2 akumulatory
1 | Data: Listopad 30 2008 08:47:55 |
Temat: 2 akumulatory | |
Autor: piwnica (onet) | Jak mozna podlaczyc 2 aku w samochodzie? 2 |
Data: Listopad 30 2008 10:17:54 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Jacek | Wyjątkowo kiepski pomysł. 3 |
Data: Listopad 30 2008 10:59:39 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Piter | Wyjątkowo kiepski pomysł. co ty gadasz? rozładowuje drugi, ładując pierwszy, ale z czasem to się ustali 4 |
Data: Listopad 30 2008 11:25:00 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Jacek | piszesz to na podstawie jakiejś wiedzy, czy aby zaistnieć na grupie? 5 |
Data: Listopad 30 2008 13:12:51 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Tomek | piszesz to na podstawie jakiejś wiedzy, czy aby zaistnieć na grupie?Mnie się wydaje że Ty piszesz na podstawie własnej wiedzy, niekoniecznie zgodnej z rzeczywista. jeśli twierdzisz że nie łączy się ogniw równolegle to jak wytłumaczysz fakt równoległego łączenia płyt w celi w akumulatorze. Każda para płyt to ogniwo. W celi jest zawsze kilka par. Według twojej teorii takie połączenie jest złe bo jak jakaś para będzie słabsza to rozładuje celę. praktyka równie zaprzecza Twoim wolnym przemyśleniom. Na okrętach podwodnych są setki tysięcy amperogodzin zamknięte w akumulatorach. Pojedyncze ogniwo musi być takie żeby dało sie je przenieść przez dwóch ludzi. Tak ze sto kilo waży. Trzeba je łączyć równolegle i się łączy a okręty podwodne nie toną z tego powodu. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 6 |
Data: Listopad 30 2008 13:20:02 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Przembo | *Tomek* napisal(a) w piszesz to na podstawie jakiejś wiedzy, czy aby zaistnieć na grupie?Mnie się wydaje że Ty piszesz na podstawie własnej wiedzy, niekoniecznie Zaraz, zaraz, czy akumulator samochodowy ma 2,1V, czy w wyniku polaczenie rownoleglego 6 ogniw kazde o napieciu znamionowym 2,1V otrzymujemy napiecie 12,6V? Nie lapie tego... Pozdr 7 |
Data: Listopad 30 2008 13:48:17 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Tomek | *Tomek* napisal(a) wW celi pary płyt plusowych i minusowych są łączone ze sobą równolegle mostkami, plusy do jednego mostka a minusy do drugiego. Im większa pojemność tym więcej takich par jest połączonych równolegle. Nie widziałem użytkowego akumulatora składającego się tylko z jednej płyty plusowej i jednej minusowej. Co nie znaczy że takich akumulatorów nie ma. Taka cela ma ~2V. A jak się połączy kilka takich cel szeregowo to wychodzi napięcie tyle ile cel x 2V. Ale o pojemności takiej jaką ma jedna cela. W samochodzie jest przeważnie 6 cel x 2V = 12V. Ktoś ma dwa akumulatory o jakiejś pojemności każdy, zakładam ze o takim samum napięciu nominalnym. I się pyta czy może te dwa akumulatory połączyć równolegle żeby taki zespół miał większą pojemność. To moja odpowiedz brzmi. Możesz tak połączyć akumulatory. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 8 |
Data: Listopad 30 2008 13:51:15 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Przembo | *Tomek* napisal(a) w *Tomek* napisal(a) wW celi pary płyt plusowych i minusowych są łączone ze sobą równolegle szeregowo != rownolegle Najpierw pisales o laczeniu rownoleglym w aku, teraz o szergowym - tak sie sklada ze tylko opcja z laczeniem szeregowym jest poprawna. Pozdr 9 |
Data: Listopad 30 2008 13:55:41 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Tomek | *Tomek* napisal(a) wpisałem o jednym i drugim sposobie łączenia. Nie mój problem że czytasz tylko to co chcesz przeczytać. W którym momencie nie rozumiesz? -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 10 |
Data: Listopad 30 2008 14:03:47 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Przembo | *Tomek* napisal(a) w Najpierw pisales o laczeniu rownoleglym w aku, teraz o szergowym - takpisałem o jednym i drugim sposobie łączenia. Nie mój problem że czytasz Biorac pod uwage ten fragment: "fakt równoległego łączenia płyt w celi" musze Ci przyznac racje - najwyrazniej przeoczylem *w*. Pozdr 11 |
Data: Listopad 30 2008 13:57:08 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Przemek |
*Tomek* napisal(a) wkazde ogniwo o nap 2.1V zbudowane jest z kilku plyt plusowych i minusowych ( w ogniwie jest taki przekladaniec plyta plusowa plyta minusowa znow plusowa znow minusowa itd w zaleznosci od pojemnosci elektrycznej akumulatora )polaczonych rownolegle a dopiero te ogniwa polaczone sa szeregowo.Akumulatory mozna laczyc rownolegle tyle ze nalezy zwrocic uwage aby nie laczyc akumulatora zuzytego o duzym pradzie samorozladowania ze sprawnym bo wtedy oczywiscie przez ten zuzyty rozladuje nam sie sprawny 12 |
Data: Listopad 30 2008 14:54:52 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Piter | kazde ogniwo o nap 2.1V zbudowane jest z kilku plyt plusowych i minusowych wiesz no to jest sytuacja patologiczna, których tutaj nie trzeba rozpatrywać, inna sprawa to że Jacuś chciał się popisać przed koleżanką z gimnazjum i bzdury pisze 14 |
