2.0 HDI świece arowe
1 | Data: Grudzien 21 2010 15:11:15 |
Temat: 2.0 HDI świece arowe | |
Autor: nexus6 | Cze 2 |
Data: Grudzien 21 2010 15:20:46 | Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe | Autor: mirek | Uytkownik "nexus6" napisa w wiadomoci Cze hej, jeste pewien, e to wiece? Aku masz dobry? Paliwo dobre? Ja mam Berlingo 2005 z tym samym silnikiem, przepieg blisko 120 ty. parkowany tylko pod chmurk, na wsi. Zarwno w tym roku jak i w zesze mrozy odpala za pierwszym razem. Po mocno moronej nocy (-15 i wicej) trzeba nieco duej potrzyma (ok. 5 sek). -- Mirek 3 |
Data: Grudzien 21 2010 15:38:17 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: nexus6 | W dniu 2010-12-21 15:20, mirek pisze: U¿ytkownik napisa³ w wiadomo¶ci Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK. pozdrawiam nexus 4 |
Data: Grudzien 21 2010 21:53:12 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze: Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK. Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uwaaj - to cholerstwo potrafi wyciągnąć z aku tyle mocy, e moe nie mieć siy odpowiednio zakręcić. Sprawd dokadniej aku, moe zabierz go do domu i podaduj. Moe się okazać, e prąd na pierwszy strza owszem daje odpowiedni, ale pojemno ju nie ta. Mj pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy duej. Przebieg to 168kkm. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokj." 5 |
Data: Grudzien 22 2010 07:11:43 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Agent |
W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze: Przecie na kręcenie się nie skary. Mj pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy duej. Przebieg to 168kkm.Następna super rada to mj pali od strzaa... 6 |
Data: Grudzien 22 2010 09:17:17 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-12-22 07:11, Agent pisze:
Akurat to moe być zudne. Mj kręci jak gupi, sąsiadowi kręci sabiej, choć wydawao się, e wystarczająco dobrze. Ja spokojnie odpaliem, on nie. Podpięliśmy jego auto na kablach, zakręci wawiej i odpali bezproblemowo. Mj pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy zNastępna super rada to mj pali od strzaa... Te, moderator... -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokj." 7 |
Data: Grudzien 22 2010 10:17:31 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Agent |
W dniu 2010-12-22 07:11, Agent pisze: Coś w tym moe być ale jak da rade 4 razy pokręcić po 10 sekund to raczej nie to. Mj pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy zNastępna super rada to mj pali od strzaa... A co :) Te dodatkowe przechwaki mu nie pomagają 8 |
Data: Grudzien 22 2010 11:00:26 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Sebastian Sawicki | On 22.12.2010 10:17, Agent wrote: Akurat to moe być zudne. Mj kręci jak gupi, sąsiadowi kręci Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7V ale silnik Ci juz nie odpali. S. 9 |
Data: Grudzien 22 2010 12:53:55 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Agent |
On 22.12.2010 10:17, Agent wrote: To ju chyba mocno zarnięta maszyna ktra nie ma kompresji. Jak tylko nie jest to kręcenie typu ostatnie tchnienie gdzie mona liczyć pojedyncze obroty rozrusznika to auto musi zapalić. 10 |
Data: Grudzien 22 2010 14:49:04 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Sebastian Sawicki | On 22.12.2010 12:53, Agent wrote: To ju chyba mocno zarnięta maszyna ktra nie ma kompresji. Jak tylko przeczytaj to co napisalem odnosnie wymaganej predkosci obrotowej walu korbowego i reakcji sterownika silnika HDI. S. 11 |
