1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
1 | Data: Wrzesien 06 2011 12:17:24 |
Temat: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | |
Autor: mar jan | specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow VW - 2 |
Data: Wrzesien 06 2011 12:30:18 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: Olo | On 2011-09-06 12:17, mar jan wrote: specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow VW - poczekaj poczekaj, czy odłączony od pracy zespół "zaciąga" dalej powietrze z dolotu, bo mi się wydaje, że raczej nie... 3 |
Data: Wrzesien 06 2011 10:38:30 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: AZ | On 2011-09-06, Olo wrote: No ale albo zostanie odlaczony napelniony albo pusty, w obu przypadkach wymagana jest praca albo na sprezenie albo na rozprezenie. -- Artur 4 |
Data: Wrzesien 06 2011 10:39:04 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: AZ | On 2011-09-06, AZ wrote: Tak jakbys zatkal otwor w strzykawce i probowal ja naciagnac ;-) -- Artur 5 |
Data: Wrzesien 06 2011 14:10:04 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: mleko | On 2011-09-06 12:39, AZ wrote: Tak jakbys zatkal otwor w strzykawce i probowal ja naciagnac ;-) NaciÄ gne jÄ , puszcze i co siÄ stanie z tłokiem w stzykawce? 6 |
Data: Wrzesien 06 2011 12:15:45 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: AZ | On 2011-09-06, mleko wrote: Tu sie zgadza, juz kolega Ukaniu o tym wspomnial o czym ja nie pomyslalem. Wiec jednak wychodzi na to ze najlepiej gdy zawory sa zamkniete. -- Artur 7 |
Data: Wrzesien 06 2011 15:07:34 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: to | begin AZ Tak jakbys zatkal otwor w strzykawce i probowal ja naciagnac ;-) Ale tam nie masz nadciĹnienia. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 8 |
Data: Wrzesien 06 2011 15:13:45 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: AZ | On 2011-09-06, to wrote: Zalezy w ktorym momencie cylinder zostanie zamkniety. Jak napelniony toTak jakbys zatkal otwor w strzykawce i probowal ja naciagnac ;-) bedzie sprezane a energia oddana w postaci rozprezenia, jak pusty to bedzie wytwarzal podcisnienie (jak w strzykawce) a pozniej wracal. -- Artur 9 |
Data: Wrzesien 06 2011 21:56:38 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 6 Sep 2011 10:38:30 +0000 (UTC), AZ napisał(a): No ale albo zostanie odlaczony napelniony albo pusty, w obu przypadkach MHM. A sprężone powietrze potem nie pcha tłoka, prawda? Ani-ani. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 10 |
Data: Wrzesien 06 2011 12:54:24 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: Sylwester Łazar | specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikowVW - wymyslili odlaczanie dwoch cylindrow w TSI.zawory w cylindrze sa zamkniete!Sam pomysł jest O.K. Oby wykonanie było zgodne ze sztuką. Gdzie te filmiki? -- pozdrawiam Sylwester Łazar http://www.alpro.pl http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów i projektowania PCB 11 |
Data: Wrzesien 06 2011 12:46:47 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: Pabl_o |
specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow Hmmm Przy otwartych zaworach ssacych moze byc problem z pomiarem ilosci powietrza przez przeplywomierz. Z kolei przy otwartych wydechowych moga wypalic sie gniazda zaworowe. Zapodaj te filmiki. -- Picasso 12 |
Data: Wrzesien 06 2011 13:01:08 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: PM |
Przy otwartych zaworach ssacych moze byc problem z pomiarem ilosci powietrza e tam można zostawić pomiar i wyłączyć 2 wtryskiwacze niestety powietrze będzie pchane w wydech i zmieni się lambda. wychodzi na to że nie ma wyjscia i trzeba zamykać zawory i liczyc się ze stratą mocy. 13 |
Data: Wrzesien 06 2011 13:15:43 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: Ukaniu |
wychodzi na to że nie ma wyjscia i trzeba zamykać zawory i liczyc się ze Trzeba zamykać zawory aby uniknąć strat mocy. -- Pozdrawiam, Łukasz 14 |
Data: Wrzesien 06 2011 13:39:16 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: PM |
wychodzi na to że nie ma wyjscia i trzeba zamykać zawory i liczyc się ze stratą mocy. że niby w jednym cylindrze rozprężamy a drugi wraca ciągnięty podciśnieniem? no coś w tym jest. 15 |
Data: Wrzesien 06 2011 14:11:48 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: Ukaniu |
