Scyzoryk w
Tak, zapewne podasz również odpowiedni przepis, że zbywca musi przekazać
dowody wpłat nabywcy, albo polisę.
nie chce mi sie szukac przepisow ktore dotycza urzednikow i czy maja do tego
prawo ale u mnie w WK w wykazie dokumentow pisze ze obowiazkowe jest oprocz
podstawowych dokumentów "dowód aktualnego ubezpieczenia OC"
Kolejny raz wypowiadasz sie o ubezpieczeniu OC, a nawet nie wiesz co jest w
ustawie...
-- -- -- -- -- -- -- --
USTAWA
z dnia 22 maja 2003 r.
o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i
Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
Art. 32. 1. Zbywca pojazdu mechanicznego jest obowiązany do przekazania
nabywcy dokumentów potwierdzających zawarcie umowy ubezpieczenia OC
posiadaczy pojazdów mechanicznych
Art. 84. 1. Spełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego,
o którym mowa w art. 4 pkt 1-3, podlega kontroli wykonywanej przez organy do
tego obowiązane lub uprawnione
2. Do przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy
ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych:
1) są obowiązane:
a) Policja,
b) organy celne,
c) Straż Graniczna,
d) organy właściwe w sprawach rejestracji pojazdów,
Art. 85. Spełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego
ustala się na podstawie polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia,
potwierdzającego zawarcie umowy tego ubezpieczenia, wystawionego
ubezpieczającemu przez zakład ubezpieczeń, z uwzględnieniem przepisów
wydanych na podstawie art. 5 ust. 3.
-- -- -- -- -- -- --
Ja to rozumiem
jednoznacznie jako w danym momencie opłaconego i pełnoprawnego
ubezpieczenia.
Jak widać mają obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku
*zawarcia umowy*, na podstawie jakich dokumentów też widać.
Nie wiem jak na to patrza TU ale IMO ubezpieczenie bez wplaty drugiej raty
nie jest wazne i ubezpieczyciel nie udziela ochrony ubezpieczeniowej.
To tylko IYO, bo TU obowiązuje ustawa.
Jak rejestrowałem motocykl miałem ze sobą zarówno polisę jak i dowod wplaty
drugiej raty. Polisa nie byla potrzebna a do rejestracji uzywali tylko
kwitek z wplaty drugiej raty.
No i dobrze, ale mówimy o przypadku w którym pokazujesz "inny dokument"
opisany w ustawie i odpowiednim rozporządzeniu, na którym nie ma słowa, czy
składkę zapłaciłeś jednorazowo, czy w ratach, i kolejna rata jest płatna za
45 dni od dziś.
--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]