Pytanie o automaty
1 | Data: Lipiec 10 2009 19:00:20 |
Temat: Pytanie o automaty | |
Autor: Camel | Witam 2 |
Data: Lipiec 10 2009 19:56:28 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Kuba (aka cita) | Camel wydusił z siebie te słowy: Witam tylko i wyłącznie dlatego, ze nadal w Polsce pokutuje opinia, ze automaty sie psują, ze auta dużo palą, ze nie ma gdzie tego naprawić i w ogole są do dupy. A mówią tak tylko Ci, co jeszcze automatu nie mieli. Osobiście baardzo gorąco polecam automaty ... bo nie ma lepszego urządzenia dla samochodu jak automat (tylko ze w autach o mocy ~<130KM dla diesla i 150KM dla benzyny) Inaczej faktycznie mozna sie zawieźć, chyba, ze mowa o małych absolutnie tylkomiejskich autkach -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 3 |
Data: Lipiec 10 2009 20:46:17 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Mariusz | Kuba (aka cita) pisze: Osobiście baardzo gorąco polecam automaty ... bo nie ma lepszego urządzenia dla samochodu jak automat (tylko ze w autach o mocy ~<130KM dla diesla i 150KM dla benzyny) Tutaj chcę skromnie zaprotestować, aktualnie mam autko 110 KM, benzynowy, z automatem właśnie i jak porównuję zwinność mojego z podobnymi samochodami, to zdecydowanie mój jest górą. Wcześniej jeździłem benzyną 150KM automatem, ok, masz rację, intensywniej czuć zalety automatu, ale nie zgodzę się, że przy słabszych osiągach silnika automat zawodzi:) 4 |
Data: Lipiec 10 2009 20:52:47 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: bratPit | Osobiście baardzo gorąco polecam automaty ... bo nie ma lepszego urządzenia dla samochodu jak automat (tylko ze w autach o mocy ~<130KM dla diesla i 150KM dla benzyny) pewnie obaj macie rację :-) zależy od konstrukcji automatu który jest zamontowany, niedawno opisywałem tutaj moje wrażenia z jazdy nowym Avensisem ze skrzynią CVT - zdecydowanie auto dla spokojnego emeryta, dla reszty masakra, brat 5 |
Data: Lipiec 13 2009 10:17:11 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Robson |
tutaj moje wrażenia z jazdy nowym Avensisem ze skrzynią CVT - zdecydowanie CVT jest nie do jazdy, nie powinno sie tego w ogole nazywac automatem, bo psuje opinie porzadnym skrzyniom. Podobnie jak skrzynie manualne zautomatyzowane za pomaca silownikow - totalna porazka (clio, vw touareg, hondy). R 6 |
Data: Lipiec 13 2009 12:16:50 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Hektor | Użytkownik "Robson" napisał Podobnie jak skrzynie manualne zautomatyzowane za pomaca silownikow - totalna porazka (clio, vw touareg, hondy). Touareg? Z jakim silnikiem? Tam są same tiptronic'i. ZK 7 |
Data: Lipiec 14 2009 08:36:01 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Robson |
Użytkownik "Robson" napisałTiptronik to nie nazwa skrzyni, to system recznego wymuszania biegu poprzez elektronike sterujaca skrzynia. Moj kolega ma Passata z silnikiem 2,5 tdi, ja zonie kupilem golfa IV - obaj mamy skrzynie "tiptronic". Z tym ze u niego siedzi 5HP19FL ZF'a a u mnie JATCO JF506E. A z tym touaregiem to moja pomylka - to byl taki "wiekszy" VW ze skrzynia DSG. Ogolnie wrazenia z jazdy kiepskie, szarpanie przy zalaczeniu biegu, szarpanie przy zmianach. Jednak gdy miedzy skrzynia automatyczna a silnikiem jest konwerter hyrokinetyczny, to zmiany biegow i zasprzeglenia sa miekkie i komfort jazdy wiekszy. wcale nie zalezy mi, zeby skrzynia zmieniala biegi w 0,2 sekundy ;). R 9 |
Data: Lipiec 10 2009 21:00:14 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Kuba (aka cita) | Mariusz wydusił z siebie te słowy: ale nie zgodzę się, że przy słabszych osiągach oj nie to, ze zawodzi. To za duzo powiedziane. Byc moze patrze też przez pryzmat wlasnych upodoban. Tak czy inaczej jesli tylko moge zawsze polecam automat .. bo to naprawde fajne urządzenie... Kiedys, kiedy automaty byly trzybiegowe, bez (albo z minimalną) elektroniki .... to byla kiszka, teraz wiele sie zmienilo .\\ ps. pomijam trzybiegowe automaty w amerykańcach z ponad pięciolitrowymi benzyniakami .. ale to inna para kaloszy. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 10 |
Data: Lipiec 11 2009 12:38:37 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Massai | Kuba (aka cita) wrote: Mariusz wydusił z siebie te słowy: W sumie, problem z automatem przy słabym silniku pojawia się chyba tylko w momencie gdy nie potrafimy wymusić konkretnego biegu przy wyprzedzaniu... A do tego nawet nie trzeba tiptronica, czy jak zwał to producent w swoim. Wystarczy już że można D3 włączyć... -- Pozdro Massai 11 |
