Pacjent: punto 1.2 benzyna 8 zaworowy, silnik po wymianie upg, obrobce
glowicy (nowe zawory, frezowanie gniazd itd), wymianie pierscieni i
panewek korbowodowych.
objawy: silnik pracuje, cisnienie oleju jest - szybko gasnie kontrolka
oleju jeszcze podczas krecenia rozrusznikiem.
Brak oleju na klawiaturze - zasilanie magistrali (po jej zdjeciu) na
pracujacym silniku nie wypluwa ani kropli oleju.
do sie moglo stac??????????
nie posądzam się o możliwość odwrotnego założenia UPG, co jeszcze
mogloby powodowac tak idiotyczne objawy?
2 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 00:55:46 |
Temat: Re: Brak cisnienia na magistrali olejowej walka rozrządu - dlaczego? |
Autor: Tomasz Pyra |
W dniu 2011-10-20 00:07, Michał sirapacz Gut pisze:
Pacjent: punto 1.2 benzyna 8 zaworowy, silnik po wymianie upg, obrobce
glowicy (nowe zawory, frezowanie gniazd itd), wymianie pierscieni i
panewek korbowodowych.
objawy: silnik pracuje, cisnienie oleju jest - szybko gasnie kontrolka
oleju jeszcze podczas krecenia rozrusznikiem.
Brak oleju na klawiaturze - zasilanie magistrali (po jej zdjeciu) na
pracujacym silniku nie wypluwa ani kropli oleju.
do sie moglo stac??????????
nie posądzam się o możliwość odwrotnego założenia UPG, co jeszcze
mogloby powodowac tak idiotyczne objawy?
Mimo wszystko sprawdź tą uszczelkę...
Nie wiem jak w 8V, ale w 16V UPG odwrotnie pasowała idealnie, właśnie poza otworem na olej idący do góry.
Przy okazji jak już zdejmiesz głowicę, to pokręć silnikiem - zobaczysz czy dół podaje olej.
Jak podaje, to zapchało się coś na górze - wymagane ciśnienie testowe wytworzysz za pomocą WD-40 w dużym pojemniku ze słomką :)
3 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 08:58:32 | Temat: Re: Brak cisnienia na magistrali olejowej walka rozrządu - dlaczego? | Autor: 4CX250 |
Użytkownik "Michał sirapacz Gut" napisał w wiadomości
objawy: silnik pracuje, cisnienie oleju jest - szybko gasnie kontrolka
oleju jeszcze podczas krecenia rozrusznikiem.
Brak oleju na klawiaturze - zasilanie magistrali (po jej zdjeciu) na
pracujacym silniku nie wypluwa ani kropli oleju.
do sie moglo stac??????????
nie posądzam się o możliwość odwrotnego założenia UPG, co jeszcze
mogloby powodowac tak idiotyczne objawy?
Uszczelka w tych silnikach ma w jednym rogu taki charakterystyczny wystający karb. z jednej strony da się go zauważyć w szczelinie międzi cylindrem a głowicą.
Ja rok temu wymianiałem osobiście u siebie ale nie pamiętam już czy dało się ją obrócić czy nie. Z drugiej strony ten charakterystyczny karb służący jako pozycjoner daje do myślenia że jest to możliwe.
Marek
4 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 02:05:56 | Temat: Re: Brak cisnienia na magistrali olejowej walka rozrządu - dlaczego? | Autor: Czarek Daniluk |
On 20 Paź, 00:07, Michał sirapacz Gut wrote:
Pacjent: punto 1.2 benzyna 8 zaworowy, silnik po wymianie upg, obrobce
glowicy (nowe zawory, frezowanie gniazd itd), wymianie pierscieni i
panewek korbowodowych.
objawy: silnik pracuje, cisnienie oleju jest - szybko gasnie kontrolka
oleju jeszcze podczas krecenia rozrusznikiem.
Brak oleju na klawiaturze - zasilanie magistrali (po jej zdjeciu) na
pracujacym silniku nie wypluwa ani kropli oleju.
do sie moglo stac??????????
nie posądzam się o możliwość odwrotnego założenia UPG, co jeszcze
mogloby powodowac tak idiotyczne objawy?
Nic więcej nie było robione przy głowicy ?? Nie była spawana ??
Ja kiedyś tak miałem z Ojcem w jakimś Kadecie 1,3
Wszystko niby OK, głowica po obróbce i spawaniu i nie było smarowania
na górze ;)
Po zdjęciu i obejrzeniu dokładnym okazało się że kretyn jakiś zaspawał
bruzdę którą podawany był olej w górę :) - dłutko w dłoń, chwila
strachu coby głowicy nie uszkodzić i wydłubałem ten kanał :D
Pozdrawiam !
PS:
tak jak piszą - pewnie odwrotnie zadziergałeś uszczelkę i tyle
| | |