Grupy dyskusyjne   »   403 kg różnicy w masie - dziennikarze majÄ… wiele do 'nie-powiedzenia'

403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze majÄ… wiele do 'nie-powiedzenia'



1 Data: Kwiecien 30 2014 10:18:21
Temat: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze maj± wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: Bugatti 

Witajcie,

W ¿yciu mo¿e kupi³em 5 sztuk jakiegokolwiek czasopisma moto (m.in. by³ to CARS)... gdy jestem w sklepie to lubiê bez kupowania zerkn±æ co tam pisz± w pismach moto za parê z³.
 
BMW 235i i 435i.

Zdziwi³em siê trochê ró¿nic± w przyszpieszeniu: 0.2 sec ze wzglêdu na 403 kg ró¿nicy miêdzy autami!

235i napisali ¿e wa¿y 1455 kg - za¶ wg producenta ma 1545 kg (ASB)-
http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/2series/coupe/2013/showroom/technical_data/index.html

435i stwierdzili ¿e ma 1858 kg ! - za¶ producent wskazuje na 1600 kg (ASB) - http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/4series/coupe/2013/showroom/technical_data/index.html. Ponadto 0-100 km/h wg BMW to 4.8 sec (a nie 4.9 sec)

55 kg ró¿nicy zamiast 403 kg ! ;)

http://images64.fotosik.pl/930/fe598c00f16080ae.jpg

Ehh...za co im p³ac± ? Ale w sumie jaka cena pisma taki wk³ad "intelektóalny" ;-P

Pozdr.
Bugatti



2 Data: Kwiecien 30 2014 20:50:25
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze majÄ… wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: BartekK 

W dniu 2014-04-30 19:18, Bugatti pisze:

W ¿yciu mo¿e kupi³em 5 sztuk jakiegokolwiek czasopisma moto (m.in. by³ to CARS)... gdy jestem w sklepie to lubiÄ™ bez kupowania zerknąć co tam piszÄ… w pismach moto za parÄ™ z³.
Ehh...za co im p³acÄ… ? Ale w sumie jaka cena pisma taki wk³ad "intelektóalny" ;-P
Nie zap³aci³eÅ›, a masz pretensje? :) A tak na serio- obecna "prasa motoryzacyjna" ma takÄ… samÄ… wartoæ merytorycznÄ…, co "bravo-girl", bo na ¿adnej podstawie nie musi ona s³u¿yć edukowaniu czy przekazywaniu informacji rzetelnych, a s³u¿y tylko jednemu - wp³ywowi kasy z reklam, wp³ywowi kasy z artyku³ów sponsorowanych (mniej lub bardziej oficjalnie) oraz na koÅ„cu - wp³ywowi kasy ze sprzeda¿y tego czasopisma. Fachowego dziennikarza motoryzacyjnego te¿ ciÄ™¿ko znale¼Ä‡, a po co komu taki - szary klient ma dostać wiadomoÅ›ci takie, jakie dilerom na rÄ™kÄ™, a nie takÄ… wiedzÄ™, która by mog³a siÄ™ mu przydać.
Nie oczekuj wiÄ™c, ¿e znajdziesz tam jakÄ…Å› prawdÄ™ objawionÄ…, albo choćby rzetelne artyku³y.

--
| Bart³omiej Ku¼niewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

3 Data: Kwiecien 30 2014 22:00:29
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze maj Ä… wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: janusz_k 

W dniu 30.04.2014 o 20:50 BartekK  pisze:

W dniu 2014-04-30 19:18, Bugatti pisze:
W ¿yciu mo¿e kupi³em 5 sztuk jakiegokolwiek czasopisma moto (m.in. by³  to CARS)... gdy jestem w sklepie to lubiÄ™ bez kupowania zerknąć co tam  piszÄ… w pismach moto za parÄ™ z³.
Ehh...za co im p³acÄ… ? Ale w sumie jaka cena pisma taki wk³ad  "intelektóalny" ;-P
Nie zap³aci³eÅ›, a masz pretensje? :) A tak na serio- obecna "prasa  motoryzacyjna" ma takÄ… samÄ… wartoæ merytorycznÄ…, co "bravo-girl", bo na  ¿adnej podstawie nie musi ona s³u¿yć edukowaniu czy przekazywaniu  informacji rzetelnych, a s³u¿y tylko jednemu - wp³ywowi kasy z reklam,  wp³ywowi kasy z artyku³ów sponsorowanych (mniej lub bardziej oficjalnie)  oraz na koÅ„cu - wp³ywowi kasy ze sprzeda¿y tego czasopisma. Fachowego  dziennikarza motoryzacyjnego te¿ ciÄ™¿ko znale¼Ä‡, a po co komu taki -  szary klient ma dostać wiadomoÅ›ci takie, jakie dilerom na rÄ™kÄ™, a nie  takÄ… wiedzÄ™, która by mog³a siÄ™ mu przydać..
Nie oczekuj wiÄ™c, ¿e znajdziesz tam jakÄ…Å› prawdÄ™ objawionÄ…, albo choćby  rzetelne artyku³y.

