Pytanie teoretyczne
1 | Data: Czerwiec 18 2017 15:53:05 |
Temat: Pytanie teoretyczne | |
Autor: miumiu | Co jest bardziej ekonomiczne : 2 |
Data: Czerwiec 18 2017 16:23:22 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2017-06-18 o 15:53, miumiu pisze: Co jest bardziej ekonomiczne : Utrzymanie jednostajnej prędko¶ci pod górę i zjazd z hamowaniem silnikiem. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój." 3 |
Data: Czerwiec 18 2017 16:32:07 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Shrek | W dniu 18.06.2017 o 16:23, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: W dniu 2017-06-18 o 15:53, miumiu pisze: Ale odpowiedziałe¶ na problem od dupy strony. Przedpisca pytał o to jak jeste¶ na górze i przez dolinkę wjeżdzasz na kolejn±. Ty odpowiedziałe¶ jak jese¶ w dolince i przez górę przejezdzasz do kolejnej. Shrek 4 |
Data: Czerwiec 18 2017 16:42:24 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: w systemie siła 'POPIS/EU |
Utrzymanie jednostajnej prędko¶ci pod górę i zjazd z hamowaniem pierdol się, grant mu SIĘ NALEŻY! 5 |
Data: Czerwiec 18 2017 19:35:17 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: 007 | Shrek w W dniu 18.06.2017 o 16:23, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Utrzymanie jednostajnej prędko¶ci pod górę i zjazd z hamowaniem silnikiem. Ale odpowiedziałe¶ na problem od dupy strony. Przedpisca pytał o to jak Na tej górze to znalazł się w wyniku cudu? Shrek Ogarnij się. -- 'Tom N' 6 |
Data: Czerwiec 18 2017 21:17:51 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Shrek | W dniu 18.06.2017 o 19:35, 007 pisze: Utrzymanie jednostajnej prędko¶ci pod górę i zjazd z hamowaniem silnikiem. A co cię obchodzi sk±d się tam wzi±ł? Pyta jak zjechać a nie podjechać. Shrek 7 |
Data: Czerwiec 18 2017 21:27:27 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: 007 | Shrek w W dniu 18.06.2017 o 19:35, 007 pisze: Na tej górze to znalazł się w wyniku cudu?Utrzymanie jednostajnej prędko¶ci pod górę i zjazd z hamowaniem silnikiem.Ale odpowiedziałe¶ na problem od dupy strony. Przedpisca pytał o to jak A co cię obchodzi sk±d się tam wzi±ł? Pyta jak zjechać a nie podjechać.^^^^^^^^^^^^^^^^ Zastanawiałem się dlaczego miałem cie w KF - już sobie przypomniałem, jeste¶ funkcjonalnym idiot±: "1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?" ^^^^^^^^^^^^ Pa na kolejne 90 dni. -- 'Tom N' 8 |
Data: Czerwiec 18 2017 17:00:49 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Budzik | Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak ... Co jest bardziej ekonomiczne :Utrzymanie jednostajnej prędko¶ci pod górę i zjazd z hamowaniem Zjazd z hamowaniem? Bo? Jak puszcze na luz to zdecydowanie dalej i szybciej dojade... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem można je¶ć w miejscu publicznym ;-)" DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]" 9 |
Data: Czerwiec 18 2017 19:48:00 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: 007 | Budzik w Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak ... Co jest bardziej ekonomiczne : Utrzymanie jednostajnej prędko¶ci pod górę i zjazd z hamowaniem Zjazd z hamowaniem? Ale czy będzie to bardziej ekonomicznie to zapewne udowodnisz w kolejnych postach zaprzeczaj±c ogólnej zasadzie i wyliczaj±c dokładnie wpływy zewnętrzne [1] -- 'Tom N' 10 |
Data: Czerwiec 19 2017 10:00:17 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 18 Jun 2017 17:00:49 +0000 (UTC), Budzik napisał(a): Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak ... Żeby się opłacało, musiałby¶ jeszcze zgasić silnik na tym zjeĽdzie. A tak to podobno opłaca się sturlać na najwyższym możliwym biegu 11 |
Data: Czerwiec 19 2017 18:26:43 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: J.F. | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci grup Dnia Sun, 18 Jun 2017 17:00:49 +0000 (UTC), Budzik napisał(a): Utrzymanie jednostajnej prędko¶ci pod górę i zjazd z hamowaniem Żeby się opłacało, musiałby¶ jeszcze zgasić silnik na tym zjeĽdzie. Musze spojrzec kiedys na komputer, ale IMO - moja vectra zaczyna podawac paliwo chyba jeszcze przy obrotach powyzej 850. A predkosc wtedy chyba ciagle nieznosnie mala :-) A i tak wymagalo by to odpowiedniej gory - zjazd na tyle lagodny, zeby samochod nie chcial na luzie duzo szybciej niz ta predkosc graniczna. To sie pewnie rzadko trafi na taka gore - i zazwyczaj bedzie inne - za male, lub za duze. J. 12 |
Data: Czerwiec 19 2017 21:00:59 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Budzik | Użytkownik Tomasz Pyra ... Co jest bardziej ekonomiczne :Utrzymanie jednostajnej prędko¶ci pod górę i zjazd z hamowaniem Mysle ze byłoby to zaskakuj±ce... Z jednej strony niby sam zjazd rzeczywi¶cie zuzyłby mniej paliwa na biegu ale przeciez do tego trzeba dodac roznice w odległosci jaka sie uzyska (i tu mamy przewage jazdy na luzie) i ten dystans trzeba przejechac kosztem zuzytego paliwa. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nic na to nie można poradzić. To byłby dobry tytuł do historii mojego życia." Irwin Shaw 13 |
Data: Czerwiec 19 2017 10:14:14 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Przemyslaw P. | I z tym siÄ™ zgodzÄ™. W zeszłym roku przez 2 miesiÄ…ce jeĽdziłem sporo po górach i miałem rekordowo niskie spalanie. PrÄ™dkoć rzadko przekraczała 90, a okazji do hamowania silnikiem naprawdÄ™ sporo. Przy paru stromych zjazdach, fajnie wyglÄ…dała wskazówka od temperatury silnika spadała do ok 70st, przy + 20 na zewnÄ…trz. 14 |
Data: Czerwiec 19 2017 19:24:01 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: J.F. | Użytkownik "Przemyslaw P." napisał w wiadomoĹ›ci grup I z tym siÄ™ zgodzÄ™. W zeszłym roku przez 2 miesiÄ…ce jeĽdziłem Ale pod gore spalanie rekordowo wysokie :-) Wiec moze jednak to niskie to z powodu niskich predkosci ? Przy paru stromych zjazdach, fajnie wyglÄ…dała wskazówka od temperatury silnika spadała do ok 70st, przy + 20 na zewnÄ…trz. Eee, w moim dieslu z natury wskazowka nisko. J. 15 |
Data: Czerwiec 19 2017 11:30:28 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Przemyslaw P. | No właĹ›nie piszÄ™, że Ĺ›rednie spalanie spadło i to bardzo zauważalnie. Czy prÄ™dkoć miała wpływ? Zapewne, ale nie jechałem ekonomicznie i pod górÄ™ nie kombinowałem, tylko trzymałem normalnÄ… prÄ™dkoć. Auto było dosyć obciÄ…żone, jechałem przez SzwecjÄ™ i po przejechaniu połowy Norwegii byłem w małym szoku, kiedy zasiÄ™g wg komputera zwiÄ™kszał siÄ™ wraz z przebytÄ… drogÄ… :). 16 |
Data: Czerwiec 19 2017 21:39:23 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: radekp@konto.pl | Mon, 19 Jun 2017 11:30:28 -0700 (PDT), w No wła¶nie piszę, że ¶rednie spalanie spadło i to bardzo zauważalnie. Czy prędko¶ć miała wpływ? Zapewne, ale nie jechałem ekonomicznie i pod górę nie kombinowałem, tylko trzymałem normaln± prędko¶ć. Auto było dosyć obci±żone, jechałem przez Szwecję i po przejechaniu połowy Norwegii byłem w małym szoku, kiedy zasięg wg komputera zwiększał się wraz z przebyt± drog± :). Widocznie sumarycznie miałe¶ z górki :). No i to zdrowie skandynawskie powietrze :) 17 |
