Grupy dyskusyjne »
R12 vs 134a
R12 vs 134a
1 | Data: Styczen 23 2007 12:34:08 |
Temat: R12 vs 134a | |
Autor: Dysiek | Witam 2 |
Data: Styczen 23 2007 13:31:54 | Temat: Re: R12 vs 134a | Autor: Grzegorz | Hello Dysiek !: Witam Można, ale .... trzeba dokładnie umyć i nalać odpowiedni (mineralny) olej. To dość poważna zabawa .... G. 3 |
Data: Styczen 23 2007 15:12:56 | Temat: Re: R12 vs 134a | Autor: J.F. | On Tue, 23 Jan 2007 13:31:54 +0100, Grzegorz wrote: Hello Dysiek !: Zebym nie sklamal .. a nie bedzie lepiej wyczyscic instalacje, zalozyc te nowa pompe i napelnic calosc R134a ? Tu jest procedura .. tyle ze wiekszosc wad i krokow odpada, skoro kompresor juz jest na nowy czynnik http://www.sanden.com/support/RETRO.html Wychodzi mi na to ze dodatkowo trzeba w receiver-drier zainwestowac i uszczelki .. J. 4 |
Data: Styczen 23 2007 17:39:59 | Temat: Re: R12 vs 134a | Autor: Grzegorz | Użytkownik J.F. napisał: On Tue, 23 Jan 2007 13:31:54 +0100, Grzegorz wrote: Jak by to ująć ..... Jak spróbujesz, to się dowiesz !!! Pogadaj z tymi, co takie coś przeszli. I co potem się z klimą działo. 1. Ucieka gdzie się da. 2. Węże muszą być inne 3. Uszczelki też. 4. Zawór rozprężny itd itd. G. 5 |
Data: Styczen 23 2007 17:43:41 | Temat: Re: R12 vs 134a | Autor: tomciar | Jak by to ująć ..... Absolutnie się z tym nie zgodzę, i wiem to z autopsji a nie z opowiadań. -- pozdro tomek 6 |
Data: Styczen 23 2007 21:16:27 | Temat: Re: R12 vs 134a | Autor: Grzegorz | Użytkownik tomciar napisał: Jak by to ująć ..... Jak pojeździsz ze 2 sezony, to pogadamy ;-) ! Ale życzę Ci jak najlepiej !!!! :-P ! G. 7 |
Data: Styczen 23 2007 21:24:19 | Temat: Re: R12 vs 134a | Autor: tomciar | Absolutnie się z tym nie zgodzę, i wiem to z autopsji a nie z opowiadań.Jak pojeździsz ze 2 sezony, to pogadamy ;-) ! Ale życzę Ci jak najlepiej !!!! :-P ! Hehe wiesz mi to nawet wystarczy żeby działała tak od kwietnia do września, a raz na rok mogę nabić :-) -- pozdro tomek 8 |
Data: Styczen 23 2007 15:19:44 | Temat: Re: R12 vs 134a | Autor: Maks | Użytkownik "Dysiek" napisał w wiadomości Witam Różnica polega na zaworkach (tych do napełniania - nie ma ich w sprężarce) i w rodzaju oleju. Montuj bez obaw - maszynka do napełniania poda Ci prawidłowy olej. -- Pozdrawiam Maks 9 |
Data: Styczen 23 2007 15:58:06 | Temat: Re: R12 vs 134a | Autor: Jaro | Mam w aucie instalacje na gaz R-12. Kupilem nowa-stara sprezarke, poniewaz oryginalna sie zepsula. Problem jest w tym, ze przyslano mi sprezarke na gaz 134a. Czy mozna jej uzyc? Czy lepiej odeslac z powrotem paczke? Podepne sie pod pytanie zeby nowego watku nie tworzyc, w tym roku padla mi instalacja w oplu na R12 (ucieka gdzies gaz - choc klima sie zalacza bo pewnie jeszcze jest jakies cisnienie ale juz niechlodzi) Ile kosztuje pi razy drzwi zmiana na 134? Moze ktos ma jakis godny polecenia warsztat w wawie? Pozdrawiam Jaro 10 |