Data: Grudzien 23 2010 08:13:06 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Agent |
On 22.12.2010 12:53, Agent wrote: Nie mogę sobie wyobranić aby silnik ktry kręci na tyle wawo e nie mona zauwayc rnicy pomiedzy normalnym kręceniem nie zapali z powodu za maych obrotw. Ciśnienie na CR musi byc oczywiście odpowiednie ale to jest zapewnione przy "jako takim" kręceniu. Jakoś tego nie czuję co piszesz. Masz opis tego gdzieś? 12 |
Data: Grudzien 23 2010 09:27:33 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Uytkownik "Agent" napisa w wiadomości grup Nie mogę sobie wyobranić aby silnik ktry kręci na tyle wawo e nie mona zauwayc rnicy pomiedzy normalnym kręceniem nie zapali z powodu za maych obrotw. Ciśnienie na CR musi byc oczywiście odpowiednie ale to jest zapewnione przy "jako takim" kręceniu. Jakoś tego nie czuję co piszesz. Masz opis tego gdzieś? W 1.9 dCi minimalne prędko obrotowa przy ktrej moliwy jest rozruch wynosi 300 obr/min (rdo - Instrukcja serwisowa, rozdzia 13B - ukad wtrysku diesel) Poniej tej prędkości komputer wtrysku nie zezwala na rozruch. Wprawdzie dyskusja dotyczy HDI - ale raczej jest podobnie. Pzdr TG 13 |
Data: Grudzien 23 2010 14:36:35 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Agent |
Uytkownik "Agent" napisa w wiadomości grupMoe i racja. Chocia kci sie to z logiką jeśli auto mogoby odpalic a nie odpali bo sterownik blokuje 14 |
Data: Grudzien 23 2010 16:17:04 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Uytkownik "Agent" napisa w wiadomości grup >W 1.9 dCi minimalne prędko obrotowa przy ktrej moliwy jest rozruch >wynosi 300 obr/min Mechanikiem nie jestem, ale z tego co poczytaem wynika, e poniej tej prędkości obrotowej nie jest zapewnione odpowiednie ciśnienie w rampie wtryskowej, ktre w fazie rozruchu powinno być większe od 1050 barw (jeśli ten warunek nie jest speniony, komputer wtrysku nie zezwala na rozruch) Pzdr TG 15 |
Data: Grudzien 23 2010 00:06:54 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-22 11:00, Sebastian Sawicki pisze: Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7VJesteś pewien tego co napisaeś? 16 |
Data: Grudzien 23 2010 00:06:18 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-22 09:17, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Dokadnie.Akurat to moe być zudne. Mj kręci jak gupi, sąsiadowi kręciZ tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uwaaj - to cholerstwo potrafi Mj pali jak tylko pomyślę, e ju przekręcam kluczyk.Mj pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy zNastępna super rada to mj pali od strzaa... 17 |
Data: Grudzien 22 2010 19:24:02 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Uytkownik "Agent" napisa w wiadomości grup Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uwaaj - to cholerstwo potrafi wyciągnąć z aku tyle mocy, e moe nie mieć siy odpowiednio zakręcić.>Sprawd dokadniej aku, moe zabierz go do domu i podaduj. Moe się >okazać, e prąd na pierwszy strza owszem daje odpowiedni, ale pojemno >ju nie ta. Przecie na kręcenie się nie skary. Samo krecenie nie wystarczy, musi być odpowiednia predkosc obrotowa walu. Pzdr TG 18 |
Data: Grudzien 23 2010 00:04:42 | Temat: Re: 2.0 HDI �wiece �arowe | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze: Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.Moesz mieć gwniany olej. Raczej na pewno. 19 |
