Grupy dyskusyjne   »   Pytanie dotyczące 1 moto.

Pytanie dotyczące 1 moto.



1 Data: Pa?dziernik 14 2013 10:14:05
Temat: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Reax 

Witam.

Mam pytanie które kieruję w waszą stronę z nadzieją że pomożecie mi wybrać prawidłowo żebym nie żałował decyzji. Sprawa wygląda tak, mam 18 lat, od ponad 2/3 lat zrodziło się u mnie zainteresowanie motocyklami, zawsze fascynowały mnie ścigi. Nieraz jak miałem czym to jeździłem na zloty. Głównie na motocyklu Yamaha Virago 125. Teraz postanowiłem kupić sobie pierwszy motocykl. Ale dla czego to pytanie kieruję do was, więc mam na oku motocykl Yamaha FZR 600 1989r. Lecz nie wiem czy to będzie dla mnie dobry wybór. Ponieważ jestem średniej postury, chciałbym jeździć w trasy i wycieczki wraz z moim przyjacielem który kupuje Yamaha również FZR 600 tylko że 1995r. Oczywiście z nami nasze dziewczyny. Planujemy trasę do Bieszczad, a następnie nad morze. Zastanawia mnie to czy ten motocykl będzie dla mnie dobrym wyborem. Lubię długie trasy na dobrym sprzęcie. Zdarzały mi się wypady na Kawasaki GPZ 500. Nie miałem z nim dużych problemów. Poszukuję motocykla nie przekraczającego cenowo 3 500 zł. Chodzi o to że chciałbym żeby ten motocykl służył mi z 2 lata. Ponieważ później zamierzam zakupić sobie Yamaha R6. Dlatego zależy mi na ścigu żeby podszkolić się na zakrętach, przyśpieszeniach i odpowiednim hamowaniu co na R6 będzie mi przydatne a raczej potrzebne. A w między czasie postawić go na koło ;P. Z góry dziękuję, i czekam na wypowiedzi doświadczonych motocyklistów. LwG!

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/



2 Data: Pa?dziernik 15 2013 07:52:32
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Mon, 14 Oct 2013 10:14:05 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Reax
wyklawiaturowal co nastepuje:

Witam.

Mam pytanie które kieruję w waszą stronę z nadzieją że pomożecie mi wybrać
prawidłowo żebym nie żałował decyzji. Sprawa wygląda tak, mam 18 lat, od
ponad 2/3 lat zrodziło się u mnie zainteresowanie motocyklami, zawsze
fascynowały mnie ścigi. Nieraz jak miałem czym to jeździłem na zloty.
Głównie na motocyklu Yamaha Virago 125. Teraz postanowiłem kupić sobie
pierwszy motocykl. Ale dla czego to pytanie kieruję do was, więc mam na
oku motocykl Yamaha FZR 600 1989r. Lecz nie wiem czy to będzie dla mnie
dobry wybór.

FZR600 to fajny motocykl, na pewno będziesz z niego zadowolony i sprawdzi
się w zastosowaniach o których napisałeś. Mój kolega swoim FZRem robił
czasy na torze Poznań bardzo zbliżone do moich na SV1000S, więc motocykl
ma potencjał i wszystko zależy tylko od kierowcy :)

Musisz tylko znaleźć znaleźć egzemplarz w sensownym stanie.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

3 Data: Pa?dziernik 16 2013 15:04:58
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: James 

"Piotr Klimek" wrote...

Reax wyklawiaturowal co nastepuje:

Mam pytanie które kieruję w waszą stronę z nadzieją że pomożecie mi wybrać
prawidłowo żebym nie żałował decyzji. Sprawa wygląda tak, mam 18 lat, od
ponad 2/3 lat zrodziło się u mnie zainteresowanie motocyklami, zawsze
fascynowały mnie ścigi. Nieraz jak miałem czym to jeździłem na zloty.
Głównie na motocyklu Yamaha Virago 125. Teraz postanowiłem kupić sobie
pierwszy motocykl. Ale dla czego to pytanie kieruję do was, więc mam na
oku motocykl Yamaha FZR 600 1989r. Lecz nie wiem czy to będzie dla mnie
dobry wybór.

FZR600 to fajny motocykl, na pewno będziesz z niego zadowolony i sprawdzi
się w zastosowaniach o których napisałeś. Mój kolega swoim FZRem robił
czasy na torze Poznań bardzo zbliżone do moich na SV1000S, więc motocykl
ma potencjał i wszystko zależy tylko od kierowcy :)

Musisz tylko znaleźć znaleźć egzemplarz w sensownym stanie.

A może zamiast szukać sensownego egzemplarza warto zastanowić się nad prawem jazdy??
FZR600, R6, SV1000... a po się rozdrabniać, może od razu zaproponować R1? Przecież to najlepszy motocykl dla kogoś, kto ma 18 lat i bez prawa jazdy będzie jeździć po całym kraju.

A tak bardziej serio, zrób prawo jazdy i kup motocykl, który będzie odpowiedni do kategorii jaką będziesz mógł mieć. Te kategorie nie są wymyślone po to, żeby utrudniać życie młodym, tylko po to, żeby chronić tych młodych przed ich własną fantazją.

ROZSĄDKU!!

