Grupy dyskusyjne   »   Przyszlosc silnika spalinowego ?

Przyszlosc silnika spalinowego ?



1 Data: Lipiec 14 2010 05:18:06
Temat: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: JAM 

Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych
cylindrach. Podobno o polowe lzejszy i o 50% oszczedniejszy paliwowo
od zblizonej jednostki klasycznej. Firma uzyskuje spore
zainteresowanie powaznych inwestorow. Szefem technicznym jest byly
szef napedow VW.

http://www.ecomotors.com/

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/



2 Data: Lipiec 14 2010 14:48:05
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: SET 


Uzytkownik "JAM"  napisal w wiadomosci

Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych
cylindrach. Podobno o polowe lzejszy i o 50% oszczedniejszy paliwowo
od zblizonej jednostki klasycznej. Firma uzyskuje spore
zainteresowanie powaznych inwestorow. Szefem technicznym jest byly
szef napedow VW.

http://www.ecomotors.com/

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/


Jak dla mnie genialne rozwiazanie. Nikt wczesniej na to nie wpadl? A moze
pomysl byl ale technologia nie dawala rady.

3 Data: Lipiec 14 2010 14:13:53
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 14 Jul 2010 14:48:05 +0200, SET napisał(a):

Jak dla mnie genialne rozwiazanie. Nikt wczesniej na to nie wpadl? A moze
pomysl byl ale technologia nie dawala rady.

Wpadł, takie pomysły pojawiają się od jakiś 20 lat, z dosyć dużą
regularnością
Oczywiście dotyczy to pomysłów konkretnej implementacji, bo w zasadzie to
wszystko podobne jest do silnika Stirlinga z 1816 roku.
Kolejny paten to silnik Kindermanna - patentu udzielono w 1877 roku:
http://de.academic.ru/dic.nsf/dewiki/500080
Co więcej - niemcy podczas wojny zastosowali to już w silniku Jumo 223:
http://www.histomobile.com/dvd_histomobile/usa/tech/121-2.asp

Jedyne co tutaj jest, to trochę prostsza konstrukcja z jednym wałem

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

4 Data: Lipiec 14 2010 13:28:23
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Myjk 

Waldek Godel napisać:

z jednym wałem

No i o to się głównie rozchodzi...

--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl
xCarLink *MP3* Player

5 Data: Lipiec 14 2010 14:38:04
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 14 Jul 2010 13:28:23 +0000 (UTC), Myjk napisał(a):

z jednym wałem

No i o to się głównie rozchodzi...

co wcale nie znaczy, że rozwiązanie powyżej jest prostsze technologicznie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

6 Data: Lipiec 14 2010 16:07:57
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "Myjk"



z jednym wałem

No i o to się głównie rozchodzi...

Czy chodzi również o to, że przy raptem 2 cylindrowej jednostce są AŻ 4 ruchome elementy? i co z tego, że na jednym wale? zwykły 2- suw w takim układzie ma 2 razy mniej ruchomych elementów

7 Data: Lipiec 14 2010 22:17:11
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: nalesnik 

Przemysław Czaja wrote:

zwykły 2- suw w takim układzie ma 2 razy mniej ruchomych elementów

....4 razy więcej smrodu, szybsze zużycie elementów i smarowanie mixolem.

--
pozdr
nalesnik

8 Data: Lipiec 14 2010 22:54:48
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: ToMasz 

nalesnik pisze:

Przemysław Czaja wrote:
zwykły 2- suw w takim układzie ma 2 razy mniej ruchomych elementów

...4 razy więcej smrodu, szybsze zużycie elementów i smarowanie mixolem.

to nie tak. od lat 70siatych znane są silniki dwusuwowe, niesmrodzące, z
wryskiem i miską olejową. tyle ze nie w polsce i nie w motorowerach

ToMasz

9 Data: Lipiec 15 2010 20:53:36
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: nalesnik 

ToMasz wrote:

to nie tak. od lat 70siatych znane są silniki dwusuwowe, niesmrodzące, z
wryskiem i miską olejową. tyle ze nie w polsce i nie w motorowerach

;)
ok znałem tylko motorowerowy ( http://kut.as/02jv )
ale doładowany dwusów http://kut.as/02jx ? ...czy diesel czy benzynowy, przecież to powinno generować bardzo konkretny moment. Gdzie jest to "ale" z powodu którego to rozwiązanie nie jest powszechne w motoryzacji?