Data: Czerwiec 19 2017 12:47:55 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Przemyslaw P. | WÄ…tpiÄ™, bo to obserwacje z 2 miesiÄ™cy w sumie. Nie sÄ…dzÄ™, żeby paliwo aż tak siÄ™ różniło od naszego, po prostu sporo odcinków gdzie można jechać bez dotykania pedału gazu. A najwiÄ™cej chyba zmienia to, że w sumie rzadko siÄ™ wyprzedza i jazda jest w miarÄ™ jednostajna, czy pod górÄ™, czy z góry. 18 |
Data: Czerwiec 19 2017 22:11:49 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Mateusz Bogusz | U mnie temperatura przy normalnej jeĽdzie waha siÄ™ w przedziale 89-92 i jest dosyć stabilna. Ten przedział to z komputera czy z wskazówki? -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 19 |
Data: Czerwiec 19 2017 15:47:57 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Przemyslaw P. | Pisałem, że wg wskaĽnika. Ale akurat działa doć dobrze i pokrywa siÄ™ ze wskazaniami podpiÄ™tego kompa. 20 |
Data: Czerwiec 20 2017 18:38:28 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Mateusz Bogusz | Pisałem, że wg wskaĽnika. Ale akurat działa doć dobrze i pokrywa siÄ™ ze wskazaniami podpiÄ™tego kompa. :-D -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 21 |
Data: Czerwiec 18 2017 11:04:26 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: | W dniu niedziela, 18 czerwca 2017 15:53:14 UTC+2 użytkownik miumiu napisał: Co jest bardziej ekonomiczne : Ekonomiczniej jest utrzymywac mniejszÄ… prÄ™dkoć. Opory toczenia i powietrza siÄ™ powiÄ™kszajÄ… jak sie jedzie szybciej. Jak pojedziesz z górki na luzie/bez gazu a potem wjedziesz pod górke na obrotach optymalnych dla danego silnika to bÄ™dzie raczej najekonomiczniej. W praktyce najważniejsze aby nie musieć podczas calej zabawy hamować. Hamujesz - bankrutujesz. A reszta to różnice na zasadzie wacików. KiedyĹ› pojechalem w góry i spalanie mialem takie jak przy normalnej wioskowej jeĽdzie. Wazne aby nie tracic energii. - Truizm :) 22 |
Data: Czerwiec 18 2017 21:22:01 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: 007 | w W dniu niedziela, 18 czerwca 2017 15:53:14 UTC+2 użytkownik miumiu napisał: Osobi¶cie wydaje mi się że pierwsze co sugeruje teoria odwróconej cykloidy. Pzdr Ekonomiczniej jest utrzymywac mniejsz± prędko¶ć. Od zawsze się dziwię, że na zadane pytanie z list± do wyboru odpowiedĽ brzmi "chuj z pytaniem i list±, tu masz najlepsz± wersję" Przecież inicjator w±tku nie wspomniał o warunkach typu "najszybciej dojedziesz, to masz +10kUSD do ekonomiczno¶ci... Kiedy¶ pojechalem w góry i spalanie mialem takie jak przy normalnej wioskowej jeĽdzie. To chyba w pagórki pojechałe¶. Wazne aby nie tracic energii. - Truizm :) Hmm, energię przy jeĽdzie w górach należy wytracać, ale nie na hamulcach, i nie na drzewach... -- 'Tom N' 23 |
Data: Czerwiec 18 2017 21:02:21 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-06-18 o 15:53, miumiu pisze: Co jest bardziej ekonomiczne :Wieki temu uczyli nabrać prÄ™dkoĹ›ci przed wzniesieniem tak aby podjeżdżajÄ…c na małym gazie (oszczÄ™dzanie) nie wytracić za dużo prÄ™dkoĹ›ci którÄ… potem odzyskasz rozpÄ™dzajÄ…c siÄ™ przy zjeĽdzie. Przy dzisiejszym tłoku na drogach raczej nie do wykonania ale pytanie było teoretyczne wiÄ™c odpisałem. Zjazd luzem z góry w dzisiejszych pojazdach nie ma sensu, sprawdzał siÄ™ jak miałeĹ› pojazd z gaĽnikiem. Z takim silnikiem jeĹ›li górka była spora i w połowie doszedłeĹ› do zamierzonej prÄ™dkoĹ›ci to warto było wyrzucić na luz lub przynajmniej wcisnąć sprzÄ™gło. Jazda równym tempem po wzniesieniach zawsze była nieekonomiczna, niezależnie czy na gaĽniku czy wtrysku. Pozdrawiam 24 |
Data: Czerwiec 18 2017 21:27:55 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: miumiu |
Wieki temu uczyli nabrać prędko¶ci przed wzniesieniem tak aby Brzmi rozs±dnie. Pewnie jaki¶ matematyk mógłby doktorat na ten temat napisać uwzględniaj±c wszystkie zmienne ;) Pzdr 25 |
Data: Czerwiec 18 2017 14:39:10 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Pszemol | "RadoslawF" wrote in message Zjazd luzem z góry w dzisiejszych pojazdach nie ma sensu, Czy zechciałbyĹ› rozwinąć tÄ… myĹ›l? 26 |
Data: Czerwiec 18 2017 22:22:53 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Shrek | W dniu 18.06.2017 o 21:39, Pszemol pisze: Czy zechciałbyĹ› rozwinąć tÄ… myĹ›l? Odcinanie dopływu paliwa. W wiÄ™kszoĹ›ci póĽnych gaĽników też było. Shrek. 27 |
Data: Czerwiec 19 2017 00:03:07 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: WS | On Sunday, June 18, 2017 at 10:22:53 PM UTC+2, Shrek wrote: W dniu 18.06.2017 o 21:39, Pszemol pisze: Ale na luzie z gory bedzie przyspieszal, wiec "za darmo" nabieral wiekszej enekgii kinetycznej, ktora wykorzysta sie dalej, nap. na tym podjezdzie... Ekonomicznie lepiej wyjdzie. Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o klopoty... 28 |
Data: Czerwiec 19 2017 11:47:16 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-06-19 o 09:03, WS pisze: Tylko w autach które nie wolno zapalać na pych czy na zaciÄ…g.Czy zechciałbyĹ› rozwinąć tÄ… myĹ›l? Dodatkowo jak masz je w tak kiepskim stanie że samo gaĹ›nie. Czy jest jeszcze jakieĹ› inne zagrożenie którego nie znam ? Pozdrawiam 29 |
Data: Czerwiec 19 2017 04:50:43 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: | W dniu poniedziałek, 19 czerwca 2017 11:47:19 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał: W dniu 2017-06-19 o 09:03, WS pisze:Tak, bo zalecenie jest takie abyĹ› nie tylko mógł sprawnie sie zatrzymać ale i przyspieszyć lub zgrabnie wykonac manewr skrÄ™tu. A w tych ostatnich dwu moc na kołach jest raczej przydatna. Dlatego od dawien dawna na kursach nie uczÄ… jazdy na luzie i mozna za to dostać nie tylko po łapach ale i oblać egzamin. 30 |
Data: Czerwiec 19 2017 14:14:39 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-06-19 o 13:50, pisze: Tak, bo zalecenie jest takie abyĹ› nie tylko mógł sprawnie sie zatrzymać ale i przyspieszyć lub zgrabnie wykonac manewr skrÄ™tu. A w tych ostatnich dwu moc na kołach jest raczej przydatna.Tylko w autach które nie wolno zapalać na pych czy na zaciÄ…g.Czy zechciałbyĹ› rozwinąć tÄ… myĹ›l? Pytałem o jakieĹ› inne. Te które podałeĹ› załatwiam puszczeniem sprzÄ™gła. Dlatego od dawien dawna na kursach nie uczÄ… jazdy na luzie i mozna za to dostać nie tylko po łapach ale i oblać egzamin.Egzamin to akurat można oblać za sporo powszechnie stosowanych zachowaĹ„ czy manewrów. Pozdrawiam 31 |
Data: Czerwiec 20 2017 12:00:47 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Budzik | Użytkownik ... Tak, bo zalecenie jest takie aby¶ nie tylko mógł sprawnie sie :) chyba jak jestes chołkiem albo innym wycinaczem.99% i tak nie wiedziałoby co zrobić. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Dlaczego chłopaki z Warszawy wol± dziewczyny z Poznania niż ze stolicy? Bo z jednej strony Wola i Ochota a z drugiej Brudno i Włochy. 32 |
