Grupy dyskusyjne   »   Przewóz rowerów na długiej trasie

Przewóz rowerów na długiej trasie



1 Data: Marzec 15 2007 11:26:55
Temat: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: Dorota *** 

Witam
Przeszukałam archiwum i sieć  szukając odpowiedzi, jaki bagażnik najlepszy
do przewozu rowerów (4 bolidy w sumie ok. 80 kg) na długiej trasie (ok. 900
km). Nie mam haka. Zastanawiam się, czy nie lepiej by było kupić "zwykły"
bagaznik i położyć je na płasko, przykryć plandeką i jazda.
Bagażnik na klapę polecany jest raczej na krótkie trasy. Widziałam auto z
rowerami na dachu położonymi "do góry nogami" - stały na siodełkach i
kierownicy - może takie ustawienie lepsze? Na co zwracać uwagę przy zakupie
bagażnika? A może jednak na tak długiej trasie bezpieczniej i wygodniej
zamontować jednak hak i kupić bagażnik na hak? Czy ktoś z Was ma jakieś
doświadczenia w długiej jeździe z rowerami na dachu?

Pozdrawiam
Dorota



2 Data: Marzec 15 2007 11:31:26
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: Noel 

Użytkownik Dorota *** napisał:

Witam
Przeszukałam archiwum i sieć  szukając odpowiedzi, jaki bagażnik najlepszy do przewozu rowerów (4 bolidy w sumie ok. 80 kg) na długiej trasie (ok. 900 km). Nie mam haka. Zastanawiam się, czy nie lepiej by było kupić "zwykły" bagaznik i położyć je na płasko, przykryć plandeką i jazda.
Bagażnik na klapę polecany jest raczej na krótkie trasy. Widziałam auto z rowerami na dachu położonymi "do góry nogami" - stały na siodełkach i kierownicy - może takie ustawienie lepsze? Na co zwracać uwagę przy zakupie bagażnika? A może jednak na tak długiej trasie bezpieczniej i wygodniej zamontować jednak hak i kupić bagażnik na hak? Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w długiej jeździe z rowerami na dachu?


Trzy rowery na dach (można zmieścić 4), a czwarty rozkręć na części proste i umieść w środku.

--
Tomek "Noel" B.

3 Data: Marzec 15 2007 11:44:47
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: Gabriel'Varius' 

Użytkownik Dorota *** napisał:

Witam
Przeszukałam archiwum i sieć  szukając odpowiedzi, jaki bagażnik najlepszy do przewozu rowerów (4 bolidy w sumie ok. 80 kg) na długiej trasie (ok. 900 km). Nie mam haka. Zastanawiam się, czy nie lepiej by było kupić "zwykły" bagaznik i położyć je na płasko, przykryć plandeką i jazda.
To ja sie podlacze do pytanka kolezanki Doroty.
Znacie jakies dobre/sprawdzone przyczepki do przewozu trzech max. czterech rowerow gorskich, czasem quada lub skutera wodnego (trasy od kilkudziesieciu do kilkuset km)? Kolega, zyjacy dosc intensywnie szuka dobrej sparwdzonej konstrukcji do przewozu w/w ladunku. Zastanawia sie czy kupic zwykla przyczepke (1 lub 2 osie) i kombinowac z mocowaniem czy lepeiej kupic specjalnie przystosowane przyczepki.
pozdrawiam


--
            <-- - http://www.varius.jawnet.pl -- ->
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
       Oskar Wilde

4 Data: Marzec 15 2007 12:12:00
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor:



Gabriel'Varius' napisał(a):

Znacie jakies dobre/sprawdzone przyczepki do przewozu trzech max.
czterech rowerow gorskich, czasem quada lub skutera wodnego (trasy od
kilkudziesieciu do kilkuset km)? Kolega, zyjacy dosc intensywnie szuka
dobrej sparwdzonej konstrukcji do przewozu w/w ladunku. Zastanawia sie
czy kupic zwykla przyczepke (1 lub 2 osie) i kombinowac z mocowaniem czy
lepeiej kupic specjalnie przystosowane przyczepki.

Te specjalistyczne kosztują pewnie sporo. Widziałem taką samoróbkę do
przewozu rowerów - dyszel, oś, kawałek ramy ( bez podłogi ), światełka i
4 seryjne rynienki do przewozu rowerów na dachu.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

5 Data: Marzec 15 2007 11:44:47
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: Tomasz Finke 

bagażnika? A może jednak na tak długiej trasie bezpieczniej i wygodniej zamontować jednak hak i kupić bagażnik na hak? Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w długiej jeździe z rowerami na dachu?

