Grupy dyskusyjne   »   Range Rover Sport 2.7 HSE czy ktoś miał/ma do czynieia....

Range Rover Sport 2.7 HSE czy ktoś miał/ma do czynieia....



1 Data: Marzec 22 2011 16:19:27
Temat: Range Rover Sport 2.7 HSE czy ktoś miał/ma do czynieia....
Autor: Umiar 

.... i chciałby napisać to i owo, najlepiej obiektywnie (wiem że bywa z tym trudno).
Generalnie interesuje mnie obiegowa opinia o awaryjności Range Sporta.
No i prosze o ocene w kontekście zakupu, czy warto się w to pchać, czy może wybrać coś innego:
Touareg 3.0 TDI
Land Cruiser D4D
Pajero
I proszę nie piszcie o tym, że nie ma co porównywać tych modeli, chcę wybrać auto z tej puli, i chcę usłyszeć ich ocenę od WAS.
Dzięki za odpowiedzi,

--
pozdrawiam
Umiar



2 Data: Marzec 22 2011 16:59:38
Temat: Re: Range Rover Sport 2.7 HSE czy ktoś miał/ma do czynieia....
Autor: Maciej Browarczyk 

W dniu 2011-03-22 16:19, Umiar pisze:

Touareg 3.0 TDI
Land Cruiser D4D
Pajero

Z RR ani LC nie mialem do czynienia, z Touaregiem (2.5 TDI i 3.0 TDI) oraz Pajero (3.2 DI-D ~165KM) mialem. Calkiem nieporownywalne auta. Pajero to typowa terenowka (wolne, glosne, zero komfortu), Touareg cos pomiedzy SUVem a terenowka (osiagi znosne, komfort wysoki, jesli nie masz jakiejs wersji twarda gleba i felgi 21 cali, w srodku cicho).
Wszystko zalezy czego oczekujesz. Jak Touareg niezajezdzony to lac paliwo (srednio przy normalnej jezdzie 12-13l/100km) i zmieniac czesci eksploatacyjne (szczegolnie czesto klocki i tarcze, w serwisie bardzo drogie, natomiast tarcze Brembo + klocki Ferodo Premier = tansze, skutecznosc hamowania ciut lepsza od oryginalow).

--
Pozdrawiam,
Maciek

3 Data: Marzec 22 2011 09:57:57
Temat: Re: Range Rover Sport 2.7 HSE czy ktoś miał/ma do czynieia....
Autor: Umiar 

On 22 Mar, 16:59, Maciej Browarczyk
wrote:

Z RR ani LC nie mialem do czynienia, z Touaregiem (2.5 TDI i 3.0 TDI)
oraz Pajero (3.2 DI-D ~165KM) mialem. Calkiem nieporownywalne auta.
Pajero to typowa terenowka (wolne, glosne, zero komfortu), Touareg cos
pomiedzy SUVem a terenowka (osiagi znosne, komfort wysoki, jesli nie
masz jakiejs wersji twarda gleba i felgi 21 cali, w srodku cicho).
Wszystko zalezy czego oczekujesz. Jak Touareg niezajezdzony to lac
paliwo (srednio przy normalnej jezdzie 12-13l/100km) i zmieniac czesci
eksploatacyjne (szczegolnie czesto klocki i tarcze, w serwisie bardzo
drogie, natomiast tarcze Brembo + klocki Ferodo Premier = tansze,
skutecznosc hamowania ciut lepsza od oryginalow).

Touareg dla mnie jest jak na razie na pierwszym miejscu, ale Range
mnie nęci.
A silnik w Turku, 2.5 TDi to nie jest przypadkiem ta sama jednostka co
w Audi, słynąca z awarii krzywek wałka?
Jeśli tak to chyba 3.0 TDI zostaje...

--
pozdrawiam
Umiar

4 Data: Marzec 22 2011 20:10:13
Temat: Re: Range Rover Sport 2.7 HSE czy ktoś miał/ma do czynieia....
Autor: Maciej Browarczyk 

W dniu 2011-03-22 17:57, Umiar pisze:

Touareg dla mnie jest jak na razie na pierwszym miejscu, ale Range
mnie nęci.
A silnik w Turku, 2.5 TDi to nie jest przypadkiem ta sama jednostka co
w Audi, słynąca z awarii krzywek wałka?
Jeśli tak to chyba 3.0 TDI zostaje...

W Audi felerne bylo 2.5 _V6_ TDI i po 2003 ma poprawione walki. W Touaregu jest 2.5 _R5_ TDI i to jest silnik, ktory jest montowany chyba jeszcze w VW Multivanie/Transporterze (?), nie ma kompletnie nic wspolnego z jednostka Audi. R5 jest na pompowtryskiwaczach, wiec w razie awarii mozna wymienic tylko te felerne, w 3.0 V6 TDI (common rail) trzeba walczyc z cala listwa wtryskowa co jest duzo kosztowniejsze.
To moze jeszcze dodam, ze 2.5 R5 TDI 174KM mozna czipnac bezpiecznie na 210KM i juz jako tako sie odpycha, 3.0 V6 TDI 224KM zrobiono nam na ~280KM, osiagi ponad przyzwoite jak na 2,5 tony, ladnie gniecie ;)
Spalanie R5 vs V6 - lekko na korzysc R5 (okolo litra) ale samochody sa uzytkowane przez rozne osoby o roznych stylach jazdy (V6 troche agresywniej), wiec ogolnie to spalanie/osiagi lepszym wyborem jest V6.

