Grupy dyskusyjne   »   Przyczyny padania pompy paliwowej.

Przyczyny padania pompy paliwowej.



1 Data: Marzec 12 2009 11:36:18
Temat: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: Miecio. 

Witam,

Opis sytuacji:
Posiadam dwa identyczne (dosłownie, kupione jednocześnie, nawet kolor ten sam) ople z silnikiem 1.8 16V z 2001r. W jednym mam przebieg 112000, a w drugim 51000. Oba tak samo regularnie serwisowane (co 15k lub raz w roku), tankowane w 90% na tej samej stacji (Orlen Verva 98), oba w 70% używane na tej samej trasie (180km).

Problem:
Jadę oplem, zajeżdżam z autostrady (max130), jadę kilka kilometrów a tu nagle obroty spadają, brak reakcji na gaz, silnik gaśnie. (pół baku paliwa) W serwisie diagnoza - pompa paliwowa.

Pytanie:
Jakie mogą być przyczyny padnięcia pompy paliwowej? Przyczyny zewnętrzne raczej wykluczam zważywszy, że drugi opel z dwukrotnie większym przebiegiem nadal jeździ. Pytam bo będę tym oplem jeździł do lipska i nie chcę niespodzianek :(



2 Data: Marzec 12 2009 12:05:22
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: krzysiek82 

Miecio. pisze:

Pytanie:
Jakie mogą być przyczyny padnięcia pompy paliwowej? Przyczyny zewnętrzne raczej wykluczam zważywszy, że drugi opel z dwukrotnie większym przebiegiem nadal jeździ. Pytam bo będę tym oplem jeździł do lipska i nie chcę niespodzianek :(

Częsta jazda z małą ilością paliwa w baku przykładowo.

--
krzysiek82

3 Data: Marzec 12 2009 12:03:14
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: Miecio. 

krzysiek82 pisze:


Częsta jazda z małą ilością paliwa w baku przykładowo.

Odpada, po powrocie z trasy auta mają pół baku, a przed wyjazdem są tankowane do pełna. Od nowości.

4 Data: Marzec 12 2009 12:13:31
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: bratPit[pr] 



Opis sytuacji:
Posiadam dwa identyczne (dosłownie, kupione jednocześnie, nawet kolor ten sam) ople z silnikiem 1.8 16V z 2001r. W jednym mam przebieg 112000, a w drugim 51000. Oba tak samo regularnie serwisowane (co 15k lub raz w roku), tankowane w 90% na tej samej stacji (Orlen Verva 98), oba w 70% używane na tej samej trasie (180km).

Problem:
Jadę oplem, zajeżdżam z autostrady (max130), jadę kilka kilometrów a tu nagle obroty spadają, brak reakcji na gaz, silnik gaśnie. (pół baku paliwa) W serwisie diagnoza - pompa paliwowa.

Pytanie:
Jakie mogą być przyczyny padnięcia pompy paliwowej? Przyczyny zewnętrzne raczej wykluczam zważywszy, że drugi opel z dwukrotnie większym przebiegiem nadal jeździ. Pytam bo będę tym oplem jeździł do lipska i nie chcę niespodzianek :(

jeżeli to rzeczywiście była pompa to musiała być wada materiałowa, normalnie pompy w benzyniakach wytrzymują >500kkm, chyba że auto jest na gaz i nie ma odcięcia pompy to wówczas padają często,
brat

5 Data: Marzec 12 2009 13:07:19
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: Bartlomiej 

jeżeli to rzeczywiście była pompa to musiała być wada materiałowa, normalnie pompy w benzyniakach wytrzymują >500kkm, chyba że auto jest na gaz i nie ma odcięcia pompy to wówczas padają często,
brat

Ciekawa teoria!
A co ma gaz do pompy paliwa? To ze sobie pracuje podczas jazdy na gazie to nic zlego! Po pierwsze jest przelew a po drugie w wiekszosci samochodow obieg paliwa chlodzi wtryski - odciecie pompy spowoduje szybkie ich uszkodzenie.
Jak sie jezdzi na gazie, wystarczy dbac zeby bylo jakies 1/2 baku paliwa. Nie wspominam juz o takich podstawowych sprawach jak odpalanie na benzynie czy tankowanie do pelna w ziemie.

