Pytanie do znawców BMW
1 | Data: Grudzien 17 2010 15:01:06 |
Temat: Pytanie do znawców BMW | |
Autor: Hektor | Czy w modelu E46 (diesel) montowana była skrzynia bezstopniowa? 2 |
Data: Grudzien 17 2010 15:53:01 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-17 15:01, Hektor pisze: Czy w modelu E46 (diesel) montowana była skrzynia bezstopniowa? Pytasz o CVT? Nie takich nie montowali. W E46 masz A5S360R lub A5S390R. -- Karolek 3 |
Data: Grudzien 17 2010 16:06:31 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Hektor | Użytkownik "Karolek" napisał Pytasz o CVT? Tak, pytam o CVT. Jezdzilem takim (E46) samochodem i zachowywał się dokładnie jak Multitronic Audi. Żadnego przeł±czania biegów. ZK 4 |
Data: Grudzien 17 2010 16:09:56 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-17 16:06, Hektor pisze: Użytkownik "Karolek" napisał Jaki silnik i jakie nadwozie i ktory rok produkcji? -- Karolek 5 |
Data: Grudzien 17 2010 18:28:01 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Hektor | Użytkownik "Karolek" napisał Jaki silnik i jakie nadwozie i ktory rok produkcji? Dokładnych danych nie znam. Silnik 2.0D 150KM (podobno) a nadwozie kombi. Rocznik 2001 lub 2002. ZK 6 |
Data: Grudzien 17 2010 21:40:37 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Robson | Skrzynia 4L30E. 7 |
Data: Grudzien 17 2010 21:57:32 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-17 21:40, Robson pisze: Skrzynia 4L30E. BMW oznacza je jako A5S360R/390R, ale to pewnie ta sama skrzynia. -- Karolek 8 |
Data: Grudzien 20 2010 10:01:33 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Robson | W dniu 2010-12-17 21:57, Karolek pisze: W dniu 2010-12-17 21:40, Robson pisze: Ta sama, robi ja GM. taka sama skrzynia jest tez w: acura lsx, z3, cadillac catera, honda passport, isuzu amigo, rodeo i trooper, opel frontera, monteray, omega, sintra, roznic sie moga nieznacznie detalami montazu zewnetrzengo, natomiast konstrukcyjnie to to samo. R 9 |
Data: Grudzien 17 2010 21:56:43 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-17 18:28, Hektor pisze: Użytkownik "Karolek" napisał Czyli skrzynia A5S360R. Zwykly, 5 biegowy, automat z opcja sekwencyjnej zmiany biegow, niestety produkcji GM. -- Karolek 10 |
Data: Grudzien 17 2010 17:58:16 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: JAM | On Dec 17, 3:56 pm, Karolek wrote: W dniu 2010-12-17 18:28, Hektor pisze: Ciagle sie psuly ?
JAM 11 |
Data: Grudzien 18 2010 16:13:03 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-18 02:58, JAM pisze: On Dec 17, 3:56 pm, wrote: Czy ciagle to nie wiem, ale sprawiaja wiecej klopotow niz skrzynie ZFa. -- Karolek 12 |
Data: Grudzien 18 2010 18:32:33 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Adam |
W dniu 2010-12-18 02:58, JAM pisze: Bo jak niektorzy twierdza sa to skrzynie bezobslugowe...dlatego zdarzaja sie awarie. Olej trzeba zmieniac co ok 60 tys km i nie powinno byc klopotow pozdr 13 |
Data: Grudzien 18 2010 19:30:10 | Temat: Re: Pytanie do znawc�w BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-18 18:32, Adam pisze: Bo jak niektorzy twierdza sa to skrzynie bezobslugowe...dlatego zdarzaja sie O ZF tak samo mowia/mowili, a jednak lepiej sie spisuja. Chociaz zgadzam sie, ze olej nalezy wymieniac. -- Karolek 14 |
Data: Grudzien 19 2010 11:25:26 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: JAM | On Dec 18, 10:13 am, Karolek wrote: W dniu 2010-12-18 02:58, JAM pisze: Posiadasz jakies wiarygodne statystyki awaryjnosci ? Bylbym zainteresowany. JAM 15 |
Data: Grudzien 19 2010 23:39:41 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-19 20:25, JAM pisze: Posiadasz jakies wiarygodne statystyki awaryjnosci ? Bylbym Jakie sa dla Ciebie wiarygodne? -- Karolek 16 |
Data: Grudzien 19 2010 17:58:17 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: JAM | On Dec 19, 5:39 pm, Karolek wrote: W dniu 2010-12-19 20:25, JAM pisze: Na przyklad statystyka napraw gwarancyjnych BMW. JAM 17 |
Data: Grudzien 20 2010 07:13:18 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-20 02:58, JAM pisze: Na przyklad statystyka napraw gwarancyjnych BMW. Nie mam dostepu, ale samo BMW w swoim czasie ponoc przyznawalo sie do slabosci tych skrzyn i wymienialo konwertery i oprogramowanie. Co do odczuc uzytkownikow... jedni sa zadowoleni inni wieszaja psy, z cala pewnoscia duzo zalezy od stylu jazdy. -- Karolek 18 |
Data: Grudzien 20 2010 10:04:48 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Robson | Nie mam dostepu, ale samo BMW w swoim czasie ponoc przyznawalo sie doI od oczekiwan. Znajomy mial peugeota 406, silnik 1,6, skrzynia ZF. Nie potrafil nim jezdzic, wyprzedzac itd. I zajedzil w ciagu 6 miesiecy. Ja nim jechalem i dla mnie jezdzil znakomicie. R 19 |
Data: Grudzien 20 2010 10:36:08 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Hektor | Użytkownik "Robson" napisał I od oczekiwan. Znajomy mial peugeota 406, silnik 1,6, skrzynia ZF. Nie potrafil nim jezdzic, wyprzedzac itd. I zajedzil w ciagu 6 miesiecy. Ja nim jechalem i dla mnie jezdzil znakomicie. Sorry, ale co tu (w samochodzie z automatem) jest do "umienia".? Tym jezdza amerykanskie gospodynie domowe, wiec nie ma w tym zadnej filozofii. Jesli normalnie tym jezdzisz to naprawde trudno cokolwiek zepsuc. A "zajezdzic" sprawn± skrzynię w pól roku, to trzeba miec duzo zlej woli. ZK 20 |
Data: Grudzien 20 2010 10:44:37 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Waldek Godel | Dnia Mon, 20 Dec 2010 10:36:08 +0100, Hektor napisał(a): Sorry, ale co tu (w samochodzie z automatem) jest do "umienia".? Tym jezdza Nie aż tyle, bior±c pod uwagę, że s± ludzie którzy stoj±c na czerwonym wrzucaj± na N i inne radosne czynno¶ci uprawiaj±. Oprócz tego skrzynie ZF które montuje PSA (choć jako¶ dziwne, że dali ZF do 1.6, jeste¶ pewien że to nie była AL4?) maj± wadę fabryczn± - jeżeli to była 4HP20. No chyba, że jeszcze 4HP18 założyli, ale ta z kolei ma mał± obci±żalno¶ć i mozna j± zarzn±ć przeci±żaj±c. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja. 21 |
Data: Grudzien 20 2010 12:56:16 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Robson |
No chyba, że jeszcze 4HP18 założyli, ale ta z kolei ma mał± obci±żalno¶ć i 4HP20. I pewnie tak zrobil. R 22 |
Data: Grudzien 20 2010 12:10:33 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Waldek Godel | Dnia Mon, 20 Dec 2010 12:56:16 +0100, Robson napisał(a): 4HP20. I pewnie tak zrobil. ale ciężko jest przeci±żyć 4HP20 silnikiem 1.6. Za to te skrzynie maj± funkcję załatwiania się samodzielnie. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja. 23 |
Data: Grudzien 20 2010 12:58:57 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Robson | Sorry, ale co tu (w samochodzie z automatem) jest do "umienia".? Tym Ja nie mam problemow z automatem, mam obecnie 2 auta automaty i jest mi z tym dobrze. A do umienia jest, wystarczy uwazniej sledzic grupe, niektorzy nie potrafia hamowac silnikiem automatem. R 24 |
Data: Grudzien 20 2010 14:44:48 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Hektor | Użytkownik "Robson" napisał A do umienia jest, wystarczy uwazniej sledzic grupe, niektorzy nie potrafia hamowac silnikiem automatem. A co, je¶li można spytać, robisz jeszcze oprócz puszczenia pedału gazu, podczas tego "hamowania silnikiem automatem"? ZK 25 |
Data: Grudzien 20 2010 15:14:43 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Robson | W dniu 2010-12-20 14:44, Hektor pisze: Użytkownik "Robson" napisał Jezdziles kiedys automatem? Zmieniam przelozenie wybieraka z D na inny - 4,3,2 albo L, zalezy ktorym samochodem jade, z jaka predkoscia, do jakiej chce wyhamowac itd. R 26 |
Data: Grudzien 20 2010 16:29:03 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Hektor | Użytkownik "Robson" napisał Jezdziles kiedys automatem? Ostatnie 200 tys. km. Zmieniam przelozenie wybieraka z D na inny - 4,3,2 albo L, zalezy ktorym samochodem jade, z jaka predkoscia, do jakiej chce wyhamowac itd. Przerost formy nad tre¶ci±. Nie pro¶ciej pu¶cić gaz i ewentualnie użyć hamulca? Oczywi¶cie łatwiej się hamuje z "zablokowanym" sprzegłem jednokierunkowym, ale jest to konieczne w wyj±tkowych sytuacjach (duże góry, oblodzone nawierzchnie). ZK 27 |