--
Pozdrawiam,
Maciek

5 Data: Marzec 22 2011 20:41:36
Temat: Re: Range Rover Sport 2.7 HSE czy ktoś miał/ma do czynieia....
Autor: Kriso 


Użytkownik "Umiar"  napisał w wiadomości

On 22 Mar, 16:59, Maciej Browarczyk
wrote:

Z RR ani LC nie mialem do czynienia, z Touaregiem (2.5 TDI i 3.0 TDI)
oraz Pajero (3.2 DI-D ~165KM) mialem. Calkiem nieporownywalne auta.
Pajero to typowa terenowka (wolne, glosne, zero komfortu), Touareg cos
pomiedzy SUVem a terenowka (osiagi znosne, komfort wysoki, jesli nie
masz jakiejs wersji twarda gleba i felgi 21 cali, w srodku cicho).
Wszystko zalezy czego oczekujesz. Jak Touareg niezajezdzony to lac
paliwo (srednio przy normalnej jezdzie 12-13l/100km) i zmieniac czesci
eksploatacyjne (szczegolnie czesto klocki i tarcze, w serwisie bardzo
drogie, natomiast tarcze Brembo + klocki Ferodo Premier = tansze,
skutecznosc hamowania ciut lepsza od oryginalow).

Touareg dla mnie jest jak na razie na pierwszym miejscu, ale Range
mnie nęci.
A silnik w Turku, 2.5 TDi to nie jest przypadkiem ta sama jednostka co
w Audi, słynąca z awarii krzywek wałka?
Jeśli tak to chyba 3.0 TDI zostaje...

Co prawda mialem do czynienia z tuaregiem wiec napisze...
Na dzien dobry, to wyrzuc tego 2.5tdi. To auto z tym silnikiem poprostu nie
jedzie, jak dla mnie lepiej na ta mase auta  kupic 3.0 v6 tdi, silnik
bezawaryjny 260tys km w mojej A6, optymalny dla tego samochodu i jak na
swoja pojemnosc dosyc ekonomiczny.

Pozdrawiam

6 Data: Marzec 22 2011 22:58:32
Temat: Re: Range Rover Sport 2.7 HSE czy ktoś miał/ma do czynieia....
Autor: Maciej Browarczyk 

W dniu 2011-03-22 20:41, Kriso pisze:

Co prawda mialem do czynienia z tuaregiem wiec napisze...
Na dzien dobry, to wyrzuc tego 2.5tdi. To auto z tym silnikiem poprostu nie
jedzie, jak dla mnie lepiej na ta mase auta  kupic 3.0 v6 tdi, silnik
bezawaryjny 260tys km w mojej A6, optymalny dla tego samochodu i jak na
swoja pojemnosc dosyc ekonomiczny.

12s do 100km/h Touarega 2.5 R5 TDI jest znosne jak na 2,5 tony. Popatrz jakie osiagi oferuje wymieniona konkurencja. Dwa, ze ktos kupujac 2,5 tonowego kloca (Cx gorsze od budki telefonicznej) nie oczekuje super osiagow. Porownanie do A6 jest MOCNO nie na miejscu, bo maja kompletnie inna aerodynamike jak i kompletnie inna wage. Touareg 3.0 TDI 224KM po chipie na 280KM dostanie srogie baty od seryjnej A6 3.0 TDI, ktora w serii jedzie bardzo fajnie. Rzeczywiscie, masz racje, ze 3.0 TDI jest optymalny do budy Touarega, jednak jak kogos satysfakcjonuje 10s do 100km/h to 2.5 R5 TDI po chipie jest w sam raz a bardziej odporny na gorszej jakosci paliwo i tanszy w naprawach.

--
Pozdrawiam,
Maciek

7 Data: Marzec 23 2011 15:03:00
Temat: Re: Range Rover Sport 2.7 HSE czy ktoś miał/ma do czynieia....
Autor: sth 


oraz Pajero (3.2 DI-D ~165KM) mialem. Calkiem nieporownywalne auta. Pajero to typowa terenowka

rotfl

8 Data: Marzec 23 2011 15:11:20
Temat: Re: Range Rover Sport 2.7 HSE czy ktoś miał/ma do czynieia....
Autor: Maciej Browarczyk 

W dniu 2011-03-23 15:03, sth pisze:

rotfl

Cos wiecej? W porownaniu do Touarega, Pajero jest ascetyczne, ma lepsze wlasciwosci terenowe ale wszystko kosztem osiagow i komfortu, co nie znaczy, ze Touareg to bulwarowka i nie pojedzie w terenie.

--
Pozdrawiam,
Maciek

9 Data: Marzec 23 2011 15:20:33
Temat: Re: Range Rover Sport 2.7 HSE czy ktoś miał/ma do czynieia....
Autor: sth 

Cos wiecej? W porownaniu do Touarega, Pajero jest ascetyczne, ma lepsze wlasciwosci terenowe ale wszystko kosztem osiagow i komfortu, co nie znaczy, ze Touareg to bulwarowka i nie pojedzie w terenie.


terenowki pajero skonczyly sie na modelu 2 generacji.

Range Rover Sport 2.7 HSE czy ktoś miał/ma do czynieia....



Grupy dyskusyjne