A co do uszkodzenia pompy to roznie to bywa. Jakosc paliwa przede wszystkim. Wyjezdzanie baku prawie do zera. Wg mnie nie powinno sie dopuszczac do oproznienia ponizej 1/5.

Pozdrawiam
Mechanik

6 Data: Marzec 12 2009 13:17:40
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: bratPit[pr] 


Ciekawa teoria!

cieszę się że Cię zaciekawiła, oparłem ją o własne doświadczenia bo sprzedawałem dość dużo pomp do samochodów w których padały a były zasilane na gaz, nie pytaj mnie o przyczyny bo ich nie znam, nie wiem czy się przegrzewały czy coś innego, stwierdzam tylko fakty,
jeżeli chodzi o statystykę to do aut zasilanych lpg schodziło ze 20 pomp, a do auta jeżdżącego na benzynie 1szt,

brat

7 Data: Marzec 12 2009 12:21:16
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: Massai 

bratPit[pr] wrote:


> Ciekawa teoria!

cieszę się że Cię zaciekawiła, oparłem ją o własne doświadczenia bo
sprzedawałem dość dużo pomp do samochodów w których padały a były
zasilane na gaz, nie pytaj mnie o przyczyny bo ich nie znam, nie wiem
czy się przegrzewały czy coś innego, stwierdzam tylko fakty, jeżeli
chodzi o statystykę to do aut zasilanych lpg schodziło ze 20 pomp, a
do auta jeżdżącego na benzynie 1szt,

brat

Nie zartuj, myślałem że to każdy wie ;-)

toz mechanizm jest jasny, w dodatku kazdy warsztat przy zakładaniu
instalki to mówi.

Po prostu - w baku musi być benzyna, bo stanowi też chłodzenie.
A jak ktoś jeździ z pustym bakiem, a pompa chodzi, to...

a że pompy paliwa raczej rzadko się psują, to ci zagazowani się
pojawiają w stosunkowo dużej ilości...

--
Pozdro
Massai

8 Data: Marzec 12 2009 13:33:49
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: bratPit[pr] 

Po prostu - w baku musi być benzyna, bo stanowi też chłodzenie.
A jak ktoś jeździ z pustym bakiem, a pompa chodzi, to...

a widzisz, i tu ciekawostka, wielu klinetów zarzekało się wręcz że zawsze jeżdżą z co najmniej połową zbiornika i potrafiły pompy padać po 40..50kkm, nawet uczulałem swojego kuzyna wiedząc o tym że pompy padają to mnie olał -bo uwierzył gazownikom że nic się nie stanie- dopóki mu nie padła i szybko założył odcięcie,

brat

9 Data: Marzec 13 2009 11:39:18
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: Tomasz Pyra 

Massai pisze:

bratPit[pr] wrote:

Ciekawa teoria!
cieszę się że Cię zaciekawiła, oparłem ją o własne doświadczenia bo
sprzedawałem dość dużo pomp do samochodów w których padały a były
zasilane na gaz, nie pytaj mnie o przyczyny bo ich nie znam, nie wiem
czy się przegrzewały czy coś innego, stwierdzam tylko fakty, jeżeli
chodzi o statystykę to do aut zasilanych lpg schodziło ze 20 pomp, a
do auta jeżdżącego na benzynie 1szt,

brat

Nie zartuj, myślałem że to każdy wie ;-)

toz mechanizm jest jasny, w dodatku kazdy warsztat przy zakładaniu
instalki to mówi.

Czy ja wiem czy to ma sens.
Jedyna możliwość jaką widzę to w instalacji paliwowej bez powrotu (to się chyba returnless nazywa) regulator ciśnienia paliwa może nie dać rady pracować jeżeli paliwa po stronie listwy nie ubywa.
Wtedy ciśnienie paliwo IMO może być wyższe niż przewidziane, a silnik pompy działać pod większym obciążeniem.


