Grupy dyskusyjne   »   R12 vs 134a

R12 vs 134a



1 Data: Styczen 23 2007 12:34:08
Temat: R12 vs 134a
Autor: Dysiek 

Witam

Mam w aucie instalacje na gaz R-12. Kupilem nowa-stara sprezarke, poniewaz
oryginalna sie zepsula. Problem jest w tym, ze przyslano mi sprezarke na gaz
134a. Czy mozna jej uzyc? Czy lepiej odeslac z powrotem paczke?

Pozdrawiam
Dysiek



2 Data: Styczen 23 2007 13:31:54
Temat: Re: R12 vs 134a
Autor: Grzegorz 

Hello Dysiek !:

Witam

Mam w aucie instalacje na gaz R-12. Kupilem nowa-stara sprezarke, poniewaz oryginalna sie zepsula. Problem jest w tym, ze przyslano mi sprezarke na gaz 134a. Czy mozna jej uzyc? Czy lepiej odeslac z powrotem paczke?

Można, ale .... trzeba dokładnie umyć i nalać odpowiedni (mineralny) olej. To dość poważna zabawa ....

G.

3 Data: Styczen 23 2007 15:12:56
Temat: Re: R12 vs 134a
Autor: J.F. 

On Tue, 23 Jan 2007 13:31:54 +0100,  Grzegorz wrote:

Hello Dysiek !:
Mam w aucie instalacje na gaz R-12. Kupilem nowa-stara sprezarke, poniewaz
oryginalna sie zepsula. Problem jest w tym, ze przyslano mi sprezarke na gaz
134a. Czy mozna jej uzyc? Czy lepiej odeslac z powrotem paczke?

Można, ale .... trzeba dokładnie umyć i nalać odpowiedni (mineralny)
olej. To dość poważna zabawa ....

Zebym nie sklamal .. a nie bedzie lepiej wyczyscic instalacje,
zalozyc te nowa pompe i napelnic calosc R134a ?

Tu jest procedura .. tyle ze wiekszosc wad i krokow odpada,
skoro kompresor juz jest na nowy czynnik
http://www.sanden.com/support/RETRO.html

Wychodzi mi na to ze dodatkowo trzeba w receiver-drier zainwestowac i
uszczelki ..

J.

4 Data: Styczen 23 2007 17:39:59
Temat: Re: R12 vs 134a
Autor: Grzegorz 

Użytkownik J.F. napisał:

On Tue, 23 Jan 2007 13:31:54 +0100,  Grzegorz wrote:
Hello Dysiek !:

Mam w aucie instalacje na gaz R-12. Kupilem nowa-stara sprezarke, poniewaz oryginalna sie zepsula. Problem jest w tym, ze przyslano mi sprezarke na gaz 134a. Czy mozna jej uzyc? Czy lepiej odeslac z powrotem paczke?

Można, ale .... trzeba dokładnie umyć i nalać odpowiedni (mineralny) olej. To dość poważna zabawa ....


Zebym nie sklamal .. a nie bedzie lepiej wyczyscic instalacje, zalozyc te nowa pompe i napelnic calosc R134a ? Tu jest procedura .. tyle ze wiekszosc wad i krokow odpada,
skoro kompresor juz jest na nowy czynnik
http://www.sanden.com/support/RETRO.html

Wychodzi mi na to ze dodatkowo trzeba w receiver-drier zainwestowac i
uszczelki ..

Jak by to ująć .....

Jak spróbujesz, to się dowiesz !!!

Pogadaj z tymi, co takie coś przeszli. I co potem się z klimą działo.

1. Ucieka gdzie się da.
2. Węże muszą być inne
3. Uszczelki też.
4. Zawór rozprężny
itd itd.

G.

5 Data: Styczen 23 2007 17:43:41
Temat: Re: R12 vs 134a
Autor: tomciar 

Jak by to ująć .....
Jak spróbujesz, to się dowiesz !!!
Pogadaj z tymi, co takie coś przeszli. I co potem się z klimą działo.
1. Ucieka gdzie się da.
2. Węże muszą być inne
3. Uszczelki też.
4. Zawór rozprężny
itd itd.
G.

Absolutnie się z tym nie zgodzę, i wiem to z autopsji a nie z opowiadań.
--
pozdro
tomek

6 Data: Styczen 23 2007 21:16:27
Temat: Re: R12 vs 134a
Autor: Grzegorz 

Użytkownik tomciar napisał:

Jak by to ująć .....
Jak spróbujesz, to się dowiesz !!!
Pogadaj z tymi, co takie coś przeszli. I co potem się z klimą działo.
1. Ucieka gdzie się da.
2. Węże muszą być inne
3. Uszczelki też.
4. Zawór rozprężny
itd itd.
G.


Absolutnie się z tym nie zgodzę, i wiem to z autopsji a nie z opowiadań.

Jak pojeździsz ze 2 sezony, to pogadamy ;-) ! Ale życzę Ci jak najlepiej !!!! :-P !

G.

7 Data: Styczen 23 2007 21:24:19
Temat: Re: R12 vs 134a
Autor: tomciar 

Absolutnie się z tym nie zgodzę, i wiem to z autopsji a nie z opowiadań.
Jak pojeździsz ze 2 sezony, to pogadamy ;-) ! Ale życzę Ci jak najlepiej !!!! :-P !
G.