--
pozdr
przebudzony z przed-Gierkowskiego snu
nalesnik

10 Data: Lipiec 15 2010 22:09:43
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: ToMasz 

nalesnik pisze:

ToMasz wrote:
to nie tak. od lat 70siatych znane są silniki dwusuwowe, niesmrodzące, z
wryskiem i miską olejową. tyle ze nie w polsce i nie w motorowerach

;)
ok znałem tylko motorowerowy ( http://kut.as/02jv )
ale doładowany dwusów http://kut.as/02jx ? ...czy diesel czy benzynowy,
przecież to powinno generować bardzo konkretny moment. Gdzie jest to
"ale" z powodu którego to rozwiązanie nie jest powszechne w motoryzacji?

to co przedstawiłeś na rysunku to dwusuw diesel. Te śmigiełka na dolocie
to sprzeżarka rootsa. Ten silnik nie zaciaga powietrza- brak suwu ssania
- stąd sprężarka mechaniczna- powietrze dostaje pod lekkim ciśnieniem. W
praktyce to powietrze jest magazynowane w czasie suwów, a  wpływa do
silnika jak tłok jest na samym dole. jest moment gdy zawory wylotowe są
otwarte a powietrze już wlatuje. stąd wydech takiej maszyny jest dziwnie
czysty. Dzieki wtryskowi paliwa żadna jego częśc bez spalenia nie
dostaje sie do wydechu. Te silniki mają dobry stosunek masy do mocy. W
polsce napędzają wiele pojazdów lotniskowej straży pożarnej.  Wiesz
jakie spełniają normy? pojazd+ 30 ton wody trzeba rozpędzić do 70 km w
30 sekund!  (Z tego co pamietam :)) Na platformach wiertniczych też
takie pracują.

ToMasz

11 Data: Lipiec 16 2010 23:07:08
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: nalesnik 

ToMasz wrote:

to co przedstawiłeś na rysunku to dwusuw diesel. Te śmigiełka na dolocie
to sprzeżarka rootsa.

Tak, znam zasadę działania.
Zastanawia mnie tylko dlaczego takie rozwiązanie nie jest powszechne w samochodach osobowych. 99,9% tego co porusza się po naszych drogach to czterosuwowe, rzędowe czwórki (benzyna lub diesel, doładowane i nie). Dlaczego nie np. dwusuwowy, doładowany twin?

--
pozdr
nalesnik

12 Data: Lipiec 19 2010 00:02:33
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Tomasz Pyra 

nalesnik pisze:

ToMasz wrote:
to co przedstawiłeś na rysunku to dwusuw diesel. Te śmigiełka na dolocie
to sprzeżarka rootsa.

Tak, znam zasadę działania.
Zastanawia mnie tylko dlaczego takie rozwiązanie nie jest powszechne w samochodach osobowych. 99,9% tego co porusza się po naszych drogach to czterosuwowe, rzędowe czwórki (benzyna lub diesel, doładowane i nie). Dlaczego nie np. dwusuwowy, doładowany twin?

Dwusuw ma swoje upierdliwości - np. kiepska kultura pracy bez obciążenia i idąca za tym chyba paliwożerność w tym stanie, do tego słaba elastyczność.

13 Data: Lipiec 18 2010 22:09:20
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 19 Jul 2010 00:02:33 +0200, Tomasz Pyra
 wrote:

Dwusuw ma swoje upierdliwości - np. kiepska kultura pracy bez obciążenia
i idąca za tym chyba paliwożerność w tym stanie, do tego słaba elastyczność.

 Ale mówisz o dwusuwie tradycyjnym, z rozrządem
 tłokowym/stawidłowym, zasilanym gaźnikiem, czy nowoczesnym, z
 rozrządem zaworowym, przepłukiwaniem wymuszonym i wtryskiem
 paliwa?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

14 Data: Lipiec 19 2010 23:55:39
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Tomasz Pyra 

Robert Rędziak pisze:

On Mon, 19 Jul 2010 00:02:33 +0200, Tomasz Pyra
 wrote:

Dwusuw ma swoje upierdliwości - np. kiepska kultura pracy bez obciążenia i idąca za tym chyba paliwożerność w tym stanie, do tego słaba elastyczność.

