Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka
1 | Data: Sierpien 12 2007 06:59:33 |
Temat: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | |
Autor: Rafal M | Witam 2 |
Data: Sierpien 12 2007 16:05:54 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: Alti |
I teraz pytanie do tych praktykujacych :-) Na co zwracac uwage podczas Jak gdzieś zaparkujesz to przed wyjazdem sprawdź cczy z tyłu nie stoi małe auto niewidoczne w lusterkach albo motocykl. Krawężniki to tylko troche większe łuki rób nie ma co przesadzać to nie jest ciężarówka. Moze jakis dobry sposob na cofanie na lusterka? Jak do tej pory nie cofałeś na lusterkach osobówką to teraz będziesz musiał się tego szybko nauczyć. Nie ma co dorabiać ideologii. Dostawczak to minimalnie większa osobówka. Tak samo się jeździ. Wojtek ps. Jak dopadniesz auta w najmocniejszych wersjach silnikowychj to będziesz bardzo zaskoczony jak bardzo żwawe ptrafią być. Dla mnie szokiem było Movano 2.8dti i sprinter 316. Wiele osobówek przy nich odpadało. 3 |
Data: Sierpien 12 2007 07:16:04 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: Rafal M | On 12 Sie, 16:05, "Alti" wrote: Jak do tej pory nie cofa e na lusterkach osobówk to teraz b dziesz musia Zawsze cofam na lusterka + oczywiscie zerkam w tylna szybe czy nic nie stoi itd - a w dostawczaku z tylu bedzie furgon bez szyb. Pozdrawiam Rafal 4 |
Data: Sierpien 12 2007 16:41:02 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: Rafał "SP" Gil | Alti pisze: ps. Jak dopadniesz auta w najmocniejszych wersjach silnikowychj to będziesz bardzo zaskoczony jak bardzo żwawe ptrafią być. Dla mnie szokiem było Movano 2.8dti i sprinter 316. Wiele osobówek przy nich odpadało. MASTER 2,5 dci ... jak tym się pięknie wyprzedza ;) Po trasie z Koszalina do Wro przestałem nazywać "busiarzy" debilami wyprzedzającymi na wariata - w takim aucie ze względu na siedzenie nad dachami osobówek wyprzedzanie można naprawdę wykonywać dużo częściej ;) Z rad (jechałem 2 razy w życiu tym najdłuższym masterem) - zachodzić przy skręcie ;), na początku podczas manewrów w ciasnych miejscach ostro obserwować lusterka (z przyzwyczajenia tnie się wąsko łuki, a może się to skończyć przetarciem) , no i 100 % upewnianie się, że niczego za tobą nie ma podczas cofania. Reszta wyjdzie w tempie ekspresowym w praniu (Jeśli auto będzie wysokie - warto się przygotować na bardzo negatywne wrażenia przy bocznych podmuchach wiatru). -- Rafał "SP" Gil Serwis skuterów i motocykli, sprzedaż kasków: http://www.motopower.pl/ *Homologowane hiszpańskie kaski* (SHIRO, MT, SAIKO): http://www.allegro.pl/search.php?string=kask&description=1&us_id=5356008 5 |
Data: Sierpien 12 2007 17:43:04 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | Rafał "SP" Gil pisze: MASTER 2,5 dci ... jak tym się pięknie wyprzedza ;)Chyba przeciwieństwem (z mojej obserwacji jako pasażera) był Renault Traffic 1,9 dCi 100 - silnik do 2500 obrotów bez śladów mocy a przy 3750 odcięcie :-(. Wg. kierowcy gdyby miał tylko 5 biegów to nie dało by się tym jechać. Wystarczy przesiadka z osobówki do van-a :-) - też z góry widać lepiej. -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 6 |