Data: Listopad 30 2008 14:50:17 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Piter | piszesz to na podstawie jakiejś wiedzy, czy aby zaistnieć na grupie? mam obawy że to ty chcesz zaistnieć na grupie, wg ciebie nie łączy się źródeł równolegle bo... ? jak dla mnie to stosuje się łączenie równolegle aku przy sprzętach caraudio dużej mocy i jakoś nie słyszałem żeby były problemy. tak samo jak łączy się transformatory, generatory równolegle i jakoś żyją (chciaż tu są większe problemy) 17 |
Data: Listopad 30 2008 11:04:52 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Tomek | Jak mozna podlaczyc 2 aku w samochodzie?+ do +, a - do masy lub do -. Za cały specjalny układ musi robić gruby kabel. Zbliżony do kabla co do rozrusznika idzie. Przy nowych, pełnosprawnych i najlepiej jednakowych akumulatorach nie ma przeciwwskazań do takiego łączenia. W technice nie jest takie połączenie zalecane ale jak nie ma innego wyjścia to się je stosuje. Jedynie w przypadku zwarcia celi w którymś akumulatorze mogą być problemy bo wtedy taki akumulator zachowa się jak odbiornik dla drugiego i teoretycznie może popłynąć bardzo duży prąd. Praktycznie, ponieważ zwarcie w akumulatorze jest robione przez pył który opadł z płyt, nastąpi przepalenie tego co robi zwarcie. Przepalenie będzie w cieczy i wytworzy się za mało ciepła żeby było widać że się coś stało. Chociaż może być że rozwali się akumulator. Dlatego niechętnie się stosuje takie połączenie akumulatorów. Lepiej zainstalować jeden większy. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 18 |
Data: Listopad 30 2008 11:40:30 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Wiesiaczek |
Jak mozna podlaczyc 2 aku w samochodzie? Nie ma poważniejszych przeciwwskazań. Prąd ładowanie i rozładowania rozłoży się równomiernie na oba akumulatory. -- Pozdrawiam (dziś z DC) - Wiesiaczek "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" 19 |
Data: Listopad 30 2008 11:44:46 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Wiesiaczek |
Oczywiście bez żadnych dodatkowych układów, tak jak to robi się, odpalacjąc samochód z padniętym akumulatorem dołączając akumulator z drugiego samochodu. -- Pozdrawiam (dziś z DC) - Wiesiaczek "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" 20 |
Data: Listopad 30 2008 13:21:16 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: boropi | Jak mozna podlaczyc 2 aku w samochodzie? Tak, tylko wydaje się, że na dłuzszą metę oba akumulatory będą chronicznie niedoładowane. Alternator tez ma jakąś ograniczoną wydajność prądową. Pozdrawiam boropi 21 |
Data: Listopad 30 2008 13:28:47 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Arni | boropi pisze: Tak, tylko wydaje się, że na dłuzszą metę oba akumulatory będą chronicznie niedoładowane. pytajacy nie podał w jakim celu chce to zrobic. Moze wymieni aletrantor na mocnejszy? w czasach PRL wozilismy w bagazniku 125p akumulator od stara - 150 Ah. Wytrzymal na tyle dlugo ze jak sie polepszylo to sprawny zamienilismy na prawdlowy. -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 22 |
Data: Listopad 30 2008 13:53:54 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Tomek | >>> Jak mozna podlaczyc 2 aku w samochodzie?Źle Ci się wydaje. Dowolnie duży akumulator można naładować pod warunkiem że prąd lądowania będzie większy niż samoładowanie akumulatora. Przykład. Akumulator 100Ah. Prąd samowyładowania 100mA. Taki akumulator będzie ładowany jeśli prąd ładowania przekroczy 100mA. Nawet jak to będzie 1 mA. Tylko że będzie to trwało bardzo długo. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 23 |
Data: Listopad 30 2008 14:00:43 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Przembo | *boropi* napisal(a) w Tak, tylko wydaje się, że na dłuzszą metę oba akumulatory będąOczywiście bez żadnych dodatkowych układów, tak jak to robi się, odpalacjąc samochód z padniętym akumulatorem dołączając akumulator z drugiego samochodu.Jak mozna podlaczyc 2 aku w samochodzie?Nie ma poważniejszych przeciwwskazań. To moze obrazowo zadam pytanie. Masz aku 60Ah (butelka 1,5l) i 80Ah (butelka 2l), jak z obu pelnych butelek odlejesz 200ml to dasz rade uzupelnic poziom wody szklanka o pojemnosci 200ml? Wedlug Ciebie jak mamy butelke 1,5l z 1,3l wody i szklanke 0,2l to bedzie dobrze (1,3+0,2=1,5), ale juz z butelka 2l matematyka nie zadziala i 1,8+0,2!=2l? Dlaczego tak sadzisz? Pozdr 24 |
Data: Listopad 30 2008 13:12:17 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 30 Nov 2008 13:21:16 +0100, boropi Tak, tylko wydaje się, że na dłuzszą metę oba akumulatory będą chronicznie No ma. W byle pierdolocie, lekko licząc, 60-80A. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 25 |