 Ale mówisz o dwusuwie tradycyjnym, z rozrządem
 tłokowym/stawidłowym, zasilanym gaźnikiem, czy nowoczesnym, z
 rozrządem zaworowym, przepłukiwaniem wymuszonym i wtryskiem
 paliwa?

Rzeczy o których piszesz wprowadzono do dwusuwów po to żeby te wady minimalizować, ale w większym czy mniejszym stopniu one tam nadal są.

Dlatego dwusuw dobrze się sprawdza na statku i w kosiarce, czyli tam gdzie wymagana jest wydajna praca w niewielkim zakresie prędkości obrotowych i obciążeń.
I w motocyklu gdzie istotne jest zmieszczenie jak największej ilości koni mechanicznych w najmniejszej masie i objętości.

15 Data: Lipiec 20 2010 01:01:04
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: J.F. 

On Mon, 19 Jul 2010 23:55:39 +0200,  Tomasz Pyra wrote:

Robert Rędziak pisze:
Dwusuw ma swoje upierdliwości - np. kiepska kultura pracy bez obciążenia
i idąca za tym chyba paliwożerność w tym stanie, do tego słaba elastyczność.

Ale mówisz o dwusuwie tradycyjnym, z rozrządem
tłokowym/stawidłowym, zasilanym gaźnikiem, czy nowoczesnym, z
rozrządem zaworowym, przepłukiwaniem wymuszonym i wtryskiem
paliwa?

Rzeczy o których piszesz wprowadzono do dwusuwów po to żeby te wady
minimalizować, ale w większym czy mniejszym stopniu one tam nadal są.
Dlatego dwusuw dobrze się sprawdza na statku i w kosiarce, czyli tam
gdzie wymagana jest wydajna praca w niewielkim zakresie prędkości
obrotowych i obciążeń.

Ale jestes pewien ze to jakas immanentna cecha dwusuwa ?
Slabo juz pamietam syrenke, ale jezdzila w szerokim zakresie obrotow
...

I w motocyklu gdzie istotne jest zmieszczenie jak największej ilości
koni mechanicznych w najmniejszej masie i objętości.

Spojrz na to jak na zalete a nie wade :-)

J.

16 Data: Lipiec 21 2010 01:39:05
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 19 Jul 2010 23:55:39 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Rzeczy o których piszesz wprowadzono do dwusuwów po to żeby te wady
minimalizować, ale w większym czy mniejszym stopniu one tam nadal są.


LOL. Powiedz mi, jakie wady ma dwusuwowy silnik diesla?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

17 Data: Lipiec 21 2010 13:17:16
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: kamil 



"AdamPłaszczyca"  wrote in message

Dnia Mon, 19 Jul 2010 23:55:39 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Rzeczy o których piszesz wprowadzono do dwusuwów po to żeby te wady
minimalizować, ale w większym czy mniejszym stopniu one tam nadal są.


LOL. Powiedz mi, jakie wady ma dwusuwowy silnik diesla?

Jest na rope.




Pozdrawiam
Kamil

18 Data: Lipiec 21 2010 13:44:16
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 21 Jul 2010 13:17:16 +0100, kamil napisał(a):

Jest na rope.

smak ci nie pasuje?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

19 Data: Lipiec 21 2010 14:35:43
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: kamil 



"Waldek Godel"  wrote in message

Dnia Wed, 21 Jul 2010 13:17:16 +0100, kamil napisał(a):

Jest na rope.

smak ci nie pasuje?

No niestety, borygo lepiej wchodzi.


Pozdrawiam
Kamil

20 Data: Lipiec 21 2010 15:55:52
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 21 Jul 2010 14:35:43 +0100, kamil napisał(a):

No niestety, borygo lepiej wchodzi.

No to weź sobie borygo do termosu na drogę, a ON zostaw w spokoju w baku i
problem rozwiązany.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

21 Data: Lipiec 22 2010 15:48:33
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 21 Jul 2010 13:17:16 +0100, kamil  wrote:

LOL. Powiedz mi, jakie wady ma dwusuwowy silnik diesla?

Jest na rope.

 A na co ma być silnik przemysłowy/kolejowy/okrętowy? Na Don
 Perignon z 1988 roku?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

22 Data: Lipiec 15 2010 11:46:18
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Andrzej Lawa 

nalesnik pisze:

Przemysław Czaja wrote:
zwykły 2- suw w takim układzie ma 2 razy mniej ruchomych elementów

...4 razy więcej smrodu, szybsze zużycie elementów i smarowanie mixolem.