Data: Styczen 23 2007 17:39:06 | Temat: Re: R12 vs 134a | Autor: tomciar | Jaro napisał(a) co następuje: Podepne sie pod pytanie zeby nowego watku nie tworzyc, w tym roku padla mi instalacja w oplu na R12 (ucieka gdzies gaz - choc klima sie zalacza bo pewnie jeszcze jest jakies cisnienie ale juz niechlodzi) Mnie kosztowało z gazem i robocizną (przerobienie R12 na R134) 350 zł. Długo sie wahałem czy zmianiac gaz, ale kolega jeździ juz 2 rok i nic sie nie dzieje więc ja równiez się zdecydowałem. -- tomek 11 |
Data: Styczen 23 2007 17:42:42 | Temat: Re: R12 vs 134a | Autor: Grzegorz | Użytkownik Jaro napisał: Podepne sie pod pytanie zeby nowego watku nie tworzyc, w tym roku padla mi instalacja w oplu na R12 (ucieka gdzies gaz - choc klima sie zalacza bo pewnie jeszcze jest jakies cisnienie ale juz niechlodzi) Miałem kiedyś w starym aucie na R12, teraz mam w nowym R134a. Stara klima była lepsza - autko miało mniejsze zużycie przy dołączonej klimie. Za źre więcej mocy. O ile wiem (4 warszaty to potwierdzają), to teoretycznie są takie mieszanki, na których powinna pójść stara klima. Ale działa gorzej, znaczy słabiej chłodzi. Freonik spiernicza szybciej. I ten "zamiennik" drogi jak cholera. Z doświadczenń nie tylko moich - jak ktoś może to niech trzyma R12. Jeszcze gdzieniegdzie da się dostać. G. 12 |
Data: Styczen 23 2007 17:47:43 | Temat: Re: R12 vs 134a | Autor: tomciar | mieszanki, na których powinna pójść stara klima. Ale działa gorzej, znaczy słabiej chłodzi. Freonik spiernicza szybciej. I ten "zamiennik" drogi jak cholera. No właśnie z tym R12 jest już problem. Jeszcze 2 lata temu dało sie nabić, ale ostatni rok szukałem na całym podbeskidziu (też nie chciałem nic zmieniać w instalacji) i wszyscy uciekali ode mnie z daleka jak wymiawiałem R12. W końcu przerobiłem na R134 i na razie czekam - jeszcze działa, oby do lata wytrzymało. -- pozdro tomek 13 |
Data: Styczen 23 2007 21:15:37 | Temat: Re: R12 vs 134a | Autor: Grzegorz | Użytkownik tomciar napisał: No właśnie z tym R12 jest już problem. Jeszcze 2 lata temu dało sie nabić, ale ostatni rok szukałem na całym podbeskidziu (też nie chciałem nic zmieniać w instalacji) i wszyscy uciekali ode mnie z daleka jak wymiawiałem R12. W zeszłym roku w K-cach na Ściegiennego bezproblemowo. Choć drogo .... Jak dziś - nie wiem. Ale tego warsztatu nie polecam, nie jest najlepszy. Acha - może wartu zapytać w Wigmorsie, czy mają R12 ? W końcu przerobiłem na R134 i na razie czekam - jeszcze działa, oby do lata wytrzymało. Z informacji z dobrego serwisu wiem, że kłopoty pojawiały się przy nieco starszych autach, gdzie węże już lekko przepuszczać zaczynały. I znam trzech gości, którzy wycofali się z takich przeróbek. Co oczywiście nie oznacza, że może się to udać. Ale raczej nie zawsze .... G. |
R12 vs 134a
Galerie zdjęć
Newsletter