Grupy dyskusyjne   »   BMW 7 a 5

BMW 7 a 5



1 Data: Sierpien 28 2007 21:25:43
Temat: BMW 7 a 5
Autor: Athum A. 

Czy 740 jest bedzie duzo drozsza w utrzymaniu od 535?
Oba z ok. 2000 roku, 7-ka moze rok, dwa starsza.

Pomijajac koszty spalania (spodziewam sie ok. 18/100 w jezdzie miejskiej w
przypadku 740 i 16/100 w przypadku 535).
A jak to jest w przypadku 535 i 540?

Czy moze w ogóle lepiej poszukac 535D - ile to pali?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Sierpien 29 2007 08:20:49
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Elwis 

Czy 740 jest bedzie duzo drozsza w utrzymaniu od 535?
Oba z ok. 2000 roku, 7-ka moze rok, dwa starsza.

Nie użytkowałem żadnego z nich ale poszukaj lub zapytaj na
www.bmw-klub.pl/forum


--
~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~
Pozdrawia Elwis
BMW E34 525tds touring executive '96 cosmosschwarz

3 Data: Sierpien 29 2007 08:30:50
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Scyzoryk 



Czy 740 jest bedzie duzo drozsza w utrzymaniu od 535?
Oba z ok. 2000 roku, 7-ka moze rok, dwa starsza.

Pomijajac koszty spalania (spodziewam sie ok. 18/100 w jezdzie miejskiej w
przypadku 740 i 16/100 w przypadku 535).
A jak to jest w przypadku 535 i 540?



podejrzewam ze roznica w utrzymaniu bedzie bardzo niewielka. Sporo czesci
maja wspolnych, spalanie tez nie bedzie duzo wieksze w 7.

Czy moze w ogóle lepiej poszukac 535D - ile to pali?


to zalezy czy chcesz jezdzic na gazie czy na NoPb. Jesli tylko na benzynie
to koszty mozesz obnizyc o polowe :) a jesli nie boisz sie gazu to wyjdzie
to podobnie.


--
Pozdr Scyzoryk

Corolla E11 1.6  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

4 Data: Sierpien 29 2007 08:48:32
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "Scyzoryk" <> napisał w wiadomości



Czy moze w ogóle lepiej poszukac 535D - ile to pali?


to zalezy czy chcesz jezdzic na gazie czy na NoPb.

gaz w dizlu ????

możesz rozwinąć :)


--
pozdrawiam
Tadeusz

5 Data: Sierpien 29 2007 08:57:08
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Scyzoryk 


gaz w dizlu ????

możesz rozwinąć :)


porownuje benzyniaka do diesla. Przecie wyraznie napisalem ze NoPb lub gaz w
porownaniu do tego diesla

--
Pozdr Scyzoryk

Corolla E11 1.6  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

6 Data: Sierpien 29 2007 08:46:40
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "Athum A." <> napisał w wiadomości

Czy 740 jest bedzie duzo drozsza w utrzymaniu od 535?
Oba z ok. 2000 roku, 7-ka moze rok, dwa starsza.


mam 740 - E32 z 1993/94
nie miałem żadnej 5-ki, ale w przypadku tych aut koszty
użytkowania używanego zależą w największym stopniu jak i gdzie
użytkował je poprzedni właściciel lub właściciele

tragedii nie ma :)
choć zawieszenie 2 -tonowej limuzyny
dostaje nieźle w d.. na polskich drogach
no i w przypadku 740 18l/100 w mieście
to poprawny szacunek - nie wierz w bajki
o 12l/100 w mieście - choć nie jest to niemożliwe :)
ale w tym przypadku musiałbyś być
królem kapeluszników tego kraju :)

tradycyjnie trochę elektroniki lubi padać
np. LCM lub wyświetlacze

i jeszcze jedno - E38 to super komfortowa limuzyna
idealna na trasę, do miasta trochę upierdliwa:
ciągłe hamowanie i rozpędzanie tego krążownika
i szukanie odpowiednio dużego miejsca parkingowego...
(mówię o prawdziwym mieście typu DC)

Dużo informacji znajdziesz na forum BMW - polecam lekturę :)


--
pozdrawiam
Tadeusz

7 Data: Sierpien 29 2007 01:38:08
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Athumix 

On 29 Sie, 08:46, "Tadeusz"
wrote:

Użytkownik "Athum A." <> napisał w

> Czy 740 jest bedzie duzo drozsza w utrzymaniu od 535?
> Oba z ok. 2000 roku, 7-ka moze rok, dwa starsza.

mam 740 - E32 z 1993/94
nie miałem żadnej 5-ki, ale w przypadku tych aut koszty
użytkowania używanego zależą w największym stopniu jak i gdzie
użytkował je poprzedni właściciel lub właściciele

tragedii nie ma :)
choć zawieszenie 2 -tonowej limuzyny
dostaje nieźle w d.. na polskich drogach
no i w przypadku 740 18l/100 w mieście
to poprawny szacunek - nie wierz w bajki
o 12l/100 w mieście - choć nie jest to niemożliwe :)
ale w tym przypadku musiałbyś być
królem kapeluszników tego kraju :)

Nie no, domyślam się - Kappa 2.0T pali po Wwie 15-16, a tu i auto
cięższe i cylindrów więcej i pojemnośź x2...

tradycyjnie trochę elektroniki lubi padać
np. LCM lub wyświetlacze

i jeszcze jedno - E38 to super komfortowa limuzyna
idealna na trasę, do miasta trochę upierdliwa:
ciągłe hamowanie i rozpędzanie tego krążownika
i szukanie odpowiednio dużego miejsca parkingowego...
(mówię o prawdziwym mieście typu DC)

Dużo informacji znajdziesz na forum BMW - polecam lekturę :)


Coraz bardziej skłaniam się ku 535D - czy to zmieści się w 10/100 po
Wawce?
Nie jestem fanem ropy, ale gazu raczej nie chcę zakładać i takie 740
może mnie zabić...

8 Data: Sierpien 29 2007 08:42:38
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: topek  

Coraz bardziej sk=B3aniam si=EA ku 535D - czy to zmie=B6ci si=EA w 10/100 po
Wawce?
Raczej nie sadze :)
Moj passek 1.9 TDI potrafi w miescie do 10litrow wciagnac (fakt, ze to automat).
10l to minimum na takie auto w miescie.

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Sierpien 29 2007 11:08:04
Temat: Re: BMW 7 a 5 - ot
Autor: Blyskacz 

topek pisze:

Moj passek 1.9 TDI potrafi w miescie do 10litrow wciagnac (fakt, ze to automat).
10l to minimum na takie auto w miescie.
Chociaz jeden co podaje realne spalanie... mam znajomych z laguna II dci    i C5 2.2 hdi i im po wrc lykaja tak ok 9l... natomiast tutaj na pms-ie jak i w obowiesciach "obcych" slychac, ze te auta pala 6.5 po miescie ( i to nie wiosce )... maja ludzie poczucie humoru ;-)

pozdrawiam Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

10 Data: Sierpien 29 2007 09:11:22
Temat: Re: BMW 7 a 5 - ot
Autor: Piotrek Roczniak 

Dnia 29.08.2007 Blyskacz  napisał/a:

topek pisze:
Moj passek 1.9 TDI potrafi w miescie do 10litrow wciagnac (fakt, ze to automat).
10l to minimum na takie auto w miescie.
Chociaz jeden co podaje realne spalanie... mam znajomych z laguna II dci
   i C5 2.2 hdi i im po wrc lykaja tak ok 9l... natomiast tutaj na
pms-ie jak i w obowiesciach "obcych" slychac, ze te auta pala 6.5 po
miescie ( i to nie wiosce )... maja ludzie poczucie humoru ;-)

Nie poczucie humoru tylko komputery tak im pokazują na trasie. A to że w mieście
pokazuja co chwilę inaczej to już wypierają i stąd potem mity 3litrowych dizli co
palą 6/100.

--
[....] łałałiła! [...]
borat sagdiyev
:::::::::::::::: http://www.roczniak.net/ :::::::::::::::::::

11 Data: Sierpien 29 2007 11:19:20
Temat: Re: BMW 7 a 5 - ot
Autor: GrzegorzG 


"Piotrek Roczniak"  wrote in message

Dnia 29.08.2007 Blyskacz  napisał/a:
topek pisze:
Moj passek 1.9 TDI potrafi w miescie do 10litrow wciagnac (fakt, ze to
automat).
10l to minimum na takie auto w miescie.
Chociaz jeden co podaje realne spalanie... mam znajomych z laguna II dci
   i C5 2.2 hdi i im po wrc lykaja tak ok 9l... natomiast tutaj na
pms-ie jak i w obowiesciach "obcych" slychac, ze te auta pala 6.5 po
miescie ( i to nie wiosce )... maja ludzie poczucie humoru ;-)

Nie poczucie humoru tylko komputery tak im pokazują na trasie. A to że w
mieście
pokazuja co chwilę inaczej to już wypierają i stąd potem mity 3litrowych
dizli co
palą 6/100.



nie wierzysz w 3 litrowy diesel co na trasie pali 6,9 przy 100km/h i 1600
obr/min przez ostanie 150 kilometrów? :>

12 Data: Sierpien 29 2007 09:21:20
Temat: Re: BMW 7 a 5 - ot
Autor: Piotrek Roczniak 

Dnia 29.08.2007 GrzegorzG  napisał/a:


"Piotrek Roczniak"  wrote in message

Dnia 29.08.2007 Blyskacz  napisał/a:
topek pisze:
Moj passek 1.9 TDI potrafi w miescie do 10litrow wciagnac (fakt, ze to
automat).
10l to minimum na takie auto w miescie.
Chociaz jeden co podaje realne spalanie... mam znajomych z laguna II dci
   i C5 2.2 hdi i im po wrc lykaja tak ok 9l... natomiast tutaj na
pms-ie jak i w obowiesciach "obcych" slychac, ze te auta pala 6.5 po
miescie ( i to nie wiosce )... maja ludzie poczucie humoru ;-)

Nie poczucie humoru tylko komputery tak im pokazują na trasie. A to że w
mieście
pokazuja co chwilę inaczej to już wypierają i stąd potem mity 3litrowych
dizli co
palą 6/100.



nie wierzysz w 3 litrowy diesel co na trasie pali 6,9 przy 100km/h i 1600
obr/min przez ostanie 150 kilometrów? :>

Czy nie to właśnie napisałem wyżej?

--
[...] Vicariously I
      Live while the whole world dies
      Much better you, than I. [...]    tool - vicarious
:::::::::::::::: http://www.roczniak.net/ :::::::::::::::::::

13 Data: Wrzesien 03 2007 14:35:52
Temat: Re: BMW 7 a 5 - ot
Autor: Neno 

nie wierzysz w 3 litrowy diesel co na trasie pali 6,9 przy 100km/h i 1600 obr/min przez
ostanie 150 kilometrów? :>
Przy 90km/h to i moje 5,7V8 pali 8,8 litra :D

--
Neno
Suzuki Vitara 1,6 V8 :)
Chrysler 300C 5,7 V8 AWD

14 Data: Sierpien 29 2007 09:26:08
Temat: Re: BMW 7 a 5 - ot
Autor: topek  

Chociaz jeden co podaje realne spalanie...
Bo to jest prawda. Po co mam klamac? :)

Srednie spalanie w miescie (z kilku dni) oscyluje w graniacach 9,0-9,5L)
Ale jak jade tylko do marketu oddalonego o 2km i z powrotem to pokazuje 10,2
:) albo i wiecej

pms-ie jak i w obowiesciach "obcych" slychac, ze te auta pala 6.5 po
miescie ( i to nie wiosce )... maja ludzie poczucie humoru ;-)
Mysle ze jakims Golfem IV 1.9 TDI z najslabsza wersja silnika i reczna
skrzynia mozna taka srednia wykrecic w miare bez wysilku.


topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

15 Data: Sierpien 29 2007 13:43:32
Temat: Re: BMW 7 a 5 - ot
Autor: Przembo 

Użytkownik "topek "  napisał

Chociaz jeden co podaje realne spalanie...
Bo to jest prawda. Po co mam klamac? :)

Srednie spalanie w miescie (z kilku dni) oscyluje w graniacach 9,0-9,5L)
Ale jak jade tylko do marketu oddalonego o 2km i z powrotem to pokazuje 10,2
:) albo i wiecej

Wiele zalezy od stylu jazdy. Passat TDI automat w Gdansku jezdzac emerycko, czyli powolutku przyspieszajac, raczej nie zejdzie ponizej 9l. To samo autko odpowiednio potraktowane zadowoli sie 7-8l. A ciezko powiedziec by jeden wielki zakorkowany plac budowy jakim jest Gdansk, sprzyjal oszczednosciom. Faktem jest, ze jezdzac jedynie w godzinach szczytu na najbardziej zakorkowanych odcinkach spalanie bedzie wyzsze, prawie dowolnie wyzsze.

