4x4 fakty i mity
1 | Data: Styczen 24 2012 11:18:20 |
Temat: 4x4 fakty i mity | |
Autor: lux | Witam, 2 |
Data: Styczen 24 2012 12:01:43 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Maciek | Dnia Tue, 24 Jan 2012 11:18:20 +0100, lux napisał(a): 3 |
Data: Styczen 24 2012 12:57:34 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: lux | W dniu 2012-01-24 12:01, Maciek pisze: Dnia Tue, 24 Jan 2012 11:18:20 +0100, lux napisał(a):=== ok, ale samochód do jazdy po szosie w zasadzie powinien sprawdzać się na śniegu, bo to 90% kierowców tak jeździ np na narty. Kupując limuzynę 4x4 to chce się mieć tę pewność, że na śniegu napęd idzie na koła z przyczepnością. Może opony to mieli słabe, ale jak daję gazu to chciałbym aby przynajmniej wszystkie 4 kręciły się, choćby auto stało w miejscu. 4 |
Data: Styczen 24 2012 13:55:28 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Agent |
Może opony to mieli słabe, ale jak daję gazu to chciałbym aby Może zadziałał system antypoślizgowy przy ruszaniu. 5 |
Data: Styczen 24 2012 21:45:58 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2012-01-24 13:55, Agent pisze:
A może stara zasada: "maszyna gwizda, tylko maszynista pizda"? Patrząc na sporą część użyszkodników SUVów, którzy nawet do instrukcji auta często nie zaglądają, "no bo co ja tam wyczytam? toż to wszystko jedno i to samo!"... -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=94613 6 |
Data: Styczen 24 2012 11:02:34 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: spaceman | On 2012-01-24, lux wrote: Mam pytanie czy BMW xDrive, albo napÄd Subaru też jest taki bezwładny Nie wiem jak Subaru, ale BMW sprawuje sie tak jak pisales. Co do prawdziwego 4x4 to polecam tylko i wylacznie Toyote Land Cruiser albo Nissana Patrola (mieszkam w Dubaju, na pustyni nic innego sie spotka). Te auta daja sobie rade w kazdym terenie. 7 |
Data: Styczen 25 2012 00:03:28 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: tippyland | On 24 Sty, 12:02, spaceman wrote: On 2012-01-24, lux wrote: tak, tak..."prawdziwy 4x4" jest zwlaszcza ten twoj Patrol z napedem na tyl. 8 |
Data: Styczen 25 2012 10:25:13 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: spaceman | On 2012-01-25, tippyland wrote: On 24 Sty, 12:02, spaceman wrote: Ja mam akurat land cruisera, ale nie slyszalem, zeby byly tu w sprzedazy patrole z napedem innym niz 4x4.Watek jest o atach 4x4 a nie jakis dziwactwatch. 9 |
Data: Styczen 25 2012 11:31:01 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: ...::QRT::... | Dnia Wed, 25 Jan 2012 00:03:28 -0800 (PST), tippyland napisał(a): On 24 Sty, 12:02, spaceman wrote: jak najbardziej standardowy/klasyczny napÄd w terenówkach. Permanentny na tył i dołÄ czany przód bez dyferencjału centralnego. Ale nie zapominajmy o czymĹ takim jak np jimny. Dzieki małej masie, małemu rozstawowi koł, sztywnym mostom to auto doskonale sobie radzi w terenie. ChoÄ oczywiĹcie âtwardzieliâ może nieco zrażaÄ jego wyglÄ d :D 10 |
Data: Styczen 25 2012 02:55:22 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: tippyland | On 25 Sty, 11:31, "...::QRT::..." wrote: Dnia Wed, 25 Jan 2012 00:03:28 -0800 (PST), tippyland napisał(a): okey, zgodze sie. Jednakze pernamentny tyl i dolaczany przod wg. mnie sprawdza sie, jesli mamy czas i mozliwosci na zapiecie przodu np. upalanie w terenie. W przypadku Patrola jazda po czarnym (RWD) nie uchroni nas przed sliska jezdnia (deszcz, oblodzenie). Pajero ma swojego Super Selecta, ktory do pewnej predkosci ratuje tylek. 11 |
Data: Styczen 25 2012 15:20:16 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: ...::QRT::... | Dnia Wed, 25 Jan 2012 02:55:22 -0800 (PST), tippyland napisał(a): On 25 Sty, 11:31, "...::QRT::..." wrote: przede wszystkim myśleć i jechać rozważnie :) Ale jak jest snieg czy jakaś tak breja to ja w zasadzie zapinam przód i poprostu tak jeżdżę 12 |
Data: Styczen 24 2012 12:19:39 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: yabba | Użytkownik "lux" napisał w wiadomoĹci Witam, JeĹli siÄ staczał na zablokowanych kołach, to raczej opony miały za słabÄ przyczepnoć. NapÄd nie miał tu znaczenia. Za nim stało Audi Q7, którego kierowca z uĹmieszkiem politowania postanowił pokazaÄ Lexusowi jak to siÄ robi. Także został ĹciÄ gniÄty na dół z połowy górki. 4 koła równo ciÄ gnÄ ce to rzadkoć. Nawet w samochodach terenowych czÄsto nie ma fabrycznie blokady wszystkich mechanizmów różnicowych.
Czy H2 ma blokady mechanizmów różnicowych? oraz Merc G i tu ładnie siÄ sprawował, bo równo cztery koła siÄ obracały od najmniejszych prÄdkoĹci.(ale tu wiadomo pełne blokady przyciskami na desce można załÄ czyÄ) Sam sobie odpowiedziałeĹ. Samochód musi byÄ przystosowany na ekstremalne warunki, żeby je pokonaÄ. Mam pytanie czy BMW xDrive, albo napÄd Subaru też jest taki bezwładny jak quattro? Na YT jest film z BMW x5 jak wszystkie koła równo ciÄ gnÄ , ale opony szosowe na trawie nie dajÄ rady i efekt jest podobny do opisanego przez Ciebie Lexusa. -- Pozdrawiam, yabba 13 |
Data: Styczen 24 2012 12:43:54 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 24.01.2012 12:19, yabba pisze: Nieopodal w zaspach stały też Hummer H2 (mielił bezradnie jednym kołem Oj, przecież H2 to tak na prawdÄ Chevrolet Silverado - taka z niego terenówka jak hipopotama pies obronny ;) 14 |
Data: Styczen 24 2012 13:08:21 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: lux | W dniu 2012-01-24 12:19, yabba pisze: ===Otóż niejaki Lexus RX300 nie wyjechał po Ĺniegu pod góreczkÄ. Staczał opony pomijam, chodzi o to, że wszystkie koła siÄ nie krÄciły 4 koła równo ciÄ gnÄ ce to rzadkoć. Nawet w samochodach terenowych czÄsto=== no właĹnie, potem sÄ takie szopki jak audi stoi z jednym kołem na lodzie i nie ruszy z miejsca. Te wszystkie Audi i tak w teren nie jeżdżÄ i quatrro ma pomagaÄ w typowo miejskich warunkach. Chyba jednak era quattro powoli mija na rzecz takich systemów jak xDrive czy Hondy. 15 |
Data: Styczen 24 2012 13:32:49 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: yabba | Użytkownik "lux" napisał w wiadomoĹci W dniu 2012-01-24 12:19, yabba pisze: Nie rozumiem. Czy koła były zablokowane hamulcem?