Kilka razy woziłem na dachu 2-3 rowery z Wrocławia nad morze i z
powrotem, nie ma z tym większych problemów, samochód jest trochę
bardziej wrażliwy na boczny wiatr i to wszystko.  Cztery rowery
można zmieścić mocując bagażniki na przemian w kierunku do przodu
i do tyłu, robiłem kiedyś takie przymiarki.
Bagażniki Thule spokojnie wytrzymują długotrwałą jazdę 130 km/h,
nie rdzewieją i nic się im złego nie dzieje.  Zimą można na tych
samych poprzeczkach przewozić narty luzem albo w boksie.

Większość bagażników na hak pozwala na założenie maksymalnie 3 rowerów,
czwarty rower przeważnie wymaga montażu przystawki.  Uwzględniając
koszt założenia haka to będzie droższe rozwiązanie i niestety blokujące
dostęp do bagażnika. Dodatkowo rowery wystają z boku z obu stron, o czym
trzeba pamiętać przy parkowaniu w ciasnych miejscach albo tankowaniu.

T.

6 Data: Marzec 16 2007 20:29:43
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Tomasz Finke napisał(a):
(...)

Większość bagażników na hak pozwala na założenie maksymalnie 3 rowerów,

Nieprawda - wystarczy wybrać model tobie odpowiadający.

czwarty rower przeważnie wymaga montażu przystawki. 

Jakiej przystawki?

Uwzględniając
koszt założenia haka to będzie droższe rozwiązanie

Nikt nie pytał o koszt montażu haka. Mowa była racjonalnym rozwiązaniu.

i niestety blokujące dostęp do bagażnika. 

Tak się zastanawiam, czy kolega kiedykolwiek był użytkownikiem
takiego rozwiązania, czy tylko opowiada głodne kawałki.
Dostęp do bagażnika jest w 5 sekund, albo szybciej.

Dodatkowo rowery wystają z boku z obu stron, o czym

Wystają z obu stron? Ja Tico, to możliwe.

trzeba pamiętać przy parkowaniu w ciasnych miejscach albo tankowaniu.

Jasne, jak masz na dachu to trzeba uważaj na drzewa ....


--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

7 Data: Marzec 15 2007 12:00:46
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: pontoon 


Czy ktoś z Was ma jakieś
doświadczenia w długiej jeździe z rowerami na dachu?

Cztery rowery na dachu to nie problem - większe opory i tyle. Można też
kupić uchwyty, gdzie zdejmuje się w rowerze przednie koło i zaczepia rower o
widelec, daje to trochę miniejsze opory, ale niestety potrzebne jest miejsce
w samochodzie na koła. Proponuję też zabezpieczyć rowery przed wysmyknięciem
się z uchwytu i złapać ramę i uchwyt jakimś paskiem montażowym (takie
jednorazowe plastikowe paseczki).

ponton

8 Data: Marzec 15 2007 12:04:51
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: Gabriel'Varius' 

Użytkownik pontoon napisał:

Czy ktoś z Was ma jakieś
doświadczenia w długiej jeździe z rowerami na dachu?


Cztery rowery na dachu to nie problem - większe opory i tyle. Można też
kupić uchwyty, gdzie zdejmuje się w rowerze przednie koło i zaczepia rower o
widelec, daje to trochę miniejsze opory, ale niestety potrzebne jest miejsce
w samochodzie na koła. Proponuję też zabezpieczyć rowery przed wysmyknięciem
się z uchwytu i złapać ramę i uchwyt jakimś paskiem montażowym (takie
jednorazowe plastikowe paseczki).
Dodam, ze dobrze jest zalozyc pokrowce/woreczki na raczki oraz siodelko, gdyz po przejechaniu kilkuset km beda uswinione od owadow itp.pozdrawiam


--
            <-- - http://www.varius.jawnet.pl -- ->
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
       Oskar Wilde

9 Data: Marzec 15 2007 12:56:22
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: pontoon 

Dodam, ze dobrze jest zalozyc pokrowce/woreczki na raczki oraz siodelko,
gdyz po przejechaniu kilkuset km beda uswinione od owadow itp.pozdrawiam

Fakt. Ochrona manetek wpływa także na ich żywotność i sprawne działanie.
Kiedyś jechałem 600 km w deszczu i tyle syfu co się dostało do manetek to
nie złapałem przez rok jazdy rowerem po lesie.
Jeśli już piszemy o brudzeniu się rowerów to napewno bardziej syfią się
przewożone za samochodem na haku lub klapie niż na dachu.

ponton

10 Data: Marzec 15 2007 20:29:16
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: Dorota *** 

piszemy o brudzeniu się rowerów

Dzięki za te informacje (o brudzeniu się rowerów), nie wzięłam tego pod
uwagę.

