Grupy dyskusyjne   »   Pytanie o styl jazdy

Pytanie o styl jazdy



1 Data: Luty 06 2007 12:52:30
Temat: Pytanie o styl jazdy
Autor: mirmił 

Witam,

Mam prawko od niedawna i mam pewne problemy z jazda ponizej 30stki.

1. Skrecanie w strefie: jade sobie 30km/h na trojce, lekko przyhamowuje, sprzeglo, zmieniam na dwa i nie puszczajac sprzegla robie zakret. Gdy zakret sie konczy powoli puszczam sprzeglo i przyspieszam z powrotem do 30.

Jezdzilem z dwoma instruktorami i jeden mi mowil, ze zakrety pokonujemy z wlaczonym sprzeglem tak trzymajac gaz zeby ani nie zwalniac ani nie przyspieszac. Drugi mowil, ze 'oczywiscie na sprzegle'. Jak dla mnie druga metoda jest dla mnie wygodniejsza, bo nie czuje ze samochod sam 'ciagnie' a czesto musze sie zatrzymac tuz za zakretem zeby np. przepuscic pieszego.

2. Poruszanie sie w korku: samochody jada 10km/h i czesto zwalniaja prawie do zatrzymania lub sie zatrzymuja. Wtedy jade sobie na dwojce i gdy trzeba spowolnic naciskam sprzeglo gdzies do polowy i lekko przyhamowuje. Gdy sie tocze tak 5km/h mam caly czas do polowy wcisniete sprzeglo i nie dodaje gazu. Gdybym je puscil wtedy pojechalbym za szybko. Z kolei na 1szym biegu obroty silnika sa za wysokie. (poza tym uczono mnie, ze jedynka sluzy tylko do ruszania :)

Ogolnie, mam wrazenie ze naduzywam sprzegla przy niskich predkosciach.

Jak Wy go uzywacie w opisanych sytacjach ?

Pozdrawiam,
mirmil



2 Data: Luty 06 2007 12:55:03
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "mirmił"  napisał w wiadomości



2. Poruszanie sie w korku: samochody jada 10km/h i czesto zwalniaja
prawie do zatrzymania lub sie zatrzymuja. Wtedy jade sobie na dwojce i
gdy trzeba spowolnic naciskam sprzeglo gdzies do polowy i lekko
przyhamowuje. Gdy sie tocze tak 5km/h mam caly czas do polowy wcisniete
sprzeglo i nie dodaje gazu. Gdybym je puscil wtedy pojechalbym za
szybko. Z kolei na 1szym biegu obroty silnika sa za wysokie. (poza tym
uczono mnie, ze jedynka sluzy tylko do ruszania :)

no 10 kmh to nie jest predkosc nadswietlna. spokojnie mozesz nie tykajac
sprzegla i operujac tylko gazem powolutku toczyc sie w korku na 1.


--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V  LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700

3 Data: Luty 06 2007 13:33:54
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 6 Feb 2007 12:55:03 +0100, "Cyprian Prochot"
 wrote:

no 10 kmh to nie jest predkosc nadswietlna. spokojnie mozesz nie tykajac
sprzegla i operujac tylko gazem powolutku toczyc sie w korku na 1.

Starym autem tak. 'nowoczesnym' już nie.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

4 Data: Luty 06 2007 13:37:59
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości


Starym autem tak. 'nowoczesnym' już nie.

akurat Fiat jest tutaj troszke zlym przykladem. wiem ze pijesz do swojej
firmowej Pandy, ale powiedzmy ze nie jest to wystarczajaca proba
statystyczna do uogolniania na wszystkie pojazdy ;)


--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V  LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700

5 Data: Luty 06 2007 13:49:52
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 6 Feb 2007 13:37:59 +0100, "Cyprian Prochot"
 wrote:

akurat Fiat jest tutaj troszke zlym przykladem. wiem ze pijesz do swojej
firmowej Pandy, ale powiedzmy ze nie jest to wystarczajaca proba
statystyczna do uogolniania na wszystkie pojazdy ;)

OK, dodajmy Twoje prywatne okluski prawieczterogarowe :P
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

6 Data: Luty 06 2007 13:37:37
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Bartosz Augustyniak 

Adam Płaszczyca wrote:

On Tue, 6 Feb 2007 12:55:03 +0100, "Cyprian Prochot"
 wrote:

no 10 kmh to nie jest predkosc nadswietlna. spokojnie mozesz nie
tykajac sprzegla i operujac tylko gazem powolutku toczyc sie w korku
na 1.

Starym autem tak. 'nowoczesnym' już nie.

A co to jest "nowoczesne" i dlaczego nie można ?

Pytam bo sam czesto jadę na I czy II bez operowania gazem czyli przy
obrotach na poziomie 900-1000

--
Z powazaniem
Bartosz Augustyniak, Lódz
C5 2.0 HDi 110 KM '03 149 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 149 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

7 Data: Luty 06 2007 14:01:19
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 6 Feb 2007 13:37:37 +0100, "Bartosz Augustyniak"
 wrote:

Starym autem tak. 'nowoczesnym' już nie.

A co to jest "nowoczesne" i dlaczego nie można ?

Takim, w którym już jest wtryska wielopunktowy, za to księgowi
wymusili taniość.
Jak na razie przyłapałem fiaty na tym, że nie można lekko nacisnąć
gazu. Znaczy - można, tylko albo nic to nei da, albo zaczynasz
przyśpieszać.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

8 Data: Luty 06 2007 14:07:16
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: blackbird 

Takim, w którym już jest wtryska wielopunktowy, za to księgowi
wymusili taniość.
Jak na razie przyłapałem fiaty na tym, że nie można lekko nacisnąć
gazu. Znaczy - można, tylko albo nic to nei da, albo zaczynasz
przyśpieszać.

To klasyczna reakcja samochodu z elektroniczna przepustnica (W Pandzie
jest?). Dziala to zle i koniec, zgadzam sie w 100%.