Albo tanie albo dobre. -- Pozdrawiam, yabba 16 |
Data: Styczen 24 2012 13:58:14 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: kamil | On 24/01/2012 12:08, lux wrote: W dniu 2012-01-24 12:19, yabba pisze: A wiesz, jak działa dyferencjał..? -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 17 |
Data: Styczen 24 2012 13:10:56 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F | Użytkownik "lux" napisał w wiadomoĹci grup na poczÄ tek link http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html Nawet tam masz cala mase tych napedow. Ja po paru przemysleniach dochodze do wniosku ze tego sie nie da dobrze zrobic - trzeba poczekac na elektryczne samochody :-) podczas zimowego weekendu na stoku narciarskim mogłem obserwowaÄ jak samochody 4x4 podjeżdżajÄ pod pewnÄ góreczkÄ i jak wyglÄ da strach w oczach kierowcy. Otóż niejaki Lexus RX300 nie wyjechał po Ĺniegu pod góreczkÄ. Staczał siÄ tyłem na zablokowanych kołach i cudem przed spadniÄciem ze skarpy siÄ zatrzymał. Jesli cie dobrze rozumiem - to i bez napedu po wcisnieciu hamulcow sie zsuwal. No coz - pretensje do gospodarza terenu, albo do producenta opon. Bo to ten przypadek co na "ale urwal" - skoro nie moze sie utrzymac, to i nie ma szans podjechac, chyba ze rozpedem. I zaden naped tu nie pomoze. Co ciekawe wszystkie auta podczas podjazdu mieliły kołami ale z różnym prÄdkoĹciami, czasem nawet jedno z kół stawało. W każdym razie nie było takiej sytuacji, że wszystkie 4 ciÄ gnÄły równo. Ze stawalo, to nie znaczy ze nie ciagnelo. Problem jest raczej taki ze jedno kolo na lodzie lub w powietrzu potrafi sie krecic i przy okazji "zdejmuje" naped z pozostalych kol. Z tym sie walczy roznymi dyframi LSD lub systemami TCS/ASR - same otwarte dyfry nei wystarcza. RozczytujÄ c temat stwierdzam, ze to quattro to jest Ĺciema bo przy małych prÄdkoĹciach mamy normalny napÄd na 2 koła i co najwyżej blokuje siÄ centralny dyfer (ale muszÄ byÄ obroty), do tego elektroniczna blokada przedniego i tylnego co najmniej siÄ nie sprawdza. Mysle ze sie troche mylisz - po prostu warunki byly ekstremalne. Przy nieco lzejszych quatro by przejechalo, a wszelkie inne jednooski nie. Ale .. ja, stary narciarz, to znaczy pod rozne strome i oblodzone gory sie podjezdzalo, a lancuchy uzylem raz, w praktyce oska wystarczy :-) Nieopodal w zaspach stały też Hummer H2 (mielił bezradnie jednym kołem H2 to chyba "miejska terenowka" ? Z otwartymi dyframi ? Tym niemniej wydajnosc torsena jest ograniczona. na osi) oraz Merc G i tu ładnie siÄ sprawował, bo równo cztery koła siÄ obracały od najmniejszych prÄdkoĹci.(ale tu wiadomo pełne blokady przyciskami na desce można załÄ czyÄ) Ale podjechal ten merc czy tez nie ? Mam pytanie czy BMW xDrive, albo napÄd Subaru też jest taki bezwładny jak quattro? Tu masz pewne porownanie http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw Ale wydaje mi sie ze kiedys widzialem lepszy film z tego samego stanowiska. http://www.youtube.com/watch?v=kRniF4JQN2U J. 18 |
Data: Styczen 24 2012 13:28:54 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: DoQ | W dniu 24-01-2012 11:18, lux pisze: Nieopodal w zaspach stały też Hummer H2 (mielił bezradnie jednym kołem Na PMS dowiedziałem się że w takich przypadkach najważniejsza jest wkładka pomiędzy kierownicą a pedałami. Gdyby tam był ktoś z PMSu to by pokazał tym sierotom jak się wjeżdża i to RWD. -- Paweł 19 |
Data: Styczen 24 2012 13:21:28 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: to | begin DoQ Na PMS dowiedziałem siÄ że w takich przypadkach najważniejsza jest Dokładnie, ważne sÄ też dobre opony (najlepsze to DÄbica Frigo, a kto uważa inaczej, ten debil) i wyłÄ czenie ABS-u oraz innych trzyliterowych bożków. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 20 |
Data: Styczen 24 2012 14:30:23 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F | Użytkownik "to" napisał w wiadomoĹci grup Na PMS dowiedziałem siÄ że w takich przypadkach najważniejsza jest Dokładnie, ważne sÄ też dobre opony (najlepsze to DÄbica Frigo, a kto No widzisz, ty sie nasmiewasz, a ja kiedys bylem na imprezie z ktorej trzeba bylo wyjechac pod gore w glebokim sniegu i jedyny ktorego nie pchalismy mial wlasnie Frigo. Nawet tego na lancuchach pchac musielismy. Aczkolwiek musze przyznac ze raz ASR docenilem. Nie wiem jakie mial gosc opony, ale tam gdzie ja wysilalem wkladke zeby sie nie osmieszyc - on po prostu wyjechal. J. 21 |
Data: Styczen 24 2012 14:46:10 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: DoQ | W dniu 24-01-2012 14:30, J.F pisze: No widzisz, ty sie nasmiewasz, a ja kiedys bylem na imprezie z ktorej Rozumiem że wszyscy na imprezę przyjechali identycznymi samochodami? -- Paweł 22 |
Data: Styczen 24 2012 14:54:58 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello DoQ, W dniu 24-01-2012 14:30, J.F pisze: Się nabijaj... Naprawdę stare, klockowate Kormoran Winter czy Dębica Frigo w pewnych warunkach są lepsze od Krisalpów i innych współczesnych badziewii nadających się jedynie na czarny asfalt. Spod domu do drogi mam 80 metrów. I wiem, jak się wyjeżdżało w śniegu na Kormoran Winter i jak wyjeżdża się obecnie na Kleberach Krisalp. Tym samym samochodem. Na Winterach nigdy się nie zakopałem. Krisalpy się po prostu ślizgają. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 23 |
Data: Styczen 24 2012 15:07:52 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: DoQ | W dniu 24-01-2012 14:54, RoMan Mandziejewicz pisze: Spod domu do drogi mam 80 metrów. I wiem, jak się wyjeżdżało w śniegu W zeszłym roku miałem w służbowym samochodzie nowiutkie Krisalpy i szczerze mówiąc były mocno przeciętne, zachowywały się tak jakby bieżnik momentalnie zapychał się śniegiem. Tak że raczej nie traktowałbym tych opon jako wykładnika. -- Paweł 24 |
Data: Styczen 24 2012 15:22:20 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello DoQ, Spod domu do drogi mam 80 metrów. I wiem, jak się wyjeżdżało w śnieguW zeszłym roku miałem w służbowym samochodzie nowiutkie Krisalpy i Dokładnie tak. One nawet nie sa w stanie się za bardzo zakopać. Po prostu zakleją się i zero trakcji. Ale takie właśnie są obecne zimówki - bieżnik jak w letniej, tylko guma miększa i lamelki ponacinane. Tak że raczej nie traktowałbym tych Miałem różne opony zimowe i na przejechanie zasp na mojej dróżce zawsze najlepsze okazywały się stare Wintery. Żona wyjeżdżała kaszlakiem na Frigo równiez bez większych problemów - raz się zakopała ale to raczej z powodu braku umiejętności niż opon. Tak, że - pomijając węże ogrodowe - na śnieg stare, klockowate bieżniki jednak sa najlepsze. Ale na asflacie sa głośne strasznie. Jak wykończę Klebery, to ze wstydem chyba kupię te nieszczęsne Frigo - na Nokiany mnie nie stać, poza tym trochę głupio potrajać wartość samochodu oponami. Wężem nie owinę bo wstyd jeszcze większy niż Frigo. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 25 |
Data: Styczen 24 2012 15:36:47 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: DoQ | W dniu 24-01-2012 15:22, RoMan Mandziejewicz pisze: Dokładnie tak. One nawet nie sa w stanie się za bardzo zakopać. Po Wstyd przyznać, ale w takim samym samochodzie lepiej mi się jechało na Polaris 2 ;) Tak, że - pomijając węże ogrodowe - na śnieg stare, klockowate Ja mam teraz u siebie Nokiany WR G2 i jestem z nich b.zadowolony, tym bardziej że udało mi się kupić nówki w promocji za b. przyzwoite pieniądze - tak więc czasem warto przejrzeć więcej ofert sprzedaży ;) -- Paweł 26 |
Data: Styczen 24 2012 15:59:32 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F | Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup Dokładnie tak. One nawet nie sa w stanie się za bardzo zakopać. Po Wstyd przyznać, ale w takim samym samochodzie lepiej mi się jechało na Polaris 2 ;) Ja tam nie wiem, bo po doswiadczeniach z polarisem bez numerka przyrzeklem sobie ze Baruma dlugo jeszcze nie kupie :-) J. 27 |