Data: Lipiec 11 2009 18:12:13 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Gotfryd Smolik news | On Fri, 10 Jul 2009, Mariusz wrote: Kuba (aka cita) pisze: Ktoś musi wystąpić w roli Greka: wobec czego protestujesz, skoro 110 KM to <130 KM, jako rzekł poprzednik? ;) pzdr, Gotfryd 12 |
Data: Lipiec 11 2009 22:02:13 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Kuba (aka cita) | Gotfryd Smolik news wydusił z siebie te słowy:
a już myslalem, ze nikt nie zauwazy tej kuchy :D -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 13 |
Data: Lipiec 10 2009 21:18:33 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Mumin | Kuba (aka cita) pisze:
Dokładnie. A przecież w nowym samochodzie do automatu trzeba sporo dopłacić. Dla zwolenników automatów i używanych aut to nawet korzystna sytuacja bo można taniej kupić fajne auto. Gorzej się robi przy odsprzedaży, ale na szczęście automatów jest coraz więcej i sytuacja ta powinna się powoli zacząć zmieniać. -- Pozdrawiam, Mumin 14 |
Data: Lipiec 10 2009 21:23:38 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Kuba (aka cita) | Mumin wydusił z siebie te słowy: Gorzej się robi przy i zmienia sie .. nawet dosć szybko. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 15 |
Data: Lipiec 11 2009 08:15:50 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: CeSaR | Inaczej faktycznie mozna sie zawieźć, A czy to właśnie nie o to chodzi? :-) C 16 |
Data: Lipiec 11 2009 14:03:22 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: =Marcos= | Osobiście baardzo gorąco polecam automaty ... bo nie ma lepszego urządzenia dla samochodu jak automat (tylko ze w autach o mocy ~<130KM dla diesla i 150KM dla benzyny) Śmiem twierdzić, że bez masy/rozmiarów auta, podawanie mocy to taka gadka szmatka. (bez obrazy, to nic osobistego). -- Marcos [Marek Ślusarczyk] marek [AT] microstock . pl http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze 17 |
Data: Lipiec 11 2009 22:03:27 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Kuba (aka cita) | =Marcos= wydusił z siebie te słowy: Osobiście baardzo gorąco polecam automaty ... bo nie ma lepszego eeee tam. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 18 |
Data: Lipiec 10 2009 20:48:34 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: daro | Szukam sobie Signum albo Vectry (moze byc i kombi) e silnikiem diesla 2.2 lub 3.0. I ku mojemu zdziwieniu widze, ze porownujac rocznik, przebieg czy wyposarzenie) auta z takimi samymi silnikami ale automatyczna skrzynia sa najczesciej tansze. Moje pytanie czemu ? Wiem, W Vectrach był z automatem problem - nie tyle z automatem co z chłodnicą oleju automatu. Była zintegrowana z chłodnicą silnika i dosyć często do oleju skrzyni dostawał się płyn co szybko załatwiało automat. Nie wiem czy ten problem został później rozwiązany, sam automat bez zarzutu, jestem zwolennikiem. -- D. 19 |
Data: Lipiec 10 2009 20:59:21 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: andreas |
Szukam sobie Signum albo Vectry (moze byc i kombi) e silnikiem diesla 2.2 lub 3.0. I ku mojemu zdziwieniu widze, ze porownujac rocznik, przebieg czy wyposarzenie) auta z takimi samymi silnikami ale automatyczna skrzynia sa najczesciej tansze. Moje pytanie czemu ? Wiem, Ja już po jednym dniu jeżdżenia Passatem z DSG stwierdziłem, że tradycyjne skrzynie biegów to są po prostu popsute skrzynie biegów :) -- andreas 20 |
Data: Lipiec 10 2009 21:08:21 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Seba | Dnia Fri, 10 Jul 2009 20:59:21 +0200, andreas napisał(a): Ja już po jednym dniu jeżdżenia Passatem z DSG stwierdziłem, że tradycyjne Tyle, że DSG to jednak bardzo udana konstrukcja - gorzej jak trafisz na sytuację/rozwiązanie które opisuje/opisywał bratPit. -- Pozdrawiam Sebastian S. 21 |
Data: Lipiec 10 2009 21:09:23 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Kuba (aka cita) | andreas wydusił z siebie te słowy:
no ale DSG to też troche inna para kaloszy. To faktycznie jest klasa sama w sobie ... ps. a czy jechales Audi z Multitronikiem? W DSG widać na obrotomierzy i słychac po silniku zmiane biegu, chociaż jej nie czuc (no czuć zmiane momentu troche). W multitronku zmian biegów ani nie widać na obrotomirrzu, ani nie słychac, ani nie czuć ... Przy normalnym przyspieszaniu auto jedzie jakby mialo skrzynie bezstopniowa. To jest coś niesamowitego. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 22 |
