Grupy dyskusyjne   »   Bieżnik ok 4 mm

Bieżnik ok 4 mm



1 Data: Lipiec 31 2014 15:19:39
Temat: Bieżnik ok 4 mm
Autor: Jacek 

Zmieniam wkrótce Yokohama A Drive z bieżnikiem w granicach od 3,5 do 4,5 mm na nowe, bo wyraźnie pogorszyła się przyczepnoć na mokrym.
Jak radzicie? Te stare oddać jakiemuś zaprzyjaźnionemu kapelusznikowi, czy wyrzucić (trochę szkoda)? Opony mają 3 lata.
Jacek



2 Data: Lipiec 31 2014 15:35:43
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor: J.F. 

Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości

Zmieniam wkrótce Yokohama A Drive z bieżnikiem w granicach od 3,5 do 4,5 mm na nowe, bo wyraźnie pogorszyła się przyczepnoć na mokrym.
Jak radzicie? Te stare oddać jakiemuś zaprzyjaźnionemu kapelusznikowi, czy wyrzucić (trochę szkoda)? Opony mają 3 lata.

Skoro wyraznie pogorszyla, to ja bym ich nikomu zaprzyjaznionemu nie dawal.

Podlozyc sobie cegle pod pedal gazu i dojezdzic do zimy ?

J.

3 Data: Lipiec 31 2014 15:14:15
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor:

J.F. wrote:

Skoro wyraznie pogorszyla, to ja bym ich nikomu zaprzyjaznionemu nie
dawal.

Ale skąd wiesz, czy zaprzyjaźniony nie ma jeszcze gorszych? :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

4 Data: Lipiec 31 2014 14:18:02
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor:

Jacek wrote:

Zmieniam wkrótce Yokohama A Drive z bieżnikiem w granicach od 3,5 do 4,5
mm na nowe, bo wyraźnie pogorszyła się przyczepnoć na mokrym. Jak
radzicie? Te stare oddać jakiemuś zaprzyjaźnionemu kapelusznikowi, czy
wyrzucić (trochę szkoda)? Opony mają 3 lata. Jacek

Radzę Ci je zjeć.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

5 Data: Lipiec 31 2014 16:38:56
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup

Zmieniam wkrótce Yokohama A Drive z bieżnikiem w granicach od 3,5 do 4,5 mm na nowe, bo wyraźnie pogorszyła się przyczepnoć na mokrym.
Jak radzicie? Te stare oddać jakiemuś zaprzyjaźnionemu kapelusznikowi, czy wyrzucić (trochę szkoda)? Opony mają 3 lata.

 3,5 mm to już szrot.

6 Data: Lipiec 31 2014 19:50:54
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor: J.F. 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup

Zmieniam wkrótce Yokohama A Drive z bieżnikiem w granicach od 3,5 do 4,5 mm na nowe, bo wyraźnie pogorszyła się przyczepnoć na mokrym.
Jak radzicie? Te stare oddać jakiemuś zaprzyjaźnionemu kapelusznikowi, czy wyrzucić (trochę szkoda)? Opony mają 3 lata.

3,5 mm to już szrot.

przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika), wiec do szrotu im formalnie daleko.

Ale na deszczu trzeba uwazac, szczegolnie w koleinach, no i sam Jacek pisze ze wyraznie pogorszone.

J.

7 Data: Lipiec 31 2014 20:01:55
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup
Zmieniam wkrótce Yokohama A Drive z bieżnikiem w granicach od 3,5 do 4,5 mm na nowe, bo wyraźnie pogorszyła się przyczepnoć na mokrym.
Jak radzicie? Te stare oddać jakiemuś zaprzyjaźnionemu kapelusznikowi, czy wyrzucić (trochę szkoda)? Opony mają 3 lata.

3,5 mm to już szrot.

przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika), wiec do szrotu im formalnie daleko.

Tak, całe 2 mm.
Cholernie daleko wręcz.

8 Data: Lipiec 31 2014 22:13:30
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor: J.F. 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup

3,5 mm to już szrot.
przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika), wiec do
szrotu im formalnie daleko.

Tak, całe 2 mm. Cholernie daleko wręcz.

Dwa razy wiecej. Wiecej niz 2 razy.

