Przeprosiny --> przedni napęd i tylny oraz różnist e AWD
1 | Data: Luty 12 2009 19:41:51 |
Temat: Przeprosiny --> przedni napęd i tylny oraz różniste AWD | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | Przedni napęd i tylny oraz różniste AWD 2 |
Data: Luty 12 2009 20:14:59 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napęd i tylny oraz różniste AWD | Autor: DoQ | Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Czy więc ;) dla tych kilku chwil warto przenosić napęd z przodu na tył? Jeszcze ze 3 wątki załóż na ten temat i koniecznie czwarty o obowiązku włączania świateł w dzień. Pozdrawiam Pawel 3 |
Data: Luty 12 2009 21:18:38 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napęd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Tomasz Pyra | Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Przedni napęd i tylny oraz różniste AWD No tak, tylko jak wyjaśnisz że FWD wygrywają na rajdach z RWD właśnie o wyższe prędkości na łukach. ;) Inna sprawa że na torach wyścigowych wygrywają RWD. Druga sprawa - to RWD jest lepszy do napędzania, wystarczy popatrzeć że FWD chociaż by miał 1000KM nie przyspieszy szybciej niż w około 6s do 100km/h. W przypadku RWD można przyspieszać dwa razy szybciej. No i w RWD nie będzie wyszarpywać kierownicy z rąk przy ruszaniu. Hamowanie to jeden pies - hamuje się i tak hamulcami, a to na których kołach dopięty jest silnik to już ma mniejsze znaczenie. RWD ma tą niezaprzeczalną zaletę że rozkłada lepiej obciążenie pomiędzy dwie osie - przód skręca i hamuje, a tył przyspiesza. 4 |
Data: Luty 13 2009 00:08:27 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napÄd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Kocureq | Tomasz Pyra pisze: wystarczy popatrzeÄ że FWD chociaż by miał 1000KM nie przyspieszy szybciej niż w około 6s do 100km/h. http://team.vtg.pl/samochody.html Honda Civic jak rozumiem właĹnie znika? -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ ] |_|_|)___) 5 |
Data: Luty 13 2009 00:10:49 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napÄd i tylny oraz różniste AWD | Autor: DoQ | Kocureq pisze: http://team.vtg.pl/samochody.html Hehe i prawie polowe slabsza :) Pozdrawiam Pawel 6 |
Data: Luty 13 2009 00:25:19 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napÄd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Grzegorz PrÄdki | Kocureq pisze: Tomasz Pyra pisze: A skrecac potrafi? 7 |
Data: Luty 13 2009 13:38:04 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napÄd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Kocureq | Grzegorz PrÄdki pisze: A skrecac potrafi?wystarczy popatrzeÄ że FWD chociaż by miał 1000KM nie przyspieszy szybciej niż w około 6s do 100km/h.http://team.vtg.pl/samochody.html Co to ma za znaczenie? Tomasz nic o skrÄcaniu nie pisał, tylko formułował jakieĹ opinie na temat limitów przyspieszeĹ samochodów FWD. Z tego co wiem, to tak - skrÄca i hamuje jak normalny samochód, tylko jest na konstrukcji rurowej + powłoka z włókna / innego tworzywa. -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ ] |_|_|)___) 8 |
Data: Luty 13 2009 13:53:44 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napÄd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Grzegorz PrÄdki | Kocureq pisze: Grzegorz PrÄdki pisze: Takie ma znaczenie, ze mowilismy o przenoszeniu mocy w miare cywilnych samochodach a nie wydumkach robionych do konkretnego celu. Seryjnie przeniesc np 300KM na tyl to nie jest wiekszy problem, na przod - nie wiem czy jest cos seryjnego z taka moca. 9 |
Data: Luty 13 2009 14:37:43 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napÄd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Kocureq | Grzegorz PrÄdki pisze: Takie ma znaczenie, ze mowilismy o przenoszeniu mocy w miare cywilnych samochodach a nie wydumkach robionych do konkretnego celu. Nie. W poĹcie Tomka jest nawet mowa o rajdach - tam nie jeżdżÄ cywilne samochody. Seryjnie przeniesc np 300KM na tyl to nie jest wiekszy problem, na przod - nie wiem czy jest cos seryjnego z taka moca. http://en.wikipedia.org/wiki/Neon_SRT-4#Performance ? http://en.wikipedia.org/wiki/Cobalt_ss#SS_Turbocharged ? -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ ] |_|_|)___) 10 |
