Grupy dyskusyjne   »   Quattro torsen i problem ze szperą...

Quattro torsen i problem ze szperą...



1 Data: Luty 02 2009 14:10:00
Temat: Quattro torsen i problem ze szperą...
Autor: Lewis 

Witam.
Od pewnego czasu mam problem ze napędem.

Na początek parametry auta:
Audi A6 C4 97', skrzynia ASB 4biegowa, silnik ACK, napęd torsen.

Mianowicie przy skręcie czuję opór tylnego napędu tak jakby blokada mostu była stale załączona, auto co jakieś pół obrotu koła przesuwa się w poprzek przednich kół (jak jest ślisko).
Początkowo występowało to jedynie po długim postoju a po przejechaniu jakichś 50m wracało do normy, był uwalony prawy tylny drążek reakcyjny, wymieniłem go, z resztą jak i pozostałe gumotuleje i problem zniknął na jakiś miesiąc, teraz efekt zblokowanej szpery jest ciągle, nie ważne czy auto stało dłuższy czas, czy przejechało 200km jednym ciągiem, jak chce wykonać mocniejszy skręt czuję opór tylnego mostu. Ma ktoś pomysł na to z której strony to ugryźć? Myślę nad wymianą oleju w dyfrze moście i skrzyni, ale czy to może rozwiązać problem czy raczej rozglądać sie za sprawnym mostem...


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
revetec... the engine of tomorrow



2 Data: Luty 02 2009 14:12:15
Temat: Re: Quattro torsen i problem ze szperą...
Autor: Kuba (aka cita) 

Lewis wrote:

 Myślę nad
wymianą oleju w dyfrze moście i skrzyni, ale czy to może rozwiązać
problem czy raczej rozglądać sie za sprawnym mostem...


Ja bym zaczął od sprawdzenia poziomu tegoż oleju.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

3 Data: Luty 02 2009 15:06:13
Temat: Re: Quattro torsen i problem ze szperą...
Autor: SCI012 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości

Lewis wrote:
 Myślę nad
wymianą oleju w dyfrze moście i skrzyni, ale czy to może rozwiązać
problem czy raczej rozglądać sie za sprawnym mostem...

A ja bym się rozglądał za sprawnym mostem...Pozd

4 Data: Luty 02 2009 15:07:30
Temat: Re: Quattro torsen i problem ze szperą...
Autor: Kuba (aka cita) 

SCI012 wrote:

Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości

Lewis wrote:
 Myślę nad
wymianą oleju w dyfrze moście i skrzyni, ale czy to może rozwiązać
problem czy raczej rozglądać sie za sprawnym mostem...

A ja bym się rozglądał za sprawnym mostem...Pozd

łatwiej sprawdzić olej i zapytac kogoś kto sie na tym zna, czy to czasem nie jakaś drobnostka, a później wymienić most niz odwrotnie.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

5 Data: Luty 02 2009 15:42:14
Temat: Re: Quattro torsen i problem ze szperą...
Autor: SCI012 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości

SCI012 wrote:
Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości

Lewis wrote:
 Myślę nad
wymianą oleju w dyfrze moście i skrzyni, ale czy to może rozwiązać
problem czy raczej rozglądać sie za sprawnym mostem...

A ja bym się rozglądał za sprawnym mostem...Pozd

łatwiej sprawdzić olej i zapytac kogoś kto sie na tym zna, czy to czasem
nie jakaś drobnostka, a później wymienić most niz odwrotnie.


Zgadza się ale z opisu wynika ze niestety konczy się most ;) i to tylko
kwestia czasu kiedy się rozsypie....
ps.wiem ze to nie brzmi optymistycznie.. ;) Pozd

6 Data: Luty 02 2009 16:41:11
Temat: Re: Quattro torsen i problem ze szperą...
Autor: Lewis 


Zgadza się ale z opisu wynika ze niestety konczy się most ;) i to tylko
kwestia czasu kiedy się rozsypie....
ps.wiem ze to nie brzmi optymistycznie.. ;) Pozd

Prawdopodobnie będzie most do wymiany, olej przed chwilą wymieniony na świerzy, valvoline 75w90 poziom był dobry, objawy się utrzymały...


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
revetec... the engine of tomorrow

7 Data: Luty 02 2009 16:56:06
Temat: Re: Quattro torsen i problem ze szperą...
Autor: Lewis 


Prawdopodobnie będzie most do wymiany, olej przed chwilą wymieniony na
świerzy, valvoline 75w90 poziom był dobry, objawy się utrzymały...

Pytanie poza konkursem, jak się upewnić ze kupowany most nie będzie w podobnym albo gorszym stanie niż ten który mam? Zazwyczaj są one wymontowane i niem namacalnej możliwości "przejechania" się tym.
Udało mi się znaleźć na allegro jeden most za 460zł ale coś tak jakoś tanio chyba...
A jak z mostami np od 80B4? wersje 2.0 2.6 2.8? będzie to to pasować?


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
revetec... the engine of tomorrow

8 Data: Luty 03 2009 01:14:46
Temat: Re: Quattro torsen i problem ze szperą...
Autor: Pa_blo 


Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości



Pytanie poza konkursem, jak się upewnić ze kupowany most nie będzie w
podobnym albo gorszym stanie niż ten który mam? Zazwyczaj są one
wymontowane i niem namacalnej możliwości "przejechania" się tym.
Udało mi się znaleźć na allegro jeden most za 460zł ale coś tak jakoś
tanio chyba...
A jak z mostami np od 80B4? wersje 2.0 2.6 2.8? będzie to to pasować?


A nowych mostow w ASO nie maja?

Picasso

9 Data: Luty 03 2009 01:44:10
Temat: Re: Quattro torsen i problem ze szperą...
Autor: żółta pięta 

A nowych mostow w ASO nie maja?

pewnie maja. tylko za cene nowego mostu to lepiej kupic drugie takie audi :P

10 Data: Maj 24 2009 08:21:38
Temat: Re: Quattro torsen i problem ze szperą...
Autor: Lewis 


Witam.
Od pewnego czasu mam problem ze napędem.

Na początek parametry auta:
Audi A6 C4 97', skrzynia ASB 4biegowa, silnik ACK, napęd torsen.

Mianowicie przy skręcie czuję opór tylnego napędu tak jakby blokada mostu była stale załączona, auto co jakieś pół obrotu koła przesuwa się w poprzek przednich kół (jak jest ślisko).
Początkowo występowało to jedynie po długim postoju a po przejechaniu jakichś 50m wracało do normy, był uwalony prawy tylny drążek reakcyjny, wymieniłem go, z resztą jak i pozostałe gumotuleje i problem zniknął na jakiś miesiąc, teraz efekt zblokowanej szpery jest ciągle, nie ważne czy auto stało dłuższy czas, czy przejechało 200km jednym ciągiem, jak chce wykonać mocniejszy skręt czuję opór tylnego mostu. Ma ktoś pomysł na to z której strony to ugryźć? Myślę nad wymianą oleju w dyfrze moście i skrzyni, ale czy to może rozwiązać problem czy raczej rozglądać sie za sprawnym mostem...


Naprawione, problem był w przegubie zewnętrznym, przednim, prawym. Wszystko śmiga jak ta lala ;)


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
dB Race 143.4dB ;)

Quattro torsen i problem ze szperą...



Grupy dyskusyjne