominiÄ™ty...

Wniosek jest jeden - albo czujniki wyłÄ…czajÄ…ce sygnalizacjÄ™ i
powiadamiajÄ…ce zarzÄ…dcÄ™ albo (pewnie wyjdzie taniej)... diody!

Ledy też siÄ™ mogÄ… zepsuć. Nie tylko żarówki siÄ™ przepalajÄ…, ale sÄ… także
zwarcia, urwane kable i gryzonie w sterowniku;) O dresach nie wspomnÄ™.

Tak, ale podstawowy problem z żarówkÄ… - przepalenie - de facto odpada. Diod w jednym sygnalizatorze byłoby kilka(naĹ›cie) i jedna zużyta nie powoduje, że sygnalizator przestaje działać.

8 Data: Lipiec 14 2011 18:29:27
Temat: Re: Przepalona żarówka sygnalizatora
Autor: Shrek 

W dniu 2011-07-14 09:51, Kazimierz Uromski pisze:

Tak, ale podstawowy problem z żarówkÄ… - przepalenie - de facto odpada.
Diod w jednym sygnalizatorze byłoby kilka(naĹ›cie) i jedna zużyta nie
powoduje, że sygnalizator przestaje działać.

NIe widaje mnie siÄ™;) WiÄ™kszy problem to chyba wandalizm, wilgoć (po każdym deszczu widać;), i gryzoĹ„ zwany SZOPem (szalony operator koparki;). W ledach też nie sam led jest krytycznym elementem.

Shrek.

9 Data: Lipiec 12 2011 23:02:33
Temat: Re: Przepalona żarówka sygalizatora
Autor: Dykus 

Witam,

W dniu 2011-07-12 21:55,  pisze:

Jakie s± normy co do sygalizacji w Polsce. Czy dopuszczalna jest sytuacja, że
na sygnalizatorze dla pieszych czerwona żarówka jest przepalona i
sygnalizacja dalej działa?

Nie wiem, ale dodam, że w Katowicach na skrzyżowaniu ul. Korfantego z ul. Katowick± jest/było "ciekawie". Piesi na przej¶ciu z jednej strony ulicy maj± zielone, a z drugiej czerwone! Samochody skręcaj±ce w prawo na zielonej strzałce (z Katowickiej) widz± czerwone dla pieszych (które nie zmieniło się na zielone), podczas gdy pieszy widzi po drugiej stronie zielone i wchodzi na pasy. Sam zostałem już w takiej sytuacji obtr±biony i zwyzywany.

Je¶li pieszy nie odwróci się za plecy to może nawet nie wiedzieć, że od strony której szedł cały czas ¶wieci się czerwone i to ¶wiatło widz± kierowcy samochodów... Kierowcy (Ci co wiedz±) patrz± na kolejne, szeregowo położone przej¶cie (wysepka), tam ¶wiatła działaj± poprawnie.

Najgorsze jest jednak to, że chyba nikt jeszcze tego nie zgłosił (w tym i ja), bo chyba od roku jest taka sytuacja. Widać nikt jeszcze tam nie zgin±ł... Choć teraz to nawet nie jestem w stanie przyuważyć, czy problem nadal występuje.

Szczerze mówi±c to zastanawiaj±ce jest, że takie uszkodzenia nie s± wykrywane przez sterownik sygnalizacji...


--
Pozdrawiam,
Dykus.

Przepalona żarówka sygalizatora



Grupy dyskusyjne