Grupy dyskusyjne   »   Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo

Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo



1 Data: Lipiec 27 2010 09:02:41
Temat: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Autor: Tomek 

Witam,

od jakis 200km w mojej Lagunie 1.9d wystepuje dosc szczegolna dolegliwosc.
Jako ze nie znam sie specjalnie na mechanice nie chcialbym od razu przechodzic
do moich domyslow - objawy przedstawiaja sie nastepujaco.

Przy spokojnym dodawaniu gazu (1/3 wcisniecia) okolo 2000obr/min silnik
sprawia wrazenie jakby tracil troche mocy, trwa to sekunde, obroty i predkosc
dalej rosną i za 2s znowu, dołek sekundowy. I tak az do jakis 2600.
Całośc sprawia wrażenie mocniejszej lub słabszej 'żabki'. Wystepuje na
wszystkich biegach.  Przy maksymalnym wcisnieciu gazu efekt nie zachodzi/nie
jest tak wyrazny. Przy kręceniu silnika bez obciążenia nic takiego nie ma miejsca.

Dodatkowo, zauważyłem że w tych przedziałach obrotów z komory silnika słychać
dodatkowy szum/syk.

Czy dobrze rozumuje (na mój mało expercki rozumek poparty przeczytaniem
kilkunastu wątków na forach) że mam problem z turbosprężarką a raczej z
którymś z kanałów doprowadzających powietrze?

Bo mi wszystko wskazuje na pęknięty przewód, który pod wysokim cisnieniem
rozszczelnia się na chwile (strata mocy), po jego zmniejszeniu ponownie
uszczelnia (przyrost mocy) i tak w kółko - gdy pracuje sprężarka.
W tej lagunie wykresy mocy wskazuja że właśnie gdzies 2000-2500 są max'y więc
tam powinna działać sprężarka.

z góry dziękuje za potwierdzenie lub wyprowadzenie mnie z błędu, ew.
podpowiedzenie jak niedrogo sprawe załatwic.

pozdrawiam,
Tomek

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Lipiec 27 2010 11:10:31
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

Tomek pisze:

Czy dobrze rozumuje (na mój mało expercki rozumek poparty przeczytaniem
kilkunastu wątków na forach) że mam problem z turbosprężarką a raczej z
którymś z kanałów doprowadzających powietrze?

Sprawdz luz na osi nastawnika pompy wtryskowej. Nie powinno byc wyczuwalnego luzu osiowego, a i sprezyna powrotu nastawnika powinna stawiac odczuwalny opor. Co do sterowania turbina: po prostu posprawdzaj wszystkie wezyki podcisnienia pod maska. Nie powinno ich byc zbyt duzo.


--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

3 Data: Lipiec 27 2010 11:10:30
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Autor: Nex@pl 

Ja ostatnio miałem podobny efekt w aucioe bez turbo.. niedługo po tym urwało mi przewód zasilający od pompy do wtrysku (urwał się grzybek), może warto się temu przyjrzeć?

4 Data: Lipiec 27 2010 11:20:36
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Autor: Marek Giżyński 

Bo mi wszystko wskazuje na pęknięty przewód, który pod wysokim cisnieniem
rozszczelnia się na chwile (strata mocy), po jego zmniejszeniu ponownie
uszczelnia (przyrost mocy) i tak w kółko - gdy pracuje sprężarka.
W tej lagunie wykresy mocy wskazuja że właśnie gdzies 2000-2500 są max'y więc
tam powinna działać sprężarka.


Ja bym sprawdzil przeplywomierz.

m.

5 Data: Lipiec 27 2010 12:14:22
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Autor: Rafał 

W dniu 27.07.2010 11:02, Tomek pisze:

Witam,

od jakis 200km w mojej Lagunie 1.9d wystepuje dosc szczegolna dolegliwosc.
Jako ze nie znam sie specjalnie na mechanice nie chcialbym od razu przechodzic
do moich domyslow - objawy przedstawiaja sie nastepujaco.