Dorota

11 Data: Marzec 15 2007 12:06:11
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: marthen 

Dorota *** wrote:

Witam
Przeszukałam archiwum i sieć  szukając odpowiedzi, jaki bagażnik
najlepszy do przewozu rowerów (4 bolidy w sumie ok. 80 kg) na długiej
trasie (ok. 900 km). Nie mam haka. Zastanawiam się, czy nie lepiej by
było kupić "zwykły" bagaznik i położyć je na płasko, przykryć
plandeką i jazda. Bagażnik na klapę polecany jest raczej na krótkie trasy.
Widziałam
auto z rowerami na dachu położonymi "do góry nogami" - stały na
siodełkach i kierownicy - może takie ustawienie lepsze? Na co zwracać
uwagę przy zakupie bagażnika? A może jednak na tak długiej trasie
bezpieczniej i wygodniej zamontować jednak hak i kupić bagażnik na
hak? Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w długiej jeździe z
rowerami na dachu?

Wiozłem kiedyś rowery na trasie 2x1100km. Wożenie trzech rowerów na dachu
jest wykonalne bez większych (w moim przypadku rower "środkowy" jechał tyłem
do kierunku jazdy) problemów, nawet na niewielkim aucie (u mnie była to
Corsa B).
Nie napisałaś nic na temat samochodu, który miałby wieźć te rowery, więc
trudno powiedzieć czy one się tam zmieszczą.
--
marthen
100NX pms edition & NA BRG LE
"Sólo los muertos han visto el fin de la guerra"

12 Data: Marzec 15 2007 20:32:34
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: Dorota *** 

Nie napisałaś nic na temat samochodu, który miałby wieźć te rowery, więc
trudno powiedzieć czy one się tam zmieszczą.
--
Auto to vectra b kombi 1.8. Dzięki za informacje.

D.

13 Data: Marzec 15 2007 12:08:38
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor:



Dorota *** napisał(a):


Witam
Przeszukałam archiwum i sieć  szukając odpowiedzi, jaki bagażnik najlepszy
do przewozu rowerów (4 bolidy w sumie ok. 80 kg) na długiej trasie (ok. 900
km). Nie mam haka. Zastanawiam się, czy nie lepiej by było kupić "zwykły"
bagaznik i położyć je na płasko, przykryć plandeką i jazda.
Bagażnik na klapę polecany jest raczej na krótkie trasy. Widziałam auto z
rowerami na dachu położonymi "do góry nogami" - stały na siodełkach i
kierownicy - może takie ustawienie lepsze? Na co zwracać uwagę przy zakupie
bagażnika? A może jednak na tak długiej trasie bezpieczniej i wygodniej
zamontować jednak hak i kupić bagażnik na hak? Czy ktoś z Was ma jakieś
doświadczenia w długiej jeździe z rowerami na dachu?

Owszem. Woziłem rowery na dachu i na bagażniku na haku i to drugie
rozwiązanie wydaje mi się nieco wygodniejsze - auto wyraźnie mniej
zmienia położenie środka ciężkości. 3, 4  rowery na dachu działają jak
spadochron i przy bocznym wietrze i lekkim aucie może być nieciekawie. W
zeszłym roku zrobiłem ponad 1.5 kkm z 3 rowerami "na haku". Bagażnik -
najtańszy Thule Hang On, ale warto usztywnić ładunek pasami.

Jest jeszcze jedna opcja na długą trasę i przy dużym bagażniku: rowery
częściowo zdemontować i wrzucić do bagażnika, klamoty do boksa na dachu.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

14 Data: Marzec 15 2007 12:29:09
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: Przemek 

Przeszukałam archiwum i sieć  szukając odpowiedzi, jaki bagażnik najlepszy do przewozu rowerów (4 bolidy w sumie ok. 80 kg) na długiej trasie (ok. 900 km). Nie mam haka.