Data: Grudzien 20 2010 15:41:15 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: masti | Dnia piÄ™knego Mon, 20 Dec 2010 16:29:03 +0100 osobnik zwany Hektor Użytkownik "Robson" napisał na kilkudziesiÄ™ciu kilometrach zjazdu? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoĹ›ci? -Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett 28 |
Data: Grudzien 20 2010 19:34:11 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Hektor | Użytkownik "masti" napisał Przerost formy nad treĹ›ciÄ…. Nie proĹ›ciej puĹ›cić gaz i ewentualnie użyć "Sprytnie" wyciÄ…łeĹ› ostatnie moje zdanie. 29 |
Data: Grudzien 20 2010 18:47:38 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: masti | Dnia piÄ™knego Mon, 20 Dec 2010 19:34:11 +0100 osobnik zwany Hektor Użytkownik "masti" napisał dla podkreĹ›lenia tego o co pytam od poczÄ…tku -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoĹ›ci? -Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett 30 |
Data: Grudzien 20 2010 23:12:07 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Hektor | Użytkownik "masti" napisał "Sprytnie" wyciÄ…łeĹ› ostatnie moje zdanie. Od poczÄ…tku czego, bo w tym wÄ…tku to był Twój pierwszy post. ZK 31 |
Data: Grudzien 21 2010 09:22:52 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Robson | Chyba masz problem z hamulcami. Gdy puszczam gaz jadac z gory samochod przyspiesza, wlasnie dlatego, ze w skrzyni jest sprzeglo jednokierunkowe. Jesli tobie nie przyspiesza, to znaczy, ze cos go hamuje. 32 |
Data: Grudzien 20 2010 12:58:38 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-20 10:36, Hektor pisze: Użytkownik "Robson" napisał Mozna, wystarczy upalac ile wlezie, szczegolnie na zimnej jeszcze skrzyni, przelaczac szybko biegi przod/tyl, nie zmieniac oleju, itp. itd. -- Karolek 33 |
Data: Grudzien 20 2010 14:47:56 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Hektor | Użytkownik "Karolek" napisał Mozna, wystarczy upalac ile wlezie, szczegolnie na zimnej jeszcze skrzyni, przelaczac szybko biegi przod/tyl, nie zmieniac oleju, itp. itd. Pisałem o normalnym użytkownaiu, a nie o usilnych próbach zniszczenia skrzyni. Poza tym, w nowych samochodach, upalanie czy szybka zmiana przód/tył niewiele zdziała, bo komputery skrzyni i silnika w dużej czę¶ci nie pozwol± na to. ZK 34 |
Data: Grudzien 20 2010 15:33:15 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-20 14:47, Hektor pisze: Użytkownik "Karolek" napisał Ale tak ludzie jezdza. Do tego mocne silniki w BMW montuja nie po to by jezdzic jak kapelusz i jak sie trafi troche slabsza konstrukcja jak ta od GMa i rzeznik za kierownica to skrzynia szybko sie konczy. Poza tym, w nowych samochodach, upalanie czy szybka zmiana Sratata, w moim nie nowym E34 mam komputer od silnika, mam komputer od skrzyni biegow i jakos moge upalac, w nowszym E39 tak samo, w E38 tez, myslisz, ze w E60 czy E65 juz nie bede mogl? :> -- Karolek 35 |
Data: Grudzien 20 2010 16:14:48 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Hektor | Użytkownik "Karolek" napisał Sratata, w moim nie nowym E34 mam komputer od silnika, mam komputer od skrzyni biegow i jakos moge upalac, w nowszym E39 tak samo, w E38 tez, myslisz, ze w E60 czy E65 juz nie bede mogl? :> I na podstawie swojego przypadku budujesz tezę n/t wszystkich samochodów? Nie wiem jak jest w nowych BMW. W A6 C5 i poprzedniej E-klasie na zimnym silniku (i skrzyni) układ pracuje zupełnie inaczej. Nie daje się kręcić wysoko i jest wyraĽnie znieczulony na pedał gazu, a na pierwszych dwóch biegach ma przytemperowany moment. Dodaj±c gazu na siłę, oczywi¶cie możesz go rozruszać (i tak powinno być, inaczej byłoby to niebezpieczne), ale nie jest to to co po rozgrzaniu. ZK 36 |
Data: Grudzien 20 2010 22:59:50 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-20 16:14, Hektor pisze: Użytkownik "Karolek" napisał Nigdy na zimnym nie jest to co po rozgrzaniu i nie koniecznie ma to cos wspolnego z komputerem sterujacym. Jak sam zauwazyles, jak sie chce to i tak mozna docisnac i o to sie wlasciwie rozchodzi. Sa po prostu tacy co to dociskaja ile wlezie i im sie skrzynie szybciej koncza. -- Karolek 37 |
Data: Grudzien 21 2010 09:20:34 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Robson | Nigdy na zimnym nie jest to co po rozgrzaniu i nie koniecznie ma to cos Z komputerem to ma o tyle zwiazek, ze dopoki olej nie osiagnie odpowiedniej temperatury komputer nie zapnie sprzegla lockup. Stad sie bierze odczucie, ze samochod jest nieczuly na wciskanie sprzegla... R 38 |
Data: Grudzien 21 2010 10:37:26 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Hektor | Użytkownik "Robson" napisał Stad sie bierze odczucie, ze samochod jest nieczuly na wciskanie sprzegla... W automatach którymi jezdzilem, nawet po rozgrzaniu samochód był nieczuły na wciskanie sprzęgła. ZK 39 |
Data: Grudzien 21 2010 11:41:57 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Robson | W automatach którymi jezdzilem, nawet po rozgrzaniu samochód był Moze powiedz czym jezdziles, moze to nie automat, tylko koromyslo w stylu CVT. R 40 |
Data: Grudzien 21 2010 12:49:34 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-21 11:41, Robson pisze: W automatach którymi jezdzilem, nawet po rozgrzaniu samochód był Naprwde nie zauwazyles, ze mu chodzi o to "wciskanie sprzegla"? :> -- Karolek 41 |
Data: Grudzien 21 2010 14:17:26 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Robson | Naprwde nie zauwazyles, ze mu chodzi o to "wciskanie sprzegla"? :> Naprawde, mea culpa ... R 42 |
Data: Grudzien 20 2010 13:23:40 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: JAM | On Dec 20, 1:13 am, Karolek wrote: W dniu 2010-12-20 02:58, JAM pisze: BMW sie przyznawalo ? W jakiej formie ? Opublikowali jakis biuletyn albo artykul ? Masz dostep do takiego czegos ? Firmy generalnie rzadko sie przyznaja do problemow. Ja naprawde bym to chetnie przeczytal. W owym czasie nie tylko BMW stosowalo skrzynie GM. Posiadaly je rowniez Bentelye, Rolls Royse i Astony Martiny. Ten automat z BMW jezdzil rowniez w Oplach Omega. JAM 43 |
Data: Grudzien 20 2010 23:03:48 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-20 22:23, JAM pisze: On Dec 20, 1:13 am, wrote: Ja tam co chwile slysze o akcjach serwisowych. Ja naprawde bym to chetnie przeczytal. W To nie jest skrzynia OD BMW. GM produkowal skrzynie DLA BMW podobnie jak ZF i te ZFa trzymaja sie lepiej w porownaniu do tych od GMa. Sam fakt, ze do E38 z 3.0d montowali ZFa, a nie GMa tak jak do E39 z tym samym silnikiem. Dlaczego to odpowiedz sobie juz sam. -- Karolek 44 |
Data: Grudzien 20 2010 15:48:22 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: JAM | On Dec 20, 5:03 pm, Karolek wrote: W dniu 2010-12-20 22:23, JAM pisze: BMW wogole nie produkuje skrzyn biegow tylko kupuje. To prawda. Co do 3.0d to akurat zadna tajmenica. Skrzynie biegow sa projektowane na okreslony moment maksymalny. Dizlowski silnik prawdopodobnie mial za duzy moment na ten knokretny automat GM. Co do software to akurat BMW jako jeden z nielicznych producentow projektuje cale oprogramowanie calkowicie samodzielnie i nie uzywa dostawcow do tego. Mozna na przykladu kupic w ZF przekladnie kierownicze analogiczne do BMW czy aktywne amortyzatory Sachs identyczne do BMW ale nie mozna kupic do nich oprogramowania bo te jest tajemnica firmowa BMW. Jezeli wiec wymieniali soft do automatow to prawdopodbnie dlatego, ze nie zrobili tego dobrze za pierwszym razem. To sie zdarza i czesto jest recall na oprogramwanie. Zadna wielka sprawa. Co do ZF "trzymajacego sie lepiej" jestem ciekaw nadal skad to wiadomo skoro nie masz statystyk ? W przypoadku benzynowych silnikow automaty GM mialy wszystkie BMW z silnikami 6 cylindrowymi a automaty ZF jedynie te 8 i 12 cylindrowe. czyli znikomo maly % produkowanych w owym czasie BMW. Wogole biorac pod uwage to ze w Europie automaty byly niepopularne to stawiam na to, ze BMW sprzedawal 10 razy tyle automatow GM co ZF. Jeden zepsuty ZF prawdopodobnie rownal sie 10 zepsutym GM jezeli spojrzec na to pod wzgledem procentu populacji i usterkowosci.
