Punto I konsumuje olej
1 | Data: Luty 12 2007 08:46:59 |
Temat: Punto I konsumuje olej | |
Autor: janusz | Czesc, 2 |
Data: Luty 12 2007 09:43:26 | Temat: Re: Punto I konsumuje olej | Autor: krzysiek82 | Proponuje zalać silnik olejem mineralnym, a poza tym spalanie oleju w takiej ilości to nie jakiś koszmar patrząc z perspektywy przebiegu auta. 3 |
Data: Luty 12 2007 10:10:25 | Temat: Re: Punto I konsumuje olej | Autor: Tomek | która ma miejsce podczas jazdy na LPG. Odnośnie naprawy to raczej nie ma no wlasnie, tylko kupi za 1000zl silnik, ktory bedzie kotem w worku i moze trzeba bedzie go tez wyremontowac za jakis czas. Moim zdaniem lepiej zrobic ten silnik, ktory jest obecnie, a przynajmniej rozeznac sprawe - moze to faktycznie tylko uszczelniacze zaworow. Jesli bedzie kapitalka do zrobienia - troche zainwestuje ale ma praktycznie nowy silnik, co juz sie oplaca jesli chcemy pojezdzic tym autem jeszcze troche dluzej. -- Tomek 4 |
Data: Luty 12 2007 12:11:42 | Temat: Re: Punto I konsumuje olej | Autor: janusz |
Proponuje zalać silnik olejem mineralnym, a poza tym spalanie oleju w Dziekuje Panowie (krzysiek82, Tomek)za odpowiedz! Mam jeszcze dodatkowe pytanie w zwiazku z sugestia dotyczaca uszczelniaczy zaworow. Poniewaz warsztat gdzie byla "robiona" glowica nie jest w stanie odpowiedziec na pytanie czy poprawiano rowniez zawory (wedlug mnie raczej nie) mam pytanie czy warto robic ponownie zawory i uszczelniacze. Czy w tej sytuacji nie jest rozsadniej zrobic juz remont calego silnika. Obawiam sie ze zainwestuje w uszczelnie zaworow a silnik bedzie nadal brac olej. Wtedy trzeba go znowu rozkrecac itd. Czy sprawdzenie kompresji jest w stanie wykazac ze problem tkwi w uszczelniaczach zaworow a nie np w pierscieniach? Pozdrawiam Janusz 5 |
Data: Luty 12 2007 12:31:49 | Temat: Re: Punto I konsumuje olej | Autor: Tomek | zaworow. Poniewaz warsztat gdzie byla "robiona" glowica nie jest w stanie jesli nie jest w stanie, tzn ze raczej nie byly robione uszczelniacze. nie) mam pytanie czy warto robic ponownie zawory i uszczelniacze. Czy w w silniku 1.2 (nie pamietam czy 8V czy 16V czy w obu) da sie zrobic wymiane uszczelniaczy bez sciagania glowicy odpowiednio kombinujac ustawieniem tlokow i blokujac zawory od strony cylindra. Wtedy to nie powinny byc duze koszty. Moim zdaniem wlasnie tam ucieka olej, 250tys przebiegu to sporo, ale nie na tyle zeby silnik szedl do kapitalki. Tu jest pare zdan na ten temat: http://www.autocentrum.pl/index.php3?FF=75&type=605&pagenr=25&cll=&postid=972296876&threadid=670711197&om=1&showform=0 Czy sprawdzenie kompresji jest w stanie wykazac ze problem tkwi w kompresja nie ma nic wspolnego z tymi uszczelniaczami. Jesli wyjdzie zla kompresja to moga byc wyjechane pierscienie, zawory (moze do regulacji tylko, jesli nie masz automatycznego kasowania luzu), uszczelka pod glowica. Jesli kompresja OK to strzelalbym w uszczelniacze. Pytanie tylko czy ten olej na pewno jest spalany? Nie widac na silniku zadnych wyciekow, plamy nie zostaja na parkingu? Mi raz lecialo spod filtra oleju i tez niezle glowkowalem :) -- Tomek 6 |
Data: Luty 12 2007 14:46:21 | Temat: Re: Punto I konsumuje olej | Autor: krzysiek82 | Warto sprawdzić kompresje gdyż wtedy będziesz wiedział czy podczas 7 |
Data: Luty 12 2007 17:32:27 | Temat: Re: Punto I konsumuje olej | Autor: janusz | Czolem Panowie! Warto sprawdzić kompresje gdyż wtedy będziesz wiedział czy podczas 8 |
Data: Luty 15 2007 00:02:51 | Temat: Re: Punto I konsumuje olej | Autor: Ukaniu |
Czolem Panowie! Pod domem możesz sprawdzić czy Ci nie dymi spod korka wlewu oleju, jeśli nie dymi to jest duża szansa, że sprężanie jest dobre. Wtedy raczej prawdopodobne jest zużycie uszczelniaczy trzonków zaworów. Jednakże istnieje szansa uszkodzenia - tylko pierścienia olejowego/zgarniającego wtedy sprężanie jest raczej w normie a olej zostaje spalony. W takim przypadku uszkodzenie jest zwykle na jednym cylindrze który łatwo zdiagnozować po kolorze nalotu na świecy. Jeśli auto zadymi z rury wydechowej zaraz po tym jak odpalisz je po godzince od ostrzejszej jazdy, czy po nocy to wskazuje to prawie na pewno na uszczelniacze zaworów. zużycie 1l na 5kkm to nie jest wiele i jeśli to nie będą uszczelniacze zaworów to ja bym nie kombinował, kiepski warsztat może pogorszyć anie poprawić. Jak znacząco wzrośnie to trzeba jednak zobaczyć co dzieje się z pierścieniami i gładzią cylindrów (laparoskopem np.) i wtedy szykować się na grubszy serwis włącznie ze szlifowaniem gładzi jeśli nie będzie to wada tylko pierścienia olejowego. Pozdrawiam Łukasz 9 |
Data: Luty 20 2007 21:12:42 | Temat: Re: Punto I konsumuje olej | Autor: janusz | Czesc, Czesc, 10 |
Data: Luty 23 2007 20:48:23 | Temat: Re: Punto I konsumuje olej | Autor: Jerry |
Czesc, Możesz mieć wypalone zawory - jak jeździsz na gazie tym bardziej - masz tam prostą instalacje gazową? W zasadzie to spawdzanie ciśnienia powinno sie robić 2 x (o ile nie 4 :D) sprawdzasz ciśnienie na cylindrze jeśli jest słabo to wlewasz do cylindra troche oleju i znowu sprawdzasz - jeśli wzrosło - masz zjechane pierścienie/cylindry. jeśli nie - wypalone zawory. A swoją drogą to ile Ty jeździsz że przy konsumpcji 1 l / 5000 km często dolewasz olej? To tylko 4 dolewki od wymiany do wymiany.... Boje sie że nawet na gwarancji by Ci nie przyjeli takiego problemu bo by powiedzieli że mieści sie w normie... Jerry |