Data: Listopad 30 2008 14:15:09 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Arni | Robert Rędziak pisze: On Sun, 30 Nov 2008 13:21:16 +0100, boropi wrote: bo wszystko zalezy jak szybko bedzie te akumulatory rozładowywał. Jesli szybko i do niskiego poziomu to alternator moze nie dac rady. Moze nie spali sie od razu ale grzac sie bedzie na pewno. Dlatego niech najpierw napisze do czego to ma byc. -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 26 |
Data: Listopad 30 2008 14:36:22 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Tomek | Robert Rędziak pisze:Ciężko spalić w ten sposób alternator. Alternatory ze swojej natury mają ograniczenie prądu jaki wytwarzają. Dodatkowo regulatory napięcia wykrywają przeciążenie i nie dopuszczają do tego żeby alternator wszedł w obszar pracy mogący go uszkodzić. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 27 |
Data: Listopad 30 2008 14:49:44 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Arni | Tomek pisze: Ciężko spalić w ten sposób alternator. Alternatory ze swojej natury mają niemniej pracujacy pod pelnym obciazeniem (na granicy zwarcia) bedzie wydzielał sporo ciepła. W dłuzszym okresie to mu z pewnoscią nie pomoże -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 28 |
Data: Listopad 30 2008 15:13:40 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Tomek | Tomek pisze:O to żeby alternator pracował w bezpiecznym zakresie swojej charakterystyki zadbał producent. I jak napisał że ograniczenie następuje po przekroczeniu iluś tam wat to ta wielkość może się różnić w poszczególnych alternatorach tego samego typu o kilka %. Praca z maksymalną dopuszczalną mocą nic alternatorowi nie zrobi. Co najwyżej szybciej zużyją się szczotki. Ale szczotki to materiał eksploatacyjny i należy się liczyć z tym że nie są wieczne. Diody ani uzwojenia przy takiej pracy też nie padną szybciej. Bo zostały użyte takie diody i takie druty żeby wytrzymały. Oczywiście jakiś niewielki odsetek alternatorów pada. Jakieś skróty na uzwojeniach potrafią się zrobić. Ale to nie są jakieś częste usterki. Mnie przez ponad 30 lat jak jeżdżę samochodami nie spalił się jeszcze żaden alternator ani żadna prądnica. Padały łożyska, szczotki się zużywały. Raz urwał się przewód idący od uzwojenia. Za to w pewnym mondeo właściciel przez 6 lat wymienił trzy alternatory. Powód prosty. Przy wymianie filtra paliwa trochę paliwa poleci na alternator, bo jest równo pod filtrem. W wysokiej temperaturze paliwo robi coś z uzwojeniami że się izolacja w pewnym momencie niszczy. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 29 |
Data: Listopad 30 2008 15:20:21 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Arni | Tomek pisze: O to żeby alternator pracował w bezpiecznym zakresie swojej charakterystyki przy odpowiednio długim przegrzewaniu puszczaja luty uzwojen, Widzialem na wlasne oczy. Poza tym gdyby to bylo takie obojetne to nie wsadzano by alternatorów roznej mocy do roznych pojazdow. Zawsze mozna wstawic wiekszy (zeby miec wiekszy zapas prądu) albo mniejszy zeby oszczedzic na wielkosci, materiałach, miejscu pod maska. A jednak liczy sie bilans mocy i dobiera optymalny alternator. Chocby dlatego ze wiekszy altek bedzie mocniej obciazal silnik co przelozy sie na wieksze spalanie. Itd. Dlatego nie twierdze ze od razu pojdzie z dymem, jednak przy ekstremalnych obciązeniach typu dwa wydojone akumulatory moze sie zbuntowac po jaims czasie. A czy one bedą wydojone czy tez tylko czasami potrzeba dodatkowego pradu np do rozruchu to juz na musi pytajacy odpowiedziec, na razie sie nie kwapi. -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 30 |
Data: Listopad 30 2008 15:36:25 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Piter | przy odpowiednio długim przegrzewaniu puszczaja luty uzwojen, Widzialem na luty to nie problem izolacja przegrzana bardzo szybko się starzeje Poza tym gdyby to bylo takie obojetne to nie wsadzano by alternatorów minimalnie, tyle co zejdzie więcej na tarcie i wszelkie inne opory przy kręceniu twierdze ze od razu pojdzie z dymem, jednak przy ekstremalnych inna sprawa że pewnie elementy są nieco niedowymiarowane, nie są do pracy ciągłej 31 |
Data: Listopad 30 2008 15:51:35 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Tomek | > przy odpowiednio długim przegrzewaniu puszczaja luty uzwojen, Widzialem naKtóre w alternatorze są za małe? Pamiętam taką sytuację. Ktoś miał domek letniskowy bez prądu. Woził w bagażniku w dużym fiacie dwa akumulatory od ciężarówki. Połączone równolegle z tym co był w samochodzie. Nic nigdy z tego powodu mu nie padło w alternatorze ani w regulatorze. Jedynie jak zasilał domek z akumulatorów to miał wyłącznik i odłączał się od akumulatora w samochodzie. Jak wyjeżdżał z działki to najpierw odpalał samochód a potem łączył akumulatory z instalacją. Śmiał sie że przez chwilę było słychać jak prąd płynie. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 32 |
Data: Listopad 30 2008 16:34:57 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Piter |
> przy odpowiednio długim przegrzewaniu puszczaja luty uzwojen, WidzialemKtóre w alternatorze są za małe? Pamiętam taką sytuację. Ktoś miał domek uzwojenia, diody, szczotki wszystko może być liczone na np 15 min przy pełnym obciążeniu a później 45min zmniejszonej mocy albo w ogóle 33 |
