Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
Można sprawdzić odłączając przewód paliwowy od listwy wtryskowej i po uruchomieniu pompy (kluczyk w pozycję "normalną") zobaczyć czy wypływa paliwo - lecz to wykluczy wyłącznie całkowity pad pompy. Jeśli pompa została przegrzana to może nie dawać dostatecznego ciśnienia do wtrysku paliwa.
Zależy jaki samochód - w Corolli pompa paliwa startuje dopiero jak ECU dostanie impulsy z czujnika wału, że silnik się kręci. Trzeba więc przynajmniej obrócić rozrusznikiem (po zatrzymaniu chodzi jeszcze przez kilka sekund).
Za to we Fiacie pompa uruchamia się tak jak pisałeś - po przekręceniu kluczyka.
Jazda "studencka" - na wspomnieniu po oparach jest baaaardzo droga.
Eeee, trudno mi w to uwierzyć.
Jeżeli doprowadzi do zaciągnięcia powietrza to momentalnie spada ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej poniżej ciśnienia ustalonego przez regulator i silnik w ogóle przestaje napędzać samochód, a ta krótka chwila to za mało żeby zepsuć pompę.
Pompowanie oparów które mogłoby zagrozić pompce, to się mogło udawać kiedyś, przy niskociśnieniowych instalacjach, gdzie pompka tylko pompowała paliwo do gaźnika i wtedy sądzę że dało się faktycznie jechać jak pompa tylko od czasu do czasu siorbnęła trochę benzyny z dna zbiornika.
5 |
Data: Pa?dziernik 21 2009 00:16:38 |
Temat: Re: Brak paliwa |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] |
Tomasz Pyra pisze:
Zależy jaki samochód - w Corolli pompa paliwa startuje dopiero jak ECU dostanie impulsy z czujnika wału, że silnik się kręci. Trzeba więc przynajmniej obrócić rozrusznikiem (po zatrzymaniu chodzi jeszcze przez kilka sekund).
A o tym nie wiedziałem.
Jazda "studencka" - na wspomnieniu po oparach jest baaaardzo droga.
Eeee, trudno mi w to uwierzyć.
Jeżeli doprowadzi do zaciągnięcia powietrza to momentalnie spada ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej poniżej ciśnienia ustalonego przez regulator i silnik w ogóle przestaje napędzać samochód, a ta krótka chwila to za mało żeby zepsuć pompę.
Nie miałem na myśli pompowania oparów, tylko jazdę cały czas "na na rezerwie" - wtedy paliwo z baku (omywające pompę z zewnątrz) też może nie wystarczyć do jej poprawnego schłodzenia...
Przetrenowane lata temu na Matizie...
--
Wojciech Smagowicz
http://www.ebaja.pl
zabawki, które Twoje dziecko pokocha
6 |
Data: Pa?dziernik 18 2009 22:34:55 | Temat: Re: Brak paliwa | Autor: Wycior |
Skończyłem jazdę na zaawansowanej rezerwie.
Jeżeli auto nie zgasło, to nie było tak źle. Rezerwa w Renault to 50km.
Następnie samochód stał ok. 3
tygodnie. Teraz nie chce odpalić.
Spróbuj tak jak prezedmówca. Niech pompa chwilkę popracuje podciągając
paliwko do silnika. Musisz kilka razy kręcic kluczykiem. W mojej starej R19
pompa pracowała ok. 1 sekundę. Jednak po kompletnej suszy w baku i
kilkukrotnych próbach odpalenia na siłę po uzupełnianiu paliwa odpalała "od
kopa"
--
Pzdr., Wycior
| |