To mi siÄ™ od razu przypomina reklama z Zientarskim który strasznie  zachwala hybrydy, i wg niego jednym z atutów hybryd jest prosta budowa ze  siÄ™ niby mniej psujÄ… od zwyk³ego auta, nie wiadomo czy siÄ™ Å›miać czy  p³akać juz trzeba.

--

Pozdr
Janusz

4 Data: Maj 01 2014 09:51:25
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze majÄ… wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: hisjusz 


To mi siÄ™ od razu przypomina reklama z Zientarskim który strasznie
zachwala hybrydy, i wg niego jednym z atutów hybryd jest prosta budowa
ze siÄ™ niby mniej psujÄ… od zwyk³ego auta, nie wiadomo czy siÄ™ Å›miać czy
p³akać juz trzeba.


Mówi to co ludzie chcÄ… us³yszeć.
Prosta budowa pod tym wzglÄ™dem ¿e sÄ… to powtarzalne elementy, ¿aden egzotyk, czyli normalnie bÄ™dzie mo¿na serwisować.
Gdy tylko widzÄ™ tÄ™ reklamÄ™ od hybrydach wy³Ä…czam g³os. Z tego co tu czyta³em na grupie Hybrydy nie majÄ… ekonomicznego uzasadnienia dla klienta.Hybrydy majÄ… uzasadnienie ekologiczne poniewa¿ emitujÄ… mniej trujÄ…cych substancji do atmosfery oraz oszczÄ™dzajÄ… Å›wiatowe z³o¿a paliw. Czy coÅ› siÄ™ zmieni³o w tym temacie?

5 Data: Maj 01 2014 10:15:46
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze majÄ… wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: Dres Golf 

Mówi to co ludzie chcÄ… us³yszeć.
Prosta budowa pod tym wzglÄ™dem ¿e sÄ… to powtarzalne elementy, ¿aden
egzotyk, czyli normalnie bÄ™dzie mo¿na serwisować.
Gdy tylko widzÄ™ tÄ™ reklamÄ™ od hybrydach wy³Ä…czam g³os. Z tego co tu
czyta³em na grupie Hybrydy nie majÄ… ekonomicznego uzasadnienia dla
klienta.Hybrydy majÄ… uzasadnienie ekologiczne poniewa¿ emitujÄ… mniej
trujÄ…cych substancji do atmosfery oraz oszczÄ™dzajÄ… Å›wiatowe z³o¿a paliw.

Ekologiczne? To chyba jakiÅ› ¿art.
1) Transport Priusa z Japonii do Europy emituje wiÄ™cej CO2 ni¿ on pó¼niej przez 100000 km. (statki sÄ… w dieslu) - (pomijajÄ…c w tej dyskusji ca³Ä… k³amliwÄ… propagandÄ™ polityków nt. wp³ywu CO2 na tzw. efekt cieplarniany). No, ale skoro politycy twierdzÄ…, ¿e emisja CO2 jest niedobra to tÄ… samÄ… broniÄ… mo¿na ich uderzyć.
2) Produkcja nowych samochodów generalnie jest bardzo nieprzyjazna dla Å›rodowiska - chodzi o metal ciÄ™¿kie i tworzywa sztuczna. Najbardziej ekologiczne jest jak najd³u¿sze u¿ytkowanie starego samochodu. Wymiana jednej czy kilku stalowych części nie niszczy tak Å›rodowiska jak produkcja jednego nowego egzemplarza.
3) No i baterie. To sÄ… same bardzo toksyczne substancje. Ska¿enie Å›rodowiska nastÄ™puje zarówno w czasie produkcji a potem z³omowania.

