B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta?
1 | Data: Listopad 25 2017 16:57:15 |
Temat: B³êdy przy tankowaniu zim±. Jak nie uszkodziæ auta? | |
Autor: Twardy | B³êdy przy tankowaniu zim±. Jak nie uszkodziæ auta? 2 |
Data: Listopad 25 2017 17:01:06 | Temat: Re: B³êdy przy tankowaniu zim±. Jak nie uszkodziæ auta? | Autor: Budzik | U¿ytkownik Twardy ... B³êdy przy tankowaniu zim±. Jak nie uszkodziæ auta?O w morde, teraz sie dowiedzia³em. W scudo po odbiciu wchodzi jeszcze ³adne pare litrów - zawsze tak dolewa³em. 500 tysiecy na liczniku i jakos jeszcze jezdzi. Ale moze juz sie konczy przez ta moja nadgorliwosc?;-) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Bóg ukry³ piek³o w samym sercu raju, aby¶my nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho 3 |
Data: Listopad 25 2017 19:21:54 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta? | Autor: Kaczin | W dniu 25.11.2017 o 16:57, Twardy pisze:
Dlaczego szansa na wytr±cenie siê parafin mia³aby byæ mniejsza, w przypadku pe³nego baku? Chyba, ¿e na tej zasadzie, ¿e wódka staje siê mocniejsza w miarê picia. Otwierasz butelkê, wypijasz kielonka... i nic. A pod koniec takiej "krowy"! Umoczysz usta i le¿ysz na glebie sponiewierany. Ani chybi, tak musi byæ z ON! -- Kaczin 4 |
Data: Listopad 25 2017 10:38:34 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzi ć auta? | Autor: WS | On Saturday, November 25, 2017 at 7:21:58 PM UTC+1, Kaczin wrote: W dniu 25.11.2017 o 16:57, Twardy pisze: Szanasa w sumie taka sama, ale toto plywa na powierzchni i przy prawie pustym baku jest duze prawdopodobienstwo zassania, przy wyzszym poziomie bierze paliwo bez tego, co plywa na gorze ;) WS 5 |
Data: Listopad 25 2017 20:00:34 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta? | Autor: Robert WaÅ„kowski | W dniu 2017-11-25 o 19:38, WS pisze: toto plywa na powierzchniChyba nie p³ywa. https://i.ytimg.com/vi/DqQEj5qlRNU/maxresdefault.jpg https://www.youtube.com/watch?v=DqQEj5qlRNU Robert 6 |
Data: Listopad 27 2017 23:11:55 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta? | Autor: T. | W dniu 2017-11-25 o 20:00, Robert WaÅ„kowski pisze: W dniu 2017-11-25 o 19:38, WS pisze:No to im pe³niejszy bak, tym wiÄ™cej w nim syfu :-) T. 7 |
Data: Listopad 26 2017 07:20:03 | Temat: Re: B³êdy przy tankowaniu zim±. Jak nie uszkodziæ auta? | Autor: Twardy | Kaczin wrote: W dniu 25.11.2017 o 16:57, Twardy pisze: Dlaczego szansa na wytr±cenie siê parafin mia³aby byæ mniejsza, w Gdy paliwa w baku jest mniej, to w zbiorniku, szczególnie zim±, dochodzi do tak zwanej kondensacji. W efekcie, na ¶ciankach zbiornika mo¿e pojawiæ siê wilgoæ. - Je¿eli wyst±pi woda, to zostanie ona wypchniêta razem z benzyn± do filtra lub innych elementów, których przekrój jest ma³y. Zamarzniêta uniemo¿liwi dalszy rozruch samochodu Pozdrawiam 8 |
Data: Listopad 25 2017 23:45:10 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta? | Autor: Sebastian BiaÅ‚y | On 11/25/2017 4:57 PM, Twardy wrote: stan paliwa w baku by³ odpowiednio wysoki. Wtedy mniejsza szansa na to, by wytr±ci³a siê parafina Sk±d parafina wie jaki wysoki jest stan paliwa? 9 |
Data: Listopad 25 2017 15:40:08 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzi ć auta? | Autor: | W dniu sobota, 25 listopada 2017 23:45:13 UTC+1 u¿ytkownik Sebastian Bia³y napisa³: On 11/25/2017 4:57 PM, Twardy wrote: Moze jest tak ze parafina sie wytraca przy sciankach baku. Tam gdzie temperatura ni¿sza. Ona sama dosyc dobrze izoluje wiÄ™c jak bak pe³ny to centrum zbiornika ma szanse byc nadal ciek³e. Taka to prosta "inteligencja" parafiny. 10 |
Data: Listopad 27 2017 17:07:39 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta? | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Marek" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup On Sun, 26 Nov 2017 10:39:31 +0100, Sebastian wrote: Wydawalo mi siÄ™ ¿e do paliwa dodaje siÄ™ masÄ™ chemii od dziesiÄ…tków lat która temu zapobiega. Z mojego doÅ›wiadczenia stwierdzam, ze sÄ… pojazdy zamarzajace bez wzglÄ™du co siÄ™ leje (ford transit poni¿ej -15, Mitsubishi l200 poni¿ej -12) i takie co nie majÄ… z tym problemu np. mazda 2 Moje mondeo -15 przezylo, moze nawet -20 - w Suwalkach nie mieszkam, to nie wiem :-) Przy czym ono ma takie male pudelko kolo filtra, co sie zowie "elektryczny podgrzewacz paliwa". Czy cos daje, to nie wiem, bo w Suwalkach nie mieszkam :-) Ale dziwne, ze do transita nie dali. J. 11 |
Data: Listopad 27 2017 17:11:02 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta? | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Sebastian Bia³y" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup Widzialem gdzieÅ› test paliwa na youtubie. Wlewali diesla do akwariów, doÅ›c duzych i obserwowali przy -40. Robi³o siÄ™ mÄ™tne w ca³ej objÄ™tosci po paru h. Jestem ciekaw mechanizmu poniewa¿ z "wytrÄ…caniem parafiny" dzielnie walczy³ znajmy taksówkarz na osiedlu. Co by³o o tyle interesujÄ…ce ¿e ja tez mia³em diesla, tankowalem na tej samej stacji i najzwyczajniej wsiada³em i odpalalem na dwa obroty rozrusznika przy -25. Wydawalo mi siÄ™ ¿e do paliwa dodaje siÄ™ masÄ™ chemii od dziesiÄ…tków lat która temu zapobiega. A patrzyles na paliwo ? IMO - metnieje juz w okolicach -15C, mozna w domowej lodowce/zamrazarce przetestowac. Ale moze takie zmetnienie to za malo, zeby silnik zatrzymac. Dodanie depresatora nic nie daje - nadal metnieje. J. 12 |
Data: Listopad 27 2017 20:38:13 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta? | Autor: Sebastian BiaÅ‚y | On 11/27/2017 5:11 PM, J.F. wrote: A patrzyles na paliwo ? KiedyÅ› odessa³em przy oko³o -18 bo by³em pewien ¿e nie odpala z tego powodu (a pad³ czujnik). WyglÄ…da³o tak samo jak to co leci z dystrybutora, czyli lekko ¿ó³te, oleiste, raczej przezroczyste. Dodanie depresatora nic nie daje - nadal metnieje. Ponizej nie sprawdza³em, kto by siÄ™ w to bawi³. Mój diesel (2.2dci, common rail) odpala³ najni¿ej przy -25 wiec naprawde nie by³o po co sprawdzać. Natomiast taksówkarz owszem, jak temperatura spada³a ponizej -10 to wpuszcza³ do baku zatapialnÄ… grza³ke o 7 rano, takÄ… na akumulator. Podobno enerdowska ;) I wybywa³ w trasÄ™ jak tylko jego Merc na to ju¿ pozwala³, czyli ko³o 9. Dalej nie pojmuje co siÄ™ komu i gdzie wytrÄ…ca ¿e to taki problem. W zasadzie kilka osób nie odpali³o samochodów przy -25 i by³y to g³ównie diesle, ale wiele innych odpali³o diesle bez mrugniÄ™cia okiem mo¿e poza d³u¿szym krÄ™ceniem. Mo¿e to nie parafina zatyka filtry tylko zatkane filtry zatykajÄ… filtry ;) 13 |
Data: Listopad 27 2017 20:52:19 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta? | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Sebastian Bia³y" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup On 11/27/2017 5:11 PM, J.F. wrote: A patrzyles na paliwo ? KiedyÅ› odessa³em przy oko³o -18 bo by³em pewien ¿e nie odpala z tego powodu (a pad³ czujnik). WyglÄ…da³o tak samo jak to co leci z dystrybutora, czyli lekko ¿ó³te, oleiste, raczej przezroczyste. To akurat latwo sprawdzic - buteleczka paliwa, domowa zamrazarka i metnieje. W na tyle wysokiej temperaturze, ze widac nie jest to grozne, bo inaczej wszyscy by stali przy srednim mrozie :-) Dodanie depresatora nic nie daje - nadal metnieje.Ponizej nie sprawdza³em, kto by siÄ™ w to bawi³. Mój diesel (2.2dci, common rail) odpala³ najni¿ej przy -25 wiec naprawde nie by³o po co sprawdzać. Natomiast taksówkarz owszem, jak temperatura spada³a ponizej -10 to wpuszcza³ do baku zatapialnÄ… grza³ke o 7 rano, takÄ… na akumulator. Podobno enerdowska ;) I wybywa³ w trasÄ™ jak tylko jego Merc na to ju¿ pozwala³, czyli ko³o 9. Z zeznan znajomych - potrafi ruszyc i stanac w trasie. W sumie ... przeplyw kolo goracego silnika powinien ogrzac, samo mieszanie przez pompe tez powinno ciut ogrzac, albo jak w mondeo - ten elektryczny podrzewacz powinien podgrzac. A jednak czasem staja. Na youtube pelno filmow pokazujacych paliwo w prawdziwej zimie ... strach sie bac :-) J. 14 |
Data: Listopad 27 2017 23:15:06 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta? | Autor: T. |
E tam. Jest globalne ocieplenie, a podobno w naszych sadach rosnÄ… ju¿ banany (widzia³em w tv, jak jedna pani tak w teleturnieju odpowiedzia³a). Jeszcze trochÄ™ i trzeba bÄ™dzie sch³adzać paliwo latem, ¿eby nie parowa³o w zbiorniku, bo nie bÄ™dzie siÄ™ da³o jechać. :-) T. 15 |
Data: Listopad 28 2017 08:39:40 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta? | Autor: Marek | On Mon, 27 Nov 2017 20:52:19 +0100, "J.F." wrote: W na tyle wysokiej temperaturze, ze widac nie jest to grozne, bo inaczej wszyscy by stali przy srednim mrozie :-) Widać, ¿e ci nigdy diesel nie zamarzl. Nie na tym to polega, ¿e siÄ™ stoi ale ¿e jechać mo¿na max 40km/h po prostej a pod górkÄ™ nie podjedziesz. Silnik sie krztusi i nie ma mocy przy dodawaniu gazu. OsobiÅ›cie nie mia³em przypadku z tych zamarzajacych modeli, ¿eby zgas³ na amen. -- Marek 16 |
Data: Listopad 28 2017 18:36:55 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta? | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Marek" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup On Mon, 27 Nov 2017 20:52:19 +0100, "J.F." wrote: W na tyle wysokiej temperaturze, ze widac nie jest to grozne, bo inaczej wszyscy by stali przy srednim mrozie :-) Widać, ¿e ci nigdy diesel nie zamarzl. Nie zamarz, bo zimy byly umiarkowane, a ja daleko od Suwalk mieszkam :-) Nie na tym to polega, ¿e siÄ™ stoi ale ¿e jechać mo¿na max 40km/h po prostej a pod górkÄ™ nie podjedziesz. Silnik sie krztusi i nie ma mocy przy dodawaniu gazu. OsobiÅ›cie nie mia³em przypadku z tych zamarzajacych modeli, ¿eby zgas³ na amen. Znajomi cos mowili, ze stanac potrafi. A grupowicze radzili, zeby postawic w ogrzewanym garazu i rozmrozic :-) Tak czy inaczej - ON metnieje przy calkiem umiarkowanych mrozach, I nawet dodatek depresatora nie pomaga. Widac to zmÄ™tnienie to za ma³o. J. 17 |
Data: Listopad 28 2017 20:54:03 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta? | Autor: Axel |
Widać, ¿e ci nigdy diesel nie zamarzl. Nie zamarz, bo zimy byly umiarkowane, a ja daleko od Suwalk mieszkam :-) Nie na tym to polega, ¿e siÄ™ stoi ale ¿e jechać mo¿na max 40km/h po prostej a pod górkÄ™ nie podjedziesz. Silnik sie krztusi i nie ma mocy przy dodawaniu gazu. OsobiÅ›cie nie mia³em przypadku z tych zamarzajacych modeli, ¿eby zgas³ na amen. Znajomi cos mowili, ze stanac potrafi. Potrafi. Na poczÄ…tku lat 90-tych wyje¿d¿a³em z Krynicy Górskiej przy -26 st.C (auto kilka dni sta³o na mrozie). Odpali³em bez problemu, zostawi³em na kilkanaÅ›cie minut chodzÄ…ce auto, po¿yczy³em jeszcze prÄ…du jakiemuÅ› w³aÅ›cicielowi Poloneza, który obok nie móg³ odpalić, a problem wystÄ…pi³, kiedy chcia³em ruszyć. Jak depnÄ…³em gaz, silnik zabulgota³ i zdech³. Odpala³ na holu, ale przy próbie dodania gazu zdycha³. Na stacji benzynowej - ropa do -9... Ale u¿yczyli gniazdka, pogrza³em trochÄ™ termowentylatorem filtr paliwa i zbiornik, odpali³em z holu, wjecha³em pod górÄ™ jadÄ…c na dwójce i trzymajÄ…c gaz w pod³odzÄ™ i dopiero za szczytem odetchnÄ…³em, ale zatrzymać siÄ™, ¿eby umyć rÄ™ce odwa¿y³em siÄ™ dopiero po kilkudziesiÄ™ciu kilometrach... -- Axel 18 |
Data: Listopad 28 2017 23:20:04 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzi ć auta? | Autor: | -- Jak depnÄ…³em gaz, silnik zabulgota³ i zdech³. Odpala³ na holu, ale przy próbie dodania gazu zdycha³. Na stacji benzynowej - ropa do -9... Ale u¿yczyli gniazdka, pogrza³em trochÄ™ termowentylatorem filtr paliwa i zbiornik 19 |
Data: Listopad 29 2017 11:46:42 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta? | Autor: J.F. | U¿ytkownik przemek napisa³ w wiadomoÅ›ci grup -- Jak depnÄ…³em gaz, silnik zabulgota³ i zdech³. Odpala³ na holu, ale przy próbie dodania gazu zdycha³. Na stacji benzynowej - ropa do -9... Ale u¿yczyli gniazdka, pogrza³em trochÄ™ termowentylatorem filtr paliwa i zbiornik wyglada na ograniczony przeplyw na filtrze, typowy scenariusz to zamarzanie mieszaniny wodno-olejowej (w golfie IV mozna bylo spuscic ten syf z filtra przed zima ale w Pasku B7 nie widze takiej mozliwosci wiec trzeba wymienic filtr) Nasze rafinerie podaja parametr "temperatura zablokowania zimnego filtra". A woda zamarza w 0 C, nie trzeba jej -25 :-) J. 20 |
Data: Listopad 29 2017 04:56:00 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzi ć auta? | Autor: | -- Nasze rafinerie podaja parametr "temperatura zablokowania zimnego 21 |
Data: Listopad 29 2017 14:02:34 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta? | Autor: J.F. | U¿ytkownik przemekj napisa³ w wiadomoÅ›ci grup -- Nasze rafinerie podaja parametr "temperatura zablokowania zimnego hint: Woda sie zasadniczo z ON nie miesza, wiec jest mieszanina. Ale w czasach biopaliw, uszlachetniaczy, dodatkow - kto wie, moze i z niektorymi skladnikami sie miesza, i potem wychodzi plyn niskozamarzajacy. Bardziej bym o to podejrzewal benzyne z etanolem niz ON. Tak czy inaczej - z ON wytrÄ…ca sie parafina. J. 22 |
Data: Listopad 29 2017 06:05:39 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzi ć auta? | Autor: | -- Woda sie zasadniczo z ON nie miesza, wiec jest mieszanina. 23 |
Data: Listopad 29 2017 15:30:19 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta? | Autor: J.F. | U¿ytkownik przemek napisa³ w wiadomoÅ›ci grup -- Woda sie zasadniczo z ON nie miesza, wiec jest mieszanina. Patrze na to co napisalem i sam z siebie sie smieje :-) http://www.forum.alfaholicy.org/156/102041-kontrolka_wody_filtrze_paliwa.html Chodzi o to, ze skoro woda z ON sie nie miesza, chyba poprawniej nalezaloby napisac "roztwarza", to woda pozostaje wodÄ…. I zamarza w temperaturze 0 C. Nawet jak sie troche po Walbrzychu przejedzie, to ciagle mamy kropelki wody w ON, zima kropelki zamarzna, i ponizej zera mamy taka kaszkÄ™ lodowÄ… w ON. -- Tak czy inaczej - z ON wytrÄ…ca sie parafina A jak zapakujesz do lodowki, to sie okaze, ze mÄ™tnieje gdzies przy -15 .. Widac zmÄ™tnienie to za ma³o. No i troche mnie dziwi co koledzy pisza o tym przytykaniu w trasie, IMO - silnik goracy, filtr jednak cieplejszy niz otoczenie, pompa pompuje ON w kólko - IMO w baku tez powinno byc troche cieplej. najlepiej wypada Aral/BP Ultimate Diesel CFPP −24 °C / −30 °CSÄ… jeszcze ON arktyczne, ale Statoil juz sie z kraju wyniosl. Ale -24, a nawet -30, to nie jest cos nadzwyczajnego w Suwalkach - ciekawe co tam sprzedajÄ…, i co ma zrobic ktos, kto tam jedzie na urlop, a nie mieszka i tankuje :-) J. 24 |
Data: Listopad 29 2017 07:42:15 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzi ć auta? | Autor: Zenek Kapelinder | Co zrobic pytasz. Dolac benzyny. Mercedes jeszcze niedawno, teraz nie wiem bo nie sledze, zalecal przy duzych mrozch dolewanie do ropy do 25% benzyny. 25 |
Data: Listopad 28 2017 08:29:52 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta? | Autor: Marek | On Mon, 27 Nov 2017 20:38:13 +0100, Sebastian wrote: Ponizej nie sprawdza³em, kto by siÄ™ w to bawi³. Mój diesel (2.2dci, common rail) odpala³ najni¿ej przy -25 wiec naprawde nie by³o po co sprawdzać. Problem z zamarzaniem diesela nie polega na tym, ¿e nie odpali. Ale¿ z³oÅ›liwie odpali i bÄ™dzie chodzi³ bez zarzutu. Dopiero po przejechaniu paru km, l(ub nawet kilkudziesiÄ™ciu) zacznie siÄ™ ksztusic i tracić moc przy dodawaniu gazu. -- Marek 26 |
Data: Listopad 29 2017 19:59:14 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta? | Autor: Sebastian BiaÅ‚y | On 11/28/2017 8:29 AM, Marek wrote: Ponizej nie sprawdza³em, kto by siÄ™ w to bawi³. Mój diesel (2.2dci, common rail) odpala³ najni¿ej przy -25 wiec naprawde nie by³o po co sprawdzać.Problem z zamarzaniem diesela nie polega na tym, ¿e nie odpali. Ale¿ z³oÅ›liwie odpali i bÄ™dzie chodzi³ bez zarzutu. Dopiero po przejechaniu paru km, l(ub nawet kilkudziesiÄ™ciu) zacznie siÄ™ ksztusic i tracić moc przy dodawaniu gazu. Ale ja tym "najgorszym silnikiem w Renault" robi³em i setki kilometrów w tej temp z d³ugimi nocnymi postojami i jakoÅ› bangla³o bez wiÄ™kszych problemów. Widocznie mia³em pecha... Przyznaje ¿e znajomy taksówkarz kilka razy podczas najwiekszych mrozow potrafi³ odjechać a potem znajdowa³em jego samochód w zaspie kilometr za osiedlem. Ale mo¿e chodzi³ na spacer ;) 27 |
Data: Listopad 26 2017 10:39:31 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta? | Autor: Sebastian BiaÅ‚y | On 11/26/2017 12:40 AM, wrote: SkÄ…d parafina wie jaki wysoki jest stan paliwa?Moze jest tak ze parafina sie wytraca przy sciankach baku. Tam gdzie temperatura ni¿sza. Ona sama dosyc dobrze izoluje wiÄ™c jak bak pe³ny to centrum zbiornika ma szanse byc nadal ciek³e. Widzialem gdzieÅ› test paliwa na youtubie. Wlewali diesla do akwariów, doÅ›c duzych i obserwowali przy -40. Robi³o siÄ™ mÄ™tne w ca³ej objÄ™tosci po paru h. Jestem ciekaw mechanizmu poniewa¿ z "wytrÄ…caniem parafiny" dzielnie walczy³ znajmy taksówkarz na osiedlu. Co by³o o tyle interesujÄ…ce ¿e ja tez mia³em diesla, tankowalem na tej samej stacji i najzwyczajniej wsiada³em i odpalalem na dwa obroty rozrusznika przy -25. Wydawalo mi siÄ™ ¿e do paliwa dodaje siÄ™ masÄ™ chemii od dziesiÄ…tków lat która temu zapobiega. 28 |
Data: Listopad 26 2017 07:20:06 | Temat: Re: B³êdy przy tankowaniu zim±. Jak nie uszkodziæ auta? | Autor: Twardy | Sebastian Bia³y wrote: On 11/25/2017 4:57 PM, Twardy wrote: Gdy paliwa w baku jest mniej, to w zbiorniku, szczególnie zim±, dochodzi do tak zwanej kondensacji. W efekcie, na ¶ciankach zbiornika mo¿e pojawiæ siê wilgoæ. - Je¿eli wyst±pi woda, to zostanie ona wypchniêta razem z benzyn± do filtra lub innych elementów, których przekrój jest ma³y. Zamarzniêta uniemo¿liwi dalszy rozruch samochodu. Pozdrawiam 29 |
Data: Listopad 26 2017 10:34:38 | Temat: Re: B³Ä™dy przy tankowaniu zimÄ…. Jak nie uszkodzić auta? | Autor: Sebastian BiaÅ‚y | On 11/26/2017 7:20 AM, Twardy wrote: Sk±d parafina wie jaki wysoki jest stan paliwa?Gdy paliwa w baku jest mniej, to w zbiorniku, szczególnie zim±, dochodzi do tak zwanej kondensacji. W efekcie, na ¶ciankach zbiornika mo¿e pojawiæ siê wilgoæ. - Je¿eli wyst±pi woda No ale mia³a byæ parafina :D 30 |