Data: Czerwiec 19 2017 17:59:06 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: re |
> Czy zechciałbyĹ› rozwinąć tÄ… myĹ›l? Ale na luzie z gory bedzie przyspieszal, wiec "za darmo" nabieral wiekszej enekgii kinetycznej, ktora wykorzysta sie dalej, nap. na tym podjezdzie... Ekonomicznie lepiej wyjdzie. -- - To ma zerowy bilans energetyczny, liczÄ… siÄ™ opory i sprawnoć silnika 33 |
Data: Czerwiec 19 2017 21:06:09 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Shrek | W dniu 19.06.2017 o 09:03, WS pisze: Ale na luzie z gory bedzie przyspieszal, wiec "za darmo" nabieral wiekszej enekgii kinetycznej, ktora wykorzysta sie dalej, nap. na tym podjezdzie... Ekonomicznie lepiej wyjdzie. Ale za to zużywasz na krÄ™ceniem silnikiem po próżnicy. Wydaje mi siÄ™, że jak jedziesz na maksymalnym biegu to raczej nie hamowanie silnikiem nie pochłonie wiÄ™cej energii niż musiałbyĹ› dostarczyć na krÄ™cenie nim paliwem. Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o klopoty... W sumie na 5 również. Dodatkowo dochodzi, że nie możesz siÄ™ raczej rozpÄ™dzać w nieskoĹ„czonoć wiÄ™c jak dotkniesz hamulca to stracisz energiÄ™, która mogłeĹ› wykorzystać na krÄ™cenie silnikiem... Shrek 34 |
Data: Czerwiec 19 2017 21:40:57 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: J.F. | Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 19.06.2017 o 09:03, WS pisze: Ale na luzie z gory bedzie przyspieszal, wiec "za darmo" nabieral wiekszej enekgii kinetycznej, ktora wykorzysta sie dalej, nap. na tym podjezdzie... >Ekonomicznie lepiej wyjdzie. Ale za to zużywasz na krÄ™ceniem silnikiem po próżnicy. Wydaje mi siÄ™, że jak jedziesz na maksymalnym biegu to raczej nie hamowanie silnikiem nie pochłonie wiÄ™cej energii niż musiałbyĹ› dostarczyć na krÄ™cenie nim paliwem. IMO to po pierwsze od obrotow zalezy. Im wieksze, tym wieksza strata. Ale musze jeszcze przemyslec kwestie napedzania z paliwa ... tak na szybko ... to sprawnosc silnika na biegu jalowym jest mierna (tzn ilosc paliwa przeliczona na energie oporow), wiec moze lepiej pozwolic gorze pokrecic silnikiem, a potem depnac na ~70% i odzyskac stracowna energie przy najwyzszej sprawnosci silnika. Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o klopoty... W sumie na 5 również. Zakladalismy ze po zjezdzie jest podjazd i nie trzeba hamulca dotykac. Moze byc tez plaska droga, pojazd nadmiar predkosci wytraci. Albo w ogole plasko - na budziku mam 120, za 2 km jest zakret, na ktorym powinienem miec 60, jak jechac. Tak, wiem jak jechac - wrzucic najwyzszy bieg, bez gazu zwolnic do 60 czy 70, a potem dotoczyc sie z ta predkoscia do zakretu :-) Choc alternatywnie ... na luz i zgasic silnik :-) J. 35 |
Data: Czerwiec 20 2017 06:25:47 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Shrek | W dniu 19.06.2017 o 21:40, J.F. pisze: Ale za to zużywasz na krÄ™ceniem silnikiem po próżnicy. Wydaje mi siÄ™, że jak jedziesz na maksymalnym biegu to raczej nie hamowanie silnikiem nie pochłonie wiÄ™cej energii niż musiałbyĹ› dostarczyć na krÄ™cenie nim paliwem. Dlatego pisze o piÄ…tce. Ale musze jeszcze przemyslec kwestie napedzania z paliwa ... tak na szybko ... to sprawnosc silnika na biegu jalowym jest mierna W sumie to można pewnie policzyć, ale jest za wczeĹ›nie;) - mój stary trup pali 1l lpg na godzinÄ™ i 10 litrów na setkÄ™. Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o klopoty... Dodatkowo dochodzi, że nie możesz siÄ™ raczej rozpÄ™dzać w nieskoĹ„czonoć wiÄ™c jak dotkniesz hamulca to stracisz energiÄ™, która mogłeĹ› wykorzystać na krÄ™cenie silnikiem... Tak, ale raczej siÄ™ nie uda w praktyce. W praktyce nie hamujÄ…c silnikiem spalisz klocki i wyleciesz;) Shrek 36 |
Data: Czerwiec 20 2017 10:53:44 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: J.F. | Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 19.06.2017 o 21:40, J.F. pisze: Ale za to zużywasz na krÄ™ceniem silnikiem po próżnicy. Wydaje mi siÄ™, że jak jedziesz na maksymalnym biegu to raczej nie hamowanie silnikiem nie pochłonie wiÄ™cej energii niż musiałbyĹ› dostarczyć na krÄ™cenie nim paliwem.IMO to po pierwsze od obrotow zalezy. Dlatego pisze o piÄ…tce. Teraz to ja mam i szostke, a i tak 850 rpm to bedzie gdzies przy 60km/h Ale musze jeszcze przemyslec kwestie napedzania z paliwa ... tak na szybko ... to sprawnosc silnika na biegu jalowym jest mierna W sumie to można pewnie policzyć, ale jest za wczeĹ›nie;) - mój stary trup pali 1l lpg na godzinÄ™ i 10 litrów na setkÄ™. A moj, jak depne, to pokazuje i 39.9 Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o klopoty...Dodatkowo dochodzi, że nie możesz siÄ™ raczej rozpÄ™dzać w nieskoĹ„czonoć wiÄ™c jak dotkniesz hamulca to stracisz energiÄ™, która mogłeĹ› wykorzystać na krÄ™cenie silnikiem... Tak, ale raczej siÄ™ nie uda w praktyce. W praktyce nie hamujÄ…c silnikiem spalisz klocki i wyleciesz;) A to zalezy jaki teren. W takim jak myslisz, to owszem, trzeba silnikiem hamowac. J. 37 |
Data: Czerwiec 20 2017 12:00:47 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Budzik | Użytkownik WS ... Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o Juz kiedys słyszałem o tych mitycznych kłopotach z jazda na luzie. Mozesz mnie oswiecic? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Bł±d łatwiej można dostrzec niż prawdę, bo bł±d leży na wierzchu, a prawda w głębi" 38 |
Data: Czerwiec 20 2017 08:01:28 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: WS | On Tuesday, June 20, 2017 at 2:00:48 PM UTC+2, Budzik wrote: > Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o Mitycznych? Pomijajac juz kwestie szybkich manewrow wymagajacych dodania gazu... Kolega z pracy 2x mial przypadek, ze w tym samym miejscu o malo w kraweznik nie przywalil - skrzyzowanie w miescie skret w lewo 90 stopni. Mial zwyczaj "oszczednosciowo" dojezdzac do takich na luzie. Zgasl silnik i przestalo dzialac wspomaganie kierownicy - to juz wystarczy zeby sie mocno zdziwic w trakcie zakretu. Samochod generalnie sprawny, normalnie nie gasl ;) Po drugiej akcji odstawil do ASO, nic nie znalezli (a kilka dni szukali...) W samochodach ze wspomaganiem jazda bez niego jest dosc trudna. Z kolei sasiad wpadl na pomysl wepchania samochodu przez brame, bez odpalania (mial troche z gorki). Lekko popchal, wskoczyl i mial skrecic w brame i zahamowac przed domem. ledwie mu sie udalo w slupek nie przywalic i zatrzymac... a kawal chlopa Od tego czasu odpala ;) 39 |
Data: Czerwiec 20 2017 18:36:43 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: J.F. | Użytkownik "WS" napisał w wiadomoĹ›ci grup Juz kiedys słyszałem o tych mitycznych kłopotach z jazda na luzie. Mitycznych? Pomijajac juz kwestie szybkich manewrow wymagajacych dodania gazu... To i tak sie okaze, ze silnik na V/6 biegu nie ciagnie :-) W samochodach ze wspomaganiem jazda bez niego jest dosc trudna. Hm, jezdzile autem bez wspomagania, nawet kilkoma - no ale tam byl calkowi brak, wiec nie przeszkadzalo. J. 40 |