6 Data: Maj 01 2014 11:02:40
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze majÄ… wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: Yogi(n) 

U¿ytkownik "Dres Golf"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

Mówi to co ludzie chcÄ… us³yszeć.
Prosta budowa pod tym wzglÄ™dem ¿e sÄ… to powtarzalne elementy, ¿aden
egzotyk, czyli normalnie bÄ™dzie mo¿na serwisować.
Gdy tylko widzÄ™ tÄ™ reklamÄ™ od hybrydach wy³Ä…czam g³os. Z tego co tu
czyta³em na grupie Hybrydy nie majÄ… ekonomicznego uzasadnienia dla
klienta.Hybrydy majÄ… uzasadnienie ekologiczne poniewa¿ emitujÄ… mniej
trujÄ…cych substancji do atmosfery oraz oszczÄ™dzajÄ… Å›wiatowe z³o¿a paliw.

Ekologiczne? To chyba jakiÅ› ¿art.
1) Transport Priusa z Japonii do Europy emituje wiÄ™cej CO2 ni¿ on pó¼niej przez 100000 km. (statki sÄ… w dieslu) - (pomijajÄ…c w tej dyskusji ca³Ä… k³amliwÄ… propagandÄ™ polityków nt. wp³ywu CO2 na tzw. efekt cieplarniany). No, ale skoro politycy twierdzÄ…, ¿e emisja CO2 jest niedobra to tÄ… samÄ… broniÄ… mo¿na ich uderzyć.
2) Produkcja nowych samochodów generalnie jest bardzo nieprzyjazna dla Å›rodowiska - chodzi o metal ciÄ™¿kie i tworzywa sztuczna. Najbardziej ekologiczne jest jak najd³u¿sze u¿ytkowanie starego samochodu. Wymiana jednej czy kilku stalowych części nie niszczy tak Å›rodowiska jak produkcja jednego nowego egzemplarza.
3) No i baterie. To sÄ… same bardzo toksyczne substancje. Ska¿enie Å›rodowiska nastÄ™puje zarówno w czasie produkcji a potem z³omowania.

4) Do tego ³adowanie akumulatorów, czyli przemiana na elektrycznÄ… energii chemicznej z paliw kopalnych (wszystko jedno, czy w samym samochodzie, czy w elektrowni opalanej wÄ™glem czy ropÄ…), przy skutecznoÅ›ci tego procesu rzÄ™du kilkudziesiÄ™ciu procent - rzekome korzyÅ›ci nie zostanÄ… zrekompenowane odzyskiem energii przy hamowaniu ani systemami start-stop. WyjÄ…tek stanowiÄ… takie pojazdy, które do³adowywane sÄ… prÄ…dem z elektrownii jÄ…drowych albo wodnych/wiatrowych. Ergo - hybryda w Polsce to ekologiczne nieporozumienie. Choć jakiemuÅ› "zielonemu" zapewne poprawia samopoczucie, to g³ównie z powodu niedouczenia.

--
Yogi(n)

7 Data: Maj 05 2014 10:47:39
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze maj± wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: G Nowak 

On 01/05/2014 10:02, Yogi(n) wrote:

4) Do tego ³adowanie akumulatorów, czyli przemiana na elektryczn±
energii chemicznej z paliw kopalnych (wszystko jedno, czy w samym
samochodzie, czy w elektrowni opalanej wêglem czy rop±), przy
skuteczno¶ci tego procesu rzêdu kilkudziesiêciu procent - rzekome
korzy¶ci nie zostan± zrekompenowane odzyskiem energii przy hamowaniu ani
systemami start-stop. Wyj±tek stanowi± takie pojazdy, które do³adowywane
s± pr±dem z elektrownii j±drowych albo wodnych/wiatrowych. Ergo -
hybryda w Polsce to ekologiczne nieporozumienie. Choæ jakiemu¶

Spoko. W Szkocji dotowane jest instalowanie paneli slonecznych (generujacych prad). Hint - w niektorych obszarach tego kraju ludzie nawet nie wiedza, co to jest sloneczna pogoda ;-)

--
Pozdr
G

8 Data: Maj 01 2014 10:37:54
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze maj¹ wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello hisjusz,

Thursday, May 1, 2014, 9:51:25 AM, you wrote:

To mi siê od razu przypomina reklama z Zientarskim który strasznie
zachwala hybrydy, i wg niego jednym z atutów hybryd jest prosta budowa
ze siê niby mniej psuj¹ od zwyk³ego auta, nie wiadomo czy siê œmiaæ czy
p³akaæ juz trzeba.
Mówi to co ludzie chc¹ us³yszeæ.
Prosta budowa pod tym wzglêdem ¿e s¹ to powtarzalne elementy, ¿aden
egzotyk, czyli normalnie bêdzie mo¿na serwisowaæ.
Gdy tylko widzê tê reklamê od hybrydach wy³¹czam g³os. Z tego co tu
czyta³em na grupie Hybrydy nie maj¹ ekonomicznego uzasadnienia dla
klienta.Hybrydy maj¹ uzasadnienie ekologiczne poniewa¿ emituj¹ mniej
truj¹cych substancji do atmosfery

Szczególnie podczas ich produkcji.

oraz oszczêdzaj¹ œwiatowe z³o¿a paliw.

Jakoœ niezale¿ne testy tego nie potwierdzaj¹.

Czy coœ siê zmieni³o w tym temacie?

Nic. Nadal produkcja akumulatorów litowo-jonowych wymaga transportu
rudy ciê¿ko smrodz¹cymi statkami i zu¿ywa wiêcej energii ni¿ te
akumulatory „zaoszczêdz¹”.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

9 Data: Maj 01 2014 11:30:13
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze maj Ä… wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: janusz_k 

W dniu 01.05.2014 o 09:51 hisjusz  pisze:


To mi siÄ™ od razu przypomina reklama z Zientarskim który strasznie
zachwala hybrydy, i wg niego jednym z atutów hybryd jest prosta budowa
ze siÄ™ niby mniej psujÄ… od zwyk³ego auta, nie wiadomo czy siÄ™ Å›miać czy
p³akać juz trzeba.


Mówi to co ludzie chcÄ… us³yszeć.
Prosta budowa pod tym wzglÄ™dem ¿e sÄ… to powtarzalne elementy, ¿aden  egzotyk, czyli normalnie bÄ™dzie mo¿na serwisować.
Ale w zwyk³ym aucie te¿ tak jest, ma silnik spalinowy, ma i hybryda, czym  siÄ™ ró¿ni od zwyk³ego? niczym stopieÅ„ skomplikowania podobny, nie wiem jak  jest przeniesienie napÄ™du zrobione w hybrydach mo¿e tu odpaæ sprzÄ™g³o i  skrzynia biegów, i tyle.

Gdy tylko widzÄ™ tÄ™ reklamÄ™ od hybrydach wy³Ä…czam g³os. Z tego co tu  czyta³em na grupie Hybrydy nie majÄ… ekonomicznego uzasadnienia dla  klienta.
Dok³adnie, to jest szpan i nic wiÄ™cej.


Hybrydy majÄ… uzasadnienie ekologiczne poniewa¿ emitujÄ… mniej trujÄ…cych  substancji do atmosfery oraz oszczÄ™dzajÄ… Å›wiatowe z³o¿a paliw. Czy coÅ›  siÄ™ zmieni³o w tym temacie?
Juz ci napisali, produkcja i transport trujÄ….



--

Pozdr
Janusz

10 Data: Maj 01 2014 19:44:06
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze majÄ… wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: hisjusz 


Mówi to co ludzie chcÄ… us³yszeć.
Prosta budowa pod tym wzglÄ™dem ¿e sÄ… to powtarzalne elementy, ¿aden
egzotyk, czyli normalnie bÄ™dzie mo¿na serwisować.
Ale w zwyk³ym aucie te¿ tak jest, ma silnik spalinowy, ma i hybryda,
czym siÄ™ ró¿ni od zwyk³ego? niczym stopieÅ„ skomplikowania podobny, nie
wiem jak jest przeniesienie napÄ™du zrobione w hybrydach mo¿e tu odpaæ
sprzÄ™g³o i skrzynia biegów, i tyle.

Za mÄ…drze myÅ›lisz:) Moim zdaniem to chodzi o to ¿e serwis jest prosty i "ka¿dego kto u¿ywa³ tradycyjnego napÄ™du" na to stać i nie trzeba do serwisu ludzi z NASA.

