So, 15 gru 2007 o 13:47 GMT, Szyszkowa napisał(a):
(...) i nowoczesnych terenowych zazwyczaj jest.
Tak z ciekawości- jaka terenówka ma z tyłu dwie osie ?
Spojrz co jest napisane w temacie...
Pozdrawiam
Brzezi
--
[ E-mail: ][ GEEK CODE [Version: 3.12]: GCM dpu s+:- ]
[ Ekg: #3781111 ][ a-- - C+++ UL++ P+ L+++ E-- - W+++ N+++ ]
[ LinuxUser: #249916 ][ o-- K- w-- - O-- M- V- PS PE Y PGP-- - t+ ]
[ 5- X++ R* tv+ b- DI- D+ G+ e- h! r y-- ]
6 |
Data: Grudzien 15 2007 12:29:07 |
Temat: Re: Pytanie o ciezarowe |
Autor: MarcinJM |
Sanctum Officium pisze:
Czy w samochodach ciężarowych, które mają z tyłu dwie osie, jest mechanizm
różnicowy między tymi osiami?
Nie ma, bo to nie ma sensu.
Osie sa na tyle blisko, ze roznica w obrotach przy skrecie jest na tyle mala, ze uslig kol jest w stanie to wyrownac bez wiekszych ociazen.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm
7 |
Data: Grudzien 15 2007 21:22:39 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: MG |
Użytkownik "Sanctum Officium" napisał w wiadomości
Czy w samochodach ciężarowych, które mają z tyłu dwie osie, jest mechanizm
różnicowy między tymi osiami?
Witam
Jak widać po odpowiedziach - zdania grupowiczów są mocno podzielone.
A tak naprawdę, to we współczesnych ciężarówkach z osiami napędowymi w
układzie tandem oczywiście zazwyczaj JEST mechanizm różnicowy międzyosiowy -
jest on umieszczony w obudowie pierwszego mostu napędowego.
Dla niedowiarków linki:
VOLVO http://www.cei.it/Cataloghifiles/VOL0017.PDF
MAN http://www.cei.it/Cataloghifiles/MAN0009.PDF
Pzdr
Marek
8 |
Data: Grudzien 15 2007 22:55:50 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: Sanctum Officium |
"MG" wrote in message
Użytkownik "Sanctum Officium" napisał w wiadomości
Czy w terenowych jest spotykana blokada tego dyfra?
MK
9 |
Data: Grudzien 16 2007 00:20:10 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: MG |
Użytkownik "Sanctum Officium" napisał w wiadomości
"MG" wrote in message
>
> Użytkownik "Sanctum Officium" napisał w wiadomości
>
>
>
Czy w terenowych jest spotykana blokada tego dyfra?
Jeśli masz na myśli ciężarówki terenowe (budowlane, leśne i podobne) to
oczywiście że tak. Zazwyczaj blokadę maja oba mechanizmy różnicowe. Tak jest
chociażby w RVI KERAX.
Jeśli pytasz o typowe terenówki osobowe, to nie mam pojęcia, to nie moja
działka. Ale domyślam się że są takie blokady stosowane.
Pzdr
Marek
10 |
Data: Grudzien 16 2007 01:27:51 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: Sanctum Officium |
"MG" wrote in message
Użytkownik "Sanctum Officium" napisał w wiadomości
> "MG" wrote in message
>
> >
> > Użytkownik "Sanctum Officium" napisał w wiadomości
> >
> >
> >
>
> Czy w terenowych jest spotykana blokada tego dyfra?
Jeśli masz na myśli ciężarówki terenowe (budowlane, leśne i podobne)
Oczywiście, o ciężarowych rozmawiamy. Pytanie dotyczy dyfra między dwoma
tylnymi osiami.
to
oczywiście że tak. Zazwyczaj blokadę maja oba mechanizmy różnicowe. Tak
jest
chociażby w RVI KERAX.
To znaczy łącznie 3 (na dwóch dyfrach tylnych osi i na dyfrze między tymi
osiami)?
Jeśli pytasz o typowe terenówki osobowe, to nie mam pojęcia, to nie moja
działka. Ale domyślam się że są takie blokady stosowane.
Osobowe z dwoma osiami z tyłu?
MK
11 |
Data: Grudzien 16 2007 15:40:31 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: MG |
> oczywiście że tak. Zazwyczaj blokadę maja oba mechanizmy różnicowe. Tak
jest
> chociażby w RVI KERAX.
To znaczy łącznie 3 (na dwóch dyfrach tylnych osi i na dyfrze między tymi
osiami)?
tak własnie jest (najczęściej)
chociaż ciężarówki występują w rozmaitych kompletacjach, które są dobierane
przez klienta podczas zakupu, stąd można spotkać różne cuda
> Jeśli pytasz o typowe terenówki osobowe, to nie mam pojęcia, to nie
moja
> działka. Ale domyślam się że są takie blokady stosowane.
Osobowe z dwoma osiami z tyłu?
:-) miałem na mysli typowe mechanizmy międzyosiowe, ale w sumie się
zamotałem, bo to "oczywista oczywistość" :-)
pzdr
Marek
12 |
Data: Grudzien 16 2007 18:16:46 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: Sanctum Officium |
"MG" wrote in message
No to pozwolę sobie jeszcze na pytania.
Gdy są dwie osie z przodu, to też jest miedzy nimi mechanizm różnicowy?
Dobrze kombinuję? Czyli taki cieżarowy 8x8 ma w sumie 7 dyfrów (4 na osiach,
jeden między tylnymi osiami, jeden między przednimi i jeszcze jeden
centralny)? I pewnie w topowej konfiguracji wszystkie 7 dyfrów jest
blokowane? Włacza się po kolei każdą blokade, czy jakoś grupami - jednym
przyciskiem wszystkie trzy blokady tylne, drugim wszystkie przednie i
jeszcze osobnym centralny?
Na stonach Mana widziałem, że można przy zakupie konfigurować ilość osi,
wybierać, które maja być napędzane itd. Ale informacje tam zawarte są dość
powierzchowne.
MK
13 |
Data: Grudzien 16 2007 19:13:36 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: J.F. |
On Sun, 16 Dec 2007 18:16:46 +0100, Sanctum Officium wrote:
Gdy są dwie osie z przodu, to też jest miedzy nimi mechanizm różnicowy?
Dobrze kombinuję? Czyli taki cieżarowy 8x8 ma w sumie 7 dyfrów (4 na osiach,
W ogolnosci chyba tak. Jesli zwykly G/UAZ ma zakaz jazdy na
zblokowanych dyfrach po asfalcie - to i wieksze tez powinny.
No chyba ze tak samo jak w wielu innych zrobili - na asfalcie naped
tylko na dwie tylne osie, na sliskim dolaczamy naped na dwie przednie.
I juz tylko 5 dyfrow. A moze nawet 4 ?
zobacz mosty, dyfry, zwolnice
http://www.zss.pl/~moto/publikacje.htm
J.
14 |
Data: Grudzien 16 2007 20:00:25 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: Sanctum Officium |
"J.F." wrote in message
On Sun, 16 Dec 2007 18:16:46 +0100, Sanctum Officium wrote:
>Gdy są dwie osie z przodu, to też jest miedzy nimi mechanizm różnicowy?
>Dobrze kombinuję? Czyli taki cieżarowy 8x8 ma w sumie 7 dyfrów (4 na
osiach,
W ogolnosci chyba tak. Jesli zwykly G/UAZ ma zakaz jazdy na
zblokowanych dyfrach po asfalcie - to i wieksze tez powinny.
O ile wiem, seryjnie G/UAZ w ogóle nie miał blokad dyfrów. Z tego, ,co wiem,
była do kupienia i montażu we własnym zakresie jakaś blokada tylnego dyfra.
No chyba ze tak samo jak w wielu innych zrobili - na asfalcie naped
tylko na dwie tylne osie, na sliskim dolaczamy naped na dwie przednie.
I juz tylko 5 dyfrow. A moze nawet 4 ?
Stały napęd tylko na dwie tylne osie jest szczędniejszy. Przednie osie
dołączane w razie potrzeby. Wtedy nie trzeba dyfra między przednimi osiami,
bo przednie osie są włączane tylko na śliskiej nawierzchni. W takim układzie
5 dyfrów wystarczy (4 na osiach i jeden między tylnymi osiami). Ale nie
wiem, czemu piszesz, że mają być 4 dyfry?
MK
| | | | | | | | |