Data: Czerwiec 20 2017 11:01:08 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: WS | On Tuesday, June 20, 2017 at 6:36:46 PM UTC+2, J.F. wrote: Hm, jezdzile autem bez wspomagania, nawet kilkoma - no ale tam byl Tez kilkoma jezdzilem i problemu nie bylo. Z tego co kolega opisywal glowny problem to calkowite zaskoczenie, tzn. ~500x przejedziesz ten zakret krecac jedna reka, czy jednym palcem od niechcenia (stosunkowo wolna jazda w ciurze samochodow do pracy rano), az tu nagle nie dajesz rady ruszyc kierownicy, samochod jedzie w strone chodnika.... Zdaje sie, ze hamulec przynajmniej dziala na 1-2 hamowania... 41 |
Data: Czerwiec 20 2017 19:00:46 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Budzik | Użytkownik WS ... > Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o Alez nie pomijaj... Argumentuj! :) No to mowie ze mitycznych... Mam na koncie grubo ponad milion km i jeszcze mi się nie zdarzyło zeby mi auto zgasło na luzie... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kiedy dyplomata mówi "tak", oznacza to "może"; kiedy mówi "może", ma na my¶li "nie"; kiedy mówi "nie", nie jest dyplomat±." Henry Louis Mencken 42 |
Data: Czerwiec 20 2017 18:18:45 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Shrek | W dniu 20.06.2017 o 14:00, Budzik pisze: Juz kiedys słyszałem o tych mitycznych kłopotach z jazda na luzie. IMHO w razie jaki¶ (wymuszonych) manwerów trzeba na ogół jednak gazu używać, na luzie jedzie się "inaczej" (nie pytaj jak dokładnie - po prostu inaczej), więc w sutuacji podbramkowej dochodzi zaskoczenie, że nie tak pojechał jak trzeba. Nie zdziwię się jakby nie jeden wcisn±ł gaz i dziwił się że nic się że wyje a nie jedzie, a zaskoczony człowiek robi głupie rzeczy. Generalnie ci co jeżdz± moto, powiedz± ci, że jazda na luzie jest do dupy. A po prostu na moto to lepiej czuć;) Shrek 43 |
Data: Czerwiec 20 2017 10:56:23 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: WS | On Tuesday, June 20, 2017 at 6:18:44 PM UTC+2, Shrek wrote: Generalnie ci co jeżdzÄ… moto, powiedzÄ… ci, że jazda na luzie jest do To juz zupelnie inna sprawa, jesli w zkrecie moto zaczyna sie wlaic na bok to oczywiscie najprostsze jest dodanie gazu. Ostanio testowalem na pitbajkach . Kilka razy juz bylem pewien, ze nie da rady ;) a gaz na 3/4 ratowal sytuacje... 44 |
Data: Czerwiec 20 2017 20:33:25 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Shrek | W dniu 20.06.2017 o 19:56, WS pisze: On Tuesday, June 20, 2017 at 6:18:44 PM UTC+2, Shrek wrote: I zaskakujÄ…ce jest to, że mimo, że zasada działanie jest inna, to w FWD czÄ™sto też dodanie gazu ratuje sytuacjÄ™;) Generalnie - na luzie jeżdzi siÄ™ inaczej niż jesteĹ› przyzwyczajony, że siÄ™ jedzie. JeĹ›li ma ciÄ™ coĹ› zaskoczyć na drodze, to po co jeszcze sobie kłopotu dodawać dziwnym zachowaniem samochodu? Shrek 45 |
Data: Czerwiec 20 2017 19:00:46 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Budzik | Użytkownik Shrek ... Na moto nie jezdze, auto mnie w takiej sytuacji nigdy nie zaskoczyło.Juz kiedys słyszałem o tych mitycznych kłopotach z jazda na luzie. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "TPSA - to ludzka rzecz okradać" 46 |
Data: Czerwiec 20 2017 21:09:52 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Shrek | W dniu 20.06.2017 o 21:00, Budzik pisze: Generalnie ci co jeżdz± moto, powiedz± ci, że jazda na luzie jest doNa moto nie jezdze, auto mnie w takiej sytuacji nigdy nie zaskoczyło. Może jak ci±gle to robisz, to już cię nie zaskakuje;) Jak dla mnie w podbramkowej sytuacji już fakt, że jak wci¶niesz to nie jedzie tylko wyje jest mało komfortowy. Shrek. 47 |
Data: Czerwiec 20 2017 21:01:03 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Budzik | Użytkownik Shrek ... Czesto ci sie takie sytuacje zdarzaja?Generalnie ci co jeżdz± moto, powiedz± ci, że jazda na luzie jest doNa moto nie jezdze, auto mnie w takiej sytuacji nigdy nie zaskoczyło. Bo nie moge sobie przypomniec takowego zaskoczenia... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Miło¶ć jest tryumfem wyobrażni nad inteligencj±." Henry Louis Mencken 48 |
Data: Czerwiec 21 2017 06:16:07 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Shrek | W dniu 20.06.2017 o 23:01, Budzik pisze: Może jak ci±gle to robisz, to już cię nie zaskakuje;) Jak dla mnie wCzesto ci sie takie sytuacje zdarzaja? Nie - głównie dlatego, że nie jeżdzę na luzie;) W ogóle wypadki to rzadko się zdarzaj± i niektórzy argumentuj±, że pasy niepotrzebne;) Shrek 49 |
Data: Czerwiec 22 2017 12:00:43 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Budzik | Użytkownik Shrek ... Czesto ci sie takie sytuacje zdarzaja? To pewnie ci co im prawdopodoboienstwo wychodzi ponizej zera... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie my¶l, że kto¶ wbrew woli próbował będzie mnie leczyć 50 |
Data: Czerwiec 20 2017 23:27:25 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Mateusz Bogusz | Juz kiedys słyszałem o tych mitycznych kłopotach z jazda na luzie. A te mityczne dowcipy o potykaniu siÄ™ o własne sznurówki? Rozumiem że nigdy siÄ™ nie potknÄ…łeĹ› i dlatego nie wiÄ…żesz sznurowadeł :-) -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 51 |
Data: Czerwiec 21 2017 04:00:45 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Budzik | Użytkownik Mateusz Bogusz ... Idiotyczne porównanie.Juz kiedys słyszałem o tych mitycznych kłopotach z jazda na luzie. Zdarzyło się ze sznurowadło się rozwiazało, zdarzyło się przydepnac. Akurat to zagrozenie mityczne nie jest, jest całkiem realne. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Poproszę o lekarstwo na zachłanno¶ć, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO 52 |
Data: Czerwiec 21 2017 13:21:24 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: J.F. | Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomo¶ci grup Użytkownik Mateusz Bogusz ... Juz kiedys słyszałem o tych mitycznych kłopotach z jazda na luzie. No to mityczne nie jest, ze silnik na luzie zgasnie, a potem przestaja dzialac dwa wspomagania. Choc prawde mowiac - gasly te na gazniku, tym z komputerem chyba juz sie nie zdarza, moze po zagazowaniu. Wspomaganie hamulca tez raz powinno zadzialac - ale moze byc juz troche nieszczelne, wspomaganie kierownicy z kolei ostatnio elektryczne. J. 53 |
Data: Czerwiec 21 2017 20:14:09 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-06-21 o 13:21, J.F. pisze: Juz kiedys słyszałem o tych mitycznych kłopotach z jazda na luzie. Niekoniecznie. Wspomaganie elektryczne kierownicy bÄ™dzie działać. Gorzej jest z hamulcami, ale jak wbijesz bieg i samochód bÄ™dzie silnikiem krÄ™cił to też zadziała. Choc prawde mowiac - gasly te na gazniku, tym z komputerem chyba juz sie nie zdarza, moze po zagazowaniu. Przy sprawnym aucie i poprawnej regulacji żaden nie powinien zgasnąć. Wspomaganie hamulca tez raz powinno zadzialac - ale moze byc juz troche nieszczelne, wspomaganie kierownicy z kolei ostatnio elektryczne. :-) Pozdrawiam 54 |