9 Data: Luty 06 2007 14:50:51
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 6 Feb 2007 14:07:16 +0100, "blackbird"
wrote:

To klasyczna reakcja samochodu z elektroniczna przepustnica (W Pandzie
jest?). Dziala to zle i koniec, zgadzam sie w 100%.

Nie, zwykła na linkę. Ale sterownik chyba ma za małą rozdzielczość.
Czuć to przy przyśpieszaniu, kiedy wraz z rosnącymi obrotami silnika
przyśpieszenie rośnie 'schodkowo'. tak, jakby co chwilę sterownik
przeskakiwał na inną charakterystykę/dawkę paliwa.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

10 Data: Luty 06 2007 15:19:13
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Tomasz Pyra 

Adam Płaszczyca napisał(a):

Nie, zwykła na linkę. Ale sterownik chyba ma za małą rozdzielczość.
Czuć to przy przyśpieszaniu, kiedy wraz z rosnącymi obrotami silnika
przyśpieszenie rośnie 'schodkowo'. tak, jakby co chwilę sterownik
przeskakiwał na inną charakterystykę/dawkę paliwa.

Heheh :)
Jak w trolejbusie ze sterowaniem stycznikowo-oporowym ;)

11 Data: Luty 06 2007 22:49:42
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 06 Feb 2007 15:19:13 +0100, Tomasz Pyra
 wrote:


Heheh :)
Jak w trolejbusie ze sterowaniem stycznikowo-oporowym ;)

No prawie tak samo ;)
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

12 Data: Luty 06 2007 23:38:32
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: J.F. 

On Tue, 06 Feb 2007 14:50:51 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

Nie, zwykła na linkę. Ale sterownik chyba ma za małą rozdzielczość.
Czuć to przy przyśpieszaniu, kiedy wraz z rosnącymi obrotami silnika
przyśpieszenie rośnie 'schodkowo'. tak, jakby co chwilę sterownik
przeskakiwał na inną charakterystykę/dawkę paliwa.

tylko czy sterownik ma tu cos do gadania ?
BO co - dawkuje za duzo paliwa ? Nie uwierze.
Otwiera obieg powietrza wolnych obrotow na maksa ?

J.

13 Data: Luty 07 2007 09:36:07
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 06 Feb 2007 23:38:32 +0100, J.F.
 wrote:

Czuć to przy przyśpieszaniu, kiedy wraz z rosnącymi obrotami silnika
przyśpieszenie rośnie 'schodkowo'. tak, jakby co chwilę sterownik
przeskakiwał na inną charakterystykę/dawkę paliwa.

tylko czy sterownik ma tu cos do gadania ?
BO co - dawkuje za duzo paliwa ? Nie uwierze.
Otwiera obieg powietrza wolnych obrotow na maksa ?

No cóż, technika cyfrowa, więc czas otwarcia wtryskiwaczy benzyny jest
kwantowany. Jesli sterownik ma, załóżmy, 6 bitowy licznik czasu
otwarcia, to może otworzyć wtryskiwacz na czas z dokładnością 1/64
czasu maksymalnego. Taka dokładność może być niewystarczająca.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

14 Data: Luty 07 2007 09:53:40
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: DoQ 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości

No cóż, technika cyfrowa, więc czas otwarcia wtryskiwaczy benzyny jest
kwantowany. Jesli sterownik ma, załóżmy, 6 bitowy licznik czasu
otwarcia, to może otworzyć wtryskiwacz na czas z dokładnością 1/64
czasu maksymalnego. Taka dokładność może być niewystarczająca.

Ale ABS w Pandzie chwalisz - to przeciez elektronika :P

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

15 Data: Luty 07 2007 12:31:32
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 7 Feb 2007 09:53:40 +0100, "DoQ"  wrote:

No cóż, technika cyfrowa, więc czas otwarcia wtryskiwaczy benzyny jest
kwantowany. Jesli sterownik ma, załóżmy, 6 bitowy licznik czasu
otwarcia, to może otworzyć wtryskiwacz na czas z dokładnością 1/64
czasu maksymalnego. Taka dokładność może być niewystarczająca.

Ale ABS w Pandzie chwalisz - to przeciez elektronika :P

Chwalę działanie ABS-u, to, czy działą elektronika, czy co innego jest
mi obojętne.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

16 Data: Luty 07 2007 12:36:08
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: DoQ 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości

Ale ABS w Pandzie chwalisz - to przeciez elektronika :P
Chwalę działanie ABS-u, to, czy działą elektronika, czy co innego jest
mi obojętne.

Ale wtrysk juz dobrze dzialac nie moze "bo elektronika" ? ;-)



--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

17 Data: Luty 07 2007 13:36:51
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 7 Feb 2007 12:36:08 +0100, "DoQ"  wrote:

Ale ABS w Pandzie chwalisz - to przeciez elektronika :P
Chwalę działanie ABS-u, to, czy działą elektronika, czy co innego jest
mi obojętne.

Ale wtrysk juz dobrze dzialac nie moze "bo elektronika" ? ;-)

Nie, bo kiepska elektronika. Niestety, od jakiegoś czasu auta się
projektuje na tanio, nie na dobrze.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

18 Data: Luty 06 2007 14:08:37
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Grzechu 

Adam Płaszczyca  napisał:

Jak na razie przyłapałem fiaty na tym, że nie można lekko nacisnąć
gazu.

I klapki od wlewu paliwa mają ciągle otwarte ;)

--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl

19 Data: Luty 06 2007 14:51:07
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 6 Feb 2007 14:08:37 +0100, "Grzechu"
 wrote:


I klapki od wlewu paliwa mają ciągle otwarte ;)

A to też ;)
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

20 Data: Luty 06 2007 14:11:38
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Bartosz Augustyniak 

Adam Płaszczyca wrote:

On Tue, 6 Feb 2007 13:37:37 +0100, "Bartosz Augustyniak"
 wrote:

Starym autem tak. 'nowoczesnym' już nie.

A co to jest "nowoczesne" i dlaczego nie można ?