11 Data: Maj 01 2014 20:35:55
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze maj Ä… wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: janusz_k 

W dniu 01.05.2014 o 19:44 hisjusz  pisze:


Mówi to co ludzie chcÄ… us³yszeć.
Prosta budowa pod tym wzglÄ™dem ¿e sÄ… to powtarzalne elementy, ¿aden
egzotyk, czyli normalnie bÄ™dzie mo¿na serwisować.
Ale w zwyk³ym aucie te¿ tak jest, ma silnik spalinowy, ma i hybryda,
czym siÄ™ ró¿ni od zwyk³ego? niczym stopieÅ„ skomplikowania podobny, nie
wiem jak jest przeniesienie napÄ™du zrobione w hybrydach mo¿e tu odpaæ
sprzÄ™g³o i skrzynia biegów, i tyle.

Za mÄ…drze myÅ›lisz:) Moim zdaniem to chodzi o to ¿e serwis jest prosty i  "ka¿dego kto u¿ywa³ tradycyjnego napÄ™du" na to stać i nie trzeba do  serwisu ludzi z NASA.
Taa jasne :) powiedz mi którego auta rocznik powiedzmy od 2010 w zwy7¿  serwis jest prosty? bo ja takiego nie znam.



--

Pozdr
Janusz

12 Data: Maj 01 2014 11:00:11
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze maj± wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: masti 

Dnia pięknego Thu, 01 May 2014 09:51:25 +0200 osobnik zwany hisjusz
napisa³:

Hybrydy nie majÄ… ekonomicznego uzasadnienia dla klienta.Hybrydy majÄ…
uzasadnienie ekologiczne poniewa¿ emitujÄ… mniej trujÄ…cych substancji do
atmosfery oraz oszczÄ™dzajÄ… Å›wiatowe z³o¿a paliw. Czy coÅ› siÄ™ zmieni³o w
tym temacie?

57kg litu w kazdym Priusie. Bardzo k.. ekologiczne



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

13 Data: Maj 01 2014 19:45:15
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze majÄ… wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: hisjusz 


57kg litu w kazdym Priusie. Bardzo k.. ekologiczne


Ten lit to a¿ takie z³o?
Czemu wiÄ™c jest lansowana ta technologia, ¿e to tylko spisek nie chce mi siÄ™ w to wierzyć.

14 Data: Maj 01 2014 19:55:08
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze majÄ… wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 01 May 2014 19:45:15 +0200, hisjusz napisa³(a):

57kg litu w kazdym Priusie. Bardzo k.. ekologiczne

Ten lit to a¿ takie z³o?

Umiarkowane.

Czemu wiêc jest lansowana ta technologia, ¿e to tylko spisek nie chce mi
siê w to wierzyæ.

Przeciez to bedzie w recyklingu.
W odroznieniu od miliardow komorek ... co zrobiliscie z bateryjkami ?

J.

15 Data: Maj 01 2014 20:40:48
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze maj Ä… wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: janusz_k 

W dniu 01.05.2014 o 19:55 J.F.  pisze:

Dnia Thu, 01 May 2014 19:45:15 +0200, hisjusz napisa³(a):
57kg litu w kazdym Priusie. Bardzo k.. ekologiczne

Ten lit to a¿ takie z³o?

Umiarkowane.
Do momentu wypadku, wtedy ju¿ robi siÄ™ ma³o ciekawie :(


Czemu wiÄ™c jest lansowana ta technologia, ¿e to tylko spisek nie chce mi
się w to wierzyć.

Przeciez to bedzie w recyklingu.
W odroznieniu od miliardow komorek ... co zrobiliscie z bateryjkami ?
Ja zbieram i oddajÄ™ do odpowiednich pojemników.
Tutaj pewnie bÄ™dzie podobnie, ale zagro¿enie istnieje, ostatnio  dziweczynce smartfon wybuch³ w kieszeni i jÄ… poparzy³. Jak upowszechniÄ…  siÄ™ auta elektryczne to takich wypadków bÄ™dzie wiÄ™cej.Na dodatek auta  mocno siÄ™ nagrzewajÄ… w s³oÅ„cu co oczywiÅ›cie mocno szkodzi aku, strach  bÄ™dzie ulicÄ… chodzić ko³o zaparkowanych samochodów elektrycznych.