Po prostu - w baku musi być benzyna, bo stanowi też chłodzenie.
A jak ktoś jeździ z pustym bakiem, a pompa chodzi, to...

No chyba że ktoś tą pompą powietrze tłoczy, to faktycznie szybko padnie.

10 Data: Marzec 12 2009 13:31:15
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: Gabriel'Varius' 

Użytkownik bratPit[pr] napisał:


Ciekawa teoria!


cieszę się że Cię zaciekawiła, oparłem ją o własne doświadczenia bo sprzedawałem dość dużo pomp do samochodów w których padały a były zasilane na gaz, nie pytaj mnie o przyczyny bo ich nie znam, nie wiem czy się przegrzewały czy coś innego, stwierdzam tylko fakty,

Moze to cos rozjasni.
http://www.wojdas.24x7.pl/gaz-lpg.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic149372.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/LPG
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=19359
http://www.swiftklub.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=73&Itemid=86

"pompa powinna chodzic caly czas,zawsze powinno byc troche paliwa aby nie chodzila na sucho w innym wypadku ona sie zatrze" - tak wlasnie szwagier w fabrycznie nowym aucie po kilku kkm zatarl pompe po zalozeniu i jedzie wylacznie na LPG :-(
pozdrawiam

--
        -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- --
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

11 Data: Marzec 12 2009 13:41:48
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: bratPit[pr] 


Ciekawa teoria!


cieszę się że Cię zaciekawiła, oparłem ją o własne doświadczenia bo sprzedawałem dość dużo pomp do samochodów w których padały a były zasilane na gaz, nie pytaj mnie o przyczyny bo ich nie znam, nie wiem czy się przegrzewały czy coś innego, stwierdzam tylko fakty,

Moze to cos rozjasni.
http://www.wojdas.24x7.pl/gaz-lpg.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic149372.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/LPG
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=19359
http://www.swiftklub.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=73&Itemid=86

"pompa powinna chodzic caly czas,zawsze powinno byc troche paliwa aby nie chodzila na sucho w innym wypadku ona sie zatrze" - tak wlasnie szwagier w fabrycznie nowym aucie po kilku kkm zatarl pompe po zalozeniu i jedzie wylacznie na LPG :-(

jak widać moje obserwacje się potwierdzają i maja odzwierciedlenie szczególnie w opiniach ludzi pracujących w serwisach/sklepach, ale niektórych nie przekonasz że 'białe jest białe a czarne jest czarne'...
brat

12 Data: Marzec 12 2009 13:44:38
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: Jakub Witkowski 

Gabriel'Varius' pisze:

Moze to cos rozjasni.
http://www.wojdas.24x7.pl/gaz-lpg.html

Ależ ta "cała prawda" jest tak wybitnie obiektywna, że szkoda gadać.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

13 Data: Marzec 12 2009 13:37:57
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: Jakub Witkowski 

bratPit[pr] pisze:

sprzedawałem dość dużo pomp do samochodów w których padały a były zasilane na gaz, nie pytaj mnie o przyczyny bo ich nie znam, nie wiem czy się przegrzewały czy coś innego, stwierdzam tylko fakty,

Przyczyny nie znasz, ale ci to nie przeszkadza twierdzić, że jest nią
brak odcięcia. Tymczasem chodzi zwykle o (częste na LPG) jeżdżenie
na zasyfionych resztkami paliwa w zbiorniku.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

14 Data: Marzec 12 2009 13:47:53
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: bratPit[pr] 

sprzedawałem dość dużo pomp do samochodów w których padały a były zasilane na gaz, nie pytaj mnie o przyczyny bo ich nie znam, nie wiem czy się przegrzewały czy coś innego, stwierdzam tylko fakty,

Przyczyny nie znasz, ale ci to nie przeszkadza twierdzić, że jest nią
brak odcięcia.

a to przeczy wpływowi sposobu zasilania na trwałość pompy?
brat

15 Data: Marzec 12 2009 14:18:46
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: Jakub Witkowski 

bratPit[pr] pisze:

sprzedawałem dość dużo pomp do samochodów w których padały a były zasilane na gaz, nie pytaj mnie o przyczyny bo ich nie znam, nie wiem czy się przegrzewały czy coś innego, stwierdzam tylko fakty,

Przyczyny nie znasz, ale ci to nie przeszkadza twierdzić, że jest nią
brak odcięcia.

a to przeczy wpływowi sposobu zasilania na trwałość pompy?