--
James

4 Data: Pa?dziernik 16 2013 20:05:03
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: reax 

James napisal

"Piotr Klimek" wrote...
Reax wyklawiaturowal co nastepuje:

Mam pytanie które kieruję w waszą stronę z nadzieją że pomożecie mi
wybrać
prawidłowo żebym nie żałował decyzji. Sprawa wygląda tak, mam 18 lat, od
ponad 2/3 lat zrodziło się u mnie zainteresowanie motocyklami, zawsze
fascynowały mnie ścigi. Nieraz jak miałem czym to jeździłem na zloty.
Głównie na motocyklu Yamaha Virago 125. Teraz postanowiłem kupić sobie
pierwszy motocykl. Ale dla czego to pytanie kieruję do was, więc mam na
oku motocykl Yamaha FZR 600 1989r. Lecz nie wiem czy to będzie dla mnie
dobry wybór.

FZR600 to fajny motocykl, na pewno będziesz z niego zadowolony i sprawdzi
się w zastosowaniach o których napisałeś. Mój kolega swoim FZRem robił
czasy na torze Poznań bardzo zbliżone do moich na SV1000S, więc motocykl
ma potencjał i wszystko zależy tylko od kierowcy :)

Musisz tylko znaleźć znaleźć egzemplarz w sensownym stanie.

A może zamiast szukać sensownego egzemplarza warto zastanowić się nad prawem
jazdy??
FZR600, R6, SV1000... a po się rozdrabniać, może od razu zaproponować R1?
Przecież to najlepszy motocykl dla kogoś, kto ma 18 lat i bez prawa jazdy
będzie jeździć po całym kraju.

A tak bardziej serio, zrób prawo jazdy i kup motocykl, który będzie
odpowiedni do kategorii jaką będziesz mógł mieć. Te kategorie nie są
wymyślone po to, żeby utrudniać życie młodym, tylko po to, żeby chronić tych
młodych przed ich własną fantazją.

ROZSĄDKU!!

--
James




Kolego powiem ci tak. Posiadam kategorie A2 i mam możliwość zarejestrowania motocykla DO 95km ma 47 km. Więc ja problemu nie widze prócz tego nie do końca rozumiałem twoja wypowiedź. Lecz fakt jeden stwierdze z którym się z tobą zgodzę. Pojemność 1000 jest dlamnię za dużą i na obecna chwilę nie wyobrażam sobie żebym taką pojemność kupił bo zdaje sobie sprawę ze to nie jest byle co. Ale dziękuję tobię i reszcie osób za wypowiedź. LwG!


--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

5 Data: Pa?dziernik 17 2013 00:05:06
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: James 

"reax" wrote...

James napisal
Musisz tylko znaleźć znaleźć egzemplarz w sensownym stanie.

A może zamiast szukać sensownego egzemplarza warto zastanowić się nad prawem
jazdy??
A tak bardziej serio, zrób prawo jazdy i kup motocykl, który będzie
odpowiedni do kategorii jaką będziesz mógł mieć. Te kategorie nie są
wymyślone po to, żeby utrudniać życie młodym, tylko po to, żeby chronić tych
młodych przed ich własną fantazją.

ROZSĄDKU!!

Kolego powiem ci tak. Posiadam kategorie A2 i mam możliwość zarejestrowania motocykla DO 95km ma 47 km. Więc ja problemu nie widze prócz tego nie do końca rozumiałem twoja wypowiedź. Lecz fakt jeden stwierdze z którym się z tobą zgodzę. Pojemność 1000 jest dlamnię za dużą i na obecna chwilę nie wyobrażam sobie żebym taką pojemność kupił bo zdaje sobie sprawę ze to nie jest byle co. Ale dziękuję tobię i reszcie osób za wypowiedź. LwG!

Kategoria A2 prawa jazdy uprawnia do kierowania:
motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg
Wymagany wiek do uzyskania kategorii A2 to 18 lat.

W związku z tym jeśli masz już skończone 18 lat i masz prawo jazdy kategorii A2 to możesz mieć motocykl o mocy maksymalnej 35kW czyli 47KM.
Nie rozumiem Twojego stwierdzenia "mam możliwość zarejestrowania motocykla DO 95km ma 47 km". Zaznaczę tylko, że "km" oznacza kilometry.
Napisałeś, że masz na oku FZR600, która ma 66,8kW (89,6KM). To oznacza, że znacznie przekracza to kategorię Twojego prawa jazdy.
Odpowiadając na Twoje pytanie: to nie będzie dobry wybór dla Ciebie.
Nie wiem czego nie zrozumiałeś w mojej wypowiedzi. Chodziło mi o to, że FZR600 to motocykl za duży i za mocny, a różne kategorie prawa jazdy zostały stworzone nie po to, żeby robić młodym ludziom na złość. Nie masz prawa jazdy na taki motocykl. Masz natomiast jeszcze czas. Kup mniejszy o mocy do 47KM na którym będziesz mógł jeździć legalnie. Nauczysz się dobrze jeździć, wyrobisz nawyki, a jak zrobisz pełne A kupisz coś większego.
Powodzenia!
--
James

6 Data: Pa?dziernik 17 2013 09:01:31
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: AZ 

On 2013-10-16, James  wrote:


W związku z tym jeśli masz już skończone 18 lat i masz prawo jazdy kategorii
A2 to możesz mieć motocykl o mocy maksymalnej 35kW czyli 47KM.
Nie rozumiem Twojego stwierdzenia "mam możliwoć zarejestrowania motocykla
DO 95km ma 47 km".