Pozdr

16 Data: Wrzesien 02 2007 21:02:31
Temat: Re: BMW 7 a 5 - ot
Autor: J.F. 

On Wed, 29 Aug 2007 11:08:04 +0200,  Blyskacz wrote:

Chociaz jeden co podaje realne spalanie... mam znajomych z laguna II dci
  i C5 2.2 hdi i im po wrc lykaja tak ok 9l... natomiast tutaj na
pms-ie jak i w obowiesciach "obcych" slychac, ze te auta pala 6.5 po
miescie ( i to nie wiosce )... maja ludzie poczucie humoru ;-)

Tak swoja droga to kumpel mi mowi ze meganka benzynowa mu w okolicach
6 po miescie pali. O swiadoma konfabulacje go nie posadzam ..
Jesli prawda .. albo warunki terenowe ma dobre [na peryferiach
mieszka] albo straszny z niego kapelusz :-)

J.

17 Data: Sierpien 29 2007 09:13:38
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Piotrek Roczniak 

Dnia 29.08.2007 topek  napisał/a:

Coraz bardziej sk=B3aniam si=EA ku 535D - czy to zmie=B6ci si=EA w 10/100 po
Wawce?
Raczej nie sadze :)
Moj passek 1.9 TDI potrafi w miescie do 10litrow wciagnac (fakt, ze to automat).
10l to minimum na takie auto w miescie.

Mnie 2.5 TDI w V70 wciąga średnio 8.3l. I nie jeżdżę jak emeryt, chociaż
gdybym cały czas dusił to i ze 13 by wciągnął. Bardzo wiele zależy od
techniki jazdy.

--
[....] łałałiła! [...]
borat sagdiyev
:::::::::::::::: http://www.roczniak.net/ :::::::::::::::::::

18 Data: Sierpien 29 2007 16:10:04
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "Athumix" < napisał w wiadomości

Coraz bardziej skłaniam się ku 535D - czy to zmieści się w 10/100 po
Wawce?
Nie jestem fanem ropy, ale gazu raczej nie chcę zakładać i takie 740
może mnie zabić...

zabić to cię może cena pompy do tego dizla
albo turbiny jak padną i będziesz musiał kupić...
a to nie wszystko:
katalizatory, sondy lambda, itd...

duże dizle sa fajne, ale - właśnie to ale...

poczytaj na forum BMW - jest bardzo dobry wątek o 740D
i cenach części do dizla

generalnie wszystko zależy gdzie i jak jeździsz:
jak po 50% trasa i miasto (nawet DC)
to ja brałbym 740 - komfort nieziemski :)

jak więcej miasta to 5 - bo "zwinniejsze"
no i to spalanie w mieście :(

PS: a tak naprawdę to te które będzie w najlepszym stanie technicznym :) :) :)

--
pozdrawiam
Tadeusz

19 Data: Sierpien 29 2007 07:18:02
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Athumix 

On 29 Sie, 16:10, "Tadeusz"
wrote:

Użytkownik "Athumix" < napisał w

>Coraz bardziej skłaniam się ku 535D - czy to zmieści się w 10/100 po
>Wawce?
>Nie jestem fanem ropy, ale gazu raczej nie chcę zakładać i takie 740
>może mnie zabić...

zabić to cię może cena pompy do tego dizla
albo turbiny jak padną i będziesz musiał kupić...
a to nie wszystko:
katalizatory, sondy lambda, itd...

duże dizle sa fajne, ale - właśnie to ale...

poczytaj na forum BMW - jest bardzo dobry wątek o 740D
i cenach części do dizla

generalnie wszystko zależy gdzie i jak jeździsz:
jak po 50% trasa i miasto (nawet DC)
to ja brałbym 740 - komfort nieziemski :)

jak więcej miasta to 5 - bo "zwinniejsze"
no i to spalanie w mieście :(

PS: a tak naprawdę to te które będzie w najlepszym stanie technicznym :) :)
:)

no właśnie ostatnio trochę więcej po Wawce i okolicach, dlatego myślę
o czymś małym i zastanawiam się nad 5-tką i dieslem.... tylko o 535
mało informacji tam jest, a  740d na pewno mnie nie interesuje (jak 7-
ka to już na pewno benzyna).

20 Data: Sierpien 29 2007 23:32:14
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Athumix"  napisał w wiadomości

On 29 Sie, 16:10, "Tadeusz"
wrote:

Użytkownik "Athumix" < napisał w


>Coraz bardziej skłaniam się ku 535D - czy to zmieści się w 10/100 po
>Wawce?
>Nie jestem fanem ropy, ale gazu raczej nie chcę zakładać i takie 740
>może mnie zabić...

zabić to cię może cena pompy do tego dizla
albo turbiny jak padną i będziesz musiał kupić...
a to nie wszystko:
katalizatory, sondy lambda, itd...

duże dizle sa fajne, ale - właśnie to ale...

poczytaj na forum BMW - jest bardzo dobry wątek o 740D
i cenach części do dizla

generalnie wszystko zależy gdzie i jak jeździsz:
jak po 50% trasa i miasto (nawet DC)
to ja brałbym 740 - komfort nieziemski :)

jak więcej miasta to 5 - bo "zwinniejsze"
no i to spalanie w mieście :(

PS: a tak naprawdę to te które będzie w najlepszym stanie technicznym :)
:)
:)

no właśnie ostatnio trochę więcej po Wawce i okolicach, dlatego myślę
o czymś małym i zastanawiam się nad 5-tką i dieslem.... tylko o 535
mało informacji tam jest, a  740d na pewno mnie nie interesuje (jak 7-
ka to już na pewno benzyna).

Mnie E60 530d po W-wie ok. 11,5 -12  pali ale możliwe są też takie sztuczki:
http://picasaweb.google.pl/przemv/2006_08_Praga/photo#5104237758823475746

Ogólnie polecam a 535d to już cud miód i orzeszki.

21 Data: Sierpien 29 2007 14:54:22
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Massai 

Athumix nastukał(-a):


Coraz bardziej skłaniam się ku 535D - czy to zmieści się w 10/100 po
Wawce?
Nie jestem fanem ropy, ale gazu raczej nie chcę zakładać i takie 740
może mnie zabić...

530D, znajomy ma - po mieście 13-15 wsysa przy jego stylu jazdy...
Nie ma bata, pojemność i masa samochodu robią swoje.

--
Pozdro
Massai

22 Data: Sierpien 29 2007 12:20:46
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: bratPit[pr] 


Czy 740 jest bedzie duzo drozsza w utrzymaniu od 535?
Oba z ok. 2000 roku, 7-ka moze rok, dwa starsza.

Pomijajac koszty spalania (spodziewam sie ok. 18/100 w jezdzie miejskiej w
przypadku 740 i.........

Witaj,
chłopie nie wiem gdzie Ty żyjesz ale tak się słada że pojeżdziłem niedużo bo niedużo ale na tyle żeby się zorientować ile to pali 740i -4,4L -286KM i tak, trochę poza a więcej po Krakowie spokojnie,delikatnie i oszczędnie wychodziło 20-25L/100km, a jak chciałem pokazać różnistym niby-tuningowcom żeby się nie ośmieszali to zbiornik 80L starczał na....200km ! (to daje 40L/100km) więc  jak chcesz oszczędnie jeździć to nie kupuje się luksusowej limuzyny z dużym silnikiem benzynowym, kup lepiej coś klasy średniej z dieslem żeby paliło 12-15L gnojówki po mieście,
brat

23 Data: Sierpien 29 2007 18:28:28
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Seweryn 

"bratPit[pr]"

Witaj,
chłopie nie wiem gdzie Ty żyjesz ale tak się słada że pojeżdziłem niedużo
bo
niedużo ale na tyle żeby się zorientować ile to pali 740i -4,4L -286KM i
tak, trochę poza a więcej po Krakowie spokojnie,delikatnie i oszczędnie
wychodziło 20-25L/100km, a jak chciałem pokazać różnistym niby-tuningowcom
żeby się nie ośmieszali to zbiornik 80L starczał na....200km ! (to daje
40L/100km)

Żeby nie było, że 740i to jakiś mityczny smok, dodam z doświadczenia, że
przy spokojnej jeździe poza miastem to autko spala 9-10 l/100 km.  Wszystko
zależy od warunków drogowych i stylu jazdy, szczególnie przy takich autach
jak 740i.

