Grupy dyskusyjne   »   Pytanie odnosnie fordowskiego 1,6 16V

Pytanie odnosnie fordowskiego 1,6 16V



1 Data: Marzec 25 2007 22:51:11
Temat: Pytanie odnosnie fordowskiego 1,6 16V
Autor: R. 

Witam.

Cos sie ostatnio dzialo w escorcie mojej narzeczonej (objawy wskazywaly na zuzyte/brudne/zasniedziale przewody WN) wiec postanowilem przeczyscic przewody wiec po kolei mylem kable spirytusem i zdziwila mnie jedna sprawa! Do jednego przewodu WN (AFAIR 2 cylinder patrzac od prawej stojąc przed samochodem) jest podłączony (sic!) jakis przewod!!! Wszystko owinięte jest tasmą izolacyjna!!! Nie mam zielonego pojecia co to za "dziadostwo" AFAIR przewod wchodzi w wiazke przewodow od zasilania gazem.

Co to moze być?
--
          Pozdrawiam R. ;-)  giegie:7063613
            >>>> http://rmazurek.com <<<<
            rmazurek |::@::| rmazurek.com
Sprzedam Opel Vectra A '91 B+G 3600PLN >> info na priv



2 Data: Marzec 25 2007 22:53:26
Temat: Re: Pytanie odnosnie fordowskiego 1,6 16V
Autor: Etanol 

R. napisał(a):

Witam.

Cos sie ostatnio dzialo w escorcie mojej narzeczonej (objawy wskazywaly na zuzyte/brudne/zasniedziale przewody WN) wiec postanowilem przeczyscic przewody wiec po kolei mylem kable spirytusem i zdziwila mnie jedna sprawa! Do jednego przewodu WN (AFAIR 2 cylinder patrzac od prawej stojąc przed samochodem) jest podłączony (sic!) jakis przewod!!! Wszystko owinięte jest tasmą izolacyjna!!! Nie mam zielonego pojecia co to za "dziadostwo" AFAIR przewod wchodzi w wiazke przewodow od zasilania gazem.

Co to moze być?
Czujnik obrotów silnika dla instalacji LPG.


A przewody WN się wymienia, czyszczenie nic nie daje.

E.

3 Data: Marzec 25 2007 22:58:57
Temat: Re: Pytanie odnosnie fordowskiego 1,6 16V
Autor: R. 

Etanol napisał(a):

Co to moze być?
Czujnik obrotów silnika dla instalacji LPG.

czyli takie zainstalowanie tego przewoodu jestnormalne?
Przyznam ze nigdy sie z czyms takim nie spotkalem. Nie powinno tobyż zainstalowane do ...chociazby obrotomierza? Przeciez taki wpięty w przewod WN kabel to nie jest zbyt dobra izolacja...?

A przewody WN się wymienia, czyszczenie nic nie daje.

przewody maja (podobno) 2 miesiace ... ale byly strasznie "upaprane". tester(woda + sol ;-) ) wykazal duze iskry na przewodach), po czyszczeniu zostaly tylko "mini" iskierki i wszystko wrocilo do normy.

--
          Pozdrawiam R. ;-)  giegie:7063613
            >>>> http://rmazurek.com <<<<
            rmazurek |::@::| rmazurek.com
Sprzedam Opel Vectra A '91 B+G 3600PLN >> info na priv

4 Data: Marzec 25 2007 23:14:36
Temat: Re: Pytanie odnosnie fordowskiego 1,6 16V
Autor: Etanol 

R. napisał(a):

Etanol napisał(a):

Co to moze być?
Czujnik obrotów silnika dla instalacji LPG.

czyli takie zainstalowanie tego przewoodu jestnormalne?
Przyznam ze nigdy sie z czyms takim nie spotkalem. Nie powinno tobyż zainstalowane do ...chociazby obrotomierza? Przeciez taki wpięty w przewod WN kabel to nie jest zbyt dobra izolacja...?

Postaram się wytłumaczyć to jak najprościej:
Działa to jak antena, odbiera impuls z przewodu WN.


A przewody WN się wymienia, czyszczenie nic nie daje.

przewody maja (podobno) 2 miesiace ... ale byly strasznie "upaprane". tester(woda + sol ;-) ) wykazal duze iskry na przewodach), po czyszczeniu zostaly tylko "mini" iskierki i wszystko wrocilo do normy.