JAM 45 |
Data: Grudzien 21 2010 07:29:42 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-21 00:48, JAM pisze: BMW wogole nie produkuje skrzyn biegow tylko kupuje. To prawda. Widac GMa sa za slabe do tych silnikow, wiec zabrali sie ze poprawe (pewnie po prostu sztucznie ograniczali moment obrotowy) oprogramowania i wymiane konwerterow, bo z nimi cos tam tez bylo nie tak. Co do ZF "trzymajacego sie lepiej" jestem ciekaw nadal skad to wiadomo Ale mowa byla o dieslach, a nie silnikach benzynowych, wiec po co mieszasz. Przy tych dieslach lepsza jest skrzynia ZFa, a to ze ZFa montowali tez do najmocniejszych benzynowych, tez w sumie o czyms swiadczy. Wynika z tego tyle, ze skrzynie GMa nie wytrzymywaly duzego momentu obrotowego. -- Karolek 46 |
Data: Grudzien 21 2010 06:39:23 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: JAM | On Dec 21, 1:29 am, Karolek wrote: W dniu 2010-12-21 00:48, JAM pisze: Widac GMa sa za slabe do tych silnikow, wiec zabrali sie ze poprawe Ja dalej nie bardzo widze skad to wiadomo. Czy BMW mial recall na konwertery ? Moze jakis artykul lub biuletyn naprawczy ? Do ograniczania momentu silnika sluzy oprogramowanie silnika a nie skrzyni biegow. Nie slyszalem aby BMW mialo recall po ktorym spadl moment lub moc silnika. Jezeli taki byl, to bylbym bardzo zainteresowany. Taki recall to powazna sprawa, bo grozi pozwami sadowymi. Klient kupuje samochod o danych parametrach i obnizenie tych parametrow moze oznaczac utrate wartosci pojazdu co moze byc podstawa do odszkodowania - rekompensaty. Ale mowa byla o dieslach, a nie silnikach benzynowych, wiec po co mieszasz. Chyba nigdy w zyciu nie pracowales na inzynierski stanowisku w konstruckji maszyn. Pozwol, ze wytlumacze. Do danego momentu dobiera sie skrzynie, ktora ten moment przeniesie. Im wiekszy moment tym wieksza, ciezsza i drozsza jest skrzynka biegow. Stosowanie ciezkiej, drogiej i wiekszej skrzyni w samochodzie o malym momencie jest pozbawione sensu inzynierskiego i jest marnotrastwem. Skrzynia zaprojektowana na silnik o danym momencie go spokojnie przeniesie bez wzgledu na to czy jest to diesel, benzynow czy elektryczny. Gdyby poslugiwac sie twoja logika, to od skrzyni ZF lepsza bylaby skrzynia do 20 tonowej ciezarowki bo przenisie jeszcze wiekszy moment. Nadal nie widze skad ta wiedza, ze GM automaty sie w BMW psuly. Nie dysponujesz zadnymi statystykami, nie potrafisz podac zadnego biuletynu BMW lub nawet artykulu prasowego, ktory by te twoje teorie potwierdzal. Czy chociaz prowadzisz warsztat naprawczy, gdzie z prywatnej praktyki to wychodzi ? Ile w zyciu miales BMW z automatami GM ze chociaz prywatnym doswiadczeniem moglbys potwierdzic ? Czy nie nalezysz przypadkiem do grupy ludzi, ktorzy posluguja sie logika niemickie == najlepsze ?
JAM 47 |
Data: Grudzien 21 2010 16:05:09 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-21 15:39, JAM pisze: Ja dalej nie bardzo widze skad to wiadomo. Czy BMW mial recall na Swego czasu ponoc cos w tym stylu wlasnie bylo. Moze jakis artykul lub biuletyn naprawczy ? A jaki koncern zamieszcza takie rzeczy w internecie i to jeszcze sprzed ladnych kilku/kilkunastu lat? :> Do Czego oprogramowanie zmieniali to nie wiem, mogli ograniczac moment, mogli zmienic tez troche prace samej skrzyni... mozliwosci jest calkiem sporo jakby sie w to zglebic. Nie slyszalem aby BMW mialo recall po ktorym spadl moment lub moc silnika. Tez nie, a gdzie takie rewelacje wyczytales? Jezeli taki byl, to bylbym bardzo zainteresowany. Taki recall to powazna sprawa, bo grozi pozwami Patrz ostatnia afera z KIA. Ale mowa byla o dieslach, a nie silnikach benzynowych, wiec po co mieszasz. Tylko studiowalem konstrukcje maszyn. Pozwol, ze wytlumacze. Wolny kraj. Do danego momentu dobiera To jeszcze raz zpytam dlaczego do 3.0d w E38 nie zastosowali skrzyni GMa tak jak w E39 z tym samym silnikiem? Nadal nie widze skad ta wiedza, ze GM automaty sie w BMW psuly. To jest wiedza powszechna, nie tajemna, wystarczy miec troche dowsiadczenia z tymi samochodami. Nie Tak, tak, biuletyn czy artykul sprzed nastu lat :P Czy chociaz prowadzisz warsztat naprawczy, gdzie z prywatnej praktyki to wychodzi ? Ile w zyciu miales BMW z automatami Pewnie wiecej niz Ty :> Czy nie nalezysz przypadkiem do grupy ludzi, ktorzy posluguja sie Tak, pewnie dlatego moj ostatni zakup to Alfa :P -- Karolek 48 |
Data: Grudzien 21 2010 07:32:49 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: JAM | On Dec 21, 10:05 am, Karolek wrote: W dniu 2010-12-21 15:39, JAM pisze: A jaki koncern zamieszcza takie rzeczy w internecie i to jeszcze sprzed Akurat wszystkie. Popatrz na przyklad tutaj: http://www.automotix.net/autorepair/recalls/bmw/ Po to sa buletyny naprawcze publikowane aby powiadomic wszystkie warsztaty a nie tylko swoich dilerow. Daltego sie je publikuje i sa dostepne za darmo w Internecie. Nie slyszalem aby BMW mialo recall po ktorym spadl Twierdziles, ze BMW musial ograniczyc moment... Jezeli taki byl, to bylbym bardzo KIA uzywa albo Aisin albo ZF. Hyundai nie kupuje skrzyn od GM. Tylko studiowalem konstrukcje maszyn. A ja 30 lat konstruuje samochody zawodowo. To jeszcze raz zpytam dlaczego do 3.0d w E38 nie zastosowali skrzyni GMa Trudno powiedziec. Bardzo czesta przyczyna jesty po prostu brak mocy produkcyjnych. Skrzynia GM byla produkowana jedynie w fabryce w Strasbourgu i byla uzywana do wszystkich benzynowych BMW 6 cylindrowych, w Oplach Omega i w Cadillackach Catera. Ta sama fabryka produkowala tez automaty do przedniego napedu Vovlo. Bardzo czesto producent jest zmuszony do kupowania podzespolu u innego dostawcy, gdy pierwotny dostawca ma moce produkcyjne wykorzystane w 100%. Pdobna sytuacja panuje obecnie na rynku w skrzynkach dwusprzeglowych oraz w osmiobiegowych automatach. ZF ma sprzedana cala produkcje w 100% i wielu producentow kupuje na przyklad skrzynie Aisin nawet gdy nie sa dobrze dopasowane do silnikow z ktorymi maja wspolpracowac. To jest wiedza powszechna, nie tajemna, wystarczy miec troche Aha. A na czym konkretnie polega to doswiadczenie ? Nalezysz do jakiegos klubu ? Miales kilkanascie tych samochodow ? Masz dostep do jakis danych firmowych ? Tak, tak, biuletyn czy artykul sprzed nastu lat :P Biuletyny sa w Internecie. Nawet te sprzed kilkunastu lat. > prywatnej praktyki to wychodzi ? Ile w zyciu miales BMW z automatami Z automatami GM watpie. Tak, pewnie dlatego moj ostatni zakup to Alfa :P A nie BMW ?
JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ 49 |
Data: Grudzien 22 2010 23:54:40 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-21 16:32, JAM pisze: On Dec 21, 10:05 am, wrote: Ach i seria 3 dopiero w 2006 roku zaczela miec wady fabnryczne :> Kiedys to jednak dobre auta produkowali (ironia):P Nie slyszalem aby BMW mialo recall po ktorym spadl Nic takiego nie twierdzilem, tylko sobie luzno zasugerowalem, ze pewnie ograniczyli moment, a co robili na prawde to nie mam pojecia. Patrz ostatnia afera z KIA. Chyba nie wiesz o co chodzilo z ta afera :> I kolejna ciekawostka, nic nie ma o tym na stronie ktora podales. Tylko studiowalem konstrukcje maszyn. Ktore? Chetnie skomentuje te konstrukcje :> To jeszcze raz zpytam dlaczego do 3.0d w E38 nie zastosowali skrzyni GMa LOL, i dla tego tylko jeden model i tak tylko przez przypadek ten wyzszy, dostal skrzynie ZFa :P Skrzynia GM byla produkowana jedynie w fabryce w Ale co to kogo, mowa byla o tym, ze skrzynie ZFa sie lepiej sprawuja o GMa i nie ze wzgledu na to ze skrzynie GMa padaja jak muchy. To jest wiedza powszechna, nie tajemna, wystarczy miec troche Powiedzmy, ze mam dostep do wielu samochodow tej marki ;>
Tak tak :> ja juz widze, ze paru nie ma :P prywatnej praktyki to wychodzi ? Ile w zyciu miales BMW z automatami Nie bede sie spieral, bo moze od 30 lat konstruujesz smochody BMW :P Tak, pewnie dlatego moj ostatni zakup to Alfa :P BMW bylo przed i przed przed ostatnim zkupem :P -- Karolek 50 |
Data: Grudzien 22 2010 20:49:21 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: JAM | On Dec 22, 5:54 pm, Karolek wrote: Nic takiego nie twierdzilem, tylko sobie luzno zasugerowalem, ze pewnie ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Aha. Nie sadze aby ograniczyli moment ani moc. To by byla afera. Prawdopodobnie spieprzyli poczatkowy software i musieli poprawic. To sie zdarza, >> Patrz ostatnia afera z KIA. Skoro nie chodzilo o skrzynie biegow to co to ma do rzeczy ? Ja nie mieszkam w Europie wiec nie wiem jaka afere mial Hyundai. Skoro dyskutujemy o automatach to nalezy domniemywac, ze chciales powiedziec cos na temat. > A ja 30 lat konstruuje samochody zawodowo. Komentarz laika do niczego by mi sie nie przydal. Ja raczej oczekuje danych technicznych, statystyk a takich jak na razie nie dostalem. Zreszta nie sadze abys wiekszosc nowych konstrukcji kiedykolwiek widzial. Ze starych to jedynie Polonez pick-up no i Wars w muzeum. A z tych, ktore jezdza po drogach ostatnio to Chevrolety Silverado, Tahoe, Suburban, Hummer H3, GMC Sierra, GMC Yukon, Cadillac Escalade. Cadillac CTS, Cadillac STS, Chevrolet Malibu, Buick LaCrosse, Buick Regal, Cadillac SRX. > Trudno powiedziec. Bardzo czesta przyczyna jesty po prostu brak mocy Twoje LOL dowodzi, ze niewiele wiesz o produkcji przemyslowej. Brak mocy przerobowych to bardzo czesty przypadek w motoryzacji. Ostra konkurencja swiatowa powoduje ze fabryki musza byc wykorzystane w 100% bo w przeciwnym razie przynosza straty. Nagla potrzeba zwiekszenia produkcji nie jest wiec czesto mozliwa. Zreszta byc moze to byly juz ostatnie lata sprzedawania tej skrzyni ? W koncu to byl 5-cio biegowy automat, ktorego GM juz od dawna nie uzywa. Ostatni produkt GM z ta skrzynia to Cadillac Catera jakies dwie generacje temu. Ale co to kogo, mowa byla o tym, ze skrzynie ZFa sie lepiej sprawuja o Nadal nie udowodniles ze sie sprawuja lepiej. Jak na razie nie widzialem zadnego dowodu na to. BMW przez lata kupowal wlasnie skrzynie GM do ogromnej wiekszosci swoich pojazdow a nie ZF. Te z silnikami benzynowymi 6 vcylindrowymi to gross ich produkcji. Gdyby ZF byl "lepszy" to BMW zmienilby dostawce w ciagu jednego roku. Tymczasem przez lata to wlasnie ten jeden automat GM byl najczesciej stosowana skrzynia automatyczna w BMW a ZF jedynie w kilku niszowych produktach o znikomej produkcji ilosciowej. Zaden producnet nie toleruje wadliwego podzespolu przez lata w swoich najlepiej sprzedajacych sie samochodach. Powiedzmy, ze mam dostep do wielu samochodow tej marki ;> Aha. No i ile tych automatow GM zepsules ? > Z automatami GM watpie. Nie BMW, tylko GM. BMW bylo przed i przed przed ostatnim zkupem :P Szkoda. Ja byl wolal nadal BMW. Ale Alfy to tez podobno przyjemne pojazdy chociaz fiatowska jakosc pozostawia duzo do zyczenia.
JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ 51 |
Data: Grudzien 23 2010 11:29:09 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-23 05:49, JAM pisze: On Dec 22, 5:54 pm, wrote: Mozna ograniczyc moment w pewnym zkresie obrotow itp. co tam akurat jest potrzebne, mocy maksymalnej wcale to nie musi ograniczac. Patrz ostatnia afera z KIA. KIA ograniczala/przesuwla moment w inny zkres obrotow, co spotkalo sie z duzym niezadowoleniem klientow, zreszt spytaj Cavallino on jest w temacie. A ja 30 lat konstruuje samochody zawodowo. No tak, same wyznaczniki jakosci w motoryzcji... :/
Zgadza sie nie pracuje w fabryce samochodow. Brak Ale co to dalej ma do rzeczy, E38 zczeli produkowac wczesniej i wsadzili tam skrzynie ZFa, idac Twoim tokiem rozumowania to skrzynie GMa zaczeli montowac z braku mocy produkcyjnych ZFa. Niewiele to jednak zmienia w temacie trwalosci skrzyn GM w porownaniu do ZF. Ale co to kogo, mowa byla o tym, ze skrzynie ZFa sie lepiej sprawuja o ZF i niszowe produkty :P Teraz to pojechales po bandzie. Tak sie sklada, ze skrzynie ZFa w BMW sa dosc popularne. A w przypadku skrzyn GMa mozna zauwazyc pewna zaleznosc... sa montowane do tych slabszych silnikow.
Ja ani jednego, ale ja nie jestem rzeznikiem. Z automatami GM watpie. To wiele wyjasnia. BMW bylo przed i przed przed ostatnim zkupem :P Ale kto napisal, ze zrezygnowalem z BMW. Mam dwie beemki i jedna Alfe. -- Karolek 52 |
Data: Grudzien 23 2010 08:52:29 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: JAM | On Dec 23, 5:29 am, Karolek wrote: W dniu 2010-12-23 05:49, JAM pisze: Mozna ograniczyc moment w pewnym zkresie obrotow itp. co tam akurat jest Mozna, tylko po co. Skrzynia i tak musi przeniesc maksymalny moment. KIA ograniczala/przesuwla moment w inny zkres obrotow, co spotkalo sie z A wyjasnili dlaczego tak musieli zrobic ? > Komentarz laika do niczego by mi sie nie przydal. Ja raczej oczekuje Gdyby to jeszcze byla opinia eksperta ... No ale nie mozna za duzo wymagac. W koncu naprawde na konstrukcji samochodow bardzo malo ludzi sie tak naprawde zna. W twoim przypadku, no coz. Ciesz sie ze masz dwie BMW i Alfe. A co do jakosci. Widac ze nie wiesz ale zarowno Buick Regal jak i LaCrosse to samochod roku 2009 w Europie wedlug niemieckich czasopism motoryzacyjnych. Gdybys cos wiedzial na temat samochodow to bys sie zorientowal co to za platforma GM. Zas Cadillac CTS w wersji V to obecnie jeden z najszybszych seryjnie produkowanych sedanow na swiecie. > Twoje LOL dowodzi, ze niewiele wiesz o produkcji przemyslowej. No to akurat bylo jasne od poczatku. Wiekszosc laikow posluguje sie slogananmi i uproszczeniami typu niemieckie = najlepsze. Ale co to dalej ma do rzeczy, E38 zczeli produkowac wczesniej i wsadzili No wlasnie to akurat nic nie zmienia. Trwalosc GM skrzyn w zastosowanych pojazdach jesty rownie dobra jak tych ZF. Nie znalazlem ani jedengo recall na skrzynie GM w firmiw BMW pomimo stosowania ich praktycznie przez cale lata 90-te i poczatkowe XXI wieku. ZF i niszowe produkty :P W przyapdku BMW to byly niszowe produkty. Samochody z silnikami 8 i 12 cylindrowymi byly znikomym procentem ogolnej produkcji BMW. Gross produkcji BMW to seria 3 w wersji 316, 318, 320, 325 czy 328 a w tych stosowano wylacznie skrzynie GM lub manualne. Jak widze o tym w jakich procentach sprzedaja sie samochody w danej serii platformowej koncernu tez nie masz zielonego pojecia. Teraz to pojechales po bandzie. Aha niby gdzie ? Ile tych ZF procentowo sprzedaje BMW w Europie ? Dysponujesz statystykami sprzedazy firmy ? A w przypadku skrzyn GMa mozna zauwazyc pewna zaleznosc... sa montowane Stosowano je do pojazdow do ktorych zostaly zaprojektowane. Tylko kompletny laik moze sie tym ekscytowac ze podzespol zaprojektowany na prace pod okreslonym obciazeniem nie jest stosowany w ukladzie pracujacym pod wyzszym obciazeniem. Podobno skonczyles studia inzynierskie. Ile wykladow opusciles ? > Aha. No i ile tych automatow GM zepsules ? Aha ale sa gorsze po prostu bo amerykanskie mam domniemywac czy tez koledzy opowiadali ? > Szkoda. Ja byl wolal nadal BMW. Ale Alfy to tez podobno przyjemne To po ci Alfa ? Juz chyba wolalbym Mini.
JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ 53 |
Data: Grudzien 23 2010 21:05:24 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-23 17:52, JAM pisze: On Dec 23, 5:29 am, wrote: Ale moze juz ten maksymalny nie bedzie sie pojawial tak czesto w normalnej jezdzie co wplynie na zywotnosc skrzyni. KIA ograniczala/przesuwla moment w inny zkres obrotow, co spotkalo sie z http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=4650&start=240 Poczytaj sobie. Gdyby to jeszcze byla opinia eksperta ... No ale nie mozna za duzo Panda tez byla samochodem roku :P Sam przeciez miales jakies zastrzezenia co do jakosci fiata :>
Jestem daleko od tego typu uproszczen. Chociaz mam dwie beemki to nie jestem jakims zaslepionym fanem marki, staram sie byc obiektywny w swoich ocenach. Ale co to dalej ma do rzeczy, E38 zczeli produkowac wczesniej i wsadzili Bo nie o recallach mowa jest. Samochod po gwarancji to dalej samochod i wielu oczekuje, ze bedzie dlugo sprawowal sie bezwaryjnie. Setki tysiecy km, nascie lat, rozni kierowcy z roznym temperamentem i juz widac co sprwuje sie lepiej, a co gorzej (nie mylic ze zle sprawujacym). ZF i niszowe produkty :P Ja tam nie wiem, ale E34 posiada skrzynie ZFa, ze wszystkimi silnikami o ile mnie pamiec nie myli.
Niby gdzie? Patrz wyzej, E34, E32, E38 chyba jedne z najpopularniejszych modeli :> A w przypadku skrzyn GMa mozna zauwazyc pewna zaleznosc... sa montowane Bla bla bla, juz byl mowa o tym, ze z tym samym silnikiem w BMW serii 7 stosowano skrzynie ZFa, a w BMW serii 5 skrzynie GMa. Powtarzam, ten sam silnik, ta sama moc, tylko chyba inne wymagania. Aha. No i ile tych automatow GM zepsules ? Oj widze, ze masz jakis kompleks na punkcie ameryki i GMa. Sa gorsze, bo nie wytrzymuja tyle co ZFy i koniec kropka. Szkoda. Ja byl wolal nadal BMW. Ale Alfy to tez podobno przyjemne Przez bardzo wielki przypadek sie trafila to lyknalem za psie pieniadze i w sumie na razie nie zaluje. -- Karolek 54 |
Data: Grudzien 23 2010 14:49:32 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: JAM | On Dec 23, 3:05 pm, Karolek wrote: Ale moze juz ten maksymalny nie bedzie sie pojawial tak czesto w Jest taka mozliwosc, ale raczej watpie aby tak wlasnie robili. Predzej zmieniliby dostawce lub zmusili GM do wzmocnienia szwankujacego elementu. > A wyjasnili dlaczego tak musieli zrobic ? Z postu wynika, ze nikt nic nie wie :-) Panda tez byla samochodem roku :P Co wedlug ciebie jest szczytem techniki samochodowej ? Jestem daleko od tego typu uproszczen. Obiektywne byloby jakies statstyczne doswiadczenie. Bo nie o recallach mowa jest. Hmmm. W USA GM daje gwarancje na swoje uklady napedowe na 5 lat / 100,000 mil. BMW daje tylko 4 lata i 50,000 mil. > W przyapdku BMW to byly niszowe produkty. Samochody z silnikami 8 i 12 E34 to staroc z lat 80-tych. Wtedy zapewne BMW kupowal skrzynie od ZF. W wielu przypadkach nie oplaca sie przerabiac ukladu napedowego na nowa skrzynie nie mowiac juz o tym, ze zapewne podpisali umowe z ZF na zaopatrywanie tego modelu w skrzynie do konca jego produkcji. Niby gdzie? Patrz wyzej, E34, E32, E38 chyba jedne z najpopularniejszych Piszesz o modelach z okresu kiedy GM nawet nie produkowal tej skrzyni biegow, ktora uzywal BMW. Bla bla bla, juz byl mowa o tym, ze z tym samym silnikiem w BMW serii 7 Moze wymagania, moze moc produkcyjna, moze inne uwarunkowania. Nie wiesz, wiec nie zgaduj. Oj widze, ze masz jakis kompleks na punkcie ameryki i GMa. Taaa. I daltego BMW boi sie dac gwarancje na 100,000 mil. Przez bardzo wielki przypadek sie trafila to lyknalem za psie pieniadze To najwazniejsze. Lubic swoj samochod. Moj pierwszy w zyciu to byl 125p i bardzo go lubilem.
JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ 55 |
Data: Grudzien 24 2010 09:49:27 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-23 23:49, JAM pisze: On Dec 23, 3:05 pm, wrote: Ale zrozum ze ten elemnt mogl szwankowac na gwarancji u jakiegos rzeznika, a u normlnego kierowcy dopiero po x latach i setkach tysiecy km. Mowa jest o juz starych samochodch z duzymi przebiegami i wtedy sie ujawniaja pewne roznice. A wyjasnili dlaczego tak musieli zrobic ? Nie wiedza czy moc spadla (nie musiala), ale wiedza ze zmiana softu nastapila i ze odczucia sa in minus. Panda tez byla samochodem roku :P No ameryknskie auta mi sie niektore podobaja (ale raczej te stare), ale zadnego z nich nie uwazam za szczyt techniki samochodowej. Jestem daleko od tego typu uproszczen. Takie mam, ale nie potwierdzone zadna pieczatka szacownej organizacji itp. :> Bo nie o recallach mowa jest. Ale BMW daje 4 lata i 50kmil rownierz na skrzynie od GMa? Ja tam nie wiem, ale E34 posiada skrzynie ZFa, ze wszystkimi silnikami o Ten watek jest wlasnie o starociach, bo E46 juz powoli tez zczyna sie zliczac do tej kategorii. W wielu przypadkach nie oplaca sie przerabiac ukladu napedowego na Ale do serii 3 (E36) montowli tez GMa :> Niby gdzie? Patrz wyzej, E34, E32, E38 chyba jedne z najpopularniejszych A co powiesz np. na E60 i skrzynie GA6HP26Z? Skrzynia ZFa. Bla bla bla, juz byl mowa o tym, ze z tym samym silnikiem w BMW serii 7 Jasne, po prostu dali mocniejsza do auta wyzszej klasy. Oj widze, ze masz jakis kompleks na punkcie ameryki i GMa. Ale na skrzynie od GMa daje? :> Przez bardzo wielki przypadek sie trafila to lyknalem za psie pieniadze Moj pierwszy to 126p i tez go lubilem jak nie musialem pod nim lezec :> -- Karolek 56 |
Data: Grudzien 24 2010 08:56:31 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: JAM | On Dec 24, 3:49 am, Karolek wrote: Ale zrozum ze ten elemnt mogl szwankowac na gwarancji u jakiegos To oni zmieniali soft w starych samochodach ? Dziwne. Tego praktycznie nikt nie robi. Nie wiedza czy moc spadla (nie musiala), ale wiedza ze zmiana softu Rozumiem, ale przyczyna zmiany softu moglybyc rownie dobrze wymogi homologacyjne czystosci spalin albo przegrzewanie sie silnika w jakis warunkach. Sa dziesiatki przyczyn, dla ktorych producent moze miec ochote zmienic soft lub nawet musiec i rzadko to jest spowodowane wytrzymalscia konstrukcji. Kazdy nowo konstruowany samochod przechodzi serie bardzo ciezkich testow producenta zanim wejdzie na rynek i maja one symulowac wieloletnie zuzycie podzespolow przez usytkownikow o ciezkim kopycie. Nie wierze, aby BMW nie wychwycilo zbyt slabej skrzyni biegow zanim weszla na rynek. > Co wedlug ciebie jest szczytem techniki samochodowej ? To wiem. Raczej pytalem co takiego tym szczytem jest. Ja uwazam, ze wiele amrykanskich aut w niczym nie ustepuje analogicznym konstrukcjom EU. Czesto nawet to sa te same platformy w przypadku Forda i GM co odpowiedniki euroepejskie. > Hmmm. W USA GM daje gwarancje na swoje uklady napedowe na 5 lat / GM juz nie produkuje 5-cio biegowej skrzyni, ktora kiedys kupowal BMW. BMW nie kupuje obecnie skrzyn GM. Z tego co wiem automaty BMW to obecnie ZF. Nowe, 6 biegowe automaty GM stosuja obecnie niektore Fordy i Mazdy. Ford ma wylacznosc na te skrzynie bo bral udzial w ich konstrukcji wiec nie sadze aby GM mogl je sprzedawac innym firmom bez zgody Forda. Po 2000 roku firmy produkujace pojazdy generalnie zaczely odchodzic od sprzedawania podzespolow napedowych konkurencji. Do 2000 roku Honda na przyklad sprzedawala swoje silniki GM do niektorych samochodow a teraz juz nie. Dlaczego tak sie dzieje, nie wiem ale wiele wspolnych przedsiewziec takich jak wspolne silniki, wspolne skrzynie biegow itp przestaly w tym przemysle funkcjonowac. Byc moze kryzys tak zaostrzyl konkurencje Nadal oczywiscie funkcjonuja uniwerslani dostawcy sprzedajacy swoje automaty kazdemu producentowi. Glownie to jest Aisin i ZF. > Moze wymagania, moze moc produkcyjna, moze inne uwarunkowania. Nie Mogli dac skrzynie czlogowa. Bylaby jeszcze mocniejsza :-) Ale na skrzynie od GMa daje? :> Nie bo ich nie ma. Zreszta musieliby dac tez tyle na swoj silnik :-) W ukladzie napedowym trzeba dac gwarancje nie tylko na skrzynie biegow :-) > To najwazniejsze. Lubic swoj samochod. Moj pierwszy w zyciu to byl Moj 125p o dziwo pomimo ze sie psul w drobiazgach to nidgy nie stalem nim w drodze a mialem go prawie 10 lat.
JAM 57 |
Data: Grudzien 25 2010 09:33:46 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-24 17:56, JAM pisze: On Dec 24, 3:49 am, wrote: Przeczytaj jeszcze raz uwaznie co napisalem. Nie wiedza czy moc spadla (nie musiala), ale wiedza ze zmiana softu KIA zmienila ze wzgledu na trwalosc turbosprezarki. No ameryknskie auta mi sie niektore podobaja (ale raczej te stare), ale Moze jestes za malo uswiadomiony, ale Fordy czy Ople w EU nie uchodza raczej za marki premium, ze tak to nazwe :> Ale BMW daje 4 lata i 50kmil rownierz na skrzynie od GMa? No dobra, to czy kiedys dawali gwarancje jak jeszcze produkowali? BMW nie kupuje obecnie skrzyn GM. Z tego co wiem automaty BMW to A to ci nowina, a ponoc ten ZF to do niszowych produktow BMW stosuja... a tu w starociach siedzi ZF, w nowszych tez siedzi ZF... dziwne rzeczy. Nowe, 6 biegowe automaty GM stosuja obecnie niektore Fordy Moze GM jednak nie oferuje takich dobrych konstrukcji jak mu sie wydaje? Moze wymagania, moze moc produkcyjna, moze inne uwarunkowania. Nie Widac wystarczyla od ZFa :> Ale na skrzynie od GMa daje? :> Nie ma w nowych, ale w starych byla, wiec pytanie pozostaje aktualne. To najwazniejsze. Lubic swoj samochod. Moj pierwszy w zyciu to byl No ja z kaszlakiem wytrzymalem rok, irytujace stalo sie wymienianie nowych czesci na nowe. -- Karolek 58 |
Data: Grudzien 25 2010 07:18:19 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: JAM | On Dec 25, 3:33 am, Karolek wrote: W dniu 2010-12-24 17:56, JAM pisze: Nadal nie uslyszalem, ktore samochody sa takie "zaawansowane". Jezeli sadzic po trendach swiatowych to chyba jednak Toyota. Oni juz od prawie 20 lat produkuja hybrydy. Cos czego europejscy producenci jeszcze nie nauczyli sie robic ;-) No dobra, to czy kiedys dawali gwarancje jak jeszcze produkowali? Kiedys wszyscy dawali 36,000 mil / 3 lata. > BMW nie kupuje obecnie skrzyn GM. Z tego co wiem automaty BMW to Ani dzisiejszy ZF to nie ten sam co w 90-tych latach, ani GM nie ma zamiaru sprzedawac konkurencji podzespolow, ktore mu daja przewage konkurencyjna. GM w odroznieniu od BMw potrafi zaprojektowac wlasne skrzynie biegow :-) W koncu automat hydrokinetyczny to wynalazek GM. Widziales kiedy firme, ktora sprzedaje swoje najlepsze konstrukcje konkurencji ? Moze GM jednak nie oferuje takich dobrych konstrukcji jak mu sie wydaje? Albo moze ma tak dobre, ze nie chce sie dzielic tym produktem z konkurencja ? > Mogli dac skrzynie czlogowa. Bylaby jeszcze mocniejsza :-) Poslugujac sie twoja logika to nie ma znaczenia. Lepsza bylaby mocniejsza skrzynia. GM produkuje takie 6-cio biegowe automaty Alison do ciezkich pick-up. Bije na glowe ZF wytrzymaloscia i jako bonus ma odprowadzenie mocy na urzadzenia dodatkowe :-) Ford tez takie ma. > Nie bo ich nie ma. Zreszta musieliby dac tez tyle na swoj silnik :-) W Stare samochody juz przezyly swoj okres gwarancyjny. W latach 90-tych w USA standardowa gwarancja bylo 3 lata / 36,000 mil i dawali taka praktycznie wszyscy producenci. Nikt nit dawal wiecej. > Moj 125p o dziwo pomimo ze sie psul w drobiazgach to nidgy nie stalem JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ 59 |
Data: Grudzien 25 2010 21:47:45 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-25 16:18, JAM pisze: Nadal nie uslyszalem, ktore samochody sa takie "zaawansowane". Jezeli Tak jasne :> Najmocniejsza hybryda to bodaj od BMW. Pomijam juz to, ze uwazam hybrydy z slepa uliczke. No dobra, to czy kiedys dawali gwarancje jak jeszcze produkowali? To sie w koncu zdecyduj, bo strasznie meandrujesz. A to ci nowina, a ponoc ten ZF to do niszowych produktow BMW stosuja... I jak to sie ma do meritum? Dla przypomnienia meritum bylo to, ze skrzynie ZFa byly lepsze od GMa. Moze GM jednak nie oferuje takich dobrych konstrukcji jak mu sie wydaje? Tak tak, i padnie zupelnie na pysk i sie nie podzieli :P Widac wystarczyla od ZFa :> No jak mam dwie do wyboru, funkcjonalnosc ta sama, to lepsza jest mocniejsza :> To jakby logiczne sie wydaje. GM produkuje takie 6-cio biegowe automaty Alison Moze w stanach pick-up z przystawka to szczyt marzen... Nie ma w nowych, ale w starych byla, wiec pytanie pozostaje aktualne. Pisales, ze GM daje wiecej. -- Karolek 60 |