Data: Lipiec 10 2009 22:03:21 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Przemek V |
ps. a czy jechales Audi z Multitronikiem? W multitronku zmian biegów ani Bo to jest skrzynia bezstopniowa. 23 |
Data: Lipiec 10 2009 23:37:35 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Michal | ps. a czy jechales Audi z Multitronikiem? W DSG widać na obrotomierzy i bo multitronc to jest wlasnie skrzynia bezstopniowa CVT... nieudana i awaryjna zreszta... M 24 |
Data: Lipiec 11 2009 12:11:41 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Kuba (aka cita) | Michal wydusił z siebie te słowy:
a to wiele tłumaczy ;) Sugerowałem sie wyswietlanymi przełożeniami na komputrze ;) nieudana i awaryjna zreszta... to inna para kaloszy, o ktorej wiem ;) Jednak sama jazda takim autem .. jest naprawde fajna. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 25 |
Data: Lipiec 11 2009 13:23:22 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Hektor | Użytkownik "Michal" napisał nieudana i awaryjna zreszta... Awaryjna to ta skrzynia bywa przy zaniedbaniach serwisowych oraz modelach sprzed 2004 roku. A dlaczego nieudana? Zbigniew Kordan 26 |
Data: Lipiec 11 2009 10:24:36 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Pa_blo |
Bo to jest to samo co CVT. Niestety multitronic (tak jak i starsze CVT) nie ciesza sie opinia bezawaryjnych... Picasso 27 |
Data: Lipiec 10 2009 22:17:22 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Glexu | andreas pisze: Ja już po jednym dniu jeżdżenia Passatem z DSG stwierdziłem, że tradycyjne skrzynie biegów to są po prostu popsute skrzynie biegów :)ja też ostatnio zanabyłem auto z DSG (innym automatem nigdy nie jeździłem)i teraz jak mam wsiąść do auta z manualem to męczarnia :) 28 |
Data: Lipiec 10 2009 21:24:39 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Damian / EXCAR group |
ze wymienia si eolej, wieksza kompliakcja mechanizmu wiec jak cos padnie EEE tam. Niedawno walczylem z awaria mojego automatu i nie bylo zle ;) "Spec" od automatow niejaki TeoMotors zaproponowal mi naprawe za 29.000 zl, nowa skrzynia kosztowala 25.000 zl a udalo mi sie zrobic za sporo mniej. I to wszystko tylko dlatego ze wymienilem olej w *dzialajacej skrzyni* przy przebiegu 120 tys.km. ps. ale i tak automat gora :) 29 |
Data: Lipiec 10 2009 21:49:28 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: radxcell | *Damian / EXCAR group* wrote in Niedawno walczylem z awaria mojego automatu i nie bylo zle ;) cos zle zrobiles z wymiana??? pozdr, rdx 30 |
Data: Lipiec 10 2009 23:24:07 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Damian / EXCAR group |
cos zle zrobiles z wymiana??? Wymienialem w ASO w Niemczech. Najprawdopodobniej w skrzyni nie byl wymieniany olej i w momencie wlania nowego przy przebiegu 120.000 przeplukal co nieco i skrzynia zaczela szarpac,przeciagac i wariowac. TeoMotors twierdzi ze nalezy wymieniac co 60-80 tys. W ASO mowia ze do 100.000. Teraz wiem ze jak auto ma ponad setke to nie warto ruszac skrzyni biegow. 31 |
Data: Lipiec 11 2009 08:28:22 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: radxcell | *Damian / EXCAR group* wrote in Najprawdopodobniej w skrzyni nie byl wymieniany olej i w momencie i te 20 tysiecy roznicy (miedzy 100 a 120 tysiecy) zrobily taka roznice? pytam, bo sam wymienialem w automacie po 105 tysiacach... a nastepna wymiane mam zamiar zrobic na 150-ciu i dalej juz co 50... pozdr, rdx 32 |
Data: Lipiec 11 2009 09:22:39 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: news-gazeta | radxcell pisze: *Damian / EXCAR group* wrote in watkotworca jest w olbrzymim bledzie. Nie ma znaczenia przy jakich kilometrach wymienia sie olej - zawsze jest to na korzysc skrzyni, ale tylko pod warunkiem zalania odpowiedniego oleju. Na pewno zalali zly olej i skrzynia zaczela szarpac jak pisze - normalny objaw przy niewlasciwym oleju. Koniec i kropka. Pozdrawiam - Darek. 33 |
Data: Lipiec 11 2009 12:13:44 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Kuba (aka cita) | Damian / EXCAR group wydusił z siebie te słowy: Teraz wiem ze jak auto ma ponad setke to nie warto ruszac skrzyni bzdura. Miales pecha i tyle ... najprawdopodobniej tak samo uległaby awari w którkim czasie, gdybyś jej nie ruszał. Zepsuc sie moze wszytsko - automat, manual, silnik oraz ... np. serce kierowcy. Nie ma reguł. A już napewno teoria, ze jak skrzynia ma przejechane 100tys km .. to nie warto jej ruszać .. jest rówanią pochyłą... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 34 |