Data: Styczen 24 2012 16:38:04 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: DoQ | W dniu 24-01-2012 15:59, J.F pisze: Wstyd przyznać, ale w takim samym samochodzie lepiej mi się jechało naJa tam nie wiem, bo po doswiadczeniach z polarisem bez numerka Tak, te bez numerka były mega badziewne. -- Paweł 28 |
Data: Styczen 25 2012 08:27:32 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 24.01.2012 16:38, DoQ pisze: W dniu 24-01-2012 15:59, J.F pisze: Z ciekawostek... 2 zimy temu jeździłem Pandą na zimowych oponach (w sumie nie pamiętam jakich, bo to nie była moja Panda i jeździłem niedużo, ale chyba Dębice, w każdym razie wtedy miału już 4 lata) i było bardzo niepewnie i ślisko. Zeszłą zimę przejeździłem tą moją starą Corsą na nowiutkich... letnich (kupionych wiosną) - też coś z Dębicy. W sumie jeździło mi się nieco lepiej niż tamtą Pandą na zimowych, a kłopoty miewałem w miejscach, gdzie inni mieli kłopoty (jak było więcej śniegu to zakładałem łańcuchy i było pięknie). Teraz mam z przodu zimowe Barumy, a z tyłu wielosezonowe z Dębicy (Nawigator 2 zdaje się) i jeździ mi się pięknie, nawet na tej wczorajszej "szklance" było zupełnie OK - nawet jeśli traciłem przyczepność, to nie z zaskoczenia i kontrolę zawsze miałem. 29 |
Data: Styczen 25 2012 14:50:10 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F | Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup Z ciekawostek... No coz - dawniej nie bylo opon zimowych i wszystkie jakos dawaly rade na sniegu. Najgorzej jest jak doswiadczony kierowca trafi pierwszy raz na prawdziwie letnie opony, a jeszcze sobie pomysli ze teraz ma nowe i moze bardziej poszalec :-) Teraz mam z przodu zimowe Barumy, a z tyłu wielosezonowe z Dębicy Uwazaj - bo ja mam pewne zastrzezenia co do Navigatorow na lodzie, i nie wiem - winny lod, zuzycie czy wiek. J. 30 |
Data: Styczen 26 2012 08:56:10 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 25.01.2012 14:50, J.F pisze: Teraz mam z przodu zimowe Barumy, a z tyłu wielosezonowe z Dębicy A ile już miały lat i kilometrów? Swoją drogą podałem swój raport jako w sumie sugestię, że czynników jest na tyle dużo, że ciężko porównywać opony jeśli nie porówna się ich w identycznych warunkach z tym samym kierowcą za kierownicą w tym samym samochodzie i z takim samym przebiegiem oraz wiekiem tych opon ;) Bo ja w sumie nie wiem, czy u mnie to była zasługa opon, rozkładu masy oraz charakterystyki napędu pojazdu czy... rosnącej wprawy (w sumie za kierownicą samochodu usiadłem te 2 lata temu po dłuuuuuuuuuuuuuuuuuuugiej przerwie - kurs robiłem w okolicy roku 2000, a potem tylko na 2 kołach lub zbiorkomem) czy też kombinacji tych czynników 31 |
Data: Styczen 26 2012 11:32:05 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: DoQ | W dniu 26-01-2012 08:56, Andrzej Lawa pisze: A ile już miały lat i kilometrów? Znając podejście J.F do motoryzacji (np. wymiana amortyzatorów dopiero jak się urwą), to z jego opon wyłaziły już kordy :-) -- Paweł 32 |
Data: Styczen 26 2012 13:01:44 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-01-26 11:32, DoQ pisze: W dniu 26-01-2012 08:56, Andrzej Lawa pisze: Nie no bez przesady. Jak wyleją to skrzypią, i trochę obciach, więc się wymienia :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 33 |
Data: Styczen 26 2012 13:52:27 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F | Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości A ile już miały lat i kilometrów?Znając podejście J.F do motoryzacji (np. wymiana amortyzatorów dopiero jak się urwą) Nie no bez przesady. Amory sie urywaja bez skrzypienia :-) Co do kordu, to nie wiem jak chcecie tego uniknac, bo wychodzi na dystansie rzedu 200 do 1 kilometra - zalezy jak liczyc :-) Ale te navigatory to tak raptem 2-3 lata, przebieg musialbym odszukac, ale niezbyt duzy i bieznik polowicznie zuzyty. J. 34 |
Data: Styczen 26 2012 14:50:15 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-01-26 13:52, J.F pisze: Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości To że wymieniasz urwane już ustaliliśmy ;) Ja sugeruję że może również, ewentualnie, skrzypiące...? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 35 |
Data: Styczen 26 2012 15:08:41 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F | Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w Amory sie urywaja bez skrzypienia :-)Znając podejście J.F do motoryzacji (np. wymiana amortyzatorów dopiero jak się urwą)Nie no bez przesady. To że wymieniasz urwane już ustaliliśmy ;) Ale nie skrzypia, to czemu wymieniac ? :-) J. 36 |
Data: Styczen 26 2012 16:47:29 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-01-26 15:08, J.F pisze: To że wymieniasz urwane już ustaliliśmy ;) Jak nie skrzypią to wszystko w porządeczku :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 37 |
Data: Styczen 24 2012 15:17:53 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: to | begin RoMan Mandziejewicz Dokładnie tak. One nawet nie sa w stanie siÄ za bardzo zakopaÄ. Po Nie trollu, takie sÄ obecnie najtaĹsze zimówki. Kup kiedyĹ porzÄ dne opony, to przestaniesz pieprzyÄ głupoty. Tak, że - pomijajÄ c wÄże ogrodowe - na Ĺnieg stare, klockowate bieżniki O w mordÄ... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 38 |
Data: Styczen 24 2012 17:03:21 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F | Użytkownik "to" napisał w wiadomoĹci grup begin RoMan Mandziejewicz Nie trollu, takie sÄ obecnie najtaĹsze zimówki. Kup kiedyĹ porzÄ dne A jak sie okaze ze sa rownie dobre albo nawet gorsze niz Frigo ? Zal z powodu wlasnej glupoty do konca zycia zostanie :-) J. 39 |
Data: Styczen 24 2012 16:53:48 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: to | begin J.F A jak sie okaze ze sa rownie dobre albo nawet gorsze niz Frigo ? Zal z Tak, tak, cała Europa ogłupiona, GY ogłupiony produkuje najlepsze zimówki pod najtaĹszÄ markÄ ... oczywiĹcie. :-) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 40 |
Data: Styczen 24 2012 18:16:50 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F | Użytkownik "to" napisał w wiadomoĹci grup begin J.F Tak, tak, cała Europa ogłupiona, GY ogłupiony produkuje najlepsze zimówki Cala Europa to sie przede wszystkim nie calkiem dala oglupic zimowkami w ogole, Niemcow trzeba bylo dopiero mandatami zachecac, choc w sumie to u nich w zasadzie potrzebne. GY nie produkuje juz najlepszych zimowek, przynajmniej w/g ADAC. Nie wiem - moze za malo zaplacil. A jak spojrzec w dane szczegolowe - to wrecz bardzo kiepskie sa na sniegu, nawet Barumy sa lepsze :-) J. 41 |
Data: Styczen 25 2012 10:02:57 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: to | begin J.F Cala Europa to sie przede wszystkim nie calkiem dala oglupic zimowkami w Jakbym mieszkał we Włoszech czy w Hiszpanii, to też bym nie dał siÄ "ogłupiÄ". :> GY nie produkuje juz najlepszych zimowek, przynajmniej w/g ADAC. Nie Jak patrzyłem w poprzednich latach to ustawienie liderów zmieniało siÄ w zależnoĹci od rozmiaru opony (albo metodologii testu), generalnie wszystkie typowe opony były porównywalne. Ja akurat jeżdżÄ na Dunlopach 3D, a kolejne to pewnie bÄdÄ 4D, bo byłem z nich bardzo zadowolony. Główne dlatego, że sÄ bardzo uniwersalne i przewidywalne. A jak spojrzec w dane szczegolowe - to wrecz bardzo kiepskie sa na Tylko, że ten Ĺnieg jest może przez kilka dni w ciÄ gu zimy. W pozostałe dni jest sucho/mokro/mokro + błoto + Ĺnieg. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 42 |
Data: Styczen 25 2012 15:07:16 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F | Użytkownik "to" napisał w wiadomoĹci grup Cala Europa to sie przede wszystkim nie calkiem dala oglupic zimowkami wJakbym mieszkał we Włoszech czy w Hiszpanii, to też bym nie dał siÄ http://www.youtube.com/watch?v=A-lJ-_G5mkg Ale najwyrazniej i w Niemczech daje sie cala zime przejezdzic i widziec tylko posolony asfalt ... choc nie kazdego roku :-) A jak spojrzec w dane szczegolowe - to wrecz bardzo kiepskie sa naTylko, że ten Ĺnieg jest może przez kilka dni w ciÄ gu zimy. W pozostałe No i teraz pytanie - potrzebujesz opony zeby zap* 150 po mokrej autostradzie, czy potrzebujesz opony zeby raz na miesiac podjechac pod osniezona gorke ? :-) J. 43 |