O, ktoś się obudził ze snu zimowego, w którym tkwił od czasów Gierka? ;->


Podpowiedź: DiTECH.

Swoją szosą przed drugą światową DKW robiło samochody z dwusuwowym
silnikiem smarowanym jak czterosuw.

23 Data: Lipiec 14 2010 16:36:11
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Hinek 

Użytkownik "Waldek Godel"  napisał


Oczywiście dotyczy to pomysłów konkretnej implementacji, bo w zasadzie to
wszystko podobne jest do silnika Stirlinga z 1816 roku.


Silnik Stirlinga pracuje wedlug innego obiegu. To jest silnik o spalaniu
zewnetrznym. Stirling byl geniuszem i stworzyl go intuicyjnie. Wspolczesni
mu teoretycy mieli problem z wyjasnieniem dlaczego ten silnik dziala :)
Recze ze 99,9 % pms-owiczow nie zrozumie tego i dzisiaj :]

Natomiast silniki spalinowe z tlokami przeciwbieznymi nie sa zadna
nowoscia. Pol wieku temu byly np. spotykane w konstrukcjach okretowych.
W takich dziwnych rozwiazaniach lubowali sie konstruktorzy z ZSRR.
Produkowano tam np. silniki w ukladzie delta 3-walowe... slynely
one z niezwyklej halasliwosci. Na kutrach rakietowych, ktore byly i
u nas - montowano 36 cylindrowe diesle w ukladzie poczwornej gwiazdy,
mialy one 4500 KM. Bylo wiele roznych "dziwolagow"
Historia rozwoju silnikow spalinowych jest naprawde ciekawa.
Pozdr

--
Hinek

24 Data: Lipiec 14 2010 21:20:11
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: J.F. 

On Wed, 14 Jul 2010 16:36:11 +0200,  Hinek wrote:

Użytkownik "Waldek Godel"  napisał
Oczywiście dotyczy to pomysłów konkretnej implementacji, bo w zasadzie to
wszystko podobne jest do silnika Stirlinga z 1816 roku.

Silnik Stirlinga pracuje wedlug innego obiegu. To jest silnik o spalaniu
zewnetrznym. Stirling byl geniuszem i stworzyl go intuicyjnie. Wspolczesni
mu teoretycy mieli problem z wyjasnieniem dlaczego ten silnik dziala :)

Glowy nie dam, ale Carnot to to samo pokolenie - tylko 6 lat mlodszy.
Swoja prace opublikowal w 1824.

Recze ze 99,9 % pms-owiczow nie zrozumie tego i dzisiaj :]

Free piston czy thermoacoustic moze byc faktycznie problem :)

Natomiast silniki spalinowe z tlokami przeciwbieznymi nie sa zadna
nowoscia. Pol wieku temu byly np. spotykane w konstrukcjach okretowych.
W takich dziwnych rozwiazaniach lubowali sie konstruktorzy z ZSRR.
Produkowano tam np. silniki w ukladzie delta 3-walowe... slynely
one z niezwyklej halasliwosci.

nie tylko oni
http://en.wikipedia.org/wiki/Napier_Deltic


J.

25 Data: Lipiec 14 2010 21:35:07
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Tomasz Pyra 

J.F. pisze:

nie tylko oni http://en.wikipedia.org/wiki/Napier_Deltic

No ten to chyba identyczna sprawa jak "Ecomotor" - a nawet od razu trzy ecomotory :)

26 Data: Lipiec 14 2010 23:11:40
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: J.F. 

On Wed, 14 Jul 2010 21:35:07 +0200,  Tomasz Pyra wrote:

J.F. pisze:
nie tylko oni
http://en.wikipedia.org/wiki/Napier_Deltic

No ten to chyba identyczna sprawa jak "Ecomotor" - a nawet od razu trzy
ecomotory :)

No fakt - niemalze identyczna konstrukcja.
Furory jakos nie zrobily ..

J.

27 Data: Lipiec 14 2010 21:34:27
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Tomasz Pyra 

Hinek pisze:

Użytkownik "Waldek Godel"  napisał

Oczywiście dotyczy to pomysłów konkretnej implementacji, bo w zasadzie to
wszystko podobne jest do silnika Stirlinga z 1816 roku.