Takim, w którym już jest wtryska wielopunktowy, za to księgowi
wymusili taniość.
A ja w klekocie HDi jaki mam ? poza tym że wysokociśnieniowy i bezpośredni
:) (Tak ktoś kiedyś rozwijał ten skrót)

Jak na razie przyłapałem fiaty na tym, że nie można lekko nacisnąć
gazu. Znaczy - można, tylko albo nic to nei da
No to głupio. A na jałowym reaguje na pedał gazu?

albo zaczynasz
przyśpieszać.
No chyba o to chodzi żeby po wciśnieciu gazu przyśpieszyć ?

--
Z powazaniem
Bartosz Augustyniak, Lódz
C5 2.0 HDi 110 KM '03 149 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 149 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

21 Data: Luty 06 2007 14:51:49
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 6 Feb 2007 14:11:38 +0100, "Bartosz Augustyniak"
 wrote:

Jak na razie przyłapałem fiaty na tym, że nie można lekko nacisnąć
gazu. Znaczy - można, tylko albo nic to nei da
No to głupio. A na jałowym reaguje na pedał gazu?

Reaguje, ale też topornie.

albo zaczynasz
przyśpieszać.
No chyba o to chodzi żeby po wciśnieciu gazu przyśpieszyć ?

Chodzi o to, żeby można było precyzyjnie dodać gazu, a nei binarnie.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

22 Data: Luty 06 2007 15:31:44
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: DoQ 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości

No chyba o to chodzi żeby po wciśnieciu gazu przyśpieszyć ?
Chodzi o to, żeby można było precyzyjnie dodać gazu, a nei binarnie.

Nie o to czasem chodzi?

"Fuel-flow control software in the PCM (powertrain control module) helps
minimize driveline shock and resulting oscillation that follows a rapid
change in throttle opening. The control procedure works together with
driveline refinement to minimize the effects of deflection and free play.
The fuel injection control software in the PCM also is calibrated to work
with the returnless fuel system. The PCM calculates a compensation factor
that adjusts the injection pulse duration for variations in pressure
differential between the fuel supply system and the intake manifold."




--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

23 Data: Luty 06 2007 22:57:08
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 6 Feb 2007 15:31:44 +0100, "DoQ"  wrote:

Chodzi o to, żeby można było precyzyjnie dodać gazu, a nei binarnie.

Nie o to czasem chodzi?

Może. Efekt końcowy jest do dupy.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

24 Data: Luty 07 2007 08:28:14
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: DoQ 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości

On Tue, 6 Feb 2007 15:31:44 +0100, "DoQ"  wrote:

Chodzi o to, żeby można było precyzyjnie dodać gazu, a nei binarnie.
Nie o to czasem chodzi?
Może. Efekt końcowy jest do dupy.

Dlaczego tak twierdzisz? U mnie akurat bdb to dziala, czesto tocze sie na I
czy II i dodaje gazu (np. w korkach). To akurat cytat z opisu mojego
silnika, za to mitsu byl bardziej narowisty (mimo ze jeden i drugi na
mechanicznej przepustnicy).


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

25 Data: Luty 07 2007 12:32:24
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 7 Feb 2007 08:28:14 +0100, "DoQ"  wrote:

Chodzi o to, żeby można było precyzyjnie dodać gazu, a nei binarnie.
Nie o to czasem chodzi?
Może. Efekt końcowy jest do dupy.

Dlaczego tak twierdzisz? U mnie akurat bdb to dziala, czesto tocze sie na I
czy II i dodaje gazu (np. w korkach). To akurat cytat z opisu mojego
silnika, za to mitsu byl bardziej narowisty (mimo ze jeden i drugi na
mechanicznej przepustnicy).

No może u Ciebie działą, u mnie nie. Naciskasz pedał powolutku, zero
reakci, a w pewnym momencie autko zaczyna mocno przyśpieszać i wchodzi
w oscylacje.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

26 Data: Luty 07 2007 12:40:32
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: DoQ 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości

No może u Ciebie działą, u mnie nie. Naciskasz pedał powolutku, zero
reakci, a w pewnym momencie autko zaczyna mocno przyśpieszać i wchodzi
w oscylacje.

To widocznie kwestia egzemplarza, nie zwalalbym tego na "elektronike" jako
taka...



--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

27 Data: Luty 07 2007 13:37:43
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 7 Feb 2007 12:40:32 +0100, "DoQ"  wrote:

To widocznie kwestia egzemplarza, nie zwalalbym tego na "elektronike" jako
taka...

Testowane w wielu egzemplarzach i innych modelach również. Do tej pory
zawsze dziwiłem się, dlaczego właściciele nowych wózków nei potrafią
jechać w korku inaczej, niż żabimi skokami, teraz już wiem.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

28 Data: Luty 07 2007 13:58:24
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: DoQ 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości

Testowane w wielu egzemplarzach i innych modelach również. Do tej pory
zawsze dziwiłem się, dlaczego właściciele nowych wózków nei potrafią
jechać w korku inaczej, niż żabimi skokami, teraz już wiem.

Ok, dzis sprawdze jeszcze raz :P

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

29 Data: Luty 06 2007 15:39:58
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: DoQ 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości

Jak na razie przyłapałem fiaty na tym, że nie można lekko nacisnąć
gazu. Znaczy - można, tylko albo nic to nei da, albo zaczynasz
przyśpieszać.

btw: jezdzisz panda?:)



--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

30 Data: Luty 06 2007 16:26:19
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "DoQ"  napisał w wiadomości



btw: jezdzisz panda?:)

tez nasunelo mi to usmiech na usta ;)
zwlaszcza jak przejechalem sie tym konkretnym egzemplarzem ;)

--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V  LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700

31 Data: Luty 06 2007 22:58:36
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 6 Feb 2007 15:39:58 +0100, "DoQ"  wrote:

Jak na razie przyłapałem fiaty na tym, że nie można lekko nacisnąć
gazu. Znaczy - można, tylko albo nic to nei da, albo zaczynasz
przyśpieszać.

btw: jezdzisz panda?:)

Za grzechy mnie bozia pokarała służbowym kurduplem. ma dwie dobrze
rzeczy - abs i służbowe paliwo. Poza tym same wady.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

32 Data: Luty 07 2007 08:29:30
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: DoQ 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości

btw: jezdzisz panda?:)
Za grzechy mnie bozia pokarała służbowym kurduplem. ma dwie dobrze
rzeczy - abs i służbowe paliwo. Poza tym same wady.