Data: Sierpien 12 2007 21:12:10 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: Przemyslaw 'Repcio' Gubernat | W artykule Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a): Rafał "SP" Gil pisze: Jechałem "klonem" Open Vivato 1,9 dCi z 9 osobami i był całkiem "żwawy", miał 6 biegów. Pod górkę z 9 osobami na podładzie (razem z kierowacą) także szedł bez problemu. -- Szanuj admina swego, możesz mieć gorszego..... (c) 2000 Przemysław Gubernat +-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-+ | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna | | System Administrator @ Repcio.NET | | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! | +-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ 7 |
Data: Sierpien 13 2007 06:23:46 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a): Rafał "SP" Gil pisze:Jesli 1.9 dCi 100KM ciagnie od 2500 - to jest uszkodzony. Kolega w pracy ma wlasnie problem z przeplywomierzem, ciagnie pow. 2500obr. Na hamowni wyszlo 90KM przy 2800obr/min, a moment 190Nm przy 3800obr/min, Wszystko powinno byc duzo nizej i o innych wartosciach. Jezdze wlasnie takinm Traficiem, bez problemu mozna ciagnac go od 2000obr/min, zbiera sie nienagannie jak na 1800kg masy wlasnej. Faktem jest, ze w tych silnikach jest odciecie przy 3750, ale skrzynia 6 biegowa pozwala go mimo wszystko rozbujac do 170km/h. -- Michał "HoMMeR" Paszek red C20NE Calibra not PMS yet Trafic 1.9 dCi serwis Perkins 8 |
Data: Sierpien 13 2007 08:43:55 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Michał, Jesli 1.9 dCi 100KM ciagnie od 2500 - to jest uszkodzony. Kolega w pracy Coś chyba odwrotnie, bo 190 Nm przy 3800 rpm daje 75.6 kW a to prawie 103 KM. Wszystko powinno byc duzo nizej i o innych wartosciach. O innych wartościach na pewno. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 9 |
Data: Sierpien 13 2007 19:40:58 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | RoMan Mandziejewicz napisał(a): Hello Michał,Nie, nie pomylilem sie. Moc wg producenta to 100KM przy bodaj 2700obr/min, a moment to 240Nm przy 2000obr/min. Sprawdze dokladnie jutro w robocie i ew. poprawie. -- Michał "HoMMeR" Paszek red C20NE Calibra not PMS yet Trafic 1.9 dCi serwis Perkins 10 |
Data: Sierpien 13 2007 19:59:05 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | Michał "HoMMeR" Paszek pisze: Jesli 1.9 dCi 100KM ciagnie od 2500 - to jest uszkodzony. Kolega w pracy ma wlasnie problem z przeplywomierzem, ciagnie pow. 2500obr. Na hamowni wyszlo 90KM przy 2800obr/min, a moment 190Nm przy 3800obr/min, Wszystko powinno byc duzo nizej i o innych wartosciach.właśnie nie - TTTM - w dole nie ma w ogóle mocy dopiero jak turbina przystąpi do akcji to zaczyna przyspieszać http://www.vtech.pl/wykresy/renault/renault-traffic-1.9-dci-100-176-49.html
Na płaskim to nie problem - W pagórkach co innego - tu trzeba się namachać biegami. -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 11 |
Data: Sierpien 12 2007 14:10:12 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: Seba | Witam Czesc. Najprawdopodobniej niedlugo przesiade sie z osobowki ok 4m Z praktyki? Pilnuj/pamietaj o wysokosci - ja z antena od CB kilka razy mialem sytuacje podbramkowe :). Reszta w autach klasy VW T4/Transit jest podobna do aut osobowych (mowie o zachowaniu auta przy normalnej, spokojnej jezdzie) - moze poza wrazliwoscia na boczne podmuchy wiatru. Ja jak przesiadalem sie z T4 do "malego" auta, to trwalo chwile az sie przystosowywalem do tych nowych - IMO slabszych - warunkow :) W wiekszym aucie po prostu byl wiekszy komfort np. pod wzgledem widocznosci - wieksze szyby, wyzej siedzisz, duze lusterka itd. -- Pozdrawiam Sebastian S. 12 |
