2.0 HDI świece żarowe
1 | Data: Grudzien 21 2010 15:11:15 |
Temat: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe | |
Autor: nexus6 | Czeć 2 |
Data: Grudzien 21 2010 15:20:46 | Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe | Autor: mirek | Użytkownik "nexus6" napisał w wiadomości Cześć hej, jesteś pewien, że to świece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo 2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 tyś. parkowany tylko pod chmurką, na wsi. Zarówno w tym roku jak i w zeszłe mrozy odpala za pierwszym razem. Po mocno moroźnej nocy (-15 i więcej) trzeba nieco dłużej potrzymać (ok. 5 sek). -- Mirek 3 |
Data: Grudzien 21 2010 15:38:17 | Temat: Re: 2.0 HDI ďż˝wiece ďż˝arowe | Autor: nexus6 | W dniu 2010-12-21 15:20, mirek pisze: UÂżytkownik napisaÂł w wiadomoÂści Nie jestem pewny, ze to Ĺwiece. ChcÄ to sprawdziÄ. Paliwo i aku OK. pozdrawiam nexus 4 |
Data: Grudzien 21 2010 21:53:12 | Temat: Re: 2.0 HDI ďż˝wiece ďż˝arowe | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze: Nie jestem pewny, ze to Ĺwiece. ChcÄ to sprawdziÄ. Paliwo i aku OK. Z tym wielokrotnym dogrzewaniem Ĺwiec uważaj - to cholerstwo potrafi wyciÄ gnÄ Ä z aku tyle mocy, że może nie mieÄ siły odpowiednio zakrÄciÄ. Sprawdź dokładniej aku, może zabierz go do domu i podładuj. Może siÄ okazaÄ, że prÄ d na pierwszy strzał owszem daje odpowiedni, ale pojemnoć już nie ta. Mój pali po jednokrotnym grzaniu Ĺwiec praktycznie na dotyk. Po nocy z temperaturami rzÄdu -15 stopni, trzeba zakrÄciÄ sekundÄ, dwie, trzy dłużej. Przebieg to 168kkm. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 5 |
Data: Grudzien 22 2010 07:11:43 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Agent |
W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze: Przecież na krÄcenie siÄ nie skarży. Mój pali po jednokrotnym grzaniu Ĺwiec praktycznie na dotyk. Po nocy z temperaturami rzÄdu -15 stopni, trzeba zakrÄciÄ sekundÄ, dwie, trzy dłużej. Przebieg to 168kkm.NastÄpna super rada to mój pali od strzała... 6 |
Data: Grudzien 22 2010 09:17:17 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-12-22 07:11, Agent pisze:
Akurat to może byÄ złudne. Mój krÄci jak głupi, sÄ siadowi krÄcił słabiej, choÄ wydawało siÄ, że wystarczajÄ co dobrze. Ja spokojnie odpaliłem, on nie. PodpiÄliĹmy jego auto na kablach, zakrÄcił żwawiej i odpalił bezproblemowo. Mój pali po jednokrotnym grzaniu Ĺwiec praktycznie na dotyk. Po nocy zNastÄpna super rada to mój pali od strzała... Te, moderator... -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 7 |
Data: Grudzien 22 2010 10:17:31 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Agent |
W dniu 2010-12-22 07:11, Agent pisze: CoĹ w tym może byÄ ale jak da rade 4 razy pokrÄciÄ po 10 sekund to raczej nie to. Mój pali po jednokrotnym grzaniu Ĺwiec praktycznie na dotyk. Po nocy zNastÄpna super rada to mój pali od strzała... A co :) Te dodatkowe przechwałki mu nie pomagajÄ 8 |
Data: Grudzien 22 2010 11:00:26 | Temat: Re: 2.0 HDI ďż˝wiece ďż˝arowe | Autor: Sebastian Sawicki | On 22.12.2010 10:17, Agent wrote: Akurat to może byÄ złudne. Mój krÄci jak głupi, sÄ siadowi krÄcił Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7V ale silnik Ci juz nie odpali. S. 9 |
Data: Grudzien 22 2010 12:53:55 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Agent |
On 22.12.2010 10:17, Agent wrote: To już chyba mocno zarżniÄta maszyna która nie ma kompresji. Jak tylko nie jest to krÄcenie typu ostatnie tchnienie gdzie można liczyÄ pojedyncze obroty rozrusznika to auto musi zapaliÄ. 10 |