Data: Lipiec 11 2009 15:59:58 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Damian / EXCAR group |
Teraz wiem ze jak auto ma ponad setke to nie warto ruszac skrzyni Dzialajacym samochodem pojechalem do ASO w celu wymiany oleju s krzyni. W moim odczuciu skrzynia dzialala na 98%. Po wymianie oleju na pierwszym skrzyzowaniu po wyjechaniu z ASO tak walnelo skrzynia ze az cale auto sie zatrzeslo. Powrot do ASO - diagnoza ze skrzynia musialabyc juz lekko niesprawna i w momencie wymiany oleju nastapilo wyplukanie co spowodowalo powielenie niesprawnosci. TeoMotors diagnoza identyczna - "po 100.000 km jezeli olej nie byl wczesniej wymieniany to juz lepiej nie wymieniac". Tydzien temu bylem w serwisie BMW by zapytac sie o wymiane oleju w skrzyni w bmw. Auto ma 130 tys. i olej wczesniej nie byl wymieniany. Serwis odradzil wymiane. A już napewno teoria, ze jak skrzynia ma przejechane 100tys km .. to nieTo nie moje zdanie. Do niedawna wymienialem zawsze po zakupie auta, teraz wysluchawszy 4 odradzajacych opinii a takze majac rzeczowy dowod w postaci rozwalonej skrzyni napewno bede rozwazal wymiane w autach w ktorych olej nie byl wymieniany wczesniej. 35 |
Data: Lipiec 11 2009 20:06:09 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Seba | Dnia Sat, 11 Jul 2009 15:59:58 +0200, Damian / EXCAR group napisał(a): Do niedawna wymienialem zawsze po zakupie auta, teraz Wiesz, wiedząc iż zajmujesz się sprzedażą aut, a nie ich długotrwałą eksploatacją można podejrzewać, iż nie zależy Ci na ich poprawnej eksploatacji a raczej na maskymalizacji/'racjonalizacji' Twojego zysku. Więc Twoje stwierdzenie w poście o zaniechaniu wymiany (rozumiem, że do momentu całkowitej degradacji mechanizmu) jako bardziej racjonalnemu dziłaniu przybiera lekko nowego zabarwienia. -- Sebastian S. 36 |
Data: Lipiec 11 2009 20:21:47 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Damian / EXCAR group |
Więc Twoje stwierdzenie w poście o zaniechaniu wymiany (rozumiem, że do Tez bylem zdziwiony jak 4 rozne firmy (w tym dwa niemieckie ASO - VW i BMW) stwierdzily ze lepiej jezdzic automatem do skonczenia niz wymieniac olej z opoznieniem. Na auta sprzedawane nie mam zbyt wielkiego wplywu gdyz wszystkie auta ktore kupuje maja gwarancje (minimum rok) i do tego gwarantowana pelna sprawnosc wiec zazwyczaj nie ingeruje w sprawy techniczne bo po prostu nie musze. Skrzynia sypnela mi sie w prywatnym aucie i po tym doswiadczeniu wiem ze byle wymiana oleju moze spowodowac koniecznosc wymiany calej skrzyni. 37 |
Data: Lipiec 11 2009 22:06:16 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Kuba (aka cita) | Damian / EXCAR group wydusił z siebie te słowy: Użytkownik "Kuba (aka cita)" < Powrot do ASO - diagnoza ze skrzynia musialabyc juz lekko niesprawna no to tylko potwierdza moje zdanie. To nie wymiana oleju, a przypadek, bo skrzynia była już uszkodzona. Gdybyś oleju nie wymienił .. usterka wyszła by na jaw tak czy inaczej - tyle, ze nie po 5 kilometrach, a moze po 5 tys km - tak czy inaczej - co za różnica. A już napewno teoria, ze jak skrzynia ma przejechane 100tys km .. toTo nie moje zdanie. Do niedawna wymienialem zawsze po zakupie auta, Czyli nie bedziesz wymieniał oleju i ... co to zmieni, próćz tego, ze będziesz jeździł na starym? Moze w silniku też nie wymieniaj ... bo jeszcze coś wypłucze... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 38 |
Data: Lipiec 12 2009 16:21:58 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Damian / EXCAR group | żytkownik "Kuba (aka cita)" Gdybyś oleju nie wymienił .. usterka wyszła by na jaw tak czy inaczej - Wiesz Kuba to nie jest moje zdanie a jedynie "specow" od skrzyn. TeoMotors stwierdzil wprost ze nie wymieniajac oleju zrobilbym drugie tyle bezproblemowo. W Bmw kilka dni temu tez kazali "nie ruszac" oleju w aucie z przebiegiem 130 tys. km twierdzac ze wymiana moze wiecej narozrabiac niz pomoc. Czyli nie bedziesz wymieniał oleju i ... co to zmieni, próćz tego, zeKubusiu nie do mnie te pytania. Ja od zawsze wymienialem olej i nigdy nie oszczedzalem na koniecznych naprawach czy tez wymianach. Biorac pod uwage moja ostatnia dosc kosztowna przygode i stwierdzenia serwisow i naprawiaczy automatow zaczalem inaczej patrzec na wymiane oleju w automacie. Zadzwon sobie moze to Teosia Myszkowskiego i zadaj im pytanie czemu odradzaja wymiane w autach z przebiegami ponad 100 tys. Moze beda potrafili to jakos profesjonalnie uzasadnic. 39 |
