60 lecie Ferrari w Maranello
1 | Data: Lipiec 01 2007 19:30:48 |
Temat: 60 lecie Ferrari w Maranello | |
Autor: Przemek V | Byłem w zeszły weekend w raju ;-) 2 |
Data: Lipiec 01 2007 20:54:55 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: Adam Pietrasiewicz | Dnia 01-07-2007 o 19:30:48 Przemek V napisał(a): Tak w skrócie: A czy to są SOLIDNE samochody? Bo że silniki mają niesamowite, to ja wiem. Że palą dużźo, to też. Ale czy to się psuje? -- Pozdrawiam Adam Pietrasiewicz - http://cerbermail.com/?6z14RWN4Pi Alkohol to wróg. Ucieczka przed wrogiem, to tchórzostwo. 3 |
Data: Lipiec 01 2007 20:57:55 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Adam Pietrasiewicz pisze: A czy to są SOLIDNE samochody? Kogo to obchodzi? Bo że silniki mają niesamowite, to ja wiem. Że palą dużźo, to też. Ale czy to się psuje? Kup sobie, sam ocenisz. :( -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 4 |
Data: Lipiec 01 2007 22:49:08 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: Blyskacz | Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a): Kogo to obchodzi? najwyrazniej jego... "...czytanie ze zrozumieniem jest wam obce." Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 5 |
Data: Lipiec 01 2007 22:52:58 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Blyskacz pisze: najwyrazniej jego... Tak, to zauważyłem... "...czytanie ze zrozumieniem jest wam obce." Mnie nie - w przeciwieństwie do Ciebie. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 6 |
Data: Lipiec 01 2007 22:59:38 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: Blyskacz | Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a): Tak, to zauważyłem...to po diabla sie pytasz ? Mnie nie - w przeciwieństwie do Ciebie.zieew... nudny jestes. -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 7 |
Data: Lipiec 06 2007 11:04:30 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: J.F. | On Sun, 01 Jul 2007 20:57:55 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg wrote: Adam Pietrasiewicz pisze: Bo że silniki mają niesamowite, to ja wiem. Że palą dużźo, to też. Ale czy Przeciez to wloskie i w dodatku fiat. Psuje sie na pewno :-) Ale kogo to obchodzi, ile mozna wydac na naprawy - 10 tys euro rocznie? Toz to drobne sa :-) J. 8 |
Data: Lipiec 01 2007 21:33:35 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: red | Adam Pietrasiewicz pisze: A czy to są SOLIDNE samochody? Jakie to ma znaczenie dla tego typu samochodów? Będziesz tym jeździł na zakupy, albo do pracy? Może jeszcze po mieście typu Wrocław? 9 |
Data: Lipiec 01 2007 21:43:20 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: Adam Pietrasiewicz | Dnia 01-07-2007 o 21:33:35 red napisał(a): Adam Pietrasiewicz pisze: Ciekaw jestem, bo nigdy o tym nie słyszałem. Czy takim samochodem przejeżdża się 100 000 km czy milion? Czy trzeba robić częste przeglądy? -- Pozdrawiam Adam Pietrasiewicz - http://cerbermail.com/?6z14RWN4Pi Alkohol to wróg. Ucieczka przed wrogiem, to tchórzostwo. 10 |
Data: Lipiec 01 2007 21:55:47 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: nowy140 |
Dnia 01-07-2007 o 21:33:35 red napisał(a): Z sportowych aut do codziennego uzytku wlasciwie to tylko Porsche sie nadaje. Oczywiscie pomijam Corsa sport z silnikiem sto koni.... Porsche robi tez w miare sensowne przebiegi. Ferrari jezdzi bardzo malo. Wbilem w mobile.de Ferrari i do 20 000 e, to powyskakiwaly tylko auta do kasacji lub repliki..... Bardzo drogie auto. Nie wiem czy ktokolwiek Ci udzieli rzeczowej informacji na tak postawione pytanie. Znajdzie sie wogole Ferrari z przebiegiem ponad 100 000? 11 |
Data: Lipiec 01 2007 22:01:42 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: Ukaniu |
