Grupy dyskusyjne   »   Radary nie są aż tak doskonałe

Radary nie są a tak doskonae



1 Data: Marzec 26 2012 02:44:51
Temat: Radary nie są a tak doskonae
Autor: anacron 

Większo radarowych miernikw do pomiaru środkw transportu
wykorzystuje efekt Dopplera. Urządzenia te faktycznie cechują się bardzo
duą dokadnością pomiarw, jednak tylko wtedy, gdy operator przestrzega
ściśle określonych warunkw ich przeprowadzania i tylko gdy w „zasięgu”
jest jeden pojazd. Wanym jest np. dozwolony (lub w zaleności od
urządzenia wymagany wręcz) kąt pomiaru. Zmniejszenie tego kąta będzie
zawyao wskazania prędkości względem prędkości rzeczywistej pojazdu.
Tym jednak bym się nie przejmowa, poniewa ustawienie fotoradaru, ktry
powinien pracować na 22 stopniach na kącie mniejszym o 10 zaowocuje
zwiększeniem zmierzonej prędkości o 2% (zamiast 50 km/h pokae 51 km/h)
.. Zwiększenie tego kąta będzie zaniao prędko zmierzoną (w takim
samym stopniu). Wstępnie więc uznać by mona, e im kąt większy, tym
wskazania są korzystniejsze dla kierowcy. Nic bardziej mylnego. Wraz ze
wzrostem kąta pomiaru, będzie coraz większe prawdopodobieństwo
zmierzenia prędkości obrotowej koa, ktra na wskazaniu miernika, będzie
iloczynem cosinusa kąta pomiaru i podwojonej prędkości pojazdu (dla
przykadu realne 50km/h mnoymy przez 2 a następnie przez cosinus 35° i
na radarze mamy wynik 81 km/h) lub zmierzenie rnicy prędkości pomiędzy
pomiędzy autami poruszającymi się w przeciwnym kierunku (za sprawą fali
odbitej i proporcjonalnie mniejszej odlegości pomiędzy tymi pojazdami),
czyli zmierzenie sygnau 3 kronie odbitego i wystarczająco silnego, aby
zosta zarejestrowany przez miernik. Niestety nowe urządzenia są na tyle
czue, e problem przesta być stricte akademickim, a sta się zmorą
kierowcw, po części za sprawą policjantw dokonujących pomiarw z roww
pod do duym kątem i po części za sprawą coraz większego ruchu ulicznego.
Nie dawno w Polsce zaczęto uywać urządzenia, ktre promowane jako cud
techniki, w praktyce okazuje się być zwyczajnym bublem. Iskra (stosowna
w Policji jako miernik ręczny i w straach gminnych wraz z kamerą jako
fotoradar) w przeciwieństwie do „tradycyjnych” miernikw dopplerowskich
sama wybiera sobie, co jest celem, a co tem. W zamyśle konstruktorw
miaa umieć mierzyć prędko pojazdu samemu będąc w ruchu. W praktyce
tajemniczy algorytm uyty w tym mechanizmie, bardzo krtki czas pomiaru
oraz brak jego weryfikacji po czasie odpowiednio dugim – tj.
pozwalającym na zmianę konfiguracji będących w danym czasie w interakcji
za sprawą fali odbitej obiektw – w poączeniu nieporwnywalnie większą
od konkurencyjnych ręcznych radarw czuością potrafi z do duej
odlegości zmierzyć i prędko obrotową koa i uznać za to pojazd
mierzony, a za cel sygna kilkukrotnie odbity. Przykadem takiego będu
jest dwukrotnie dokonany pomiar w czasie testw przeprowadzonych przez
rosyjskich dziennikarzy. Tu nastąpio zanienie prędkości, poniewa
„wszystkie” auta jechay w tym samym kierunku. Nam take udao się kilka
dziwnych będw zarejestrować kamerą w takim urządzeniu doposaonym w
zestaw video.
Wana legalizacja – wbrew koronnemu argumentowi sądw – nie jest dowodem
na to, e dokonany pomiar odzwierciedla faktyczną prędko pojazdu. O
ile bowiem samo urządzenie faktycznie posiada legalizację, o tyle jego
operator – będący z natury popeniającą będy i do często posiadającą
znikomą wiedzę na temat tego urządzenia istotą ludzką – ju nie. Co
warto pokreślić testy przeprowadzane w czasie legalizacji kompletnie nie
odzwierciedlają scenariuszy pomiarw, ktre nagminnie występują przy
realnym ruchu. Są one przeprowadzane tylko na jednym pojedzie i
oczywiście zgodnie ze wszystkimi warunkami dokonania poprawnego pomiaru
zawartymi w instrukcji. Dodatkowo na co dzień nie ma adnych mechanizmw
weryfikujących choćby wyrywkowo ani poprawności ustawiania przez
upowanione suby fotoradarw, ani poprawności dokonywania przez
policjantw pomiarw z ręki. Oczywiście zawsze mamy prawo nie przyjąć
mandatu i udać się po rozstrzygnięcie sporu do sądu, ale… Tam uczciwy i
uzbrojony tylko w swoje przekonanie o niewinności obywatel nie ma
praktycznie adnych szans w starciu z caą tą państwową maszynerią.
Od dziecka wpaja się nam zasadę domniemania niewinności i mwi o
obowiązku udowodnienia ponad wszelką wątpliwo winy. W tym kraju jednak
kady, kto choć raz sprbowa odmwić przyjęcia mandatu za przekroczenie
prędkości przekona się, e zasada ta jest praktycznie martwą, a sądy w
tym konkretnym przypadku nie są niczym innym jak narzędziem do redukcji
dysonansu poznawczego mierniczych. Większo pokrzywdzonych ma tego
świadomo, dlatego nieliczni ju tylko wierzący jeszcze w
sprawiedliwo w sądach podejmują tą nierwną walkę.
Rozumiem cele i intencje państwa, ale czy przypadkiem nie wylewamy ju
dziecka razem z kąpielą? Jeśli celem nie jest nasze bezpieczeństwo a
jedynie dofinansowanie biednych gmin i zaatanie dziury budetowej to
nie mam więcej pytań, a za powyszy artyku najmocniej przepraszam.

rdo: http://emil-tv.pl/manifest/radary-nie-sa-az-tak-doskonale/



Radary nie są aż tak doskonałe



Grupy dyskusyjne