--

Pozdr
Janusz

16 Data: Maj 01 2014 19:02:56
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze maj± wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: masti 

Dnia pięknego Thu, 01 May 2014 19:45:15 +0200 osobnik zwany hisjusz
napisa³:

57kg litu w kazdym Priusie. Bardzo k.. ekologiczne


Ten lit to a¿ takie z³o?

bo go jest na Å›wiecie ma³o




--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

17 Data: Maj 02 2014 11:25:49
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze majÄ… wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: hisjusz 

W dniu 2014-05-01 21:02, masti pisze:

Dnia pięknego Thu, 01 May 2014 19:45:15 +0200 osobnik zwany hisjusz
napisa³:

57kg litu w kazdym Priusie. Bardzo k.. ekologiczne


Ten lit to a¿ takie z³o?

bo go jest na Å›wiecie ma³o




http://pl.wikipedia.org/wiki/Ziemia

G³Ä™bokoæ[59]
km Warstwa GÄ™stoæ
g/cm³
0–60 litosfera[60] —
0-35 ... skorupa[61] 2,2–2,9
35–400 ... p³aszcz górny 3,4–4,4
35–2885 p³aszcz 3,4–5,6
100–700 ... astenosfera —
2885–5155 jądro zewnętrzne 9,9–12,2
5155–6370 jądro wewnętrzne 12,8–13,1

G³Ä™bokoæ do jÄ…dra 2885.

http://pl.wikipedia.org/wiki/TauTona

TauTona – kopalnia z³ota w Republice Po³udniowej Afryki. Jest obecnie najg³Ä™bszÄ… kopalniÄ… na Å›wiecie. Jej g³Ä™bokoæ to 3,9 kilometra.


Przy obecnej technologi nie da siÄ™ jednoznacznie stwierdzić ¿e czegoÅ› jest ma³o czy du¿o. Spójrz na g³Ä™bokoæ do jÄ…dra ziemi a g³Ä™bokoæ najg³Ä™bszej kopalni.

18 Data: Maj 02 2014 12:05:59
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze maj± wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: masti 

Dnia pięknego Fri, 02 May 2014 11:25:49 +0200 osobnik zwany hisjusz
napisa³:

Przy obecnej technologi nie da siÄ™ jednoznacznie stwierdzić ¿e czegoÅ›
jest ma³o czy du¿o. Spójrz na g³Ä™bokoæ do jÄ…dra ziemi a g³Ä™bokoæ
najg³Ä™bszej kopalni.

to zacznij wydowbywać z jądra ziemi. Zostaniesz miliarderem



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

19 Data: Maj 04 2014 20:13:59
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze majÄ… wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: Robert RÄ™dziak 

On Thu, 1 May 2014 11:00:11 +0000 (UTC), masti
wrote:

57kg litu w kazdym Priusie. Bardzo k.. ekologiczne

 W ka¿dym? Gdzie?

 RR.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

20 Data: Maj 04 2014 20:25:44
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze maj± wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: masti 

Dnia pięknego Sun, 04 May 2014 20:13:59 +0000 osobnik zwany Robert Rędziak
napisa³:

On Thu, 1 May 2014 11:00:11 +0000 (UTC), masti  wrote:

57kg litu w kazdym Priusie. Bardzo k.. ekologiczne

 W ka¿dym? Gdzie?

w akumulatorach. A gdzie¿by indziej.




--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

21 Data: Maj 04 2014 20:59:40
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze majÄ… wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: Robert RÄ™dziak 

On Sun, 4 May 2014 20:25:44 +0000 (UTC), masti
wrote:

57kg litu w kazdym Priusie. Bardzo k.. ekologiczne

 W ka¿dym? Gdzie?

w akumulatorach. A gdzie¿by indziej.

 Taaaak? W których?

 RR.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

22 Data: Maj 04 2014 23:26:46
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze maj¹ wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Robert,

Sunday, May 4, 2014, 10:59:40 PM, you wrote:

57kg litu w kazdym Priusie. Bardzo k.. ekologiczne
 W ka¿dym? Gdzie?
w akumulatorach. A gdzie¿by indziej.
 Taaaak? W których?

„W 2012 roku do sprzeda¿y wesz³a odmiania Plug-in z bateri¹
litowo-jonow¹ o pojemnoœci 4,4 kWh”
http://pl.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

23 Data: Maj 04 2014 21:44:46
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze majÄ… wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: Robert RÄ™dziak 

On Sun, 4 May 2014 23:26:46 +0200, RoMan Mandziejewicz  wrote:

Hello Robert,

Sunday, May 4, 2014, 10:59:40 PM, you wrote:

57kg litu w kazdym Priusie. Bardzo k.. ekologiczne
 W ka¿dym? Gdzie?
w akumulatorach. A gdzie¿by indziej.
 Taaaak? W których?