Data: Grudzien 21 2010 21:11:17 | Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe | Autor: ToMasz | mirek pisze: Uytkownik "nexus6" napisa w wiadomocinie ebym sie chwali, ale moja Xsara ma na liczniku 160ty (tyle wywiatla a ile ma to nie niewiem) ma oryginalne wiece zarowe. Tyle ze w HDi to sie tylko zim zapalaj i to na bardzo krtki czas. Zapalam tak ze przekrcam kluczyk, i czekam a elektryczna pompa paliwa skoczy pompowa - wtedy dopiero krce rozrusznikiem. Zapala _zawsze_ od razu. 15 stopni poniej zera szkodzi zamkom w drzwiach, klapa przymarza do zderzaka, ale silnik - zapala. By w zeszym roku problem ze nie chciaa zapala a objaw by podobny do padajcego akumulatora. Rozrusznik krci tak troch niemrawo, jakby za wolno. przyczyna - szczotki. po wymianie "rwie" jak dziki. Co do wiec. odkr im zasilanie. we kabel podcz do niego arwke (>50W) i dotykaj ni po kolei sykw wiec. jak zarwka sie zawieci ( a nie zrobie zwarcia) - swiece s OK. ToMasz 20 |
Data: Grudzien 22 2010 07:13:47 | Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe | Autor: Agent |
mirek pisze: Czy kada odpowied musi zawiera opis jak to mj diesel super pali? Co do wiec. odkr im zasilanie. we kabel podcz do niego arwke To pierwsza dobra rada. 21 |
Data: Grudzien 22 2010 09:20:42 | Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe | Autor: Mariusz Chwalba | On Wed, 22 Dec 2010 07:13:47 +0100, Agent wrote: [...]Uytkownik "nexus6" napisa w wiadomoci Co do wiec. odkr im zasilanie. we kabel podcz do niego arwke Zwrci te uwag, czy czasami jaka nie wieci sabiej. Albo omomierzem (do masy), czy opornoci maj te same. wieca moe si koczy, ale komputer jeszcze tego jeszcze nie rejestruje. Jak ju multimetr rano wycigniesz, to sprawdzibym przy okazji napicie na akumulatorze przed rozruchem (powinno by ponad 12.5V i nie spada widocznie przy wczonych wiatach) i po rozruchu (adowanie, przy wczonych wiatach i nawiewach powinno by powyej 14V). Tak na wszelki wypadek. Trzecie sprawdzibym paliwo, przez zatankowanie gdzie indziej. Chyba, e z rnych stacji korzystasz. No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje do due opory rozrusznikowi - to poznasz "na such", e niezbyt wawo krci silnikiem. W takim wypadku doadowa akumulator. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba 22 |
Data: Grudzien 23 2010 00:11:22 | Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-22 09:20, Mariusz Chwalba pisze: Zwrci te uwag, czy czasami jaka nie wieci sabiej. Albo omomierzemCO zrobi jak kada wieczka wskae inn warto opornoci? Jaka powinna by oporno? Jak ma si oporno do nagaru na wiecy? Trzecie sprawdzibym paliwo, przez zatankowanie gdzie indziej. Chyba, eJeli tankuje na rnych to bardzo le, nie moe w tej sytuacji wykluczy, e to paliwo. No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje do due opory Rozrusznik krci si w oleju? - to poznasz "na such", e niezbyt wawo krci silnikiem. W takim wypadkuW takim przypadku ZMIENI OLEJ !!! 23 |