Data: Grudzien 22 2010 14:49:04 | Temat: Re: 2.0 HDI ďż˝wiece ďż˝arowe | Autor: Sebastian Sawicki | On 22.12.2010 12:53, Agent wrote: To już chyba mocno zarżniÄta maszyna która nie ma kompresji. Jak tylko przeczytaj to co napisalem odnosnie wymaganej predkosci obrotowej walu korbowego i reakcji sterownika silnika HDI. S. 11 |
Data: Grudzien 23 2010 08:13:06 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Agent |
On 22.12.2010 12:53, Agent wrote: Nie mogÄ sobie wyobraźniÄ aby silnik który krÄci na tyle żwawo że nie można zauważyc różnicy pomiedzy normalnym krÄceniem nie zapalił z powodu za małych obrotów. CiĹnienie na CR musi byc oczywiĹcie odpowiednie ale to jest zapewnione przy "jako takim" krÄceniu. JakoĹ tego nie czujÄ co piszesz. Masz opis tego gdzieĹ? 12 |
Data: Grudzien 23 2010 09:27:33 | Temat: Re: 2.0 HDI ďż˝wiece ďż˝arowe | Autor: Tomasz Gorbaczuk | ďťżUżytkownik "Agent" napisał w wiadomoĹci grup Nie mogÄ sobie wyobraźniÄ aby silnik który krÄci na tyle żwawo że nie można zauważyc różnicy pomiedzy normalnym krÄceniem nie zapalił z powodu za małych obrotów. CiĹnienie na CR musi byc oczywiĹcie odpowiednie ale to jest zapewnione przy "jako takim" krÄceniu. JakoĹ tego nie czujÄ co piszesz. Masz opis tego gdzieĹ? W 1.9 dCi minimalne prÄdkoć obrotowa przy której możliwy jest rozruch wynosi 300 obr/min (źródło - Instrukcja serwisowa, rozdział 13B - układ wtrysku diesel) Poniżej tej prÄdkoĹci komputer wtrysku nie zezwala na rozruch. Wprawdzie dyskusja dotyczy HDI - ale raczej jest podobnie. Pzdr TG 13 |
Data: Grudzien 23 2010 14:36:35 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Agent |
Użytkownik "Agent" napisał w wiadomoĹci grupMoże i racja. Chociaż kłóci sie to z logikÄ jeĹli auto mogłoby odpalic a nie odpali bo sterownik blokuje 14 |
Data: Grudzien 23 2010 16:17:04 | Temat: Re: 2.0 HDI ďż˝wiece ďż˝arowe | Autor: Tomasz Gorbaczuk | ďťżUżytkownik "Agent" napisał w wiadomoĹci grup >W 1.9 dCi minimalne prÄdkoć obrotowa przy której możliwy jest rozruch >wynosi 300 obr/min Mechanikiem nie jestem, ale z tego co poczytałem wynika, że poniżej tej prÄdkoĹci obrotowej nie jest zapewnione odpowiednie ciĹnienie w rampie wtryskowej, które w fazie rozruchu powinno byÄ wiÄksze od 1050 barów (jeĹli ten warunek nie jest spełniony, komputer wtrysku nie zezwala na rozruch) Pzdr TG 15 |
Data: Grudzien 23 2010 00:06:54 | Temat: Re: 2.0 HDI ďż˝wiece ďż˝arowe | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-22 11:00, Sebastian Sawicki pisze: Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7VJesteĹ pewien tego co napisałeĹ? 16 |
Data: Grudzien 23 2010 00:06:18 | Temat: Re: 2.0 HDI ďż˝wiece ďż˝arowe | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-22 09:17, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Dokładnie.Akurat to może byÄ złudne. Mój krÄci jak głupi, sÄ siadowi krÄciłZ tym wielokrotnym dogrzewaniem Ĺwiec uważaj - to cholerstwo potrafi Mój pali jak tylko pomyĹlÄ, że już przekrÄcam kluczyk.Mój pali po jednokrotnym grzaniu Ĺwiec praktycznie na dotyk. Po nocy zNastÄpna super rada to mój pali od strzała... 17 |
Data: Grudzien 22 2010 19:24:02 | Temat: Re: 2.0 HDI ďż˝wiece ďż˝arowe | Autor: Tomasz Gorbaczuk | ďťżUżytkownik "Agent" napisał w wiadomoĹci grup Z tym wielokrotnym dogrzewaniem Ĺwiec uważaj - to cholerstwo potrafi wyciÄ gnÄ Ä z aku tyle mocy, że może nie mieÄ siły odpowiednio zakrÄciÄ.>Sprawdź dokładniej aku, może zabierz go do domu i podładuj. Może siÄ >okazaÄ, że prÄ d na pierwszy strzał owszem daje odpowiedni, ale pojemnoć >już nie ta. Przecież na krÄcenie siÄ nie skarży. Samo krecenie nie wystarczy, musi byÄ odpowiednia predkosc obrotowa walu. Pzdr TG 18 |