Data: Czerwiec 21 2017 11:53:01 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: WS | On Wednesday, June 21, 2017 at 8:14:16 PM UTC+2, RadoslawF wrote: > Choc prawde mowiac - gasly te na gazniku, tym z komputerem chyba juz sie wlasnie w tym problem ;) sam po robieniu PJ odremontowalem syrenke 105 rodzicow i troche tym jezdzilem, jak mi smieci do baku nalecialo, to gasl co chwile, ale bylem na to przygotowany/przyzwyczajony (i wspomagania nie bylo ;) ), po kilku razach wlaczalem "ostre kolo", zeby sie dalo jechac .., a jak sie nie przetkalo samo, to mialem pod reka klucz do dyszy gaznika i igle ;) A ten kolegi to byl nowy vv passat wolnosscaca benzyna kupiony w salonie, na wtrysku, problem pojawial sie co jakis czas (typu kilka razy na rok), tylko jak bylo noca z minus 10-15, nie do powtorzenia w serwisie (a zostal nawet na kilka nocy zima), szef serwisu podobno cala baze znanych problemow przekopal, cos tam nawet na prube wymieniali... i nie znalezli... I wtedy jest calkowite zaskoczenie, ze zgaslo 55 |
Data: Czerwiec 21 2017 22:09:44 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-06-21 o 20:53, WS pisze: Choc prawde mowiac - gasly te na gazniku, tym z komputerem chyba juz sie W dwusuwie napÄ™dzałeĹ› silnik kołami ? Odważne i niezalecane. A ten kolegi to byl nowy vv passat wolnosscaca benzyna kupiony w salonie, na wtrysku, problem pojawial sie co jakis czas (typu kilka razy na rok), tylko jak bylo noca z minus 10-15, nie do powtorzenia w serwisie (a zostal nawet na kilka nocy zima), szef serwisu podobno cala baze znanych problemow przekopal, cos tam nawet na prube wymieniali... i nie znalezli...Skoro wiesz że masz problemy z silnikiem to nie wyrzucasz na luz a jak bardzo lubisz tak oszczÄ™dzać to tylko wciskasz sprzÄ™gło. Pozdrawiam 56 |
Data: Czerwiec 21 2017 13:22:40 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: WS | On Wednesday, June 21, 2017 at 10:09:50 PM UTC+2, RadoslawF wrote: W dniu 2017-06-21 o 20:53, WS pisze: No wiem, dlatego bylo to wlaczane odpowiednia wajcha, ale lepsze to niz gasniecie. Choc w sumie problemem sa raczej dlugie zjazdy z gorki i hamowanie silnikiem Skoro wiesz że masz problemy z silnikiem to nie wyrzucasz na luz a jak "wiesz" dopiero po ktoryms tam razie... przy pierwszym nie wiadomo dlaczego, drugi daje do myslenia... po trzecim serwis ;) 57 |
Data: Czerwiec 22 2017 12:00:43 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Budzik | Użytkownik J.F. ... Idiotyczne porównanie. Moze nie jest mityczne, niemniej przez całe moje zycie nie zdarzyło mi sie, a nawet wtedy wbijasz bieg, puszczasz sprzegło i jedziesz dalej... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU W CELU USTALENIA CZY PRACOWNIK MA PRACĘ WE KRWI CZY W DUPIE 58 |
Data: Czerwiec 22 2017 20:48:45 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Mateusz Bogusz | a nawet wtedy wbijasz bieg, puszczasz sprzegło i jedziesz dalej... Gdy akurat jedziesz prosto..., należało by dodać. W zakrÄ™cie w życiu nie widziałem/słyszałem żeby ktoĹ› nie zrobił oczu jak 5zł. Pierwszy raz zawsze działa tak samo ;-) -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 59 |
Data: Czerwiec 22 2017 22:11:09 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-06-22 o 20:48, Mateusz Bogusz pisze: a nawet wtedy wbijasz bieg, puszczasz sprzegło i jedziesz dalej... Ja nie widziałem żeby ktoĹ› gasił silnik na drodze która zakrÄ™ca i nie wiadomo co czeka za zakrÄ™tem. Ty tak robiłeĹ› ? Pozdrawiam 60 |
Data: Czerwiec 22 2017 22:29:23 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Mateusz Bogusz | Ja nie widziałem żeby ktoĹ› gasił silnik na drodze która zakrÄ™ca i nie Tutaj jest akurat mowa o samo zgaĹ›niÄ™ciu silnika. Nie doczytałeĹ›. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 61 |
Data: Czerwiec 22 2017 23:03:07 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-06-22 o 22:29, Mateusz Bogusz pisze: Ja nie widziałem żeby ktoĹ› gasił silnik na drodze która zakrÄ™ca i nie Jak siÄ™ zachować jak masz niepewny i gasnÄ…cy silnik tez już były. Nie doczytałeĹ›. ? Pozdrawiam 62 |
Data: Czerwiec 23 2017 18:44:46 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Mateusz Bogusz | Jak siÄ™ zachować jak masz niepewny i gasnÄ…cy silnik tez już były. Jak wychodzisz z domu rano, to masz kartkÄ™ za szybÄ… "Dzisiaj po raz pierwszy od zakupu, zgasnÄ™ Ci na zakrÄ™cie."? Zastanów siÄ™, bo bzdury wypisujesz. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 63 |
Data: Czerwiec 23 2017 20:22:06 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-06-23 o 18:44, Mateusz Bogusz pisze: Jak siÄ™ zachować jak masz niepewny i gasnÄ…cy silnik tez już były. Skoro co rano nim jeżdżÄ™ to powinienem wiedzieć czy sam gaĹ›nie czy nie. A skoro gaĹ›nie to do fachowca a nie na krÄ™te drogi w celu sprawdzenia czy zgaĹ›nie w trudnej sytuacji. Pozdrawiam 64 |
Data: Czerwiec 24 2017 10:00:38 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Budzik | Użytkownik Mateusz Bogusz ... No tak, ale znasz kogos komu sie tak stało?Ja nie widziałem żeby kto¶ gasił silnik na drodze która zakręca i nie Bo ja nie znam... Wiec statystyczne kilka mln km sa po mojej stronie :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Sił± kobiet s± słabostki mężczyzn" - Voltaire 65 |
Data: Czerwiec 19 2017 14:56:11 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Zenek Kapelinder | Wymieniaj ta wiekszosc. Raptem znam tylko jeden typ gaznika do lady ktory tak mial. Do lady 210X bylo z piec gaznikow. 66 |
Data: Czerwiec 20 2017 06:32:31 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Shrek | W dniu 19.06.2017 o 23:56, Zenek Kapelinder pisze: Wymieniaj ta wiekszosc. Raptem znam tylko jeden typ gaznika do lady ktory tak mial. Do lady 210X bylo z piec gaznikow. Nawet czÄ™ć maluchów i poldków miała ZHS OIDP. Shrek 67 |
Data: Czerwiec 20 2017 10:49:56 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: J.F. | Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 19.06.2017 o 23:56, Zenek Kapelinder pisze: Wymieniaj ta wiekszosc. Raptem znam tylko jeden typ gaznika do lady ktory tak mial. Do lady 210X bylo z piec gaznikow. Nawet czÄ™ć maluchów i poldków miała ZHS OIDP. W poldku chyba standard, ale w maluchu raczej nie. Tam jak wszystko - byl najprostszy, a nawet prymitywny :-) J. 68 |
Data: Czerwiec 20 2017 03:42:33 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Zenek Kapelinder | Zanim cos napiszesz to sprawdz a jak nie jestes pewny to nie pisz. 69 |
Data: Czerwiec 20 2017 03:39:43 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Zenek Kapelinder | To byl zawor odcinajacy przeplyw paliwa przez dysze wolnych obrotow po wylaczeniu zaplonu. 70 |