Oooo w morde LOOL :D - a masz jakies zdjecie jak siedzisz za kółkiem? :D



--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

33 Data: Luty 07 2007 12:32:37
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 7 Feb 2007 08:29:30 +0100, "DoQ"  wrote:

Za grzechy mnie bozia pokarała służbowym kurduplem. ma dwie dobrze
rzeczy - abs i służbowe paliwo. Poza tym same wady.

Oooo w morde LOOL :D - a masz jakies zdjecie jak siedzisz za kółkiem? :D

Nie, klisza nie wytrzyma ;)
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

34 Data: Luty 06 2007 13:55:29
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Tomasz Pyra 

Adam Płaszczyca napisał(a):

On Tue, 6 Feb 2007 12:55:03 +0100, "Cyprian Prochot"
 wrote:

no 10 kmh to nie jest predkosc nadswietlna. spokojnie mozesz nie tykajac
sprzegla i operujac tylko gazem powolutku toczyc sie w korku na 1.

Starym autem tak. 'nowoczesnym' już nie.

Jeździłem różnymi samochodami, włącznie z konstrukcjami dość nowoczesnymi i nigdzie nie spotkałem się z problemem który uniemożliwiałby toczenie się na jedynce.

35 Data: Luty 06 2007 14:03:09
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: blackbird 

Jeździłem różnymi samochodami, włącznie z konstrukcjami dość nowoczesnymi
i nigdzie nie spotkałem się z problemem który uniemożliwiałby toczenie się
na jedynce.

W Astrze F 1.4 - w lecie, przegrzejesz silnik. Moze nie przy 10 km/h, ale
juz przy 20-30 km/h uklad chlodzenia nie daje rady na pierwszym biegu pomimo
wlaczonego wentylatora.

36 Data: Luty 06 2007 14:15:39
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Bartosz Augustyniak 

blackbird wrote:

Jeździłem różnymi samochodami, włącznie z konstrukcjami dość
nowoczesnymi i nigdzie nie spotkałem się z problemem który
uniemożliwiałby toczenie się na jedynce.

W Astrze F 1.4 - w lecie, przegrzejesz silnik. Moze nie przy 10 km/h,
ale juz przy 20-30 km/h uklad chlodzenia nie daje rady na pierwszym
biegu pomimo wlaczonego wentylatora.

No wiesz ale 20-30 to już toczenie sie na II biegu raczej. Tak mi się wydaje
ale moge sie mylić bo przemyślałem że od 10 lat zrobiłem max 1000km autem z
silnikiem benzynowym i to w dwóch trasach. A tak bujam się klekotem to moge
mieć inne spojżenie na predkosći minimalne dla danego biegu.

--
Z powazaniem
Bartosz Augustyniak, Lódz
C5 2.0 HDi 110 KM '03 149 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 149 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

37 Data: Luty 06 2007 14:27:08
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: blackbird 

No wiesz ale 20-30 to już toczenie sie na II biegu raczej. Tak mi się
wydaje

Jasne, ze na drugi bieg. Ale chyba nie powiesz mi, ze to normalne jesli
samochod nie daje rady jechac na najnizszym biegu przez dluzszy czas przy
okolo 3000 obrotow. Rezerwy mocy w tym samochodzie nie ma zadnej i az strach
pomyslec jak spisywalby sie w gorzystej Hiszpani na waskich podjazdach,
skoro uklad chlodzenia szwankuje przy niskich predkosciach.

ale moge sie mylić bo przemyślałem że od 10 lat zrobiłem max 1000km autem
z silnikiem benzynowym i to w dwóch trasach. A tak bujam się klekotem to
moge mieć inne spojżenie na predkosći minimalne dla danego biegu.

W benzynie te predkosci minimalne beda nawet nizsze. Roznica polega na tym,
ze klekot jak juz zacznie przyspieszac to jedzie, a benzyna jeszcze dlugo po
przekroczeniu predkosci minimalnej nie bedzie jechala tak jak trzeba.

38 Data: Luty 06 2007 14:32:43
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Bartosz Augustyniak 

blackbird wrote:

No wiesz ale 20-30 to już toczenie sie na II biegu raczej. Tak mi się
wydaje

Jasne, ze na drugi bieg. Ale chyba nie powiesz mi, ze to normalne
jesli samochod nie daje rady jechac na najnizszym biegu przez dluzszy
czas przy okolo 3000 obrotow.
Odkąd kupiłem słuchawkę do telefonu na BT to zmieniam biegi :)

Rezerwy mocy w tym samochodzie nie ma
zadnej i az strach pomyslec jak spisywalby sie w gorzystej Hiszpani
na waskich podjazdach, skoro uklad chlodzenia szwankuje przy niskich
predkosciach.
A przy wysokich prędkościch masz wymuszony przepływ powietrza przez
chłodnicę, ale faktycznei jak trzeba bedzie jechać pod górkę z 3000 rpm/min
na II to może nie byc wesoło. Co 3 zakręty postój na chłodzenie :)


ale moge sie mylić bo przemyślałem że od 10 lat zrobiłem max 1000km
autem z silnikiem benzynowym i to w dwóch trasach. A tak bujam się
klekotem to moge mieć inne spojżenie na predkosći minimalne dla
danego biegu.

W benzynie te predkosci minimalne beda nawet nizsze. Roznica polega
na tym, ze klekot jak juz zacznie przyspieszac to jedzie, a benzyna
jeszcze dlugo po przekroczeniu predkosci minimalnej nie bedzie
jechala tak jak trzeba.