Data: Grudzien 23 2010 08:02:41 | Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe | Autor: Mariusz Chwalba | On Thu, 23 Dec 2010 00:11:22 +0100, Filip KK wrote: Zwrci te uwag, czy czasami jaka nie wieci sabiej. Albo omomierzemCO zrobi jak kada wieczka wskae inn warto opornoci? Zapyta dalej na grupie. Albo jecha do mechanika. Jaka powinna by oporno? Mniej-wicej taka sama. Koczenie si wiecy mona zaobserwowa po tecie "na arwk", tam si spore rnice robi. Jak ma si oporno do nagaru na wiecy? Nijak. Ale przegwizdanie omomierzem wiec to 3 minuty roboty i nie wymaga demontau niczego istotnego. [...] No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje do due opory Nie wiem jak u Ciebie, u mnie krci silnikiem. - to poznasz "na such", e niezbyt wawo krci silnikiem. W takim wypadkuW takim przypadku ZMIENI OLEJ !!! Dyskusyjne. Jestem raczej zwolennikiem praktyki uywania klasy lepkoci oleju przewidzianej przez producenta. Producent za zwykle przewiduje, e rozrusznik musi w rnych warunkach tym silnikiem krci. Jeeli na doadowanym akumulatorze odpali normalnie, problem jest w okolicach adowania (bo nie daje rady najwyraniej go doadowa). Jeli nie da rady, to mona szuka dalej. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba 24 |
Data: Grudzien 23 2010 08:32:29 | Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe | Autor: ToMasz | Mariusz Chwalba pisze: On Thu, 23 Dec 2010 00:11:22 +0100, Filip KK wrote:pojechalici panowie troszk skrtami mylowymi. W praktyce, omomierzem bym tej swiecy nie mierzy, bo wyjedzie prawie zwarcie na kadej. Trzeba by zmierzy prd, i dopiero ten prd porwnywa. Amperomierza tylko chyba na takie prdy brak.... Bo co mi sie wydaje ze 10A dla takiej swiecy to piku.... ToMasz 25 |
Data: Grudzien 23 2010 08:55:59 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe | Autor: Mariusz Chwalba | On Thu, 23 Dec 2010 08:32:29 +0100, ToMasz wrote: pojechaliści panowie troszkę skrtami myślowymi. W praktyce, omomierzemZwrcić te uwagę, czy czasami jakaś nie świeci sabiej. Albo omomierzemCO zrobić jak kada świeczka wskae inną warto oporności? Ale bez przesady, świece arowe mają oporności między 0.2Ω ("szybkie") do gdzieś 1Ω. To jest spokojnie mierzalne przeciętnym multimetrem. Nawet przy będach pomiarowych, będziesz te będy mia takie same na kadej świecy. Trzeba Mechanik sprawdzi to wpinając arwkę w szereg między świecą a zasilaniem i będzie ocenia po jasności świecenia tej arwki. Mam wraenie, e multimetr będzie dokadniejszy :-) pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba 26 |
Data: Grudzien 23 2010 11:39:21 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe | Autor: J.F. | Uytkownik "Mariusz Chwalba" napisa Ale bez przesady, świece arowe mają oporności między 0.2Ω ("szybkie") do 0.2 ohm to juz nie bardzo. Kabelki miernika maja tyle. Poza tym trzeba wszystko rozlaczyc. J. 27 |
Data: Grudzien 23 2010 11:54:33 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe | Autor: Mariusz Chwalba | On Thu, 23 Dec 2010 11:39:21 +0100, J.F. wrote: Ale bez przesady, świece arowe mają oporności między 0.2Ω ("szybkie") do Albo i więcej. Ale to nie przeszkadza przy porwnaniu, czy wszystkie świece tą samą oporno mają. Poza tym trzeba wszystko rozlaczyc. Podejrzewam, e przy przekanikach jest wygodny dostęp. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba 28 |
Data: Grudzien 22 2010 19:19:43 | Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe | Autor: Tomasz Gorbaczuk | ?Uytkownik "Agent" napisa w wiadomoci grup Co do wiec. odkr im zasilanie. we kabel podcz do niego arwke To pierwsza dobra rada. Raczej niekoniecznie. Ostatnio wymieniem dwie wiece ktre miay zwarcie. Miarodajny test bez wykrcania - jedynie omomierz (dokadny). Pzdr TG 29 |
Data: Grudzien 22 2010 07:09:43 | Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe | Autor: Agent |
Uytkownik "nexus6" napisa w wiadomociNo to pomg. 30 |