Silnik Stirlinga pracuje wedlug innego obiegu. To jest silnik o spalaniu
zewnetrznym. Stirling byl geniuszem i stworzyl go intuicyjnie. Wspolczesni
mu teoretycy mieli problem z wyjasnieniem dlaczego ten silnik dziala :)
Recze ze 99,9 % pms-owiczow nie zrozumie tego i dzisiaj :]

Jeżeli chodzi o to jak intuicyjnie poczuć zasadę działania tego silnika, najłatwiej chyba na podstawie silnika tego rodzaju:
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Alpha_Stirling.gif

28 Data: Lipiec 15 2010 08:59:30
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Szymon Łuczak 

Hinek pisze:

Użytkownik "Waldek Godel"  napisał

Oczywiście dotyczy to pomysłów konkretnej implementacji, bo w zasadzie to
wszystko podobne jest do silnika Stirlinga z 1816 roku.


Silnik Stirlinga pracuje wedlug innego obiegu. To jest silnik o spalaniu
zewnetrznym. Stirling byl geniuszem i stworzyl go intuicyjnie. Wspolczesni
mu teoretycy mieli problem z wyjasnieniem dlaczego ten silnik dziala :)
Recze ze 99,9 % pms-owiczow nie zrozumie tego i dzisiaj :]


Poczytałem, zrozumiałem i złapałem doła............
Facet naprawdę był genialny. Ten silnik jest prosty jak konstrukcja cepa   , dokładnie odwzorowując zasadę Einsteina że urządzenie musi być maksymalnie proste ale nie prostrze niż być powinno.
Mam wrażenie że suma inteligencji na świecie maleje od XIX wieku dość drastycznym tempie, albo - co bardziej prawdopodobne - nic co genialne nie trafia już do naszych rąk a jest od razu zamykane w sejfach przez tych co mają pieniądze a normalny człowiek płaci za utrzymanie tych tajemnic ropą............

29 Data: Lipiec 14 2010 16:20:59
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: J.F. 

Użytkownik "SET"  napisał w wiadomości

Uzytkownik "JAM"  napisal w wiadomosci
Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych
cylindrach. Podobno o polowe lzejszy i o 50% oszczedniejszy paliwowo
od zblizonej jednostki klasycznej.
http://www.ecomotors.com/

Jak dla mnie genialne rozwiazanie. Nikt wczesniej na to nie wpadl? A moze
pomysl byl ale technologia nie dawala rady.

Wymogow jakies wielkiej technologii w tym nie widac.

Prawdopodobnie jak zwykle - z wielkiej chmury maly deszcz, ktos zarobi na badaniach i moze troche na patentach.

Waldek ma racje - co chwila sie takie rewolucyjne pomysly pojawiaja ... i najwyrazniej nie sa warte tyle co inwestorzy sobie obiecuja :-)

Az takiej rewolucji tu nie ma - okienka w cylindrach sa znane, dwusuwy sa znane, a powszechnie uzywane juz tylko w postaci okretowych diesli no i kosiarek.

J.

30 Data: Lipiec 14 2010 20:49:45
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Tomasz Pyra 

J.F. pisze:

Prawdopodobnie jak zwykle - z wielkiej chmury maly deszcz, ktos zarobi na badaniach i moze troche na patentach.

Waldek ma racje - co chwila sie takie rewolucyjne pomysly pojawiaja .. i najwyrazniej nie sa warte tyle co inwestorzy sobie obiecuja :-)

Az takiej rewolucji tu nie ma - okienka w cylindrach sa znane, dwusuwy sa znane, a powszechnie uzywane juz tylko w postaci okretowych diesli no i kosiarek.

No innowacyjne tu jest to, że jeden z tłoków pracuje jak w klasycznym dwusuwie, a w tym czasie ruch drugiego mu pomaga wydajniej przewentylować cylinder przez okna.
I jak rozumiem że dzięki temu nie będzie potrzeby żeby mieszanka była zaciągana pod tłok.

Ale skąd by się tu miała dużo większa sprawność brać niż w klasycznym silniku, to nie bardzo widzę.

Raczej widzę tu możliwość jeszcze większego wyżyłowania obecnych dwusuwów.
W warunkach niewielkiego obciążenia nie zdziwiłbym się gdyby to było mniej sprawne od klasycznego dwusuwa gdzie chyba dwusuw sobie radzie wystarczająco dobrze.