Data: Listopad 30 2008 16:45:31 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Tomek | Jasne ze może. Ale nie jest. Jest liczone na maksymalną moc ciągłą + współczynnik bezpieczeństwa. To jak altek ma 700W napisane to kilowata da się z niego pociągnąć o ile regulator na tyle pozwoli. A że nie pozwoli to zostaje duży margines bezpieczeństwa. Ile alternatorów spaliłeś do tej pory. Ale tak do imentu że się uzwojenia i obudowa stopiły?. Zgaduje żadnego. To co Ci po głowie chodzi że może się uszkodzić jak będzie normalnie eksploatowany. Dwa a nawet pięć razy większy akumulator nie powoduje że alternator jest przeciążony. Alternator jak jest pełnosprawny to nie pozwoli się przeciążyć. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 34 |
Data: Listopad 30 2008 18:38:49 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Piter | Jasne ze może. Ale nie jest. Jest liczone na maksymalną moc ciągłą + nie miałem przyjemności projektować ich niego pociągnąć o ile regulator na tyle pozwoli. A że nie pozwoli to diody zjarałem imentu że się uzwojenia i obudowa stopiły?. Zgaduje żadnego. To co Ci po wiem, robiłem test. 37 |
Data: Listopad 30 2008 15:42:25 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Tomek | Tomek pisze:jak projektują samochód to liczą ile ile potrzebuje prądu. I jak im wyjdzie ze 450W potrzebuje to wstawiają alternator 750W. Tak na zapas. Ale jeśli ktoś sobie założy wzmacniacz 1000W to powinien od razu zmienić alternator na większy. Założyć większy akumulator itp. Jeśli ma tylko kaprys polegający na tym że chce założyć większy akumulator, albo dwa lub pięć akumulatorów to nie musi zmieniać alternatora. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 39 |
Data: Grudzien 01 2008 17:35:36 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Arni | Adam Płaszczyca pisze: On Sun, 30 Nov 2008 14:49:44 +0100, Arni jakbys umiał czytac to bys wiedział ze pisze o maksymalnym obciazeniu jakie moze wygenerowac pusty jak bęben akumulator. Albo nawet dwa. Nie o zwarciu tylko o przedstawieniu alternatorowi maksymalnego poboru pradu. takiego jaki alternator jest w stanie podac bo sam go ogranicza. -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 40 |
Data: Grudzien 02 2008 10:20:29 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 01 Dec 2008 17:35:36 +0100, Arni jakbys umiał czytac to bys wiedział ze pisze o maksymalnym obciazeniu Jak przekroczysz ten maksymalny, to nastąpi podcięcie, czyli redukcja prądu do wartości bezpiecznej. Automagicznie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.pl/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 41 |
Data: Grudzien 01 2008 22:18:25 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Piter | Jakbyś miał trochę wiedzy, to byś wiedział, że prądnice samowzbudne (a Jakbyś miał trochę wiedzy, to byś wiedział, że prądnice samowzbudne to są generatory synchroniczne prądnice to miały muluchy 40 lat temu a i tak nie wiem czy samowzbudne bo przepchałbyś je na biegu do tyłu i by ci się już nie wzbudziły 42 |
Data: Grudzien 01 2008 22:29:27 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 1 Dec 2008 22:18:25 +0100, "Piter" wrote: Jakbyś miał trochę wiedzy, to byś wiedział, że prądnice samowzbudne (a Tak, tak, bo alternator wcale, ale wcale nei jest trójfazową, samowzbudną prądnicą synchroniczną z wewnętrznym prostownikiem. Ani troszkę. Ani troszeczkę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 43 |
Data: Grudzien 01 2008 22:36:40 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Piter |
On Mon, 1 Dec 2008 22:18:25 +0100, "Piter" wrote: Polecam zajrzeć do bibli maszyn elektrycznych Plamitzera, bo co ja się będę wysilać przecież i tak wszyscy polacy znają się na madycynie i elektryce 44 |
Data: Grudzien 01 2008 23:12:57 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Piter |
dodam jeszcze, to że prąd maleje wynika z tego że uzwojenie wzbudzenia jest zasilane z napięcia w instalacji (zwarcie -> U=0 -> Iwz=0 ->Izwarcia=0) ale nie jest to samowzbudzenie jak w klasycznej prądnicy bocznikowej samowzbudnej i argument że ma wewnętrzny prostonik nic nie wnosi. bo to jest tak jakby twierdzić że transformator może działać na napięcie stałe, transformator tesli tak działa przecież bo iskiernik i kondensator można zaliczyć do układu wewnętrznego 45 |