Data: Czerwiec 20 2017 18:33:02 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Shrek | W dniu 20.06.2017 o 12:39, Zenek Kapelinder pisze: To byl zawor odcinajacy przeplyw paliwa przez dysze wolnych obrotow po wylaczeniu zaplonu.Zawór hamowania silnikiem (ZHS) współpracuje z urzÄ…dzeniem biegu jałowego. Układ ZHS sterowany jest podciĹ›nieniem panujÄ…cym w przelocie gaĽnika. Popularny układ składa siÄ™ z membrany, w której z jednej strony panuje ciĹ›nienie atmosferyczne, a druga strona połÄ…czona jest z przelotem gaĽnika. Przy zamkniÄ™tej przepustnicy urzÄ…dzenie biegu jałowego zapewnia dostarczanie do cylindrów mieszanki w iloĹ›ci wystarczajÄ…cej do utrzymania wolnych obrotów silnika. Zawór ZHS jest otwarty ponieważ podciĹ›nienie panujÄ…ce w przelocie gaĽnika jest zbyt małe aby ugiąć membranÄ™ zaworu. W przypadku kiedy kierujÄ…cy pojazdem hamuje silnikiem, czyli kiedy podczas jazdy samochodem przy włÄ…czonym biegu zamyka przepustnicÄ™ gaĽnika, podciĹ›nienie przekracza znacznie podciĹ›nienie panujÄ…ce w przelocie podczas pracy na biegu jałowym. ZHS powoduje przymkniÄ™cie układu biegu jałowego. Gdy obroty silnika zmalejÄ… do obrotów biegu jałowego różnica podciĹ›nienia i ciĹ›nienia atmosferycznego maleje do wartoĹ›ci, przy której membrana ZHS ponownie otwiera układ biegu jałowego pozwalajÄ…cy utrzymać wolne obroty silnika. Shrek 71 |
Data: Czerwiec 19 2017 22:16:56 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Mateusz Bogusz | nabrać prÄ™dkoĹ›ci przed wzniesieniem tak aby Zgadza siÄ™. Przy dzisiejszym tłoku na drogach raczej nie do wykonania Tłok to jedno, drugie że zazwyczaj siÄ™ i tak nie rozpÄ™dzisz, bo: - ograniczenie prÄ™dkoĹ›ci, - przejĹ›cie dla pieszych - roboty drogowe -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 72 |
Data: Czerwiec 19 2017 00:55:07 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: AL | On 2017-06-18 15:53, miumiu wrote: Co jest bardziej ekonomiczne :nie jeĽdzi siÄ™ na luzie (zwłaszcza w górach) 73 |
Data: Czerwiec 18 2017 23:56:53 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Pszemol | AL wrote: On 2017-06-18 15:53, miumiu wrote: Może chcÄ… sobie spalić klocki hamulcowe, skÄ…d wiesz? :-) 74 |
Data: Czerwiec 20 2017 12:00:47 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Budzik | Użytkownik AL ... Co jest bardziej ekonomiczne :nie jeĽdzi siÄ™ na luzie (zwłaszcza w górach) górka = jazda w górach? hmm... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "TPSA - to ludzka rzecz okradać" 75 |
Data: Czerwiec 19 2017 09:31:20 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: radekp@konto.pl | Sun, 18 Jun 2017 15:53:05 +0200, w "miumiu" Co jest bardziej ekonomiczne : Nawet nie trzeba zgadywać -- był taki test na TVN Turbo w tym programie K2 (czy jako¶ tak). 1. Na tempomacie -- spalił najwięcej. 2. "Ręcznie" -- spalił mniej. 3. "Ręcznie v2" -- spalił najmniej. Nie pamiętam dokładnie czym różniły się pkt 2 i 3, AFAIR w tym ostatnim kierowca rozpędzał się przed gór±, aby jak najmniej dodawać gazu przy wnoszeniu się, a z góry hamował silnikiem. 76 |
Data: Czerwiec 19 2017 10:57:56 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Adam | W dniu 2017-06-19 o 09:31, pisze: Sun, 18 Jun 2017 15:53:05 +0200, w "miumiu" I tak zalecały stare podręczniki - jak to już kto¶ tu pisał. Prosty test można zrobić dysponuj±c rowerem z przerzutkami lub biegami i odpowiednim terenem - wykorzystuje się energię kinetyczn±, rozpędzaj±c się w miarę możliwo¶ci jad±c z górki, aby - jad±c pod kolejne wzniesienie - niewiele już "dopędzać". Wtedy człowiek najmniej się męczy. -- Pozdrawiam. Adam 77 |
Data: Czerwiec 19 2017 12:15:12 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: 007 | Adam w Prosty test można zrobić dysponuj±c rowerem z przerzutkami lub biegami i Blisko, bardzo blisko -- zasada zachowania energii... Ktos zużył energię by umie¶cic pojazd na górce, zjechanie z niej i wjechanie na kolejna wymaga minimalnego nakładu, zwi±zanego (z grubsza) ze stratami na opory toczenia (w tym powietrza) Wtedy człowiek najmniej się męczy. No i wszystko zepsułe¶ :) -- 'Tom N' 78 |
Data: Czerwiec 19 2017 12:36:33 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: J.F. | Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomo¶ci grup Co jest bardziej ekonomiczne : Mnie nie pytac, bo mnie auta jakos duzo pala :-) Od Klodzka do Barda kiedys bylem w stanie przejechac w trybie 1, ale potem samochodow przybylo, fotoradar postawili, i teraz trzeba tryb 4 - tak, jak ten przed toba, bo przeciez nie przeskoczysz. Oobi¶cie wydaje mi się że pierwsze co sugeruje teoria odwróconej cykloidy. On nic nie tlumaczy. Natomiast wracajac do teorii. a) im wieksza predkosc, tym wieksze straty na oporze powietrza. Im wolniej, tym oszczedniej. b) silnik benzynowy ma swoja funkcje sprawnosci, diesel zreszta tez, tylko troche inna. Sprawnosc benzyniaka spada przy pedale gazu ledwo wcisnietym. Czyli chwilowe rozpedzanie z pedalem wcisnietym gleboko (ale nie do oporu) ma sens. Niezaleznie od tego czy z gorki czy pod. W polaczeniu jednak z pkt a) wychodzi, ze lepiej pod gore rozpedzac. c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak rozpedza ... moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi komputer. co przy predkosci np 90 daje 1.0-1.3l/100km. Hamujac silnikiem pali jednak zero. Ale ... na luzie to paliwo idzie na pokonanie oporow silnika z obrotami 850. Na biegu jednak tych obrotow wiecej ... to chyba i straty wieksze. Teoretycznie moglbym jeszcze zgasic silnik ale przeciez tego nie robie. d) a potem sie okaze, ze koszt wymiany sprzegla i skrzyni, lub remontu silnika przekroczyl oszczednosci na paliwie :-) e) a i tak nie pojedziesz tak jak chcesz, tylko tak jak ten przed toba :-) 79 |
Data: Czerwiec 19 2017 22:21:41 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Mateusz Bogusz | c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak rozpedza ... moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi komputer. CoĹ› tu siÄ™ nie zgadza. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 80 |
Data: Czerwiec 19 2017 22:28:03 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: J.F. | Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomoĹ›ci grup c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak rozpedza ... moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi komputer. CoĹ› tu siÄ™ nie zgadza. Sie zgadza. Jedziemy 90km/h, to 0.9l/h = 0.9l/90km = 1.0l/100km. Niby niewiele, ale w sumie z podjazdem moze inne oszczednosci przebic :-) J. 81 |
Data: Czerwiec 20 2017 00:57:50 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-06-19 o 22:28, J.F. pisze: c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak rozpedza ... moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi komputer. Pozdrawiam 82 |
Data: Czerwiec 20 2017 03:18:09 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: J.F. | Dnia Tue, 20 Jun 2017 00:57:50 +0200, RadoslawF napisał(a): W dniu 2017-06-19 o 22:28, J.F. pisze: Mowimy o koszcie zjezdzania na luzie. J. 83 |
