Grupy dyskusyjne   »   Pytanie z cyklu co kupić (do 12 000)

Pytanie z cyklu co kupić (do 12 000)



1 Data: Styczen 09 2007 10:26:47
Temat: Pytanie z cyklu co kupić (do 12 000)
Autor: morghul 

Witam,
przymierzam się własnie do zmiany auta i byłbymw dzięczny za wasze podpowiedzi co do wyboru.
Garść wymagań:
- ekonomiczny Diesel
- 4/5 drzwi
- jakieś minimalne wyposażenie czyli: ABS, poduszka, elektryczne szyby, wspomaganie, poszukiwana klima
- niskie ceny części zamiennych

Odpadają raczej wszelkie koreańczyki, raczej japońce także i oczywiście wszelkie dziwolągi.
Auto powinno być wygodne i ładne ;).

Moje typy:
- Peugot 406 rocznik około 1996
- Opel Vectra B (sedan lub kombi)
- Citroen Xantia choć mam obawy przed zawieszeniem w razie problemów
- Audi 80 B4
- VW Vento/Golf/Passat
- Ford Mondeo (?)

Jesli ktoś ma ochotę podpowiedzieć to zapraszam :)


--

Dawid Talarczyk



2 Data: Styczen 09 2007 10:31:00
Temat: Re: Pytanie z cyklu co kupić (do 12 000)
Autor: Jacek 

morghul said the following on 07-01-09 10:26:

Witam,
przymierzam się własnie do zmiany auta i byłbymw dzięczny za wasze podpowiedzi co do wyboru.
Garść wymagań:
- ekonomiczny Diesel
- 4/5 drzwi
- jakieś minimalne wyposażenie czyli: ABS, poduszka, elektryczne szyby, wspomaganie, poszukiwana klima
- niskie ceny części zamiennych


Golf III z 1996, 1997 powinien być gdzieś w tych pieniądzach. Ja miałem Golfa III z 1992 r 1.9 GTD i jeździłem bez poważnych awarii.

--
Jacek

3 Data: Styczen 09 2007 10:42:40
Temat: Re: Pytanie z cyklu co kupić (do 12 000)
Autor: morghul 

Golf III z 1996, 1997 powinien być gdzieś w tych pieniądzach. Ja miałem Golfa III z 1992 r 1.9 GTD i jeździłem bez poważnych awarii.

Też się dość poważnie skłaniam do golfa III, w zasadzie cay czas jexdziłem vw (pasat i golf II) i złego słowa nie mogę powiedzieć. Przy golfie w zasadzie poza czyjnikiem wstecznego i rozrusznikiem nic nie nawaliło.

Ile ci w praktyce palił ten 1.9 GTD?

--

Dawid Talarczyk

4 Data: Styczen 09 2007 10:46:27
Temat: Re: Pytanie z cyklu co kupić (do 12 000)
Autor: Jacek 

morghul said the following on 07-01-09 10:42:

Golf III z 1996, 1997 powinien być gdzieś w tych pieniądzach. Ja miałem Golfa III z 1992 r 1.9 GTD i jeździłem bez poważnych awarii.

Też się dość poważnie skłaniam do golfa III, w zasadzie cay czas jexdziłem vw (pasat i golf II) i złego słowa nie mogę powiedzieć. Przy golfie w zasadzie poza czyjnikiem wstecznego i rozrusznikiem nic nie nawaliło.

Ile ci w praktyce palił ten 1.9 GTD?


Wyliczałem praktycznie, tankując do pełna, jeżdżąc i potem znowu do pełna - przy jeździe po mieście i w trasie (mniej więcej równa liczba kilometrów, np. 250 km w tygodniu po mieście (aglomeracja śląska) a potem 250 km wyjazd za miasto średnie spalanie wychodziło 5,5-6 l ON.

--
Jacek

5 Data: Styczen 09 2007 10:36:36
Temat: Re: Pytanie z cyklu co kupić (do 12 000)
Autor: pejurek 

Człowiek podpisany jako "morghul" napisał:

- Citroen Xantia choć mam obawy przed zawieszeniem w razie problemów

Nie miej obaw, ale najpierw znajdź w necie np. na stronach Cytryniarzy instrukcję jak dokonać oględzin hydropneumatyka przed zakupem.
Jeśli układ nie jest zaniedbany to nie ma z nim żadnych problemów.