No ma mozliwosc zarejestrowania duzego moto z 47 KM w dowodzie.

--
Artur
ZZR 1200

7 Data: Pa?dziernik 17 2013 09:44:41
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: masti 

Dnia pięknego Thu, 17 Oct 2013 09:01:31 +0000 osobnik zwany AZ napisał:

On 2013-10-16, James  wrote:

W związku z tym jeśli masz już skończone 18 lat i masz prawo jazdy
kategorii A2 to możesz mieć motocykl o mocy maksymalnej 35kW czyli
47KM. Nie rozumiem Twojego stwierdzenia "mam możliwoć zarejestrowania
motocykla DO 95km ma 47 km".

No ma mozliwosc zarejestrowania duzego moto z 47 KM w dowodzie.

zarejestrować to może i ciężarówkę czy czołg



--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

8 Data: Pa?dziernik 17 2013 09:59:08
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: AZ 

On 2013-10-17, masti  wrote:


W związku z tym jeśli masz już skończone 18 lat i masz prawo jazdy
kategorii A2 to możesz mieć motocykl o mocy maksymalnej 35kW czyli
47KM. Nie rozumiem Twojego stwierdzenia "mam możliwoć zarejestrowania
motocykla DO 95km ma 47 km".

No ma mozliwosc zarejestrowania duzego moto z 47 KM w dowodzie.

zarejestrować to może i ciężarówkę czy czołg

Jako motocykl do 47 KM na kat A2?

--
Artur
ZZR 1200

9 Data: Pa?dziernik 17 2013 10:10:27
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: masti 

Dnia pięknego Thu, 17 Oct 2013 09:59:08 +0000 osobnik zwany AZ napisał:

On 2013-10-17, masti  wrote:

W związku z tym jeśli masz już skończone 18 lat i masz prawo jazdy
kategorii A2 to możesz mieć motocykl o mocy maksymalnej 35kW czyli
47KM. Nie rozumiem Twojego stwierdzenia "mam możliwoć
zarejestrowania motocykla DO 95km ma 47 km".

No ma mozliwosc zarejestrowania duzego moto z 47 KM w dowodzie.

zarejestrować to może i ciężarówkę czy czołg

Jako motocykl do 47 KM na kat A2?

jako ciężarówkę lub czołg. Możliwoć rejestracji czegokolwiek nie ma nic
wspólnego zposiadaniem prawa jazdy. Co innego tym jeździć po drogach
publicznych



--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

10 Data: Pa?dziernik 17 2013 10:25:08
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: AZ 

On 2013-10-17, masti  wrote:


W związku z tym jeśli masz już skończone 18 lat i masz prawo jazdy
kategorii A2 to możesz mieć motocykl o mocy maksymalnej 35kW czyli
47KM. Nie rozumiem Twojego stwierdzenia "mam możliwoć
zarejestrowania motocykla DO 95km ma 47 km".

No ma mozliwosc zarejestrowania duzego moto z 47 KM w dowodzie.

zarejestrować to może i ciężarówkę czy czołg

Jako motocykl do 47 KM na kat A2?

jako ciężarówkę lub czołg. Możliwoć rejestracji czegokolwiek nie ma nic
wspólnego zposiadaniem prawa jazdy. Co innego tym jeździć po drogach
publicznych

Ale czytasz czy tylko piszesz? To, ze osoba bez prawka moze rejestrowac
co tylko chce (no bo co w tym dziwnego) to co innego niz rejestrowanie
duzego moto wpisujac w DR 47 KM albo >50ccm na motorower.

--
Artur
ZZR 1200

11 Data: Pa?dziernik 17 2013 11:07:54
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: masti 

Dnia pięknego Thu, 17 Oct 2013 10:25:08 +0000 osobnik zwany AZ napisał:

On 2013-10-17, masti  wrote:

W związku z tym jeśli masz już skończone 18 lat i masz prawo jazdy
kategorii A2 to możesz mieć motocykl o mocy maksymalnej 35kW czyli
47KM. Nie rozumiem Twojego stwierdzenia "mam możliwoć
zarejestrowania motocykla DO 95km ma 47 km".

No ma mozliwosc zarejestrowania duzego moto z 47 KM w dowodzie.

zarejestrować to może i ciężarówkę czy czołg

Jako motocykl do 47 KM na kat A2?

jako ciężarówkę lub czołg. Możliwoć rejestracji czegokolwiek nie ma
nic wspólnego zposiadaniem prawa jazdy. Co innego tym jeździć po
drogach publicznych

Ale czytasz czy tylko piszesz? To, ze osoba bez prawka moze rejestrowac
co tylko chce (no bo co w tym dziwnego) to co innego niz rejestrowanie
duzego moto wpisujac w DR 47 KM albo >50ccm na motorower.


czytam. To teraz co do tego. Niestety w Polesce można choć nie wolno


--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

12 Data: Pa?dziernik 17 2013 12:32:55
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 17 Oct 2013 10:25:08 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:


No ma mozliwosc zarejestrowania duzego moto z 47 KM w dowodzie.

zarejestrować to może i ciężarówkę czy czołg

Jako motocykl do 47 KM na kat A2?

jako ciężarówkę lub czołg. Możliwość rejestracji czegokolwiek nie ma nic
wspólnego zposiadaniem prawa jazdy. Co innego tym jeździć po drogach
publicznych

Ale czytasz czy tylko piszesz? To, ze osoba bez prawka moze rejestrowac
co tylko chce (no bo co w tym dziwnego) to co innego niz rejestrowanie
duzego moto wpisujac w DR 47 KM albo >50ccm na motorower.