Data: Czerwiec 20 2017 11:19:02 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-06-20 o 03:18, J.F. pisze: c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak W konstrukcji zaprojektowanej do wyĹ›cigu na kropelce czy jednak w normalnym aucie drogowym ? I zastanów siÄ™ jakie normalne auto pali litr na sto kilometrów ? Wedle mojej wiedzy hybrydy palÄ… wiÄ™cej. Pozdrawiam 84 |
Data: Czerwiec 20 2017 02:30:16 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: | W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 11:19:06 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał: W dniu 2017-06-20 o 03:18, J.F. pisze:Doczytaj szczegóły bo tutaj nie chodzi o spalanie przy napÄ™dzaniu samochodu. Tu chodzi o utrzymanie silnika na chodzie. Auto sie stacza z górki w tempie 90km/h. I zrobi to samoczynnie z silnikiem czy bez. Jakby zgasić silnik to w takim przypadku spalanie wyjdzie 0l/100km. Jakby jechać na luzie to bÄ™dzie to te 1l/100km Jakby jechac na biegu i hamować silnikiem to wyjdzie rónież 0l/100km ale wtedy częśc energii siÄ™ straci i trzeba bÄ™dzie spalić paliwo aby zajechać tak samo daleko jak w poprzednich przypadkach. ten 1l/100 o którym wspomina Jarosław to taki przelicznik spalania podczas zjazdu z górki na luzie. 85 |
Data: Czerwiec 20 2017 16:37:40 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-06-20 o 11:30, pisze: I właĹ›nie to budzi mój opór. Nie ma takich górek gdzie da radÄ™ godzinÄ™Doczytaj szczegóły bo tutaj nie chodzi o spalanie przy napÄ™dzaniu samochodu.c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak jechać z taka prÄ™dkoĹ›ciÄ…. WiÄ™c nie piszcie o litrze na sto kilometrów. A Ĺ›rednia z normalnej trasy bardziej zależy od innych wymienionych punktów nić od różnicy w spalaniu na luzie od na "bezgazie". Pozdrawiam 86 |
Data: Czerwiec 20 2017 09:02:09 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: | W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 16:37:44 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał: W dniu 2017-06-20 o 11:30, pisze: > ten 1l/100 o którym wspomina Jarosław to taki przelicznik spalania podczas zjazdu z górki na luzie.Ale tu dywagujemy o małym elemencie takiej trasy i aspekcie specyficznym. To nie dyskusja o jezdzie o kropelce tylko zastanawianie sie czy lepiej jechać na luzie czy na biegu ale bez wciskania pedału przyspieszenia czy wreszcie przy "żeglowaniu" (wciskanie przyspieszenia tak aby delikatnie zwalniać) A podawanie zuzycia paliewa w l/100km jest po prostu jednostkÄ… miary. Oczywiste ze z górki nie bÄ™dziemy jechać godzine ale różnice miÄ™dzy metodami bÄ™dÄ… proporcjonalne dla górki 100m i 1km i 100km. 87 |
Data: Czerwiec 20 2017 18:41:51 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Mateusz Bogusz | To nie dyskusja o jezdzie o kropelce tylko zastanawianie sie czy lepiej jechać na luzie czy na biegu ale bez wciskania pedału przyspieszenia IdÄ…c tym tokiem rozumowania "lepiej" bÄ™dzie pojechać rowerem - jeszcze mniej spalisz. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 88 |
Data: Czerwiec 20 2017 10:06:33 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: | W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 18:41:53 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał: > To nie dyskusja o jezdzie o kropelce tylko zastanawianie sie czy lepiej jechać na luzie czy na biegu ale bez wciskania pedału przyspieszeniaI tak codziennie czynie. Ale ty dyskutujesz na temat czy sie czepiasz czegoĹ› o czym nie dyskutujemy? PrzeczytałeĹ› chociaż inicjalnego posta? Czy dla ciebie dyskutowanie na temat i siÄ™ go trzymanie jest niewyobrażalne? 89 |
Data: Czerwiec 20 2017 19:11:20 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: J.F. | Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomoĹ›ci grup To nie dyskusja o jezdzie o kropelce tylko zastanawianie sie czy lepiej jechać na luzie czy na biegu ale bez wciskania pedału przyspieszenia IdÄ…c tym tokiem rozumowania "lepiej" bÄ™dzie pojechać rowerem - jeszczemniej spalisz. Ale ograniczajac sie do samochodow spalinowych - wiesz, jak jest oszczedniej ? Wiec pytanie bardzo zasadne. A odpowiedz nielatwa. J. 90 |
Data: Czerwiec 20 2017 22:07:38 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Mateusz Bogusz | Ale ograniczajac sie do samochodow spalinowych - wiesz, jak jest oszczedniej ? Z góry siÄ™ rozpÄ™dzasz z 80 do 110, a pod górkÄ™ nie ciĹ›niesz tylko pozwalasz żeby dojeżdżajÄ…c do szczytu wskazówka ponownie spadła do 80. Tak jest najoszczÄ™dniej. JeżdżÄ™ dopiero 10 lat, a już dawno siÄ™ tego nauczyłem. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 91 |
Data: Czerwiec 21 2017 20:16:59 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-06-20 o 22:07, Mateusz Bogusz pisze: KiedyĹ› tego na kursach uczyli.Ale ograniczajac sie do samochodow spalinowych - wiesz, jak jest oszczedniej ? Dzisiaj jak ktoĹ› zauważył wystarczy na rowerze siÄ™ przejechać żeby samemu poczuć co bÄ™dzie mniej mÄ…czÄ…ce czyli oszczÄ™dniejsze. Pozdrawiam 92 |
Data: Czerwiec 24 2017 11:05:04 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: szod | W dniu 2017-06-20 o 22:07, Mateusz Bogusz pisze: Z góry siÄ™ rozpÄ™dzasz z 80 do 110 A na dole, w krzakach, stojÄ… misie z suszarkÄ… :P 93 |
Data: Czerwiec 20 2017 18:41:53 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: J.F. | Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomoĹ›ci I właĹ›nie to budzi mój opór. Nie ma takich górek gdzie da radÄ™ godzinÄ™ Drog, gdzie mozna by 100 km przejechac po plaskim z jedna predkoscia tez u nas nie ma. Przeliczylem tylko po to, zeby miec jakies porownanie. A Ĺ›rednia z normalnej trasy bardziej zależy od innych wymienionych Drogi, gdzie jest na przemian 1km pod gorke i 1km z gorki, i tak przez 100km tez nie ma, a jednak spalanie srednie na 100km podasz. J. 94 |
Data: Czerwiec 20 2017 21:28:23 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-06-20 o 18:41, J.F. pisze: I właĹ›nie to budzi mój opór. Nie ma takich górek gdzie da radÄ™ godzinÄ™ SÄ…, musi tylko być wystarczajÄ…co niska. Przeliczylem tylko po to, zeby miec jakies porownanie. I porównałeĹ› wyliczonÄ… Ĺ›redniÄ… ze Ĺ›redniÄ… podana przez komputer. To nie jest porównanie tylko udawanie porównania. A Ĺ›rednia z normalnej trasy bardziej zależy od innych wymienionych Bo Ĺ›rednie spalanie bÄ™dzie Ĺ›rednim spalaniem niezależnie czy bÄ™dÄ… górki czy płaski teren. I jak ja je podam to bÄ™dzie ono wyliczone na podstawie zatankowanego paliwa nie danych z sufitu czy ze wskaĽnika na desce rozdzielczej. Pozdrawiam 95 |
Data: Czerwiec 20 2017 11:33:46 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: J.F. | Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 2017-06-20 o 03:18, J.F. pisze: Mowimy o koszcie zjezdzania na luzie.[...]c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak W konstrukcji zaprojektowanej do wyĹ›cigu na kropelce czy jednak Zwykle auto. I zastanów siÄ™ jakie normalne auto pali litr na sto kilometrów ? Nie chodzi o to, ze mozna jezdzic na litrze, tylko ze ten litr trzeba potem doliczyc do innych odcinkow. I juz wychodzi wiecej, IMO - istotnie wiecej. J. 96 |