Data: Styczen 25 2012 15:16:52 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F, Cala Europa to sie przede wszystkim nie calkiem dala oglupic [...] No i teraz pytanie - potrzebujesz opony zeby zap* 150 po mokrej Jesli od tego podjazdu będzie zależała moja wypłata, to wolę zwolnić na mokrej autostradzie do tych powiedzmy 145 ale mieć możliwość podjechania. W tym roku będzie to raz w miesiącu ale bywały i będa jeszcze zimy, w których będzie to potrzeba częstsza. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 44 |
Data: Styczen 26 2012 12:24:18 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: to | begin RoMan Mandziejewicz Jesli od tego podjazdu bÄdzie zależała moja wypłata, to wolÄ zwolniÄ na Normalne opony pozwalajÄ na jedno i drugie, nawet kilkuletnie. Nie wiem skÄ d Wy bierzecie gumy, na których siÄ byle gdzie zakopujecie -- ze Ĺmietnika? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 45 |
Data: Styczen 26 2012 13:41:10 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F | Użytkownik "to" napisał w wiadomoĹci grup A kto jezdzi na oponach w takim stanie ze boi sie na ustawke stawic ? :-PJesli od tego podjazdu bÄdzie zależała moja wypłata, to wolÄ zwolniÄ naNormalne opony pozwalajÄ na jedno i drugie, nawet kilkuletnie. Nie wiem Pewnie najlepszy model, kupione raptem trzy lata temu w salonie :-) Na mokrym ... pozwalaja, pozwalaja, a potem czlowiek sie w szpitalu budzi. A w zimowych warunkach ... roznie bywa. Zdarzalo mi ze nie moglem z plaskiego parkingu ruszyc przy stosunkowo niewielkiej ilosci sniegu, a jednoczesnie po osniezonych gorach jezdzilem. Dlatego chetnie bym jakies przeciaganie urzadzil. Trzeba przyznac ze dobra zimowka ma to do siebie ze buksuje, buksuje, ale jednak po centymetrze do przodu jedzie. J. 46 |
Data: Styczen 26 2012 15:19:21 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: to | begin J.F A kto jezdzi na oponach w takim stanie ze boi sie na ustawke stawic ? Bo jaki sens porównywaÄ zużyte opony z nowymi? A w zimowych warunkach ... roznie bywa. Zdarzalo mi ze nie moglem z I za co niby chcesz przeciÄ gaÄ? ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 47 |
Data: Styczen 26 2012 16:59:35 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F | Użytkownik "to" napisał w wiadomoĹci grup A kto jezdzi na oponach w takim stanie ze boi sie na ustawke stawic ?Bo jaki sens porównywaÄ zużyte opony z nowymi? Po pierwsze - nie pisalem ze bedzie sie porownywac z nowymi, po drugie - czemu jezdzisz na oponach ze smietnika, a nie kupisz sobie nowych, dobrych ? Wiem - pewnie wezem owinales :-P A w zimowych warunkach ... roznie bywa. Zdarzalo mi ze nie moglem z I za co niby chcesz przeciÄ gaÄ? ;) Za hak. Nie masz ? To to jest jeszcze zaczep do holowania, obowiazkowy :-) J. 48 |
Data: Styczen 26 2012 23:21:52 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: to | begin J.F Po pierwsze - nie pisalem ze bedzie sie porownywac z nowymi, Stare z (inaczej) starymi w rożnych autach -- jaki sens ma takie porównanie? po drugie - Bo to auto zrobi tej zimy może 3 tys. km, uznałem, że jeszcze dadzÄ rade. Poza tym 3 sezony i 6 mm to nie jest jeszcze Ĺmietnik. Nie przesadzajmy. Za hak. Nie masz ? To to jest jeszcze zaczep do holowania, obowiazkowy WÄ tpiÄ, żeby ten zaczep miał wystarczajÄ cÄ wytrzymałoć... A w każdym razie nie chcÄ tego sprawdzaÄ. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 49 |
Data: Styczen 27 2012 00:39:36 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F. | Dnia 26 Jan 2012 23:21:52 GMT, to napisał(a): begin J.F Bedziesz wiedzial czy lepsze uzywane Frigo, czy uzywane takie jak masz :-) po drugie -Bo to auto zrobi tej zimy może 3 tys. km, uznałem, że jeszcze dadzą rade. Ogrodnik. Ten od weza. Wiesz ze masz kiepskie opony, ale nie wymienisz :-P Za hak. Nie masz ? To to jest jeszcze zaczep do holowania, obowiazkowyWątpię, żeby ten zaczep miał wystarczającą wytrzymałość... A w każdym Staniesz kiedys na podjezdzie 10%, sila potrzebna do jazdy pojazdem okaze sie wieksza niz tarcie opon, podjedzie matiz, zaproponuje pomoc .. a ty co - nie, dziekuje za checi, ale boje sie ze mi sie hak urwie, poczekam spokojnie do wiosny ? ;-) J. P.S. Pie* Matiz bedzie oczywiscie na pie* Debicach :-) 50 |
Data: Styczen 28 2012 18:33:54 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: to | begin J.F. Bedziesz wiedzial czy lepsze uzywane Frigo, czy uzywane takie jak masz Ale one sÄ przecież inaczej używane i w dodatku nie wiadomo jak inaczej. Wiesz ze masz kiepskie opony, ale nie wymienisz :-P Te opony przed zimÄ miały 2,5 sezonu i z 6-7 mm -- kto normalny by je wymieniał? :> Mnie w każdym razie na takie fanaberie nie staÄ. Natomiast za rok trzeba bÄdzie już siÄ nad tym zastanowiÄ. Staniesz kiedys na podjezdzie 10%, sila potrzebna do jazdy pojazdem Bardzo możliwe, traktor też dalej zajedzie, ale co z tego? :-) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 51 |
Data: Styczen 28 2012 19:44:37 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F. | Dnia 28 Jan 2012 18:33:54 GMT, to napisał(a): begin J.F. Czyli uwazasz ze calkiem dobre ? To czego sie boisz :-) Staniesz kiedys na podjezdzie 10%, sila potrzebna do jazdy pojazdem Bedziesz czekal do wiosny ? J. 52 |
Data: Luty 01 2012 16:33:49 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: to | begin J.F. Wiesz ze masz kiepskie opony, ale nie wymienisz :-PTe opony przed zimÄ miały 2,5 sezonu i z 6-7 mm -- kto normalny by je Od biedy nadajÄ siÄ jeszcze do jeżdżenia, a co do testów to już siÄ wypowiedziałem. :> Bardzo możliwe, traktor też dalej zajedzie, ale co z tego? :-) Traktor mnie poholuje. :> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 53 |
Data: Luty 01 2012 19:35:20 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F. | Dnia 01 Feb 2012 16:33:49 GMT, to napisał(a): begin J.F. Nie poholuje, tylko urwie ten hak, o ktory sie tak teraz boisz :-) J. 54 |
Data: Luty 01 2012 20:33:22 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: to | begin J.F. Traktor mnie poholuje. :> To siÄ wtedy bÄdÄ martwił. :> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 55 |
Data: Styczen 24 2012 15:16:18 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: to | begin RoMan Mandziejewicz SiÄ nabijaj... NaprawdÄ stare, klockowate Kormoran Winter czy DÄbica Ale przecież podobno Frigo to to samo co nowy Goodyear. Tego dowiedziałem siÄ z tej grupy kilka miesiÄcy temu. Spod domu do drogi mam 80 metrów. I wiem, jak siÄ wyjeżdżało w Ĺniegu na No fakt, Kleber Krisalp to rzeczywiĹcie topowa opona. Szacun. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 56 |
Data: Styczen 24 2012 20:10:42 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Maciek | Dnia Tue, 24 Jan 2012 14:54:58 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Się nabijaj... Naprawdę stare, klockowate Kormoran Winter czy Dębica Ja mam tak samo - 100 metrow z gorki/pod gorke albo alernatywa - 250 m polna droga z kopnym sniegiem. Mam zalozone Krisalpy i zaryzykowalbym stwierdzenie, ze wlasnie w sniegu sprawuja sie najlepiej. Na blocie czy lodzie sa takie sobie. -- Maciek 57 |
Data: Styczen 24 2012 16:04:22 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F | Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup No widzisz, ty sie nasmiewasz, a ja kiedys bylem na imprezie z ktorej Rozumiem że wszyscy na imprezę przyjechali identycznymi samochodami? Roznymi, ale wszystkie pchalismy. A to jedno to tez nie bylo Duparu czy Snowrover, ale zwykle przecietne FWD dla rodziny. J. 58 |
Data: Styczen 24 2012 16:34:28 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-01-24 16:04, J.F pisze: Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup Stare frigo to jedyne opony zimowe jakie miałem, które na suchym śniegu, twardym czy kopnym, dawały poczucie jakbym jechał po hmmm... piasku? Po prostu czuło się, że te klocki gryzą śnieg a nie ślizgają się po nim. Inne (nie powiem że z wysokich półek, ale na pewno droższe) jakoś tak dobrze na śniegu nie działały, choć miały wiele innych przewag :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 59 |