Problem się pojawi w momencie gdy taki pojazd będzie uczestkiczył w
wypadku. OC nie zadziała i ubezpieczyciel zrobi regres, bo w każdym OWU
jest napisane, że musisz posiadać odpowiednie uprawnienia do kierownia
pojazdem, żeby ubezpieczyciel wypłacił pieniądze.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

13 Data: Pa?dziernik 17 2013 12:42:13
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: AZ 

On 2013-10-17, Piotr Klimek  wrote:


jako ciężarówkę lub czołg. Możliwoć rejestracji czegokolwiek nie ma nic
wspólnego zposiadaniem prawa jazdy. Co innego tym jeździć po drogach
publicznych

Ale czytasz czy tylko piszesz? To, ze osoba bez prawka moze rejestrowac
co tylko chce (no bo co w tym dziwnego) to co innego niz rejestrowanie
duzego moto wpisujac w DR 47 KM albo >50ccm na motorower.

Problem się pojawi w momencie gdy taki pojazd będzie uczestkiczył w
wypadku. OC nie zadziała i ubezpieczyciel zrobi regres, bo w każdym OWU
jest napisane, że musisz posiadać odpowiednie uprawnienia do kierownia
pojazdem, żeby ubezpieczyciel wypłacił pieniądze.

No ale to nie moj problem bo to nie ja chce rejestrowac FZR na A2 tylko
watkotworca.

--
Artur
ZZR 1200

14 Data: Pa?dziernik 17 2013 13:30:57
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 17 Oct 2013 12:42:13 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:

Problem się pojawi w momencie gdy taki pojazd będzie uczestkiczył w
wypadku. OC nie zadziała i ubezpieczyciel zrobi regres, bo w każdym OWU
jest napisane, że musisz posiadać odpowiednie uprawnienia do kierownia
pojazdem, żeby ubezpieczyciel wypłacił pieniądze.

No ale to nie moj problem bo to nie ja chce rejestrowac FZR na A2 tylko
watkotworca.

Ani mój, bo wątkotwórca chciał tylko wiedzieć czy FZR z 89 roku jest
fajny. Jednak pozwoliłem sobie o tym napisac, bo mam wrażenie że mało osób
o tym wie.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

15 Data: Pa?dziernik 17 2013 12:56:57
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Kuczu 

W dniu 2013-10-17 11:01, AZ pisze:

On 2013-10-16, James  wrote:

W związku z tym jeśli masz już skończone 18 lat i masz prawo jazdy kategorii
A2 to możesz mieć motocykl o mocy maksymalnej 35kW czyli 47KM.
Nie rozumiem Twojego stwierdzenia "mam możliwoć zarejestrowania motocykla
DO 95km ma 47 km".

No ma mozliwosc zarejestrowania duzego moto z 47 KM w dowodzie.


Bo ? I co to jest duzy motocykl ? Bo przepisy mowia jasno - liczy sie stosunek do masy i moc wyjsciowa.

"motocykl o mocy nieprzekracającej 35KW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w motocyklu o mocy przekraczającej dwukrotnoć mocy tego motocykla."

Czyli mamy max mase 175 kg i moc wyjsciowa max 70 kW. Czy to jzu duzy motocykl czy jeszcze nie ?
--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

16 Data: Pa?dziernik 17 2013 11:03:00
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: AZ 

On 2013-10-17, Kuczu  wrote:


No ma mozliwosc zarejestrowania duzego moto z 47 KM w dowodzie.


Bo ? I co to jest duzy motocykl ? Bo przepisy mowia jasno - liczy sie
stosunek do masy i moc wyjsciowa.

"motocykl o mocy nieprzekracającej 35KW i stosunku mocy do masy własnej
nieprzekraczającym 0,2kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku
wprowadzenia zmian w motocyklu o mocy przekraczającej dwukrotnoć mocy
tego motocykla."

Czyli mamy max mase 175 kg i moc wyjsciowa max 70 kW. Czy to jzu duzy
motocykl czy jeszcze nie ?

Ze inni to rozumiem, ale Ty zeby sie tak przypierdalac? ;-) Skrot myslowy -
duze moto w sensie takie na ktore trzeba kat. A.

Widzialem GSX-Fa rejestrowanego na 50ccm to czemu nie FZR z mniejsza moca?

--
Artur
ZZR 1200

17 Data: Pa?dziernik 17 2013 14:53:41
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Kuczu 

W dniu 2013-10-17 13:03, AZ pisze:

On 2013-10-17, Kuczu  wrote:

No ma mozliwosc zarejestrowania duzego moto z 47 KM w dowodzie.


Bo ? I co to jest duzy motocykl ? Bo przepisy mowia jasno - liczy sie
stosunek do masy i moc wyjsciowa.

"motocykl o mocy nieprzekracającej 35KW i stosunku mocy do masy własnej
nieprzekraczającym 0,2kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku
wprowadzenia zmian w motocyklu o mocy przekraczającej dwukrotnoć mocy
tego motocykla."

