Witam!
Proszę o pomoc i sugestie w następującej sprawie, bo mi już brakło pomysłów 
cóż też mogło się zepsuć:
Niedawno zagotował mi się silnik. Wymieniłem więc termostat, płyn, 
odpowietrzyłem układ i wydawało sie, że jest wszystko ok, ale na postoju 
płyn znów się gotuje - nie jest to tak bardzo gwałtowne jak wcześniej, ale 
jednak. Sądzę, że tym razem jest to kwestia sprzęgła wentylatora - mocno się 
mylę? Wymieniać?
Istnieje  jednak także inny problem - po mocnym przyspieszaniu przez kilka 
sekund (np. do 5000 obr/min na dwójce i trójce) wskaźnik poziomu temperatury 
spada błyskawicznie na niebieskie pole i dopiero po paru minutach wraca do 
normalnego poziomu. Jednocześnie silnik szybko się rozgrzewa do temperatury 
roboczej - po nocnym postoju już po 500metrach jazdy jest ciepły. Zauważyłem 
też, że jak włączę ogrzewanie na maksa (wiem, że to dszalony pomysł przy 
30st C na zewnątrz) to leci powietrze praktycznie w ogóle nie ogrzane.
Będę wdzięczny za porady.
Pozdrawiam
Dombrek
| 2 | 
Data: Czerwiec 12 2007 21:22:33 | 
| Temat: Re: BMW E36 318i - problemy z temperaturą silnika | 
| Autor: Dr.Om  | 
 
Użytkownik "Dombrek"  napisał w wiadomości  
 
 Witam! 
Proszę o pomoc i sugestie w następującej sprawie, bo mi już brakło  
pomysłów cóż też mogło się zepsuć: 
 
Niedawno zagotował mi się silnik. Wymieniłem więc termostat, płyn,  
odpowietrzyłem układ i wydawało sie, że jest wszystko ok, ale na postoju  
płyn znów się gotuje - nie jest to tak bardzo gwałtowne jak wcześniej, ale  
jednak. Sądzę, że tym razem jest to kwestia sprzęgła wentylatora - mocno  
się mylę? Wymieniać? 
Istnieje  jednak także inny problem - po mocnym przyspieszaniu przez kilka  
sekund (np. do 5000 obr/min na dwójce i trójce) wskaźnik poziomu  
temperatury spada błyskawicznie na niebieskie pole i dopiero po paru  
minutach wraca do normalnego poziomu. Jednocześnie silnik szybko się  
rozgrzewa do temperatury roboczej - po nocnym postoju już po 500metrach  
jazdy jest ciepły. Zauważyłem też, że jak włączę ogrzewanie na maksa  
(wiem, że to dszalony pomysł przy 30st C na zewnątrz) to leci powietrze  
praktycznie w ogóle nie ogrzane. 
 
Będę wdzięczny za porady. 
Pozdrawiam 
Dombrek 
 
Mysle ze masz zapowietrzony uklad chlodzenia, jak odpowietrzasz układ to  
musisz wczesniej obowiazkowo włączyć ogrzewanie na maximum.
 | 3 | 
Data: Czerwiec 14 2007 13:42:45 |  | Temat: Re: BMW E36 318i - problemy z temperaturą silnika |  | Autor: [Cichy]  |  
Podejrzewam ze poszla ci uszczelka pod glowica i zapowietrza ci sie uklad  
chlodzenia. 
 
Zobacz czy na pracujacym silniku nie wydostaja ci sie z plynu chlodzenia  
pecherzyki "powietrza" :) 
 
Z tym spadaniem temperatury - byc moze ze masz uszkodzona pompe wodna i przy  
nizszych obrotach za slabo pompuje, po przygazowaniu plyn zaczyna szybciej  
krazyc i zanim termostat zadziala to schlodzi troche silnik (zimnym plynem z  
chlodnicy). 
Chociaz taki objaw tez moze byc przy zapowietrzonym ukladzie chlodzenia, gdy  
pompa wodna pompuje zapowietrzony plyn, to spada jej wydajnosc. 
 
Pozdrawiam, 
Cichy 
 
 | 4 | 
Data: Czerwiec 16 2007 20:46:57 |  | Temat: Re: BMW E36 318i - problemy z temperaturą silnika |  | Autor: Dombrek  |  
 
Użytkownik "[Cichy]"  napisał w wiadomości  
 
 Podejrzewam ze poszla ci uszczelka pod glowica i zapowietrza ci sie uklad  
chlodzenia. 
 
Zobacz czy na pracujacym silniku nie wydostaja ci sie z plynu chlodzenia  
pecherzyki "powietrza" :) 
 
Dzięki, to dobre info z tą uszczelką. Posprawdzam i pokombinuje. 
Pzdr 
Dombrek
  |  |  |