Data: Styczen 24 2012 15:37:18 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: to | begin Jakub Witkowski Stare frigo to jedyne opony zimowe jakie miałem, które na suchym Ĺniegu, Powiedz jeszcze w jakim samochodzie miałeĹ te Frigo i jakie to sÄ te nowsze opony i w jakich autach je testowałeĹ. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 60 |
Data: Styczen 24 2012 16:51:11 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-01-24 16:37, to pisze: begin Jakub Witkowski I cokolwiek napiszÄ, odpiszesz że to g... i żebym kupił dobre? Jaaasne :> Ale niech tam: bezpoĹrednie porównanie na tym samym aucie mam pomiÄdzy frigo "jedynkami" a fuldami montero, 2 a potem 3. O innych samochodach nie napiszÄ bo na nich albo nie miałem frigo, albo tylko frigo :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub całoĹci poglÄ dom ich Autora. 61 |
Data: Styczen 24 2012 16:53:40 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-01-24 16:51, Jakub Witkowski pisze: Ale niech tam: bezpoĹrednie porównanie na tym samym aucie mam pomiÄdzy nissan primera, rozmiar 185/65R14 - dla uzupełnienia. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub całoĹci poglÄ dom ich Autora. 62 |
Data: Styczen 24 2012 16:57:09 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: to | begin Jakub Witkowski Ale niech tam: bezpoĹrednie porównanie na tym samym aucie mam pomiÄdzy Te ostatnie Fuldy to ponoÄ całkiem niezłe opony -- z tych taĹszych. Ale sÄ to opony raczej uniwersalne. PorównywałeĹ też na mokrym? JakÄ przyjÄ łeĹ metodologiÄ badaĹ? Czy czasem nie było to "pamiÄtam, że czy lata temu frigasy zapierdalały tutaj durzo lepiej!!!"? :> No i ostatnie pytanie -- po co kupiłeĹ 3x z rzÄdu Fuldy, skoro niby Frigo były lepsze? ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 63 |
Data: Styczen 25 2012 12:18:51 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Sebastian Kaliszewski | to wrote: begin Jakub Witkowski Klockowate bieżniki na mokrym sÄ zwykle kiepskie a na Ĺniegu zwykle radzÄ sobie dobrze. Na takich klasycznych klockach na Ĺniegu czÄsto pojedziesz lepiej niż na o wiele droższych nowoczesnych zimówkach. Tylko potem na mokrym, posolonym czarnym asfalcie jest tego, no... :) pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 64 |
Data: Styczen 25 2012 12:18:28 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Sebastian, Klockowate bieżniki na mokrym są zwykle kiepskie a na śniegu zwykle radzą sobieAle niech tam: bezpośrednie porównanie na tym samym aucie mam pomiędzyTe ostatnie Fuldy to ponoć całkiem niezłe opony -- z tych tańszych. Ale Jest głosno ale da się jechać. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 65 |
Data: Styczen 25 2012 14:27:47 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Sebastian Kaliszewski | RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Sebastian, Jechać da się. Z hamowaniem bywa zabawniej :) \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 66 |
Data: Styczen 26 2012 12:27:40 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: to | begin Sebastian Kaliszewski Na takich klasycznych klockach na Ĺniegu czÄsto pojedziesz Ale potem trzeba wycieraÄ podeszwy. Nie lepiej zawczasu patrzeÄ gdzie siÄ chodzi? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 67 |
Data: Styczen 25 2012 12:26:11 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-01-24 17:57, to pisze: sÄ to opony raczej uniwersalne. PorównywałeĹ też na mokrym? JakÄ OczywiĹcie, to po prostu moje wrażenia. Ale chÄtnie posłucham o Twojej metodologii :) No i ostatnie pytanie -- po co kupiłeĹ 3x z rzÄdu Fuldy, skoro niby Frigo Czy samodzielnie wyłuskanie tej informacji z fragmentu który wyciÄ łeĹ przekracza dzisiaj Twoje siły? Może kawa, kefirek? ;) Dla ułatwienia uwypukliłem co trzeba wielkimi literami: > gryzÄ ĹNIEG a nie ĹlizgajÄ siÄ po nim. Inne (nie powiem że z wysokich półek, ale na pewno > droższe) jakoĹ tak dobrze NA ĹNIEGU nie działały, choÄ miały WIELE INNYCH PRZEWAG :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub całoĹci poglÄ dom ich Autora. 68 |
Data: Styczen 24 2012 17:55:11 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2012-01-24 16:37, to wrote: begin Jakub Witkowski Akurat tak się składa, że Frigo JEST bardzo dobrą opona na śnieg. Natomiast kiepską na szczególnie na mokrej nawierzchni. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 69 |
Data: Styczen 24 2012 18:02:04 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: DoQ | W dniu 24-01-2012 17:55, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Akurat tak się składa, że Frigo JEST bardzo dobrą opona na śnieg. Jak ma być dobra tylko na śniegu, to zamiast frigo równie dobrze można założyć łańcuchy. -- Paweł 70 |
Data: Styczen 25 2012 12:27:49 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Sebastian Kaliszewski | DoQ wrote: W dniu 24-01-2012 17:55, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Ale upierdliwość zakładania i zdejmowania łańcuchów też się liczy :) BTW. czasem takie mają sens -- sam z rozmysłem założyłem parę lat opony które w teście na śniegu wypadały najlepiej a na mokrej drodze słabo. Cóż samochód nietypowy -- z takim zawieszeniem, położeniem środka ciężkości itp i tak do szaleństwa po drodze się nie nadaje -- trzeba jechać spokojnie ze znacznym zapasem -- jazda zaczyna się tam gdzie inne typowe pojazdy mają w ogóle spore problemy :) i dobrą trakcję na śniegu można wykorzystać. \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 71 |
Data: Styczen 26 2012 12:09:32 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: to | begin Sebastian Kaliszewski BTW. czasem takie majÄ sens -- sam z rozmysłem założyłem parÄ lat opony Ciekawa strategia... Auto źle siÄ prowadziło na asfalcie, wiÄc jeszcze to prowadzenie pogorszyłeĹ oponami. ;) Ciekawe, co byĹ zrobił gdybyĹ musiał coĹ ominÄ Ä czy zahamowaÄ. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 72 |
Data: Styczen 25 2012 12:31:10 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-01-24 18:02, DoQ pisze: W dniu 24-01-2012 17:55, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: a w bagażniku wozić służącego do ich zakładania ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 73 |
Data: Styczen 26 2012 09:09:16 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: ACTA | Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" Akurat tak się składa, że Frigo JEST bardzo dobrą opona na śnieg. Zgadza się, choć w tym roku ciężko to sprawdzić :) Natomiast kiepską na szczególnie na mokrej nawierzchni. Nie zauważyłem żadnej różnicy na minus pomiędzy UG6 które miałem poprzednio, a Frigo, które załozyłem w tym roku. Ten sam pojazd, żeby nie było wątpliwości 74 |
Data: Styczen 26 2012 09:42:32 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Chris | ACTA nabazgrał(a): Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" Wpadnij do DC dziś sypie :) -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. 75 |
Data: Styczen 26 2012 12:49:14 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-01-26 09:09, ACTA pisze: Natomiast kiepską na szczególnie na mokrej nawierzchni. Ja zauważyłem ogólnie kiepską trakcję na frigaskach na asfalcie. Trochę jak balonik, ew. gumka-myszka. Ponadto frigo ma pewną "zaletę": bardzo łatwo kręcić kierownicą bez wspomagania. Co pasuje mi do tej kiepskiej trakcji: opona słabo "trzyma kierunek". Na tych fuldach które obecnie ujeżdżam takiej różnicy letnia-zimówka nie ma, (no ale jest wspomaganie, więc mam prawo mniej to czuć). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 76 |