Czyli mamy max mase 175 kg i moc wyjsciowa max 70 kW. Czy to jzu duzy
motocykl czy jeszcze nie ?

Ze inni to rozumiem, ale Ty zeby sie tak przypierdalac? ;-)

Ale co ja moge skoro klamiesz ?

Skrot myslowy -> duze moto w sensie takie na ktore trzeba kat. A.

i tu tez sie mijasz z prawda


Widzialem GSX-Fa rejestrowanego na 50ccm to czemu nie FZR z mniejsza moca?

Ja widzialem FZR 600 zdlawione legalnie do 27KM. Nie da sie ? A ZZR 1100 z 34KM tez wystepowalo na rynek niemiecki.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

18 Data: Pa?dziernik 17 2013 12:57:22
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: AZ 

On 2013-10-17, Kuczu  wrote:

W dniu 2013-10-17 13:03, AZ pisze:
On 2013-10-17, Kuczu  wrote:

No ma mozliwosc zarejestrowania duzego moto z 47 KM w dowodzie.


Bo ? I co to jest duzy motocykl ? Bo przepisy mowia jasno - liczy sie
stosunek do masy i moc wyjsciowa.

"motocykl o mocy nieprzekracającej 35KW i stosunku mocy do masy własnej
nieprzekraczającym 0,2kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku
wprowadzenia zmian w motocyklu o mocy przekraczającej dwukrotnoć mocy
tego motocykla."

Czyli mamy max mase 175 kg i moc wyjsciowa max 70 kW. Czy to jzu duzy
motocykl czy jeszcze nie ?

Ze inni to rozumiem, ale Ty zeby sie tak przypierdalac? ;-)

Ale co ja moge skoro klamiesz ?

Zaraz tam klamie, moze sie pomylilem?

Skrot myslowy -> duze moto w sensie takie na ktore trzeba kat. A.

i tu tez sie mijasz z prawda

Czemu mijam sie z prawda ze napisalem "duze moto" zamiast "motocykl o mocy
nieprzekraczajacej 35kW i stosunku mocy do masy wlasnej nieprzekraczajacym
0.2kW/kg"?


Widzialem GSX-Fa rejestrowanego na 50ccm to czemu nie FZR z mniejsza moca?

Ja widzialem FZR 600 zdlawione legalnie do 27KM. Nie da sie ? A ZZR 1100
z 34KM tez wystepowalo na rynek niemiecki.

A czy ja napisalem, ze tak sie nie da? Gosc napisal, ze ma mozliwosc
zarejestrowac motocykl 95 KM jako 47 KM.

--
Artur
ZZR 1200

19 Data: Pa?dziernik 17 2013 14:05:51
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: doktorski 

W dniu czwartek, 17 października 2013 14:57:22 UTC+2 użytkownik AZ napisał:

A czy ja napisalem, ze tak sie nie da? Gosc napisal, ze ma mozliwosc

zarejestrowac motocykl 95 KM jako 47 KM.
Aktualnie motocykl o mocy do 70kW mozna w Polsce legalnie przerobic na 35kW i przerejestrowac. Moze wlasnie to mial na mysli wontkotfurca.

--
pzdr, dr
1000/525/400

20 Data: Pa?dziernik 17 2013 21:50:27
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: masti 

Dnia pięknego Thu, 17 Oct 2013 14:05:51 -0700 osobnik zwany doktorski
napisał:

W dniu czwartek, 17 października 2013 14:57:22 UTC+2 użytkownik AZ
napisał:

A czy ja napisalem, ze tak sie nie da? Gosc napisal, ze ma mozliwosc

zarejestrowac motocykl 95 KM jako 47 KM.
Aktualnie motocykl o mocy do 70kW mozna w Polsce legalnie przerobic na
35kW i przerejestrowac. Moze wlasnie to mial na mysli wontkotfurca.

uważaj bo uwierzę :)



--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

21 Data: Pa?dziernik 18 2013 12:13:54
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Monster 

W dniu 2013-10-17 23:50, masti pisze:

Dnia pięknego Thu, 17 Oct 2013 14:05:51 -0700 osobnik zwany doktorski
napisał:

W dniu czwartek, 17 października 2013 14:57:22 UTC+2 użytkownik AZ
napisał:

A czy ja napisalem, ze tak sie nie da? Gosc napisal, ze ma mozliwosc

zarejestrowac motocykl 95 KM jako 47 KM.
Aktualnie motocykl o mocy do 70kW mozna w Polsce legalnie przerobic na
35kW i przerejestrowac. Moze wlasnie to mial na mysli wontkotfurca.

uważaj bo uwierzę :)
Najprędzej chciałby taką blokadę na pstryczek,35KW tylko na przeglądzie.

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

22 Data: Pa?dziernik 21 2013 22:59:18
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: ursyn 

W dniu piątek, 18 października 2013 12:13:54 UTC+2 użytkownik Monster napisał:

Najprędzej chciałby taką blokadę na pstryczek,35KW tylko na przeglądzie.

Żaden problem, dla silników R4 odcinasz zapłon od dwóch dowolnych świec, a dla R2 od jednej. I już masz połowę mocy. Dobrze zamiast świecy zamontować taką przelotówkę pustą w środku, to nikt nic nie zauważy. Sam tak robię co jakiś czas.