Przy spokojnym dodawaniu gazu (1/3 wcisniecia) okolo 2000obr/min silnik
sprawia wrazenie jakby tracil troche mocy, trwa to sekunde, obroty i predkosc
dalej rosną i za 2s znowu, dołek sekundowy. I tak az do jakis 2600.
Całośc sprawia wrażenie mocniejszej lub słabszej 'żabki'. Wystepuje na
wszystkich biegach.  Przy maksymalnym wcisnieciu gazu efekt nie zachodzi/nie
jest tak wyrazny. Przy kręceniu silnika bez obciążenia nic takiego nie ma miejsca.


Wejdź na http://renaultlaguna.pl/forum/
tam wątków z podobnymi problemami jest od groma, w większości prowadzące do rozwiązania.

Często występują w tym silniku problemy z czujnikiem doładowania i przewodami do niego dochodzącymi, zaworem regulacji turbiny, nieszczelnym intercoolerem(dotyczy szczególnie roczniki <2003) ogólnie nieszczelnością na dolocie, oraz niedomykający się i zasyfiony EGR.
Oczywiście może to być coś innego, poczytaj na tamtym forum, na pewno coś znajdziesz.
W większości sam możesz tę dolegliwość usunąć, na forum są dostępne manuale jak i co zrobić.
Powodzenia.

6 Data: Lipiec 27 2010 10:20:16
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Autor: Tomek 

Rafał  napisał(a):

W dniu 27.07.2010 11:02, Tomek pisze:
> Witam,
>
> od jakis 200km w mojej Lagunie 1.9d wystepuje dosc szczegolna dolegliwosc.
[cut]
Wejdź na http://renaultlaguna.pl/forum/
tam wątków z podobnymi problemami jest od groma, w większości prowadzące
do rozwiązania.

Często występują w tym silniku problemy z czujnikiem doładowania i
przewodami do niego dochodzącymi, zaworem regulacji turbiny,
nieszczelnym intercoolerem(dotyczy szczególnie roczniki <2003) ogólnie
nieszczelnością na dolocie, oraz niedomykający się i zasyfiony EGR.
Oczywiście może to być coś innego, poczytaj na tamtym forum, na pewno
coś znajdziesz.
W większości sam możesz tę dolegliwość usunąć, na forum są dostępne
manuale jak i co zrobić.
Powodzenia.


Dzieki za namiar, wszystkim dziekuje za uzmysłowienie mi ze przyczyn stany
rzeczy jest jakby więcej niż niedociśnięta rurka :)

pozdrawiam,
Tomek

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

7 Data: Lipiec 27 2010 12:22:03
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Autor: Rafał 

W dniu 27.07.2010 12:14, Rafał pisze:


Wejdź na http://renaultlaguna.pl/forum/
tam wątków z podobnymi problemami jest od groma, w większości prowadzące
do rozwiązania.

Często występują w tym silniku problemy z czujnikiem doładowania i
przewodami do niego dochodzącymi, zaworem regulacji turbiny,
nieszczelnym intercoolerem(dotyczy szczególnie roczniki <2003) ogólnie
nieszczelnością na dolocie, oraz niedomykający się i zasyfiony EGR.
Oczywiście może to być coś innego, poczytaj na tamtym forum, na pewno
coś znajdziesz.
W większości sam możesz tę dolegliwość usunąć, na forum są dostępne
manuale jak i co zrobić.
Powodzenia.


jeszcze jedno, bo może zbyt pochopnie założyłem, jaką dokładnie lagunę masz I czy II? czy to jest dCi czy dTi?
Nie mniej jednak zapraszam na forum.

8 Data: Lipiec 27 2010 10:28:50
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Autor:  

Rafał  napisał(a):

W dniu 27.07.2010 12:14, Rafał pisze:

>
> Wejdź na http://renaultlaguna.pl/forum/
> tam wątków z podobnymi problemami jest od groma, w większości prowadzące
> do rozwiązania.
>
> Często występują w tym silniku problemy z czujnikiem doładowania i
> przewodami do niego dochodzącymi, zaworem regulacji turbiny,
> nieszczelnym intercoolerem(dotyczy szczególnie roczniki <2003) ogólnie
> nieszczelnością na dolocie, oraz niedomykający się i zasyfiony EGR.
> Oczywiście może to być coś innego, poczytaj na tamtym forum, na pewno
> coś znajdziesz.
> W większości sam możesz tę dolegliwość usunąć, na forum są dostępne
> manuale jak i co zrobić.
> Powodzenia.
>

jeszcze jedno, bo może zbyt pochopnie założyłem, jaką dokładnie lagunę
masz I czy II? czy to jest dCi czy dTi?
Nie mniej jednak zapraszam na forum.