Data: Czerwiec 20 2017 02:43:22 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: | W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 11:33:51 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: Nie chodzi o to, ze mozna jezdzic na litrze, tylko ze ten litr trzebaOgólnie wychodzi całkiem sporo biorÄ…c pod uwage nawet wariant gdzie nas ktoĹ› na lawecie wiezie i robi to za darmo i zeby nie zmarznąć mamy odpalony silnik. Wychodzi te 0.6-0.9l/h (moja foka na rope) bez klimy i jakieĹ› 0.3l/h dodatkowo z klimÄ…. I to w sytuacji kiedy ktoĹ› nas wiezie za darmo w tempie 90km/h a my tylko silnikiem krecimy. W tym kontekscie spalanie realnego przypadku 4,5-5l/100 przy jezdzie samodzielnej juz nie wyglada tak drastycznie.... Ciekawy kontekst... 97 |
Data: Czerwiec 20 2017 18:44:02 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Mateusz Bogusz | moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi komputer. Podziel siÄ™ proszÄ™ co to za "dieselek"? :-) Bo 2.0T na postoju pali 0,7-0,9L/h w zależnoĹ›ci czy z klimÄ… czy bez. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 98 |
Data: Czerwiec 20 2017 19:17:23 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: J.F. | Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomoĹ›ci grup moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi komputer.Podziel siÄ™ proszÄ™ co to za "dieselek"? :-) Bo 2.0T na postoju pali 0,7-0,9L/h w zależnoĹ›ci czy z klimÄ… czy bez. A to jest oplowski 1.9 CDTI czy jakie tam literki lubili z 10 lat temu. A klima automatyczna, to nikt nie wie, na ile obciaza :-) J. 99 |
Data: Czerwiec 20 2017 22:22:17 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Mateusz Bogusz | A to jest oplowski 1.9 CDTI czy jakie tam literki lubili z 10 lat temu. Ja zwróciłem uwagÄ™, że benzyna o takiej samej pojemnoĹ›ci, rocznika i też z turbo, pali mniej na jałowym niż diesel. A klima automatyczna, to nikt nie wie, na ile obciaza :-) Automatyczna to ona jest w działaniu i nie znaczy to, że nie ma przycisku na panelu ON/OFF, AUTO/ECON, itp. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 100 |
Data: Czerwiec 20 2017 10:55:25 | Temat: Pytanie teoretyczne | Autor: Zenek Kapelinder | Stara dobra zasada mowi ze z gory zjezdzaj na takim biegu na jakim na nia wjechales. 101 |
Data: Czerwiec 20 2017 22:16:48 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: t-1 | W dniu 2017-06-18 o 15:53, miumiu pisze: Co jest bardziej ekonomiczne : 4. Zjazd z góry i wjazd pod górę z wył±czonym silnikiem. 102 |
Data: Czerwiec 20 2017 22:24:39 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Mateusz Bogusz | 4. Zjazd z góry i wjazd pod górÄ™ z wyłÄ…czonym silnikiem. Ale wiesz, że jednym z założeĹ„ jest jednak dojechanie na ten drugi szczyt? :-) -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 103 |
Data: Czerwiec 20 2017 22:35:01 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: t-1 | W dniu 2017-06-20 o 22:24, Mateusz Bogusz pisze: 4. Zjazd z góry i wjazd pod górę z wył±czonym silnikiem. Takiego warunku w pytaniu nie widzę. 104 |
Data: Czerwiec 20 2017 23:06:19 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: 007 | t-1 w W dniu 2017-06-20 o 22:24, Mateusz Bogusz pisze: A widzisz warunek, ze kto¶ oprócz pokonania 3 wzniesień/górek to ma zamiar dojechać gdzie¶ dalej -- ekonomicznie? Nie, no to jeste¶ debilem! -- 'Tom N' 105 |
Data: Czerwiec 23 2017 22:34:03 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: J.F. | Dnia Sun, 18 Jun 2017 15:53:05 +0200, miumiu napisał(a): Co jest bardziej ekonomiczne : No wiec aby nie bylo tylko teoretycznie - odcinek 5 km, w plaskim terenie ale lekko pofaldowanym, przejechany w stylu - rozpedzamy do 100, na luz, jak zwolni to 70, to 5-ka i rozpedzamy do 100, i znow na luz i tak w kolko. Komputer pokazuje 4.1 l/100km. Powrot w podobnym stylu, tylko zwalnianie na V-biegu. Wychodzi 4.4/100 No to zawrotka i 85 na tempomat. Wychodzi spalanie 4.5. Jeszcze jedna zawrotka i znow na tempomacie ... wyszlo 3.7 IMO - na luzie mniejsze straty, ale tylko minimalnie. Ale tem tempomat to ciekawy. J. 106 |
Data: Czerwiec 23 2017 14:32:10 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: | W dniu piÄ…tek, 23 czerwca 2017 22:34:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: Dnia Sun, 18 Jun 2017 15:53:05 +0200, miumiu napisał(a): Ciekawy test :) Silnik podczas pierwszego testu nagrzany? Pytam dla formalnosci bo różnice w sumie dosyć niewielkie, sporo zalezy od wiatru. Ja przed podróżÄ… sprawdzam sobie w windyty jak wieje. Wtedy wiem czy spalanie mi sie bedzie podobac czy mam powody do frustracji ;) 107 |
Data: Czerwiec 24 2017 09:24:41 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: J.F. | Dnia Fri, 23 Jun 2017 14:32:10 -0700 (PDT), W dniu pi±tek, 23 czerwca 2017 22:34:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: Tak. Pytam dla formalnosci bo różnice w sumie dosyć niewielkie, To diesel, chyba jeszcze mniejsze. Za to komputer mogl jakies wypalanie filtra wlaczyc. sporo zalezy od wiatru. Ja przed podróż± sprawdzam sobie w windyty Nie zwrocilem uwagi, ale mocno nie wialo. Musze kiedys spojrzec na komputer, bo wplywu wiatru do tej pory raczej nie zauwazylem, a przeciez powinien byc i to calkiem spory. J. 108 |
Data: Czerwiec 24 2017 02:37:58 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: | W dniu sobota, 24 czerwca 2017 09:24:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: > sporo zalezy od wiatru. Ja przed podróżÄ… sprawdzam sobie w windyty U mnie jest dosyć ciekawie w tym temacie. Windyty.com pokazuje sprawnie jak pi*oko wieje wiatr. A że jeżdze trasy gdzie prawie cały czas jade w jednym kierunku (autostrada) to wiatr w nos lub w plecy robi różnice. Ale raczej na poziomie 0,5-0,7 l/100km I co ciekawe np. wiatr boczny uniemozliwia drafting za ciÄ™żarówkami. Wtedy nawet zblizenie sie na jednÄ… długoĹ›c samochodu nie zmniejsza zuzycia paliwa. Ale wczoraj bylo calkiem fajnie. Jazda 2-3 długoĹ›ci za ciÄ™żarówkÄ… powodowała spalanie na poziomie 1.8-2.2-3.0 (zależy jaka chwila). W sumie wyszło jakieĹ› 4,6l/100km. 400km zrobione w około 4,5h (po drodze dwa korki - w strykowie korek widmo i pod czestochowa na zwÄ™żeniu w mykanowie). Ale zazwyczaj ta sama trasa to okolice 5,2 na sto... 109 |
Data: Czerwiec 24 2017 11:00:54 | Temat: Re: Pytanie teoretyczne | Autor: Budzik | Użytkownik J.F. ... Co jest bardziej ekonomiczne : :) Moze kwestia wiatru? Rzeczywi¶cie róznice minimalne. Jestem ciekawy jak to ychodzi w LPG, niestety moje LPG nie maja komputerów ktore pokazuja spalanie. Wychodzi to co ucza na wszystkich szkołach ekonomicznej jazdy - najwazniejsze jest to zeby przewidywac czyli nie przyspieszac tam gdzie nie ma gdzie jechac i potem trzeba hamowac. A to czy sie bedzie hamowac silnikiem czy sila tarcia to juz wszystko jedno :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Bł±d łatwiej można dostrzec niż prawdę, bo bł±d leży na wierzchu, a prawda w głębi" |