Jak pomogło to dobrze  :)

E.

5 Data: Marzec 25 2007 23:19:19
Temat: Re: Pytanie odnosnie fordowskiego 1,6 16V
Autor: R. 

Etanol napisał(a):

Postaram się wytłumaczyć to jak najprościej:
Działa to jak antena, odbiera impuls z przewodu WN.


Jak pomogło to dobrze  :)

Wielkie dzieki :-)

EOT

--
          Pozdrawiam R. ;-)  giegie:7063613
            >>>> http://rmazurek.com <<<<
            rmazurek |::@::| rmazurek.com
Sprzedam Opel Vectra A '91 B+G 3600PLN >> info na priv

6 Data: Marzec 26 2007 00:01:48
Temat: Re: Pytanie odnosnie fordowskiego 1,6 16V
Autor: Blyskacz 

R. napisał(a):

czyli takie zainstalowanie tego przewoodu jestnormalne?
wzglednie normalne, tzn. ze albo komus nie chcialo sie szukac minusa cewki WN albo z jakis wzgledow centralka lpg nie chce "czytac" impulsow z cewki...

zainstalowane do ...chociazby obrotomierza? Przeciez taki wpięty w przewod WN kabel to nie jest zbyt dobra izolacja...?
ten przewod jest nawiniety ( kilka-kilkanascie zwojow ) na przewod WN i w zadnym miejscu nie jest "wpiety" w niego

tester(woda + sol ;-) ) wykazal duze iskry na przewodach), po czyszczeniu zostaly tylko "mini" iskierki i wszystko wrocilo do normy.
czyli badziewne te druty tam masz :-)

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

7 Data: Marzec 26 2007 00:03:26
Temat: Re: Pytanie odnosnie fordowskiego 1,6 16V
Autor: R. 

Blyskacz napisał(a):

ten przewod jest nawiniety ( kilka-kilkanascie zwojow ) na przewod WN i w zadnym miejscu nie jest "wpiety" w niego

UFF :-)

tester(woda + sol ;-) ) wykazal duze iskry na przewodach), po czyszczeniu zostaly tylko "mini" iskierki i wszystko wrocilo do normy.
czyli badziewne te druty tam masz :-)

Niebardzo sie orientuje(osobiscie w corsie mam bosha a w kangoo chyba champion) w escorcie sa motocrafty (chyba tak to sie pisze)

--
          Pozdrawiam R. ;-)  giegie:7063613
            >>>> http://rmazurek.com <<<<
            rmazurek |::@::| rmazurek.com
Sprzedam Opel Vectra A '91 B+G 3600PLN >> info na priv

8 Data: Marzec 25 2007 22:59:21
Temat: Re: Pytanie odnosnie fordowskiego 1,6 16V
Autor: KrzysiekPP 

sprawa! Do jednego przewodu WN (AFAIR 2 cylinder patrzac od prawej
stojąc przed samochodem) jest podłączony (sic!) jakis przewod!!!
Wszystko owinięte jest tasmą izolacyjna!!! Nie mam zielonego pojecia co

Czujnik dla instalacji gazowej ... nie przejmuj sie nim za wiele, ale
dbaj o to zeby sie nie odkleil :)

--
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

9 Data: Marzec 26 2007 10:27:33
Temat: Re: Pytanie odnosnie fordowskiego 1,6 16V
Autor: Bu 


Czujnik dla instalacji gazowej ... nie przejmuj sie nim za wiele, ale
dbaj o to zeby sie nie odkleil :)

Czujnik na kablach WN ??? Pierwsze slysze , a o co to choidzi ? ;-) Chyba ze
to dla jakiejs V generacji ;-)

Pozdrawiam

10 Data: Marzec 26 2007 10:35:53
Temat: Re: Pytanie odnosnie fordowskiego 1,6 16V
Autor: KrzysiekPP 

Czujnik na kablach WN ??? Pierwsze slysze , a o co to choidzi ? ;-) Chyba ze
to dla jakiejs V generacji ;-)

Po prostu pobiera sygnał ze swiecy zeby "wyczuc" obroty i moment
zapłonu.

--
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

11 Data: Marzec 26 2007 11:12:07
Temat: Re: Pytanie odnosnie fordowskiego 1,6 16V
Autor: Bu 


Po prostu pobiera sygnał ze swiecy zeby "wyczuc" obroty i moment
zapłonu.


