2.4 JTD
1 | Data: Listopad 27 2009 11:38:24 |
Temat: 2.4 JTD | |
Autor: Kalafior | Potrzebowałbym opini na temat silnika 2.4 JTD, interesuje mnie trwałość, co 2 |
Data: Listopad 27 2009 11:45:21 | Temat: Re: 2.4 JTD | Autor: krzysiek82 | Kalafior pisze: Potrzebowałbym opini na temat silnika 2.4 JTD, interesuje mnie trwałość, co się psuje najczęściej jak sprawuje się osprzęt typu EGR i turbina itp. Podobnie jak w silniku 1.9 JTD sprawdza się zasada: trwałość zależy od właścicieli/właściciela. Każdy silnik można zajechać nawet przez 1000km albo i mniej. Jeśli się dba to ani turbo nie sprawia problemu ani wtryski. Jedyne co jest moim zdaniem niepotrzebne to zawór EGR. U mnie zawór wyciąłem ze sterownika, wyczyściłem cały dolot z syfu, zaślepiłem flanszami połączenie EGR z kolektorem wydechowym i po sprawie. Różnic w spalaniu żadnych nie ma, modyfikacja nie wpływa w żaden sposób na trwałość silnika, nie licząc tego, że silnik nie dostaje ponownie syfu. -- krzysiek82 3 |
Data: Listopad 27 2009 12:07:09 | Temat: Re: 2.4 JTD | Autor: wchpikus | Witam! zawór wyciąłem ze sterownika, wyczyściłem cały dolot z syfu, zaślepiłem flanszami połączenie EGR z kolektorem wydechowym i po sprawie. Niestety nie dopalasz spalin, co wiaze sie z wiekszymi zanieczyszczeniami.. Nie wiem, ale jesli jest EGR to ma byc, balbym sie za granice jechac, mandaty drogie. 4 |
Data: Listopad 27 2009 12:12:14 | Temat: Re: 2.4 JTD | Autor: krzysiek82 | wchpikus pisze: Niestety nie dopalasz spalin, co wiaze sie z wiekszymi zanieczyszczeniami.. Nie lubię zbytnio jak ekologia daje mi po kieszeni poza tym szkoda mi silnika, żeby to badziewie stosować. Poza tym,już kilka osób robiło pomiar zadymienia/sadzy itd i jakoś specjalnie różnic przed wywaleniem EGR i po nie było. Tak na prawdę jedyny element jakiego nie usunę a bez którego silnik działa to katalizator. -- krzysiek82 5 |
Data: Listopad 27 2009 12:17:10 | Temat: Re: 2.4 JTD | Autor: wchpikus | Witam! Tak na prawdę jedyny element jakiego nie usunę a bez którego silnik działa to katalizator. Dokladnie, nie dopalasz sadzy, wiec ladujesz ja w katalizator.. A dokladnie nie zadymienia czy sadzy masz wiecej, ale tlekow azotu i weglowodorow. Pozdrawiam 6 |
Data: Listopad 27 2009 12:23:50 | Temat: Re: 2.4 JTD | Autor: krzysiek82 | wchpikus pisze: Dokladnie, nie dopalasz sadzy, wiec ladujesz ja w katalizator.. auto które było sprawdzane z tego co wiem miało customowy wydech bez kata. Coś w tym jest co piszesz, ale czy jest aż tak dramatycznie to wątpię. -- krzysiek82 7 |
Data: Listopad 27 2009 12:26:48 | Temat: Re: 2.4 JTD | Autor: Kalafior | Zgadzam się z Krzyśkiem, EGR jest zbyteczny i zarazem bardzo upierdliwy 8 |
Data: Listopad 27 2009 13:38:17 | Temat: Re: 2.4 JTD | Autor: wchpikus | Witam! Zgadzam się z Krzyśkiem, EGR jest zbyteczny i zarazem bardzo upierdliwy lepiej go zaślepić niż wymieniać, i racja nie będzie się silnik zasyfiał. Mysle ze jakby byl zbyteczny, nie instalowali by go wogole. Jest jednak, a tak naprawde zadko sie zacina.. 9 |