Data: Lipiec 11 2009 10:58:52 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Dman-666 | Patrze a tu w szybce robal taki: ! Teraz wiem ze jak auto ma ponad setke to nie warto ruszac skrzyni Buehehe...ja kupowalem z przebiegiem 175k. Automat jak malina. Zalali zly olej albo zly poziom oleju. -- Dman-666 6A13 z bombom LPG, Stolec 40 |
Data: Lipiec 11 2009 16:02:07 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Damian / EXCAR group |
Buehehe...ja kupowalem z przebiegiem 175k. Automat jak malina. Olej zalany dobry, poziom rowniez dobry. Mam w firmie Audi z 2005 roku ktore na liczniku na 470.000 km i olej w skrzyni zmieniany byl co 100 tys. i skrzynia pracuje wysmienicie. 41 |
Data: Lipiec 13 2009 08:35:09 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Massai | Damian / EXCAR group wrote:
Bo to jak często trzeba zmienić olej w automacie bardzo zalezy od stylu jazdy. Styl jazdy ma wieksze znaczenie niż przy zmianach oleju w silniku... Po prostu olej w skrzyni jest bardzo wrażliwy na temperaturę i się szybciej degraduje przy wzroście temperatury. W moim to jest fajnie rozwiązane - póki jest różowy to można jeździć ;-) Ale i tak wymieniam co 40-50k, bo o dziwo to grosze... aż byłem w szoku, w aso litr oleju kosztował afair 20 zł, czyli 100 pln za 4,5l oleju na wymianę... -- Pozdro Massai 42 |
Data: Lipiec 14 2009 08:01:29 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Dman-666 | Patrze a tu w szybce robal taki: ! Pewnie W moim to jest fajnie rozwiązane - póki jest różowy to można jeździć ;-) Mila cena ;) Ja place tyle za 1 litr. -- Dman-666 6A13 z bombom LPG, Stolec 43 |
Data: Lipiec 14 2009 09:05:29 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Massai | Dman-666 wrote: Patrze a tu w szybce robal taki: ! Mnie też zmyliła. Znaczy razem z innymi. Parę rzeczy w świeżo kupionym (używanym) samochodzie trzeba było zrobić, i gośc dzwonił "wie pan jeszcze wahacz warto by wymienić, 98 zł netto, jeszcze coś tam"... w sumie z tych "coś tam" naliczyłem z olejem niecały 1000 pln, a tu kufa rachunek na 3700 :-( robiciznę zdrowo sobie cenią. -- Pozdro Massai 44 |
Data: Lipiec 10 2009 22:53:33 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: news-gazeta | Damian / EXCAR group pisze: I to wszystko tylko dlatego ze wymienilem olej w *dzialajacej skrzyni* przy przebiegu 120 tys.km. jedyne co mi przychodzi do glowy, to wlales zly olej - i wystarczy zeby skrzynie rozlozyc. Pozdrawiam - Darek. 45 |
Data: Lipiec 11 2009 10:30:50 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Pa_blo |
Niekoniecznie... Kiedys do Scenica nalali mi Dexron II zamiast III i skrzynia nie chciala chodzic. Po 2 wymianach na wlasciwy wszystko wrocilo do normy. Picasso 46 |
Data: Lipiec 11 2009 12:14:36 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Kuba (aka cita) | news-gazeta wydusił z siebie te słowy: Damian / EXCAR group pisze: a mnie przychodzi do głowy pech, zbieg okoliczności i szukanie przyczyny przez leniwego mechaniora, ktory nie znając przyczyny awarii wymyslił sobie teorie. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 47 |
Data: Lipiec 11 2009 16:09:46 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: news-gazeta | Kuba (aka cita) pisze: news-gazeta wydusił z siebie te słowy: tak, ale to wszystko obala mit ze nie nalezy wymieniac oleju w skrzyni. Najlepsze ze ASO np.renault kategorycznie mowia ze oleju sie nie wymienia, ze ma przezyc samochod :D Pozdrawiam - Darek. 48 |
Data: Lipiec 11 2009 22:07:29 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Kuba (aka cita) | news-gazeta wydusił z siebie te słowy:
ta .. to kolejny aspekt automatu. Faktycznie są firmy, ktore nie zalecają w ogole wymiany, inne zalecają co 60 tys. Nie mam zdania komu wierzyc ;) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 49 |
Data: Lipiec 11 2009 23:08:19 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: scob |
news-gazeta wydusił z siebie te słowy: to samo znajdziesz w instrukcjach obsługi np. Audi - skrzynia i PŁYN w skrzyni (to nie jest olej!) jest "wieczny", ew. uzupełnia się "do stanu". Ale jak już zerkniesz w instrukcję producenta onej skrzyni (NP. ZF-efek tiptroników) - które były montowane przez b. wielu producentów samochodów w niemal w identycznej konfiguracji - już masz zalecenie wymiany 50 |