Ferrari jezdzi bardzo malo. Wbilem w mobile.de Ferrari i do 20 000 e, to Ja kiedyś czytałem, że Ferrari ma dość specyficzną technologię produkcji. Jeden z posiadaczy skarżył się, że na nieobciążonym deklu silnika widnieje siatka wzmocnień i jest on niezniszczalny a za to chyba zawory czy popychacze są wykonane ze stali zbliżonej jakością do tej z jakiej robi się wieszaki na ubrania - zaś cena bardziej odpowiada jakby to było wykonywane przez maga na szczycie magicznej góry w jedną specjalną noc w roku. Czy ktoś też czytał tekst o podobnym znaczeniu i pamięta gdzie był? 12 |
Data: Lipiec 01 2007 22:21:27 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: nowy140 |
Ja kiedyś czytałem, że Ferrari ma dość specyficzną technologię produkcji.się wieszaki na ubrania - zaś cena bardziej odpowiada jakby to było wykonywaneNie. ja nie czytalem takich rzeczy. Nie wydaje mi sie zeby silnik czy caly osprzet byly po prostu niskiej jakosci nawet w w miare starych modelach... Przemek V moze nam udzieli info bo pewnie wie o tych autach wszystko. a na marginesie nie jestem w stanie uwierzyc w cos innego - ze auta oferowane po milion euro naprawde maja technologie w sobie to odzwierciedlajaca... No ale jest tez inna prawda - bariery wejscia w biznes Formuly 1 sa tak wysokie ze poza Ferrari nie ma nikogo kto robi i auto i silnik - ale to jest moje przypuszczenie bo tak naprawde nie wiem nie jestem fanatykiem tego sportu. Technologia ktora tam chodzi musi wiec byc naprawde na horrendalnie wysokim poziomie. A z tego co czytam przy okazji przezentacji nowych cywilnych modeli tej firmy to czesc rozwiazan idzie tam prosto z toru. W takim razie moze i faktycznie jest to warte banke euro..... 13 |
Data: Lipiec 01 2007 23:21:11 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: Przemek V |
Są modele, w tym silniki, mniej i bardziej udane. Silniki V8 uchodzą za trwałe, nawet bardzo trwałe. V8 w 308 od początków produkcji do tego co w 348 uchodzi za silnik niezniszczalny jeśli tylko jest dobrze utrzymywany. W 348, gdzie silnik jest wzdłużnie, jest tragiczna dostępnośc przy prostych czynnościach serwisowych. Na przykład trzeba rozpinac tylne zawieszenie i wyjmowac silnik żeby zmienic paski rozrządu a powinno się je wymieniac raz na 3 lata. W 348 i 355 natomiast pojawia się wczesna elektronika sterująca, która lubi zawodzic. Szczyt zawodności to podobno 355, które poza tym jednym szczegółem uchodzi za udane auto w przeciwieństwie z kolei do 348, które uznawane jest za zbyt mały postęp w stosunku do 328/308. Od 360 już podobno jest znowu dobrze. Co do cen i kosztów to też jest tak, że rzadkie modele jak Enzo czy F40 właściwie zyskują a nie tracą na wartości a ograniczeniem, poza latami wyjątkowych recesji światowych, była zawsze podaż a nie popyt. Ten przysłowiowy milion euro odzwierciedla nakład pracy w badania i rozwój, które trzeba rozłożyc na kilkaset aut a nie kilkadziesiąt tysięcy. Stąd biorą się chore ceny a nie tylko z materiałów kosmicznych użytych do produkcji. 14 |
Data: Lipiec 02 2007 12:04:08 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: BrunoJ | nowy140 napisał(a): Z sportowych aut do codziennego uzytku wlasciwie to tylko Porsche sieA propos Porsche do codziennego uzytku... http://picasaweb.google.com/brunojj/PorscheMuseum Troche chaotycznie i bez opisow jeszcze. pozdrawiam Bruno, Bydg Citroen ZX, Defender110 (czasami) -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 15 |
Data: Lipiec 06 2007 11:05:19 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: J.F. | On Sun, 01 Jul 2007 21:33:35 +0200, red wrote: Adam Pietrasiewicz pisze: Taa, ferrari po wrocku to moze byc ciekawe doswiadczenie :-) J. 16 |