Data: Grudzien 23 2010 00:04:42 | Temat: Re: 2.0 HDI ďż˝wiece ďż˝arowe | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze: Nie jestem pewny, ze to Ĺwiece. ChcÄ to sprawdziÄ. Paliwo i aku OK.Możesz mieÄ gówniany olej. Raczej na pewno. 19 |
Data: Grudzien 21 2010 21:11:17 | Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe | Autor: ToMasz | mirek pisze: Użytkownik "nexus6" napisał w wiadomościnie żebym sie chwalił, ale moja Xsara ma na liczniku 160tyś (tyle wyświatla a ile ma to nie niewiem) ma oryginalne świece zarowe. Tyle ze w HDi to sie tylko zimą zapalają i to na bardzo krótki czas. Zapalam tak ze przekręcam kluczyk, i czekam aż elektryczna pompa paliwa skończy pompować - wtedy dopiero kręce rozrusznikiem. Zapala _zawsze_ od razu. 15 stopni poniżej zera szkodzi zamkom w drzwiach, klapa przymarza do zderzaka, ale silnik - zapala. Był w zeszłym roku problem ze nie chciała zapalać a objaw był podobny do padającego akumulatora. Rozrusznik kręcił tak trochę niemrawo, jakby za wolno. przyczyna - szczotki. po wymianie "rwie" jak dziki. Co do świec. odkręć im zasilanie. weź kabel podłącz do niego żarówke (>50W) i dotykaj nią po kolei syków świec. jak zarówka sie zaświeci ( a nie zrobiłeś zwarcia) - swiece są OK. ToMasz 20 |
Data: Grudzien 22 2010 07:13:47 | Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe | Autor: Agent |
mirek pisze: Czy każda odpowiedź musi zawieraż opis jak to mój diesel super pali? Co do świec. odkręć im zasilanie. weź kabel podłącz do niego żarówke To pierwsza dobra rada. 21 |
Data: Grudzien 22 2010 09:20:42 | Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe | Autor: Mariusz Chwalba | On Wed, 22 Dec 2010 07:13:47 +0100, Agent wrote: [...]Użytkownik "nexus6" napisał w wiadomości Co do świec. odkręć im zasilanie. weź kabel podłącz do niego żarówke Zwrócić też uwagę, czy czasami jakaś nie świeci słabiej. Albo omomierzem (do masy), czy oporności mają te same. Świeca może się kończyć, ale komputer jeszcze tego jeszcze nie rejestruje. Jak już multimetr rano wyciągniesz, to sprawdziłbym przy okazji napięcie na akumulatorze przed rozruchem (powinno być ponad 12.5V i nie spadać widocznie przy włączonych światłach) i po rozruchu (ładowanie, przy włączonych światłach i nawiewach powinno być powyżej 14V). Tak na wszelki wypadek. Trzecie sprawdziłbym paliwo, przez zatankowanie gdzie indziej. Chyba, że z różnych stacji korzystasz. No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje dość duże opory rozrusznikowi - to poznasz "na słuch", że niezbyt żwawo kręci silnikiem. W takim wypadku doładować akumulator. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba 22 |
Data: Grudzien 23 2010 00:11:22 | Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-22 09:20, Mariusz Chwalba pisze: Zwrócić też uwagę, czy czasami jakaś nie świeci słabiej. Albo omomierzemCO zrobić jak każda świeczka wskaże inną wartość oporności? Jaka powinna być oporność? Jak ma się oporność do nagaru na świecy? Trzecie sprawdziłbym paliwo, przez zatankowanie gdzie indziej. Chyba, żeJeśli tankuje na różnych to bardzo źle, nie może w tej sytuacji wykluczyć, że to paliwo. No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje dość duże opory Rozrusznik kręci się w oleju? - to poznasz "na słuch", że niezbyt żwawo kręci silnikiem. W takim wypadkuW takim przypadku ZMIENIĆ OLEJ !!! 23 |