--
Z powazaniem
Bartosz Augustyniak, Lódz
C5 2.0 HDi 110 KM '03 149 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 149 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

39 Data: Luty 06 2007 14:53:18
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: blackbird 

A przy wysokich prędkościch masz wymuszony przepływ powietrza przez
chłodnicę, ale faktycznei jak trzeba bedzie jechać pod górkę z 3000
rpm/min na II to może nie byc wesoło. Co 3 zakręty postój na chłodzenie :)

Moze nie byloby tak zle, poza tym ze wskzazowka laduje w gornych rejonach
czerwonego pola, absolutnie nic sie zlego nie dzieje. Zycia silnikowi pewnie
to nie przedluzy, ale nic sie nie da z tym zrobic.

40 Data: Luty 06 2007 14:20:47
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Tomasz Pyra 

blackbird napisał(a):

W Astrze F 1.4 - w lecie, przegrzejesz silnik. Moze nie przy 10 km/h, ale juz przy 20-30 km/h uklad chlodzenia nie daje rady na pierwszym biegu pomimo wlaczonego wentylatora.

Przy stałej prędkoœci powyżej 20km/h to faktycznie lepiej włšczyć dwójkę.
Ale dziwne że silnik się przegrzewa - widocznie ktoœ czegoœ nie policzył i dali za małš chłodnicę/wentylator.

41 Data: Luty 06 2007 12:57:49
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Gryngol 

Zakręty pokonuje się "na biegu", bez wyciśniętego sprzęgła. Przynajmniej ja
tak robie (nie wiem jak Pabl) i myślę że to dobra metoda.
Co do jazdy w korku robie podobnie, ponadto stram sie trzymać taką odległość
od poprzedzającego żeby praktycznie cały czas jechać, bez zatrzymywania.
Mówię tu o korku taki jaki wystepuje np  na ul. Głogowskiej na wylocie i
wlocie do Poznania (Pabl wie o którą ulicę chodzi), gdzie auta jadą w
sznureczku właśnie ok 5-10km/h.

--
Pozdrawiam

Gryngol

42 Data: Luty 06 2007 13:00:30
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Bartosz Augustyniak 

mirmił wrote:

Witam,

Mam prawko od niedawna i mam pewne problemy z jazda ponizej 30stki.

1. Skrecanie w strefie: jade sobie 30km/h na trojce, lekko
przyhamowuje,
Nie katuj silnika 30km/h to w więksozści przypadków prędkosc na 2 niż na 3

sprzeglo, zmieniam na dwa i nie puszczajac sprzegla
robie zakret.
Zaczyan się uślig i nie wiesz co się dzieje, wpadasz w panikę.
Przed wejsciem w zaket masz już dwójkę i puszczone sprzegło, w razie czego
na wyjsciu lekko gaz i naprzód

Gdy zakret sie konczy powoli puszczam sprzeglo i
przyspieszam z powrotem do 30.
Nie uważa że rozsądnym jest skęcanei z nie przygotowanym biegiem

Jezdzilem z dwoma instruktorami i jeden mi mowil, ze zakrety
pokonujemy z wlaczonym sprzeglem tak trzymajac gaz zeby ani nie zwalniac
ani nie
przyspieszac.
Miał razcję

Drugi mowil, ze 'oczywiscie na sprzegle'.
Kto go uczył jeździć ?
Jak dla mnie
druga metoda jest dla mnie wygodniejsza, bo nie czuje ze samochod sam
'ciagnie' a czesto musze sie zatrzymac tuz za zakretem zeby np.
przepuscic pieszego.
Kiedyś bedziesz potrzebował zeby pociągnął i się zdziwisz


2. Poruszanie sie w korku: samochody jada 10km/h i czesto zwalniaja
prawie do zatrzymania lub sie zatrzymuja. Wtedy jade sobie na dwojce i
gdy trzeba spowolnic naciskam sprzeglo gdzies do polowy i lekko
przyhamowuje.
No i co 10kkm jedziesz po nowe sprzęgło. Przy 4, piąte dostajesz gratis ?

Gdy sie tocze tak 5km/h mam caly czas do polowy
wcisniete sprzeglo i nie dodaje gazu. Gdybym je puscil wtedy
pojechalbym za szybko. Z kolei na 1szym biegu obroty silnika sa za
wysokie. (poza tym
uczono mnie, ze jedynka sluzy tylko do ruszania :)
Kto Ci to powiedział. Wrzucasz pierwszy bieg i operujesz gazem

Ogolnie, mam wrazenie ze naduzywam sprzegla przy niskich predkosciach.
Masz rację, nadużywasz

Moja technika wynika z jazdy FWD, nie wiem jak to w RWD, czy też AWD
--
Z powazaniem
Bartosz Augustyniak, Lódz
C5 2.0 HDi 110 KM '03 149 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 149 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

43 Data: Luty 06 2007 13:04:50
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: pejurek 

Człowiek podpisany jako "Bartosz Augustyniak" napisał:

mirmił wrote:
Witam,
Mam prawko od niedawna i mam pewne problemy z jazda ponizej 30stki.
1. Skrecanie w strefie: jade sobie 30km/h na trojce, lekko
przyhamowuje,
Nie katuj silnika 30km/h to w więksozści przypadków prędkosc na 2 niż na 3

jeœli nie przyspiesza, a tym bardziej hamuje, to nic w tym złego.

--
pozdrawiam

44 Data: Luty 06 2007 13:08:15
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Bartosz Augustyniak 

pejurek wrote:

Człowiek podpisany jako "Bartosz Augustyniak" napisał:
mirmił wrote:
Witam,
Mam prawko od niedawna i mam pewne problemy z jazda ponizej 30stki.
1. Skrecanie w strefie: jade sobie 30km/h na trojce, lekko
przyhamowuje,
Nie katuj silnika 30km/h to w więksozści przypadków prędkosc na 2
niż na 3

jeœli nie przyspiesza, a tym bardziej hamuje, to nic w tym złego.
Ale kiedyœ będzie musiał coœ zroć i jesteœ pewien że wrzuci wtedy 2.
Ja nawet w swoich kelkotach nie lubię dŸwięku jak obroty spadajš poniżej
1400 ob, oczywiœcie poza toczeneim się na I czy II przy obrotach w okolicach
900-1000