że niby w jednym cylindrze rozprężamy a drugi wraca ciągnięty Jak sprężasz wkładasz pracę bo pchasz tłok w górę. Potem sprężony gaz wykonuje (oddaje) pracę pchając tłok na dół. Jakby nie było odbierania ciepła od sprężanego gazu to po jednym cyklu góra-dół sumarycznie praca wykonywana przez gaz w danym cylindrze = 0. -- Pozdrawiam, Łukasz 16 |
Data: Wrzesien 06 2011 14:23:45 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: GR001 | a co z termiką takiego silnika... 17 |
Data: Wrzesien 06 2011 15:04:03 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: PM |
Przy pracy wszystkich cylindrów, całość nagrzewa się równomiernie... A co ze zurzyciem mechanicznym? po powiedzmy 300 000 km takie 2 pracujące częściej cylindry są a nie można zmieniac tych niepracujacych cylindrów co jakiś czas..albo nawet bardzo często (co kilka (naście) obrotów. 18 |
Data: Wrzesien 06 2011 11:07:06 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: AZ | On 2011-09-06, Pabl_o wrote: Od braku spalania wypalic gniazda? -- Artur 19 |
Data: Wrzesien 06 2011 13:23:01 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: Pabl_o |
Zakladajac, ze sa otwarte caly czas, to plomien z sasiednich cylindrow MOZE narobic szkod. Nie wiadomo jak jest skonstruowany kolektor wydechowy -- Picasso 20 |
Data: Wrzesien 06 2011 11:01:43 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: to | begin mar jan specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie miałoby siÄ to "znosiÄ". Raczej w filmiku jest błÄ d lub coĹ źle zinterpretowałeĹ. Link! ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 21 |
Data: Wrzesien 06 2011 13:45:40 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: PM |
Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie miałoby siÄ to "znosiÄ". Raczej wpomijajÄ c pierwszy cykl tłok A rozprÄza gaz -> strata potem tłok B rozprÄza gaz -> strata, ale mniejsza bo tłok A jest ciagniety do góry przez podciĹnienie nastepnie tłok A rozprÄża, a B ciÄ gnie w górÄ, itd.. 22 |
Data: Wrzesien 06 2011 15:11:10 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: to | begin PM pomijajÄ c pierwszy cykl Ale całkowicie nigdy siÄ nie zniesie. Jak cylinder byłby cały czas otwarty to pewnie starty byłyby sporo mniejsze. Może w czym innym jest problem? Np. w nierównomiernym obciÄ żeniu termicznym albo w pompowaniu zimnego powietrza do wydechu? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 23 |
Data: Wrzesien 06 2011 15:13:22 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: to | begin to Może w czym innym jest Albo może taki silnik pracuje bardziej równomiernie? W koĹcu to R4 z odłÄ czonymi 2 cylindrami, byÄ może ta "martwa" praca dwóch cylindrów jednak trochÄ wyrównuje obciÄ żenia na wale korbowym. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 24 |
Data: Wrzesien 06 2011 22:15:59 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-09-06, to wrote: Ale całkowicie nigdy się nie zniesie. Jak cylinder byłby cały czas Pewnie nie. Krzysiek Kiełczewski 25 |
Data: Wrzesien 06 2011 22:18:45 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: to | begin Krzysiek Kielczewski Ale całkowicie nigdy siÄ nie zniesie. Jak cylinder byłby cały czas Bo? Nie ma siły, żeby sprÄżanie nie powodowało strat, nawet jeĹli potem rozprÄżanie czÄĹciowo je znosi (albo na odwrót). MyĹlÄ, że tu chodzi o to, że ten silnik jest doładowany. Wtedy po przy zamkniÄtych dwóch cylindrach turbo pompuje tylko do dwóch wiÄc może tam wytworzyÄ wiÄksze ciĹnienie. HEMI jest z kolei silnikiem atmosferycznym. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 26 |
Data: Wrzesien 07 2011 08:24:53 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: Ukaniu |
Bo? Taka jest fizyka na poziomie dawnej szkoły podstawowej. Nie ma siły, żeby sprężanie nie powodowało strat, nawet jeśli potem Rozrysuj sobie obieg termodynamiczny. I nie częściowo znosi tylko może znosić całkowicie. Myślę, że tu chodzi o to, że ten silnik jest doładowany. Wtedy po przy Jakie zyski według Ciebie mają otwarte zawory? - ciągniesz tłok bo musisz zassać powietrze - wydajesz na to energię - pchasz tłok bo musisz wytłoczyć powietrze - wydajesz na to energię Zasysanie i wypychanie powietrza kosztuje energię ze względu na opory przepływu. Powietrze ma koreśloną masę i ją trzeba przepchać. Powietrze zasysane niepotrzebnie wychładza cylinder. -- Pozdrawiam, Łukasz 27 |