?W 2012 roku do sprzeda¿y wesz³a odmiania Plug-in z bateri±
litowo-jonow± o pojemno¶ci 4,4 kWh?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius

 W _ka¿dym_?

 RR.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

24 Data: Maj 04 2014 23:56:43
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze maj¹ wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Robert,

Sunday, May 4, 2014, 11:44:46 PM, you wrote:

57kg litu w kazdym Priusie. Bardzo k.. ekologiczne
 W ka¿dym? Gdzie?
w akumulatorach. A gdzie¿by indziej.
 Taaaak? W których?
?W 2012 roku do sprzeda¿y wesz³a odmiania Plug-in z bateri¹
litowo-jonow¹ o pojemnoœci 4,4 kWh?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius
 W _ka¿dym_?

Ale to nie do mnie - ja odpowiadam na pytanie „w którym”.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

25 Data: Maj 04 2014 22:07:23
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze majÄ… wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: Robert RÄ™dziak 

On Sun, 4 May 2014 23:56:43 +0200, RoMan Mandziejewicz
 wrote:

57kg litu w kazdym Priusie. Bardzo k.. ekologiczne
 W ka¿dym? Gdzie?
w akumulatorach. A gdzie¿by indziej.
 Taaaak? W których?
?W 2012 roku do sprzeda¿y wesz³a odmiania Plug-in z bateri±
litowo-jonow± o pojemno¶ci 4,4 kWh?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius
 W _ka¿dym_?

Ale to nie do mnie - ja odpowiadam na pytanie ?w którym?.

 No w³a¶nie. Nie w Moskwie, tylko w Leningradzie. Tak siê rodz±
 mity.

 RR.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

26 Data: Maj 05 2014 08:57:26
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze maj± wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Robert,

Monday, May 5, 2014, 12:07:23 AM, you wrote:

57kg litu w kazdym Priusie. Bardzo k.. ekologiczne
 W ka¿dym? Gdzie?
w akumulatorach. A gdzie¿by indziej.
 Taaaak? W których?
?W 2012 roku do sprzeda¿y wesz³a odmiania Plug-in z bateri±
litowo-jonow± o pojemno¶ci 4,4 kWh?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius
 W _ka¿dym_?
Ale to nie do mnie - ja odpowiadam na pytanie ?w którym?.
 No w³a¶nie. Nie w Moskwie, tylko w Leningradzie. Tak siê rodz±
 mity.

Ale dlaczego znowu do mnie? Pisz do w³a¶ciwego cz³owieka.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

27 Data: Maj 05 2014 09:13:00
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze majÄ… wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: Robert RÄ™dziak 

On Mon, 5 May 2014 08:57:26 +0200, RoMan Mandziejewicz
 wrote:

57kg litu w kazdym Priusie. Bardzo k.. ekologiczne
 W ka¿dym? Gdzie?
w akumulatorach. A gdzie¿by indziej.
 Taaaak? W których?
?W 2012 roku do sprzeda¿y wesz³a odmiania Plug-in z bateri±
litowo-jonow± o pojemno¶ci 4,4 kWh?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius
 W _ka¿dym_?
Ale to nie do mnie - ja odpowiadam na pytanie ?w którym?.
 No w³a¶nie. Nie w Moskwie, tylko w Leningradzie. Tak siê rodz±
 mity.

Ale dlaczego znowu do mnie? Pisz do w³a¶ciwego cz³owieka.

 Z "broadcastowej" natury Usenetu wynika, ¿e powinno to równie¿
 trafiæ do "w³a¶ciwego cz³owieka". Z, miêdzy innymi, Twoj± pomoc±
 (niesion± zreszt± autorowi stwierdzenia "57kg litu w ka¿dym
 Priusie", nie mnie), któr± zaoferowa³e¶, objawiaj±c siê w tym
 w±tku.

 RR.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

28 Data: Maj 11 2014 23:07:38
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze maj Ä… wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: janusz_k 

W dniu 05.05.2014 o 11:13 Robert RÄ™dziak  pisze:

On Mon, 5 May 2014 08:57:26 +0200, RoMan Mandziejewicz
 wrote:

57kg litu w kazdym Priusie. Bardzo k.. ekologiczne
 W ka¿dym? Gdzie?
w akumulatorach. A gdzie¿by indziej.
 Taaaak? W których?
?W 2012 roku do sprzeda¿y wesz³a odmiania Plug-in z bateriÄ…
litowo-jonową o pojemności 4,4 kWh?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius
 W _ka¿dym_?
Ale to nie do mnie - ja odpowiadam na pytanie ?w którym?.
 No w³aÅ›nie. Nie w Moskwie, tylko w Leningradzie. Tak siÄ™ rodzÄ…
 mity.