Pozdrawiam.


Ps. To prawda.

23 Data: Pa?dziernik 22 2013 13:02:25
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Adam Wysocki 

ursyn  wrote:

Żaden problem, dla silników R4 odcinasz zapłon od dwóch dowolnych
świec, a dla R2 od jednej. I już masz połowę mocy. Dobrze zamiast
świecy zamontować taką przelotówkę pustą w środku, to nikt nic nie
zauważy. Sam tak robię co jakiś czas.

Po co przelotówkę?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

24 Data: Pa?dziernik 22 2013 15:32:33
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 22.10.2013 07:59, ursyn pisze:

W dniu piątek, 18 października 2013 12:13:54 UTC+2 użytkownik Monster napisał:

Najprędzej chciałby taką blokadę na pstryczek,35KW tylko na przeglądzie.

Żaden problem, dla silników R4 odcinasz zapłon od dwóch dowolnych świec,
a dla R2 od jednej. I już masz połowę mocy.

I mieszanka paliwo-powietrze idzie niespalona w wydech?

PS: zawijaj wiersze.

--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

25 Data: Pa?dziernik 23 2013 08:35:10
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Adam Wysocki 

Andrzej Lawa  wrote:

Żaden problem, dla silników R4 odcinasz zapłon od dwóch dowolnych świec,
a dla R2 od jednej. I już masz połowę mocy.

I mieszanka paliwo-powietrze idzie niespalona w wydech?

To wtryskiwacze też odcinasz.

Albo przewód paliwowy z gaźnika.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

26 Data: Pa?dziernik 23 2013 08:57:19
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: AZ 

On 2013-10-23, Adam Wysocki  wrote:

Ĺťaden problem, dla silników R4 odcinasz zapłon od dwóch dowolnych świec,
a dla R2 od jednej. I już masz połowę mocy.

I mieszanka paliwo-powietrze idzie niespalona w wydech?

To wtryskiwacze też odcinasz.

Albo przewód paliwowy z gaźnika.

Zwlaszcza jak wszystkie 4 sa zasilane jedna linia :-)
Ale to wystarczy zle skrecic pokrywki przepustnic, ze nie bedzie
szczelnosci. Mialem tak. Od jakiegos czasu wydawalo mi sie, ze cos
ubylo mocy i bylem mega zadowolony ze spalania a sie okazalo, ze
jedna przepustnica w ogole nie pracuje.

--
Artur
ZZR 1200

27 Data: Pa?dziernik 23 2013 12:33:55
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 23.10.2013 10:35, Adam Wysocki pisze:

Andrzej Lawa  wrote:

Żaden problem, dla silników R4 odcinasz zapłon od dwóch dowolnych świec,
a dla R2 od jednej. I już masz połowę mocy.

I mieszanka paliwo-powietrze idzie niespalona w wydech?

To wtryskiwacze też odcinasz.

Albo przewód paliwowy z gaźnika.

Ano właśnie. A to już trochę bardziej skomplikowane niż zdjęcie fajki ze świecy. I nie zawsze możliwe - nie wiem, jak w R4 czy R2.

--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

28 Data: Pa?dziernik 23 2013 12:40:21
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Kuczu 

W dniu 2013-10-23 10:35, Adam Wysocki pisze:

Andrzej Lawa  wrote:

Ĺťaden problem, dla silników R4 odcinasz zapłon od dwóch dowolnych świec,
a dla R2 od jednej. I już masz połowę mocy.

I mieszanka paliwo-powietrze idzie niespalona w wydech?

To wtryskiwacze też odcinasz.

Albo przewód paliwowy z gaźnika.


najlepiej wlozyc szmaty w krocce ssace. Tylko ze trzeba je regularnie wyciagac i wyzymac. Mozna tez podgiac plywak tak aby zaworek iglicowy byl stale zamkniety, albo zastapic go gwozdziem.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

29 Data: Pa?dziernik 23 2013 13:08:49
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2013-10-23 12:40, Kuczu pisze:

najlepiej wlozyc szmaty w krocce ssace. Tylko ze trzeba je regularnie
wyciagac i wyzymac. Mozna tez podgiac plywak tak aby zaworek iglicowy
byl stale zamkniety, albo zastapic go gwozdziem.

tłoki lepiej wyjac, mniejsza masa = szybciej wchodzi na obroty !
a paliwo rureczką spoko można wrócic do baku, a jak ktos sie zapyta co to za rurka to wtedy mozna powiedziec ze to sie przy enduro i stuncie przydaje - starczy zerknac na zawodowcow!

pozdr
newrom
--
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

30 Data: Pa?dziernik 23 2013 12:37:36
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 23 Oct 2013 13:08:49 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
wyklawiaturowal co nastepuje:

najlepiej wlozyc szmaty w krocce ssace. Tylko ze trzeba je regularnie
wyciagac i wyzymac. Mozna tez podgiac plywak tak aby zaworek iglicowy
byl stale zamkniety, albo zastapic go gwozdziem.

tłoki lepiej wyjac, mniejsza masa = szybciej wchodzi na obroty !

A jeśli ktoś ma singla?

