W dniu 2014-09-04 20:10, sebolwg pisze:
Witam.
Co się stanie gdy Oponę przeznaczoną na przód założę na tył ?
(Wymiary są takie jakie powinny być)
Motocykl zacznie jezdzic wspak.
pozdr
newrom
-- 
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
| 3 | 
Data: Wrzesien 05 2014 07:37:52 | 
| Temat: Re: Przód na Tył | 
| Autor: AZ  | 
On 2014-09-05, Roman Niewiarowski  wrote: 
 W dniu 2014-09-04 20:10, sebolwg pisze: 
Witam. 
Co siÄ stanie gdy OponÄ przeznaczonÄ
 na przód założÄ na tył ? 
(Wymiary sÄ
 takie jakie powinny byÄ) 
 
 
Motocykl zacznie jezdzic wspak. 
 
 
Chlopie, Ty znasz sie w ogole na motorach?! Nic nie bedzie jezdzic wspak 
tylko kierownica bedzie dzialac odwrotnie.
 
--   
Artur 
ZZR 1200 
GSX-R 600 K6
 | 4 | 
Data: Wrzesien 05 2014 12:52:50 |  | Temat: Re: Przód na Tył |  | Autor: Roman Niewiarowski  |  
W dniu 2014-09-05 09:37, AZ pisze: 
 
 Chlopie, Ty znasz sie w ogole na motorach?! 
 
Nie. Ale znam sie na rybach.
 tylko kierownica bedzie dzialac odwrotnie. 
 
Albo kierownik, masz to przetestowane leszczu ;)
 
pozdr 
newrom 
--  
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
 | 5 | 
Data: Wrzesien 05 2014 05:03:56 |  | Temat: Re: Prz�d na Ty� |  | Autor:  |  
W dniu czwartek, 4 września 2014 20:10:44 UTC+2 użytkownik sebolwg napisał: 
 Witam. 
 
Co si� stanie gdy Opon� przeznaczon� na prz�d za�o�� na ty� ? 
 
(Wymiary sďż˝ takie jakie powinny byďż˝) 
 
 
Karkas opony ma konstrukcję kierunkową uwzględniającą fakt że tylna opona głównie napędza a przednia głównie hamuje, a jeśli jeszcze bieżnik ma również charakterystykę kierunkową to założenie przodu na tył skutkuje albo przeciążeniem karkasu (jeśli założysz zgodnie z kierunkiem rotacji) albo złym odprowadzaniem wody (jeśli założysz odwrotnie). 
 
Poza tym węższy profil przodu da Ci co najmniej szybsze skręcanie całego motocykla ale niewykluczone że da Ci też brak stabilności, a kładzenie moto w zakręty może stać się  wydarzeniem samym w sobie. 
 
Jeśli weźmiesz udział w zdarzeniu drogowym i na oponie będzie front tyre only to znaczy że jechałeś nie sprawnym motocyklem co może skutkować prawnie i sporo kosztować na koniec.
  
Producenci generalnie zabraniają takich praktyk. 
 
KJ
  |  |  |