Dnia Fri, 12 Aug 2016 20:29:37 +0200, nadir napisał(a):
W dniu 2016-08-12 o 18:58, Tomasz Pyra pisze:
Sportowe klocki tak działają :)
Jak już jesteśmy przy klockach, to na ile rajdów starcza Ci komplet i
jakich producentów preferujesz?
Jeżdże na klockach Ferodo.
Przed rajdem założone zostały z przodu DS3000, a z tyłu DS2500.
Taka konfiguracja sprawdziła mi się wcześniej na rajdzie szutrowym, ale na
rzeszowskim asfalcie przód hamował mi niezbyt dobrze.
Lepiej na asfalcie sprawdzały się DS2.11
Nie mam jakiś doświadczeń z klockami innych producentów, używam Ferodo bo
nie są zbyt drogie (coś około 600zł za komplet przednich klocków) i całkiem
trwałe, bo wystarczają na 200-300km szybkiej jazdy.
Co drugi komplet klocków trzeba wymienić też tarcze.
6 |
Data: Sierpien 12 2016 21:24:28 |
Temat: Re: Rajd Rzeszowski - RSMP |
Autor: Tomasz Gorbaczuk |
W dniu .08.2016 o 21:10 Tomasz Pyra pisze:
Nie mam jakiĹ doĹwiadczeĹ z klockami innych producentów, używam Ferodo bo
nie sÄ
zbyt drogie (coĹ około 600zł za komplet przednich klocków) i całkiem
trwałe, bo wystarczajÄ
na 200-300km szybkiej jazdy.
Co drugi komplet klocków trzeba wymieniÄ też tarcze.
Ciekawe jak by siÄ sprawdziły zwykłe cywilne klocki, ale ceramiczne.
Ja używam ATE ceramic i w ciÄżkim (1,7T) automacie (noga ciÄ
gle na hamulcu) po 120kkm majÄ
jeszcze 30-40% gruboĹci.
Zwykłe oryginały wytrzymały niecałe 45kkm.
TG
7 |
Data: Sierpien 12 2016 21:46:38 | Temat: Re: Rajd Rzeszowski - RSMP | Autor: Tomasz Pyra |
Dnia Fri, 12 Aug 2016 21:24:28 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
W dniu .08.2016 o 21:10 Tomasz Pyra pisze:
Nie mam jakiś doświadczeń z klockami innych producentów, używam Ferodo bo
nie są zbyt drogie (coś około 600zł za komplet przednich klocków) i
całkiem
trwałe, bo wystarczają na 200-300km szybkiej jazdy.
Co drugi komplet klocków trzeba wymienić też tarcze.
Ciekawe jak by się sprawdziły zwykłe cywilne klocki, ale ceramiczne.
Ja używam ATE ceramic i w ciężkim (1,7T) automacie (noga ciągle na
hamulcu) po 120kkm mają jeszcze 30-40% grubości.
Cywilne klocki się raczej nie sprawdzą, bo dosłownie po kilku kilometrach
przegrzewają się i siła hamowania znacznie spada.
A mocniej cisnąc pedał hamulca zaczyna blokować się tył (który tak szybko
się nie nagrzewa).
Więc tu chodzi głównie nie o samo zużycie, co o stabilność siły hamowania
przy wysokich temperaturach.
ATE Ceramic to nie są klocki ceramiczne (w tym sensie w jakim ceramiczne są
sportowe zestawy hamulcowe), a nazwa to taki bardziej marketing niż
faktyczna ceramika. Priorytetem tych klocków jest długie życie i
niepylenie, a osiągi są takie sobie. Powiedzmy że przeciętno-seryjne.
Na cywilnym klocku, seryjny układ hamulcowy (a w grupie-N muszę mieć
tarcze, klocki i zaciski w seryjnych wymiarach) pozwala ledwo na 1-2 krotne
wyhamowanie z okolic prędkości maksymalnej, a dalej wszystko zaczyna
mięknąć.
I hamulce nie tyle się zużyją, co spalą.
8 |
Data: Sierpien 13 2016 23:37:12 | Temat: Re: Rajd Rzeszowski - RSMP | Autor: Tomasz Pyra |
Dnia Fri, 12 Aug 2016 18:58:31 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Fri, 12 Aug 2016 13:17:33 +0200, nadir napisał(a):
W dniu 2016-08-12 o 00:30, Tomasz Pyra pisze:
Relacja Maxxsport z naszego startu:
https://www.youtube.com/watch?v=wr_OrsoicT8
Ale klocki, to masz do wymiany.;)
Sportowe klocki tak działają :)
Gdyby ktoś nie wiedział o co chodzi :)
https:// www.facebook.com/photo.php?fbid=1177397455635157
9 |
Data: Sierpien 16 2016 00:21:08 | Temat: Rajd Rzeszowski - RSMP | Autor: Piotrek Paradysz |
W 3:02 widaÄ jak wypychamy samochód z rowu ;) (odcinek Korczyna)
| | | |