Użytkownik "Bladeruner" napisał w wiadomości
Cześć,
zepsuła się mi opornica nawiewu w Punto Go. Wydaje mi się że można
spokojnie taką sobie samemu zrobić. Wie ktoś jakie wartości oporu powinny
być na prędkościach 1- 3 ( czwarta jest bez oporu )
Jaką moc powinny takie rezystory wytrzymać ??
Trudno powiedzić jaka oporność, a nawety jeśli ...., to czym to zmierzysz to
są pojedyńcze Ohmy?
Ja radziłem sobie w sposób zastępczy.
Wyjąłem opornicę, złączyłem spaloną spiralę palcami, poszukałem podobnego w
średnicy drutu oporowego,
Miej więcej odmierzyłem długość i podłączyłem do silnika. Na ucho dość
dokładnie określisz obroty
dmuchawy, czy są porównywalnie ze starym oporem?
A i tak podczas zaciskania końcówek oporu, troszkę się przesuną wartości
rezystancji.
Z resztą to bez znaczenia, aby się silnik kręcił z podobną prędkością.
Problem jest znaleść podobny drut oporowy, ja kombinowałem jeden ze spirali
od kuchenki można go
złożyć podwójnie, lub wielokrotnie, ale wtedy warto go skręcić, a drugi ze
starego opornika dużej mocy.
Zarówno spirala jak i opornik, powinny być nieprzegrzane (nowe), bo wtedy
drut pęka jak szkło.
W sumie jeśli to kosztuje parę groszy, to szkoda zachodu z naprawą, chybą ,
że nie można dostać
jak w moim przypadku, to się trzeba grzebać, dobierać, odginać, zaginać -
nieprzyjemna robota i w sumie
na krótki okres, bo inne opory zaraz lecą. Jak pada jeden to zaraz i
pozostałe, jak żarówki w reflektorach.
Ja na zapas wymieniłem 3 sztuki. Chodzi do dziś - ok roku.
Powodzenia
ici
6 |
Data: Lipiec 30 2007 16:08:51 |
Temat: Re: Punto Go - opornica nawiewu |
Autor: Bladeruner |
ici pisze:
Użytkownik "Bladeruner" napisał w wiadomości
Cześć,
zepsuła się mi opornica nawiewu w Punto Go. Wydaje mi się że można spokojnie taką sobie samemu zrobić. Wie ktoś jakie wartości oporu powinny być na prędkościach 1- 3 ( czwarta jest bez oporu )
Jaką moc powinny takie rezystory wytrzymać ??
Trudno powiedzić jaka oporność, a nawety jeśli ...., to czym to zmierzysz to są pojedyńcze Ohmy?
Ja radziłem sobie w sposób zastępczy.
Wyjąłem opornicę, złączyłem spaloną spiralę palcami, poszukałem podobnego w średnicy drutu oporowego,
Miej więcej odmierzyłem długość i podłączyłem do silnika. Na ucho dość dokładnie określisz obroty
dmuchawy, czy są porównywalnie ze starym oporem?
A i tak podczas zaciskania końcówek oporu, troszkę się przesuną wartości rezystancji.
Z resztą to bez znaczenia, aby się silnik kręcił z podobną prędkością.
Problem jest znaleść podobny drut oporowy, ja kombinowałem jeden ze spirali od kuchenki można go
złożyć podwójnie, lub wielokrotnie, ale wtedy warto go skręcić, a drugi ze starego opornika dużej mocy.
Zarówno spirala jak i opornik, powinny być nieprzegrzane (nowe), bo wtedy drut pęka jak szkło.
W sumie jeśli to kosztuje parę groszy, to szkoda zachodu z naprawą, chybą , że nie można dostać
jak w moim przypadku, to się trzeba grzebać, dobierać, odginać, zaginać - nieprzyjemna robota i w sumie
na krótki okres, bo inne opory zaraz lecą. Jak pada jeden to zaraz i pozostałe, jak żarówki w reflektorach.
Ja na zapas wymieniłem 3 sztuki. Chodzi do dziś - ok roku.
Powodzenia
ici
Pytałem a ASO nowa kosztuje ponad 100 zł + jakieś 50 zł montaż, poza tym są dwa rodzaje ( bez wyjęcia nie wiadomo jaki) a i tak nie mają żadnego .... Można się pociąć...
|