Data: Grudzien 25 2010 18:39:21 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: JAM | On Dec 25, 3:47 pm, Karolek wrote: W dniu 2010-12-25 16:18, JAM pisze: Tak jasne :> To hybryda pierwszej generacji. BMW kupil ten system od GM. GM ma juz na system drugiej generacji (Volt), ale ten nie sadze aby byl na sprzedaz dla BMW. Jedynie Opel na nim skorzysta. Pomijam juz to, ze uwazam hybrydy z slepa uliczke. Wielu laikow ma taka opinie. Szczegolnie jak nie maja pojecia ile energii jest tracone na hamulcach. Slepa uliczka sa mocne silniki spalinowe i prymitywne hamulce cierne. Cos w czym BMW sie specjalizuje. > Kiedys wszyscy dawali 36,000 mil / 3 lata. Tlumacze przeciez jak dziecku, ze BMW obecnie stosuje wylacznie skrzynie ZF i potrafi dac na nie jedynie polowe takiej gwarancji jak daje GM na swoje skrzynie biegow. I jak to sie ma do meritum? Dla przypomnienia, skrzynie GM sa rownie dobre jak ZF, BMW stosowal je latami masowo w wielokrotnie wiekszych ilosciach niz ZF. Nie doczekalem sie zadnej wiarygodnych danych na to jakoby bylo przeciwnie. W zasadzie jest dokladnie na odwrot. Okazalo sie ze na temat samochodow niewiele wiesz poza ogolnikami i parom stereotypami. W konstrukcji samochodow trzeba sie poslugiwac statystykami naprawczymi bo zbyt duzo malo wiarygodnych opinii krazy po rynku uzytkownikow. > Poslugujac sie twoja logika to nie ma znaczenia. Lepsza bylaby Nie. To dowodzi jak malo wiesz. Mocniejsze to znaczy ciezsze i drozsze. Musisz wiecej zaplacic i bedziesz mial samochod zuzywajacy niepotrzebnie wiecej paliwa oraz o mniejszej dynamice ze wzgledu na niepotrzebna wage. Czy w dwudziesto amperowe obwody elektryczne wkladasz czterdziesto amperowe bezpieczniki bo sa "lepsze" bo mocniejsze ? Moze w stanach pick-up z przystawka to szczyt marzen... To bogaty kraj. Ludzie maja duzy wybor roznych produktow. > Stare samochody juz przezyly swoj okres gwarancyjny. W latach 90-tych Obecnie daje dwa razy taki przebieg jak BMW. Fakt ze chodzi tu o nowe generacje skrzyn GM i ZF a nie te z lat 90-tych :-)
JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ 61 |
Data: Grudzien 26 2010 10:07:53 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-26 03:39, JAM pisze: Tak jasne :> Tak, tak :P Jak na razie Volt dopiero co wchodzi, a BMW ma to juz od dawna, podobnie jak mialo juz brdzo dawno temu 7 (E38) na wodor. Pomijam juz to, ze uwazam hybrydy z slepa uliczke. Ale pieprzysz farmazony :/ Hybryda to badziewie dla pseudo ekologow i zdania nie zmienie. Kiedys wszyscy dawali 36,000 mil / 3 lata. Ale z premedytacja mieszasz. Mowa byal nie o nowych tylko o starych juz samochodach, pisales ze GM daje dluzasz gwarancje co sie jednak okazuje klamstwem, wiec przestan juz tutaj uprawiac tani reklame GMa bo i tak jak byl tandetna marka tak pozostanie. I jak to sie ma do meritum? Zycie pokazalo, ze to gowno prawda. BMW stosowal je Chyba tylko w modelach E39 i E46 :P Nie doczekalem sie zadnej wiarygodnych danych na to jakoby bylo Juz Ci podawalem gdzie stosowane byly skrzynie ZFa, z cala pewnoscia nie niszowe produkty jak smiales tu stwierdzic. W zasadzie jest dokladnie na odwrot. ROTFL Okazalo sie ze na temat samochodow niewiele wiesz poza ogolnikami i parom stereotypami. No jezeli takich fachowcow jak Ty ztrudniaja w GM, to nie dziwne ze padl na psyk i trzeba bylo reanimowac trupa. Poslugujac sie twoja logika to nie ma znaczenia. Lepsza bylaby Drozsze, moze, ciezsze wcale niekoniecznie, ale co taki pseudo inzynier moze o tym wieziec. Musisz wiecej zaplacic i bedziesz mial samochod zuzywajacy niepotrzebnie wiecej paliwa oraz o mniejszej dynamice ze wzgledu na ROTFL, kupujac 7 wli mnie czy spali 0,1l wiecej :P Czy w dwudziesto amperowe obwody elektryczne Co za durne porownanie. Skrzynia to nie bezpiecznik. Jak juz chcesz porownanie elektryczne to powinno brzmiec tak: czy jezeli potrzebuje instalacje jednofazowa to montuje sobie trojfazowa bo jest "lepsza"? A odpowiedz bedzie brzmila tak: tak montuje sobie 3-fazowa chociaz bedzie drozsza, to jest o niebo lepsza, bo sobie podlacze to co chce n jednej fazie, le jak bede mial potrzebe podlaczyc cos mocniejszego to tez to bez klopoty zrobie, i nie bedzie mi przy tym wywalac co chwile bezpiecznikow. Moze w stanach pick-up z przystawka to szczyt marzen... ROTFL, z tego bogactwa ludziom mozgi znikly? :P Stare samochody juz przezyly swoj okres gwarancyjny. W latach 90-tych Ale kogo co obecnie, mowa byla o czyms zupelnie innym, a Ty zeby jakos wybrnac sciagasz watek na inne tory. -- Karolek 62 |
Data: Grudzien 26 2010 11:05:34 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-26 10:07, Karolek pisze: Chryste ... WeĽ siÄ™ już nie pogrÄ…żaj człowieku!!! W e39 były ZF'y. W e46 nie wiem, bo nie interesuje mnie ten model.BMW stosowal je NieMoim zdaniem wszystkie BMW oprócz trójek, to niszowe produkty. Człowieku, weĽ przestaĹ„ już filozofować, bo Twoja wiedza o motoryzacji jest na poziomie zerowym!Obecnie daje dwa razy taki przebieg jak BMW. Fakt ze chodzi tu o noweAle kogo co obecnie, mowa byla o czyms zupelnie innym, a Ty zeby jakos 63 |
Data: Grudzien 26 2010 13:00:11 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-26 11:05, Filip KK pisze: W dniu 2010-12-26 10:07, Karolek pisze: Ty to jestes debil do kwadratu. Juz Ci podawalem gdzie stosowane byly skrzynie ZFa, z cala pewnoscia nieMoim zdaniem wszystkie BMW oprócz trójek, to niszowe produkty. Twoje zdanie jest niewiele warte idioto. Myslisz, ze jak sie przesiadles z golfa do e39 to juz posiadles wiedze na temat BMW... jestes glupcem, pierdolisz w kazdym watku jak uposledzony umoslowo. Potam ktos zobaczy takiego wioskowego cwoka jak ty na drodze i mysli sobie, no tak, typowy kierowca BMW. Człowieku, weĽ przestaĹ„ już filozofować, bo Twoja wiedza o motoryzacjiObecnie daje dwa razy taki przebieg jak BMW. Fakt ze chodzi tu o noweAle kogo co obecnie, mowa byla o czyms zupelnie innym, a Ty zeby jakos ROTFL, buszmen filipek mi wygarnie i napisze, ze to przeciez steptronic :P Czlowieku wez zrob wszystkim przysluge i sprzedaj to BMW bo taka wies jak ty robisz to malo kto potrafi uczynic. -- Karolek 64 |
Data: Grudzien 26 2010 09:39:08 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: JAM | On Dec 26, 4:07 am, Karolek wrote: Tak, tak :P Karolku, nie pograzaj sie. Hybrydy BMW to systemy kupiony w GM. A silnik tlokowy na wodor to nieporozumienie. Przyszloscia wodoru sa ogniwa paliwowe a nie XIX wieczne konstruckje silnika spalinowego. Ogniwa paliwowe takie nad jakimi pracuja Honda czy GM :-) Kazdy glupek potrafi zrobic silnik spalinowy na wodor, tylko po co. Juz duzo lepsze sa silniki na alkohol jakie masowo produkuje na przyklad GM. Doskonale sie sprzedaja na przyklad w Brazylii. Ale pieprzysz farmazony :/ To akurat mnie nie dziwi. To najwyzej dowodzi jak malo wiesz. Ale z premedytacja mieszasz. GM daje dluzsza gwarancje. Kazdy w miare inteligentny czlowiek moze to sobie latwo sprawdzic na internecie. > Dla przypomnienia, skrzynie GM sa rownie dobre jak ZF, Zycie pokazalo na razie tyle, ze niewiele wiesz ale lubisz udawac eksperta. Niestety bezpodstawnie. Juz Ci podawalem gdzie stosowane byly skrzynie ZFa, z cala pewnoscia nie Tak jak ci kolega napisal. Wszystko poza seria 3 to znikoma produkcje BMW. Ale aby o tym wiedziec, trzeba sledzic pisma motoryzacyjne z prawdziwego zdarzenia. BMW latami stosowal w serii 3 wylacznie skrzynie GM i nie mial nawet jednego recall na ten system. Tylko idiota moze wierzyc, ze producent taki jak BMW tolerowalby wadliwy podzespol latami w swoim najlepiej sprzedajacym sie samochodzie, ktory utrzymuje firme. Ty wogole skonczyles te swoje studia inzynierskie ? Kto ci dal dyplom jestem ciekaw. Pewnie teraz siedzi ciho i sie nie chce przyznac.