Ale dlaczego znowu do mnie? Pisz do w³aÅ›ciwego cz³owieka.

 Z "broadcastowej" natury Usenetu wynika, ¿e powinno to równie¿
 trafić do "w³aÅ›ciwego cz³owieka". Z, miÄ™dzy innymi, TwojÄ… pomocÄ…
 (niesionÄ… zresztÄ… autorowi stwierdzenia "57kg litu w ka¿dym
 Priusie", nie mnie), którÄ… zaoferowa³eÅ›, objawiajÄ…c siÄ™ w tym
 wÄ…tku.
To wg ciebie jest czy nie i ile litu?
--

Pozdr
Janusz

29 Data: Kwiecien 30 2014 21:08:04
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze maj± wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: misiek 


U¿ytkownik "Bugatti"  napisa³ w wiadomo¶ci

Witajcie,

W ¿yciu mo¿e kupi³em 5 sztuk jakiegokolwiek czasopisma moto (m.in. by³ to
CARS)... gdy jestem w sklepie to lubiê bez kupowania zerkn±æ co tam pisz± w
pismach moto za parê z³.


LOL n ROTFL.
 nastepny, co to nie ma pare pln na gazete - i z salonow prasowych czytelnie
robi :D
a potem sie dziwic ze w 38 mln kraju - solidne miesieczniki sprzedaja sie w
nakladach po 40 tys :D

kon by sie usmial...
rozumiem, ze nalezysz do tych co to czytaje te statystyczne  40 stron
rocznie :D
tak trzymaj :)

30 Data: Maj 01 2014 17:28:44
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze maj± wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 30 Apr 2014 10:18:21 -0700 (PDT), Bugatti napisa³(a):

BMW 235i i 435i.
Zdziwi³em siê trochê ró¿nic± w przyszpieszeniu: 0.2 sec ze wzglêdu na 403 kg ró¿nicy miêdzy autami!

235i napisali ¿e wa¿y 1455 kg - za¶ wg producenta ma 1545 kg (ASB)-
http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/2series/coupe/2013/showroom/technical_data/index.html

435i stwierdzili ¿e ma 1858 kg ! - za¶ producent wskazuje na 1600 kg (ASB) -
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/4series/coupe/2013/showroom/technical_data/index.html
Ponadto 0-100 km/h wg BMW to 4.8 sec (a nie 4.9 sec)

Jak o pismakach mam mierne zdanie, tak ich nieco usprawiedliwie - z
tymi masami to ciezko dojsc jak jest, producenci sami nie wiedza :-)

W podanym linku dla M235i aut widze np DMC 1980kg. Ladownosc 510 kg.
a 1980-1545 = 435 kg.
Masa wlasna to dodajac 75kg na kierowce ? Czy z pelnym bakiem ... ale
musialby miec ze 100 l.
Dopuszczalny nacisk osi 970/1080 ... razem 2050. No ale moze tu jest
jakas dowolnosc i te 510kg mozna rozmiescic blizej przodu lub tylu.

Silnik jak widac ma tylko 3 litry, i w 435 jest slabszy. Ciekawe czy
to prawda.

Niestety - tylko zlomowisko lub sklad wegla prawde ci powie, tzn tam
najlatwiej o wage samochodowa.

J.

31 Data: Maj 01 2014 17:31:35
Temat: Re: 403 kg ró¿nicy w masie - dziennikarze maj± wiele do 'nie-powiedzenia'
Autor: Grejon 


Masa wlasna to dodajac 75kg na kierowce ? Czy z pelnym bakiem ... ale
musialby miec ze 100 l.

Masa w³asna bez kierowcy ale z pe³nym bakiem. A czy mo¿e mieæ 100l - pewnie mo¿e, je¶li ma ponad 3-litrowy silnik :)

--
Grzegorz Joñca
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi

Re: 403 kg różnicy w masie - dziennikarze mają wiele do 'nie-powiedzenia'



Grupy dyskusyjne