BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki.
1 | Data: Listopad 10 2007 23:15:15 |
Temat: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki. | |
Autor: buter | Witam. 2 |
Data: Listopad 10 2007 22:24:37 | Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki. | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 10 Nov 2007 23:15:15 +0100, buter Oba mają ten sam silnik(pojemność, moc, moment, ten sam silnik) ale różnią a) waga i moment bezwładności większej felgi, b) aerodynamika. Ja bym stawiał na rodzaj ogumienia. O ogumieniu można coś powiedzieć znając wymiary. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 3 |
Data: Listopad 10 2007 23:51:13 | Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki. | Autor: buter | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w O ogumieniu można coś powiedzieć znając wymiary. źle się wyraziłem, myślałem o średnicy felgi. 4 |
Data: Listopad 11 2007 00:20:08 | Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki. | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 10 Nov 2007 23:51:13 +0100, buter źle się wyraziłem, myślałem o średnicy felgi. To wciąż za mało. Rozmiar opony ma wpływ na powierzchnię czołową. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 5 |
Data: Listopad 10 2007 23:02:23 | Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki. | Autor: Jacek Rudowski | On 2007-11-10, buter wrote: Zastanawiam się nad kupnem BMW 318ti Compact lub 318iS, przejrzałem dane silnik jest praktycznie ten sam w obu - m42b18. Moze sie roznic drobiazgami zaleznie od rocznika. Moga byc np. inne pojemniki na filtr oleju :) Chyba rozne sie zdarzaja komputery sterujace silnikiem, ale mechanicznie poza tym to ten sam m42b18 jak powiedzialem. Spalaniem mają raczej w granicach 10l benzyny? Zalezy w jakich granicach naciskasz pedal gazu :) Warto to to gazować? Czy będą problemy... np. z "dławiącym się silnikiem" Mozesz zalozyc wtrysk sekwencyjny - nie powinno byc problemow. Który ładniejszy? Bo patrząc na zdjęcia, nie mogę się zdecydować ;-] Ale o jakim 318is mowisz? bo byly rozne wersje nadwoziowe. Jesli nie masz wielkiego parcia na wiekszy bagaznik albo 4 drzwi itp. to moge spokojnie polecic Compacta - jest nieco krotszy, bardzo fajnie sie prowadzi, na twardym zawieszeniu jest niczym gokart (no moze troche przesadzam) i lubi skrecac. Teraz część fizyczna: to jest taka roznica, ktorej w praktyce nie zarejrestrujesz. A jesli juz, to bedziesz mial pewnie podobne roznice ogolnie zaleznie od wielkosci kol, oporu toczenia, oporu powietrza, od tego jak ruszysz, jak szybko bedziesz zmienial biegi itp. itd. Nie ma sie w ogole nad czym trzepac. Z drugiej strony jesli istotne dla ciebie jest tak bardzo przyspieszenie i predkosc maksymalna samochodu, to chyba celujesz w zla wersje silnikowa :) Zainteresuj sie M3 :) Pozdrawiam -- Jacek "AMI" Rudowski 6 |
Data: Listopad 11 2007 00:29:36 | Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki. | Autor: buter | Użytkownik "Jacek Rudowski" : silnik jest praktycznie ten sam w obu - m42b18. Zalezy w jakich granicach naciskasz pedal gazu :) Z reguly sa 3: 1. Ekonomiczna(jaknajnizej ale bez przesady). 2. Przyspieszeniowa(nisko, ale czasem sie pociagnie wyzej). 3. Szprotowa(od max. obrotow do max. mocy albo ciut wyżej). Ale o jakim 318is mowisz? bo byly rozne wersje nadwoziowe.przesadzam) i lubi skrecac. Faktycznie zapomnialem napisac. Caly czas mowie o E36. Na poczatku pasowal mi ten 'sedanowaty' (iS), potem popatrzylem na hatchbacka i tez zaczal mi sie podobac i sam juz nie wiem ktory ladniejszy. to jest taka roznica, ktorej w praktyce nie zarejrestrujesz. mhm... Z drugiej strony jesli istotne dla ciebie jest tak bardzo przyspieszenie i Czy ja wyglądam na takiego co ma za dużo kasy? ;-) Wolałbym któryś z tych dwóch uturbić, lekkie budy, konkretny silnik. Dobrać przełożenia i zainstalować gwizdek - przegoni mnie ktoś? ;-] Pozdrawiam, buter 7 |
Data: Listopad 11 2007 00:37:32 | Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki. | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Faktycznie zapomnialem napisac. Caly czas mowie o E36. W kompakcie jest paskudny kokpit. Mi wybitnie nie pasuje, brak mi wypaśnej centralnej konsoli nachylonej w stronę kierowcy. :) Nie rozumiem tylko, dlaczego tak się upierasz przy 1.8. Rozważ lepiej jakąś z rzędowych 6-tek. Są nieporównywalne pod względem kultury pracy. I dobrze się gazują przy tym. Skoro zadowalałoby Cię 140KM w 1.8, to takie najsłabsze 6 cylindrów (2.0 24V 150KM) powinno Cię uradować. :) Pozdrawiam -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 8 |
Data: Listopad 10 2007 23:48:28 | Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki. | Autor: Jacek Rudowski | On 2007-11-10, buter wrote: Zalezy w jakich granicach naciskasz pedal gazu :) To bedzie oznaczac pewnie cokolwiek miedzy ok.7-8l na trasie bez szalenstw, do pewnie okolo 20l przy mocnym cisnieciu. Jak szukasz ekonomii to kup Matiza :) Z drugiej strony jesli istotne dla ciebie jest tak bardzo przyspieszenie i I myslisz, ze uturbienie tego silnika byloby tansze niz zakup M3? Oj naiwnys... :) Za to na temat swapow w BMW to pewnie moznaby dlugo - ale to tez cos tam kosztuje, a pamietac trzeba tez o zawieszeniu, hamulcach, czasami pewnie tez skrzyni biegow. Zwlaszcza jak sie chce potem moc/moment wykorzystywac w jezdzie. Pozdrawiam -- Jacek "AMI" Rudowski 9 |
Data: Listopad 11 2007 00:22:41 | Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki. | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 11 Nov 2007 00:29:36 +0100, buter Na poczatku pasowal mi ten 'sedanowaty' (iS), potem popatrzylem na Proponuję ten w lepszym stanie. Czy ja wyglądam na takiego co ma za dużo kasy? ;-) Sprawne M3, zwłaszcza w konkurencji stosunek osiągów do pomieszkiwania auta u mechanika. Zwłaszcza jeśli nie masz dużo kasy, to Twoje turbo będzie drutem jechać. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 10 |
Data: Listopad 11 2007 01:08:44 | Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki. | Autor: Przemek V |
Witam. Te 0,3 i kilka km/h nie mają po tylu latach aż tyle znaczenia. Za to Compact ma znacznie bardziej prymitywną tylną zawiechę, ZTCP żywcem przejętą z poprzedniego modelu (E30). Sedan to chyba już wielowahacz i podobno zupełnie inne prowadzenie. Tak przynajmniej pisali w testach z epoki. Wiele więcej nie pomogę ale masz jakiś trop do pobadania dalej. 11 |
Data: Listopad 11 2007 15:17:17 | Temat: Re: BMW 318ti vs 318iS - opinie +krótka lekcja fizyki. | Autor: zkruk [Lodz] | buter wrote: Teraz część fizyczna: a ja bym stawial na przelozenia skrzyni biegow seicento 1100 i seicento sport maja rozne przelozenia i jezdza troche inaczej... -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |