Grupy dyskusyjne   »   Punto I konsumuje olej

Punto I konsumuje olej



1 Data: Luty 12 2007 08:46:59
Temat: Punto I konsumuje olej
Autor: janusz 

Czesc,

    Jestem wlascicielem fiata punto, rocznik 99, silnik 1.2 benzyna/LPG.
Przebieg 260 000 km.
Silnik pracuje na oleju Selenia, polsyntetyk.  Od jakiegos czasu silnik
"bierze" olej,
okolo 1 litr na 5000 km.  Poniewaz jezdze duzo jestem zmuszony do czestego
dolewania.
Znajomy poradzil mi zeby silnik zalac olejem mineralnym.
Co o tym pomysle sadzicie?

I drugie pytanie:  Czy warto remontowac silnik w tym samochodzie (byla juz
wymieniana uszczelka pod glowica),  czy byc moze lepszym rozwiazaniem jest
zakup uzywanego silnika (np. na allegro) ?

Dziekuje z gory za porady!

Pozdrawiam
Janusz



2 Data: Luty 12 2007 09:43:26
Temat: Re: Punto I konsumuje olej
Autor: krzysiek82 

Proponuje zalać silnik olejem mineralnym, a poza tym spalanie oleju w takiej ilości to nie jakiś koszmar patrząc z perspektywy przebiegu auta.
Wspominałeś że była wymieniana uszczelka pod głowicą, a czy były wymieniane także uszczelniacze zaworów? Auto ma LPG więc jest spora szansa że to własnie one są powodem nadmiernego spalania oleju, uszczelniacze nie wytrzymują wiele w sporo wyższej temperaturze pracy która ma miejsce podczas jazdy na LPG. Odnośnie naprawy to raczej nie ma sensu robić kapitalki silnika, używany silnik to koszt ok 1000zł tylko teraz trzeba trafić na sprzedającego który nie sciemnia że silnik ma 30tyś tylko przebiegu:) Zanim cokolwiek zrobisz pojedz na sprawdzanie kompresji da Ci to pewien pogląd na stan techniczny silnika.
Jeżeli olej był zmieniany w porę i silnik nie był katowany, to blok powinien wytrzymać praktycznie jeszcze raz tyle.


--
Krzysiek82
GG:1299459

3 Data: Luty 12 2007 10:10:25
Temat: Re: Punto I konsumuje olej
Autor: Tomek 

która ma miejsce podczas jazdy na LPG. Odnośnie naprawy to raczej nie ma
sensu robić kapitalki silnika, używany silnik to koszt ok 1000zł tylko

no wlasnie, tylko kupi za 1000zl silnik, ktory bedzie kotem w worku i moze
trzeba bedzie go tez wyremontowac za jakis czas. Moim zdaniem lepiej zrobic
ten silnik, ktory jest obecnie, a przynajmniej rozeznac sprawe - moze to
faktycznie tylko uszczelniacze zaworow. Jesli bedzie kapitalka do
zrobienia - troche zainwestuje ale ma praktycznie nowy silnik, co juz sie
oplaca jesli chcemy pojezdzic tym autem jeszcze troche dluzej.

--
Tomek

4 Data: Luty 12 2007 12:11:42
Temat: Re: Punto I konsumuje olej
Autor: janusz 


"krzysiek82"  wrote in message

Proponuje zalać silnik olejem mineralnym, a poza tym spalanie oleju w
takiej ilości to nie jakiś koszmar patrząc z perspektywy przebiegu auta.
Wspominałeś że była wymieniana uszczelka pod głowicą, a czy były
wymieniane także uszczelniacze zaworów? Auto ma LPG więc jest spora szansa
że to własnie one są powodem nadmiernego spalania oleju, uszczelniacze nie
wytrzymują wiele w sporo wyższej temperaturze pracy która ma miejsce
podczas jazdy na LPG. Odnośnie naprawy to raczej nie ma sensu robić
kapitalki silnika, używany silnik to koszt ok 1000zł tylko teraz trzeba
trafić na sprzedającego który nie sciemnia że silnik ma 30tyś tylko
przebiegu:) Zanim cokolwiek zrobisz pojedz na sprawdzanie kompresji da Ci
to pewien pogląd na stan techniczny silnika.
Jeżeli olej był zmieniany w porę i silnik nie był katowany, to blok
powinien wytrzymać praktycznie jeszcze raz tyle.


--
Krzysiek82 GG:1299459

Dziekuje Panowie (krzysiek82, Tomek)za odpowiedz!

Mam jeszcze dodatkowe pytanie w zwiazku z sugestia dotyczaca uszczelniaczy
zaworow.  Poniewaz warsztat gdzie byla "robiona" glowica nie jest w stanie
odpowiedziec na pytanie czy poprawiano rowniez zawory (wedlug mnie raczej
nie) mam pytanie czy warto robic ponownie zawory i uszczelniacze.  Czy w tej
sytuacji nie jest rozsadniej zrobic juz remont calego silnika.  Obawiam sie
ze zainwestuje w uszczelnie zaworow a silnik bedzie nadal brac olej.  Wtedy
trzeba go znowu rozkrecac itd.
Czy sprawdzenie kompresji jest w stanie wykazac ze problem tkwi w
uszczelniaczach zaworow a nie np w pierscieniach?


Pozdrawiam
Janusz

5 Data: Luty 12 2007 12:31:49
Temat: Re: Punto I konsumuje olej
Autor: Tomek 

zaworow.  Poniewaz warsztat gdzie byla "robiona" glowica nie jest w stanie
odpowiedziec na pytanie czy poprawiano rowniez zawory

jesli nie jest w stanie, tzn ze raczej nie byly robione uszczelniacze.

nie) mam pytanie czy warto robic ponownie zawory i uszczelniacze.  Czy w
tej sytuacji nie jest rozsadniej zrobic juz remont calego silnika.
Obawiam sie

w silniku 1.2 (nie pamietam czy 8V czy 16V czy w obu) da sie zrobic wymiane
uszczelniaczy bez sciagania glowicy odpowiednio kombinujac ustawieniem
tlokow i blokujac zawory od strony cylindra. Wtedy to nie powinny byc duze
koszty. Moim zdaniem wlasnie tam ucieka olej, 250tys przebiegu to sporo, ale
nie na tyle zeby silnik szedl do kapitalki.
Tu jest pare zdan na ten temat:
http://www.autocentrum.pl/index.php3?FF=75&type=605&pagenr=25&cll=&postid=972296876&threadid=670711197&om=1&showform=0

Czy sprawdzenie kompresji jest w stanie wykazac ze problem tkwi w
uszczelniaczach zaworow a nie np w pierscieniach?

kompresja nie ma nic wspolnego z tymi uszczelniaczami. Jesli wyjdzie zla
kompresja to moga byc wyjechane pierscienie, zawory (moze do regulacji
tylko, jesli nie masz automatycznego kasowania luzu), uszczelka pod glowica.
Jesli kompresja OK to strzelalbym w uszczelniacze. Pytanie tylko czy ten
olej na pewno jest spalany? Nie widac na silniku zadnych wyciekow, plamy nie
zostaja na parkingu? Mi raz lecialo spod filtra oleju i tez niezle
glowkowalem :)

--
Tomek

6 Data: Luty 12 2007 14:46:21
Temat: Re: Punto I konsumuje olej
Autor: krzysiek82 

Warto sprawdzić kompresje gdyż wtedy będziesz wiedział czy podczas
wymiany uszczelki ktoś dotykał się do zaworów czy nie, a wprawiony
mechanik potrafi podobno stwierdzić czy to zawory czy może trzeba
szykować kaskę na kosztowniejszy remont silnika. Remont to ostateczność
gdyż są to już znacze koszty. Dowiadywalem się że ok 2tyś za całość.
Znam ludzi którzy przejechali na silnikach 1.2 ponad 350tyś km i nie
mają problemu z braniem oleju. Moja propozycja jest taka zdejmij głowicę
zajmij się zaworami oraz uszczelniaczami a problem powinien zniknąć.
A jak już będzie zdjęta głowica to sprawdzisz czy tłoki nie mają luzów.
  Przynajmniej ja tak sprawdzam. Jak jest delikatny to spoko ale jak
sobie lata to silnik zajechany.

--
Krzysiek82
GG:1299459

7 Data: Luty 12 2007 17:32:27
Temat: Re: Punto I konsumuje olej
Autor: janusz 

Czolem Panowie!

W sobote mam wizyte w warsztacie.  Zgodnie z Waszymi sugestiami sprawdzimy
kompresje.
Napisze jak sprawa sie zakonczyla.

Jeszcze raz dziekuje za podpowiedzi i pozdrawiam

Janusz

"krzysiek82"  wrote in message

Warto sprawdzić kompresje gdyż wtedy będziesz wiedział czy podczas
wymiany uszczelki ktoś dotykał się do zaworów czy nie, a wprawiony
mechanik potrafi podobno stwierdzić czy to zawory czy może trzeba
szykować kaskę na kosztowniejszy remont silnika. Remont to ostateczność
gdyż są to już znacze koszty. Dowiadywalem się że ok 2tyś za całość.
Znam ludzi którzy przejechali na silnikach 1.2 ponad 350tyś km i nie
mają problemu z braniem oleju. Moja propozycja jest taka zdejmij głowicę
zajmij się zaworami oraz uszczelniaczami a problem powinien zniknąć.
A jak już będzie zdjęta głowica to sprawdzisz czy tłoki nie mają luzów.
 Przynajmniej ja tak sprawdzam. Jak jest delikatny to spoko ale jak
sobie lata to silnik zajechany.

--
Krzysiek82 GG:1299459

8 Data: Luty 15 2007 00:02:51
Temat: Re: Punto I konsumuje olej
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "janusz"  napisał w wiadomości

Czolem Panowie!

W sobote mam wizyte w warsztacie.  Zgodnie z Waszymi sugestiami sprawdzimy kompresje.
Napisze jak sprawa sie zakonczyla.