Normalnie woze cztery rowery na dachu od paru lat na Slowacje czy nad morze. Zadnych problemow dotychczas, a samochod zwawy i z rowerami (vectra B kombi 2.0), ale jeden rower maly, 20 cali. Lepiej jest, gdy mamy uchwyty mocujace za przenie widelce - jezeli kola i sztyce z siodelkami zmieszcza sie w srodku, do calosc jest duzo nizsza. Rowery mocowane "na przemian, czasem konieczne jest skrecenie kierownicy - wtedy zreszta nie trzeba ich mocowac na przemian. Kolega na passacie kombi miescil piec rowerow, wiec sie da ;-)
Cztery rowery waza 80 kilo? Po 20 na rower? ;-)

--
Przemek
www.mmstudio.com.pl

15 Data: Marzec 15 2007 12:58:08
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: pontoon 

Cztery rowery waza 80 kilo? Po 20 na rower? ;-)

Jest to możliwe przy fullach z "makro kesza" :)

ponton

16 Data: Marzec 15 2007 13:23:08
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: Przemek 

Jest to możliwe przy fullach z "makro kesza" :)

No wlasnie - a cena bagaznika przekracza cene rowerow ;-)


--
Przemek
www.mmstudio.com.pl

17 Data: Marzec 15 2007 20:27:52
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: Dorota *** 


Jest to możliwe przy fullach z "makro kesza" :)

No wlasnie - a cena bagaznika przekracza cene rowerow ;-)

Prawie :-). Rowery starszego typu, ciężkie niestety, ale jeżdżą :-D.

D.

18 Data: Marzec 16 2007 01:15:07
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: BartekK 

Dorota *** napisał(a):

Jest to możliwe przy fullach z "makro kesza" :)
No wlasnie - a cena bagaznika przekracza cene rowerow ;-)

Prawie :-). Rowery starszego typu, ciężkie niestety, ale jeżdżą :-D.
Y, sory, to troszke chyba nieekonomiczna wycieczka? Za cene bagaznika to sobie na miejscu kupisz rowery takie same marketowe albo lepsze ;). Albo za to co wydalabys na paliwo (ze wzgledu na wieksze spalanie z takim rusztowaniem na dachu), to po prostu wypożycz rowery w miejscu docelowym? Mniej komplikacji, mniej meczenia siebie i rowerow (ktore moga taka podroz zniesc ciezko - jak sa marketowe stalowe z osprzetem marketowym to moze byc roznie).
Jesli by to byly markowe rowerki to bylby sens rozlozenia ich na czynniki rama/kola/kierownica i przewiezienia w aucie w srodku, ale marketowe gwinty i żeliwo moga tego tez nie przezyc...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

19 Data: Marzec 15 2007 13:48:44
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: J.F. 

On Thu, 15 Mar 2007 11:26:55 +0100,  Dorota *** wrote:

Nie mam haka. Zastanawiam się, czy nie lepiej by było kupić "zwykły"
bagaznik i położyć je na płasko, przykryć plandeką i jazda.

Plandeke ci porwie i urwie, a dach sobie uszkodzisz przy wkladaniu.

J.

20 Data: Marzec 15 2007 14:23:21
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: Noel 

Użytkownik J.F. napisał:

On Thu, 15 Mar 2007 11:26:55 +0100,  Dorota *** wrote:
Nie mam haka. Zastanawiam się, czy nie lepiej by było kupić "zwykły" bagaznik i położyć je na płasko, przykryć plandeką i jazda.


Plandeke ci porwie i urwie, a dach sobie uszkodzisz przy wkladaniu.


Czyli zostaje sztywny hol i rowerzyści przyczepieni doń.
Opcja hol z przodu może o 4KM zwiększyć moc silnika.

--
Tomek "Noel" B.

21 Data: Marzec 15 2007 15:21:19
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: kml 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Thu, 15 Mar 2007 11:26:55 +0100,  Dorota *** wrote:
Nie mam haka. Zastanawiam się, czy nie lepiej by było kupić "zwykły"
bagaznik i położyć je na płasko, przykryć plandeką i jazda.

Plandeke ci porwie i urwie, a dach sobie uszkodzisz przy wkladaniu.

Nie wiem jak przy 4 ale przy jednym nie miałem tego typu problemu i wszystko było cacy. Teraz woże tylko w środku bo mam ogromną awersje do rowerów na dyndających na dachu :|


--
pozdrawiam
kml

22 Data: Marzec 15 2007 20:36:06
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: Alex81 

In article   says...
[ciach]

Podepnę się z pytaniem do praktyków. Jakiś czas temu z testu w pewnej
skrajnie tutaj nieszanowanej gazecie (AŚ ;)) wynikło że w przypadku
dłuższej trasy zużycie paliwa będzie o tyle większe że taniej będzie
wypożyczyć rower na miejscu. Ktoś się może ustosunkuje do tego? ;)

Oczywiście nie mówię o sytuacji gdy musi to być konkretny egzemplarz
roweru - własny, wypasiony, dopasowany, itd. ;) Wtedy sprawa jest jasna.