--
pozdrawiam

6 Data: Styczen 09 2007 10:40:39
Temat: Re: Pytanie z cyklu co kupić (do 12 000)
Autor: morghul 

Nie miej obaw, ale najpierw znajdź w necie np. na stronach Cytryniarzy instrukcję jak dokonać oględzin hydropneumatyka przed zakupem.
Jeśli układ nie jest zaniedbany to nie ma z nim żadnych problemów.

No właśnie mam znajomego co cały czas jeździł XM i w zasadzie teraz ma drugiego więc pewnie strasznei się do niego nie zraził :)

--


Dawid Talarczyk

7 Data: Styczen 09 2007 12:09:48
Temat: Re: Pytanie z cyklu co kupić (do 12 000)
Autor: bswiatek 

- Citroen Xantia choć mam obawy przed zawieszeniem w razie problemów

Nie miej obaw, ale najpierw znajdź w necie np. na stronach Cytryniarzy
instrukcję jak dokonać oględzin hydropneumatyka przed zakupem.
Cicho, cytryny z hydro normalnie siem psujom, panie. To francuskie i
delikatne.

Jeśli układ nie jest zaniedbany to nie ma z nim żadnych problemów.
I jak sie ludzie zorientuja, ze tak jest, to cena xantii bedzie coraz
blizsza 406 z tego samego roku.
A ze bym sobie takie chetnie kupil za 2-3 lata, to obiegowa opinia jest mi
na reke :-)

--
pozdrawiam
bswiatek

8 Data: Styczen 09 2007 12:13:36
Temat: Re: Pytanie z cyklu co kupić (do 12 000)
Autor: pejurek 

Człowiek podpisany jako "bswiatek" napisał:

Cicho, cytryny z hydro normalnie siem psujom, panie. To francuskie i delikatne.
Jeśli układ nie jest zaniedbany to nie ma z nim żadnych problemów.
I jak sie ludzie zorientuja, ze tak jest, to cena xantii bedzie coraz blizsza 406 z tego samego roku.

bez obaw ;)

A ze bym sobie takie chetnie kupil za 2-3 lata, to obiegowa opinia jest
mi  na reke :-)

a może ja kcem sprzedać i jest mi nie na rękę? ;)

--
pozdrawiam

9 Data: Styczen 09 2007 10:49:11
Temat: Re: Pytanie z cyklu co kupić (do 12 000)
Autor: Prone 

morghul napisał(a):

- Audi 80 B4
A ja lubie te samochodziki ;) Sa 'wdzięczne" :)

P

10 Data: Styczen 09 2007 11:17:18
Temat: Re: Pytanie z cyklu co kupić (do 12 000)
Autor: Bartosz Augustyniak 


Użytkownik "morghul"  napisał w wiadomości

Witam,
przymierzam się własnie do zmiany auta i byłbymw dzięczny za wasze
podpowiedzi co do wyboru.
Garść wymagań:
- ekonomiczny Diesel
- 4/5 drzwi
- jakieś minimalne wyposażenie czyli: ABS, poduszka, elektryczne szyby,
wspomaganie, poszukiwana klima
- niskie ceny części zamiennych

Odpadają raczej wszelkie koreańczyki, raczej japońce także i oczywiście
wszelkie dziwolągi.
Auto powinno być wygodne i ładne ;).

Moje typy:
- Peugot 406 rocznik około 1996
- Opel Vectra B (sedan lub kombi)
- Citroen Xantia choć mam obawy przed zawieszeniem w razie problemów
Pewnie bedzie nowszy od 406 a jak kupisz zadbany egzemplarz to z hydrauliką
nie będzie problemu. A jeżeli nawet trafi się pad jakiejś rurki to nie jest
to już takie kosztowne. Kosztowan w naprawach jest wersja z Activa, Wersje
Hydroactive mogą byc ciut droższe w eksploatacji (i beda choćby ze względu
na 2 kule więcej) ale nie powinno być tak źle
Auto bardzo fajne zrobiłem pond 200kkm i mi się bardzo podobało. Niestety w
2001 zaprzestali produkcji z silnikami diesla i trzeba było brac brzydszego
następcę. W środku przynam bardziej mi się podoba, ale podchodzić trzeba  z
zamknietymi oczami :)

- Audi 80 B4
- VW Vento/Golf/Passat
- Ford Mondeo (?)
--

Z powazaniem
Bartosz Augustyniak, Lódz
C5 2.0 HDi 110 KM '03 146 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 147 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

11 Data: Styczen 09 2007 19:45:54
Temat: Re: Pytanie z cyklu co kupić (do 12 000)
Autor: morghul 

C5 2.0 HDi 110 KM '03 146 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 147 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

A masz jakieś zdanie o silnikach 2.1TD w Xantiach? Po pogooglaniu wyszło mi co mnie dziwi, nie ukrywam że te silniki są bardzo oszczędne jak na tą pojemność. Niektórzy twierdza nawet, że mniej piją niż 1.9TD.