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

31 Data: Pa?dziernik 23 2013 12:39:43
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: AZ 

On 2013-10-23, Piotr Klimek  wrote:

najlepiej wlozyc szmaty w krocce ssace. Tylko ze trzeba je regularnie
wyciagac i wyzymac. Mozna tez podgiac plywak tak aby zaworek iglicowy
byl stale zamkniety, albo zastapic go gwozdziem.

tłoki lepiej wyjac, mniejsza masa = szybciej wchodzi na obroty !

A jeśli ktoś ma singla?

Tym lepiej! Potrzebna jest wtedy tylko jedna szmata i wklada sie ja
w wydech.

--
Artur
ZZR 1200

32 Data: Pa?dziernik 23 2013 12:53:56
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 23 Oct 2013 12:39:43 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:

najlepiej wlozyc szmaty w krocce ssace. Tylko ze trzeba je regularnie
wyciagac i wyzymac. Mozna tez podgiac plywak tak aby zaworek iglicowy
byl stale zamkniety, albo zastapic go gwozdziem.

tłoki lepiej wyjac, mniejsza masa = szybciej wchodzi na obroty !

A jeśli ktoś ma singla?

Tym lepiej! Potrzebna jest wtedy tylko jedna szmata i wklada sie ja
w wydech.

Sprawdzę może w weekend, bo ostatnio mnie mój singiel strasznie
sponiewierał :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

33 Data: Pa?dziernik 23 2013 12:41:19
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Kuczu 

W dniu 2013-10-22 07:59, ursyn pisze:

W dniu piątek, 18 października 2013 12:13:54 UTC+2 użytkownik Monster napisał:

Najprędzej chciałby taką blokadę na pstryczek,35KW tylko na przeglądzie.

Ĺťaden problem, dla silników R4 odcinasz zapłon od dwóch dowolnych świec, a dla R2 od jednej. I już masz połowę mocy. Dobrze zamiast świecy zamontować taką przelotówkę pustą w środku, to nikt nic nie zauważy. Sam tak robię co jakiś czas.

Pozdrawiam.


Ps. To prawda.


Nie wkrecaj chlopakow bo lykaja wszystko jak mlode leszcze.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

34 Data: Pa?dziernik 24 2013 04:11:28
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: p47 

On 2013-10-17 12:56, Kuczu wrote:

W dniu 2013-10-17 11:01, AZ pisze:
On 2013-10-16, James  wrote:

W związku z tym jeśli masz już skończone 18 lat i masz prawo jazdy
kategorii
A2 to możesz mieć motocykl o mocy maksymalnej 35kW czyli 47KM.
Nie rozumiem Twojego stwierdzenia "mam możliwoć zarejestrowania
motocykla
DO 95km ma 47 km".

No ma mozliwosc zarejestrowania duzego moto z 47 KM w dowodzie.


Bo ? I co to jest duzy motocykl ? Bo przepisy mowia jasno - liczy sie
stosunek do masy i moc wyjsciowa.

"motocykl o mocy nieprzekracającej 35KW i stosunku mocy do masy własnej
nieprzekraczającym 0,2kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku
wprowadzenia zmian w motocyklu o mocy przekraczającej dwukrotnoć mocy
tego motocykla."

Czyli mamy max mase 175 kg i moc wyjsciowa max 70 kW. Czy to jzu duzy
motocykl czy jeszcze nie ?

Nie, jak napisałeś, "max masę 175 kg", ale motocykl musi mieć MINIMALNĄ masę (tj. CO NAJMNIEJ) 175 kg!

35 Data: Pa?dziernik 24 2013 04:16:03
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: p47 

On 2013-10-24 04:11, p47 wrote:

On 2013-10-17 12:56, Kuczu wrote:
W dniu 2013-10-17 11:01, AZ pisze:
On 2013-10-16, James  wrote:

W związku z tym jeśli masz już skończone 18 lat i masz prawo jazdy
kategorii
A2 to możesz mieć motocykl o mocy maksymalnej 35kW czyli 47KM.
Nie rozumiem Twojego stwierdzenia "mam możliwoć zarejestrowania
motocykla
DO 95km ma 47 km".

No ma mozliwosc zarejestrowania duzego moto z 47 KM w dowodzie.


Bo ? I co to jest duzy motocykl ? Bo przepisy mowia jasno - liczy sie
stosunek do masy i moc wyjsciowa.

"motocykl o mocy nieprzekracającej 35KW i stosunku mocy do masy własnej
nieprzekraczającym 0,2kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku
wprowadzenia zmian w motocyklu o mocy przekraczającej dwukrotnoć mocy
tego motocykla."

Czyli mamy max mase 175 kg i moc wyjsciowa max 70 kW. Czy to jzu duzy
motocykl czy jeszcze nie ?

Nie, jak napisałeś, "max masę 175 kg", ale motocykl musi mieć MINIMALNĄ
masę (tj. CO NAJMNIEJ) 175 kg!

Oczywiscie ta w/w min. masa dotyczy motocykli o max. mocy dopuszczalnej w PJ A2 .

36 Data: Pa?dziernik 17 2013 03:38:14
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: KJ@noway.com 

On Wednesday, October 16, 2013 10:05:03 PM UTC+2, reax wrote:


Kolego powiem ci tak. Posiadam kategorie A2 i mam mozliwosc

zarejestrowania motocykla DO 95km ma 47 km. Wiec ja problemu nie widze

Powiem Ci tak, masz 18 lat, male doswiadczenie i chcesz moto 100 KM.