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI
http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg
http://alex81.byxonline.com

23 Data: Marzec 15 2007 20:54:52
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: Dorota *** 


Podepnę się z pytaniem do praktyków. Jakiś czas temu z testu w pewnej
skrajnie tutaj nieszanowanej gazecie (AŚ ;)) wynikło że w przypadku
dłuższej trasy zużycie paliwa będzie o tyle większe że taniej będzie
wypożyczyć rower na miejscu. Ktoś się może ustosunkuje do tego? ;)

Zeszłego lata wysłaliśmy 4 rowery (ca.80 kg) OPEK Paczką - trasa ponad 800
km, koszt w jedną stronę ok. 120 - 130 zł = 260 zł w obie.  Koszt
wypożyczenia roweru: 20 zł/doba x 14 x 4=1120 zł. Zużycie paliwa +2 l/100 km
x 9 (ponad 800 km) x4.5=81 zł. x 2 = 162 zł w obie strony.  Dobrze liczę?

Dorota

24 Data: Marzec 16 2007 07:23:11
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: marthen 

Alex81 wrote:

In article   says...
[ciach]

Podepnę się z pytaniem do praktyków. Jakiś czas temu z testu w pewnej
skrajnie tutaj nieszanowanej gazecie (AŚ ;)) wynikło że w przypadku
dłuższej trasy zużycie paliwa będzie o tyle większe że taniej będzie
wypożyczyć rower na miejscu. Ktoś się może ustosunkuje do tego? ;)

U mnie wyglądało to mniej więcej tak (trasa Gliwice-Odense.dk):
- z 3 rowerami - ok. 6,5l/100km (prędkość podróżna 110km/h. Szybciej się nie
dało :)
- bez rowerów - ok. 5,8l/100km (prędkość podróżna 140km/h)
Auto Corsa B, mighty 45KM ;-)
--
marthen
100NX pms edition & NA BRG LE
"Sólo los muertos han visto el fin de la guerra"

25 Data: Marzec 15 2007 21:16:59
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Dorota *** napisał(a):

Witam
Przeszukałam archiwum i sieć  szukając odpowiedzi, jaki bagażnik najlepszy do przewozu rowerów (4 bolidy w sumie ok. 80 kg) na długiej trasie (ok. 900 km). Nie mam haka. Zastanawiam się, czy nie lepiej by było kupić "zwykły" bagaznik i położyć je na płasko, przykryć plandeką i jazda.
Bagażnik na klapę polecany jest raczej na krótkie trasy. Widziałam auto z rowerami na dachu położonymi "do góry nogami" - stały na siodełkach i kierownicy - może takie ustawienie lepsze? Na co zwracać uwagę przy zakupie bagażnika? A może jednak na tak długiej trasie bezpieczniej i wygodniej zamontować jednak hak i kupić bagażnik na hak? Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w długiej jeździe z rowerami na dachu?

Mogę się podzielić wrażeniami z wielu lat. Bagażnik na klapę jest dobry
na dłuższe trasy, a nie na krótsze - kwestia pakowania rowerów.
Nie wiem jaki samochód - ja mam doświadczenia od dużych kompaktów
do klasy średniej/wyższej. 4 - 5 sztuk. Jeżdżąc wiele lat
- 2/3 na dach, 2/3 na klapę, bądź na hak. Jazda z czterema rowerami
na dachu jest możliwa, niemniej mocna upierdliwa i niespecjalnie
komfortowa. Im więcej jest na dachu, tym masz wyżej środek ciężkości,
większą reakcję na wiatr itd.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

26 Data: Marzec 15 2007 21:39:31
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: Dorota *** 



Nie wiem jaki samochód - ja mam doświadczenia od dużych kompaktów
do klasy średniej/wyższej. 4 - 5 sztuk. Jeżdżąc wiele lat
- 2/3 na dach, 2/3 na klapę, bądź na hak. Jazda z czterema rowerami
na dachu jest możliwa, niemniej mocna upierdliwa i niespecjalnie
komfortowa. Im więcej jest na dachu, tym masz wyżej środek ciężkości,
większą reakcję na wiatr itd.

W sumie ciekawa propozycja (nie z finansowego względu, bo dwa bagażniki
trzeba). Auto kombi vectra 1,8.