Data: Grudzien 23 2010 08:02:41 | Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe | Autor: Mariusz Chwalba | On Thu, 23 Dec 2010 00:11:22 +0100, Filip KK wrote: Zwrócić też uwagę, czy czasami jakaś nie świeci słabiej. Albo omomierzemCO zrobić jak każda świeczka wskaże inną wartość oporności? Zapytać dalej na grupie. Albo jechać do mechanika. Jaka powinna być oporność? Mniej-więcej taka sama. Kończenie się świecy można zaobserwować po teście "na żarówkę", tam się spore różnice robią. Jak ma się oporność do nagaru na świecy? Nijak. Ale przegwizdanie omomierzem świec to 3 minuty roboty i nie wymaga demontażu niczego istotnego. [...] No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje dość duże opory Nie wiem jak u Ciebie, u mnie kręci silnikiem. - to poznasz "na słuch", że niezbyt żwawo kręci silnikiem. W takim wypadkuW takim przypadku ZMIENIĆ OLEJ !!! Dyskusyjne. Jestem raczej zwolennikiem praktyki używania klasy lepkości oleju przewidzianej przez producenta. Producent zaś zwykle przewiduje, że rozrusznik musi w różnych warunkach tym silnikiem kręcić. Jeżeli na doładowanym akumulatorze odpali normalnie, problem jest w okolicach ładowania (bo nie daje rady najwyraźniej go doładować). Jeśli nie da rady, to można szukać dalej. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba 24 |
Data: Grudzien 23 2010 08:32:29 | Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe | Autor: ToMasz | Mariusz Chwalba pisze: On Thu, 23 Dec 2010 00:11:22 +0100, Filip KK wrote:pojechaliści panowie troszkę skrótami myślowymi. W praktyce, omomierzem bym tej swiecy nie mierzył, bo wyjedzie prawie zwarcie na każdej. Trzeba by zmierzyć prąd, i dopiero ten prąd porównywać. Amperomierza tylko chyba na takie prądy brak.... Bo coś mi sie wydaje ze 10A dla takiej swiecy to pikuś.... ToMasz 25 |
Data: Grudzien 23 2010 08:55:59 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe | Autor: Mariusz Chwalba | On Thu, 23 Dec 2010 08:32:29 +0100, ToMasz wrote: pojechaliĹci panowie troszkÄ skrótami myĹlowymi. W praktyce, omomierzemZwróciÄ też uwagÄ, czy czasami jakaĹ nie Ĺwieci słabiej. Albo omomierzemCO zrobiÄ jak każda Ĺwieczka wskaże innÄ wartoć opornoĹci? Ale bez przesady, Ĺwiece żarowe majÄ opornoĹci miÄdzy 0.2Ί ("szybkie") do gdzieĹ 1Ί. To jest spokojnie mierzalne przeciÄtnym multimetrem. Nawet przy błÄdach pomiarowych, bÄdziesz te błÄdy miał takie same na każdej Ĺwiecy. Trzeba Mechanik sprawdzi to wpinajÄ c żarówkÄ w szereg miÄdzy ĹwiecÄ a zasilaniem i bÄdzie oceniał po jasnoĹci Ĺwiecenia tej żarówki. Mam wrażenie, że multimetr bÄdzie dokładniejszy :-) pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba 26 |
Data: Grudzien 23 2010 11:39:21 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe | Autor: J.F. | Użytkownik "Mariusz Chwalba" napisał Ale bez przesady, Ĺwiece żarowe majÄ opornoĹci miÄdzy 0.2Ί ("szybkie") do 0.2 ohm to juz nie bardzo. Kabelki miernika maja tyle. Poza tym trzeba wszystko rozlaczyc. J. 27 |
Data: Grudzien 23 2010 11:54:33 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe | Autor: Mariusz Chwalba | On Thu, 23 Dec 2010 11:39:21 +0100, J.F. wrote: Ale bez przesady, Ĺwiece żarowe majÄ opornoĹci miÄdzy 0.2Ί ("szybkie") do Albo i wiÄcej. Ale to nie przeszkadza przy porównaniu, czy wszystkie Ĺwiece tÄ samÄ opornoć majÄ . Poza tym trzeba wszystko rozlaczyc. Podejrzewam, że przy przekaźnikach jest wygodny dostÄp. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba 28 |