--
Z powazaniem
Bartosz Augustyniak, Lódz
C5 2.0 HDi 110 KM '03 149 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 149 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

45 Data: Luty 06 2007 22:01:45
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Wlodek 

Ja nawet w swoich kelkotach nie lubię dŸwięku jak obroty spadajš
poniżej 1400 ob, oczywiœcie poza toczeneim się na I czy II przy
obrotach w okolicach 900-1000

Z moich obserwacji wynika, ze np. w zestawieniu starego
oplowskiego c20ne w vectrze A i oplowskiego 2.0 dth
w vectrze B ten pierwszy duzo lepiej sie zachowuje
przy niskich (<1500) (i nie tylko) obrotach - mozna
nim jezdzic z mniejsza predkoscia na poszczegolnych
biegach niz tym klekotem (ale role tu bedzie odgrywala
rowniez roznica mas ~1200 vs ~1370). Klekot przy niskich
obrotach nieprzyjemnie "buczy".

W.

46 Data: Luty 07 2007 10:44:11
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: blackbird 

rowniez roznica mas ~1200 vs ~1370). Klekot przy niskich
obrotach nieprzyjemnie "buczy".

Moze zuzyty?

47 Data: Luty 07 2007 20:38:25
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Wlodek 

rowniez roznica mas ~1200 vs ~1370). Klekot przy niskich
obrotach nieprzyjemnie "buczy".

Moze zuzyty?

klekot '97  < 110 kkm (pewne)
benz '94 203 kkm - tego to juz mooocno zuzylem
a klekot do niego to jak nowka (zreszta moj jak
mial 100 kkm tez byl w dobrym stanie :) ).

W.

48 Data: Luty 06 2007 13:03:24
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: pejurek 

Człowiek podpisany jako "mirmił" napisał:

poza tym  uczono mnie, ze jedynka sluzy tylko do ruszania :)


chyba w maluchu :)

--
pozdrawiam

49 Data: Luty 06 2007 13:33:34
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 06 Feb 2007 12:52:30 +0100, mirmił  wrote:

Jezdzilem z dwoma instruktorami i jeden mi mowil, ze zakrety pokonujemy
z wlaczonym sprzeglem tak trzymajac gaz zeby ani nie zwalniac ani nie
przyspieszac. Drugi mowil, ze 'oczywiscie na sprzegle'. Jak dla mnie
druga metoda jest dla mnie wygodniejsza, bo nie czuje ze samochod sam
'ciagnie' a czesto musze sie zatrzymac tuz za zakretem zeby np.
przepuscic pieszego.

Bosz... skąd ten drugi się wziął?

--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

50 Data: Luty 06 2007 23:42:20
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: J.F. 

On Tue, 06 Feb 2007 13:33:34 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

On Tue, 06 Feb 2007 12:52:30 +0100, mirmił  wrote:
Jezdzilem z dwoma instruktorami i jeden mi mowil, ze zakrety pokonujemy
z wlaczonym sprzeglem tak trzymajac gaz zeby ani nie zwalniac ani nie
przyspieszac. Drugi mowil, ze 'oczywiscie na sprzegle'. Jak dla mnie
druga metoda jest dla mnie wygodniejsza, bo nie czuje ze samochod sam
'ciagnie' a czesto musze sie zatrzymac tuz za zakretem zeby np.
przepuscic pieszego.

Bosz... skąd ten drugi się wziął?

Z praktyki. Normalnej, nie sportowej. Da sie tak jezdzic,
calkiem dobrze zreszta.

J.

51 Data: Luty 06 2007 13:53:28
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Tomasz Pyra 

mirmił napisał(a):

Witam,

Mam prawko od niedawna i mam pewne problemy z jazda ponizej 30stki.

1. Skrecanie w strefie: jade sobie 30km/h na trojce, lekko przyhamowuje, sprzeglo, zmieniam na dwa i nie puszczajac sprzegla robie zakret. Gdy zakret sie konczy powoli puszczam sprzeglo i przyspieszam z powrotem do 30.

Niby 30km/h to nieduża prędkość i teoretycznie taki zakręt można robić kręcąc nawet kierownicą za pomocą nóg, ale lepiej zawsze zakręty pokonywać tak jak należy żeby nabrać dobrych nawyków.

A więc - przed zakrętem redukujesz w miarę potrzeby bieg to tego na którym będziesz z zakrętu wychodził, przed zakrętem po zmianie biegu zasprzęglasz (czyli puszczasz pedał sprzęgła) i przejeżdżasz zakręt operując gazem.

Inna sprawa że IMO trzeci bieg to za wysoko jak na 30km/h.

Jezdzilem z dwoma instruktorami i jeden mi mowil, ze zakrety pokonujemy z wlaczonym sprzeglem tak trzymajac gaz zeby ani nie zwalniac ani nie przyspieszac. Drugi mowil, ze 'oczywiscie na sprzegle'. Jak dla mnie druga metoda jest dla mnie wygodniejsza, bo nie czuje ze samochod sam 'ciagnie' a czesto musze sie zatrzymac tuz za zakretem zeby np. przepuscic pieszego.

Jeżeli masz się zatrzymać to używasz do tego celu hamulca, a nie sprzęgła ;) Sprzęgło wciska się nie wcześniej niż hamulec. Wciskanie najpierw sprzęgła, a potem hamulca prowadzi do utrwalenia bardzo niebezpiecznego odruchu, który powoduje że w awaryjnej sytuacji również najpierw przeniesiesz nogę na sprzęgło, wysprzęglisz i dopiero zaczniesz hamować tracąc przy dużej prędkości cenne metry.
A oduczenie się później złych nawyków to trudna sprawa dlatego trzeba wszystko robić poprawnie nawet przy małych prędkościach.