Data: Listopad 27 2009 14:09:48 | Temat: Re: 2.4 JTD | Autor: krzysiek82 | wchpikus pisze: Mysle ze jakby byl zbyteczny, nie instalowali by go wogole. ja też nie jestem zwolennikiem poprawiania producenta,ale mam Ĺwiadomoć, że producent sam z siebie tego nie zastosował, bo został zmuszony przez rygorystyczne normy emisji spalin. -- krzysiek82 10 |
Data: Listopad 27 2009 15:56:56 | Temat: Re: 2.4 JTD | Autor: wchpikus | Witam! ja też nie jestem zwolennikiem poprawiania producenta,ale mam Ĺwiadomoć, że producent sam z siebie tego nie zastosował, bo został zmuszony przez rygorystyczne normy emisji spalin.Tez tak mysle. Ale znajac naszych zachodnich sasiadow, jak zlapia gdzies w Berline to to klops... A potrafia, nie tylko u Niewczech. 11 |
Data: Listopad 27 2009 16:03:59 | Temat: Re: 2.4 JTD | Autor: krzysiek82 | wchpikus pisze: Tez tak mysle. gdyby jakoĹ specjalnie dymił czy coĹ to pewnie tak, ale w przeciwnym wypadku raczej sie nie ma czego obawiaÄ, czasami jestem w Niemcowni kilka razy w ciÄ gu miesiÄ ca i jeszcze nikt siÄ do mnie nie doczepił. -- krzysiek82 12 |
Data: Listopad 27 2009 12:41:12 | Temat: Re: 2.4 JTD | Autor: Paweł Olaszek | On 27 Lis, 14:09, krzysiek82 wrote: wchpikus pisze: Niby racja, ale musisz uważać, bo gdzieś na sąsiedniej grupie jest ormowiec, który jeździ z kamerą i nagrywa tych którzy PoRD łamią. Jak Cię wywęszy, to złoży donos na policję i tuż przed świętami dostaniesz 500zł do zapłacenia i DR do Wydziału Komunikacji. -- pozdrawiam, Paweł 13 |
Data: Listopad 27 2009 01:01:11 | Temat: Re: 2.4 JTD | Autor: \M. | Głupoty piszecie wchpikus pisze: Niby racja, ale musisz uważać, bo gdzieś na sąsiedniej grupie jest ormowiec, który jeździ z kamerą i nagrywa tych którzy PoRD łamią. Jak Cię wywęszy, to złoży donos na policję i tuż przed świętami dostaniesz 500zł do zapłacenia i DR do Wydziału Komunikacji. -- pozdrawiam, Paweł 14 |
Data: Listopad 30 2009 16:52:25 | Temat: Re: 2.4 JTD | Autor: krzysiek82 | \M. pisze: 3. Upuszcza cisnienie z kolektora przy zmianie biegów chroniąc turbine przed gwałtowną zmianą predkosci - chmurka przy zmianie biegów Nie ukrywam, że ten fragment zaciekawił mnie najbardziej, sam nie wiem co mam teraz myśleć. Czy mógłbyś go rozwinąć. Przecież przy turbinie jest zawór spustu ciśnienia. -- krzysiek82 15 |
Data: Grudzien 01 2009 08:30:35 | Temat: Re: 2.4 JTD | Autor: wchpikus | Witam! \M. pisze:Chmurka bierze sie stad: -wciskasz gwaltownie gaz -wtryski leja paliwo, proporcjonalnie silnik powinien dostac duuuzo powietrza. -zanim wlaczy sie turbina i go dostarczy, niestety masz mieszanke bogata w rope. Po wlaczeniu sie turbiny mieszanka zostaje wyrownana. Chmura jest objawem "za duzo ropy, za malo powietrza". EGR dopala wtedy spaliny, wiec nie powinno byc chmury. Jesli nie dziala poprawnie, moze sie zdazyc ze bedzie walil niedopalona mieszanke w wydech. Oczywiscie dynamika spada wraz z otwarciem egr-a.
Turbina nie ma tutaj nic do rzeczy, jest tylko po to, by te powietrze dostarczyc. 16 |
Data: Listopad 30 2009 23:58:10 | Temat: Re: 2.4 JTD | Autor: \M. | Dokładnie Witam! |