Nie tyle wpływ co związek pośredni, poprzez często małą ilość paliwa
w baku. Natomiast ty piszesz o "samochodach na LPG *bez odcięcia*",
tak jakby to była przyczyna padów pomp.
Tak się rodzą urbańskie legendy.
Na przykład: faktem jest, że lasek używają zwykle starzy ludzie,
a śmiertelność wśród nich wysoka... Jest związek? Pewnie że jest
No a skoro jest związek, to śmiało powiedzmy, że "używanie
lasek skraca życie" :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

16 Data: Marzec 12 2009 14:46:31
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: bratPit[pr] 


sprzedawałem dość dużo pomp do samochodów w których padały a były
zasilane na gaz, nie pytaj mnie o przyczyny bo ich nie znam, nie wiem czy się przegrzewały czy coś innego, stwierdzam tylko fakty,

Przyczyny nie znasz, ale ci to nie przeszkadza twierdzić, że jest nią
brak odcięcia.


Nie tyle wpływ co związek pośredni, poprzez często małą ilość paliwa
w baku. Natomiast ty piszesz o "samochodach na LPG *bez odcięcia*",
tak jakby to była przyczyna padów pomp.

hmm cały czas nie wiem gdzie twierdzę że przyczyną jest brak odcięcia?
przecież napisałem wyraźnie że przyczyn nie znam, stwierdzam prawidłowość, przeczytaj dokładnie moją wypowiedź,
brat

17 Data: Marzec 12 2009 14:55:13
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: krzysiek82 

bratPit[pr] pisze:


Ciekawa teoria!

cieszę się że Cię zaciekawiła, oparłem ją o własne doświadczenia bo sprzedawałem dość dużo pomp do samochodów w których padały a były zasilane na gaz, nie pytaj mnie o przyczyny bo ich nie znam, nie wiem czy się przegrzewały czy coś innego, stwierdzam tylko fakty,
jeżeli chodzi o statystykę to do aut zasilanych lpg schodziło ze 20 pomp, a do auta jeżdżącego na benzynie 1szt,

brat


Gaz nie ma tutaj nic wspólnego, po prostu trzeba utrzymywać odpowiedni poziom paliwa w baku i od czasu do czasu spalić paliwo i nalać nowego. Bo paliwo sie starzeje, pompa jest smarowana paliwem. Wyłączanie pompy na gazie jest bez sensu bo wtedy łatwo uwalić wtrysk gdyż wtrysk jest chłodzony benzyną.

--
krzysiek82

18 Data: Marzec 12 2009 15:04:56
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: bratPit[pr] 


Gaz nie ma tutaj nic wspólnego, po prostu trzeba utrzymywać odpowiedni
poziom paliwa w baku i od czasu do czasu spalić paliwo i nalać nowego. Bo paliwo sie starzeje, pompa jest smarowana paliwem. Wyłączanie pompy na gazie jest bez sensu bo wtedy łatwo uwalić wtrysk gdyż wtrysk jest chłodzony benzyną.

tylko że wtryski się nie sprzedawały a pompy owszem i to całkiem dobrze,
a sorry wtryski się sprzedawały do aut z gazem ii-gen,
brat

19 Data: Marzec 12 2009 13:10:43
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: Jakub Witkowski 

bratPit[pr] pisze:

normalnie pompy w benzyniakach wytrzymują >500kkm, chyba że auto jest na gaz i nie ma odcięcia pompy to wówczas padają często,

Załóżmy, że mamy LPG, odcięcia nie ma.
Strumień paliwa przepływającego przez pompę zależy tylko od różnicy
ciśnień na wejściu i wyjściu oraz parametrów samej pompy.
Ciśnienie w kolektorze paliwa jest stałe, utrzymywane przez regulator.
W baku generalnie też stałe. Z czego wynika, że strumień też jest stały.
Jedyna różnica jest taka, że przy jeździe na LPG cały ten strumień
trafia z powrotem od baku, a na benzynie jakiś procent (w zwykłych
warunkach - bardzo niewielki) pobierają wtryskiwacze.