Data: Luty 13 2009 15:30:04 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napÄd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Grzegorz PrÄdki | Kocureq pisze: Grzegorz PrÄdki pisze: Ja tam widze max 260KM. 11 |
Data: Luty 13 2009 15:44:08 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napÄd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Kocureq | Grzegorz PrÄdki pisze: Ja tam widze max 260KM. Ja też, i co z tego? Nie było warunku seryjnych samochodów, nie było warunku skrÄcania ani hamowania... -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ ] |_|_|)___) 12 |
Data: Luty 13 2009 16:01:14 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napÄd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Grzegorz PrÄdki | Kocureq pisze: Grzegorz PrÄdki pisze: Mialem kiedys seryjna turbobenzyne 245KM i FWD, zachcialo mi sie wiecej KM, zrobilem chipa na 280KM i przyspieszac normalnie to juz sie nie dalo. Przod sie za mocno odciazal i cala moc szla w gwizdek. 13 |
Data: Luty 13 2009 15:06:56 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napęd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 13 Feb 2009 16:01:14 +0100, Grzegorz Prędki Mialem kiedys seryjna turbobenzyne 245KM i FWD, zachcialo mi sie wiecej Może pomyliłeś kolejność: najpierw przerabia się zawieszenie, hamulce, przeniesienie napędu, a na końcu silnik? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 14 |
Data: Luty 13 2009 16:20:02 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napęd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Grzegorz Prędki | Robert Rędziak pisze: On Fri, 13 Feb 2009 16:01:14 +0100, Grzegorz Prędki Seryjnie mial szpere, wieksze hamulce, inne sprezyny, amortyzatory, grubsze stabilizatory niz wersja 15KM slabsza. Mysle, ze zapas z fabryki byl wieksze niz na te 15KM. 15 |
Data: Luty 13 2009 15:24:59 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napęd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 13 Feb 2009 16:20:02 +0100, Grzegorz Prędki Seryjnie mial szpere, wieksze hamulce, inne sprezyny, amortyzatory, Jak widać, niekoniecznie. Prawdopodobnie trzeba było popracować jeszcze popracować nad zawieszeniem (sztywniej, anti-lift kit), dać jeszcze mocniejszą szperę (jaką miałeś), zmienić przełożenia i dać przyczepniejsze opony? Co to za auto? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 16 |
Data: Luty 15 2009 00:40:18 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napęd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Grzegorz Prędki | Robert Rędziak pisze: On Fri, 13 Feb 2009 16:20:02 +0100, Grzegorz Prędki Stwierdzilem, ze nie warto, autem chcialem jezdzic na codzien. Ciezko sie nie zgodzic z tym, ze RWD lepiej przenosza wieksze moce, teraz czesto ujezdzam takie E680 3,0 biturbo diesel, chyba 260KM i jest duzo fajniej nawet jak wylacze elektronike. 17 |
Data: Luty 15 2009 00:51:41 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napęd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Grzegorz Prędki | E60 mialo byc :) 18 |
Data: Luty 15 2009 01:11:09 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napęd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 15 Feb 2009 00:40:18 +0100, Grzegorz Prędki Stwierdzilem, ze nie warto, autem chcialem jezdzic na codzien. Ciezko Oczywiście, ale to nie znaczy, że się nie da. 330KM Focus MkI RS i 500+KM Civic jeżdżą po polskich ulicach. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 19 |
Data: Luty 13 2009 16:34:33 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napÄd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Kocureq | Grzegorz PrÄdki pisze: Mysle, ze zapas z fabryki byl wieksze niz na te 15KM. Zależy. SÄ auta w których możesz krÄciÄ wysoko i martwisz siÄ tylko o paliwo, sÄ takie gdzie po dodaniu 10 koni tracisz trakcjÄ / sypie siÄ skrzynia. -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ ] |_|_|)___) 20 |