Data: Grudzien 21 2010 15:36:03 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe | Autor: Sebastian Sawicki | Jak go odpalasz to jak zniknie kontrolka swiec zarowych to poczekaj jeszcze chwile. Uslyszysz jak sie wylacza pompa paliwa a potem bedzie jeszcze jedno pykniecie - wtedy dopiero przestaja grzac swiece zarowe. 31 |
Data: Grudzien 22 2010 07:14:55 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe | Autor: Agent |
Jak go odpalasz to jak zniknie kontrolka swiec zarowych to poczekaj jeszcze chwile. Uslyszysz jak sie wylacza pompa paliwa To ciekawe, we to rozwiń. 32 |
Data: Grudzien 22 2010 08:59:52 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe | Autor: Sebastian Sawicki | On 22.12.2010 07:14, Agent wrote:
Musisz sie wsluchac sie w dzwieki przy uruchamianiu, przekrecasz kluczyk, slyszysz dzwiek pompy paliwa, gasnie kontrolka swiec zarowych, potem po chwili znika dzwiek pompy. Jak poczekasz jeszcze dluzej to pyknie przekaznik, wtedy przestaja grzac swiece zarowe. U mnie tak jest, ze jak jest duzy mroz, i sprobuje odpalac od razu jak zgasnie kontrolka swiec to musze krecic dobre pare sekund (3? 5? nie pamietam bo raz tylko tak odpalem). Jak poczekam (tylko jak jest spory mroz) zgodnie z instrukcja powyzej to odpala po 2 - 3 przekreceniach walem. Byc moze swiece zarowe sa u mnie tez juz troche zmeczone, nie wiem, ale powyzsza procedura sie sprawdza wiec ja stosuje. W HDI jest jeszcze taki myk, ze jak wal korbowy podczas uruchamiania nie osiagnie jakiejs tam zalozonej predkosci (calkiem sporej), to sterownik silnika nie odpali. Dlatego tez, bardzo dobry akumulator to podstawa, bo nawet ten ktory kreci pozornie dobrze, moze nie wystarczyc. S. 33 |
Data: Grudzien 22 2010 10:21:23 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe | Autor: Agent |
On 22.12.2010 07:14, Agent wrote: Jesli w ogle ma elektryczną niskiego ciśnienia to czy czasem nie chodzi ona cay czas. W benzynwkach tez sychac dwięk pompy tylko chwilę co nie oznacza e pompa chodzi tylko przez ten momemt. 34 |
Data: Grudzien 22 2010 09:56:30 | Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 22 Dec 2010 10:21:23 +0100, Agent napisa(a): Jesli w ogle ma elektryczn niskiego cinienia to czy czasem nie chodzi tak, ma elektryczn niskiego cinienia. Zawsze. W dodatku komputer nie wczy zaponu (wtrysku) jak na pompie wysokiego cinienia nie bdzie odpowiedniego cisnienia paliwa z bardzo ma tolerancj od pompy z baku. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest co ekstra. Chodzi o to e jak my im wydamy Zakajewa to oni nam musz odda samolot. Wanie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocztku.. lotnictwa. Ekstradycja. 35 |
Data: Grudzien 22 2010 12:56:07 | Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe | Autor: Agent |
Dnia Wed, 22 Dec 2010 10:21:23 +0100, Agent napisa(a):Tu si akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej niskiego cinienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma jej tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM. 36 |
Data: Grudzien 22 2010 12:59:31 | Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe | Autor: Sebastian Sawicki | On 22.12.2010 12:56, Agent wrote: tak, ma elektryczn niskiego cinienia. Zawsze.Tu si akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej Autorowi chodzilo zapewne o to, ze ma ja zawsze 2.0 HDI.. S. 37 |
