Hello kakmar,
Monday, August 8, 2011, 2:25:23 PM, you wrote:
hamowania z 250 km/h do 100, niezliczona ilosc mniejszych w ciagu 2m
powoduje ze klamka hamulca staje sie twarda jak kamien. Teraz odpowiedz
sobie na pytanie dlaczego.
Ja to bym zaczął od wymiany płynu przy takich objawach ;)
I to jest chyba pierwsza rozsądna odpowiedź w tym wątku. Jeśli
"klamka" kamienieje, to oznacza, ze przy puszczaniu płyn niemal wrze i
nie daje szansy na wyrównanie ciśnienia (nie odpuszcza zaworek w
pompce). A że ruch tłoczka pompy hamulcowej jest mały, to i na
podatność wrzącego płynu liczyć nie można :(
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
2 |
Data: Sierpien 08 2011 12:51:16 |
Temat: Re: Bebny a tarcze |
Autor: AZ |
On 2011-08-08, RoMan Mandziejewicz wrote:
I to jest chyba pierwsza rozsÄ
dna odpowiedź w tym wÄ
tku. JeĹli
"klamka" kamienieje, to oznacza, ze przy puszczaniu płyn niemal wrze i
nie daje szansy na wyrównanie ciĹnienia (nie odpuszcza zaworek w
pompce). A że ruch tłoczka pompy hamulcowej jest mały, to i na
podatnoć wrzÄ
cego płynu liczyÄ nie można :(
To Ty chyba w zyciu nie miales wrzacego plynu... Przy wrzacym plynie
klamka/pedal wpada do konca i jedziesz bez hamulcow. Jaki zaworek w
pompie jest? Zwykly otworek...
--
Artur
3 |
Data: Sierpien 08 2011 15:09:05 | Temat: Re: Bebny a tarcze | Autor: RoMan Mandziejewicz |
Hello AZ,
Monday, August 8, 2011, 2:51:16 PM, you wrote:
I to jest chyba pierwsza rozsądna odpowiedź w tym wątku. Jeśli
"klamka" kamienieje, to oznacza, ze przy puszczaniu płyn niemal wrze i
^^^^^^
nie daje szansy na wyrównanie ciśnienia (nie odpuszcza zaworek w
pompce). A że ruch tłoczka pompy hamulcowej jest mały, to i na
podatność wrzącego płynu liczyć nie można :(
To Ty chyba w zyciu nie miales wrzacego plynu...
Niemal.
Przy wrzacym plynie klamka/pedal wpada do konca i jedziesz bez
hamulcow.
Oczywiście - jeśli wywali cały płyn do zbiorniczka.
Jaki zaworek w pompie jest? Zwykly otworek...
Sam pisałeś o zaworku zwrotnym. I są takie pompki, niestety - to w tym
kontekście pisałem dawno temu w tym wątku o gównianej pompie hamulcowej.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
4 |
Data: Sierpien 08 2011 13:13:16 | Temat: Re: Bebny a tarcze | Autor: AZ |
On 2011-08-08, RoMan Mandziejewicz wrote:
To Ty chyba w zyciu nie miales wrzacego plynu...
Niemal.
No i co sie dzieje ze niemal wrzacy plyn nie moze wrocic do zbiorniczka?
Gestnieje?
Przy wrzacym plynie klamka/pedal wpada do konca i jedziesz bez
hamulcow.
OczywiĹcie - jeĹli wywali cały płyn do zbiorniczka.
To powiedz mi jak mi w zbiorniczku 20ml zmiescil sie plyn z calego
ukladu... Wrzacy plyn paruje i tworzy korki parowe i sila uzywana do
hamowania jest uzyta do sciskania owych korkow a nie hamowania.
Sam pisałeĹ o zaworku zwrotnym. I sÄ
takie pompki, niestety - to w tym
kontekĹcie pisałem dawno temu w tym wÄ
tku o gównianej pompie hamulcowej.
Zaworek zwrotny to jest dziurka przez ktora plyn wraca gdy tloczek jest
w pozycji wyjsciowej. Nie wiem czy to gowniana pompka, ale przy
hamulcach bez wspomagania stawia motocykl 270kg + pasazer na przednim
kole.