2. Poruszanie sie w korku: samochody jada 10km/h i czesto zwalniaja prawie do zatrzymania lub sie zatrzymuja. Wtedy jade sobie na dwojce i gdy trzeba spowolnic naciskam sprzeglo gdzies do polowy i lekko przyhamowuje. Gdy sie tocze tak 5km/h mam caly czas do polowy wcisniete sprzeglo i nie dodaje gazu. Gdybym je puscil wtedy pojechalbym za szybko. Z kolei na 1szym biegu obroty silnika sa za wysokie. (poza tym uczono mnie, ze jedynka sluzy tylko do ruszania :)

Jeżdżąc na półsprzęgle niszczysz sprzęgło.
Jeżeli potrzebujesz jechać powoli - jedź na pierwszym biegu (to nie prawda że jest tylko do ruszania - to stare dzieje z czasów niesynchronizowanej jedynki, no chyba że masz 126p, czy inny taki wynalazek).

Ogolnie, mam wrazenie ze naduzywam sprzegla przy niskich predkosciach.

Jak Wy go uzywacie w opisanych sytacjach ?

Jak najbinarniej - wciska się je zawsze od razu i do końca.
Przy puszczaniu sprzęgło przytrzymuje się tylko przez moment w pozycji pół sprzęgła - najkrócej jak tylko się da, jak samochód się ruszy puszcza się do końca.
Po zdobyciu trochę wprawy robi się to automatycznie i rusza płynnie.

52 Data: Luty 06 2007 13:58:23
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: blackbird 

1. Skrecanie w strefie: jade sobie 30km/h na trojce, lekko przyhamowuje,
sprzeglo, zmieniam na dwa i nie puszczajac sprzegla robie zakret. Gdy
zakret sie konczy powoli puszczam sprzeglo i przyspieszam z powrotem do
30.

Nie utrudniaj sobie jazdy... Jak jedziesz 30 km/h pomiedzy osiedlowymi
skrzyzowaniami to jedz poprostu na dwojce, skrecaj na dwojce. Jak bedziesz
sie musial zatrzymac - trudno, wtedy wysprzeglisz.

Jezdzilem z dwoma instruktorami i jeden mi mowil, ze zakrety pokonujemy z
wlaczonym sprzeglem tak trzymajac gaz zeby ani nie zwalniac ani nie
przyspieszac.

Bez sensu, "przegazowke" zrobisz dopiero jak bedziesz zapinal bieg.
Skrecajac zdejmij poprostu noge z gazu. Po raz kolejny - nie utrudniaj sobie
jazdy i wykonuj tylko niezbedne czynnosci. Plynnoscia jazdy zupelnie sie nie
przejmuj, to przyjdzie z czasem samo.

Drugi mowil, ze 'oczywiscie na sprzegle'. Jak dla mnie druga metoda jest
dla mnie wygodniejsza, bo nie czuje ze samochod sam 'ciagnie' a czesto
musze sie zatrzymac tuz za zakretem zeby np. przepuscic pieszego.

Na skrzyzowaniu noga z gazu, sprzegla tez nie dotykasz bez wyraznej
potrzeby. Patrz gdzie jedziesz i przewiduj, na tym sie koncentruj a nie na
mieszaniu wajchami i przyciskaniu sprzegla. Jak widzisz, ze bedziesz sie
musial zatrzymac to dopiero wtedy wciskaj sprzeglo. I bardzo wazne, co
zrobisz jak cos wyskoczy? Hamulec? Czy bedziesz szukal sprzegla? Wciskaj
smialo hamulec, jak nie zdarzysz wysprzeglic i samochod zgasnie to przeciez
nic sie nie stanie, a jak juz sie nauczysz jezdzic to pewnie bedzie Ci gasl
czesciej niz teraz, bo generalnie przestaniesz o to dbac.

2. Poruszanie sie w korku: samochody jada 10km/h i czesto zwalniaja prawie
do zatrzymania lub sie zatrzymuja. Wtedy jade sobie na dwojce i gdy trzeba
spowolnic naciskam sprzeglo gdzies do polowy i lekko przyhamowuje. Gdy sie
tocze tak 5km/h mam caly czas do polowy wcisniete sprzeglo i nie dodaje
gazu.

Po raz kolejny... Po co sobie tak utrudniasz zycie? Uwierz mi, nic sie nie
stanie jak bedzie toczyl sie na jedynce. Im mniej dodatkowych czynnosci
wykonujesz tym jazda jest przyjemniejsza i bardziej plynna. Wrzucanie dwojki
w takich warunkach przy 10 km/h jest dobre dla taksowkarzy. Dla mnie jest to
niepotrzebne mieszanie biegami. Tocz sie na jedynce, jak zobaczysz ze
kolumna aut sie oddala i zrobilo sie miejsce to dopiero wtedy rozpedzasz sie
i wrzucasz 2.

Gdybym je puscil wtedy pojechalbym za szybko. Z kolei na 1szym biegu
obroty silnika sa za wysokie. (poza tym uczono mnie, ze jedynka sluzy
tylko do ruszania :)

Nie rozumie. Na pierwszym biegu spokojnie do 2500 mozesz jechac... Wrzucisz
2 to obroty spadna do 1500 i mozesz jeszcze 2x zmniejszyc predkosc. Jak jest
naprawde ciasno to jedz na jedynce i czekaj az kolumna sie ruszy, nie masz
przeciez obowiazku jechac nie dalej jak 1 metr od poprzedzajacego pojazdu.

Ogolnie, mam wrazenie ze naduzywam sprzegla przy niskich predkosciach.

IMHO: Im mniej czynnosci wykonujesz w jednym czasie tym lepiej je wykonasz.
Ty niepotrzebnie utrudniasz sobie obsluge pojazdu.

53 Data: Luty 07 2007 00:11:06
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: mirmił 

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

Przede wszystkim jestem juz pewien, ze popelnialem bledy :)

Dzis troche pojezdzilem na zasadzie 'noga z dala od sprzegla'.
Na razie ciezko mi to szlo, zwlaszcza 90-stopniowe zakrety w strefie. Mimo wszystko czasem wydaje mi sie, ze jalowa dwojka jest zbyt szybka. Co w takiej sytuacji robic ? Redukowac az do jedynki czy przyduszac silnik ?