Data: Lipiec 01 2007 20:59:08 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-07-01 19:30, *Przemek V* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Byłem w zeszły weekend w raju ;-) Super widoki :) Po tym wszystkim tydzień w Toskanii w 7 Ferrarek i jedno Maserati, grzanie po krętych górskich drogach. Urlop wszechczasów. W sumie ponad 5000 km http://picasaweb.google.pl/przemv/2007_06_San_Gimignano/photo#5082179631499936818 To jest piękne - Ferrari, a obok Agila NJoy w wersji 2 kolorowej made in Gliwice :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 17 |
Data: Lipiec 01 2007 23:28:10 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: Przemek V |
http://picasaweb.google.pl/przemv/2007_06_San_Gimignano/photo#5082179631499936818 Hmmmm, żeby ta lodówka jeszcze miała trochę fantazji w samym kształcie a nie tylko lakierze. Póki co to Włosi dostali pierdolca na punkcie nowej pięcsetki. Zresztą na trasie z Polski do Włoch pełno transporterów z bąbelkowatymi autkami pod pokrowcami. Będzie Fiat miał hiciora porównywalnego do reaktywacji Mini. 18 |
Data: Lipiec 02 2007 00:04:22 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Przemek, Póki co to Włosi dostali pierdolca na punkcie nowej pięcsetki. Zresztą na Spotkałem zamaskowanego Fiata kiedyś na A4. Zaskoczyła mnie jego wielkość - spodziewałem się mniejszego auta. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 19 |
Data: Lipiec 02 2007 14:07:21 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: Piotrek | Spotkałem zamaskowanego Fiata kiedyś na A4. Zaskoczyła mnie jego w bielsku widzialem w jeden dzien 2 razy 500 :) mysle ze mieszkancy sie juz napatrzyli na ten samochod, oczywiscie zamaskowany troche jezdzi po miescie:) -- pzdr piotrek Scorpio 2,4i '87 LPG PMS 20 |
Data: Lipiec 02 2007 14:46:24 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: Przemek | Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości w bielsku widzialem w jeden dzien 2 razy 500 :) Ba, ja już dwa skasowane w wypadkach na Bielskich ulicach widziałem. Bardzo dokładnie je testują :-)) -- Pozdrawiam: Przemek Galuba 21 |
Data: Lipiec 02 2007 22:15:43 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: jerzu | On Mon, 2 Jul 2007 14:46:24 +0200, "Przemek" Ba, ja już dwa skasowane w wypadkach na Bielskich ulicach widziałem. Bardzo Testy NCAP kosztują to chłopaki robią oszczędności :-)) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 22 |
Data: Lipiec 06 2007 11:07:35 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: J.F. | On Mon, 02 Jul 2007 22:15:43 +0200, jerzu wrote: On Mon, 2 Jul 2007 14:46:24 +0200, "Przemek" A moze prototyp ma wloskie hamulce ? :-P J. 23 |
Data: Lipiec 02 2007 07:46:41 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: nowy140 |
wiadomości http://picasaweb.google.pl/przemv/2007_06_San_Gimignano/photo#50821796314999 36818 > To jest piękne - Ferrari, a obok Agila NJoy w wersji 2 kolorowej made innie tylko lakierze.Juz ma. Mozna wlasciwie stwierdzic ze juz ma.... Jezdze po calej Europie i wszedzie widze wlekace sie lory z bablami. Masa tego idzie. Sa juz dostepne w Polsce? Kto chce kupic niech sie moze pospieszy byc moze kolejki sie pojawia.... 24 |
Data: Lipiec 02 2007 08:44:51 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: nowy140 |
Tak zupelnie OT, wykres kursu akcji FIAT http://stooq.pl/q/?s=fia.it&c=3y&t=c&a=lg&b=0 25 |
Data: Lipiec 06 2007 11:14:11 | Temat: Re: 60 lecie Ferrari w Maranello | Autor: J.F. | On Mon, 2 Jul 2007 08:44:51 +0200, nowy140 wrote: trasie z Polski do Włoch pełno transporterów z bąbelkowatymi autkami podTak zupelnie OT, wykres kursu akcji FIAT lepiej http://stooq.pl/q/?s=fia.it&c=10y&t=c&a=lg&b=0 Zaledwie odbudowuje pozycje. tylko ze o ile pamietam dane oica, to fiat sie przerzuca na auta dostawcze oraz Brazylie. J. |