JAM 65 |
Data: Grudzien 26 2010 22:44:57 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-26 18:39, JAM pisze: On Dec 26, 4:07 am, wrote: Nie napisalem, ze nie kupilo od GMa. Napisalem, ze ta hybryda jest od dawna, a hybryda o ktorej Ty piszesz dopiero co wchodzi na rynek. Wiec znowu probujesz porownac cos starego z czyms nowym, jak te Twoje gwarancje. Piszesz o gwarancji jakie daja teraz w temacie skrzyn, ktore produkowano nascie lat temu. A Dobrze dobrze, wole ten wodor niz hybryde, ktora daje pseudo oszczednosci, ale tylko dla matolkow nie potrafiacych liczyc. Ale pieprzysz farmazony :/ :P Te hybrydy sa takie doskonale, ze zwykly diesel jest od nich lepszy. Ale z premedytacja mieszasz. W koncu dobrze piszesz, GM DAJE, a nie DAWAL. Wiesz o czym byl watek, czy sam sie zgubiles, przez to Twoje meandrowanie? Dla przypomnienia, skrzynie GM sa rownie dobre jak ZF, Nie trzeba byc ekspertem, wystarczy sie czyms zajmowac z wystarczajaco duza czestotliwoscia. A tak sie sklada, ze mam wystarczajaco czesta stycznosc z produktami marki BMW i to tymi starszymi, zeby sobie pewne opinie wyrobic. A Ty wymagasz jakis oficjalnych statystyk, ktorych nikt nie prowadzi i uwazasz to za jakis argument w dyskusji. Juz Ci podawalem gdzie stosowane byly skrzynie ZFa, z cala pewnoscia nie To nie kolega, tylko grupowy debil. Radze sie zapoznac z jego tworczoscia zanim sie zaczniesz nim podpierac :> Wszystko poza seria 3 to znikoma produkcje Tak sie akurat sklada, ze na ten temat mam troche danych i nie jest prawda to co piszesz Ty i Twoj nowy kolega filipek. No chyba ze uwazasz, ze 1,5 w stosunku do 2 to znikoma wartosc :P Ale aby o tym wiedziec, trzeba sledzic pisma motoryzacyjne z Moze przesatn juz sledzic te czasopisma i zajmij sie robota w GM, bo drugi raz moga firmy nie uratowac (a jak widac jej cudowna technologia, jej nie pomaga) ;> BMW latami stosowal w serii 3 wylacznie No i czego to ma dowodzic w omawianym temacie? BMW o wiele dluzej w swojej historii stosuje skrzynie ZFa i co z tego? Tylko Zawsze te najtansze sie najlepiej sprzedaja, ale nie zanczy ze montuje sie w nich najlepsze podzespoly. Chyba, ze Ty wierzysz w karkolomna teze, ze do serii 7 montuje sie gorsze podzespoly niz do serii 5 czy 3 :P Ty wogole skonczyles te swoje studia inzynierskie ? A to teraz licytacja na dyplomy jest? Znaczy znowu temat zastepczy probujesz wmontowac :> -- Karolek 66 |
Data: Grudzien 27 2010 09:53:40 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-26 22:44, Karolek pisze:
O czym Ty piszesz chłopie? Jakie znowu 1,5 i 2? O co Ci chodzi? WidzÄ™, że lubisz pisać trzy po trzy i nic z tego nie wynika. Przedstaw nam te swoje magiczne dane nt sprzedaży aut i awaryjnoĹ›ci skrzyĹ„ biegów GM. Bo jeĹ›li twierdzisz, że skrzynie GM sÄ… awaryjne na skalÄ™ Ĺ›wiatowÄ… i nie potrafisz tego w żaden sposób poprzeć faktami, to zwyczajnie w Ĺ›wiecie łżesz jak pies!! Przykładowo, sprzedaż aut w 2009 roku: http://automotiveblog.pl/wp-content/uploads/2010/01/Stats.jpg BMW nawet nie zmieĹ›ciło siÄ™ w pierwszej dziesiÄ…tce, a wiÄ™c jest to niszowe auto, skierowane do wÄ…skiego grona odbiorców. JeĹ›li nie rozumiesz pojÄ™cia produkt niszowy, to nie wypowiadaj siÄ™, bo swojÄ… ignorancjÄ… pokazujesz jakim jesteĹ› skoĹ„czonym kretynem bez szkoły. 67 |
Data: Grudzien 27 2010 10:59:37 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-27 09:53, Filip KK pisze: O czym Ty piszesz chłopie? Jakie znowu 1,5 i 2? O co Ci chodzi? WidzÄ™, Oj filipku, z toba i twoim zenujacym poziomem juz dawno skonczylem dyskusje. Wiedz, ze jestes kretynem, nie masz zielonego pojecia ani o BMW, ani o elektryce o elektronice nie wspominajac, ani tez o jakiejkolwiek mechanice... chemia i fizyka to juz w ogole dla ciebie czarna magia. Na powyzsze dales i wciaz dajesz siwadectwo na tej grupie, a jak myslisz, ze znize sie do twojego poziomu to jestes w bledzie. Wiec nie zmuszaj mnie, do tego zebym pierwszy raz w zyciu wrzucil kogos do KF, bo jezeli juz ktos sie tam znajdzie to z cala pewnoscia ty. -- Karolek 68 |
Data: Grudzien 27 2010 07:40:39 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: JAM | On Dec 26, 4:44 pm, Karolek wrote: > Karolku, nie pograzaj sie. Hybrydy BMW to systemy kupiony w GM. Czy ty zawsze jestes taki ograniczony ? GM ma juz druga generacje hybryd a nie ta, ktora po dwoch latach uzytkowania sprzedal BMW. Wiec znowu probujesz porownac cos starego z czyms nowym, jak te Twoje Karolku, dziecko. Tu nie ma czego porownywac, bo drugiej generacji hybryd BMW wogole nie posiada. Moze kiedys najwyzej kupi od Amerykanow wtedy byc moze uda sie je porownac. Dobrze dobrze, wole ten wodor niz hybryde, ktora daje pseudo No to akurat mnie nie dziwi. Dowodzi najwyzej znowu jaki jestes ograniczony. :P Synku. Hybryda moze spokojnie wspolpracowac z dowolnym silnikiem wliczajac w to diesla. Czy ty naprawde wogole sie nie znasz na konstrukcjach samochodowych ? Sugeruje abys troche na te tematy poczytal. Bedziesz mogle sie bardziej miarodajnie wypowiadac. > Zycie pokazalo na razie tyle, ze niewiele wiesz ale lubisz udawac Niestety bardzo w to watpie. W swiatku fachowcow samochodowych nie uzywa sie statystyk samochodowych gdy probka statystyczna nie przekracza tysiaca pojazdow, gdyz sa kompletnie nie miarodajne. No ale, zeby o tym wiedziec, musialbys choc troche sie na motoryzacji znac. Nie wierze, ze w zyciu widziales 1000 BMW ze skrzynka automatyczna i to jednej marki z jednym typem silnika a nie kompletny metlik wszystkich kombinacji modeli, marek, skrzyna i silnikow razem wzietych z roznych lat. Usterkowosc podzespolow oblicza sie w skali 3 miesiecy, 6 miesiecy, 12 miesiecy i 36 miesiecy w jednostkach IPTV (incidents per thousand vehicles). Dla skrzyni biegow taki parametr nie moze wynosci wiecej niz 1 i to w skali 36 miesiecy gdyz naprawa gwarancyjna skrzyni biegow jest nieslychanie kosztowna i odlicza sie od zyskow koncernu. A to oznacza jedna naprawe na tysiac samochodow w ciagu trzech lat. Juz widze jak to "twoje" doswiadczenie "statystyczne" ma sie do tego jak sie naprawde mierzy usterkowosc pojazdow w produkcji przemyslowej. > Tak jak ci kolega napisal. W tym konkretnym temacie jak na razie Filip wykazal wiecej inteligencji od ciebie. Latwo zauwazyl, ze poza stekiem inwektyw, nie posiadasz zadnych wiarygodnych danych technicznych na tematy na ktore usilujesz sie wypowiadac. Filip rowniez udowodnil, ze wie zdecydowanie lepiej od ciebie co jest masowym produktem firmy BMW. To akurat nie jest zadna wielka tajemnica i wie o tym kazdy, kto choc troche sie interesuje przemyslem samochodowym. Tak sie akurat sklada, ze na ten temat mam troche danych i nie jest Przytocz te dane. Chetnie zobaczymy. Ile w latach 95-2000 modeli 3 serii i modeli 5 serii z silniami 6 cylindrowymi produkowal BMW przeciwko modelom serii 7 i 5 z silnikami V8. Jakbys jeszcze do tego mial ile automatycznych skrzyn biegow w nich montowano na przestrzeni lat to byloby klawo. No i czego to ma dowodzic w omawianym temacie? Ano to, ze ZF kazdy moze kupic. Ta firma zyje z tego, ze sprzedaje kazdemu, kto chce kupic swoje skrzynie biegow. Producenci koncowi zas generalnie tego nie robia a tylko od czasu do czasu. Dlatego kupuje sie od nich tylko to na czym bardzo danej firmie zalezy. Zawsze te najtansze sie najlepiej sprzedaja, ale nie zanczy ze montuje Co to jest "najlepszy" podzespol ? Moglbys zdefiniowac jak to sie mierzy inzyniersko ? W projektowaniu maszyn nalezy sie poslugiwac odpowiednimi miarami. Jezeli to ma byc wytrzymalosc skrzyni biegow, to jest wiele skrzyn biegow "lepszych" od ZF. To moge ci zagwarantowac. W czolgach typu Abrams jest stosowana skrzynia naprawde mocna :-) Chyba, ze Ty wierzysz w karkolomna teze, ze do serii 7 montuje sie Do serii 7 montuje sie to co do tego samochodu pasuje. To jest najmniejszy ilosciowo produkt BMW wiec zapewne nie oplaca sie robic dwoch wersji tunelu nadwozia. Skoro i tak trzeba montowac ZF do 8 i 12 cylindrowych silnikow, to do 6 cylindrowych od biedy mozna dac ZF tez choc drogi i ciezki, bo po pierwsz klient bogaty i tak zaplaci a po drugie taniej wyjdzie w produkcji miec jedno nadwozie. Pewnie nie masz pojecia, ile kosztuje zrobienie krotkiej serii unikalnych wytloczek nadwoziowych. -- JAM 69 |
