Witam
Słyszałem,ze silniki 2.5 litra w BMW i Omedze są te same. Chodzi o diesla. 
Na dodatek przy 200 000km przychodzi czas na poważny remont.
Proszę o odpowiedź, czy to prawda? I jeżeli tak, to jak poważna to naprawa?
Pozdrawiam
xc
| 2 | 
Data: Pa?dziernik 03 2007 14:09:46 | 
| Temat: Re: 2.5 olej BMW,Omega-opinie | 
| Autor: bratPit[pr]  | 
 
 Witam 
Słyszałem,ze silniki 2.5 litra w BMW i Omedze są te same. Chodzi o diesla. 
 
aczkolwiek poniekąd niekoniecznie ;-) w bmw są to silniki bardzo wytrzymałe eksploatacyjnie a w omedze są problemy z przegrzewniem się tych silników a w efekcie do uszkodzeń uszczelki głowicy miedzy 5 i 6 cylindrem, opel nie mógł sobie poradzić z chłodzeniem w omedze wprowadzając początkowo jedna a później drugą dodatkową elektryczną pompę płynu chłodniczego, naciągają się też łańcuchy rozrządu, generalnie zasada jest taka żeby brać bmw z tym silnikiem a nie opla, 
brat
 | 3 | 
Data: Pa?dziernik 03 2007 18:29:30 |  | Temat: Re: 2.5 olej BMW, Omega-opinie |  | Autor:  666  |  
Jest dokładnie na odwrót. 
Ten sam silnik produkowany w fabryce Steyr, w BMW podrasowany do wyższej mocy, no i kierowcy bardziej w podłogę 
wciskający pedał przyspieszenia. 
Przy automatycznej skrzyni biegów często silnik bedzie w lepszym stanie (elektronika nie pozwoli przeszarżować), niż 
przy manualnej. 
Olej musi być rzadki, lepkości 0W lub 5W, klasy B-3 lub B-4, na wymianę powinna wystarczyć bańka 5 litrów, na sucho 
wchodzi 6,5 litra. 
JaC 
 
 
-- -- - 
 
 w bmw są to silniki bardzo wytrzymałe eksploatacyjnie a w omedze są problemy z przegrzewniem się tych silników a w 
 
efekcie do uszkodzeń uszczelki głowicy miedzy 5 i 6 cylindrem, opel nie mógł sobie poradzić z chłodzeniem w omedze 
wprowadzając początkowo jedna a później drugą dodatkową elektryczną pompę płynu chłodniczego, naciągają się też łańcuchy 
rozrządu, generalnie zasada jest taka żeby brać bmw z tym silnikiem a nie opla,
 | 4 | 
Data: Pa?dziernik 04 2007 13:50:17 |  | Temat: Re: 2.5 olej BMW, Omega-opinie |  | Autor: xcih  |  
 
Użytkownik " 666"  napisał w wiadomości  
 
 Jest dokładnie na odwrót. 
Ten sam silnik produkowany w fabryce Steyr, w BMW podrasowany do wyższej  
mocy, no i kierowcy bardziej w podłogę 
wciskający pedał przyspieszenia. 
Przy automatycznej skrzyni biegów często silnik bedzie w lepszym stanie  
(elektronika nie pozwoli przeszarżować), niż 
przy manualnej. 
Olej musi być rzadki, lepkości 0W lub 5W, klasy B-3 lub B-4, na wymianę  
powinna wystarczyć bańka 5 litrów, na sucho 
wchodzi 6,5 litra. 
 
Czyli w BMW z automatem będzie lepszy bo się nie będzie przegrzewał i  
uszczelki nie walna? A co z rozciagającym się łańcuchem? Przyznam,że  
pierwsze o tym słysze. 
xc
 | 5 | 
Data: Pa?dziernik 03 2007 21:39:06 |  | Temat: Re: 2.5 olej BMW,Omega-opinie |  | Autor: Karolek  |  
 
Użytkownik "xcih"  napisał w wiadomości  
 Na dodatek przy 200 000km przychodzi czas na poważny remont. 
Proszę o odpowiedź, czy to prawda? I jeżeli tak, to jak poważna to naprawa? 
 
Nie prawda. 
Jezeli juz remont to co najwyzej pompy wtryskowej.
 
Karolek
 | 6 | 
Data: Pa?dziernik 04 2007 13:42:10 |  | Temat: Re: 2.5 olej BMW,Omega-opinie |  | Autor: xcih  |  
 
Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości  
 
  
Użytkownik "xcih"  napisał w wiadomości  
 
Na dodatek przy 200 000km przychodzi czas na poważny remont. 
Proszę o odpowiedź, czy to prawda? I jeżeli tak, to jak poważna to  
naprawa? 
 
Nie prawda. 
Jezeli juz remont to co najwyzej pompy wtryskowej. 
 
A to duży wydatek? 
xc
 | 7 | 
Data: Pa?dziernik 04 2007 22:09:33 |  | Temat: Re: 2.5 olej BMW,Omega-opinie |  | Autor: Karolek  |  
 
Użytkownik "xcih"  napisał w wiadomości  
 Na dodatek przy 200 000km przychodzi czas na poważny remont. 
Proszę o odpowiedź, czy to prawda? I jeżeli tak, to jak poważna to naprawa? 
 
Nie prawda. 
Jezeli juz remont to co najwyzej pompy wtryskowej. 
 
 
A to duży wydatek? 
 
Zalezy, powiedzmy od 1000zl do 3000zl (zalezy co do naprawy i gdzie naprawiasz) plus demontaz/montaz.
 
Karolek
  |  |  |  |  |  |