Wiec ja problem widze, FZR skusi Cie do odkrecenia zanim sie silnik nagrzeje bez wzgledu na to czy to bedzie odpowiednie do tego miejsce czy nie.

Tak bedzie bo tak jest zawsze, tez bylismy mlodzi, a nawet jak bylismy starsi to madrzejsi ino ciut albo i nie.

KJ

37 Data: Pa?dziernik 22 2013 13:08:29
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Adam Wysocki 

  wrote:

Powiem Ci tak, masz 18 lat, male doswiadczenie i chcesz moto 100 KM.

I na skuterze można się zabić... 90 KM i 65 Nm to nie są kosmiczne
wartości.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

38 Data: Pa?dziernik 22 2013 15:30:39
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 22.10.2013 15:08, Adam Wysocki pisze:

  wrote:

Powiem Ci tak, masz 18 lat, male doswiadczenie i chcesz moto 100 KM.

I na skuterze można się zabić...

Zabić się to można i na piechotę.

90 KM i 65 Nm to nie są kosmiczne wartości.

Nie są. Ale to już na tyle duża moc, że o błąd znacznie łatwiej.

--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

39 Data: Pa?dziernik 23 2013 06:59:10
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Tue, 22 Oct 2013 13:08:29 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Adam Wysocki
wyklawiaturowal co nastepuje:

Powiem Ci tak, masz 18 lat, male doswiadczenie i chcesz moto 100 KM.

I na skuterze można się zabić... 90 KM i 65 Nm to nie są kosmiczne
wartości.

Jak się przesiadłem po jednym sezonie z GS500 na RF600, która miała mniej wiećej takie same
osiągi na papierze jak FZR to jednak czułem respekt dość długo.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

40 Data: Pa?dziernik 16 2013 14:33:16
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Jarek Pudelko 

W dniu 2013-10-14 12:14, Reax pisze:

Ponieważ później zamierzam zakupić sobie Yamaha R6. Dlatego zależy mi na
ścigu żeby podszkolić się na zakrętach, przyśpieszeniach i odpowiednim
hamowaniu co na R6 będzie mi przydatne a raczej potrzebne. A w między
czasie postawić go na koło ;P.

Ogolnie spoko tylko na autostradach, na ktorych mozna jechac z sensowna predkoscia winkle nie sa ciasne ;P
Oczywiscie na innych drogach znajda sie i takie, ktore przy dozwolonych tam 50 km/h trzeba brac dosc nisko, ale na 100% pocwiczysz tam hamowania - szczegolnie poza miastem, gdzie tuz za takim wlasnie zakretem zobaczysz zjezdzajacy z pola ciagnik z brona obrocona kolcami w twoim kierunku :)

--
jarek

41 Data: Pa?dziernik 16 2013 20:11:15
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: reax 

Jarek Pudelko napisal

W dniu 2013-10-14 12:14, Reax pisze:

Ponieważ później zamierzam zakupić sobie Yamaha R6. Dlatego zależy mi na
ścigu żeby podszkolić się na zakrętach, przyśpieszeniach i odpowiednim
hamowaniu co na R6 będzie mi przydatne a raczej potrzebne. A w między
czasie postawić go na koło ;P.

Ogolnie spoko tylko na autostradach, na ktorych mozna jechac z sensowna
predkoscia winkle nie sa ciasne ;P
Oczywiscie na innych drogach znajda sie i takie, ktore przy dozwolonych
tam 50 km/h trzeba brac dosc nisko, ale na 100% pocwiczysz tam hamowania
- szczegolnie poza miastem, gdzie tuz za takim wlasnie zakretem
zobaczysz zjezdzajacy z pola ciagnik z brona obrocona kolcami w twoim
kierunku :)


 Powiem ci że zdazyla mi się taka podobna sytuacja z kombajnem w roli głównej xp fart był taki ze za plecami foto pstryk to zwolniłem

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

42 Data: Pa?dziernik 22 2013 13:19:26
Temat: Re: Pytanie dotyczące 1 moto.
Autor: Adam Wysocki 

reax  wrote:

w roli głównej xp

Co to jest rola główna xp?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

43 Data: Pa?dziernik 23 2013 19:46:38
Temat: Re: Pytanie dotycz�ce 1 moto.
Autor: Jacek 

W dniu 2013-10-14 12:14, Reax pisze:

Witam.

Mam pytanie które kieruję w waszą stronę z nadzieją że pomożecie mi
wybrać prawidłowo żebym nie żałował decyzji. Sprawa wygląda tak, mam 18
lat
Skoro masz A2, to kup, jak Ci mądrzy ludzie radzą maszynę odpowiednią do kategorii. To, że "masz możliwoć zarejestrowania 95 KM jako 37" do niczego dobrego nie prowadzi. Dopóki nic się nie stanie to luz, ale w razie wypadku motocykl idzie do badania i tam wierz mi - nie patrzą co w papierach, tylko co jest naprawdę, a wtedy d*pa blada.
Znam chłopaka, który miał Yamahę TZR 50 ze zdjętą blokadą i po tym jak potrącił jakiegoś typa jadącego na podwójnym gazie na rowerze ciągają go już rok po sądach i nie wiadomo, jak się skończy. Wszystko przez zdjętą blokadę.
Jacek

Pytanie dotyczące 1 moto.



Grupy dyskusyjne