Data: Sierpien 12 2007 16:42:06 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: Rafał "SP" Gil | Seba pisze: Z praktyki? Pilnuj/pamietaj o wysokosci - ja z antena od CB kilka razy mialem sytuacje podbramkowe :). Hie hie hie ;) Chciałem się Masterem do galerii dominikańskiej władować ;) Przeszło mi jak ledwie wyheblowałem z "poprzeczką" 10 cm od szyby na wysokości oczu ;) -- Rafał "SP" Gil Serwis skuterów i motocykli, sprzedaż kasków: http://www.motopower.pl/ *Homologowane hiszpańskie kaski* (SHIRO, MT, SAIKO): http://www.allegro.pl/search.php?string=kask&description=1&us_id=5356008 13 |
Data: Sierpien 12 2007 16:20:02 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: zkruk [Lodz] | Rafal M wrote: Witam prawie tak samo sie jezdzi, luki prawie tak samo Co jeszcze? Tak z praktyki? cholernie mocne hamulce - samochody sa nastawione na jazde z obciazeniem - wiec musza miec mocne hamulce jak jedziesz pusty to masz najwieksza mase z przodu - ciezki silnik - bbb lekka buda jak za mocno depniesz to: albo ktos Ci wjedzie w tyl, albo tylne kola zlapia poslizg (gdy pusty) - uwazaj na poczatku gdy nie ma absu - i jak przod zlapie poslizg to jest b. nie fajnie :] zima -jazda na calego - bez 200 kg z tylu nie ma co ruszac jazda pod gorke - jak podjedziesz - ok ale jak bedziesz musial zjechac, to pacierz odmowisz.. :) tylek lata jak chce i masz wrazenie ze jestes w jednym wielkim poslizgu pamietaj ze to tylna os - wiec auto zachowuje sie specyficznie a ze ciezarowka to jeszcze lepiej jak go obciazysz - 500 kg to jedzie jak taran - sniegi nie sa istotne po prostu depczesz i jedziesz - osobowki wysiadaja :) koleiny sa duzym problemem :] na trasie moze Cie mocno bujnac inna sprawa ze bujniecia sa mocniej odczuwalne bo siedzisz wyzej - na poczatku moze to troche dekoncentrowac i powodowac ze nie czujesz sie pewnie - ale przyzwyczaisz sie
czesto pod normalnymi lusterkami sa lusterka z szerokim katem - bardzo sie przydaja wystarczy dwa ruchy kierownica by zobaczyc co sie kryje za samochodem (zygzakiem pojechac) ogolnie takimi samochodami jezdzi sie b milo - wiele osob sobie chwali wysoka pozycja za kierownica powoduje ze wszystko ladnie widac b. mocny skret - duzo mocniej skrecisz kola niz w przypadku osobowek - wiec parkowanie b. fajne -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 14 |
Data: Sierpien 12 2007 17:34:28 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | zkruk [Lodz] pisze: zima -jazda na calego - bez 200 kg z tylu nie ma co ruszacA co powiesz o zachowaniu się takiego autka z napędem na przednią oś? Myślę o rodzince Juper/Boxer/Ducato. -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 15 |
Data: Sierpien 13 2007 06:09:08 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: Rafal... | Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" napisał w wiadomości A co powiesz o zachowaniu się takiego autka z napędem na przednią oś? Mocne hamulce, na pusto jest przesrane przy hamowaniu, pal lichi na suchym, ale na mokrym czy śliskim tylne koła się blokują (jeździłem bez absu), za to z mocnym silnikiem (2.9 hdi/jtd) to jest ciekawa zabawka :) Ma ogólne zalety każdego dostawczaka - czyli dobrą widoczność, wysoko się siedzi. Zawias ma trochę twardy, chyba sa modele ze sprężynowanym fotlem kierowcy... ale ja takiego nie miałem, więc mi flaki i kręgosłup wytelepało dośc konkretnie ;-) -- Rafał - Tarnów rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl 16 |