Data: Grudzien 02 2008 10:28:53 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 1 Dec 2008 23:12:57 +0100, "Piter" wrote: dodam jeszcze, to że prąd maleje wynika z tego że uzwojenie wzbudzenia jest Przestań się kompromitować. Nie z instalacji, tylko z pomocniczego prostownika podpiętego do uzwojeń stojana. (zwarcie -> U=0 -> Iwz=0 ->Izwarcia=0) ale No wcale nie. Zupełnie nie. Ani troszeczkę nie. Poza tym, rzecz jasna, że prąd wzbudzenia jest tworzony z SEM stojana. I to jest całkiem inaczej niż w prądnicy samowzbudnej, gdzie prąd wzbudzenia jest tworzoiny z SEM stojana. Zupełnie inaczej :D samowzbudnej i argument że ma wewnętrzny prostonik nic nie wnosi. Tak, tak. Poza tym, że po przeciążeniu alternatora spada napięcie na uzwojeniach stojana, co powoduje, że również spada napięcie na wyjściu prostownika wzbudzenia, co powoduje zmniejszenie prądu wzbudzenia, co powoduje zmniejszenie SEM, co powoduje zmniejszenie napięcia na uzwojeniach stojana, co powoduje, że również spada napięcie na wyjściu prostownika wzbudzenia... i tak dalej aż do ustalenia się SEM powstałego wyłącznie z magnetyzmu szczątkowego twornika. Nie, to zupełnie inaczej niż w prądnicy samowzbudnej. LOL. Wiesz, co innego zakuć książkę na blachę, a co innego rozumieć jak maszyny elektryczne działają. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.pl/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 46 |
Data: Grudzien 02 2008 17:13:09 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Piter |
On Mon, 1 Dec 2008 23:12:57 +0100, "Piter" wrote: pisz precyzyjniej, gdzie, jaki prostownik, do czego podpięty (zwarcie -> U=0 -> Iwz=0 ->Izwarcia=0) ale spróbuj odpalić auto bez aku zobaczymy czy się samo wzbudzi 47 |
Data: Grudzien 02 2008 20:29:43 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 2 Dec 2008 17:13:09 +0100, "Piter" wrote: Przestań się kompromitować. Nie z instalacji, tylko z pomocniczego Ok, skoro tego też nie wiesz.... Większośc alternatorów ma w sobie dwa prostowniki - główny, dwupołówkowy, sześciodiodowy, połaczony z zaciskiem D+, oraz jednopołókowy, trójdiodowy, który poprzez regulator zasila uzwojenie wzbudzenia. Tak, tak. Bez problemu, tylko trzeba silnik rozkręcić do dość wysokich obrotów. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 48 |
Data: Grudzien 02 2008 21:38:58 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: J.F. | On Tue, 02 Dec 2008 20:29:43 +0100, Adam Płaszczyca wrote: Większośc alternatorów ma w sobie dwa prostowniki - główny, Dwupolowkowy, a w zasadzie troj czy szescio polowkowy. Uzywa dodatkowo trzech diod z glownego mostka. J. 49 |
Data: Grudzien 02 2008 23:25:09 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Arni | J.F. pisze: On Tue, 02 Dec 2008 20:29:43 +0100, Adam Płaszczyca wrote: Wy tu pitu pitu a życie pisze swoj scenariusz. Wczoraj mialem awarie alternatora. Własciwie to myslalem ze mam bo wczesniej mi podpadał. Nagle w czasie jazdy spadło ładowanie. Za moment juz mialem woz w garazu i szukałem przyczyny. Wymiana regulatora - to samo. Napiecie akumulatora szybko spadało. Wylosowałem z zapasów drugi alternator - 20 minut i mam podmieniony. A tu skucha - dalej niby ładuje ale bardzo mizernie. Sprawdzilem akumulator - wszystko w porzadku. Wiecie co mnie naprowadzilo na przyczyne? to ze alternator zrobił sie bardzo gorący. Jest w takim miejscu ze od silnika nie ma sie jak zagrzac, nie do takiej temperatury. Szybkie dwa pomiary i juz wiedziałem ze przyczyną jest przekaznik swiec żarowych. Cos mu odbiło i niezaleznie od czujnika temperatury trzymał styki cały czas zwarte. No i swiece doiły cały czas te swoje kilkadziesiąt amperów (alternator daje max 80 A) Tak wiec doswiadczalnie dowiedziono ze mozna dobrze zgrzac alternator, mozna sobie dospiewac co sie dzieje jesli jest tak obciazany odpowiednio czesto i dlugo. Po usunieciu przyczyny ładuje jak głupi. -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 50 |
Data: Grudzien 02 2008 23:35:00 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: J.F. | On Tue, 02 Dec 2008 23:25:09 +0100, Arni wrote: Wiecie co mnie naprowadzilo na przyczyne? to ze alternator zrobił sie no i tu jest ten drobny niuans .. czy cos sie dzieje ? Izolacja wytrzyma co najmniej 70 stopni, "bardzo goracy" moze oznaczac np 60. A co najwazniejsze - alternatory maja zazwyczaj immanentne ograniczenie pradowe, i nawet przeciazone wiecej pradu nie dadza.. J. 51 |
Data: Grudzien 03 2008 00:01:44 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Arni | J.F. pisze: no i tu jest ten drobny niuans .. czy cos sie dzieje ? Izolacja wytrzyma co najmniej 70 stopni, "bardzo goracy" a ile stopni moze miec głowica normalnie rozgrzanego silnika? Nie parzył tak jak radiator ale przez rekawiczke dało sie to bez problemu wyczuc A co najwazniejsze - alternatory maja zazwyczaj immanentne no to juz ustalilismy, niemniej ciagla praca na maxa mu nie słuzy -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 52 |
Data: Grudzien 03 2008 09:31:31 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 03 Dec 2008 00:01:44 +0100, Arni a ile stopni moze miec głowica normalnie rozgrzanego silnika? Około 80-90. A co najwazniejsze - alternatory maja zazwyczaj immanentne Jedyne elementy jakie są zagrożone, to diody i szczotki. Szczególnie diody, jeśli alternator nie jest regularnie czyszczony, a mało kto się tym w ogóle przejmuje... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.pl/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 53 |