D.

27 Data: Marzec 15 2007 22:17:13
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Dorota *** napisał(a):
(...)

W sumie ciekawa propozycja (nie z finansowego względu, bo dwa bagażniki trzeba). Auto kombi vectra 1,8.

Cóż, chciałaś wypowiedzi praktyków. W tym układzie jednak proponuję
coś na tył (klapa, hak), które weźmie 2-3 rowery + dach z max dwoma.
Bagażnik na haku ma ten plus, że rowery montujesz w 5 minut i w razie
potrzeby dostępu do bagażnika przekręcasz kluczyk i rowery zamontowane
na haku kładziesz z bagażnikiem na ziemi i masz dostęp o bagażnika.
W przypadku bagażnika klapowego robi się problem z jego podniesieniem.
Nie z trakcją na trasie, tylko z brakiem dostępu. Podnieść klapę
obciążoną bagażnikiem + rowerami? Kwestia dyskusyjna. To rozwiązanie
nadaje się raczej do zapakowania bagażnika, montażu bagażnika
rowerowego, spętania rowerów, dojechania na miejsce i demontażu.
Bagażnik 'hakowy' tej wady nie posiada.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

28 Data: Marzec 15 2007 22:35:18
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: Dorota *** 

Cóż, chciałaś wypowiedzi praktyków.

Tak, dzięki wielkie. :-)

 W przypadku bagażnika klapowego robi się problem z jego podniesieniem.
Nie z trakcją na trasie, tylko z brakiem dostępu.

U nas nie ma kłopotu, bo do bagażnika można się dostać od wnętrza auta.
Spróbuję pożyczyć gdzieś klapowy (do wakacji trochę czasu), bo rozwiązanie
brzmi bardzo rozsądnie. W necie większość wypowiedzi jest jednak za tym, że
na klapie wozi się rowery raczej na krótkim  dystanse (ok. 200 km).

D.

29 Data: Marzec 16 2007 18:45:05
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasie
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Dorota *** napisał(a):

Cóż, chciałaś wypowiedzi praktyków.

Tak, dzięki wielkie. :-)

Proszę bardzo :)

 W przypadku bagażnika klapowego robi się problem z jego podniesieniem.
Nie z trakcją na trasie, tylko z brakiem dostępu.

U nas nie ma kłopotu, bo do bagażnika można się dostać od wnętrza auta.

Dobrze, dobrze :) Złap gumę (czego osobiście nie życzę) i spróbuj
wyjąć zapas + lewarek od strony pasażerskiej :)

Wygląda to np. tak:

http://www.futrzak.net/images/wyjazdy/zalesie1male.jpg

Modele są różne. Jak kupowałem ten bagażnik, to zwyczajnie nie mogłem
kupić w Polsce czegoś na hak (nie sugeruj się zdjęciem - w tym
samochodzie akurat haka nie ma, to żonkowe toczydło), a musiałem kupić
coś, do czego da się zamocować rowery o dość wymyślnych kształtach ram
- tak na szybko. Wiernie służy - z 10 lat?

Spróbuję pożyczyć gdzieś klapowy (do wakacji trochę czasu), bo rozwiązanie brzmi bardzo rozsądnie. W necie większość wypowiedzi jest jednak za tym, że na klapie wozi się rowery raczej na krótkim  dystanse (ok. 200 km).

Nie wiem skąd takie wypowiedzi. Z rowerami na tylnej klapie regularnie
przekraczam ten 'magiczny' dystans kilkukrotnie (w jedną stronę :))
Trzeba tylko paski dociągnąć w początkowej fazie jazdy (na polskich
drogach to nieodzowne - jak się przekroczy granice, to problem
magicznie znika). Hakowy jest zdecydowanie wygodniejszy.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

30 Data: Marzec 16 2007 10:15:14
Temat: Re: Przewóz rowerów na długiej trasiee
Autor: Nex@pl 

Podpinam się pod topic, czy są jakieś bagażniki do MB Vito 97'?

Planuję na wakację podobnie długą trasę i nie wiem co wogóle jest dostępne do mojego auta :) Ktoś ma może jakiś link do jakiegoś przykładowego sklepu? Czy mając taką powierzchnię dachu, nie lepiej kupić jakiś thule czy coś? Czy na taki dach wogóle są takie bagażniki. Nie mam relingów (zaczepy są), mam hak.

Z góry dzięki za rady.

Przewóz rowerów na długiej trasie



Grupy dyskusyjne