Data: Grudzien 22 2010 19:19:43 | Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe | Autor: Tomasz Gorbaczuk | ?Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup Co do świec. odkręć im zasilanie. weź kabel podłącz do niego żarówke To pierwsza dobra rada. Raczej niekoniecznie. Ostatnio wymieniłem dwie świece które miały zwarcie. Miarodajny test bez wykręcania - jedynie omomierz (dokładny). Pzdr TG 29 |
Data: Grudzien 22 2010 07:09:43 | Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe | Autor: Agent |
Użytkownik "nexus6" napisał w wiadomościNo toś pomógł. 30 |
Data: Grudzien 21 2010 15:36:03 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe | Autor: Sebastian Sawicki | Jak go odpalasz to jak zniknie kontrolka swiec zarowych to poczekaj jeszcze chwile. Uslyszysz jak sie wylacza pompa paliwa a potem bedzie jeszcze jedno pykniecie - wtedy dopiero przestaja grzac swiece zarowe. 31 |
Data: Grudzien 22 2010 07:14:55 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe | Autor: Agent |
Jak go odpalasz to jak zniknie kontrolka swiec zarowych to poczekaj jeszcze chwile. Uslyszysz jak sie wylacza pompa paliwa To ciekawe, weź to rozwiĹ. 32 |
Data: Grudzien 22 2010 08:59:52 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe | Autor: Sebastian Sawicki | On 22.12.2010 07:14, Agent wrote:
Musisz sie wsluchac sie w dzwieki przy uruchamianiu, przekrecasz kluczyk, slyszysz dzwiek pompy paliwa, gasnie kontrolka swiec zarowych, potem po chwili znika dzwiek pompy. Jak poczekasz jeszcze dluzej to pyknie przekaznik, wtedy przestaja grzac swiece zarowe. U mnie tak jest, ze jak jest duzy mroz, i sprobuje odpalac od razu jak zgasnie kontrolka swiec to musze krecic dobre pare sekund (3? 5? nie pamietam bo raz tylko tak odpalem). Jak poczekam (tylko jak jest spory mroz) zgodnie z instrukcja powyzej to odpala po 2 - 3 przekreceniach walem. Byc moze swiece zarowe sa u mnie tez juz troche zmeczone, nie wiem, ale powyzsza procedura sie sprawdza wiec ja stosuje. W HDI jest jeszcze taki myk, ze jak wal korbowy podczas uruchamiania nie osiagnie jakiejs tam zalozonej predkosci (calkiem sporej), to sterownik silnika nie odpali. Dlatego tez, bardzo dobry akumulator to podstawa, bo nawet ten ktory kreci pozornie dobrze, moze nie wystarczyc. S. 33 |
Data: Grudzien 22 2010 10:21:23 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe | Autor: Agent |
On 22.12.2010 07:14, Agent wrote: Jesli w ogóle ma elektrycznÄ niskiego ciĹnienia to czy czasem nie chodzi ona cały czas. W benzynówkach tez słychac dźwiÄk pompy tylko chwilÄ co nie oznacza że pompa chodzi tylko przez ten momemt. 34 |
Data: Grudzien 22 2010 09:56:30 | Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 22 Dec 2010 10:21:23 +0100, Agent napisał(a): Jesli w ogóle ma elektryczną niskiego ciśnienia to czy czasem nie chodzi tak, ma elektryczną niskiego ciśnienia. Zawsze. W dodatku komputer nie włączy zapłonu (wtrysku) jak na pompie wysokiego ciśnienia nie będzie odpowiedniego cisnienia paliwa z bardzo małą tolerancją od pompy z baku. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 35 |
Data: Grudzien 22 2010 12:56:07 | Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe | Autor: Agent |
Dnia Wed, 22 Dec 2010 10:21:23 +0100, Agent napisał(a):Tu się akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej niskiego ciśnienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma jej tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM. 36 |
Data: Grudzien 22 2010 12:59:31 | Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe | Autor: Sebastian Sawicki | On 22.12.2010 12:56, Agent wrote: tak, ma elektryczną niskiego ciśnienia. Zawsze.Tu się akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej Autorowi chodzilo zapewne o to, ze ma ja zawsze 2.0 HDI.. S. 37 |