Data: Sierpien 12 2007 17:51:52 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: jerzu | On Sun, 12 Aug 2007 16:20:02 +0200, "zkruk [Lodz]" zima -jazda na calego - bez 200 kg z tylu nie ma co ruszac Nie wszystkie Transity mają napęd na tył. To co opisujesz tyczy się właśnie tylnonapędówek. Dostawczki z FWD zachowują się dość poprawnie nawet na pusto. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 17 |
Data: Sierpien 12 2007 18:37:10 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: zkruk [Lodz] | jerzu wrote:
no tak - pisalem o tylnej osi - masz racje - mialem nadzieje, ze wystarczajaco dobrze to podkreslilem :) -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 18 |
Data: Sierpien 12 2007 19:54:09 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: Hatson |
I teraz pytanie do tych praktykujacych :-) Na co zwracac uwage podczasJa od niedawna ujezdzam wlasnie Transita ale osobowka w domu tez zostala. Jezeli nie jestes z tych, co potrafia jezdzic tylko do przodu i siedza na kierownicy, to nie bedziesz mial problemow. Auto nie jest wcale dluzsze od wiekszych osobowek, jedynie jest troszke szerszy. Widocznosc jest jednak tak dobra, ze jezdzi sie tym lepiej, niz osobowka. Ja mam podwyzszanego i niestety wszelkie sklepowe parkingi, czy myjnie odpadaja. Wczesniej mialem pare dni (ukradli) T4 , ktore mierzylo sobie 194 cm. wzrostu i miescilo sie na styk. Transit jest troche wyzszy nawet w wersji niskiej, ma chyba ponad 2 metry. Wysokie krawezniki, to nie problem dla dostawczaka. Zawieszenie jest jednak troche mocniejsze od osobowek. W przypadku wspomnianego Transita, najwieksza uwage radze zwrocic na deszcz i zime. Auto bez zaladunku, jest cholernie lekkie z tylu i ma napedzane tylne kola. Naprawde niewiele trzeba, zeby wejsc w zakret bokiem. Podstawa, to dobre opony z tylu, a w zimie, niektorzy nawet wrzucaja jakies graty, zeby troszke tyl dociazyc. Pozdrawiam Pawel 19 |
Data: Sierpien 12 2007 20:51:51 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: Stoout | Użytkownik "Rafal M" napisał w wiadomości I teraz pytanie do tych praktykujacych :-) Na co zwracac uwage podczas podczas cofaniania i parkowania uwazaj nie tylko na to co stoi na ziemi a takze na to co wisi z góry, np. gałęzie z drzew, jakies bramy garażowe itp Stoout 20 |
Data: Sierpien 12 2007 20:54:41 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: Marcin Jan | Rafal M napisał(a): Witam najlepiej obrać sobie jakiś punkt odniesienie w lusterku i wzdłuż niego cofać np. krawężnik, linia na asfalcie. Z czasem samo przychodzi. BTW muszę się pochwalić że ostatnio załapałem też cofanie z przyczepą na lusterka. Do tej pory jak miałem przyczepę to musiałem oglądać się za siebie - oczywiście w osobówce. Zresztą znalazłem prosty myk, mianowicie jak zaczynam widzieć za bradzo w którymś lusterku przyczepę do w kierunku tego lusterka trzeba skręcić kierwnicą - oczywiście w jeździe na wprost. Reszta sama przyszła. z pozdrowieniem marcin jan 21 |