Hehe wiesz mi to nawet wystarczy żeby działała tak od kwietnia do września, a raz na rok mogę nabić :-)
--
pozdro
tomek

8 Data: Styczen 23 2007 15:19:44
Temat: Re: R12 vs 134a
Autor: Maks 

Użytkownik "Dysiek"  napisał w wiadomości

Witam

Mam w aucie instalacje na gaz R-12. Kupilem nowa-stara sprezarke, poniewaz
oryginalna sie zepsula. Problem jest w tym, ze przyslano mi sprezarke na
gaz 134a. Czy mozna jej uzyc? Czy lepiej odeslac z powrotem paczke?

Różnica polega na zaworkach (tych do napełniania - nie ma ich w sprężarce) i
w rodzaju oleju.
Montuj bez obaw - maszynka do napełniania poda Ci prawidłowy olej.


--
Pozdrawiam
Maks

9 Data: Styczen 23 2007 15:58:06
Temat: Re: R12 vs 134a
Autor: Jaro 

Mam w aucie instalacje na gaz R-12. Kupilem nowa-stara sprezarke, poniewaz oryginalna sie zepsula. Problem jest w tym, ze przyslano mi sprezarke na gaz 134a. Czy mozna jej uzyc? Czy lepiej odeslac z powrotem paczke?
Pozdrawiam
Dysiek

Podepne sie pod pytanie zeby nowego watku nie tworzyc, w tym roku padla mi instalacja w oplu na R12 (ucieka gdzies gaz - choc klima sie zalacza bo pewnie jeszcze jest jakies cisnienie ale juz niechlodzi)

Ile kosztuje pi razy drzwi zmiana na 134?
Moze ktos ma jakis godny polecenia warsztat w wawie?

Pozdrawiam
Jaro

10 Data: Styczen 23 2007 17:39:06
Temat: Re: R12 vs 134a
Autor: tomciar 

Jaro napisał(a) co następuje:

Podepne sie pod pytanie zeby nowego watku nie tworzyc, w tym roku padla mi instalacja w oplu na R12 (ucieka gdzies gaz - choc klima sie zalacza bo pewnie jeszcze jest jakies cisnienie ale juz niechlodzi)
Ile kosztuje pi razy drzwi zmiana na 134?
Moze ktos ma jakis godny polecenia warsztat w wawie?
Pozdrawiam
Jaro

Mnie kosztowało z gazem i robocizną (przerobienie R12 na R134) 350 zł. Długo sie wahałem czy zmianiac gaz, ale kolega jeździ juz 2 rok i nic sie nie dzieje więc ja równiez się zdecydowałem.
--
tomek

11 Data: Styczen 23 2007 17:42:42
Temat: Re: R12 vs 134a
Autor: Grzegorz 

Użytkownik Jaro napisał:

Podepne sie pod pytanie zeby nowego watku nie tworzyc, w tym roku padla mi instalacja w oplu na R12 (ucieka gdzies gaz - choc klima sie zalacza bo pewnie jeszcze jest jakies cisnienie ale juz niechlodzi)

Ile kosztuje pi razy drzwi zmiana na 134?
Moze ktos ma jakis godny polecenia warsztat w wawie?


Miałem kiedyś w starym aucie na R12, teraz mam w nowym R134a. Stara klima była lepsza - autko miało mniejsze zużycie przy dołączonej klimie. Za źre więcej mocy.

O ile wiem (4 warszaty to potwierdzają), to teoretycznie są takie mieszanki, na których powinna pójść stara klima. Ale działa gorzej, znaczy słabiej chłodzi. Freonik spiernicza szybciej. I ten "zamiennik" drogi jak cholera.

Z doświadczenń nie tylko moich - jak ktoś może to niech trzyma R12. Jeszcze gdzieniegdzie da się dostać.

G.

12 Data: Styczen 23 2007 17:47:43
Temat: Re: R12 vs 134a
Autor: tomciar 

mieszanki, na których powinna pójść stara klima. Ale działa gorzej, znaczy słabiej chłodzi. Freonik spiernicza szybciej. I ten "zamiennik" drogi jak cholera.
Z doświadczenń nie tylko moich - jak ktoś może to niech trzyma R12. Jeszcze gdzieniegdzie da się dostać.
G.

No właśnie z tym R12 jest już problem. Jeszcze 2 lata temu dało sie nabić, ale ostatni rok szukałem na całym podbeskidziu (też nie chciałem nic zmieniać w instalacji) i wszyscy uciekali ode mnie z daleka jak wymiawiałem R12. W końcu przerobiłem na R134 i na razie czekam - jeszcze działa, oby do lata wytrzymało.
--
pozdro
tomek

13 Data: Styczen 23 2007 21:15:37
Temat: Re: R12 vs 134a
Autor: Grzegorz 

Użytkownik tomciar napisał:


No właśnie z tym R12 jest już problem. Jeszcze 2 lata temu dało sie nabić, ale ostatni rok szukałem na całym podbeskidziu (też nie chciałem nic zmieniać w instalacji) i wszyscy uciekali ode mnie z daleka jak wymiawiałem R12.

W zeszłym roku w K-cach na Ściegiennego bezproblemowo. Choć drogo .... Jak dziś - nie wiem. Ale tego warsztatu nie polecam, nie jest najlepszy. Acha - może wartu zapytać w Wigmorsie, czy mają R12 ?

W końcu przerobiłem na R134 i na razie czekam - jeszcze
działa, oby do lata wytrzymało.

Z informacji z dobrego serwisu wiem, że kłopoty pojawiały się przy nieco starszych autach, gdzie węże już lekko przepuszczać zaczynały. I znam trzech gości, którzy wycofali się z takich przeróbek. Co oczywiście nie oznacza, że może się to udać. Ale raczej nie zawsze ....

G.

R12 vs 134a



Grupy dyskusyjne