Jeszcze raz dziekuje za podpowiedzi i pozdrawiam


Pod domem możesz sprawdzić czy Ci nie dymi spod korka wlewu oleju, jeśli nie dymi to jest duża szansa, że sprężanie jest dobre. Wtedy raczej prawdopodobne jest zużycie uszczelniaczy trzonków zaworów. Jednakże istnieje szansa uszkodzenia - tylko pierścienia olejowego/zgarniającego wtedy sprężanie jest raczej w normie a olej zostaje spalony. W takim przypadku uszkodzenie jest zwykle na jednym cylindrze który łatwo zdiagnozować po kolorze nalotu na świecy.
Jeśli auto zadymi z rury wydechowej zaraz po tym jak odpalisz je po godzince od ostrzejszej jazdy, czy po nocy to wskazuje to prawie na pewno na uszczelniacze zaworów.
zużycie 1l na 5kkm to nie jest wiele i jeśli to nie będą uszczelniacze zaworów to ja bym nie kombinował, kiepski warsztat może pogorszyć anie poprawić. Jak znacząco wzrośnie to trzeba jednak zobaczyć co dzieje się z pierścieniami i gładzią cylindrów (laparoskopem np.) i wtedy szykować się na grubszy serwis włącznie ze szlifowaniem gładzi jeśli nie będzie to wada tylko pierścienia olejowego.

Pozdrawiam Łukasz

9 Data: Luty 20 2007 21:12:42
Temat: Re: Punto I konsumuje olej
Autor: janusz 

Czesc,

    Zbadano kompresje.  Badanie wykazalo ze na 1-szym i 4-tym cylindrze
kompresja wynosi 10 a na 2-gim i 3-cim wynosi 8.  Nie wiem jaka jednostka.
Mechanik stwierdzil ze wlasnie ten drugi i trzeci cylinder maja za slaba
kompresje.  Najprawdopodobniej trzeba uszczenic zawory lub wymienic
pierscienie.

Swoja droga jest to warsztat (kiedys ASO fiata), w ktorym stale cos
naprawiam i trzeba bylo pisac na grupe dyskusyjna zeby otrzymac porade co
zrobic.  Jadac do mechanika trzeba wiedziec co jest w samochodzie zepsute i
powiedziec mu jak to naprawic.

Pozdrawiam
Janusz


"janusz"  wrote in message

Czesc,

   Jestem wlascicielem fiata punto, rocznik 99, silnik 1.2 benzyna/LPG.
Przebieg 260 000 km.
Silnik pracuje na oleju Selenia, polsyntetyk.  Od jakiegos czasu silnik
"bierze" olej,
okolo 1 litr na 5000 km.  Poniewaz jezdze duzo jestem zmuszony do czestego
dolewania.
Znajomy poradzil mi zeby silnik zalac olejem mineralnym.
Co o tym pomysle sadzicie?

I drugie pytanie:  Czy warto remontowac silnik w tym samochodzie (byla juz
wymieniana uszczelka pod glowica),  czy byc moze lepszym rozwiazaniem jest
zakup uzywanego silnika (np. na allegro) ?

Dziekuje z gory za porady!

Pozdrawiam
Janusz










10 Data: Luty 23 2007 20:48:23
Temat: Re: Punto I konsumuje olej
Autor: Jerry 


Użytkownik "janusz"  napisał w wiadomości

Czesc,

   Zbadano kompresje.  Badanie wykazalo ze na 1-szym i 4-tym cylindrze
kompresja wynosi 10 a na 2-gim i 3-cim wynosi 8.  Nie wiem jaka jednostka.
Mechanik stwierdzil ze wlasnie ten drugi i trzeci cylinder maja za slaba
kompresje.  Najprawdopodobniej trzeba uszczenic zawory lub wymienic
pierscienie.

Swoja droga jest to warsztat (kiedys ASO fiata), w ktorym stale cos
naprawiam i trzeba bylo pisac na grupe dyskusyjna zeby otrzymac porade co
zrobic.  Jadac do mechanika trzeba wiedziec co jest w samochodzie zepsute
i powiedziec mu jak to naprawic.


Możesz mieć wypalone zawory - jak jeździsz na gazie tym bardziej - masz tam
prostą instalacje gazową? W zasadzie to spawdzanie ciśnienia powinno sie
robić 2 x (o ile nie 4 :D)
sprawdzasz ciśnienie na cylindrze jeśli jest słabo to wlewasz do cylindra
troche oleju i znowu sprawdzasz - jeśli wzrosło - masz zjechane
pierścienie/cylindry. jeśli nie - wypalone zawory.

A swoją drogą to ile Ty jeździsz że przy konsumpcji 1 l / 5000 km często
dolewasz olej? To tylko 4 dolewki od wymiany do wymiany....

Boje sie że nawet na gwarancji by Ci nie przyjeli takiego problemu bo by
powiedzieli że mieści sie w normie...

Jerry

Punto I konsumuje olej



Grupy dyskusyjne