A i na pare tys km powinno starczyc. ladnych pare - blizej 10 ...

J.

9 Data: Sierpien 01 2014 14:10:26
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup
3,5 mm to już szrot.
przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika), wiec do
szrotu im formalnie daleko.

Tak, całe 2 mm. Cholernie daleko wręcz.

Dwa razy wiecej. Wiecej niz 2 razy.

A i na pare tys km powinno starczyc. ladnych pare - blizej 10 ...

Co znaczy "wystarczyć"?
Skoro są wymieniane, bo źle się zachowują JUĹť TERAZ, to jak dla mnie już teraz nie wystarczają.

10 Data: Sierpien 01 2014 14:40:20
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor: J.F. 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup

3,5 mm to już szrot.
przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika), wiec do
szrotu im formalnie daleko.
Tak, całe 2 mm. Cholernie daleko wręcz.
Dwa razy wiecej. Wiecej niz 2 razy.
A i na pare tys km powinno starczyc. ladnych pare - blizej 10 ...

Co znaczy "wystarczyć"?
Skoro są wymieniane, bo źle się zachowują JUĹť TERAZ, to jak dla mnie już teraz nie wystarczają.

I tu sie zgadamy, one juz teraz sa do wyrzucenia, a nie do podarowania komus zaprzyjaznionemu.

Ale sa do wyrzucenia nie dlatego ze 3.5mm to jest szrot, tylko dlatego ze te konkretne okazuja sie juz zle.

Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P

J.

11 Data: Sierpien 01 2014 14:42:49
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup
3,5 mm to już szrot.
przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika), wiec do
szrotu im formalnie daleko.
Tak, całe 2 mm. Cholernie daleko wręcz.
Dwa razy wiecej. Wiecej niz 2 razy.
A i na pare tys km powinno starczyc. ladnych pare - blizej 10 ...

Co znaczy "wystarczyć"?
Skoro są wymieniane, bo źle się zachowują JUĹť TERAZ, to jak dla mnie już teraz nie wystarczają.

I tu sie zgadamy, one juz teraz sa do wyrzucenia, a nie do podarowania komus zaprzyjaznionemu.

Ale sa do wyrzucenia nie dlatego ze 3.5mm to jest szrot, tylko dlatego ze te konkretne okazuja sie juz zle.

Zazwyczaj tak jest, że taki bieżnik NIE DZIAŁA na deszczu.

Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P

Tak oczywiście.
A gdyby 100 km/h na prostej drodze było bezpieczne to by nie obowiązywało 50 km/h w jakichś 50% terytorium tego kraju.

12 Data: Sierpien 02 2014 01:46:00
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze:

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup
3,5 mm to już szrot.
przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika),
wiec do
szrotu im formalnie daleko.
Tak, całe 2 mm. Cholernie daleko wręcz.
Dwa razy wiecej. Wiecej niz 2 razy.
A i na pare tys km powinno starczyc. ladnych pare - blizej 10 ...

Co znaczy "wystarczyć"?
Skoro są wymieniane, bo źle się zachowują JUĹť TERAZ, to jak dla mnie
już teraz nie wystarczają.

I tu sie zgadamy, one juz teraz sa do wyrzucenia, a nie do podarowania
komus zaprzyjaznionemu.

Ale sa do wyrzucenia nie dlatego ze 3.5mm to jest szrot, tylko dlatego
ze te konkretne okazuja sie juz zle.

Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P

Sporo zależy od konstrukcji opony.

http://www.oponeo.pl/Temp/yokohama-a-drive-aa01-1402-t-f-l600-sk3.png
Yokohama A drive ma doć zamknięty bieżnik - jak mniej bieżnika, to mocno zmniejsza się iloć wody która pomieści się w wewnętrznych rowkach, a nadmiar nie bardzo ma którędy uciekać.
Za to bardziej zwarte boki opony mają większą powierzchnię przylegania i dają lepsze osiągi jak jest sucho, albo jak woda mieści się w rowkach opony.

http://shinaleto.ru/wp-content/uploads/2013/02/uniroyal-rainsport-2.jpg
A np. Uniroyal Rainsport ma bieżnik otwarty gdzie woda ma dużo dróg ucieczki spod opony i opony o takiej konstrukcji dają radę na mokrym tak długo jak nie są kompletnie łyse. Za to słaby bieżnik nie daje rady na ostrych zakrętach na suchym.

