Witam.
Z tego co wiem, to 3.0 V6 12 zaworowe montowane dawniej w Citroenach,
Peugeotach, Renault są z rozrządem na łańcuchach, nie na paskach oraz że
generalnie to jest jedna konstrukcja.. Prawda li to?
A jak wygląda to z nowszymi V6 z Francji? Tzn 24 zawory?
Jakie są mniej więcej ich rodzaje, czy te z PSA to też to samo co w Renault
i czy są na paskach czy na łańcuchach.
Coś mi kołacze, że V6 24V z PSA mają cylindry ustawione w 60 stopni a nie w
90 i są na paskach(???) ale nie mam pewności.
Chętnie przeczytałbym parę zdań o rodzajach francuskich V6 z ostatniej
dekady, jakie są te konstrukcje i z jakich się wywodzą?
I czy te 24V są równie trwałe jak stare 12V ?
Chodzi mi o motory montowane w autach osobowych.
2 |
Data: Marzec 31 2008 10:31:15 |
Temat: Re: Pytanie o francuskie V6 |
Autor: Samotnik |
Dnia 31.03.2008 glizda napisał/a:
Witam.
Z tego co wiem, to 3.0 V6 12 zaworowe montowane dawniej w Citroenach,
Peugeotach, Renault są z rozrządem na łańcuchach, nie na paskach oraz że
generalnie to jest jedna konstrukcja.. Prawda li to?
A jak wygląda to z nowszymi V6 z Francji? Tzn 24 zawory?
Jakie są mniej więcej ich rodzaje, czy te z PSA to też to samo co w Renault
i czy są na paskach czy na łańcuchach.
Są dwa rodzaje, starszy ma 190KM, nowszy 200KM z kawałkiem, obydwa mają
paski, koszt wymiany rozrządu ok 2k. Nie słychać od posiadaczy o jakichś
problemach z tymi silnikami.
--
Samotnik
Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/
3 |
Data: Marzec 31 2008 13:55:06 | Temat: Re: Pytanie o francuskie V6 | Autor: MarkS |
Są dwa rodzaje, starszy ma 190KM, nowszy 200KM z kawałkiem, obydwa mają
paski, koszt wymiany rozrządu ok 2k. Nie słychać od posiadaczy o jakichś
problemach z tymi silnikami.
Koszt wymiany w zeszłym roku to ok. 1500 pln. Sprawdzone osobiście :)
--
Pozdr
MarkS
4 |
Data: Marzec 31 2008 14:19:57 | Temat: Re: Pytanie o francuskie V6 | Autor: Samotnik |
Dnia 31.03.2008 MarkS napisał/a:
Są dwa rodzaje, starszy ma 190KM, nowszy 200KM z kawałkiem, obydwa mają
paski, koszt wymiany rozrządu ok 2k. Nie słychać od posiadaczy o jakichś
problemach z tymi silnikami.
Koszt wymiany w zeszłym roku to ok. 1500 pln. Sprawdzone osobiście :)
Ale razem z tym drogim napinaczem? :)
--
Samotnik
Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/
5 |
Data: Marzec 31 2008 15:52:39 | Temat: Re: Pytanie o francuskie V6 | Autor: Waldek Godel |
Dnia Mon, 31 Mar 2008 14:19:57 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):
Ale razem z tym drogim napinaczem? :)
komplet rozrządu to około 800 zł. Plus ile skasuje Cię twój mechanik
o.. już 750..
http://www.allegro.pl/item335939737_rozrzad_citroen_c5_peugeot_407_renault_laguna_v6.html
ceny lecą w dół. Biorąc pod uwagę złodziejską prowizję alledrogo pewnie
można to spokojnie kupić poniżej 700 zł
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.
6 |
Data: Kwiecien 01 2008 18:31:05 | Temat: Re: Pytanie o francuskie V6 | Autor: miklo |
Waldek Godel pisze:
o.. już 750..
http://www.allegro.pl/item335939737_rozrzad_citroen_c5_peugeot_407_renault_laguna_v6.html
ceny lecą w dół. Biorąc pod uwagę złodziejską prowizję alledrogo pewnie
można to spokojnie kupić poniżej 700 zł
Ale w tym zestawie nie ma pompy wody. A warto po zakupie i tę wymienić. Niestety nie ma zamienników i trzeba kupić w ASO (zamiennik jest, ale do napinacza hydraulicznego - taka za uchem - a tu w zestawie jest mechaniczny - lepszy zresztą). Pompę 1,5 roku temu kupiłem w ASO za ok. 800zł. Facet za wymianę wziął 400zł. W sumie koszta więc takie:
- komplet za ok 700zł bez pompy
- pompa 800
- robocizna
Na szczęście robi się to rzadko.
--
miklo
8 |
Data: Kwiecien 03 2008 11:09:08 | Temat: Re: Pytanie o francuskie V6 | Autor: miklo |
p0li pisze:
strasznie cię zdarł
ja pompę kupiłem w aso za ~280 do napinacza hydraulicznego i zamontowałem
ją do napinacza mechanicznego - przeróbka polegała na obcięciu jednego ucha
- trwałą 15 sekund
całość z robocizną kosztowała mnie ~1200zł
Nikt mnie nie zdarł. Tyle kosztuje ta bez ucha. Nie chciałem nic ucinać. Wtedy w momencie trzaśnięcia paska czy czegokolwiek nie miałbym prawa reklamacji. Wolałem dołożyć :-)
--
miklo
10 |
Data: Kwiecien 03 2008 00:12:29 | Temat: Re: Pytanie o francuskie V6 | Autor: Waldek Godel |
Dnia Thu, 3 Apr 2008 01:00:07 +0200, p0li napisał(a):
stare v6 12v oprócz citroena, peugeota i renaulta były stosowane jeszcze w
volvo i deloreanie
tudzież Lancii, Eagle, Talbocie, Dodge i Venturim :-)
Występował również wersji 287 KM biturbo
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.
11 |
Data: Kwiecien 03 2008 01:15:22 | Temat: Re: Pytanie o francuskie V6 | Autor: hamberg |
tudzież Lancii, Eagle, Talbocie, Dodge i Venturim :-)
w ktorej lancii?
12 |
Data: Kwiecien 03 2008 10:34:22 | Temat: Re: Pytanie o francuskie V6 | Autor: glizda |
Użytkownik "hamberg" napisał
tudzież Lancii, Eagle, Talbocie, Dodge i Venturim :-)
w ktorej lancii?
może w Zeta - bliźniaczce 806 ?
13 |
Data: Kwiecien 03 2008 10:16:34 | Temat: Re: Pytanie o francuskie V6 | Autor: Waldek Godel |
Dnia Thu, 3 Apr 2008 01:15:22 -0700 (PDT), hamberg napisał(a):
tudzież Lancii, Eagle, Talbocie, Dodge i Venturim :-)
w ktorej lancii?
Themie
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.
| | | | | | | | | |