31 Data: Lipiec 14 2010 22:17:49
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 14 Jul 2010 20:49:45 +0200, Tomasz Pyra
 wrote:

No innowacyjne tu jest to, że jeden z tłoków pracuje jak w klasycznym
dwusuwie, a w tym czasie ruch drugiego mu pomaga wydajniej
przewentylować cylinder przez okna.

 Ale nie jest. Rozwiązania, gdzie jeden tłok przesłania okna
 ssące, a drugi wydechowe, są znane od dziesiątek lat.

I jak rozumiem że dzięki temu nie będzie potrzeby żeby mieszanka była
zaciągana pod tłok.

 Za to będzie potrzebne turbo/kompresor.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

32 Data: Lipiec 14 2010 22:15:50
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 14 Jul 2010 14:48:05 +0200, SET  wrote:

Jak dla mnie genialne rozwiazanie. Nikt wczesniej na to nie wpadl? A moze
pomysl byl ale technologia nie dawala rady.

 Pomysł znany od lat: http://www.wartburg.cba.pl/art6.htm
 (zresztą i u nas bada się podobny temat: M4+2)

 Problemem jest dosyć spora komplikacja układu korbowo-tłokowego
 (albo dwa wały, albo jeden wał i układy dźwigniowe, albo tak jak
 w linku na początku jeden wał, długie korbowody i ograniczamy
 się tylko do dwóch cylindrów -- tak czy inaczej bezwładność
 elementów w ruchu posuwisto-zwrotnym będzie co najmniej duża) i
 niezbyt zwarta budowa (silnik będzie albo wysoki, albo szeroki).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

33 Data: Lipiec 14 2010 15:22:19
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: kamil 



"JAM"  wrote in message

Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych
cylindrach. Podobno o polowe lzejszy i o 50% oszczedniejszy paliwowo
od zblizonej jednostki klasycznej. Firma uzyskuje spore
zainteresowanie powaznych inwestorow. Szefem technicznym jest byly
szef napedow VW.

Ciekawe, jak rozwiaza spelnianie norm emisji spalin, bo o to glownie sie w dwusuwach rozchodzi.




Pozdrawiam
Kamil

34 Data: Lipiec 14 2010 21:23:19
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: J.F. 

On Wed, 14 Jul 2010 15:22:19 +0100,  kamil wrote:

Ciekawe, jak rozwiaza spelnianie norm emisji spalin, bo o to glownie sie w
dwusuwach rozchodzi.

To z tradycyjnym dwusuwem moze w tym wzgledzie nie miec nic wspolnego
- ssane/wtlaczane bedzie czyste powietrze, dopiero po zaslonieciu
okien wtrysnie sie paliwo i spalanie nie bedzie sie roznic od 4-suwa.

J.

35 Data: Lipiec 14 2010 21:28:30
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Tomasz Pyra 

J.F. pisze:

On Wed, 14 Jul 2010 15:22:19 +0100,  kamil wrote:
Ciekawe, jak rozwiaza spelnianie norm emisji spalin, bo o to glownie sie w dwusuwach rozchodzi.

To z tradycyjnym dwusuwem moze w tym wzgledzie nie miec nic wspolnego
- ssane/wtlaczane bedzie czyste powietrze, dopiero po zaslonieciu
okien wtrysnie sie paliwo i spalanie nie bedzie sie roznic od 4-suwa.

No podstawowe podobieństwo będzie takie, że suw pracy będzie co 360 stopni, a nie co 720.

Ja tam widzę klasyczny dwusuw, któremu drugi tłok pomaga wentylować cylinder.

36 Data: Lipiec 14 2010 22:13:11
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: J.F. 

On Wed, 14 Jul 2010 21:28:30 +0200,  Tomasz Pyra wrote:

J.F. pisze:
On Wed, 14 Jul 2010 15:22:19 +0100,  kamil wrote:
Ciekawe, jak rozwiaza spelnianie norm emisji spalin, bo o to glownie sie w
dwusuwach rozchodzi.
To z tradycyjnym dwusuwem moze w tym wzgledzie nie miec nic wspolnego
- ssane/wtlaczane bedzie czyste powietrze, dopiero po zaslonieciu
okien wtrysnie sie paliwo i spalanie nie bedzie sie roznic od 4-suwa.
No podstawowe podobieństwo będzie takie, że suw pracy będzie co 360
stopni, a nie co 720.
Ja tam widzę klasyczny dwusuw, któremu drugi tłok pomaga wentylować
cylinder.