Data: Styczen 24 2012 15:14:50 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: to | begin J.F No widzisz, ty sie nasmiewasz, a ja kiedys bylem na imprezie z ktorej Zaraz jeszcze powiesz, że na tych Frigo wyciÄ gałeĹ traktor z zaspy. :> Aczkolwiek musze przyznac ze raz ASR docenilem. Nie wiem jakie mial gosc Te nowsze ASR-y potrafiÄ trochÄ symulowaÄ szperÄ. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 77 |
Data: Styczen 24 2012 16:38:58 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-01-24 16:14, to pisze: begin J.F Trzeba zatem zorganizowaÄ identyczne pojazdy, jednemu założyÄ frigo, drugiemu coĹ, co uważasz za dobre, poszukaÄ zaĹnieżonej drogi, i pobawiÄ siÄ w przeciÄ ganie liny. Oto postawa godna dżentelmenów. Innej opcji nie widzÄ ;> -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub całoĹci poglÄ dom ich Autora. 78 |
Data: Styczen 24 2012 16:59:56 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F | Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomoĹci grup Zaraz jeszcze powiesz, że na tych Frigo wyciÄ gałeĹ traktor z zaspy. :>Trzeba zatem zorganizowaÄ identyczne pojazdy, jednemu założyÄ frigo, drugiemu Proponowalem rok temu i dwa lata temu, ale chetnych nie bylo. A w tym roku sniegu nie dowiezli :-) Ech, chyba sie kiedys zmobilizuje i zrobie sobie w koncu dynamometr. J. 79 |
Data: Styczen 24 2012 17:09:10 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-01-24 16:59, J.F pisze: Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomoĹci grup TrochÄ siÄ namÄczysz, ale satysfakcja z filmiku na jutubie pokazujÄ cego czarno na białym Kto Tu Ma RacjÄ - bezcenna ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub całoĹci poglÄ dom ich Autora. 80 |
Data: Styczen 24 2012 17:20:00 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Jakub, Trochę się namęczysz, ale satysfakcja z filmiku na jutubie pokazującego czarno Tfu! Pieprzone Frigo! -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 81 |
Data: Styczen 24 2012 17:23:42 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F | Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomoĹci grup Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomoĹci grup TrochÄ siÄ namÄczysz, ale satysfakcja z filmiku na jutubie pokazujÄ cego czarno Nie na tyle bezcenna zeby mi sie chcialo kupowac dwa komplety opon, w tym jedne drogie :-) Wiec to raczej tak dla wlasnej informacji. Ale moze kolega to poda region i sasiedzi zorganizuja jakies zawody .... jak snieg spadnie. J. 82 |
Data: Styczen 24 2012 17:02:16 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: to | begin J.F Ale moze kolega to poda region i sasiedzi zorganizuja jakies zawody ... Moje zimówki sÄ już zużyte (co prawda zostało jeszcze z 6 mm, ale to już ich 3 sezon) wiÄc nie ma sensu ich testowaÄ, natomiast całoroczne mam nowe, można by sprawdziÄ jak sobie radzÄ w porównaniu z nowymi zimówkami. Tyle, że ktoĹ musiałby mieÄ takie samo auto, bo porównanie dwóch różnych jest lekko bez sensu... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 83 |
Data: Styczen 24 2012 18:23:42 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F | Użytkownik "to" napisał w wiadomoĹci grup Ale moze kolega to poda region i sasiedzi zorganizuja jakies zawody ...Moje zimówki sÄ już zużyte (co prawda zostało jeszcze z 6 mm, ale to już Nie pekaj - zawsze mozemy sprawdzic czy lepiej sie oplaca kupic Ultragripy na 3 lata, czy Frigo na 2 lata - co i tak taniej wychodzi :-) natomiast całoroczne mam No ale zaczac mozesz sam - a noz sie okaze ze to lekkie miejskie toczydelko ciagnie duze auto z zaciagnietym recznym, a w druga strone nie :-) J. 84 |
Data: Styczen 26 2012 12:26:06 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: to | begin J.F No ale zaczac mozesz sam - a noz sie okaze ze to lekkie miejskie Zapewne tak bÄdzie, bo tym wiÄkszym ciÄżko płynnie ruszyÄ na Ĺniegu. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 85 |
Data: Styczen 24 2012 21:38:45 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F | Tak a propos zimowek i calorocznych 86 |
Data: Styczen 24 2012 16:58:27 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: to | begin Jakub Witkowski TrochÄ siÄ namÄczysz, ale satysfakcja z filmiku na jutubie pokazujÄ cego Ale tego, że Frigo sÄ przyzwoite NA ĹNIEGU nikt nie neguje (a w każdym razie nie ja). Tyle, że od opon zimowych wymaga siÄ czegoĹ wiÄcej. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 87 |
Data: Styczen 25 2012 12:34:21 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-01-24 17:58, to pisze: begin Jakub Witkowski No ale tak siÄ składa że tylko ten aspekt (wjazd gdzieĹ po Ĺniegu) był przez J.F. poruszony ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub całoĹci poglÄ dom ich Autora. 88 |
Data: Styczen 25 2012 14:31:26 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F | Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomoĹci begin Jakub Witkowski No ale tak siÄ składa że tylko ten aspekt (wjazd gdzieĹ po Ĺniegu) był przez J.F. poruszony ;) to ja uprzejmie To prosze, zeby nie zapomnial dodac stosownego znaczku, bo ja sie juz gubie czy on sie z Frigo nasmiewa czy powaznie pisze i docenia :-) Dokładnie, ważne sÄ też dobre opony (najlepsze to DÄbica Frigo, a kto uważa inaczej, ten debil) i wyłÄ czenie ABS-u oraz innych trzyliterowych bożków. J. 89 |
Data: Styczen 24 2012 22:16:45 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Tomasz Pyra | On Tue, 24 Jan 2012 16:38:58 +0100, Jakub Witkowski wrote: W dniu 2012-01-24 16:14, to pisze: Ja się już parę razy ścigałem zimą. Wyniki są powtarzalne - najszybciej kolce, niewiele gorzej Frigo, potem długo długo nic i cała reszta mniej-więcej od najdroższych do najtańszych. Samochody najróżniejsze, kierowcy w przeważającej większości kumaci. 90 |
Data: Styczen 24 2012 14:05:09 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: kamil | On 24/01/2012 10:18, lux wrote: Witam, Robi się to tak: http://www.youtube.com/watch?v=lOdTCNRWrH4 Z mojego doświadczenia, quattro z torsenem jest nieco bardziej przewidywalne od sprzęgła wiskotycznego w subaru i przy okazji o wiele bardziej odporne na przegrzanie, rozmiary opon i inne cyrki, poza tym torsen nie wymaga dolewania stosowania oleju z jednorożców w skrzyni, żeby nie padł. Podstawa to opony, piszesz że auta ześlizgiwały się po zatrzymaniu, więc nie wymagaj podjechania pod górę bez solidnego rozpędu.. Chcesz auto w teren, kup Range Rovera, Q7 i inne Lexusy mają dojechać do pracy i do domku nad jeziorem jak śniegu trochę napada, a nie wdrapywać się na stoki narciarskie.. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 91 |
Data: Styczen 24 2012 15:44:51 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: DoQ | W dniu 24-01-2012 15:05, kamil pisze: Chcesz auto w teren, kup Range Rovera, Q7 i inne Lexusy mają dojechać do http://www.youtube.com/watch?v=DQq33-RBNuo To jest fajne autko, niepozorne (co prawda dość brzydkie) ale całkiem daje radę w śniegu. Zeszłej zimy miałem okazje pobawić się czymś takim na śniegu, pozytywne wrażenia. -- Paweł 92 |
Data: Styczen 24 2012 17:16:48 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Gabriel'wilk' | W dniu 2012-01-24 15:44, DoQ pisze: W dniu 24-01-2012 15:05, kamil pisze:Auto OK, na śniegu i błocie na podgórskich, wiejskich dróżkach w okolicach Wisły i B.Białej daje radę a do tego stosunkowo tanie w utrzymaniu i zakupie jak na autko 4x4 - minusem jest mikroskopijny bagażnik. Jednak znajoma pomimo napędu 4x4 zaliczyła bączka tamtej zimy na łuku leśnej drogi, zresztą podobnie jak pewien kierownik Nissana Qashqai :-( pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 93 |
Data: Styczen 24 2012 17:46:34 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: DoQ | W dniu 24-01-2012 17:16, Gabriel'wilk' pisze: bagażnik. Jednak znajoma pomimo napędu 4x4 zaliczyła bączka tamtej zimy Bo AWD bączki się kręci bardzo łatwo :) -- Paweł 94 |