Data: Grudzien 22 2010 12:09:03 | Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 22 Dec 2010 12:56:07 +0100, Agent napisa(a): Tu si akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest co ekstra. Chodzi o to e jak my im wydamy Zakajewa to oni nam musz odda samolot. Wanie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocztku.. lotnictwa. Ekstradycja. 38 |
Data: Grudzien 23 2010 08:15:43 | Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe | Autor: Agent |
Dnia Wed, 22 Dec 2010 12:56:07 +0100, Agent napisa(a):I pompa elektryczna si wycza? 39 |
Data: Grudzien 23 2010 11:50:27 | Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe | Autor: Waldek Godel | Dnia Thu, 23 Dec 2010 08:15:43 +0100, Agent napisa(a): Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.I pompa elektryczna si wycza? Nie. A dlaczego miaaby si wycza? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest co ekstra. Chodzi o to e jak my im wydamy Zakajewa to oni nam musz odda samolot. Wanie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocztku.. lotnictwa. Ekstradycja. 40 |
Data: Grudzien 23 2010 18:22:48 | Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe | Autor: ToMasz | Waldek Godel pisze: Dnia Thu, 23 Dec 2010 08:15:43 +0100, Agent napisa(a):obydwaj macie racje. jak sie przekrci kluczyk w stacyjce, to pompa "nabije" cinienia i... co ma krci w nieskonczono? wycza sie. Nie wiem ile to trwa, 10 moze 15 sekund ale napewno sie wycza. natomiast jak silnik zapali to pompa elektryczna w baku pompuje bez przerwy. ToMasz 41 |
Data: Luty 16 2012 12:16:29 | Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2010-12-22 13:09, Waldek Godel pisze: Dnia Wed, 22 Dec 2010 12:56:07 +0100, Agent napisa(a):A co powiesz o 2,0HDI 90KM na osprzcie siemensa, ktry to nie ma tej pompki jak silnik na osprzcie Boscha?? 42 |
Data: Grudzien 21 2010 15:43:24 | Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe | Autor: CeSaR | Podejrzewam wiece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys). Eeeeee, jako mi si wierzy nie chce eby po 80kkm wiece byy do wymiany.. Mimo wszystko sprawd najpierw bateri. A moe wtryski zasyfie jakim trefnym paliwem? C 43 |
Data: Grudzien 21 2010 16:42:57 | Temat: Re: 2.0 HDI wiece arowe | Autor: Rafal | Na zimnym silniku przy odczonej listwie zasilania wiec, kada powinna mie 44 |
Data: Grudzien 22 2010 07:08:43 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe | Autor: Agent |
Cze Świece arowe mona sprawdzić bez odkręcania ( przynajmniej tak pobienie ale i tak z duym prawdopodobieństwem) 45 |
Data: Grudzien 22 2010 15:34:03 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2010-12-21, nexus6 wrote: Podejrzewam wiece arowe (podobno zalecana wymiana po 80 tys). Najprostszy test: Wykrci, podpi do akumulatora, popatrze czy si nagrzewaj. Jak padnite - zobaczysz. Jak nie wszystkie bd dobrze grzay - zobaczysz. A na za sabo grzejce, za to rwno - masz mae szanse. Pzdr, Krzysiek Kieczewski 46 |
Data: Grudzien 22 2010 22:23:46 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-12-22 15:34, Krzysiek Kielczewski pisze: On 2010-12-21, wrote: A jak dobre to moesz je uwalić. Moe nie dotyczyć 2.0HDi (bo nie wiem w sumie jak w nim z tym jest), ale w niektrych nowych dieslach, świece wcale nie są podpięte pod 12V tylko sporo mniej (nawet 4,4V). -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokj." 47 |
Data: Grudzien 22 2010 23:57:54 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2010-12-22, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote: A jak dobre to moesz je uwali. Moe nie dotyczy 2.0HDi (bo nie wiem w Nie wiedziaem. A czemu tak zrobili, eby dawa grubsze przewody? Pzdr, Krzysiek Kieczewski 48 |