Pozdrawiam,
SPB

24 Data: Sierpien 30 2007 22:32:28
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Jurand 

"bratPit[pr]"  wrote in message

Czy 740 jest bedzie duzo drozsza w utrzymaniu od 535?
Oba z ok. 2000 roku, 7-ka moze rok, dwa starsza.
Pomijajac koszty spalania (spodziewam sie ok. 18/100 w jezdzie
miejskiej w przypadku 740 i.........
Witaj,
chłopie nie wiem gdzie Ty żyjesz ale tak się słada że pojeżdziłem
niedużo bo  niedużo ale na tyle żeby się zorientować ile to pali 740i
-4,4L -286KM i  tak, trochę poza a więcej po Krakowie
spokojnie,delikatnie i oszczędnie  wychodziło 20-25L/100km,

To miałeś raczej na pewno zrypane to auto.
540-ka w Krakowie, normalnie traktowana, pali 16/100. Delikatnie - 14/100.
Jak się ją zaczyna gnieść, to spalanie rośnie do ok. 18/100. W trasie nie ma
problemów z zejściem do 12/100.

chciałem pokazać różnistym niby-tuningowcom  żeby się nie ośmieszali to
zbiornik 80L starczał na....200km ! (to daje  40L/100km) więc  jak
chcesz oszczędnie jeździć to nie kupuje się luksusowej  limuzyny z dużym
silnikiem benzynowym, kup lepiej coś klasy średniej z  dieslem żeby
paliło 12-15L gnojówki po mieście, brat

A spalanie 40/100 w 740-ce to już dobitnie świadczy o tym, że albo jesteś
półgłówkiem, który używa gazu i hamulca dwupozycyjnie (puszczony albo max
wciśnięty), albo to auto było bardzo mocno zaniedbane i np. sondy lambda to
istniały tam tylko z obowiązku zaślepienia dziur w układzie wydechowym.

Jurand.

25 Data: Sierpien 31 2007 12:50:25
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Boombastic 

Witaj,
chłopie nie wiem gdzie Ty żyjesz ale tak się słada że pojeżdziłem
niedużo bo  niedużo ale na tyle żeby się zorientować ile to pali 740i
-4,4L -286KM i  tak, trochę poza a więcej po Krakowie
spokojnie,delikatnie i oszczędnie  wychodziło 20-25L/100km,

To miałeś raczej na pewno zrypane to auto.
540-ka w Krakowie, normalnie traktowana, pali 16/100. Delikatnie - 14/100.
Jak się ją zaczyna gnieść, to spalanie rośnie do ok. 18/100. W trasie nie
ma
problemów z zejściem do 12/100.

Jeździłem po Warszawie taka siódemką jako pasażer i tez mieliśmy spalanie
powyżej 20 l.

26 Data: Sierpien 31 2007 14:28:22
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "Boombastic" <> napisał w wiadomości

Witaj,
chłopie nie wiem gdzie Ty żyjesz ale tak się słada że pojeżdziłem
niedużo bo  niedużo ale na tyle żeby się zorientować ile to pali 740i
-4,4L -286KM i  tak, trochę poza a więcej po Krakowie
spokojnie,delikatnie i oszczędnie  wychodziło 20-25L/100km,

To miałeś raczej na pewno zrypane to auto.
540-ka w Krakowie, normalnie traktowana, pali 16/100. Delikatnie - 14/100.
Jak się ją zaczyna gnieść, to spalanie rośnie do ok. 18/100. W trasie nie ma
problemów z zejściem do 12/100.

Jeździłem po Warszawie taka siódemką jako pasażer i tez mieliśmy spalanie powyżej 20 l.

siódemka jest cięższa niż piątka,
spalanie 7 powyżej 20l/100 km da się "spokojnie"
uzyskać tylko za cholerę nie mogę zrozumieć po
co na każdych światłach musisz się przekonywać
że ma toto 7s do setki...

ja jeżdżąc E32 740 "ostrzej" po DC uzyskuję wynik 19 - 20l
żeby uzyskać powyżej 20 to trzeba kick-down'a parę
razy na minutę użyć, tylko po co skoro np. nie przekraczając
2,5 kRPM i tak w 95% przypadków jesteś najszybszy spod świateł...

poza tym to nie bolid F1 tylko komfortowa limuzyna,
nie musi gnać ciągle na złamanie karku...

--
pozdrawiam
Tadeusz

27 Data: Sierpien 31 2007 17:16:54
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Boombastic 

siódemka jest cięższa niż piątka,
spalanie 7 powyżej 20l/100 km da się "spokojnie"
uzyskać tylko za cholerę nie mogę zrozumieć po
co na każdych światłach musisz się przekonywać
że ma toto 7s do setki...

Ten kloc ma 7 s. do setki? Jakoś to było mało wyczuwalne, ale przyznaję, że
jechał jak czołg - nic go nie zatrzyma. Ale ta wersja która jeździłem była
podobno opancerzona, wiec sporo cięższa. No i poruszanie sie po węższych
uliczkach koszmar, łącznie z brakiem możlwiości wjazdu. No ale mój inny
klient jeździł także siódemka, ale głównie na trasach i jego średnie zużycie
paliwa na przestrzeni wielu tysięcy km wynosiło na poziomie 14-16 l.

ja jeżdżąc E32 740 "ostrzej" po DC uzyskuję wynik 19 - 20l
żeby uzyskać powyżej 20 to trzeba kick-down'a parę
razy na minutę użyć, tylko po co skoro np. nie przekraczając
2,5 kRPM i tak w 95% przypadków jesteś najszybszy spod świateł...

To tylko swiadczy o niemrawym ruszaniu spod świateł innych kierowców. Jadąc
motocyklem zastanawiam się zawsze dlaczego ludzie jeszcze nie ruszyli, a ja
juz doganiam poprzednia grupe.

28 Data: Sierpien 31 2007 04:15:09
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Athumix 

On 30 Sie, 22:32, "Jurand"  wrote:

"bratPit[pr]"  wrote in message






To miałeś raczej na pewno zrypane to auto.
540-ka w Krakowie, normalnie traktowana, pali 16/100. Delikatnie - 14/100.
Jak się ją zaczyna gnieść, to spalanie rośnie do ok. 18/100. W trasie nie ma
problemów z zejściem do 12/100.


16/100 paliła mi Kapa 2.0T, podobnie 3-litrówki (Maxima, GS300).
A8 praktycznie nie mieściło się w 20/1000.
Nie jeżdżę jak debil na zasadzie światła - gaz - światła - hamulec,
ale raczej normalnie (jak większość w WWie).

Nie wiem jaim cudem 540 spala tak mało, ale w takim układzie byłby to
lepszy wybór niż 535?.


> chciałem pokazać różnistym niby-tuningowcom  żeby się nie ośmieszali to
> zbiornik 80L starczał na....200km ! (to daje  40L/100km) więc  jak
> chcesz oszczędnie jeździć to nie kupuje się luksusowej  limuzyny z dużym
> silnikiem benzynowym, kup lepiej coś klasy średniej z  dieslem żeby
> paliło 12-15L gnojówki po mieście, brat

A spalanie 40/100 w 740-ce to już dobitnie świadczy o tym, że albo jesteś
półgłówkiem, który używa gazu i hamulca dwupozycyjnie (puszczony albo max
wciśnięty), albo to auto było bardzo mocno zaniedbane i np. sondy lambda to
istniały tam tylko z obowiązku zaślepienia dziur w układzie wydechowym.

Jurand.

29 Data: Sierpien 31 2007 21:16:43
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Jurand 

"Athumix"  wrote in message

On 30 Sie, 22:32, "Jurand"  wrote:
"bratPit[pr]"  wrote in message

To miałeś raczej na pewno zrypane to auto.
540-ka w Krakowie, normalnie traktowana, pali 16/100. Delikatnie -
14/100. Jak się ją zaczyna gnieść, to spalanie rośnie do ok. 18/100. W
trasie nie ma problemów z zejściem do 12/100.
16/100 paliła mi Kapa 2.0T, podobnie 3-litrówki (Maxima, GS300).
A8 praktycznie nie mieściło się w 20/1000.

Dziwnie jeździsz ;) Akurat mam Kappę 2.0T i pali mi ona owszem, 16/100 w
KRakowie, ale GAZU, przy mojej naprawdę dość dynamicznej jeździe. BMW 540
jeżdżone przeze mnie po Krakowie żarło również 16/100, tyle że benzyny, czym
byłem mile zaskoczony, bo raz - pojemność duża, dwa - automat. 740-ka paliła
około 18/100 i żeby przekroczyć nią 20 - to już trzeba było się trochę nad
autem poznęcać i nie nazwałbym tego jazdą normalną ani nawet dynamiczną,
tylko bezmyślnym zapierdalaniem na zabój. A8 4.2 spalanie zamykało w
podobnym przedziale, jak 540-ka (praktycznie te same masy aut, tak samo
5-biegowe automaty, więc jest to całkiem normalny wynik).
Nie wiem co Ty robisz z samochodem, że A8 nie mieściło się w 20/100...