Data: Grudzien 05 2008 23:28:25 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: J.F. | On Wed, 03 Dec 2008 00:01:44 +0100, Arni wrote: J.F. pisze: rzedu 90. Nie parzył tak jak radiator ale przez rekawiczke dało sie to bez 60 tez wyczujesz. A co najwazniejsze - alternatory maja zazwyczaj immanentne Ale troche inaczej niz sie kloca - w miare wzrostu obrotow rosnie napiecie indukowane, czestotliwosc .. i impedancja cewek. W efekcie prad jest ograniczony. Patrz dynamo w rowerze. niemniej ciagla praca na maxa mu nie słuzy Nie zakladal bym sie. Prad jest w zasadzie bez znaczenia jesli tylko chlodzenie wydoli. J. 54 |
Data: Grudzien 06 2008 21:50:30 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 05 Dec 2008 23:28:25 +0100, J.F. Ale troche inaczej niz sie kloca - w miare wzrostu obrotow rosnie Dynamo nie jest samowzbudne, jest obcowzbudne. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 55 |
Data: Grudzien 03 2008 00:51:57 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Karolek |
On Tue, 02 Dec 2008 23:25:09 +0100, Arni wrote: W zasadzie to powinna wytrzymac nawet 150 stopni. Karolek 56 |
Data: Grudzien 03 2008 16:00:15 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Piter | Większośc alternatorów ma w sobie dwa prostowniki - główny, i nie masz ciągłości prądu wzbudzenia, albo bardzo bliskie zeru, bo masz chwile bez napięcia, gdy nie ma aku 57 |
Data: Grudzien 03 2008 21:10:35 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 3 Dec 2008 16:00:15 +0100, "Piter" wrote: Większośc alternatorów ma w sobie dwa prostowniki - główny, Tak, tak. Bo przecież uzwojenie wzbudzenia nei jest indukcyjnością, a prostownik trójfazowy wcale nei daje prądu o jedynie niewielkim tętnieniu. Weź juz przestań sie kompromitowac, bo co paszczę otworzysz, to dostajesz po dupie za brednie, jakie z tejż epaszczy wypuszczasz. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 58 |
Data: Grudzien 04 2008 16:37:35 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Piter |
Tak, tak. Bo przecież uzwojenie wzbudzenia nei jest indukcyjnością, a tu fakt mój błąd, w 3 połówkowym nie ma przerwy Weź juz przestań sie kompromitowac, bo co paszczę otworzysz, to słuchaj nie pozwalaj sobie na za dużo, to żeby paszczy nie otwierać możesz sobie mówić do swojej mamusi a nie do mnie 59 |
Data: Grudzien 04 2008 21:02:22 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 4 Dec 2008 16:37:35 +0100, "Piter" wrote: Tak, tak. Bo przecież uzwojenie wzbudzenia nei jest indukcyjnością, a Jak już, to w sześciopołówkowym. Natomiast nawet przy jednofazowym prostowniku nie ma spadku pradu wzbudzenia do zera, dlaczego tak jest zostawiam Tobie do odgadnięcia. Weź juz przestań sie kompromitowac, bo co paszczę otworzysz, to I jeszcze nie musisz dowodzić, że na interpunkcji znasz się tak samo kiepsko, co na maszynach elektrycznych. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 60 |
Data: Grudzien 02 2008 17:36:26 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Piter | Tak, tak. w ogóle to co ja napisałem ? to że są 2 komplety prostowników to za bardzo nic nie wnosi skoro nie są odseparowne na zupełnie innych obwodach Nie, to zupełnie inaczej niż w prądnicy samowzbudnej. LOL. a co ja piszę ? wypadałoby w pewnym wieku czytać uważniej :D zresztą wzbudź alternator bez jakiegokolwiek napięcia to pogadamy Wiesz, co innego zakuć książkę na blachę, a co innego rozumieć jak przydałoby ci się zakuć, może być był bardziej precyzyjny w swoich wypowiedzach 61 |
Data: Grudzien 02 2008 19:24:12 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Tomek | > Tak, tak.No to pogadajmy. Bez problemu wzbudzałem najpierw prądnicę a po wymianie na alternator tenże alternator. I obydwa dawały prąd i nie były podłączone do żadnego obcego źródła prądu. Same się wzbudzały. Sprawdź praktycznie a potem opisz wyniki doświadczenia na grupie. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 62 |
Data: Grudzien 02 2008 20:33:14 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 02 Dec 2008 19:24:12 +0100, "Tomek" wrote: No to pogadajmy. Bez problemu wzbudzałem najpierw prądnicę a po wymianie na Ja jeszcze dodam, że w klasycznym ukłądzie instalacji samochodowej alternator dostaje przy starcie niewielki prąd wzbudzenia przez lampkę kontrolki ładowania, dlatego wzbudza się wczesniej. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 63 |
Data: Grudzien 02 2008 20:31:21 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 2 Dec 2008 17:36:26 +0100, "Piter" wrote: w ogóle to co ja napisałem ? to że są 2 komplety prostowników to za bardzo No tak, nic a nic. I nieprawda jest, jakoby prąd do wzbudzenai alternatora był pobierany z uzwojeń twornika. Nie, to zupełnie inaczej niż w prądnicy samowzbudnej. LOL. Żaden problem. Wystarczy, że SEM od magnetyzmu szczątkowego przekroczy 1,4V, co ma miejsce przy obrotach wirnika alternatora około 3000obr/min. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 64 |