Data: Styczen 24 2012 18:43:03 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Gabriel'wilk' | W dniu 2012-01-24 17:46, DoQ pisze: W dniu 24-01-2012 17:16, Gabriel'wilk' pisze:Zwłaszcza jak to nie jest prawdziwy czyt. "stały-sztywny" napęd tylko dołączany w zależności od sytuacji, że tak powiem bez ostrzeżenia, znienacka i mamy pięknego althonen :-) Całe szczęście Fiacik Sidlici zrobił niecałe 360st i zatrzymał się w zaspie, zarówno kierowniczka jak i fiacik bez obrażeń - nie musiał już w tym dniu pić kawy w pracy na przebudzenie :-) pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 95 |
Data: Styczen 24 2012 18:51:09 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: DoQ | W dniu 24-01-2012 18:43, Gabriel'wilk' pisze: Zwłaszcza jak to nie jest prawdziwy czyt. "stały-sztywny" napęd tylkoDlatego jak jest ślisko i niepewnie wciska się guziczek na konsoli "AWD LOCK" :P -- Paweł 96 |
Data: Styczen 27 2012 00:27:57 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Irek N. | Bo AWD bączki się kręci bardzo łatwo :) No kiedy nie bardzo, ja swoim nie potrafię się pobawić. Zupełnie nie wyczuwam go i w razie poślizgu jestem bezbronny. Sunie głupol bokiem i nie słucha co do niego mówię :( Kurs by się jakiś przydał... __ Irek.N. 97 |
Data: Styczen 24 2012 12:24:37 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: s_13 | >http://www.youtube.com/watch?v=DQq33-RBNuo testowałem sx4 i grand vitarę, ten pierwszy komfortem jazdy przypominał matiza... choć to średniej wielkości autko, każdy wybój było czuć na siedzeniu, ale jeśli chodzi o napęd, to sprawdzał się nieźle, nawet bez blokowania ładnie radził sobie w błocie na wiejskiej drodze, prześwit raptem 2 cm mniejszy niż w vitarze, ale ostatecznie cena zbyt wysoka jak na takie autko... niewiele więcej dałem za grand vitarę, a to już zupełnie inna klasa... tę testowałem codziennie na drodze dojazdowej do domu, przez las, często po głębokim błocie, gdzie osobówką nie odważyłbym się wjechać, dawała sobie rade doskonale, nie zużywając specjalnie zawieszenia (kaszkaj sąsiada po jednym sezonie miał przeguby do wymiany), jednak na asfalcie, przy śliskiej nawierzchni, przy prędkościach około 100 już nosiło trochę, czuć było jak elektronika "rozdziela" napęd na koła, bez przyzwyczajenia mogło trochę tętno wzrastać... pozdrawiam s_13 98 |
Data: Styczen 24 2012 21:38:52 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Cavallino | Użytkownik "s_13" napisał w wiadomości news: testowałem sx4 i grand vitarę, ten pierwszy komfortem jazdy Że co? Przecież to takie mniej więcej Punto, tyle że wyższe, nawet kompakt toto nie jest. Trochę większy od Matiza jest, ale to nadal gabarytami auto klasy B. 99 |
Data: Styczen 24 2012 15:21:21 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: AL | W dniu 2012-01-24 11:18, lux pisze: Witam,pomijajac fakt, ze podzial jest bezsensowny: SUW [rekreacyjno - sportowe] (np. Subaru Forester, Mitsubishi Outlander, Audi Allroad) - SUV [rekreacyjno - terenowe] (np. Toyota RAV4, Nissan X-Trail, Honda CR-V, Land-Rover Freelander) - zwlaszcza w tym drugim: rekreacyjno-terenowe :), gdyz przytoczone w nawiasie marki - zwlaszcza RAV4 i CR-V, freelander maja znacznie gorszy naped niz auta z grupy SUW [rekreacyjno - sportowe]. i mała historyjka: ja tez widzialem kierowce CR-V niemogacego podjechac pod gorke i obserwowalem sobie jak dziala ten dolaczany naped w tym aucie. Tak wlasciwie to 4x4 w CRV aucie to raczej tylko chwytem marketingowym (praktycznie tylne kola wlaczaly sie tylko na moment jak przednie mialy poslizg i momentalnie wylaczaly - i tak w kolko). Jest taki test w sieci aut z napedem na 4x4 (jak pamietam: subaru, CR-V, Passat 4Motion, Toyota i byc moze jeszcze jakies inne auto) - jest to bardzo prosty test, a mianowicie: klada jedna os na rolki i auto ma wyjechac korzystajac z tej drugiej osi (o ile przednia os wyciagala wszystki auta z rolek, to tylna juz wcale nie). Jedynymi samochodami, ktore _nie zaliczyly_ tego banalnego w sumie testu jest wlasnie Rav4 i CR-V. Dlatego jak auto ma dumny napis AWD lub 4WD to zwroc uwage, czy jest rowniez opcja LOCK. W Outlanderze 4WD masz elektroniczny LOCK na dyf. centralnym (jak sie nie myle), w GrandVitara masz staly naped 4x4 i dod. blokade dyferencjalow ale dod. reduktor w teren. Wiec zakladam, ze auta z opcja LOCK jeszcze dadza sobie rade, ale najlepiej auta z permamentym napedem 4x4 i dod. opcja blokowania dyferencjalow. -- pozdr Adam (AL) TG 100 |
Data: Styczen 24 2012 15:41:01 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: GR001 | Użytecznośc tych opcji (Lock, diffLock, itp) jest ograniczona, głównie ze względu na kulturę kierowcy. Niektóre z tych blokad można odpalić tylko na odpowiedniej nawierzcgni, uruchumienie ich na sfalcie i próba skrętu spowoduje przemielenie całego napedu. W dużych samochodach terenowych mechanika jest na tyle wytrzymała, że półosi o średnicy 20 mm nie przemielisz przy lekkim skręcie, ale w Discovery już daje się to zrobic bez problemu. Kazdy mający jakieś doświadczenie w jeździe 4x4 wie, że podstawą nie jest mechanizm blokady mostów, centralnego reduktora, czy reduktor, ale masa pojazdu i rozmiar kół, opony i prześwit. Dobre opony są podstawą prowadzenia się auta w terenie. pozdr. gr 101 |
Data: Styczen 24 2012 17:02:15 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: AL | W dniu 2012-01-24 15:41, GR001 pisze: U�yteczno�c tych opcji (Lock, diffLock, itp) jest ograniczona, g��wnie ze tak - zgadza sie - i jest to zazwyczaj opisane w instrukcji W du�ych samochodach terenowych mechanika jest na tyle wytrzyma�a, �e p�osi i katy najazdu/zjadu -- pozdr Adam (AL) TG 102 |
Data: Styczen 24 2012 17:06:16 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-01-24 15:41, GR001 pisze: W dużych samochodach terenowych mechanika jest na tyle wytrzymała, że półosi Naprawdę? Czemu? Przecież moment na ośce nie jest większy od tego, jaki występuje np. przy ruszaniu z poślizgiem opon. Rozumiem że jakby ktoś zapiął lock na stałe i tak jeździł, to może po pewnym czasie... ale żeby tak od jednego zakrętu? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 103 |
Data: Styczen 25 2012 11:52:46 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: GR001 |
inne prędkości kątowe koła zewnętrznego i wewnętrznego... pozdr. gr. 104 |
Data: Styczen 25 2012 11:55:17 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: ...::QRT::... | Dnia Wed, 25 Jan 2012 11:52:46 +0100, GR001 napisał(a):
no ale bez przesady - na jednym zarkęcie przy małej prędkości nic strasznego sie stanie - choć oczywiście zgadzam sie iż lepiej dmuchać na zimne i oszczędzać auto. 105 |
Data: Styczen 25 2012 12:59:08 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-01-25 11:52, GR001 pisze:
No właśnie że takie same - po zablokowaniu dyfra. A moment skręcający działający na oś pochodzi od tarcia opony, ograniczony jest siłą przy której się ona ślizga. Dokładnie jak przy ruszaniu z poślizgiem. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 106 |
Data: Styczen 25 2012 14:36:12 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: robot | On Wed, 25 Jan 2012 12:59:08 +0100, Jakub Witkowski wrote: [...]A moment skręcający działający Ja też tak to widzę. Ale ja się nie znam. Pewnie nie biorę czegoś pod uwagę. Dlatego chętnie poznałbym więcej szczegółów na ten temat. -- pozdro 107 |
Data: Styczen 25 2012 14:54:16 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F | Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup On Wed, 25 Jan 2012 12:59:08 +0100, Jakub Witkowski wrote: [...]A moment skręcający działający Ja też tak to widzę. Ale ja się nie znam. Pewnie nie biorę czegoś pod Jeden niuans - przy piszczeniu mamy tarcie dynamiczne, a przy zakrecie bardziej statyczne, ktore powinno byc wieksze. No ale przyczepnosc trzeba kiedys zerwac, i wtedy tez jest statyczne. Byc moze to sie tylko tak mowi "ukreca polosie", a naprawde chodzi o przyspieszone zuzycie przegubow pod wplywem duzego obciazenia. J. 108 |