--

ETERSTAR
Dawid Talarczyk

12 Data: Styczen 11 2007 08:34:30
Temat: Re: Pytanie z cyklu co kupić (do 12 000)
Autor: Bartosz Augustyniak 


Użytkownik "morghul"  napisał w wiadomości

C5 2.0 HDi 110 KM '03 146 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 147 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

A masz jakieś zdanie o silnikach 2.1TD w Xantiach? Po pogooglaniu wyszło
mi co mnie dziwi, nie ukrywam że te silniki są bardzo oszczędne jak na tą
pojemność. Niektórzy twierdza nawet, że mniej piją niż 1.9TD.

Tylko zaszyłyszane od użytkowników tych silników głównie w obudowie XM
(między innymi ma takie coś mój mechanik i bardzo sobie chwali. Niestety nie
wiem jak jeżdzą wiec nie potrafię zweryfikować zasłyszanych danych o
splaniu, ale wyniki podawali zadziwijaco niskie i to raczej zgodnie. Mnie by
cieszyła dość duża dynamika Xantii z takim silnikiem.

Co do spalania to większy i mocniejszy silnik wcale nie musi palić więcej
pod warunkiem że próbujesz zachować identyczną dynamikę jak przy mniejszym
silniku, bo nie będziesz go tak pałówać. Jedyeny problem to ewentualnie
wyższe OC

--
Z powazaniem
Bartosz Augustyniak, Lódz
C5 2.0 HDi 110 KM '03 146 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 147 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

13 Data: Styczen 09 2007 14:51:20
Temat: Re: Pytanie z cyklu co kupić (do 12 000)
Autor: Scyzoryk 


- Peugot 406 rocznik około 1996

z tych co wymieniłeś ten

do listy dorzuciłbym jeszcze Fiata Marea JTD. Super wygodne i przyjemne
autko :)


--
Pozdr Scyzoryk

Siena HL 1,6 16v (LPG)  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

14 Data: Styczen 09 2007 19:42:21
Temat: Re: Pytanie z cyklu co kupić (do 12 000)
Autor: morghul 

do listy dorzuciłbym jeszcze Fiata Marea JTD. Super wygodne i przyjemne autko :)

Oj nie, brzydkie ;).

A poważnie to mam lekki wstręt do fiatów choć silniczki JTD bardzo fajne.

--

ETERSTAR
Dawid Talarczyk

15 Data: Styczen 09 2007 11:38:00
Temat: Re: Pytanie z cyklu co kupić (do 12 000)
Autor: wozik 


morghul napisał(a):

Witam,
przymierzam się własnie do zmiany auta i byłbymw dzięczny za wasze
podpowiedzi co do wyboru.
Garść wymagań:
- ekonomiczny Diesel
- 4/5 drzwi
- jakieś minimalne wyposażenie czyli: ABS, poduszka, elektryczne
szyby, wspomaganie, poszukiwana klima
- niskie ceny części zamiennych

Odpadają raczej wszelkie koreańczyki, raczej japońce także i
oczywiście wszelkie dziwolągi.
Auto powinno być wygodne i ładne ;).

Moje typy:
- Peugot 406 rocznik około 1996
- Opel Vectra B (sedan lub kombi)
- Citroen Xantia choć mam obawy przed zawieszeniem w razie problemów
- Audi 80 B4
- VW Vento/Golf/Passat
- Ford Mondeo (?)

Jesli ktoś ma ochotę podpowiedzieć to zapraszam :)


--

Dawid Talarczyk
Ja polecam Vectre B. Całkiem niezły komfort, tanie części. Jak
dobrze poszukasz to napewno znajdziesz jakiś zadbany egzemplarz.

pzdr
Michał

Pytanie z cyklu co kupić (do 12 000)



Grupy dyskusyjne