Data: Grudzien 22 2010 23:36:45 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe | Autor: nexus6 | Więc tak 49 |
Data: Grudzien 23 2010 00:19:13 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-22 23:36, nexus6 pisze: na razie testy zawieszone, temperatura wzrosa. Wczoraj jeszcze byo -7 Ale świece mogą nadal grzać. Moe za krtko grzaem, poczekam na mrz. Ja ostatnio sprbowaem odpalić bez grzania świec, od razu przekręciem silnik i troszkę cięej mu byo ale odpali po 2 sekundach bez problemu przy -8 stopniach. Więc z tymi świeczkami to te tak się nie napalaj, powinieneś mieć dobry akumulator, to jest podstawa. Silnik od razu po zaskoczeniu Jedna świeca jak będzie grzaa, to te silnik musi rwniutko pracować. Obroty wau korbowego na ostrym mrozie przy rozruchu są nienadzwyczajne. Akumulator masz padnięty, moim zdaniem. Rozrusznik, jak kady inny, ma za zadanie kręcić. 50 |
Data: Grudzien 23 2010 18:38:34 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe | Autor: ToMasz | Aku chyba jednak jest sprawny (nie jest stary, adowanie OK). Prze moze aku z samochodu kogoś z rodziny - będziesz wiedzia. Co do rozrusznika - cieka sprawa. Przez wiekszo ycia byem zdania ze jak kręci to jest dobry. dopiero parę lat temu, jak zacząem jedzić citroenami to "odkryem" ze w rozruszniku są 4 szczotki, i jak ktraś padnie (albo prawie padnie) to rozrusznik kręci, ale z taką jakąś nieśmiaością. W moim aucie rozrusznik przey tyle co sprzęgo wiec bardzo krtko. Jak by Cię interesowao jak wygląda Twj rozrusznik w środku (Naprawa) - zobacz sobie: http://infobot.pl/r/1THU Mimo ze taka naprawa kosztuje parę godzin pracy +szczotki za 20z, to jednak pamietaj, ze nie koniecznie rozrusznik jest sprawcą problemw. ToMasz 51 |
Data: Grudzien 23 2010 00:04:00 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze: Cze Na świeczkach moe być nagar. Albo moe jakaś nie dziaać, jedna, dwie.. Jeśli rozrusznik kręci jakbyś korbką silnik odpala, to akumulator masz saby. 52 |
Data: Grudzien 23 2010 06:37:58 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Uytkownik "Filip KK" napisa w wiadomości grup W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze: Cze>Najpierw opis sytuacji. Na świeczkach moe być nagar. Albo moe jakaś nie dziaać, jedna, dwie.. Jeśli rozrusznik kręci jakbyś korbką silnik odpala, to akumulator masz saby. Albo wyrobione tuleje rozrusznika. Na dwch dobrych świecach sprawny silnik odpala spokojnie przy -20 st. (sprawdzone wielokrotnie) Pzdr TG 53 |
Data: Grudzien 24 2010 11:51:50 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-23 06:37, Tomasz Gorbaczuk pisze: Albo wyrobione tuleje rozrusznika. Na dwch dobrych świecach sprawnyDokadnie tak jak mwisz. Nie wiem czemu a tak bardzo koledzy zachęcają do sprawdzania _kadej_jednej_ świecy omomierzem/amperomierzem/voltomierzem. Ja w poprzednim aucie miaem 3 świeczki przepalone, zorientowaem się o tym po 2 zimach normalnego odpalania w największe mrozy... 54 |
Data: Styczen 04 2011 15:56:47 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe rozwiązanie | Autor: nexus6 | W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze: CzeA więc problemem by akumulator. Baday go dwa warsztaty jeden elektryk i jeden sprzedawca akumulatorw i obaj twierdzili, ze jest OK bo daje 200A przez ponad 10s bez spadku napięcia. Ale badali zawsze jak podjechaem autem, czyli nie w stanie "po mronej nocy". W końcu wkurzony zabraem go do domu i zbadaem po swojemu. Ot aku mia typowe objawy zasiarczanienia tj. adowa się szybko i wyadowywa take. Na elektrodzie wyczytaem, e mona to wykryć mierząc gęsto elektrolitu akumulatora naadowanego. Ładowaem go do do wyranego gazowania i napięcia spoczynkowego 12,6V (mierzone godzinę po odączeniu prostownika) wtedy gęsto elektrolitu bya jak dla akumulatora wyadowanego w poowie 1,2 g/cm3! Wyadowanie arwką 55W (tj 3,9A prądu) przez 2 godziny akumulatora po zdjęciu z prostownika dao spadek napięcia do 11,8 V pod obiąeniem arwki i 12,1 V bez obciąenia. Przy pojemnoi 77AH powinien mc zasilać tą arwkę prze kilkanaście godzin! A 12,1 V to aku ju mocno wyadowany. Poszed na zom. Bya to centra futura (stara, jeszcze polskiej produkcji). Zastąpia ją centra plus i kręci jak dzika. Nie byo jeszcze -10 w Poznaniu, ale przy -7 zapala od razu. Uwaga nowe centry futury (od 3 lat) nie są ju polskie, ale hiszpańskie i nie daje się ich otworzyć aby sprawdzić elektrolit, dlatego wybraem plusa. Moe komuś pomogę tymi wywodami za Waszą pomoc dziękuję nexus 55 |
Data: Styczen 04 2011 16:00:27 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe rozwiązanie | Autor: Cavallino | Uytkownik "nexus6" napisa w wiadomości news: W końcu wkurzony zabraem go do domu i zbadaem po swojemu. Ot aku mia typowe objawy zasiarczanienia tj. adowa się szybko i wyadowywa take. Na elektrodzie wyczytaem, e mona to wykryć mierząc gęsto elektrolitu akumulatora naadowanego. Ładowaem go do do wyranego gazowania i napięcia spoczynkowego 12,6V (mierzone godzinę po odączeniu prostownika) wtedy gęsto elektrolitu bya jak dla akumulatora wyadowanego w poowie 1,2 g/cm3! A jaka miaa być? Gazowanie to nie koniec adowania akumulatora. Poowa - moe być. Czyli miaeś prawidowe objawy przy aku naadowanym poowicznie. 56 |
Data: Styczen 04 2011 16:14:18 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe rozwiązanie | Autor: nexus6 | W dniu 2011-01-04 16:00, Cavallino pisze: Uytkownik "nexus6" napisa w wiadomości news: A jaka miaa być?tak i brak adowania. Prąd pynący przy podączonym prostowniku lub zasilaczu ustawionym na 14,5 V pomiędzy 100 a 200 mA nexus 57 |
Data: Styczen 04 2011 16:21:44 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe rozwiązanie | Autor: Cavallino | Uytkownik "nexus6" napisa w wiadomości W dniu 2011-01-04 16:00, Cavallino pisze: Jaki znowu brak adowania? Skoro gazowa i by w poowie naadowany, to chyba jednak się adowa? 58 |
Data: Styczen 04 2011 16:41:08 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe rozwiązanie | Autor: nexus6 | W dniu 2011-01-04 16:21, Cavallino pisze: Uytkownik "nexus6" napisa w wiadomościTak i w tempie w jaki przjmowa adunek do pena adowanie trwaoby jeszcze 10,5 dnia przy zaoeniu prądu 150mA a ten spada. pozdrawiam nexus 59 |
Data: Styczen 04 2011 16:50:43 | Temat: Re: 2.0 HDI świece arowe rozwiązanie | Autor: Cavallino | Uytkownik "nexus6" napisa w wiadomości news: Skoro gazowa i by w poowie naadowany, to chyba jednak się adowa?Tak i w tempie w jaki przjmowa adunek do pena adowanie trwaoby jeszcze 10,5 dnia przy zaoeniu prądu 150mA a ten spada. Znaczy do poowy adowaeś go w kilka dni? Żeby mieć pewno musiabyś sprawdzić parametry przed adowaniem, po adowaniu do poowy i po adowaniu na full. Jak rozumiem sprawdzieś tylko w tym drugim momencie, cięko na tej podstawie wyrokować o sprawności aku. |