Data: Listopad 26 2017 14:14:26 | Temat: Re: B³êdy przy tankowaniu zim±. Jak nie uszkodziæ auta? | Autor: Twardy | Sebastian Bia³y wrote: On 11/26/2017 7:20 AM, Twardy wrote: "Jak zatem ustrzec siê przed zamarzniêciem paliwa, gdy temperatura otoczenia spada poni¿ej -20 stopni? Kilka rad udziela Maciej Miku³a, ekspert bran¿y paliwowej. 1. Warto zatankowaæ do baku co najmniej 50 proc. paliwa o wzmocnionej mrozoodporno¶ci - takie w³a¶ciwo¶ci maj± na ogó³ oleje napêdowe premium (Orlen Verva, Lotos Dynamic, Shell V-power, Statoil Diesel Glod, BP Ultimate). Temperatura zablokowania zimnego filtra CFPP w tych paliwach na ogó³ oscyluje miêdzy -32 do -40 stop C i w zimie znacz±co poprawia ochronê przed krystalizowaniem siê parafiny w paliwie. 2. Pomimo wysokich cen paliw polecam nape³nienie baku do pe³na i utrzymywanie w miarê mo¿liwo¶ci wysokich stanów paliwa w zbiorniku. Ogranicza to parowanie a nastêpnie skraplanie siê pary wodnej na ¶ciankach zbiornika. ¦ciekaj±ca ze ¶cianek zbiornika woda mo¿e w d³u¿szym okresie czasu doprowadziæ do sytuacji, kiedy olej napêdowy znajduj±cy siê w baku nie bêdzie spe³nia³ wymogów norm jako¶ciowych dla tego paliwa. My¶lê, ¿e nie trzeba nikomu t³umaczyæ, ¿e woda w paliwie nie jest po¿±dan± ciecz±. 3. Warto kupiæ samemu depresator, który mo¿e pomóc obni¿yæ temperaturê blokady zimnego filtra CFPP o kilka stopni Celsjusza. Podchodzê do depresatorów z dystansem z uwagi na ich ograniczon± skuteczno¶æ. Na rynku jest ich szeroka oferta np.: Diesel Protector, Skydd Black Barrow czy STP. 4. Zalecam te¿ regularnie wymieniaæ filtry paliwa, które z uwagi na do¶æ wysok± temperaturê mêtnienia CP oleju napêdowego sprzedawanego w Polsce mog± zacz±æ zapychaæ siê kryszta³kami parafiny, je¶li paliwo "zmêtnia³o" ale nadal jest jednorodn± ciecz±. 5. Jako ostatni± podajê metodê wykorzystywan± przez czê¶æ w³a¶cicieli firm transportowych i jednocze¶nie niezalecana przez producentów nowoczesnych silników Diesla: dodanie 3-5% benzyny bezo³owiowej do zbiornika z olejem napêdowy. Nie jest to zalecane do nowoczesnych silników wysokoprê¿nych, choæ takie wskazania mo¿na znale¼æ w instrukcjach obs³ugi samochodów starszych generacji podczas zimowego u¿ytkowania pojazdu. Czy dodawaæ benzynê do oleju napêdowego to pozostawiam wy³±cznie Waszej ocenie i pomimo sprawdzenia tego sposobu przez firmy transportowe nie zachêcam do tego rozwi±zania ale z uwagi powszechno¶æ stosowania tej metody nie sposób by³o o niej nie wspomnieæ. Wszystkie metody zapobiegaj±ce wytr±caniu siê parafiny z oleju napêdowego nie doprowadz± do rozpuszczenia siê parafiny, która ju¿ wytr±ci³a siê w baku lub uk³adzie paliwowym. Je¿eli mróz unieruchomi silnik wysokoprê¿ny na drodze to pozostaje odholowaæ pojazd do ciep³ego pomieszczenia i staraæ siê dogrzewaæ okolice przewodów paliwowych, wymieniæ filtr paliwa i czekaæ a¿ dodatnia temperatura doprowadzi do rozpuszczenia parafiny w paliwie. Je¶li co¶ podobnego stanie siê pod domem, warto znale¼æ jakie¶ ciep³e miejsce i przewie¼æ tam auto lub poczekaæ... na cieplejsze dni." http://moto.pl/MotoPL/1,88389,11111277,Co_robic__by_olej_napedowy_nie_zamarzl.html ozdrawiam, |