Data: Luty 13 2009 16:13:38 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napÄd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Kocureq | Grzegorz PrÄdki pisze: Mialem kiedys seryjna turbobenzyne 245KM i FWD, zachcialo mi sie wiecej KM, zrobilem chipa na 280KM i przyspieszac normalnie to juz sie nie dalo. Przod sie za mocno odciazal i cala moc szla w gwizdek. Bardzo podobnie siÄ dzieje, gdy masz turbobenzynÄ 150 KM i zachce ci siÄ 200 KM. To nie jest problem napÄdu, ale jego niedostosowania do zmienionego silnika. -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ ] |_|_|)___) 21 |
Data: Luty 14 2009 22:42:14 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napęd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Mialem kiedys seryjna turbobenzyne 245KM i FWD, zachcialo mi W moim Volvo też idzie w gwizdek. (włącza się ASR) Ale na letnich oponach zimą. :) Ciekawe, jak będzie latem. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 22 |
Data: Luty 13 2009 22:36:42 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napęd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Przemek V |
Takie ma znaczenie, ze mowilismy o przenoszeniu mocy w miare cywilnych News z 21 stycznia: "Produkcja najostrzejszego Focusa rozpoczęła się wczoraj w Saarlouis w Niemczech. Nowy RS ma pod maską 2,5-litrowy motor wspomagany turbosprężarką. Dzięki temu kierowca ma pod nogą stado 300 koni mechanicznych i 440 Nm momentu obrotowego. Focus RS pierwsze 100 km/h "robi" w 5,9 sekundy, pojedzie zaś maksymalnie 263 km/h." A czy skręca to polecam artykuł w najnowszym "CAR". Wyjątkowo dobrze skręca. 23 |
Data: Luty 16 2009 00:43:16 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni nap?d i tylny oraz ró?niste AWD | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 13.02.2009 Grzegorz Pr?dki <"klark[USUN"@TO> napisał/a: Co to ma za znaczenie? Tomasz nic o skr?caniu nie pisa?, tylko Cadillac Seville ;) -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 24 |
Data: Luty 13 2009 01:20:02 | Temat: Re: Przeprosiny --> przedni napęd i tylny oraz różniste AWD | Autor: Bet | W dniu 2009-02-12 21:18, Tomasz Pyra pisze: RWD ma tą niezaprzeczalną zaletę że rozkłada lepiej obciążenie pomiędzy ehh...teoria jedno, a praktyka drugie. samochód RWD bez dodatkowych wspomagań (oprócz ukł. hamulcowego), czysta forma i sztuka prowadzenia, w ciągłej, kilkuletniej eksploatacji: zastanawiam się czy miałeś okazję obserwować jego/takiego zachowanie przy dynamicznej jezdzie: wczesnych redukcjach i jednoczesnym hamowaniu lub wczesnych redukcjach na niepewnej nawierzchni (mokrej lub sypkiej) albo z niedogrzanymi oponami. Zapewniam Cię, że dużo lepiej radzi sobie wtedy FWD. Pal licho rozpędzanie - wystarczy generowane przez FWD - zdecydowanej większości wystarczy - i nie mówię wyłącznie o amatorach. FWD ma niezaprzeczalną zaletę: już hamowanie silnikiem powoduje dociążenie przodu, przez co możemy agresywniej redukować - z większymi obrotami silnika - z mniejszym niebezpieczeństwem zablokowania kół. Spróbuj zrobić to samo RWD: u mnie mokra nawierzchnia+hamowanie i redukcja przy 50 kmh na II daje piękny odjazd tyłu (jeżeli jesteśmy w łuku) lub wyraźny pisk tylnych opon. Inna sprawa: RWD potrafi tak samo ładnie ześliznąć się przodem na zewnętrzną stronę zakrętu. W FWD w tym przypadku puszczasz gaz i w większości pzypadków sytuacja sama się naprawi - samochód odzyska przyczepność (zaznaczam, że nie mówię o nawierzchni o zerowej przyczepności). Tyle mojej praktyki. Dodatkowo patrzę w telewizor, oglądam rajd norwegii i nie widzę następców forda sierry i podobnych. Albo czterołapy, albo FWD. FWD naprawdę nie dlatego, że taniej. RWD zabawniej, przyjemniej, może dlatego, że częściej musisz mieć się na baczności. Za to go lubię. -- Bet |