Data: Lipiec 12 2009 15:01:03 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Hektor | Użytkownik "scob" napisał to samo znajdziesz w instrukcjach obsługi np. Audi - skrzynia i PŁYN w skrzyni (to nie jest olej!) jest "wieczny", ew. uzupełnia się "do stanu". Najlepsze jest to, że taki płyn stojący w zamkiętym, oryginalnym opakowaniu ma jakiś tam skończony "termin przydatności". Za to wlany do skrzyni ma być już, zdaniem wielu ASO, wieczny. Cuda panie, cuda i dziwy... Ale jak już zerkniesz w instrukcję producenta onej skrzyni (NP. ZF-efek tiptroników) - które były montowane przez b. wielu producentów samochodów w niemal w identycznej konfiguracji - już masz zalecenie wymiany I tego się należy trzymać. Nie słuchać co pitolą w serwisie, ale czytać zalecenia producenta skrzyni. Zbigniew Kordan 51 |
Data: Lipiec 10 2009 23:02:31 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Tadeusz |
napisz jeszcze w jakim samochodzie bo to jednak bardzo duże sumy więc z pewnością raczej nie będzie to Opel... 52 |
Data: Lipiec 10 2009 23:25:14 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Damian / EXCAR group |
VW :) 53 |
Data: Lipiec 12 2009 10:06:24 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Bugatti | Użytkownik "Damian / EXCAR group" napisał w wiadomości: Użytkownik "Tadeusz" napisał w wiadomości To co to było - DSG, Tiptronic, Mulitronic ? -- Bugatti 54 |
Data: Lipiec 12 2009 12:02:48 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Kuba (aka cita) | Bugatti wydusił z siebie te słowy: Użytkownik "Damian / EXCAR group" napisał w wiadomości: jak w VW to stawiam na DSG. Multitronik do w Audi chyba tylko. A Tiptronik jest już "zwykłą skrzynią" -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 55 |
Data: Lipiec 12 2009 14:57:43 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: JAN |
jak w VW to stawiam na DSG.to byl tiptronic 56 |
Data: Lipiec 12 2009 15:19:07 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Kuba (aka cita) | JAN wydusił z siebie te słowy: Użytkownik "Kuba (aka cita)" i naprawda miala kosztować 29tys zł? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 57 |
Data: Lipiec 12 2009 16:25:41 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Damian / EXCAR group |
to byl tiptronic "Spec" TeoMotors rozebrali skrzynie na czesci pierwsze i naprawe wycenili na 29000 zl. (wczesniej telefonicznie deklarowali ze naprawa nie przekroczy 10 tys.) Kiedy ich wysmialem zaproponowali ze sciagna nowa skrzynie z DE (po duzych znizkach i rabatach jakie maja) i zaproponowali za 25 tys. nowa. A skrzynia to zwykly 6-cio biegowy Tiptronic. 58 |
Data: Lipiec 12 2009 17:18:22 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Sun, 12 Jul 2009 16:25:41 +0200, Damian / EXCAR group napisał(a): Kiedy ich wysmialem zaproponowali ze sciagna nowa skrzynie z DE (po duzych Masakryczne te ceny. Gdzie w końcu udało Ci się ją naprawić i za ile? -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 59 |
Data: Lipiec 12 2009 17:31:45 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Kuba (aka cita) | Borys Pogoreło wydusił z siebie te słowy: Dnia Sun, 12 Jul 2009 16:25:41 +0200, Damian / EXCAR group napisał(a): a wystarczy kupić używaną za 1/5 tej ceny, albo jeszcze dużo taniej. Często mozna sprawdzić skrzynie jeszcze w aucie z ktorego pochodzi (np. anglika). Zwykle dostaje sie też jeszcze "gwarancje rozruchowa". -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 60 |
Data: Lipiec 13 2009 00:09:33 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Damian / EXCAR group |
Masakryczne te ceny. Gdzie w końcu udało Ci się ją naprawić i za ile?Nie udalo sie naprawic. Skrzynia od TeoMotors wrocila w jednym duzym kartonie i w jednym wielkim pojemniku plastikowym. Zakupilem uzywana za 5000 zl, montaz kosztowal dodatkowo 1000 zl, wymiana oleju i programowanie nastepne 2000 zl i jakos autko zaczelo jezdzic. 61 |