Stąd pomysły na asymetryczne bieżniki.

13 Data: Sierpien 02 2014 09:30:43
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 02 Aug 2014 01:46:00 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze:
Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P

Sporo zależy od konstrukcji opony.
http://www.oponeo.pl/Temp/yokohama-a-drive-aa01-1402-t-f-l600-sk3.png
Yokohama A drive ma dość zamknięty bieżnik - jak mniej bieżnika, to
mocno zmniejsza się ilość wody która pomieści się w wewnętrznych
rowkach, a nadmiar nie bardzo ma którędy uciekać.

Dlatego tez przepis brzmi "do wysokosci znacznika, nie mniej niz
1.6mm". Sprawdzic znacznik.

Tak prawde mowiac ... ci, ktorzy te 1.6 ustalali, zapewne nie widzieli
naszych drog i ich kolein :-)

Za to bardziej zwarte boki opony mają większą powierzchnię przylegania i
dają lepsze osiągi jak jest sucho, albo jak woda mieści się w rowkach opony.

http://shinaleto.ru/wp-content/uploads/2013/02/uniroyal-rainsport-2.jpg
A np. Uniroyal Rainsport ma bieżnik otwarty gdzie woda ma dużo dróg
ucieczki spod opony i opony o takiej konstrukcji dają radę na mokrym tak
długo jak nie są kompletnie łyse. Za to słaby bieżnik nie daje rady na
ostrych zakrętach na suchym.

Logiczne, ale
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15_Details.aspx?testId=152&recordId=3240
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15_Details.aspx?testId=152&recordId=3239

Biezniki jakby podobne, a ocena na mokro (Nass) sporo inna :-)

J.

14 Data: Sierpien 03 2014 01:14:01
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-08-02 09:30, J.F. pisze:

Dnia Sat, 02 Aug 2014 01:46:00 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze:
Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P

Sporo zależy od konstrukcji opony.
http://www.oponeo.pl/Temp/yokohama-a-drive-aa01-1402-t-f-l600-sk3.png
Yokohama A drive ma dość zamknięty bieżnik - jak mniej bieżnika, to
mocno zmniejsza się ilość wody która pomieści się w wewnętrznych
rowkach, a nadmiar nie bardzo ma którędy uciekać.

Dlatego tez przepis brzmi "do wysokosci znacznika, nie mniej niz
1.6mm". Sprawdzic znacznik.

Tak prawde mowiac ... ci, ktorzy te 1.6 ustalali, zapewne nie widzieli
naszych drog i ich kolein :-)

Albo widzieli obowiązujące na nich ograniczenia prędkości ;)
Bo tak do 100km/h zupełnie daje radę taki bieżnik:
http://www.fazi4x4.pl/images/assortment_products/s2/fn-slick.jpg

Za to bardziej zwarte boki opony mają większą powierzchnię przylegania i
dają lepsze osiągi jak jest sucho, albo jak woda mieści się w rowkach opony.

http://shinaleto.ru/wp-content/uploads/2013/02/uniroyal-rainsport-2.jpg
A np. Uniroyal Rainsport ma bieżnik otwarty gdzie woda ma dużo dróg
ucieczki spod opony i opony o takiej konstrukcji dają radę na mokrym tak
długo jak nie są kompletnie łyse. Za to słaby bieżnik nie daje rady na
ostrych zakrętach na suchym.

Logiczne, ale
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15_Details.aspx?testId=152&recordId=3240
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15_Details.aspx?testId=152&recordId=3239

Biezniki jakby podobne, a ocena na mokro (Nass) sporo inna :-)

Bieżnik to jedno, a mieszanka gumy drugie.
Jeszcze pytanie o to co tak naprawdę ma się na myśli mówiąc "mokro".

Bo jedna rzecz to odporność na aquaplaning którą daje rzeźba bieżnika.
A inna rzecz to faktyczne tarcie o wilgotną powierzchnię z której bieżnik już odprowadził wodę i tu bardziej istotna będzie mieszanka.