Data: Grudzien 22 2010 12:09:03 | Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 22 Dec 2010 12:56:07 +0100, Agent napisał(a): Tu się akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 38 |
Data: Grudzien 23 2010 08:15:43 | Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe | Autor: Agent |
Dnia Wed, 22 Dec 2010 12:56:07 +0100, Agent napisał(a):I pompa elektryczna się wyłącza? 39 |
Data: Grudzien 23 2010 11:50:27 | Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe | Autor: Waldek Godel | Dnia Thu, 23 Dec 2010 08:15:43 +0100, Agent napisał(a): Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.I pompa elektryczna się wyłącza? Nie. A dlaczego miałaby się wyłączać? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 40 |
Data: Grudzien 23 2010 18:22:48 | Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe | Autor: ToMasz | Waldek Godel pisze: Dnia Thu, 23 Dec 2010 08:15:43 +0100, Agent napisał(a):obydwaj macie racje. jak sie przekręci kluczyk w stacyjce, to pompa "nabije" ciśnienia i... co ma kręcić w nieskonczoność? wyłącza sie. Nie wiem ile to trwa, 10 moze 15 sekund ale napewno sie wyłącza. natomiast jak silnik zapali to pompa elektryczna w baku pompuje bez przerwy. ToMasz 41 |
Data: Luty 16 2012 12:16:29 | Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2010-12-22 13:09, Waldek Godel pisze: Dnia Wed, 22 Dec 2010 12:56:07 +0100, Agent napisał(a):A co powiesz o 2,0HDI 90KM na osprzęcie siemensa, który to nie ma tej pompki jak silnik na osprzęcie Boscha?? 42 |
Data: Grudzien 21 2010 15:43:24 | Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe | Autor: CeSaR | Podejrzewam świece żarowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys). Eeeeee, jakoś mi się wierzyć nie chce żeby po 80kkm świece były do wymiany.. Mimo wszystko sprawdź najpierw baterię. A może wtryski zasyfiłeś jakimś trefnym paliwem? C 43 |
Data: Grudzien 21 2010 16:42:57 | Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe | Autor: Rafal | Na zimnym silniku przy odłączonej listwie zasilania świec, każda powinna mieć 44 |
Data: Grudzien 22 2010 07:08:43 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe | Autor: Agent |
Czeć Ĺwiece żarowe można sprawdziÄ bez odkrÄcania ( przynajmniej tak pobieżnie ale i tak z dużym prawdopodobieĹstwem) 45 |
Data: Grudzien 22 2010 15:34:03 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2010-12-21, nexus6 wrote: Podejrzewam świece żarowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys). Najprostszy test: Wykręcić, podpiąć do akumulatora, popatrzeć czy się nagrzewają. Jak padnięte - zobaczysz. Jak nie wszystkie będą dobrze grzały - zobaczysz. A na za słabo grzejące, za to równo - masz małe szanse. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 46 |
Data: Grudzien 22 2010 22:23:46 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-12-22 15:34, Krzysiek Kielczewski pisze: On 2010-12-21, wrote: A jak dobre to możesz je uwaliÄ. Może nie dotyczyÄ 2.0HDi (bo nie wiem w sumie jak w nim z tym jest), ale w niektórych nowych dieslach, Ĺwiece wcale nie sÄ podpiÄte pod 12V tylko sporo mniej (nawet 4,4V). -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 47 |
Data: Grudzien 22 2010 23:57:54 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2010-12-22, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote: A jak dobre to możesz je uwalić. Może nie dotyczyć 2.0HDi (bo nie wiem w Nie wiedziałem. A czemu tak zrobili, żeby dawać grubsze przewody? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 48 |