Data: Wrzesien 06 2011 23:26:08 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: kogutek | > Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie miałoby się to "znosić". Raczej w > filmiku jest błąd lub coś źle zinterpretowałeś. Link! ;) > pomijając pierwszy cykl tłok A rozpręza gaz -> strata potem tłok B rozpręza gaz -> strata, ale mniejsza bo tłok A jest ciagniety do góry przez podciśnienie nastepnie tłok A rozpręża, a B ciągnie w górę, itd.. Fajna teoria, tylko nieprawdziwa. Popatrz na allegro jak wyglądają wały wykorbione do silników cztero cylindrowych rzędowych. w opisie na onecie i na filmiku wyłączają 2 i 3. Z pracy rozrządu wychodzi że wał wykorbiony jest typowy bo pali 1 3 4 2 -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 28 |
Data: Wrzesien 07 2011 08:00:50 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: PM | ? w sumie nie ma znaczenia, tyle że oba odłączone cylindry równocześnie pochłaniają energie a potem ją oddają chyba faktycznie spełniają role "koła zamachowego" jak już było wcześniej napisane. i może to jest nawet bardziej pożądany efekt? 29 |
Data: Wrzesien 06 2011 14:45:01 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: kamil d | W dniu 2011-09-06 13:01, to pisze: Link! ;) http://www.youtube.com/watch?v=yxjGTBF-dVY -- kamil d 30 |
Data: Wrzesien 06 2011 13:14:01 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: Ukaniu |
cylindrze sa zamkniete! O obiegi termodynamiczne. Jak zawory by były otwarte to występowały by straty przepływu, niepotrzebne pompowanie powietrza, pobierajace energię. Jak zawory są zamknięte to w idealnym przypadku taki cylinder nie pobiera ani nie oddaje energii. Mówię o obiegu uśrednionym po pełbym obiegu sprężanie - rozprężanie. Takie wiadomości były w podręczniku do fizyki w 8 klasie szkoły podstawowej ZTCP. -- Pozdrawiam, Łukasz 31 |
Data: Wrzesien 06 2011 13:22:37 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: Wojciech Wrodarczyk | W dniu 2011-09-06 12:17, mar jan pisze: specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow VW -Lepiej jest jak są zamknięte. Gdyż w silniku 4 cylindrowym, po odłączeniu 2 cylindrów mamy 2 cylindrowego 4-suwa. Zatem na cztery takty silnika tylko dwa są taktami pracy. Dwa pozostałe muszą przetrwać siłą rozpędu. Oczywiście w tym celu można zastosować koło zamachowe lub dwumasowe, ale lepiej wykorzystać co innego. Zakładamy, że pracują cylindry 1 i 3, natomiast 2 i 4 są zamknięte. Wówczas podczas pracy cylindra 1 cylindry 2 i 4 są ściskane, więc część energii pracy idzie właśnie w cylindry 2 i 4, wytwarzając poprzez przemianę adiabatyczną wysokie ciśnienie w tych cylindrach. Podczas kolejnego suwu (wolnego), cylinder 3 się ściska, 1 opróżnia, natomiast cylindry 2 i 4 wykonują pracę dekompresji (kompresja spowodowała nadanie im energii potencjalnej, którą podczas dekompresji zamieniają na pracę). Sytuacja jest analogiczna podczas kolejnego suwu pracy cylindra 3. Takie rozwiązanie wydaje się lepsze od otwartych zaworów, pomijąc już inne negatywne kwestie otwartych zaworów. 32 |
Data: Wrzesien 06 2011 13:44:27 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: Tomasz Finke | W dniu 2011-09-06 12:17, mar jan pisze: specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow VW - Wymyślili? Czytałem daawno temu w Przeglądzie Technicznym o takim pomyśle, który miał być zastosowany w nowym modelu Forda - Sierrze ;-) T. 33 |
Data: Wrzesien 06 2011 12:53:35 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: Piotr Czyż | mar jan pisze: specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow Nic nie wymyślił. Odłączane cylindry były już w Porsche 928 ponad 20 lat temu. -- Piotr Czyż 34 |
Data: Wrzesien 06 2011 15:45:17 | Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory? | Autor: Tomek | Użytkownik "Piotr Czyż" napisał specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow jeśli chodzi o czterocylindrowce to to byłby chyba pierwszy z odłączalnymi cylindrami, wcześniej były ale w jednostkach wyposażonych w 6 czy 8 cylindrów (jak chociażby w tej porszawce) poza tym wątkotwórcy bardziej chodziło o te zamknięte zawory niż o to czy to był pierwszy silnik czy nie -- Tomek |
Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?

