Witam
Zrobiłem sobie przyczepkę i jak pewnie niektórzy wiedzą, to 7-pinowe gniazdo nie daje możliwości użycia światła wstecznego w przyczepie, natomiast w lampach zespolonych mam wsteczne.
Chciałbym podłączyć to światło pod pozycyjne i dorobić włącznik, którym włączałbym sobie wsteczny. W sumie rzadko ciągam, ale czasem może się przydać.
A pytanie jest takie czy wytrzymają bezpieczniki w samochodzie bo i tak przyczepa to dodatkowe 4 pozycyjne (przednie i tylne) oraz to wsteczne.
Pozdrawiam
Jacek
2 |
Data: Sierpien 14 2009 14:41:06 |
Temat: Re: Pytanie o instalację elektrycznš do przyczepy |
Autor: J.F. |
On Fri, 14 Aug 2009 13:46:06 +0200, Agent 0700 wrote:
Chciałbym podłączyć to światło pod pozycyjne i dorobić włącznik, którym
włączałbym sobie wsteczny. W sumie rzadko ciągam, ale czasem może się
przydać.
A pytanie jest takie czy wytrzymają bezpieczniki w samochodzie bo i tak
przyczepa to dodatkowe 4 pozycyjne (przednie i tylne) oraz to wsteczne.
Tak malych bezpiecznikow sie w samochodach nie stosuje, powinny
wytrzymac .. ale moze podepnij pod przeciwmgielnie ?
J.
3 |
Data: Sierpien 14 2009 15:58:17 | Temat: Re: Pytanie o instalację elektrycznš do przyczepy | Autor: Agent 0700 |
wytrzymac .. ale moze podepnij pod przeciwmgielnie ?
Może to i dobry pomysł?
Włączę sobie p. mgielne i będę miał 2 światła mocne z tyłu, jedno wyłączane.
Pozdrawiam
Jacek
4 |
Data: Sierpien 14 2009 20:19:01 | Temat: Re: Pytanie o instalację elektryczną do przyczepy | Autor: bartekk |
Agent 0700 pisze:
Zrobiłem sobie przyczepkę
O, to zapytam Ciebie, bo pewnie masz jakies doswiadczenie. Co prawda pytanie bedzie dotyczyc haka a nie przyczepki, ale zawsze to cos.
W moim starym gracie nie mialem haka, ale postanowilem zrobic sam.
Zrobilem mocna konstrukcje z bardzo wytrzymałych i grubych profili stalowych. Wszystko spawane dokladnie migomatem. Jako sam zaczep chciałbym użyć czegoś takiego http://hakiholownicze.com.pl/foto/bos_kula_14.jpg. Przygotowałem pod niego otwory i wyprowadziłem w zderzaku.
Cala konstrukcja jest przykręcona kilkadziesiat centymetrow w glab podłuznic (tam montuje się fabryczny) srubami M16 o podwyzszonej twardosci z nakretkami samokontrujacymi. Koszt był zerowy, bo wszystkie te części miałem w garażu. Koszt oryginalnego haka to prawie 500zł - zrobiłem prawie wszystko na jego wzór. I teraz jak będzie z jego rejestracja? Nie mam zadnej tabliczki znamionowej - jest tylko na tym przykrecanej kuli ze zdjecia, wystarczy? Diagnosta nie bedzie krecil nosem?
| | |