15 Data: Sierpien 03 2014 07:23:57
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor: Jacek 

W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze:

Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P
Gdyby ustawy pisali uczciwi, mądrzy i kompetentni ludzie, to być może tak. Tymczasem mam wrażenie, że ustawy tworzy banda pazernych, cynicznych sępów.
Jacek

16 Data: Sierpien 03 2014 07:49:26
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 03 Aug 2014 07:23:57 +0200, Jacek napisał(a):

W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze:
Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P
Gdyby ustawy pisali uczciwi, mądrzy i kompetentni ludzie, to być może
tak. Tymczasem mam wrażenie, że ustawy tworzy banda pazernych,
cynicznych sępów.

To akurat bardzo stary przepis. I chyba powszechnie na swiecie
przyjety.

A gdyby byli pazerni, to by wprowadzili 5 mm i obowiazkowa zmiane na
zimowki :-)

J.

17 Data: Sierpien 01 2014 02:30:59
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor: Dman666 

W dniu czwartek, 31 lipca 2014 20:01:55 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

>>> Jak radzicie? Te stare oddać jakiemuś zaprzyjaźnionemu kapelusznikowi,
>>> czy wyrzucić (trochę szkoda)? Opony mają 3 lata.
>>3,5 mm to już szrot.
> przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika), wiec do

> szrotu im formalnie daleko.

Tak, całe 2 mm.

Cholernie daleko wręcz.

No dobra, napisz po prostu przy ilu Ty wyrzucasz ;-)

--
Dman-666

18 Data: Sierpien 01 2014 14:12:51
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Dman666"  napisał w wiadomości grup

W dniu czwartek, 31 lipca 2014 20:01:55 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

>>> Jak radzicie? Te stare oddać jakiemuś zaprzyjaźnionemu >>> kapelusznikowi,
>>> czy wyrzucić (trochę szkoda)? Opony mają 3 lata.
>>3,5 mm to już szrot.
> przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika), wiec > do

> szrotu im formalnie daleko.

Tak, całe 2 mm.

Cholernie daleko wręcz.

No dobra, napisz po prostu przy ilu Ty wyrzucasz ;-)

Różnie, ale nigdy nie zjeździłem do 1 mm.
Ostatnie poszły precz, jak zrobiła się w jednej dziura, uznałem że jej naprawa będzie droższa niż wartość opon które pozostały.
Na oko miały połowę bieżnika
Ale syn znalazł gumiarza, który odkupił 3 pozostałe i jeszcze jakaś stówka za nie wpadła, które nowe w części dofinansowała.

19 Data: Lipiec 31 2014 16:47:55
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor: huri_khan 

Dnia Thu, 31 Jul 2014 15:19:39 +0200, Jacek napisał(a):

Zmieniam wkrótce Yokohama A Drive z bieżnikiem w granicach od 3,5 do 4,5
mm na nowe, bo wyraźnie pogorszyła się przyczepność na mokrym.
Jak radzicie? Te stare oddać jakiemuś zaprzyjaźnionemu kapelusznikowi,
czy wyrzucić (trochę szkoda)? Opony mają 3 lata.

Jak się nudzi to wystaw na tablicy czy innym darmowym portalu
ogłoszeniowym. Może uda się zarobić.


--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

20 Data: Lipiec 31 2014 18:19:06
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor: Jacek 

W dniu 2014-07-31 16:47, huri_khan pisze:

Jak się nudzi to wystaw na tablicy czy innym darmowym portalu
ogłoszeniowym. Może uda się zarobić.
Jak się zaprzyjaźniony kapelusznik na opony nie skusi, to tak zrobię.
Ewentualny zysk zawsze się przyda jako urozmaicenie do sobotniego grilla ;-)
Jacek

21 Data: Sierpien 01 2014 01:00:15
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-07-31 15:19, Jacek pisze:

Zmieniam wkrótce Yokohama A Drive z bieżnikiem w granicach od 3,5 do 4,5
mm na nowe, bo wyraźnie pogorszyła się przyczepnoć na mokrym.

Poszukaj kogoś kto ma ochotę potrenować poślizgi, albo sam poćwicz :)

Re: Bieżnik ok 4 mm



Grupy dyskusyjne