Ale w ktorej generacji ? Bo jak w np. II to to raczej cos nie gra to co
mowisz , bo obroty sa pobierane bezposrednio z kabelka pod ktory jest
podlaczony obrotomierz, a zaplon - w II gen. idzie  w "trybie awaryjnym" i
sobie "strzela" w ogolnym usrednieniu... po to wlasnie zaklada sie wariatory
by zaplon dostosowac do gazu...

Pozdrawiam

12 Data: Marzec 26 2007 11:39:33
Temat: Re: Pytanie odnosnie fordowskiego 1,6 16V
Autor: Blyskacz 

Bu napisał(a):

Ale w ktorej generacji ? Bo jak w np. II to to raczej cos nie gra to co mowisz , bo obroty sa pobierane bezposrednio z kabelka pod ktory jest podlaczony obrotomierz,
widziales wiecej niz jedna instalacje gazowa ?
rzadko kiedy podpina sie pod wyjscie ze sterownika do obrotomierza - rozne standardy i nie zawsze chce to dzialac poprawnie, poza tym czesto trzeba sie do tego dokopac - szkoda czasu, latwiej i pewniej zwykle jest podpiac sie pod minus cewki lub nawinac druta - efekt taki sam, wiec nie ma sensu sie narabiac...

a zaplon - w II gen. idzie  w "trybie awaryjnym" i sobie "strzela" w ogolnym usrednieniu...
lol...

po to wlasnie zaklada sie wariatory by zaplon dostosowac do gazu...
gdzies Ci cos dzwoni, tylko nie bardzo wiesz gdzie i co ;)

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

13 Data: Marzec 26 2007 11:53:24
Temat: Re: Pytanie odnosnie fordowskiego 1,6 16V
Autor: Bu 


widziales wiecej niz jedna instalacje gazowa ?


Widzialem dziesiatki instalacji wlasnie II generacji i ani razu nie
zauwazylem faktu jakiegos kabla do cewki itp... Widocznie nie bylo potrzeby,
wiec trafialem na takie samochody co go nie mialy. A co do twojego textu ze
czasem sie nie chce szukac kabla do podlaczenia pod obroty to zwyczajne
niechciejstwo gaziarzy niestety... Dobra instalacja musi byc zalozona na
spokojnie i juz , nie mowie ze pomysl z dopieciem sie do cewki jest zly ,
ale raczej dosc amatorski i moze byc wadliwy po latach.

a zaplon - w II gen. idzie  w "trybie awaryjnym" i sobie "strzela" w
ogolnym usrednieniu...
lol...

No nie wiem czy taki lol... Prawda jest taka ze dobre silniki (jak np. nawet
tematowe fordowskie 1.6 16V) maksymalnie sie dostosowuja do gazu ale to
wszystko jest sztuczne... Bo nagle komp widzi ze wtryski nie pracuja , sonda
podaje jakas tam dziwna norme (usrednienie poprzez emulator), jedyny sygnal
to praktycznie polozenie przepustnicy, wiec sam sobie odpowiedz dlaczego II
generacja nigdy nie bedzie jak IV czy V a tym bardziej jak benzyna... W
kazdym aucie ze starsza generacja "slabosc" gazu jest spowodowana zwezaniem
dolotu to raz , ale dwa i najwazniejsze zlym wyprzedzeniem kata zaplonu -
dlatego tez np. gaz ma w miare dobre przyspieszenia w srodkowych obrotach a
np. na poczatku i na koncu jest slabo i to normalne (oczywiscie sa wyjatki
ze czesto gesto ogolna charakterystyka zaplonu w danej marce jakos sie
dopasuje, przypadek).

A co do wariatorow to sie wypowiadac nie bede bo znam je tylko z ogolnej
teorii i ponoc sa skuteczne, a po za tym naprawde moze paru gaziarzy w
polsce ma o nich pojecie i umie je profesjonalnie instalowac i
programowac...

Podsumowujac... gaz w I i II generacji to totalnie sztuczny wytwor, ktory
jezdzi bo jezdzi , wazne jest prawidlowe ustawienie bo moze to zagrazac
zywotnosci silnika. Nie ulega dyskusji to ze gaz w II generacji sie wlewa
jakkolwiek jak gaznik z lat 40 praktycznie...