Data: Grudzien 22 2010 23:36:45 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe | Autor: nexus6 | WiÄc tak 49 |
Data: Grudzien 23 2010 00:19:13 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-22 23:36, nexus6 pisze: na razie testy zawieszone, temperatura wzrosła. Wczoraj jeszcze było -7 Ale Ĺwiece mogÄ nadal grzaÄ. Może za krótko grzałem, poczekam na mróz. Ja ostatnio spróbowałem odpaliÄ bez grzania Ĺwiec, od razu przekrÄciłem silnik i troszkÄ ciÄżej mu było ale odpalił po 2 sekundach bez problemu przy -8 stopniach. WiÄc z tymi Ĺwieczkami to też tak siÄ nie napalaj, powinieneĹ mieÄ dobry akumulator, to jest podstawa. Silnik od razu po zaskoczeniu Jedna Ĺwieca jak bÄdzie grzała, to też silnik musi równiutko pracowaÄ. Obroty wału korbowego na ostrym mrozie przy rozruchu sÄ nienadzwyczajne. Akumulator masz padniÄty, moim zdaniem. Rozrusznik, jak każdy inny, ma za zadanie krÄciÄ. 50 |
Data: Grudzien 23 2010 18:38:34 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe | Autor: ToMasz | Aku chyba jednak jest sprawny (nie jest stary, ładowanie OK). Przełóż moze aku z samochodu kogoĹ z rodziny - bÄdziesz wiedział. Co do rozrusznika - cieżka sprawa. Przez wiekszoć życia byłem zdania ze jak krÄci to jest dobry. dopiero parÄ lat temu, jak zaczÄ łem jeździÄ citroenami to "odkryłem" ze w rozruszniku sÄ 4 szczotki, i jak któraĹ padnie (albo prawie padnie) to rozrusznik krÄci, ale z takÄ jakÄ Ĺ nieĹmiałoĹciÄ . W moim aucie rozrusznik przeżył tyle co sprzÄgło wiec bardzo krótko. Jak by CiÄ interesowało jak wyglÄ da Twój rozrusznik w Ĺrodku (Naprawa) - zobacz sobie: http://infobot.pl/r/1THU Mimo ze taka naprawa kosztuje parÄ godzin pracy +szczotki za 20zł, to jednak pamietaj, ze nie koniecznie rozrusznik jest sprawcÄ problemów. ToMasz 51 |
Data: Grudzien 23 2010 00:04:00 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze: Czeć Na Ĺwieczkach może byÄ nagar. Albo może jakaĹ nie działaÄ, jedna, dwie.. JeĹli rozrusznik krÄci jakbyĹ korbkÄ silnik odpalał, to akumulator masz słaby. 52 |
Data: Grudzien 23 2010 06:37:58 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe | Autor: Tomasz Gorbaczuk | ďťżUżytkownik "Filip KK" napisał w wiadomoĹci grup W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze: Czeć>Najpierw opis sytuacji. Na Ĺwieczkach może byÄ nagar. Albo może jakaĹ nie działaÄ, jedna, dwie.. JeĹli rozrusznik krÄci jakbyĹ korbkÄ silnik odpalał, to akumulator masz słaby. Albo wyrobione tuleje rozrusznika. Na dwóch dobrych Ĺwiecach sprawny silnik odpala spokojnie przy -20 st. (sprawdzone wielokrotnie) Pzdr TG 53 |
Data: Grudzien 24 2010 11:51:50 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-23 06:37, Tomasz Gorbaczuk pisze: Albo wyrobione tuleje rozrusznika. Na dwóch dobrych Ĺwiecach sprawnyDokładnie tak jak mówisz. Nie wiem czemu aż tak bardzo koledzy zachÄcajÄ do sprawdzania _każdej_jednej_ Ĺwiecy omomierzem/amperomierzem/voltomierzem. Ja w poprzednim aucie miałem 3 Ĺwieczki przepalone, zorientowałem siÄ o tym po 2 zimach normalnego odpalania w najwiÄksze mrozy... 54 |
Data: Styczen 04 2011 15:56:47 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe rozwiÄ