Data: Lipiec 13 2009 00:00:10 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Michał | > Masakryczne te ceny. Gdzie w końcu udało Ci się ją naprawić i za ile? No to stawiam na jedyne fajne VW - "taki większy passat" ;) ale patrząc na cene już wiem dlaczego mechanik (nie aso) mówi żeby brać renault bo jeszcze się to daje jako tako naprawić. a jak to jeździ "po latach" ? Ostatnio po "drobnej awarii" (zatarciu/zapieczeniu silnika) postanowiłem mimo kryzysu się rozejrzeć na co by tu zmienić "większą lagunę":) (ale chyba i tak na 90% będzie naprawa i czekanie na koniec kryzysu :) ). w kazdym razie czy moje myślenie nie ma błędu: -phaeton: większa cena zakupu, niższe "utrzymanie", bardziej bezawaryjny -vel satis: starszy i tańszy, bezpieczniejszy, droższy w utrzymaniu, lepiej zostawić sobie safrane na czas kiedy będzie stało po 1.5 dnia u mechnika :) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 62 |
Data: Lipiec 13 2009 10:06:25 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Damian / EXCAR group |
a jak to jeździ "po latach" ?To juz moj 3 "duzy Passat" i mi sie jezdzi rewelacyjnie i pomimo ze od 3 lat praktycznie jezdzilem tylko tymi jednymi modelemi to ani mi sie nie znudzil ani w zaden sposob nie odstraszyl od siebie. Serwis stosunkowo niedrogi jak na te polke aut, zreszta poza eksploatacja to w zadnym nic nie robilem. Jedynie w obecnym egzemplarzu po wymianie oleju w skrzyni sama skrzynia przestala dzialac ale to bylo pierwsze takie auto jakie pochodzilo z PL i troche nie bardzo dbane serwisowo. Komfort i frajda jazdy nieporownywalna z zadnym autem (nie jezdzilem tylko nowa Bmw7 modelowo 2009). 63 |
Data: Lipiec 15 2009 01:44:44 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Michał | Użytkownik " Michał"lat praktycznie jezdzilemnie odstraszyl od siebie.to w zadnym nic nie robilem. a jak to sie ma do "dużej laguny2" czy jak to nazwać - "duze megane2" (do tego bardziej podobne :) ) ? "tylko" trzeba teraz wymyślić "coś sprytnego" żeby gotówka była "tu i teraz", bo aktualne auto niestety naprawić sie nie da silnika i trzeba wymieniać jak jeszcze jeździ i nie sprawia problemów, tylko vw droooogie - a rozum podpowiada żeby brać bo potem tańsze niż renault. ale znowu ten design, niska cena zakupu i bezpieczeństwo (tylko nie ma radarów z boku jak vw i nie skacze na hydro przy bocznych zderzeniach). lub opcja 3, kupić następne nastoletnie duże renault i później duże vw :) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 64 |
Data: Lipiec 12 2009 16:37:16 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: J.F. | On Sun, 12 Jul 2009 15:19:07 +0200, Kuba (aka cita) wrote: i naprawda miala kosztować 29tys zł?jak w VW to stawiam na DSG.to byl tiptronic Bardzo mozliwe. Do kupienia jedynie w ASO, a ceny na takie rzeczy wszystkie marki maja zaporowe. J. 65 |
Data: Lipiec 12 2009 15:25:58 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: vpw |
WitamCo do automatów, to od 7 lat przesiadłem się na takowe autka i nie mam ochoty wracać do manuala. I nie ma tu znaczenia, czy jest to VW DSG czy zwykły i prosty automat toytoy. Dla mnie to po prostu bajka. Wsiadam do samochodu i jade. Nigdy nie czułem się też "ogłupiony" działaniem automatu ani nie doprowadził do sytuacji niebezpiecznych, typu zmiana biegu lub wysprzęglenie w złym momencie. W tej chwili mam Paska w DSG i Santa Fe z 4 biegowym klasycznym automatem i przyjemność jazdy obydowama samochodami jest super. Poprzednio RAV4 w automacie jeździła przez 5 lat bez najmniejszych problemów. Jedyne na co warto zwrócić uwagę oprócz klasycznego podłączenia do komputera w serwisie i sprawdzeniu czy starownik nie daje błędów, to przejechanie się samochodem. Nie ma prawa nic szarpac, biegi muszą wchodzić na prawdę płynnie. Nie powinno być praktycznie czuć przełączania. Nie może być sytuacji, kiedy po wrzuceniu biegu czuć szarpnięcie. To ma być po prostu niezauważalne i płynne zmienianie przełożenia. Jeśli automat jest już zużyty to nie da rady go do takiego stanu doprowadzić. Jak szukałem swojego SantaFe, oglądałem ok 10 samochodów. To jak niektóre skrzynie się załączały lub zmieniały biegi wołało o pomstę do nieba. Mój chodzi jak miodzio. Co do mocy, to jej nadmiar nigdy nie zaszkodzi. Jak jeździłęm Focusem 1,6 automat, to było to bolesne. Ale przy aktualnych silnikach 2-3 l i 150-200 KM, raczej nie ma problemu z jej brakiem -- vpw 66 |
Data: Lipiec 13 2009 00:00:29 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: ąćęłńóśźż | Nic nie jest idealne - np. ruszanie automatem pod śliską górkę (np. na mokrej trawie lub śniegu) na biegu wstecznym przy tylnym napędzie;-)) Dla mnie to po prostu bajka. 67 |
Data: Lipiec 13 2009 10:21:20 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Robson |
Nic nie jest idealne - np. ruszanie automatem pod śliską górkę (np. na >mokrej trawie lub śniegu) na biegu wstecznym przy tylnym napędzie;-)) Wystarczy miec olej w glowie i MYSLEC i da sie ruszyc bezstresowo(i bez poslizgu ;)) automatem. I nie miec sloniowej nogi przy wciskaniu gazu. A dla takich co tego nie potrafia wiele skrzyn oferuje przycisk ze sniezynka - do ruszana na mokrej nawierzchni. R 68 |
Data: Lipiec 13 2009 12:18:53 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Hektor | Użytkownik "Robson" napisał A dla takich co tego nie potrafia wiele skrzyn oferuje przycisk ze sniezynka - do ruszana na mokrej nawierzchni. W nowych skrzyniach już się nie spotyka takich patentów. Może w Ameryce? ZK 69 |
Data: Lipiec 13 2009 15:10:23 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Robson |
Użytkownik "Robson" napisał Moze nie tyle w Ameryce, tylko w samochodach ktore nie ma ASR ;) R 70 |
Data: Lipiec 13 2009 22:49:42 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: ąćęłńóśźż | Jasne, szczególnie na wstecznym ;-)) A dla takich co tego nie potrafia wiele skrzyn oferuje przycisk ze sniezynka - do ruszana na mokrej nawierzchni. 71 |
Data: Lipiec 13 2009 12:17:20 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Kuba (aka cita) | ąćęłńóśźż wydusił z siebie te słowy: Nic nie jest idealne - np. ruszanie automatem pod śliską górkę (np. a co ma tu do rzeczy automat?! Zdecydowanie łątwiej ruszyć automatem niż manualem .. bo wystarczy opanować tylko gaz, a nie dodatkowo sprzegło. Rodzaj napędu (przód/tył) ma tu znaczenie, jak to, gdzie jest zamontowany silnik. Są auta, ktore lepiej wypadają pod względem i są takie, ktore wypadają gorzej (z moich doswiadczeń z RWD najgorzej wypada chyba Mercedes jesli chodzi o łatwość ruszania na sliskim) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 72 |
Data: Lipiec 13 2009 22:50:22 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: ąćęłńóśźż | Jesteś dzieciuch teoretyk. a co ma tu do rzeczy automat?! 73 |
Data: Lipiec 16 2009 00:21:45 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: scob |
74 |
Data: Lipiec 13 2009 21:12:31 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: xs | Kuba \(aka cita\) napisał(a): Rodzaj napędu (przód/tył) ma tu znaczenie, jak to, gdzie jest zamontowany No chyba nie bardzo, bo jak masz naped na tyl i cholernie sliska droga, to mozna doprowadzic do sytuacji, ze przednie kola sa zablokowane, a samochod nadal pelznie obracajac tylnimi kolami... Szczegolnie jak jest z gorki :) -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 75 |
Data: Lipiec 16 2009 10:19:13 | Temat: Re: Pytanie o automaty | Autor: Mirosław Habarta | W dniu 10.07.2009 19:00, Camel pisze: Witam A ja chyba wiem czemu. Na wstępie zaznaczę, że jestem nowym (czy szczęśliwym to się okaże) posiadaczem Opla Vectry C z automatem. Właśnie trafiłem na taki wątek : http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=64752 O problemach z wadliwą uszczelką chłodnicy skrzyni wiedziałem już wcześniej, ale wiem (obym się nie mylił), że nie dotyczy to mojego egzemplarza. Wiem, że poprzedni właściel mojego auta nie wymieniał oleju w skrzyni. Swoje postępowanie oparł na konsultacji z ASO opla, gdzie wyjaśnili mu, że "tam się w zasadzie nie zagląda". Z drugiej strony, czytając to, co piszą we wspomnianym wyżej wątku na forum, można wnioskować, że jest wręcz przeciwnie. Auto ma przejechane 134 kkm (przebieg raczej pewny). Mam niemiecką książkę serwisową, w której wyraźnie stoi, że olej w skrzyni wymienia się co 80 kkm lub co 6 lat. Ostatni wpis w książce jest przy 82 kkm i wyraźnie jest tam zaznaczone, że oleju w skrzyni *nie wymieniano*. Odkąd się o tym dowiedziałem zacząłem sie zastanawiać, czy robić coś w tym temacie, czy auto sprzedać póki nic się nie dzieje. A szkoda by było, bo właśnie wczoraj opłaciłem PCC-3. Oczywiście, gdybym miał manuala, to spałbym spokojnie, nie grzebał po różnych forach... Ogólne wnioski, jakie mi się nasuwają z lektur różnych forów i opisów związanych z tym tematem są niezbyt optymistyczne. Każdy warsztat i "fachowiec" twierdzi co innego, nie wiadomo czego się trzymać. Jedni mówią - wymieniać olej, inni - nie tykać póki jeździ. A ty się zastanawiaj co zrobić, mając świadomość, że jak coś zrobisz źle, albo po prostu będziesz miał pecha, to kilkanaście tys. nie twoje. Pozdrawiam, M.H. |