14 Data: Marzec 26 2007 12:29:33
Temat: Re: Pytanie odnosnie fordowskiego 1,6 16V
Autor: Blyskacz 

Bu napisał(a):

Widzialem dziesiatki instalacji wlasnie II generacji i ani razu nie zauwazylem faktu jakiegos kabla do cewki itp...
malo uwaznie patrzyles - dopiecie do minusa cewki jest standardowym podpieciem, zalecanym na wszystkich schematach montazu i w 90% jak nie wiecej tak wlasnie jest to zrealizowane...

wiec trafialem na takie samochody co go nie mialy. A co do twojego textu ze czasem sie nie chce szukac kabla do podlaczenia pod obroty to zwyczajne niechciejstwo gaziarzy niestety...
bzdura... kazda ingerencja w plastiki, zwlaszcza w starszych autach, niesie za soba ryzyko uszkodzenia zaczepow, wtrzaskow itp. poza tym to zbedna ingerencja, chyba, ze i tak z innych wzgledow grzebie sie przy ecu, to wiadomo, ze wygodniej jest zrobic wszystko w jednym miejscu...

ale raczej dosc amatorski i moze byc wadliwy po latach.
bzdura ;-) czym wedlug Ciebie rozni sie wpiecie pod minus cewki od wpiecia w wyjscie na obrotomierz ze sterownika ?
( pomijam juz fakt, ze w wielu starszych autach sygnal do obrotomierza brany jest wlasnie z minusa cewki ;) )

No nie wiem czy taki lol... Prawda jest taka ze dobre silniki (jak np. nawet tematowe fordowskie 1.6 16V) maksymalnie sie dostosowuja do gazu ale to wszystko jest sztuczne... Bo nagle komp widzi ze wtryski nie pracuja
a co na to emulator wtryskow ?? ;-)

, sonda podaje jakas tam dziwna norme (usrednienie poprzez emulator),
oczekiwana przez sterownik a nie jakas tam...

jedyny sygnal to praktycznie polozenie przepustnicy,
poczytaj sobie jakie sygnaly brane sa pod uwage przy sterowaniu zaplonem, bardzo sie zdziwisz...

wiec sam sobie odpowiedz dlaczego II generacja nigdy nie bedzie jak IV czy V a tym bardziej jak benzyna...
....,ale to nie jest tematem tego watku ;-)

A co do wariatorow to sie wypowiadac nie bede bo znam je tylko z ogolnej teorii i ponoc sa skuteczne, a po za tym naprawde moze paru gaziarzy w polsce ma o nich pojecie i umie je profesjonalnie instalowac i programowac...

podziwiam Twoja znajomosc rynku lpg ;-)

Podsumowujac... gaz w I i II generacji to totalnie sztuczny wytwor,
hehe... w dosc ciekawy sposob uzywasz wyrazenia "sztuczny wytwor" , rozumiem, ze kazda inna generacja to wytwory natury ? ..lol

dla Twojej informacji - eecIV jak i eecV przy ustalaniu zaplonu ( jak i wiekszosc chyba, a przynajmniej nie przypominam sobie teraz wyjatku ) maja w wielkim powazaniu to czy wtryski pracuja czy nie - mozesz wyciac wtryski przekaznikiem i poza bledem w sterowniku nic w nastawach zaplonu sie nie zmieni...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

15 Data: Marzec 26 2007 18:52:57
Temat: Re: Pytanie odnosnie fordowskiego 1,6 16V
Autor: Etanol 

Bu napisał(a):

Po prostu pobiera sygnał ze swiecy zeby "wyczuc" obroty i moment
zapłonu.


Ale w ktorej generacji ? Bo jak w np. II to to raczej cos nie gra to co mowisz , bo obroty sa pobierane bezposrednio z kabelka pod ktory jest podlaczony obrotomierz, a zaplon - w II gen. idzie  w "trybie awaryjnym" i sobie "strzela" w ogolnym usrednieniu... po to wlasnie zaklada sie wariatory by zaplon dostosowac do gazu...

Wariator niewiele da przy LPG, głównie stosuje się je przy CNG.

Do czego służy wariator zapłonu twoim zdaniem? bo chyba nie masz zielonego pojęcia na temat samochodowych instalacji gazowych.

E.

Pytanie odnosnie fordowskiego 1,6 16V



Grupy dyskusyjne