Data: Grudzien 27 2010 20:57:46 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-27 16:40, JAM pisze: On Dec 26, 4:44 pm, wrote: Pytnie z rodziny: A czy Ty zawsze ruchasz filipka w dupke? GM ma juz druga generacje A niech ma nawet i piata, niczego to nie zmienia. Sprzedal BMW technologie, ktorej sam nie potrfil wykorzystac... Smieszna firma, nie dziwne, ze walnela bankruta. Wiec znowu probujesz porownac cos starego z czyms nowym, jak te Twoje LOL, dobry ten moj nick, zawsze zwiedzie na manowce malo rozgranietych osobnikow :> Tu nie ma czego porownywac, bo drugiej generacji To po chuj, ze tak powiem, je porownujesz :> Zreszta bardzo ciezko jest w ogole porownac cos co jest na rynku, do czegos czego jeszcze w zasadzie nie ma :>
Mozesz ublizac do woli, dowodzisz tylko tego, ze masz wysokie mniemanie o sobie i nic wiecej. :P Z takimi tekstami to wiesz do kogo mozesz. Hybryda moze spokojnie wspolpracowac z dowolnym silnikiem Tak, jestes wybitnym przykladem dzisiejszego pseudo inzyniera. Radze spojrzec szerzej na problem i uwzglednic wiecej faktow, bo wybiorczo patrzac to niektorym udalo sie skonstruowac nawet perpetum mobile 1 czy 2 rodzaju :P Nie trzeba byc ekspertem, wystarczy sie czyms zajmowac z wystarczajaco Jasne wszystko fajnie, ale... Renowek z dci pod maska, w ktorych padla turbosprezarka (w dosc efektowny sposob) tez nie widzialem tysiecy, a jednak wyciagam wnioski z przypadkow, ktore widzialem, ale ktore Ty uznajesz za bezpodstawne przeciez, bo nigdzie nie bylo recalla, czy innej statystyki :P No My sie nie rozumiemy chyba. Ty piszesz o czyms innym i ja pisze o czyms innym. Dla skrzyni biegow taki parametr Jak juz napislem, te skrzynie (GM) jak nie jezdzily u rzeznika to spokojnie gwarancje wytrzymaly, to ze cos tam zmieniali moglo wynikac z tego, ze jednak paru rzeznikow sie znalazlo. Tak jak ci kolega napisal. Inwektyw? Gdzies do Ciebie cos napisalem co uznales za inwektywe? Inwektywa to poslugujesz sie Ty Panie kolego, porownujac moja inteligencje do tumana filipka. Filip rowniez udowodnil, ze wie zdecydowanie Tak, tak, przyklasnal Ci bo sam ma biedak skrzynie GMa, a Ty to lykasz jak pelikan :P Tak sie akurat sklada, ze na ten temat mam troche danych i nie jest Uuu widze, ze komus sie cieplo robi, bo juz teraz tylko moedele V8 wchodza w gre :P Przeciez nie tylko takie montowali wraz ze skrzynia ZFa, wiec skad to dziwne ograniczenie? :> A dane wlasnie z tych lat mam dosc dokladne na temat calej produkcji BMW :> Seria 3 to jakies 40% produkcji BMW. No i czego to ma dowodzic w omawianym temacie? A biedny GM zwolnil tylu pracownikow, ze mu zdolnosci produkcyjne siadly i sie obrazil na dolary BMW i im nie sprzedaje juz :> Zapewne w BMW placza z tego powodu. Zawsze te najtansze sie najlepiej sprzedaja, ale nie zanczy ze montuje Ta z abramsa nie pasuje do 7. Chyba, ze Ty wierzysz w karkolomna teze, ze do serii 7 montuje sie GM tez pasuje. To jest ROTFL :> Akurat te skrzynie to prawie, ze zamiennie pasuja, tunel w niczym nie przeszkadza. Skoro i tak trzeba montowac ZF do 8 i 12 No mozliwe, ze i tak bylo, co nie zmienia faktu, ze ZFa jest jednak mocniejsza. Prosze zauwaz, ze nigdzie nie twierdzilem, ze ZF jest tanszy itp. stwierdzilem, ze lepiej sie sprawuje po wieloletnim i wielo tysiecznym uzytkowaniu. Pewnie nie masz W tym przypadku nie byloby takiej potrzeby. -- Karolek 70 |
Data: Grudzien 28 2010 06:33:35 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: JAM | On Dec 27, 2:57 pm, Karolek wrote: Pytnie z rodziny: Patrzcie jak to wiechcie z butow zawsze wyjda. A niech ma nawet i piata, niczego to nie zmienia. Karolciu, dziecko. Znowu nic a nic nie wiesz. To jest system Tahoe Hybrid z 2007 roku. BMW dostal to dopiero po trzech latach. -- No coz Karolku. synku. Glupi byles i glupi pozostales. Twoje "statystyki" wszystkich dwoch BMW, ktore posiadasz, niestety do niczego uzytecznego sie nie nadaja ale mozesz sobie pozostyac w przekonaniu, ze jestes "ekspertem". Niestety nie jestes, ale do tego raczej sam nie dojdziesz nawet jak ci to Filip mowi. JAM 71 |
Data: Grudzien 28 2010 20:15:14 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-28 15:33, JAM pisze: On Dec 27, 2:57 pm, wrote: Sadzisz po sobie, bo przeciez sam zaczales. A niech ma nawet i piata, niczego to nie zmienia. A niech bedzie nawet z 1900 roku, jednak to BMW ma najmocniejsza hybryde :P -- Naucz sie cytowac glupcze. -- Karolek 72 |
Data: Grudzien 30 2010 03:12:13 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: HeniekMogiłko | Dnia Tue, 28 Dec 2010 20:15:14 +0100, Karolek napisał(a):
Bo oczywi¶cie sytuacja gdy GM zaprzestał rozwijania przestarzałej wg nich samych technologii jest nie do pomy¶lenia. Słowem opierdolili bzdesta i zajeli się czyms ciekawszym. O Volcie pogadamy za 3 lata i zobaczymy co BMW ma do zaproponowania. Bior±c pod uwage ich wycofanie sie z F1, która jakby nie patrzeć technologie hybrydowe lansuje mozna sie mocno zastanawiać. -- Heniek 73 |
Data: Grudzien 30 2010 13:02:55 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-30 03:12, HeniekMogiłko pisze: Dnia Tue, 28 Dec 2010 20:15:14 +0100, Karolek napisał(a): Tak, ratowaniem firmy przed upadkiem ;> O Volcie pogadamy za 3 lata i zobaczymy co BMW ma do zaproponowania. Eee tam, hybrydy to slepa uliczka, samochod w pelni elektryczny to jest rozwiazanie, a nie jakies przejsciowki w postaci hybryd, ktore maja wiecej wad niz zalet. Bior±c pod uwage ich wycofanie sie z F1, która jakby nie patrzeć Lansowalo :> Jakos po jednym sezonie wiekszosc wypieprzyla KERSy. -- Karolek 74 |
Data: Grudzien 26 2010 00:39:48 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-23 05:49, JAM pisze: Nadal nie udowodniles ze sie sprawuja lepiej. Jak na razie nieAmen. 75 |
Data: Grudzien 18 2010 19:18:13 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-17 21:56, Karolek pisze: TY idioto, to jest steptronic!Jaki silnik i jakie nadwozie i ktory rok produkcji? 76 |
Data: Grudzien 18 2010 19:31:03 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-18 19:18, Filip KK pisze: Czyli skrzynia A5S360R.TY idioto, to jest steptronic! Boze, co za baran splodzil takiego debila :/ -- Karolek 77 |
Data: Grudzien 20 2010 10:05:24 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Robson | TY idioto, to jest steptronic! stepidiota sie znalazl 78 |
Data: Grudzien 19 2010 10:01:35 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Hektor | Użytkownik "Karolek" napisał Czyli skrzynia A5S360R. Skoro tak, to jestem pod wrażeniem jej pracy. ZK 79 |
Data: Grudzien 19 2010 10:56:13 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-19 10:01, Hektor pisze: Użytkownik "Karolek" napisał Tak, ladnie pracuja te skrzynie. -- Karolek 80 |
Data: Grudzien 18 2010 19:20:44 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-17 15:01, Hektor pisze: Czy w modelu E46 (diesel) montowana była skrzynia bezstopniowa?Tak, jak najbardziej! http://www.bmwe46.eu/tag/dane-techniczne/ 81 |
Data: Grudzien 18 2010 19:33:16 | Temat: Re: Pytanie do znawców BMW | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-18 19:20, Filip KK pisze: W dniu 2010-12-17 15:01, Hektor pisze: Buhaha :D Ty jestes idiota do potegi n. -- Karolek |