W klasycznym dwusuwie do cylindra naplywa mieszanka, a otwarte sa oba
okna, wiec paliwo leci w wylot. Tu tego nie bedzie.
No chyba ze to benynowy ma byc i trzeba jakos kontrolowac stopien
napelnienia ..

J.

37 Data: Lipiec 14 2010 19:25:01
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Lewis 

W dniu 2010-07-14 14:18, JAM pisze:

Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych
cylindrach. Podobno o polowe lzejszy i o 50% oszczedniejszy paliwowo
od zblizonej jednostki klasycznej. Firma uzyskuje spore
zainteresowanie powaznych inwestorow. Szefem technicznym jest byly
szef napedow VW.

http://www.ecomotors.com/

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

A o revetecu słyszałeś? To był ciekawy konstrukcyjnie wynalazek... Szkoda że nie doczekał się seryjnej produkcji...

--
Pozdrawiam
Lewis

38 Data: Lipiec 14 2010 22:56:12
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Wed, 14 Jul 2010 05:18:06 -0700 (PDT), JAM napisał(a):

Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych
cylindrach.

A ja jestem ciekaw jak rozwiązali smarowanie tłoków z braku mokrej komory
korbowodowej (przynajmniej tych zewnętrznych). Chyba że to jakieś
ceramiki/teflony bezsmarowe.
--
Jacek

39 Data: Lipiec 14 2010 23:22:00
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: jerry 

przeciwbiezny bokser znany jest co najmniej od kilkudziesieciu lat.
A o dwusuwach z normalnym smarowaniem i wtryskiem paliwa
a nie z zasysaniem mieszanki i przeplukiwaniem spalin pisala nasza
prasa tez jakies 30 lat temu.

40 Data: Lipiec 14 2010 23:27:51
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Plumpi 

Uzytkownik "JAM"  napisal w wiadomosci news:e9f727af-d59c-43a5-b6bc-

Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych
cylindrach. Podobno o polowe lzejszy i o 50% oszczedniejszy paliwowo
od zblizonej jednostki klasycznej. Firma uzyskuje spore
zainteresowanie powaznych inwestorow. Szefem technicznym jest byly
szef napedow VW.

http://www.ecomotors.com/

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Kilka lat temu widzialem konstrukcje silnika opracowanego przez Polaka.
Byl to silnik dwutlokowy z tlokami przeciwstawnymi. Jeden z tloków pracowal jako 4-suw, zas drugi jako 2-suw.
Cala filozofia pracy tego silnika polegala na tym, ze tlok 2-suwowy mial za zadanie napelniac i oprózniac komore spalania, gdzie role zaworów takze pelnil jeden z tloków.
Silnik ten uzyskiwal wyzsza sprawnosc jak obecnie produkowane jednostki napedowe.

41 Data: Lipiec 15 2010 12:01:36
Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
Autor: Massai 

Plumpi wrote:

Uzytkownik "JAM"  napisal w wiadomosci
news:e9f727af-d59c-43a5-b6bc-

> Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych
> cylindrach. Podobno o polowe lzejszy i o 50% oszczedniejszy paliwowo
> od zblizonej jednostki klasycznej. Firma uzyskuje spore
> zainteresowanie powaznych inwestorow. Szefem technicznym jest byly
> szef napedow VW.
>
> http://www.ecomotors.com/
>
> JAM
> http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Kilka lat temu widzialem konstrukcje silnika opracowanego przez
Polaka.  Byl to silnik dwutlokowy z tlokami przeciwstawnymi. Jeden z
tloków pracowal jako 4-suw, zas drugi jako 2-suw.  Cala filozofia
pracy tego silnika polegala na tym, ze tlok 2-suwowy mial za zadanie
napelniac i oprózniac komore spalania, gdzie role zaworów takze
pelnil jeden z tloków.  Silnik ten uzyskiwal wyzsza sprawnosc jak
obecnie produkowane jednostki napedowe.

Chyba widzialem schematy tego - z taka dlugasna wajcha i systemem
dzwigni napedzajacych "górny" tlok?

--
Pozdro
Massai

Przyszlosc silnika spalinowego ?



Grupy dyskusyjne