Data: Styczen 25 2012 15:10:20 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: ...::QRT::... | Dnia Wed, 25 Jan 2012 12:59:08 +0100, Jakub Witkowski napisał(a): W dniu 2012-01-25 11:52, GR001 pisze: takie same predkości kół to tylko przy zablokowaniu wszystkich dyferencjałów. Problem jest wtedy w zasadzie taki iż auto nie bardzo chce skręcać :) 109 |
Data: Styczen 26 2012 10:03:30 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-01-25 15:10, ...::QRT::... pisze: Dnia Wed, 25 Jan 2012 12:59:08 +0100, Jakub Witkowski napisał(a): Błędnie założyłem że mówimy o dyferencjale na moście a nie centralnym. Tyle, że przy samym centralnym widzę to bardzo podobnie. W skręcie średnie promienie po których jadą osie różnią się, i jeśli zblokujemy centralny, to jedna oś kręci się "średnio za wolno", ew. druga "za szybko", czyli gdzieś nastąpi poślizg - ale występują identycznie ograniczenia na siły tarcia. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 110 |
Data: Styczen 26 2012 10:17:44 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: J.F | Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości Błędnie założyłem że mówimy o dyferencjale na moście a nie centralnym. Wystarcza tez roznie zuzyte opony i na prostym odcinku dojdzie do obciazen. J. 111 |
Data: Styczen 26 2012 12:52:54 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-01-26 10:17, J.F pisze: Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości No i pewnie takie obciążanie uwala szybko mechanizmy, ale nie jednokrotny skręt :) A że padnie w końcu przy którymś zakręcie, to "panie, jeden skręt i już po ośce" :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 112 |
Data: Styczen 24 2012 17:01:04 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Cavallino | Użytkownik "AL" napisał w wiadomoĹci news: Jest taki test w sieci aut z napedem na 4x4 (jak pamietam: subaru, CR-V, Passat 4Motion, Toyota i byc moze jeszcze jakies inne auto) - jest to bardzo prosty test, a mianowicie: klada jedna os na rolki i auto ma wyjechac korzystajac z tej drugiej osi (o ile przednia os wyciagala wszystki auta z rolek, to tylna juz wcale nie). Tak przy okazji - wie ktoĹ może jak pod tym wzglÄdem wyglÄ da Lancia Delta Integrale? Bo zima nie chce przyjć i nie mam jak tego przetestowaÄ. Elektroniki nie ma na pewno, a jak działa ta mechanika? 113 |
Data: Styczen 25 2012 10:59:15 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: kamil | On 24/01/2012 16:01, Cavallino wrote: Użytkownik "AL" napisał w wiadomości news: Taki stary rupieć? Na pewno dawno jest na złomowisku, powinieneś czym prędzej wymienić ją na nowego Ceeda. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 114 |
Data: Styczen 25 2012 12:07:25 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: ...::QRT::... | Dnia Tue, 24 Jan 2012 17:01:04 +0100, Cavallino napisał(a): Użytkownik "AL" napisał w wiadomości news: permanentny 4x4 + LSD 115 |
Data: Styczen 25 2012 18:21:45 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Cavallino | Użytkownik "...::QRT::..." napisał w wiadomości Dnia Tue, 24 Jan 2012 17:01:04 +0100, Cavallino napisał(a): Czyli w rzeczonych warunkach da radę? A co to jest LSD? 116 |
Data: Styczen 25 2012 20:01:51 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: ...::QRT::... | Dnia Wed, 25 Jan 2012 18:21:45 +0100, Cavallino napisał(a): Użytkownik "...::QRT::..." napisał w wiadomości jasne. A co to jest LSD? nazwa ogólna na szpere/wizkoze/haldex czy inne tego typu dyferencjały Aczkolwiek wcale nie jestem pewien czy wszystkie delty integrale miały lsd - poprostu wiem ze były takie co miały. 117 |
Data: Styczen 26 2012 02:35:21 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Sebastian Kaliszewski | Cavallino wrote: Użytkownik "...::QRT::..." napisał w wiadomoĹci Limited Slip Differencial. Dyferencjał o ograniczonym poĹlizgu. Różne "wiskozy" (sprzÄgła wiskotyczne), haldexy, wielu zalicza tu również dyferencjały typu torsen. Zależnie od konstrukcji blokuje szybciej lub wolniej (od "natychmiast" przy torsenach Ĺlimakowych do "po chwili" w przypadku wynalazków bazujÄ cych na płynach). Jedne reagujÄ na różnicÄ momentów inne na różnicÄ prÄdkoĹci, jedne jak już złapiÄ to utrzymujÄ okreĹlony stan zblokowania aż do ustÄ pienia warunków powodujÄ cych to blokowanie, ale inne mogÄ odpuĹciÄ przy zbyt dużym obciÄ żeniu (jakieĹ z tarczami ciernymi) albo np. po zbyt długiej pracy (zbytnim nagrzaniu siÄ -- trafia siÄ "wiskozom"). Ale ważne jeszcze czy to LSD jest tylko w centralnym mechanizmie różnicoweym czy również w którymĹ (zwykle tynym) albo i w obu mostach. Każdy kolejny taki mechanizm poprawia "przejezdliwoć". 1. 4x4 jest sporo lepsze od oĹki, 2. miÄdzyosiowo zblokowane 4x4 jest sporo lepsze od 4x4 bez blokowania, 3. zblokowanie mechanizmu centralnego i tylnego mostu jest znów lepsze (ale różnica nie jest tak duża jak dla 1 i 2) od zblokowania samego mechanizmu centralnego (miÄdzyosiowego) 4. zblokowania wszystkich mechanizmów jest jeszcze trochÄ lepsze (choÄ różnica wzglÄdem 3 nie jest zbyt wielka -- ale jest). Ale na dobrych oponach ze zwykłem 4x4 "otwartym" przejedziesz wiÄcej niż z w pełni poblokowanym (tym samym) samochodzie na kiepskich dla danych warunków gumach. I żaden napÄd nie pomoże jak zawiĹniesz na brzuchu :) pzdr \SK 118 |
Data: Styczen 26 2012 09:14:26 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: robot | On Thu, 26 Jan 2012 02:35:21 +0100, Sebastian Kaliszewski wrote: I żaden napęd nie pomoże jak zawiśniesz na brzuchu :)Dlatego jak rozumiem krótka terenówka lepsza od długiej. -- pozdro 119 |
Data: Styczen 26 2012 09:40:28 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: ...::QRT::... | Dnia Thu, 26 Jan 2012 09:14:26 +0100, robot napisał(a): On Thu, 26 Jan 2012 02:35:21 +0100, Sebastian Kaliszewski wrote: różnie - to także kwestia wielkości kół - np w koleinach to tylko wielkość koła ma znaczenie. Ale zasadniczo czym innym sie jezdzi po skałach, czym innym po pustyni, a co innego sie jeszcze topi na bagnach :) 120 |
Data: Styczen 26 2012 12:58:17 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-01-26 02:35, Sebastian Kaliszewski pisze: 1. 4x4 jest sporo lepsze od oĹki, No chyba że jedna z osi stoi na lodzie, to wtedy nie pojedziesz, a oĹkÄ masz 50% szansy że to nie napÄdzajÄ ca :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub całoĹci poglÄ dom ich Autora. 121 |
Data: Styczen 26 2012 13:07:54 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: ...::QRT::... | Dnia Thu, 26 Jan 2012 12:58:17 +0100, Jakub Witkowski napisał(a): W dniu 2012-01-26 02:35, Sebastian Kaliszewski pisze: i w takich to właśnie wypadkach przydaje sie LSD, które i tak będzie w takiej sytuacji przekazywać napęd na drugą oś :) Tak swoją drogą to sie zastanawiam czy sa w ogóle samochody 4x4 bez LSD tudzież blokad. Wliczjąc to w jakieś elektroniczne systemy kontroli trakcji bo one w praktyce spełniają podobną role. 122 |
Data: Styczen 27 2012 00:24:08 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Irek N. | Tak swoją drogą to sie zastanawiam czy sa w ogóle samochody 4x4 bez LSD A jak ma RAV4? Coś mi świta w głowie, że jest to dokładnie taki przypadek. Ma ktoś? Może sprawdzić jak jest w praktyce? Miłego. Irek.N. 123 |
Data: Styczen 28 2012 23:28:37 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: Sebastian Kaliszewski | Jakub Witkowski wrote: W dniu 2012-01-26 02:35, Sebastian Kaliszewski pisze: jak wiesz jak to pojedziesz :) pzdr \SK 124 |
Data: Styczen 25 2012 17:55:25 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: | Witam serdecznie. ja tez widzialem kierowce CR-V niemogacego podjechac pod gorke iTrzeba było postawić lustro z drugiej strony auta to zobaczyłbyś, że tył cały czas działa. Tam nie ma blokady dyfrów, więc napędza jedno koło z przodu i jedno z tyłu po skosie. Działa to równie sprawnie jak zblokowane osie np. w Navarze. Jeździłem na szkolenia z jazdy w terenie tymi autami i radziły sobie tak samo. CR-V z racji mniejszego prześwitu tylko wcześniej zawisał. Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 125 |
Data: Styczen 25 2012 11:24:55 | Temat: Re: 4x4 fakty i mity | Autor: | |