Data: Sierpien 12 2007 21:00:29 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: Tomasz Pyra | Rafal M napisał(a): Witam Jeżeli to w miarę nowoczesny dostawczak (wspomaganie, ABS-y, mocni silnik) to jeździ się bardzo podobnie jak osobówką. Gorzej jak to jakiś staroć co ma metrowej średnicy kierowcę leżącą prawie poziomo, brak wspomagania, ze 4 obroty kierownicą w każdą stronę żeby skręcić masymalnie, silnik 60KM i 2 tony masy na pusto. Wtedy styl jazdy trzeba mocno zmodyfikować. Generalnie siedzi się wyżej i nie czuje się prędkości. Warto o tym pamiętać przy przesiadaniu się, bo dostawczakiem leci się 100km/h, a wydaje się że góra 60 (w niektórych samochodach skutecznie przed tym chroni dziki hałas). Potem się można niemiło zdziwić jak trzeba się zatrzymać, bo hamuje to gorzej niż osobówka. Jeżdżę czasem najdłuższą odmianą 3.5t Transita i zauważyłem że ma bardzo sztywne stabilizatory, co sprawia wielkie problemy po zjechaniu z asfaltu - jak wjedzie się jednym kołem na jakieś podwyższenie, samochód po przekątnej zawisa, jedno tylne koło traci docisk i mieli bez kontaktu z nawierzchnią. A niedociążony tył (na pusto) pozostawia jedno rozwiązanie - wysiadka i pchać :) Zimą z niedociążonym tyłem i bliźniaczymi kołami (zwłaszcza bez zimówek) to też bywa ciężko. Moze jakis dobry sposob na cofanie na lusterka? Taki jak w osobówce - jeżeli w lusterku widzisz "światło" pomiędzy swoim bokiem, a przeszkodą to znak, że nadal możesz cofać. Jeżeli chodzi o wyczucie odległości do tyłu, to jest ciężko - zwłaszcza jak nie masz tylnej szyby. Albo trzeba się daleko wychylać przez szybę, albo założyć sobie czujniki. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 22 |
Data: Sierpien 12 2007 22:45:07 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: Hatson |
Generalnie siedzi się wyżej i nie czuje się prędkości. Warto o tym To prawda. W osobowce, inaczej odczuwa sie predkosc. W moim odczuciu jest to wlasnie tak jak napisales. 100km./h w moim Transicie, to jak 60km/h w Xantii, ktora jezdzi Zona mimo, ze Citroen plywa po dziurach. Dostawczakiem, jezdzi sie zdecydowanie lepiej z malym ladunkiem. Resorowe zawieszenie ma duza ladownosc ale na pusto strasznie sprezynuje. Pamietam, ze w T4, ktory z tylu ma sprezyny, bylo zdecydowanie lepiej ale znowu gorsza ladownosc. Pawel 23 |
Data: Sierpien 12 2007 21:49:37 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: RUN | I teraz pytanie do tych praktykujacych :-) Na co zwracac uwage podczas jezeli jest twoj nie dawac mu mocno w d.. bo bedziesz placil Moze jakis dobry sposob na cofanie na lusterka? duzo praktyki i tyle MAciej 24 |
Data: Sierpien 12 2007 22:42:43 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: m3losh | Rafal M napisał(a): I teraz pytanie do tych praktykujacych :-) Na co zwracac uwage podczas Co do cofania, to nie przesadzajmy az tak. Cofanie jak cofanie, tyle ze nie masz lusterka po srodku. Kwestia naprawde wprawy. Raz zaparkujesz ciut dalej od kraweznika a z czasem idealnie postawisz. Uwazaj jedynie na takie rzeczy jak slupki, latarnie (ktorych nie widzisz po srodku), to chyba najczestszy minus cofania busem. Oczywiscie chyba ze bedziesz jezdzil Transitem oszklonym w tyle, mam tu na mysli dwie szyby w drzwiach... To problem znika. I jak koledzy wspominaja, uwazaj na rzeczy znajdujace sie na wysokosci. A tak to sama przyjemnosc, wysoko, lepiej widac. Dasz rade ;) 25 |
Data: Sierpien 13 2007 03:42:27 | Temat: Re: Przesiadka z osobowki do dostawczego do 3,5t - praktyka | Autor: Andrzej J. Makarczuk | Rafal M w Najprawdopodobniej niedlugo przesiade sie z osobowki ok 4m dlugosci na Już Ci wszystko napisali, poza jednym. W osobówce koła skręcane są daleko przed Tobą, w dostawczaku praktycznie siedzisz na nich. Mnie to nie robi, ale moja żona na początku cięła krawężniki. pozdrawiam makar -- makaraj Mowa jest srebrem na Robota złotem tlen pl http://www.akglodz.org/ |