--
Artur
5 |
Data: Sierpien 08 2011 15:06:54 | Temat: Re: Bebny a tarcze | Autor: Karolek |
W dniu 2011-08-08 14:43, RoMan Mandziejewicz pisze:
I to jest chyba pierwsza rozsądna odpowiedź w tym wątku. Jeśli
"klamka" kamienieje, to oznacza, ze przy puszczaniu płyn niemal wrze i
nie daje szansy na wyrównanie ciśnienia (nie odpuszcza zaworek w
pompce). A że ruch tłoczka pompy hamulcowej jest mały, to i na
podatność wrzącego płynu liczyć nie można :(
Sorry RoMan, ale przy wrzacym plynie hamulcowym, pedal wpada w podloge bez oporu :/
--
Karolek
6 |
Data: Sierpien 08 2011 15:15:05 | Temat: Re: Bebny a tarcze | Autor: RoMan Mandziejewicz |
Hello Karolek,
Monday, August 8, 2011, 3:06:54 PM, you wrote:
I to jest chyba pierwsza rozsądna odpowiedź w tym wątku. Jeśli
"klamka" kamienieje, to oznacza, ze przy puszczaniu płyn niemal wrze i
nie daje szansy na wyrównanie ciśnienia (nie odpuszcza zaworek w
pompce). A że ruch tłoczka pompy hamulcowej jest mały, to i na
podatność wrzącego płynu liczyć nie można :(
Sorry RoMan, ale przy wrzacym plynie hamulcowym, pedal wpada w podloge
bez oporu :/
Następny nie potrafi czytać - NIEMAL wrzącym. A nie gdy już wykipi do
zbiorniczka i w systemie masz opary.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
7 |
Data: Sierpien 08 2011 13:44:01 | Temat: Re: Bebny a tarcze | Autor: Piotr Czyż |
RoMan Mandziejewicz pisze:
Następny nie potrafi czytać - NIEMAL wrzącym. A nie gdy już wykipi do
zbiorniczka i w systemie masz opary.
Pogrążasz się...
--
Piotr Czyż
8 |
Data: Sierpien 08 2011 15:56:18 | Temat: Re: Bebny a tarcze | Autor: Karolek |
W dniu 2011-08-08 15:15, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Karolek,
Monday, August 8, 2011, 3:06:54 PM, you wrote:
I to jest chyba pierwsza rozsądna odpowiedź w tym wątku. Jeśli
"klamka" kamienieje, to oznacza, ze przy puszczaniu płyn niemal wrze i
nie daje szansy na wyrównanie ciśnienia (nie odpuszcza zaworek w
pompce). A że ruch tłoczka pompy hamulcowej jest mały, to i na
podatność wrzącego płynu liczyć nie można :(
Sorry RoMan, ale przy wrzacym plynie hamulcowym, pedal wpada w podloge
bez oporu :/
Następny nie potrafi czytać - NIEMAL wrzącym. A nie gdy już wykipi do
zbiorniczka i w systemie masz opary.
Jak juz Piotr Czyż napisal... pograzasz sie.
Płyn wrze lokalnie, nic nie wykipi do zbiorniczka, a pedal wpada w podloge.
Zreszta co to znaczy niemal wrzacy?
Albo wrze, albo jeszcze nie, jak juz wrze (dajmy na to w momencie puszczenia hamulca bo spadnie cisnienie) to po nacisnieciu hamulca pedal wpada i tyle, nic nie twardnieje.
--
Karolek
9 |
Data: Sierpien 08 2011 18:10:51 | Temat: Re: Bebny a tarcze | Autor: Mirek Ptak |
Dnia 2011-08-08 15:15, *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
I to jest chyba pierwsza rozsądna odpowiedź w tym wątku. Jeśli
"klamka" kamienieje, to oznacza, ze przy puszczaniu płyn niemal wrze i
nie daje szansy na wyrównanie ciśnienia (nie odpuszcza zaworek w
pompce). A że ruch tłoczka pompy hamulcowej jest mały, to i na
podatność wrzącego płynu liczyć nie można :(
Sorry RoMan, ale przy wrzacym plynie hamulcowym, pedal wpada w podloge
bez oporu :/
Następny nie potrafi czytać - NIEMAL wrzącym. A nie gdy już wykipi do
zbiorniczka i w systemie masz opary.
Sorry, ale teraz to Ciebie trzeba wysłać na korepetycje z fizyki :)
To nieomal Ci nie wyszło ;)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
| | | | | | | |