Mam jeszcze pare pytan:

1. Jak redukuje bieg to sprzeglo powinienem puszczac powoli czy gwaltownie ? Co jest mniej obciazajace dla sprzegla i silnika ?

2. O ile zrozumialem Bartosza korzystanie ze sprzegla na zakretach moze skonczyc sie poslizgiem. Dlaczego ?

3. Gdy zima znow zaskoczy drogowcow i bede jechal 20km/h po strefie na 2-ce to przed zakretem na zredukowac do jedynki ? Nie wiem, czy jednynka nie jest zbyt 'czula'.

Dziekuje za rozwiewanie dalszych watpliwosci :)
pozdrawiam,
mirmil

54 Data: Luty 06 2007 22:02:44
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Pete 


"mirmił"  wrote

2. O ile zrozumialem Bartosza korzystanie ze sprzegla na zakretach moze skonczyc sie poslizgiem. Dlaczego ?

Bo tył auta jest odciążony, w związku z prędzej straci przyczepność i zacznie się obracać.

Pokonując zakręt na lekkim gazie (nie mylić z upojeniem alkoholowym) dociążasz tył, przez co masz lepszą przyczepność.

Pozdr.
Pete


PS:  Zakładam, że przez "korzystanie ze sprzęgła" rozumiesz wciśnięcie go w podłogę, choć nie jest to prawidłowe rozumienie, IMO.

55 Data: Luty 07 2007 10:51:49
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: blackbird 

Pokonując zakręt na lekkim gazie (nie mylić z upojeniem alkoholowym)
dociążasz tył, przez co masz lepszą przyczepność.

Kiedy to w pierwszej kolejnosci wlasnie brakuje przyczepnosci przedniej osi.

56 Data: Luty 07 2007 10:59:00
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: J.F. 

On Wed, 7 Feb 2007 10:51:49 +0100,  blackbird wrote:

Pokonując zakręt na lekkim gazie (nie mylić z upojeniem alkoholowym)
dociążasz tył, przez co masz lepszą przyczepność.

Kiedy to w pierwszej kolejnosci wlasnie brakuje przyczepnosci przedniej osi.

Wezcie jeszcze pod uwage ze koledze nie chodzi o warunki szosowe,
tylko o ostry zakret/skrzyzowanie w warunkach miejskich.

J.

57 Data: Luty 07 2007 18:31:08
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: blackbird 

Wezcie jeszcze pod uwage ze koledze nie chodzi o warunki szosowe,
tylko o ostry zakret/skrzyzowanie w warunkach miejskich.

I wlasnie wtedy najczesciej zdarza sie, ze samochod nie chce skrecac. Wydaje
sie, ze ledwo sie toczysz... Skrecasz i nagle w myslach zdejmujac noge z
gazu: "o k**** ale slisko".

58 Data: Luty 07 2007 18:53:49
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk 

mirmił napisał:

Jak Wy go uzywacie w opisanych sytacjach ?

na biegu, w moim wypadku na trojce spokojnie.

na luzie - broń boże. niech coś w aucie oszaleje, spadek obrotów i
zgaśnie. jak polecą Ci wspomagania, to możesz się niemiło zdziwić.
druga rzecz - unikasz mielenia biegami (zrzucanie na luz). trzecia rzecz
- oszczędzasz sprzęgło.

skąd się urwał instruktor co poleca wciskanie pedału sprzęgła?

--
Witold Wladyslaw Wojciech Wilk Et39m:+48605066384 gg3211630 (lepiej @)
prr: giant boulder'02 @13kkm - brak czasu :( / tychy-sosnowiec-gliwice
pms: vw golf 2 byl, juz sprzedany :) /
pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 235kkm/27kkm hydrokomfortowa :)

59 Data: Luty 07 2007 19:19:13
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: blackbird 

na luzie - broń boże. niech coś w aucie oszaleje, spadek obrotów i
zgaśnie. jak polecą Ci wspomagania, to możesz się niemiło zdziwić.
druga rzecz - unikasz mielenia biegami (zrzucanie na luz). trzecia rzecz
- oszczędzasz sprzęgło.

Masz racje. Ale utrata wspomagania po zgasnieciu silnika to nieprawda.
Wspomaganie hamulcow dziala jeszcze przez jakis czas i chyba w kazdym
samochodzie jesli silnik zgasnie podczas hamowania to w najgorszym razie
wspomaganie masz do pierwszego pelnego odpuszczenia hamulca.

60 Data: Luty 07 2007 19:55:10
Temat: Re: Pytanie o styl jazdy
Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk 

blackbird napisał:

na luzie - bron bo?e. niech co? w aucie oszaleje, spadek obrotów i
zga?nie. jak polec? Ci wspomagania, to mo?esz sie niemi?o zdziwiae.
druga rzecz - unikasz mielenia biegami (zrzucanie na luz). trzecia rzecz
- oszczedzasz sprzeg?o.
Masz racje. Ale utrata wspomagania po zgasnieciu silnika to nieprawda.
Wspomaganie hamulcow dziala jeszcze przez jakis czas i chyba w kazdym
samochodzie jesli silnik zgasnie podczas hamowania to w najgorszym razie
wspomaganie masz do pierwszego pelnego odpuszczenia hamulca.

do tego kierownica... zgasi palnik na prostej, a zaraz łuk i pojedzie
prosto, bo się zdziwi, że kierownica tak łatwo się nie kręci już ;)

hamulce - tak zostaje "zapas". ale co jak go wykorzysta częściowo, wpada
w poślizg, odpuszcza na moment i papa? jedzie dalej?

za młody kierowca, ktoś kto ma z kilkaset tysięcy nabite w kilkanaście
lat może sobie poradzi.

jeździć na biegu i tyle.

--
Witold Wladyslaw Wojciech Wilk Et39m:+48605066384 gg3211630 (lepiej @)
prr: giant boulder'02 @13kkm - brak czasu :( / tychy-sosnowiec-gliwice
pms: vw golf 2 byl, juz sprzedany :) /
pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 235kkm/27kkm hydrokomfortowa :)

Pytanie o styl jazdy



Grupy dyskusyjne