Grupy dyskusyjne   »   Pytanie o francuskie V6

Pytanie o francuskie V6



1 Data: Marzec 31 2008 12:25:51
Temat: Pytanie o francuskie V6
Autor: glizda 

Witam.
Z tego co wiem, to 3.0 V6 12 zaworowe montowane dawniej w Citroenach,
Peugeotach, Renault są z rozrządem na łańcuchach, nie na paskach oraz że
generalnie to jest jedna konstrukcja.. Prawda li to?
A jak wygląda to z nowszymi V6 z Francji? Tzn 24 zawory?
Jakie są mniej więcej ich rodzaje, czy te z PSA to też to samo co w Renault
i czy są na paskach czy na łańcuchach.
Coś mi kołacze, że V6 24V z PSA mają cylindry ustawione w 60 stopni a nie w
90 i są na paskach(???) ale nie mam pewności.
Chętnie przeczytałbym parę zdań o rodzajach francuskich V6 z ostatniej
dekady, jakie są te konstrukcje i z jakich się wywodzą?
I czy te 24V są równie trwałe jak stare 12V ?
Chodzi mi o motory montowane w autach osobowych.



2 Data: Marzec 31 2008 10:31:15
Temat: Re: Pytanie o francuskie V6
Autor: Samotnik 

Dnia 31.03.2008 glizda  napisał/a:

Witam.
Z tego co wiem, to 3.0 V6 12 zaworowe montowane dawniej w Citroenach,
Peugeotach, Renault są z rozrządem na łańcuchach, nie na paskach oraz że
generalnie to jest jedna konstrukcja.. Prawda li to?
A jak wygląda to z nowszymi V6 z Francji? Tzn 24 zawory?
Jakie są mniej więcej ich rodzaje, czy te z PSA to też to samo co w Renault
i czy są na paskach czy na łańcuchach.

Są dwa rodzaje, starszy ma 190KM, nowszy 200KM z kawałkiem, obydwa mają
paski, koszt wymiany rozrządu ok 2k. Nie słychać od posiadaczy o jakichś
problemach z tymi silnikami.
--
Samotnik
Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

3 Data: Marzec 31 2008 13:55:06
Temat: Re: Pytanie o francuskie V6
Autor: MarkS 

Są dwa rodzaje, starszy ma 190KM, nowszy 200KM z kawałkiem, obydwa mają
paski, koszt wymiany rozrządu ok 2k. Nie słychać od posiadaczy o jakichś
problemach z tymi silnikami.

Koszt wymiany w zeszłym roku to ok. 1500 pln. Sprawdzone osobiście :)

--
Pozdr
MarkS

4 Data: Marzec 31 2008 14:19:57
Temat: Re: Pytanie o francuskie V6
Autor: Samotnik 

Dnia 31.03.2008 MarkS  napisał/a:

Są dwa rodzaje, starszy ma 190KM, nowszy 200KM z kawałkiem, obydwa mają
paski, koszt wymiany rozrządu ok 2k. Nie słychać od posiadaczy o jakichś
problemach z tymi silnikami.

Koszt wymiany w zeszłym roku to ok. 1500 pln. Sprawdzone osobiście :)

Ale razem z tym drogim napinaczem? :)
--
Samotnik
Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

5 Data: Marzec 31 2008 15:52:39
Temat: Re: Pytanie o francuskie V6
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 31 Mar 2008 14:19:57 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

Ale razem z tym drogim napinaczem? :)

komplet rozrządu to około 800 zł. Plus ile skasuje Cię twój mechanik

o.. już 750..
http://www.allegro.pl/item335939737_rozrzad_citroen_c5_peugeot_407_renault_laguna_v6.html
ceny lecą w dół. Biorąc pod uwagę złodziejską prowizję alledrogo pewnie
można to spokojnie kupić poniżej 700 zł

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

6 Data: Kwiecien 01 2008 18:31:05
Temat: Re: Pytanie o francuskie V6
Autor: miklo 

Waldek Godel pisze:

o.. już 750..
http://www.allegro.pl/item335939737_rozrzad_citroen_c5_peugeot_407_renault_laguna_v6.html
ceny lecą w dół. Biorąc pod uwagę złodziejską prowizję alledrogo pewnie
można to spokojnie kupić poniżej 700 zł

Ale w tym zestawie nie ma pompy wody. A warto po zakupie i tę wymienić. Niestety nie ma zamienników i trzeba kupić w ASO (zamiennik jest, ale do napinacza hydraulicznego - taka za uchem - a tu w zestawie jest mechaniczny - lepszy zresztą). Pompę 1,5 roku temu kupiłem w ASO za ok. 800zł. Facet za wymianę wziął 400zł. W sumie koszta więc takie:
- komplet za ok 700zł bez pompy
- pompa 800
- robocizna

Na szczęście robi się to rzadko.

--
miklo

8 Data: Kwiecien 03 2008 11:09:08
Temat: Re: Pytanie o francuskie V6
Autor: miklo 

p0li pisze:

strasznie cię zdarł

ja pompę kupiłem w aso za ~280 do napinacza hydraulicznego i zamontowałem
ją do napinacza mechanicznego - przeróbka polegała na obcięciu jednego ucha
- trwałą 15 sekund
całość z robocizną kosztowała mnie ~1200zł

Nikt mnie nie zdarł. Tyle kosztuje ta bez ucha. Nie chciałem nic ucinać. Wtedy w momencie trzaśnięcia paska czy czegokolwiek nie miałbym prawa reklamacji. Wolałem dołożyć :-)

--
miklo

10 Data: Kwiecien 03 2008 00:12:29
Temat: Re: Pytanie o francuskie V6
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 3 Apr 2008 01:00:07 +0200, p0li napisał(a):

stare v6 12v oprócz citroena, peugeota i renaulta były stosowane jeszcze w
volvo i deloreanie

tudzież Lancii, Eagle, Talbocie, Dodge i Venturim :-)

Występował również wersji 287 KM biturbo

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

11 Data: Kwiecien 03 2008 01:15:22
Temat: Re: Pytanie o francuskie V6
Autor: hamberg 


tudzież Lancii, Eagle, Talbocie, Dodge i Venturim :-)

w ktorej lancii?

12 Data: Kwiecien 03 2008 10:34:22
Temat: Re: Pytanie o francuskie V6
Autor: glizda 


Użytkownik "hamberg" napisał

tudzież Lancii, Eagle, Talbocie, Dodge i Venturim :-)

w ktorej lancii?

może w Zeta - bliźniaczce 806 ?

13 Data: Kwiecien 03 2008 10:16:34
Temat: Re: Pytanie o francuskie V6
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 3 Apr 2008 01:15:22 -0700 (PDT), hamberg napisał(a):

tudzież Lancii, Eagle, Talbocie, Dodge i Venturim :-)

w ktorej lancii?

Themie

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

Pytanie o francuskie V6



Grupy dyskusyjne