Nie jeżdżę jak debil na zasadzie światła - gaz - światła - hamulec,
ale raczej normalnie (jak większość w WWie).
Nie wiem jaim cudem 540 spala tak mało, ale w takim układzie byłby to
lepszy wybór niż 535?.

Nie wiem jakim cudem pali tak mało, może po prostu zadbany egzemplarz był. W
trasie z Niemiec średnio wyszło 10.4/100...

Jurand.

30 Data: Wrzesien 01 2007 11:40:18
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Pabl_o 


Użytkownik "bratPit[pr]"  napisał w wiadomości



Witaj,
chłopie nie wiem gdzie Ty żyjesz ale tak się słada że pojeżdziłem niedużo
bo niedużo ale na tyle żeby się zorientować ile to pali 740i -4,4L -286KM
i tak, trochę poza a więcej po Krakowie spokojnie,delikatnie i oszczędnie
wychodziło 20-25L/100km, a jak chciałem pokazać różnistym niby-tuningowcom
żeby się nie ośmieszali to zbiornik 80L starczał na....200km ! (to daje
40L/100km) więc  jak chcesz oszczędnie jeździć to nie kupuje się
luksusowej limuzyny z dużym silnikiem benzynowym, kup lepiej coś klasy
średniej z dieslem żeby paliło 12-15L gnojówki po mieście,

Te 40 l to jakis absurd - cos musialo byc nie tak z tym samochodem. Co
prawda nie jezdzilem 740 na tyle dlugo zeby wiedziec ile to pali ale wiem
ile pali X5 4,4 l. Przy spokojnej jezdzie mieszanej (wiecej miasta) nie ma
problemu ze spalaniem w okolicach 16-18 l a przy pelnym butowaniu nie jestes
w stanie przekroczyc 30paru litrow. X5 wazy wiecej niz 7 o ponad 200 kg  a
do tego ma xdrive na 4 papcie.

Bmw 5 e39 2,8 l nigdy nie lyknela mi wiecej jak
16 l gazu i nie ma znaczenia jak bym ja butowal.
Spokojnie po miescie mozna bylo zejsc do 11 l benzyny przy
kapelusznikowaniu - jezdzilem pierwszy rok na benie.

Picasso

31 Data: Wrzesien 01 2007 12:43:33
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: J.F. 

On Sat, 1 Sep 2007 11:40:18 +0200,  Pabl_o wrote:

Użytkownik "bratPit[pr]"  napisał w wiadomości
chłopie nie wiem gdzie Ty żyjesz ale tak się słada że pojeżdziłem niedużo
bo niedużo ale na tyle żeby się zorientować ile to pali 740i -4,4L -286KM
a jak chciałem pokazać różnistym niby-tuningowcom
żeby się nie ośmieszali to zbiornik 80L starczał na....200km ! (to daje
40L/100km)

Te 40 l to jakis absurd - cos musialo byc nie tak z tym samochodem. Co

Jesli dobrze licze, to jak najbardziej moze tyle palic.

prawda nie jezdzilem 740 na tyle dlugo zeby wiedziec ile to pali ale wiem
ile pali X5 4,4 l. Przy spokojnej jezdzie mieszanej

Ale tu mowa o niespokojnej :-)

J.

32 Data: Wrzesien 01 2007 11:50:23
Temat: Re: BMW 7 a 5
Autor: Pabl_o 


Użytkownik "Athum A."  napisał w wiadomości

Czy 740 jest bedzie duzo drozsza w utrzymaniu od 535?
Oba z ok. 2000 roku, 7-ka moze rok, dwa starsza.

Pomijajac koszty spalania (spodziewam sie ok. 18/100 w jezdzie miejskiej w
przypadku 740 i 16/100 w przypadku 535).
A jak to jest w przypadku 535 i 540?

Czy moze w ogóle lepiej poszukac 535D - ile to pali?



Do takiego staruszka nie ma problemow z czesciami ale moze sie zdarzyc, ze
bedziesz zmuszony uderzyc po jakas czesc do serwisu a to moze bolec...
Generalnie to latwo o czesci uzywane (przeplywomierze itp) bo za nasza
zachodnia granica buma to jak w polszy daewoo.  Mysle, ze TANSZYM samochodem
bedzie 5  ale czy lepszym... W 7 za kierownica  bedziesz wygladal jak szofer
:)

Picasso

Re: BMW 7 a 5



Grupy dyskusyjne