Data: Grudzien 03 2008 15:55:06 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Piter | Żaden problem. Wystarczy, że SEM od magnetyzmu szczątkowego przekroczy jeśli pozostanie magnetyzm szczątkowy, nie masz takiego założenia że musi pozostać, wszystko zależy od materiałów 65 |
Data: Grudzien 03 2008 21:12:16 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 3 Dec 2008 15:55:06 +0100, "Piter" wrote: Żaden problem. Wystarczy, że SEM od magnetyzmu szczątkowego przekroczy Tak, oczywiście, że nie musi. W końcu nieprawdą jest jakoby uzwojenie wirnika magnesowało go cały czas w czasie pracy, a dla zapewnienia odpowiedniej gęstości strumienia magnetycznego było wykonane z miękkiej, łatwo magnesującej się stali. I jeszcze Ziemia jest płaska, zapomniałeś dodać. Skończ już sie kompromitować. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 66 |
Data: Grudzien 04 2008 16:39:02 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Piter | Tak, oczywiście, że nie musi. W końcu nieprawdą jest jakoby uzwojenie i w ramach bonusa generator obcowzbódny sam się wzbudza, zastanów się co ty wygadujesz człowieku 67 |
Data: Grudzien 04 2008 21:02:45 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 4 Dec 2008 16:39:02 +0100, "Piter" wrote: i w ramach bonusa generator obcowzbódny sam się wzbudza, zastanów się co ty Wzbódź się :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 68 |
Data: Grudzien 04 2008 16:52:03 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Piter | Tak, oczywiście, że nie musi. W końcu nieprawdą jest jakoby uzwojenie to jak wiesz co to jest materiał magnetycznie miękki to wiesz że równie łatwo go rozmagnesować, pozatym co z tego że się sam wzbudzi przy 3000 rpm jak to co możesz dać z rozrusznika to ~200 rpm a obroty biegu jałowego to w większości przypadków <1000 rpm więc przestań gadać że sam się wzbudzi przy nienaturalnych warunkach pracy dla niego a tym bardziej jak ma jakiekolwiek obciążenie w postaci instalacji całego auta. Nie ma co samowzbudny jest jak cholera, brawo, brawo oby więcej takich "fachowców" 69 |
Data: Grudzien 04 2008 18:58:40 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Tomek | > Tak, oczywiście, że nie musi. W końcu nieprawdą jest jakoby uzwojenieDoświadczenie jest miarą poznania świata. Wymontuj alternator z samochodu. Podłącz uzwojenie wzbudzania do wyjścia z alternatora. Podłącz tam też woltomierz i sprawdź czy się wzbudzi jak zakręcisz nim wiertarką ręczną. Wyniki doświadczenia opisz na grupie, jak ci gips z reki zdejmą. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 70 |
Data: Grudzien 04 2008 21:03:29 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 4 Dec 2008 16:52:03 +0100, "Piter" wrote: łatwo go rozmagnesować, pozatym co z tego że się sam wzbudzi przy 3000 rpm Gdyby nie to, że dzięki przełożeniom alternator kręci się do 15000rpm, to może miałbyś rację... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 71 |
Data: Grudzien 02 2008 10:20:57 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 1 Dec 2008 22:36:40 +0100, "Piter" wrote: Tak, tak, bo alternator wcale, ale wcale nei jest trójfazową, No to zajrzyj, ja się posmieję :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.pl/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 72 |
Data: Grudzien 02 2008 17:11:38 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Piter |
On Mon, 1 Dec 2008 22:36:40 +0100, "Piter" wrote: no śmiało możesz zaczynać 73 |
Data: Grudzien 02 2008 20:33:35 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 2 Dec 2008 17:11:38 +0100, "Piter" wrote: No to zajrzyj, ja się posmieję :D Śmiać się? Nie, nei mogę, najpierw musiałbym przestać. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 74 |
Data: Listopad 30 2008 14:58:05 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Piter |
Robert Rędziak pisze: nie spali się, regulator poda max prąd wzbudzenia wywołujący max prąd twornika 75 |
Data: Listopad 30 2008 14:44:52 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Tomasz Pyra | Robert Rędziak pisze: On Sun, 30 Nov 2008 13:21:16 +0100, boropi wrote: Dodajmy że to wystarczy do całkiem sprawnego ładowania 10-15 akumulatorów jednocześnie ;) 77 |
Data: Grudzien 02 2008 19:51:08 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: huri_khan | Wiesiaczek pisze:
W ten sposób da się odpalić ale jeżeli akumulator jest niedoładowany wtedy bierzemy od sąsiada samochód ze sprawnym aku i odpalamy. Natomiast jeżeli mamy tzw. zwarcie na celi lub nasz aku jest w stanie agonalnym to już aku od sąsiada nie pomoże. -- [Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094] [Astra G '1,6 16V] [SY] 78 |
Data: Listopad 30 2008 13:23:43 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: PepedB | Wiesiaczek pisze: Nie ma poważniejszych przeciwwskazań.A dlaczego w takim razie nie zaleca się stosowania jednego akumulatora o wyższej niż fabryczna pojemności, tłumacząc to, że będzie stale niedoładowany? 2 aku to przecież zwiększenie pojemności, a więc idąc za tłumaczeniem producentów będą stale niedoładowane. Swoją drogą w Maździe 626 diesel z 1991r widziałem 2 aku stosowane fabrycznie. -- Pozdrawiam, Marcin Kaliński a-dres:{ksywka}(na)post.pl 79 |