Laguna 2 1870cm^2 88kW rok produkcji 2003
Turbo posiada ale teraz mnie zagiąłeś czy DCi czy DTi, dla mnie to diesel z
turbo :)

na forum juz sie rejestruje, bedziem czytac...

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Lipiec 27 2010 12:34:48
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Autor: Rafał 

W dniu 27.07.2010 12:28,  pisze:

Laguna 2 1870cm^2 88kW rok produkcji 2003
Turbo posiada ale teraz mnie zagiąłeś czy DCi czy DTi, dla mnie to diesel z
turbo :)

Jak 2 to dCi:)
Zasadnicza różnica jest na zasilaniu paliwem ta literka C - Common rail

na forum juz sie rejestruje, bedziem czytac...

No to do zobaczenia tam:)

Właśnie w zeszłym tygodniu sobie zamontowałem tempomat według manuala tam zamieszczonego, jak nie masz fabrycznie, a masz dCi to też sobie możesz założyć, w ogóle ciekawe rzeczy można tam znaleźć.

10 Data: Lipiec 27 2010 12:55:43
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

 pisze:


Laguna 2 1870cm^2 88kW rok produkcji 2003
Turbo posiada ale teraz mnie zagiąłeś czy DCi czy DTi, dla mnie to diesel z
turbo :)

na forum juz sie rejestruje, bedziem czytac...


Ja tez zbyt pochopnie odpisalem. Zalozylem, ze jesli ktos pisze 1.9D albo i nawet 1.9dT to wie, jaki ma rzeczywiscie silnik pod maska :)
Roznica w sposobie sterowania jest bardzo znaczaca, dlatego w Twoim przypadku moja sugestia nie ma w ogole zastosowania - po prostu taki element na pompie nie wystepuje :)

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

11 Data: Lipiec 27 2010 11:07:06
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Autor:  

Michał \HoMMeR\ Paszek  napisał(a):


Ja tez zbyt pochopnie odpisalem. Zalozylem, ze jesli ktos pisze 1.9D
albo i nawet 1.9dT to wie, jaki ma rzeczywiscie silnik pod maska :)
Roznica w sposobie sterowania jest bardzo znaczaca, dlatego w Twoim
przypadku moja sugestia nie ma w ogole zastosowania - po prostu taki
element na pompie nie wystepuje :)


I potem problem w warsztacie: "Panie, awaria! Wogole Panu ta część musiala
wypasc bo nie ma" ;)

Ps. Tempomat mam, troche dziwnie dziala i uzylem dwa razy do zabawy w
wyprzedzanie bez dotykania pedalu gazu :) W Polsce nie ma wiekszego
zastosowania niestety, tu jest wojna a nie cruising!

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

12 Data: Lipiec 28 2010 10:35:54
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Autor:

....

Ps. Tempomat mam, troche dziwnie dziala i uzylem dwa razy do zabawy w
wyprzedzanie bez dotykania pedalu gazu :) W Polsce nie ma wiekszego
zastosowania niestety, tu jest wojna a nie cruising!
E tam, marudzisz... Ustawiasz na 50km/h. i jak znalazł w tych wszystkich
wioskach na trasie.
Coś jak przejazd przez pit lane w F1 ;-)
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

13 Data: Lipiec 28 2010 10:35:54
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Autor:

....

Ps. Tempomat mam, troche dziwnie dziala i uzylem dwa razy do zabawy w
wyprzedzanie bez dotykania pedalu gazu :) W Polsce nie ma wiekszego
zastosowania niestety, tu jest wojna a nie cruising!
E tam, marudzisz... Ustawiasz na 50km/h. i jak znalazł w tych wszystkich
wioskach na trasie.
Coś jak przejazd przez pit lane w F1 ;-)
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo



Grupy dyskusyjne