zanie | Autor: nexus6 | W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze: CzećA wiÄc problemem był akumulator. Badały go dwa warsztaty jeden elektryk i jeden sprzedawca akumulatorów i obaj twierdzili, ze jest OK bo daje 200A przez ponad 10s bez spadku napiÄcia. Ale badali zawsze jak podjechałem autem, czyli nie w stanie "po mroźnej nocy". W koĹcu wkurzony zabrałem go do domu i zbadałem po swojemu. Otóż aku miał typowe objawy zasiarczanienia tj. ładował siÄ szybko i wyładowywał także. Na elektrodzie wyczytałem, że można to wykryÄ mierzÄ c gÄstoć elektrolitu akumulatora naładowanego. Ĺadowałem go do do wyraźnego gazowania i napiÄcia spoczynkowego 12,6V (mierzone godzinÄ po odłÄ czeniu prostownika) wtedy gÄstoć elektrolitu była jak dla akumulatora wyładowanego w połowie 1,2 g/cm3! Wyładowanie żarówkÄ 55W (tj 3,9A prÄ du) przez 2 godziny akumulatora po zdjÄciu z prostownika dało spadek napiÄcia do 11,8 V pod obiÄ żeniem żarówki i 12,1 V bez obciÄ żenia. Przy pojemnoći 77AH powinien móc zasilaÄ tÄ żarówkÄ prze kilkanaĹcie godzin! A 12,1 V to aku już mocno wyładowany. Poszedł na złom. Była to centra futura (stara, jeszcze polskiej produkcji). ZastÄ piła jÄ centra plus i krÄci jak dzika. Nie było jeszcze -10 w Poznaniu, ale przy -7 zapala od razu. Uwaga nowe centry futury (od 3 lat) nie sÄ już polskie, ale hiszpaĹskie i nie daje siÄ ich otworzyÄ aby sprawdziÄ elektrolit, dlatego wybrałem plusa. Może komuĹ pomogÄ tymi wywodami za WaszÄ pomoc dziÄkujÄ nexus 55 |
Data: Styczen 04 2011 16:00:27 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe rozwiÄ
zanie | Autor: Cavallino | Użytkownik "nexus6" napisał w wiadomoĹci news: W koĹcu wkurzony zabrałem go do domu i zbadałem po swojemu. Otóż aku miał typowe objawy zasiarczanienia tj. ładował siÄ szybko i wyładowywał także. Na elektrodzie wyczytałem, że można to wykryÄ mierzÄ c gÄstoć elektrolitu akumulatora naładowanego. Ĺadowałem go do do wyraźnego gazowania i napiÄcia spoczynkowego 12,6V (mierzone godzinÄ po odłÄ czeniu prostownika) wtedy gÄstoć elektrolitu była jak dla akumulatora wyładowanego w połowie 1,2 g/cm3! A jaka miała byÄ? Gazowanie to nie koniec ładowania akumulatora. Połowa - może byÄ. Czyli miałeĹ prawidłowe objawy przy aku naładowanym połowicznie. 56 |
Data: Styczen 04 2011 16:14:18 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe rozwiÄ
zanie | Autor: nexus6 | W dniu 2011-01-04 16:00, Cavallino pisze: Użytkownik "nexus6" napisał w wiadomoĹci news: A jaka miała byÄ?tak i brak ładowania. PrÄ d płynÄ cy przy podłÄ czonym prostowniku lub zasilaczu ustawionym na 14,5 V pomiÄdzy 100 a 200 mA nexus 57 |
Data: Styczen 04 2011 16:21:44 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe rozwiÄ
zanie | Autor: Cavallino | Użytkownik "nexus6" napisał w wiadomoĹci W dniu 2011-01-04 16:00, Cavallino pisze: Jaki znowu brak ładowania? Skoro gazował i był w połowie naładowany, to chyba jednak siÄ ładował? 58 |
Data: Styczen 04 2011 16:41:08 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe rozwiÄ
zanie | Autor: nexus6 | W dniu 2011-01-04 16:21, Cavallino pisze: Użytkownik "nexus6" napisał w wiadomoĹciTak i w tempie w jaki przjmował ładunek do pełna ładowanie trwałoby jeszcze 10,5 dnia przy założeniu prÄ du 150mA a ten spadał. pozdrawiam nexus 59 |
Data: Styczen 04 2011 16:50:43 | Temat: Re: 2.0 HDI Ĺwiece żarowe rozwiÄ
zanie | Autor: Cavallino | Użytkownik "nexus6" napisał w wiadomoĹci news: Skoro gazował i był w połowie naładowany, to chyba jednak siÄ ładował?Tak i w tempie w jaki przjmował ładunek do pełna ładowanie trwałoby jeszcze 10,5 dnia przy założeniu prÄ du 150mA a ten spadał. Znaczy do połowy ładowałeĹ go w kilka dni? Ĺťeby mieÄ pewnoć musiałbyĹ sprawdziÄ parametry przed ładowaniem, po ładowaniu do połowy i po ładowaniu na full. Jak rozumiem sprawdziłeĹ tylko w tym drugim momencie, ciÄżko na tej podstawie wyrokowaÄ o sprawnoĹci aku. |