Data: Listopad 30 2008 13:28:20 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Przembo | *PepedB* napisal(a) w Wiesiaczek pisze: Nie istnieje cos takiego jak niedoladowywanie aku z powodu jego wiekszej pojemnosci, to tylko urban legend. Problem niedladowania moze wystapic przy zalecanym aku i zalezy tylko od sprawnosci ukladu ladowania i sposobu uzytkowania auta. Pozdr 81 |
Data: Listopad 30 2008 13:25:55 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Przembo | *piwnica (onet)* napisal(a) w Jak mozna podlaczyc 2 aku w samochodzie? Generalnie mozna laczyc je rownolegle i jesli aku sa nowe i identyczne to nic nie powinno sie stac, ale takie polaczenie nie jest wskazane. Wady juz Ci wyluszczono, poza tym czy takie rozwiazanie jest Ci faktycznie potrzebne? Jesli jestes zainteresowany tematem szukaj na forach poswieconych car audio, przy profesjonalnej robocie masz tam jeden akumulator rozruchowy, a drugi do zasilania wyposazenia elektrycznego - oczywiscie bez ukladu sterowania ladowaniem sie nie obejdzie. Pozdr 82 |
Data: Listopad 30 2008 13:38:11 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Stefan Szczygielski | piwnica (onet) wrote: Jak mozna podlaczyc 2 aku w samochodzie? W celu odpalenia wozu, czego to się nie zrobi... =) A pomijając wstęp merytoryczny o małym oporze wewnętrznym akumulatorów kwasowych: na dłuższą metę źródeł o napięcia o małym oporze wewnętrznym łączyć równolegle nie wolno - będą się wzajemnie zwalczać. Jak ktoś ma gdzieś pod ręką akumulatorki niklowo-kadmowe (nie obecnie produkowane Ni-MH, które opory mają już spore) np. typu paluszki może zrobić eksperyment - naładować i połączyć 2 równolegle. Należy uważać, żeby się nie poparzyć. =) Z akumulatorami podobnie - tylko wolniej i trochę mniej widowiskowo. S. 83 |
Data: Listopad 30 2008 13:52:36 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: | Witam serdecznie. Jak ktoś ma gdzieś pod ręką akumulatorki niklowo-kadmowe (nie obecnieStary, chyba z modelarzami RC nie miałeś nic wspólnego? Łączy się ogniwa NiMh, NiCd oraz wszelkie litowe zarówno równolegle jak i szeregowo. Także w kombinowane pakiety szeregowo równoległe i to w różnych konfiguracjach. Bez żadnych ceregieli. I nikt sie nie parzy, mimo, że rezystancje tych najlepszych ogniw są bliższe akumulatorom ołowiowym niż popularnym ogniwom miniaturowym. Prądy także dochodzą do 20-50C a więc nie raz osiągają nawet 100A. W większych konstrukcjach nawet więcej. Tylko ładowanie szeregowo połączonych ogniw wymaga balansowania. Przy równoległym połączeniu nie ma żadnych problemów. Pozdrawiam. Sebastian -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 85 |
Data: Listopad 30 2008 14:52:45 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Wojtek |
Jak mozna podlaczyc 2 aku w samochodzie? Nie ma najmniejszych przeciwwskazań do podłączenia 2 akumulatorów równolegle. Nie jest potrzebny dodatkowy układ w obwodzie ładowania. Dobrym przykładem jest Ford Tranzit diesel z lat 80-tych ubiegłego wieku. Miał fabrycznie tak podłączone dwa akumulatory. 86 |
Data: Listopad 30 2008 14:56:20 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Arni | Wojtek pisze: Użytkownik "piwnica (onet)" napisał w wiadomości my tu pitu pitu, minelo 6 godzin a kolega piwnica (albo piszacy z piwnicy) sie nie odezwal ani slowem. Podpucha jakas :) -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 87 |
Data: Listopad 30 2008 18:08:56 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: J.F. | On Sun, 30 Nov 2008 14:52:45 +0100, Wojtek wrote: Nie jest potrzebny dodatkowy układ w obwodzie ładowania. Nie on jeden - wiekszosc osobowych diesli miala wtedy dwa akumulatory. J. 88 |
Data: Listopad 30 2008 19:51:45 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Axel |
On Sun, 30 Nov 2008 14:52:45 +0100, Wojtek wrote: Moje Ople Rekordy z lat 1982-84 z silnikami 2.3D i 2.3 TD mialy po dwa aku, monotowane w dwoch rogach pod maska. Dobrze, ze wtedy nie bylo newsow, bo po paru opiniach tu przeczytanych pewnie natychmiast by sie rozladowaly, albo wybuchly. A ostatniego z nich pozbylem sie w 95 roku... ;-) -- Axel 91 |
Data: Grudzien 02 2008 09:26:32 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Kuba (aka cita) | piwnica (onet) wrote: Jak mozna podlaczyc 2 aku w samochodzie? ro wnolegle pod warunkiem, ze to takie same akumulatory (najlepiej, zeby oba były nowe) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 92 |
Data: Grudzien 02 2008 20:33:46 | Temat: Re: 2 akumulatory | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 2 Dec 2008 09:26:32 +0100, "Kuba \(aka cita\)" ro wnolegle pod warunkiem, ze to takie same akumulatory (najlepiej, zeby oba Nie, nei ma tego warunku. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |