Grupy dyskusyjne   »   Pytanie o ciezarowe

Pytanie o ciezarowe



1 Data: Grudzien 14 2007 20:57:54
Temat: Pytanie o ciezarowe
Autor: Sanctum Officium 

Czy w samochodach ciężarowych, które mają z tyłu dwie osie, jest mechanizm
różnicowy między tymi osiami?


MK



2 Data: Grudzien 14 2007 22:34:45
Temat: Re: Pytanie o ciezarowe
Autor: Hinek 


Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości

Czy w samochodach ciężarowych, które mają z tyłu dwie osie, jest mechanizm
różnicowy między tymi osiami?


MK

Nie

--
Pozdr

3 Data: Grudzien 15 2007 07:58:59
Temat: Re: Pytanie o ciezarowe
Autor: Tomasz Konik 


Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości

Czy w samochodach ciężarowych, które mają z tyłu dwie osie, jest mechanizm
różnicowy między tymi osiami?

Jeśli jedna jest nie napędzana to nie;-). W wózkach napędzanych - w
terenowych starszych konstrukcjach (obecnie rzadko) - nie ma (np. Star 266).
W bardziej drogowych autach (budowlane) i nowoczesnych terenowych zazwyczaj
jest.
Pzdr;-)
Konik

4 Data: Grudzien 15 2007 13:47:27
Temat: Re: Pytanie o ciezarowe
Autor: Szyszkowa 

Tomasz Konik pisze:

(...) i nowoczesnych terenowych zazwyczaj jest.
Pzdr;-)
Konik


Tak z ciekawości- jaka terenówka ma z tyłu dwie osie ?


--
Traktorek 3.2 DiD
    Wrocław

5 Data: Grudzien 15 2007 12:48:52
Temat: Re: Pytanie o ciezarowe
Autor: Brzezi 

So, 15 gru 2007 o 13:47 GMT, Szyszkowa napisał(a):

(...) i nowoczesnych terenowych zazwyczaj jest.
Tak z ciekawości- jaka terenówka ma z tyłu dwie osie ?

Spojrz co jest napisane w temacie...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][  GEEK CODE [Version: 3.12]: GCM dpu s+:-  ]
[       Ekg: #3781111            ][  a-- - C+++ UL++ P+ L+++ E-- - W+++ N+++    ]
[ LinuxUser: #249916             ][  o-- K- w-- - O-- M- V- PS PE Y PGP-- - t+  ]
                                  [  5- X++ R* tv+ b- DI- D+ G+ e- h! r y--    ]

6 Data: Grudzien 15 2007 12:29:07
Temat: Re: Pytanie o ciezarowe
Autor: MarcinJM 

Sanctum Officium pisze:

Czy w samochodach ciężarowych, które mają z tyłu dwie osie, jest mechanizm
różnicowy między tymi osiami?

Nie ma, bo to nie ma sensu.
Osie sa na tyle blisko, ze roznica w obrotach przy skrecie jest na tyle mala, ze uslig kol jest w stanie to wyrownac bez wiekszych ociazen.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

7 Data: Grudzien 15 2007 21:22:39
Temat: Re: Pytanie o ciezarowe
Autor: MG 


Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości

Czy w samochodach ciężarowych, które mają z tyłu dwie osie, jest mechanizm
różnicowy między tymi osiami?



Witam
Jak widać po odpowiedziach - zdania grupowiczów są mocno podzielone.
A tak naprawdę, to we współczesnych ciężarówkach z osiami napędowymi w
układzie tandem oczywiście zazwyczaj JEST mechanizm różnicowy międzyosiowy -
jest on umieszczony w obudowie pierwszego mostu napędowego.

Dla niedowiarków linki:
VOLVO http://www.cei.it/Cataloghifiles/VOL0017.PDF
MAN http://www.cei.it/Cataloghifiles/MAN0009.PDF

Pzdr
Marek

8 Data: Grudzien 15 2007 22:55:50
Temat: Re: Pytanie o ciezarowe
Autor: Sanctum Officium 

"MG"  wrote in message


Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości




Czy w terenowych jest spotykana blokada tego dyfra?


MK

9 Data: Grudzien 16 2007 00:20:10
Temat: Re: Pytanie o ciezarowe
Autor: MG 


Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości

"MG"  wrote in message

>
> Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości
>
>
>

Czy w terenowych jest spotykana blokada tego dyfra?

Jeśli masz na myśli ciężarówki terenowe (budowlane, leśne i podobne)  to
oczywiście że tak. Zazwyczaj blokadę maja oba mechanizmy różnicowe. Tak jest
chociażby w RVI KERAX.

Jeśli pytasz o typowe terenówki osobowe, to nie mam  pojęcia, to nie moja
działka. Ale domyślam się że są takie blokady stosowane.


Pzdr
Marek

10 Data: Grudzien 16 2007 01:27:51
Temat: Re: Pytanie o ciezarowe
Autor: Sanctum Officium 

"MG"  wrote in message


Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości

> "MG"  wrote in message
>
> >
> > Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości
> >
> >
> >
>
> Czy w terenowych jest spotykana blokada tego dyfra?

Jeśli masz na myśli ciężarówki terenowe (budowlane, leśne i podobne)

Oczywiście, o ciężarowych rozmawiamy. Pytanie dotyczy dyfra między dwoma
tylnymi osiami.

to
oczywiście że tak. Zazwyczaj blokadę maja oba mechanizmy różnicowe. Tak
jest
chociażby w RVI KERAX.

To znaczy łącznie 3 (na dwóch dyfrach tylnych osi i na dyfrze między tymi
osiami)?

Jeśli pytasz o typowe terenówki osobowe, to nie mam  pojęcia, to nie moja
działka. Ale domyślam się że są takie blokady stosowane.

Osobowe z dwoma osiami z tyłu?


MK

11 Data: Grudzien 16 2007 15:40:31
Temat: Re: Pytanie o ciezarowe
Autor: MG 

> oczywiście że tak. Zazwyczaj blokadę maja oba mechanizmy różnicowe. Tak
jest
> chociażby w RVI KERAX.

To znaczy łącznie 3 (na dwóch dyfrach tylnych osi i na dyfrze między tymi
osiami)?

tak własnie jest (najczęściej)
chociaż ciężarówki występują w rozmaitych kompletacjach, które są dobierane
przez klienta podczas zakupu, stąd można spotkać różne cuda


> Jeśli pytasz o typowe terenówki osobowe, to nie mam  pojęcia, to nie
moja
> działka. Ale domyślam się że są takie blokady stosowane.

Osobowe z dwoma osiami z tyłu?
:-) miałem na mysli typowe mechanizmy międzyosiowe, ale w sumie się
zamotałem, bo to "oczywista oczywistość" :-)

pzdr
Marek

12 Data: Grudzien 16 2007 18:16:46
Temat: Re: Pytanie o ciezarowe
Autor: Sanctum Officium 

"MG"  wrote in message




No to pozwolę sobie jeszcze na pytania.

Gdy są dwie osie z przodu, to też jest miedzy nimi mechanizm różnicowy?
Dobrze kombinuję? Czyli taki cieżarowy 8x8 ma w sumie 7 dyfrów (4 na osiach,
jeden między tylnymi osiami, jeden między przednimi i jeszcze jeden
centralny)? I pewnie w topowej konfiguracji wszystkie 7 dyfrów jest
blokowane? Włacza się po kolei każdą blokade, czy jakoś grupami - jednym
przyciskiem wszystkie trzy blokady tylne, drugim wszystkie przednie i
jeszcze osobnym centralny?

Na stonach Mana widziałem, że można przy zakupie konfigurować ilość osi,
wybierać, które maja być napędzane itd. Ale informacje tam zawarte są dość
powierzchowne.


MK

13 Data: Grudzien 16 2007 19:13:36
Temat: Re: Pytanie o ciezarowe
Autor: J.F. 

On Sun, 16 Dec 2007 18:16:46 +0100,  Sanctum Officium wrote:

Gdy są dwie osie z przodu, to też jest miedzy nimi mechanizm różnicowy?
Dobrze kombinuję? Czyli taki cieżarowy 8x8 ma w sumie 7 dyfrów (4 na osiach,

W ogolnosci chyba tak. Jesli zwykly G/UAZ ma zakaz jazdy na
zblokowanych dyfrach po asfalcie - to i wieksze tez powinny.

No chyba ze tak samo jak w wielu innych zrobili - na asfalcie naped
tylko na dwie tylne osie, na sliskim dolaczamy naped na dwie przednie.
I juz tylko 5 dyfrow. A moze nawet 4 ?

zobacz mosty, dyfry, zwolnice
http://www.zss.pl/~moto/publikacje.htm


J.

14 Data: Grudzien 16 2007 20:00:25
Temat: Re: Pytanie o ciezarowe
Autor: Sanctum Officium 

"J.F."  wrote in message

On Sun, 16 Dec 2007 18:16:46 +0100,  Sanctum Officium wrote:
>Gdy są dwie osie z przodu, to też jest miedzy nimi mechanizm różnicowy?
>Dobrze kombinuję? Czyli taki cieżarowy 8x8 ma w sumie 7 dyfrów (4 na
osiach,

W ogolnosci chyba tak. Jesli zwykly G/UAZ ma zakaz jazdy na
zblokowanych dyfrach po asfalcie - to i wieksze tez powinny.

O ile wiem, seryjnie G/UAZ w ogóle nie miał blokad dyfrów. Z tego, ,co wiem,
była do kupienia i montażu we własnym zakresie jakaś blokada tylnego dyfra.

No chyba ze tak samo jak w wielu innych zrobili - na asfalcie naped
tylko na dwie tylne osie, na sliskim dolaczamy naped na dwie przednie.
I juz tylko 5 dyfrow. A moze nawet 4 ?

Stały napęd tylko na dwie tylne osie jest szczędniejszy. Przednie osie
dołączane w razie potrzeby. Wtedy nie trzeba dyfra między przednimi osiami,
bo przednie osie są włączane tylko na śliskiej nawierzchni. W takim układzie
5 dyfrów wystarczy (4 na osiach i jeden między tylnymi osiami). Ale nie
wiem, czemu piszesz, że mają być 4 dyfry?


MK

Pytanie o ciezarowe



Grupy dyskusyjne