Zatem wytłumacz dlaczego na LPG pompa ma się *bardziej* zużywać niż na benzynie?

(Oczywiście, po odcięciu nie zużyje się praktycznie w ogóle, dlatego
takie odcięcie warto mieć.)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

20 Data: Marzec 12 2009 13:18:33
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: bratPit[pr] 

normalnie pompy w benzyniakach wytrzymują >500kkm, chyba że auto jest na gaz i nie ma odcięcia pompy to wówczas padają często,

Załóżmy, że mamy LPG, odcięcia nie ma.

j.w.
brat

21 Data: Marzec 12 2009 22:22:34
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: Bartlomiej 

powiem tak:
Mam dwa auta... jedno na PB a drugie PB+LPG. Pierwsze zona tankuje zawsze do pelna i nigdy w zyciu nie bylo mniej jak 1/4 baku (zrobila juz 150kkm i zero problemow (corsa B 1.0 12v 2000r)).
Drugim jezdze osobiscie - PB + LPG - Na parowniku czujnik temp., na gaz przelacza sie po nagrzaniu. ZADNYCH ODCIEC POMP!!!
PB tankuje zawsze do pelna i wyjezdzam okolo 1/2 baku (uwazam ze nie wolno zalowac a czasem nawet dobrze przegonic porzadnie auto na paliwie), po czym tankuje. ZERO BROBLEMOW Z AUTEM. (lpg oczywiscie wypalam cale).
Samochod DU Lanos 1.5 16V 90kkm 1999r (I-szy wlasciciel)
MOje zadanie jest takie: tak sie powinno eksploatowac samochody. Moze mnie ktos skrytykuje ale ja i tak bede sie trzymal swojego
Pozdro
Mechanik

22 Data: Marzec 12 2009 13:08:08
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: J.F. 

Użytkownik "Miecio."  napisał w wiadomości

Problem:
Jadę oplem, zajeżdżam z autostrady (max130), jadę kilka
kilometrów a tu nagle obroty spadają, brak reakcji na gaz, silnik
gaśnie. (pół baku paliwa) W serwisie diagnoza - pompa paliwowa.

Pytanie:
Jakie mogą być przyczyny padnięcia pompy paliwowej? Przyczyny
zewnętrzne raczej wykluczam zważywszy, że drugi opel z dwukrotnie
większym przebiegiem nadal jeździ. Pytam bo będę tym oplem
jeździł do lipska i nie chcę niespodzianek :(

Ale co - wymiana pomogla ? Assistance kup i nie boj sie :-)

A na pewno pompa ? Moze od/napowietrzenie baku ?

J.

23 Data: Marzec 12 2009 16:57:47
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: Miecio. 

J.F. pisze:

Ale co - wymiana pomogla ? Assistance kup i nie boj sie :-)

A na pewno pompa ? Moze od/napowietrzenie baku ?

J.


Wymiana pompy pomogła.

24 Data: Marzec 13 2009 11:29:19
Temat: Re: Przyczyny padania pompy paliwowej.
Autor: Tomasz Pyra 

Miecio. pisze:

Pytanie:
Jakie mogą być przyczyny padnięcia pompy paliwowej? Przyczyny zewnętrzne raczej wykluczam zważywszy, że drugi opel z dwukrotnie większym przebiegiem nadal jeździ. Pytam bo będę tym oplem jeździł do lipska i nie chcę niespodzianek :(

Przyczyn jako takich nie masz co szukać - na razie spokojnie załóż że to była wadliwa sztuka.
Gdyby ten jeden samochód załatwił już 3 pompy paliwa, a drugi nadal żadnego to wtedy można by się zastanawiać.

Przyczyny padania pompy paliwowej.



Grupy dyskusyjne